3/9/12

300 μέτρα ανικανότητας


Διάβαζα σήμερα αυτό το άρθρο στο euro2day και  θυμήθηκα το παρακάτω:


Του Θόδωρου Σκυλακάκη


Επί δεκαετίες το ελληνικό πολιτικό σύστημα συζητούσε τα φιλόδοξα γεωπολιτικά (και τώρα πλέον ανενεργά) σχέδια για τη σύνδεση με αγωγό φυσικού αερίου των λιμανιών Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Στόχος η παράκαμψη του κορεσμένου από πλευράς ναυσιπλοΐας Βοσπόρου. Αυτό που δεν είναι σχεδόν καθόλου γνωστό είναι ότι υπάρχει και μια άλλη εκδοχή σύνδεσης των δύο λιμανιών μέσω της αντίστοιχης σιδηροδρομικής γραμμής, που θα μπορούσε να προσφέρει στην τοπική οικονομία άμεσα εκατοντάδες θέσεις εργασίας και στον Έλληνα φορολογούμενο υγιή εξωστρεφή έσοδα για τον ΟΣΕ, φορολογικά και λιμενικά έσοδα κ.λπ.
Στόχος της σύνδεσης η μεταφορά εμπορευμάτων με container στο πλαίσιο των συνδυασμένων μεταφορών και η λειτουργία των δύο λιμανιών (Αλεξανδρούπολης και Μπουργκάς), ως διαμετακομιστικών κέντρων (hub) για την ταχέως αναπτυσσόμενη εμπορικά ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.

Τι χρειαζόταν για την «σεμνή και ταπεινή» αυτή εκδοχή της σύνδεσης Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη; Σιδηροδρομική γραμμή υπάρχει διαθέσιμη εδώ και πολλές δεκαετίες. Το νέο λιμάνι έχει ολοκληρωθεί σε επαρκή βαθμό ώστε να μπορεί άμεσα να εξυπηρετήσει αυτές τις ανάγκες (επέκταση μόλων, προβλήτας κοντέινερς κ.λπ.), προ πολλού, ήδη από το Β’ και Γ’ ΚΠΣ. Οι δύο λιμενικοί οργανισμοί (Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης), έχουν επί της ουσίας συμφωνήσει και καταθέσει μάλιστα σχετική πρόταση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής «Sea2Sea» που εγκρίθηκε πριν λίγες εβδομάδες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μια βελτίωση χρήσιμη, που δεν αλλάζει όμως το γεγονός ότι η σύνδεση μπορεί να λειτουργήσει αύριο το πρωί άμεσα με ντιζελάμαξες.


Το μόνο που λείπει είναι 300 μέτρα σιδηροδρομικής γραμμής που να συνδέσουν το νέο λιμάνι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο (και η αντίστοιχη σύνδεση με το οδικό δίκτυο). Λείπουν εδώ και τουλάχιστον 4-5 χρόνια, μια που το νέο λιμάνι, έστω και με ελλείψεις, θα μπορούσε να αρχίσει να λειτουργεί εδώ και πολύ καιρό. Αντ’ αυτού παραμένει τυφλό και έχει μπει στη λίστα των αποκρατικοποιήσεων! Και αν ήμασταν ειλικρινείς το αγγελτήριο πώλησης θα έπρεπε να γράφει «πωλείται τυφλό λιμάνι στη χώρα αυτών που βγάζουν τα μάτια τους με τα ίδια τους τα χέρια».


Τι λένε οι διαχρονικοί κυβερνώντες για όλα αυτά; Ο τότε υπουργός Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κύριος Άδωνις Γεωργιάδης, πριν μετακομίσει πολιτικά, έλεγε ως αρμόδιος τον περασμένο Ιανουάριο: «Ο τρόπος που έχει αντιμετωπίσει το κράτος μέχρι σήμερα το θέμα του λιμανιού αποτελεί ένα παράδειγμα του γιατί βρίσκεται η χώρα σήμερα στο χείλος της οικονομικής καταστροφής, όπου από την μία πλευρά δίνονταν κολοσσιαία ποσά για να φτιάξει ένα καταπληκτικό λιμάνι και από την άλλη πλευρά το κομβικό σημείο που είναι η σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο και την Εγνατία οδό δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα ώστε να υπάρξει ουσιαστική αξιοποίηση του ως εναλλακτικός δρόμος του Βοσπόρου σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του». Και υποσχόταν στη συνέχεια ότι στις 10 Φεβρουαρίου 2012 θα έχει παραδοθεί η μελέτη για να υλοποιηθούν στη συνέχεια τα απαιτούμενα έργα «με ταχύτατους ρυθμούς … και να χρηματοδοτηθούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς το κόστος είναι πολύ μικρό».



Έξι μήνες μετά δεν έχει αρχίσει κανένα έργο και ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα συνεχίζει να αναζητά τους αρμοδίους για να πάψει το λιμάνι του να είναι τυφλό. Η ανεργία καλπάζει με ποσοστά που στον Έβρο προσεγγίζουν ή ξεπερνούν το 25% και το ελληνικό βαθύ κράτος αποδεικνύεται διαχρονικά ανίκανο να φτιάξει 300 μέτρα σιδηρόδρομου για να δημιουργήσει υγιείς θέσεις εργασίας και να αξιοποιήσει ένα λιμάνι στο οποίο έχουν ήδη επενδυθεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ!

* Ο κ. Θόδωρος Σκυλακάκης είναι Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, μέλος της Συμμαχίας Φιλελεύθερων και Δημοκρατών για την Ευρώπη.

** Συμβουλεύω τους αναγνώστες (και κανέναν αρμόδιο αν διαβάζει), να ανοίξουν μόνοι τους το Google Earth και να διαπιστώσουν με τα μάτια τους τον απόλυτο αυτό παραλογισμό. Θα χρειαστούν λιγότερο από ένα λεπτό και η εικόνα είναι καταλυτική.

capital.gr


Πηγή:www.capital.gr

3 σχόλια:

  1. Σχεδιάζεται να ενταχθεί και το δεύτερο λιμάνι της Καβάλας,Φίλιππος Β,αφού πρώτα υπάρξει σιδηροδρομική σύνδεση με αυτό.

    Σιδηροδρομική σύνδεση εμπορικού λιμανιού της Καβάλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα ποσοστά ανεργίας στη Β. Ελλάδα και ειδικά στην Θράκη (Κομοτηνή, Εβρος), είναι τρομακτικά.
    Στο μεταξύ, όλο και ξεφυτρώνουν "ευκαιριούλες" εκπορευόμενες από το τουρκικό προξενείο, για να τσιμπήσουν οι ευάλωτοι, με αντάλλαγμα απλώς...μια εγγραφούλα (ξέρουμε πού και σε τί..)
    Ας αφήσουν κι΄αλλο τη Θράκη αβοήθητη οικονομικά, για να την τουρκοποιήσουν εντελώς οι γείτονες. Και τέσσερα μάτια να΄χουμε, αν είναι στραβή η πατρίδα μας, στραβοί θε να΄μαστε, έλεγε και ο Μακρυγιάννης!
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να είναι κανείς ή να μην είναι...έλληνας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.