25/2/12

Μία εξαιρετική ιδέα


Τη βρήκα εδώ

Την περασμένη εβδομάδα το Εφετείο της Νέας Υόρκης εξέδωσε μία ιστορική απόφαση: επέτρεψε να δημοσιοποιούνται εφ εξής οι αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η δημοσιοποίηση έκρινε το δικαστήριο θα κάνει τους κακούς δασκάλους και καθηγητές να ντρέπονται και να προσπαθήσουν να βελτιωθούν.

Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι το μέτρο αυτό θα πρέπει να υιοθετηθεί το ταχύτερο στην Ελλάδα –όπως  άλλωστε δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι κανένα από τα χρεοκοπημένα σήμερα πολιτικά κόμματα δεν θα τολμήσει να το εισηγηθεί. Κι όμως αν λάβουμε υπόψη μας τις άθλιες επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα διεθνή τεστ -είναι στον πάτο της ΕΕ στο Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες- επείγει άμεσα η εφαρμογή του μέτρου.

Το πιο χρήσιμο εργαλείο αξιολόγησης είναι η λεγόμενη ανάλυση «προστιθέμενης αξίας». Η ανάλυση βασίζεται στη σύγκριση της βαθμολογίας ένας μαθητή στην αρχή και στο τέλος του έτους. Ας υποθέσουμε ότι οι μαθητές του εκπαιδευτικού Α και του εκπαιδευτικού Β της τρίτης δημοτικού ξεκινούν τη χρόνια βρισκόμενοι στο 70% όσον αφορά την ικανότητα ανάγνωσης και τη γνώση των μαθηματικών. Όταν επανεξετάζονται τον Ιούνιο οι μαθητές του Α παραμένουν στο ίδιο επίπεδο, ενώ οι μαθητές του Β έχουν πέσει στο 40%. Σύμφωνα με τη θεωρία της «προστιθέμενης αξίας» η μεταβολή στην κατάσταση των μαθητών αποτελεί μια σαφή σχετικά ένδειξη ότι ο Α είναι καλύτερος από τον Β.

Είναι τελείως απαράδεκτο σήμερα να δημοσιοποιούνται τα ονόματα όσων  χρωστούν στο δημόσιο και να μην δημοσιοποιούνται τα ονόματα εκείνων που συστηματικά καταστρέφουν τον πιο πολύτιμο πόρο μιας κοινωνίας: Το ανθρώπινο κεφάλαιο. Διότι συνεχώς πληθαίνουν οι έρευνες που δείχνουν ότι η ποιότητα του εκπαιδευτικού (δάσκαλου ή καθηγητή) αποτελεί το α και το ω του συστήματος της Παιδείας μιας χώρας. Έχει υπολογισθεί ότι αν στις ΗΠΑ απολυθεί το, χαμηλότερο από πλευράς διδακτικών ικανοτήτων, 10% των εκπαιδευτικών, το επίπεδο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας από το μέσο της παγκόσμιας κατάταξης όπου βρίσκεται σήμερα θα φτάσει τις πρώτες θέσεις.
Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ Ερίκ Χάνουσεκ έχει υπολογίσει σε μελέτες του ότι οι μαθητές που έχουν «κακό» καθηγητή θα μάθουν κατά μέσο όρο το 50% της ετήσιας διδακτέας ύλης. Αντίθετα, οι μαθητές σε μια τάξη ενός πολύ καλού καθηγητή θα μάθουν το 150% σε ένα έτος. Η ποιότητα του εκπαιδευτικού έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από τη γενικότερη ποιότητα του σχολείου. Το παιδί θα μάθει περισσότερα σε ένα «κακό» σχολείο με καλούς καθηγητές παρά σε ένα εξαιρετικό σχολείο με «κακούς» καθηγητές.

4 σχόλια:

  1. Ἂς εἶναι καλὰ οἱ συνδικαλιστὲς καὶ τὸ κράτος μας ποῦ σταματάει τὰ σχολεῖα μία μέρα γιὰ νὰ πᾶνε νὰ ψηφίσουν οἱ διδάσκαλοι καὶ οἱ καθηγητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπάρχουν δημοσιοποιημένες αξιολογήσεις για τα ελληνικά πανεπιστήμια.
    Ονομάζονται: Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης

    Τα στοιχεία παρουσιάζονται τυπικά, ούτε καλά, ούτε άσχημα. Αν διαβάσουμε τις τιμές βλέπουμε τρομακτικά πράγματα, π.χ. ένα τμήμα έχει 400 κανονικούς φοιτητές αλλά 2 συγκεκριμένα μαθήματα τα χρωστάνε 1000 φοιτητές. Μέσος όρος για το πτυχίο 6+ χρόνια αντί για 4.
    Ελάχιστα τμήματα δίνουν πτυχίο στην ώρα τους, π.χ. Νοσηλευτική ΤΕΙ Αθήνας.
    Κανένας καθηγητής δεν έχει συνέπειες για την εξαιρετικά χαμηλή απόδοση του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι περισσότερες αξιολογήσεις είναι αναγκαστικά είτε ᾽τυπικές᾽που σώζουν απλώς τα ᾽προσχήματα᾽είτε για τα μπάζα.
    Γι αυτό και τα ιδρύματα εγκαταλείπουν ένα ένα το θέμα αξιολόγησης καθηγητών (θέμα που ξεκίνησε μην ξεχνάμε μετά το Βιετνάμ και το κίνημα τών φοιτητών και τον ᾽φιλελεύθερο᾽αέρα στις ΗΠΑ.
    Είναι σαν να λέμε ότι σε μια επιχείρηση ο εργαζόμενος αξιολογείται όχι καθημερινά αλλά μια φορά το χρόνο !!!!.
    Ειδικά στην Ελλάδα η κατάργηση τών επιθεωρητών τοσο στα σχολειά όσο και εν γένει στην διοίκηση αντίστοιχα στην αρχή επί πρασινοφρουρών και τυπικά με το νόμο, επί Ἀλλαγής᾽, διέλυσε όλο το αξιοκρατικό σύστημα και φόρτωσε ᾽σκελετούς᾽παντού.
    Πως σήμερα οι διευθυντές θα αξιολογήσουν δασκάλους ; Με πιά εχέγγυα προσωπικής εργασἰας ?
    Οι εκπαιδευτικοί καταλαβαίνουν τι εννοώ.
    Γ.Κακαρελίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.