5/6/12

Βαρυσήμαντο άρθρο του αντιπροέδρου της ΝΔ για τις πολιτικές εξελίξεις και για το διακύβευμα των εκλογών της 17ης Ιουνίου.

Με άρθρο του στο "Παρόν" ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Δημήτρης Αβραμόπουλος, αναφέρεται εκτενώς στα εθνικά μας θέματα, στις πολιτικές εξελίξεις... αλλά και στο διακύβευμα των εκλογών της 17ης Ιουνίου.Το ηγετικό στέλεχος της κεντροδεξιάς παράταξης, επαναλαμβάνει και σ΄ αυτή του την παρέμβαση, πως πρέπει μετά τις εκλογές της 17ης Ιουνίου και ανεξαρτήτως αποτελέσματος, να σχηματιστεί μια κυβέρνηση σταθερή και ανθεκτική.
Ολόκληρο το άρθρο του Δ. Αβραμόπουλου:

Εν μέσω της μεγαλύτερης οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα μας, καλούμαστε αμέσως μετά τις εκλογές της 17ης Ιουνίου και ανεξαρτήτως αποτελέσματος, να σχηματίσουμε μια κυβέρνηση σταθερή και ανθεκτική, ώστε να αντιμετωπίσουμε άμεσα και αποτελεσματικά τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα της χώρας μας.

Η Νέα Δημοκρατία έχει θέσει στην κρίση του ελληνικού λαού το πρόγραμμά της, με δύο βασικούς άξονες. Την άμεση λήψη μέτρων για την ανακούφιση των ευπαθών κοινωνικών στρωμάτων, χαμηλόμισθων και χαμηλοσυνταξιούχων και την παράλληλη λήψη αναπτυξιακών μέτρων, ώστε να επανέλθει η ρευστότητα και η ανάπτυξη, για να χτυπηθεί το ταχύτερο δυνατόν η ύφεση, που είναι η αιτία όλων των δεινών.

Παράλληλα, καλούμεθα να αναβαθμίσουμε την εξωτερική πολιτική και τη διεθνή παρουσία της χώρας μας.

Όχι μόνο να προασπίσουμε τα εθνικά μας δίκαια και να διαφυλάξουμε τις «κόκκινες γραμμές», κάτι αυτονόητο, αλλά και να προωθήσουμε αποτελεσματικά μια εξωτερική πολιτική, που να αποσκοπεί στα μεγαλύτερα δυνατά πολιτικά και οικονομικά οφέλη, με γνώμονα, πάντοτε, το εθνικό μας συμφέρον. Ένα νέο στρατηγικό δόγμα με ορίζοντα το 2021, χρονιά ορόσημο για τον Ελληνισμό, διακόσια χρόνια μετά την ελληνική επανάσταση.

Η Ελλάδα έχει ανάγκη από μια νέα διεθνή παρουσία. Έχει ανάγκη να αποκαταστήσει τη διεθνή της αξιοπιστία και το κύρος της. Μόνον έτσι μπορεί να διαπραγματεύεται αποτελεσματικά σε όλα τα επίπεδα, αλλά κυρίως να μπορεί διαμέσου της διεθνούς διπλωματίας να συμβάλλει σε μία νέα ενισχυμένη παγκόσμια παρουσία της χώρας. Μια πολύπλευρη και σύγχρονη εξωτερική πολιτική, που θα φέρει επενδύσεις και τουρισμό, θα προσφέρει πολιτισμό, θα αποφέρει νέες πηγές πλούτου, με την στρατηγική τοποθέτηση της χώρας μας στον υπό διαμόρφωση ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου.

Στην εξωτερική πολιτική, υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες βασικές παραδοχές. Η Ελλάδα πρέπει να βρει αμοιβαία αποδεκτές, νόμιμες, δίκαιες και βιώσιμες λύσεις σε όλα τα προβλήματα και ζητήματα με άλλες χώρες.

Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις έχουν παγώσει. Οι διερευνητικές επαφές ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, για τον καθορισμό της υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο, έχουν ατονίσει.Είναι πολύ πιθανό να τεθεί σύντομα θέμα προσφυγής στο Διεθνές Δικαστήριο στη Χάγη. Κάτι που προϋποθέτει την υπογραφή συνυποσχετικού ανάμεσα στις δύο χώρες.

Μία εξέλιξη ιδιαίτερα κρίσιμη, διότι αφορά την επαναοριοθέτηση των εθνικών χωρικών μας υδάτων, του εύρους του εναερίου χώρου. Αφορά επίσης, εμμέσως πλην σαφώς, και το θέμα της οριοθέτησης της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, που επικαλύπτει πλέον και την υφαλοκρηπίδα, με βάση τη Συνθήκη για το Δίκαιο της Θάλασσας του Μοντέγκο Μπέι. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τον υποθαλάσσιο ενεργειακό μας πλούτο και να δημιουργήσουμε νέες προοπτικές για το λαό μας.

Προϋπόθεση όμως για όλα, είναι η Τουρκία να αποσύρει το casus belli. Δεν είναι λογικό να διαπραγματευόμαστε και να συζητάμε κάτω από διατυπωμένη απειλή πολέμου. Μια απόφαση της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης του 1995, η οποία πρέπει άμεσα να ακυρωθεί από το ίδιο το Τουρκικό Κοινοβούλιο.

Αναφορικά με το θέμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, θεωρούμε, ότι η επίκληση, από τουρκικής πλευράς, ζητημάτων «αμοιβαιότητας» και «αναλογικότητας», μεταξύ του Οικουμενικού Πατριάρχη και του Μουφτή της Ξάνθης, είναι νομικά αστήρικτη και ιστορικά αυθαίρετη. Δεν μπορεί να υπάρχει σύγκριση μεταξύ ενός θρησκευτικού ηγέτη μιας ελληνικής μουσουλμανικής μειονότητας, όπως με κατηγορηματικότητα και σαφήνεια προβλέπει η συνθήκη της Λωζάννης και ενός Οικουμενικού Πατριάρχη όλων των Ορθοδόξων Χριστιανών του κόσμου.

Από τον επόμενο μήνα, η Κύπρος αναλαμβάνει την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όλοι προσβλέπαμε ότι η Κυπριακή Προεδρία θα αποτελούσε μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για την επανένωση του νησιού. Υπό την προϋπόθεση βέβαια, ότι η λύση θα είναι πάντα σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας και το ευρωπαϊκό κεκτημένο, μέσα στα πλαίσια της μεσολάβησης του ΟΗΕ.

Αυτό προφανώς δεν επετεύχθη. Το Κυπριακό βρίσκεται και πάλι στα συρτάρια του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ. Πρέπει άμεσα, η νέα ελληνική κυβέρνηση να συμβάλλει στην επίλυση του ζητήματος, στεκόμενη στο πλευρό των Κυπρίων και να βοηθήσει προς την κατεύθυνση μιας νόμιμης, δίκαιης και βιώσιμης λύσης. Το Κυπριακό είναι το κλειδί για την επίλυση των ελληνοτουρκικών σχέσεων αλλά και για την εξέλιξη των σχέσεων Τουρκίας-Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Τουρκία, το τελευταίο διάστημα, τηρεί μία αμφίσημη στάση απέναντι στον στόχο της πλήρους ένταξής της στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Παράλληλα, έχει αυτοαναγορευθεί σε ισχυρή περιφερειακή δύναμη που εφαρμόζει, όπως ισχυρίζεται, πολιτική μηδενικών προβλημάτων. Αποδεικνεύεται δυστυχώς, μία πολιτική, πολλαπλών και δυσεπίλυτων προβλημάτων στην πράξη.

Η νέα Τουρκία που οραματίζεται ο φίλος μου Ταγίπ Ερντογάν, σίγουρα, δεν μπορεί να είναι η Τουρκία της αμετροέπειας και της αλαζονείας.

Σε ό,τι αφορά τα Σκόπια, η θέση μας είναι σταθερή και διαχρονική. Μια θέση που έχει υιοθετηθεί απ’ όλα σχεδόν τα κόμματα, με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας σε μία νέα ονομασία των Σκοπίων, erga omnes. Δηλαδή, η θέση που υιοθετήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και έγινε δεκτή κατά τη συνάντηση του Βουκουρεστίου, στα πλαίσια της Ατλαντικής Συμμαχίας. Θέση που επαναβεβαιώθηκε στην Σύνοδο του ΝΑΤΟ στο Σικάγο. Τα Σκόπια δεν θα ενταχθούν στο ΝΑΤΟ, πριν λυθεί το θέμα της ονομασίας. Για το ζήτημα αυτό και ο τότε Συνάδελφός μου, Υπουργός Εξωτερικών, Σταύρος Δήμας, όπως και εγώ, με την ιδιότητα του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, ειδικότερα κατά την επίσημη επίσκεψή μου στις ΗΠΑ, εργαστήκαμε εντατικά και μεθοδικά, ο καθένας από την πλευρά του, για την επίτευξη του εθνικού αυτού στόχου.

Όσον αφορά στη Μέση Ανατολή, θεωρούμε ότι η λύση είναι η αναγνώριση του Παλαιστινιακού κράτους, με την παράλληλη εξασφάλιση της εδαφικής ακεραιότητας των δύο χωρών, που προϋποθέτει, βέβαια, τη βιωσιμότητα του Ισραήλ, ως ανεξάρτητου κράτους.

Η Ελλάδα πρέπει να προστατεύσει ως «κόρη οφθαλμού», την παραδοσιακή, αντικειμενική και δίκαιη προσέγγιση απέναντι στο Μεσανατολικό. Στηρίζουμε δε, στο πλαίσιο αυτό, την προσέγγιση με το Ισραήλ, ως στρατηγικού χαρακτήρα πολυεπίπεδη εταιρική σχέση με τη χώρα μας.

Στη Μέση Ανατολή, βρισκόμαστε στο πλευρό μαζί με ολόκληρη τη διεθνή κοινότητα στον αγώνα των λαών της περιοχής για δημοκρατία, αξιοπρέπεια, ανθρώπινα δικαιώματα και σταθερότητα. Αυτός είναι μονόδρομος για την ελληνική εξωτερική πολιτική και αφορά όλες τις χώρες της περιοχής και βέβαια τη Συρία, όπου τα πράγματα εκεί έχουν φθάσει πλέον σε αδιέξοδο.

Ζωτικής σημασίας για την εθνική οικονομία είναι το θέμα της ομαλής τροφοδότησης της χώρας με πετρέλαιο. Οι κυρώσεις της Ευρώπης εναντίον του Ιράν, μας ανάγκασαν να αναζητήσουμε νέες βιώσιμες και οικονομικά αποδεκτές λύσεις. Θέμα που επίσης ήταν αντικείμενο συζήτησής μου με τον Λίον Πανέτα στην Ουάσιγκτον.

Θεωρώ αναγκαίο να επισημάνω τέλος, ότι η Ελλάδα μπορεί και οφείλει να επαναπροσδιορίσει τις προτεραιότητές της και να αναπτύξει μια νέα εξωτερική πολιτική, διευρύνοντας τα γεωπολιτικά και γεωστρατηγικά ερείσματά της.

Με άνοιγμα στις αναδυόμενες δυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας, με την οικονομική, αναπτυξιακή πολιτιστική και αμυντική διπλωματία στο προσκήνιο.

Η σημερινή κρίση, οικονομική, κοινωνική και πολιτική, επιβάλλει την αξιοποίηση όλων των δυνάμεων, των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων που διαθέτει η ελληνική διπλωματία για την επανάκτηση και την ισχυροποίηση των γεωπολιτικών δυνατοτήτων της χώρας μας.

Με ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων του παγκόσμιου ελληνισμού.
Με σχέδιο, με στρατηγική, με τόλμη και αποφασιστικότητα.
Με εξωστρέφεια και καινοτόμες πρωτοβουλίες, μπορούμε να ενισχύσουμε και να επιβάλλουμε τη νέα θέση της Ελλάδας στον κόσμο, ένα διαχρονικό όραμα του Ελληνισμού.

* Το άρθρο του Δ. Αβραμόπουλου δημοσιεύτηκε στο Παρόν της Κυριακής

3 σχόλια:

  1. Από εκθέσεις ιδεών σκίζουμε. Το τί δέον γενέσθαι δεν βλέπω. Αοριστολογίες, όπως πάντα. Δεν αντιλαμβανομαι πού βρίσκεται το "βαρυσήμαντο". Μια ζωή τα ίδια ακούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λέει για πρώτη φορά κάποια πράγματα πολύ καθαρά όποτε μόνο επανάληψη δεν είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Διαβάζουμε: «Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τον υποθαλάσσιο ενεργειακό μας πλούτο και να δημιουργήσουμε νέες προοπτικές για το λαό μας. Προϋπόθεση όμως για όλα, είναι η Τουρκία να αποσύρει το casus belli.»

    Ή δεν ήμαστε καλά πληροφορημένοι ή ο κ Αβρααμόπουλος βάζει λόγια στο στόμα των Τούρκων. Έχει θέσει θέμα casus belli για την ΑΟΖ η Τουρκία;;;. Τώρα βέβαια μιας και την ενθαρρύνουμε με το να το φανταζόμαστε εμείς μην αποκλείσετε να το ξεστομίσουν. Και να είχε θέσει, που δεν έθεσε, εμείς το υποβαθμίζουμε αν όχι το περιφρονούμε. Δεν το αναπαράγουμε. Για δε την ΑΟΖ, την ορίζουμε και προχωρούμε σε διαπραγματεύσεις για την οριοθέτηση με τα γειτνιάζοντα κράτη, όπως κάνουν όλα τα κράτη. Αν υπάρχουν διαφορές ο παραπονούμενος προσφεύγει ο ίδιος στο διεθνές δικαστήριο είτε είναι δική μας ευθύνη να εφαρμόσουμε την διεθνή νομιμότητα. Μήπως ο κ Αβρααμόπουλος προσχώρησε στην άποψη κάποιου γνωστού ιδρύματος και κάποιων νομικιστών πως πρέπει δήθεν πριν ασκήσουμε τα κυριαρχικά δικαιώματα που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο να ζητάμε άδεια από τους τούρκους;

    Διαβάζουμε επίσης: «Η νέα Τουρκία που οραματίζεται ο φίλος μου Ταγίπ Ερντογάν». Πότε επιτέλους οι Έλληνες πολιτικοί θα καταλάβουν ότι δεν ενδιαφέρουν πολιτικά οι «φιλίες» τους. Από αρχαιοτάτων χρόνων στις διακρατικές σχέσεις ποτέ δεν είχαν την παραμικρή σημασία αισθητικές σχέσεις. Κριτήριο των κρατών είναι τα εθνικά συμφέροντα και τίποτα άλλο. Όσο δεν το αντιλαμβανόμαστε θα περιπίπτουμε από το ζεϊμπέκικο στην κουμπαριά και τώρα σε κάποιου νέου είδους «φιλίες» και «συγγένειες» που βλάπτουν ανεπανόρθωτα τα δικά μας εθνικά συμφέροντα.

    Τέλος, πως μιλά η παλαιοκομματική ηγεσία για οράματα! Υποθέτω ότι εννοούν πολιτικά οράματα και όχι τα προσωπικά τους οράματα. Όμως, επί τέσσερεις δεκαετίες δεν μπορούσαν να δουν πάνω από ένα μέτρο από τον πολιτικό εαυτούλη τους και τώρα μιλούν για οράματα! Οράματα είχε ένας Περικλής ή ένας Ντε Γκόλ αλλά αυτοί είχαν γνώση του χαρακτήρα του διεθνούς συστήματος, ιστορική επίγνωση και βαθειά θέαση των εθνικών προσανατολισμών. Τώρα είναι η ώρα για διαπραγματεύσεις μήπως και βγούμε από το τούνελ (λ. 19-27.5.2012. Η διαπραγματευτική στρατηγική της Ελλάδας ως κράτος-μέλος της ΕΕ και το ύστερο ευρωπαϊκό θέατρο του παραλόγου αναρτημένη στην διεύθυνση http://www.ifestosedu.gr/112ekloges12.htm). Για αυτό όμως τίποτα δεν ακούμε.

    Τίποτα προσωπικό με τον κ Αβρααμόπουλο αλλά δεν είναι δυνατό να μιλάμε για casus belli, για «φιλίες» με τους νέο-Οθωμανούς εξτρεμιστές και για οράματα που κανείς στο επίπεδο της παλαιοκομματικής ηγεσίας δεν έχει. Η πατρίδα είναι στο χείλος της αβύσσου και κενά λογάκια δεν ωφελούν. Αντίθετα αν κυριαρχήσουν μπορεί και να αποβούν ανεπίστροφα μοιραία.

    Π. Ήφαιστος www.ifestosedu.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.