20/4/13

Η ώρα της σωφροσύνης για τους κατοίκους της Ιερισσού

Η Χαλκιδική, για τους έχοντες και κατέχοντες της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος, ήταν πάντα τόπος των ανάπαυσης και διακοπών. Για τον απλό λαό, ιδιαίτερα τα δύσκολα χρόνια της δεκαετίας του ’60, ήταν ο τόπος της ελιάς, του λαδιού και του μελιού, των μεγάλων κοπαδιών αιγοπροβάτων, των σκληροτράχηλων ξυλοκόπων, που περιόδευαν με τα μουλάρια τους και ξύλευαν και τα δάση άλλων περιοχών της Μακεδονίας.
Ήταν ο τόπος του Κώστα Κουφογιάγκου, της πιο εμβληματικής φυσιογνωμίας ανάμεσα στους παραδοσιακούς καλλιτέχνες της Χαλκιδικής, που μέσα από τις συχνότητες της Ελληνικής Ραδιοφωνίας συνόδευε με το κλαρίνο του την αμίμητη Νίτσα Τσίτρα, σε «τραγούδια και σκοπούς της Χαλκιδικής και της Μακεδονίας», όπως έλεγε σε καθημερινή σχεδόν βάση ο εκφωνητής του ραδιοφώνου.
Έτσι γνωρίσαμε τη Χαλκιδική, τη φύση, τον λαϊκό πολιτισμό και τους ανθρώπους της. Σκληροτράχηλους, ανθρώπους του κόπου και του μόχθου, μέχρι να αναπτυχθεί ο τουρισμός και να αλλάξουν κι αυτοί, όπως άλλαξε και μεταβλήθηκε με τις δεκαετίες, κατά περίπτωση, η ελληνική κοινωνία.
Η Χαλκιδική, απασχολεί τους τελευταίους μήνες την ελληνική κοινή γνώμη, για το θέμα των μεταλλείων και της εξόρυξης χρυσού στις Σκουριές. Η κοινή γνώμη είναι και πάλι διχασμένη, αφού άλλοι είναι υπέρμαχοι της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων χρυσού, προς όφελος της εθνικής οικονομίας, και άλλοι σ’ αυτήν βλέπουν την απόλυτη καταστροφή.
Δεν θα υπεισέλθουμε στις λεπτομέρειες της υπόθεσης, αφού το θέμα του άρθρου μας είναι άλλο. Αυτό που θα πούμε όμως είναι ότι κινητήριος μοχλός αυτής της διχαστικής διαμάχης, από τη μια πλευρά είναι τα ελληνικά και ξένα επιχειρηματικά συμφέροντα που έχουν το δικαίωμα της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων της περιοχής, και από την άλλη μέρος της τοπικής κοινωνίας που ανησυχεί για την καταστροφή του περιβάλλοντος, που συνεπικουρείται από οργανωμένες ομάδες ατόμων που δείχνουν ιδιαίτερη ευαισθησία σε ζητήματα οικολογίας και προστασίας του περιβάλλοντος, ευαισθησία που φθάνει μέχρι τα όρια της επαναστατικής γυμναστικής, που την είδαμε να εκτυλίσσεται στις οθόνες των τηλεοράσεων επί μήνες στην Κερατέα.
Σε όλο αυτό το σκηνικό η πολιτεία ήταν περίπου απούσα, και όταν αποφάσισε να εμπλακεί, αυτό έγινε άλλοτε με μη πειστικό και άλλοτε με καταστροφικό, πάντως και στις δυο περιπτώσεις με αναποτελεσματικό τρόπο, με αποτέλεσμα το πεδίο να αφεθεί ελεύθερο στους «γυμναστές» της επανάστασης, που οδήγησε στην στρατιωτικού και μάλιστα καταδρομικού τύπου επιχείρηση εναντίον του εργοταξίου στις Σκουριές, και στη συνέχεια στις συλλήψεις των φερόμενων ως εκ των δραστών της επίθεσης, στο κάψιμο και τη λεηλασία του αστυνομικού τμήματος, τον αποκλεισμό της γραφικής κωμόπολης της Ιερισσού, τις διαδηλώσεις σε Πολύγυρο, Θεσσαλονίκη και Αθήνα κλπ.
Για να γραφτεί το άρθρο αυτό δεν έχει προηγηθεί ρεπορτάζ, αστυνομικό ή πολιτικό. Απλά, έγινε προσεκτική μελέτη των δεδομένων που υπάρχουν και έχουν δημοσιοποιηθεί, και συζητήσεις με ορισμένους φίλους από την περιοχή.
Αυτό που προκύπτει, λοιπόν, είναι ότι οι επαγγελματίες του είδους, και εννοούμε τους επαναστάτες του καναπέ, έκαναν πολύ καλά τη δουλειά τους και τώρα απολαμβάνουν τους «καρπούς» του αγώνα τους!
Μόνο που κάποιοι άνθρωποι οδηγούνται στην καταστροφή και εννοούμε τους συλληφθέντες για συμμετοχή στην επίθεση, που όπως φαίνεται από την ανάλυση των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων και της «κίνησης» των κινητών, δύσκολα θα αποδείξουν ότι το άλλοθι που επικαλούνται είναι αληθινό.
Αν είναι έτσι, ούτε στην περίπτωσή τους θα ισχύσει η "άγνοια νόμου" και φυσικά δεν θα τους σώσουν οι "επαναστατικές" πράξεις των συγχωριανών τους. Με άλλα λόγια, πήραν τα όπλα και το νόμο στα χέρια τους και τώρα έρχεται ο λογαριασμός. Και θα είναι μόνοι στη φυλακή -όσοι τιμωρηθούν- για πολλά χρόνια.
Οι άλλοι, οι επιτήδειοι, που τους εξώθησαν σε αυτήν την πράξη, θα είναι στα σπίτια με τις οικογένειές τους, κάποιοι άλλοι στα τηλεπαράθυρα και ορισμένοι στις ζεστές πολυθρόνες της βουλής, για να υπερασπίζονται τα "συμφέροντα" των αφελών εκ του ασφαλούς.
Όπως προαναφέραμε, οι ευθύνες της πολιτείας επικεντρώνονται στο γεγονός ότι τα όργανά της άφησαν το πεδίο ελεύθερο στους επιτήδειους, για να οδηγηθούμε σε αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση κατάλυσης της νομιμότητας και του κράτους. Όμως ευθύνες έχουν και οι κάτοικοι της Ιερισσού, οι οποίοι θα πρέπει να κάνουν μια λαϊκή συνέλευση και να μιλήσουν ελεύθερα, με γνώμονα τη λογική και το μέλλον των ιδίων και των παιδιών τους, χωρίς τους «καθοδηγητές» που τους οδήγησαν στην κατάσταση που είναι σήμερα.
Εκεί, αν ανταλλάξουν ελεύθερα απόψεις, είναι σίγουρο ότι θα επικρατήσει η λογική και θα ξανασκεφθούν όσα έπραξαν, όσα πράττουν και όσα θα πράξουν. Το κυριότερο  να αποφασίσουν πώς θα συμπαρασταθούν σε αυτούς που θα σαπίσουν στη φυλακή. Γιατί την επίθεση στις Σκουριές δεν την έκαναν εξωγήινοι, όπως δείχνουν τα στοιχεία των κινητών τηλεφώνων των φερόμενων ως δραστών!!!
Ήλθε η κρίσιμη ώρα οι κάτοικοι της Χαλκιδικής να ξαναβρούν τον παλιό καλό εαυτό τους. Ποιος είναι αυτός; Ας ρωτήσουν τη Δημογεροντία, τους ηλικιωμένους, τους σοφούς της Ιερισσού, έναν θεσμό που κράτησε ζωντανό το ελληνικό γένος επί αιώνες και έβρισκε πάντα τον πιο σωστό και σώφρονα δρόμο σε πολύ δυσκολότερες καταστάσεις!

16 σχόλια:

  1. Όπως προαναφέραμε, οι ευθύνες της πολιτείας επικεντρώνονται στο γεγονός ότι τα όργανά της άφησαν το πεδίο ελεύθερο στους επιτήδειους, για να οδηγηθούμε σε αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση κατάλυσης της νομιμότητας και του κράτους

    Πως επαναλαμβάνεται η ιστορία !
    Με την κατοχική κυβέρνηση ξαναζωντάνεψαν και οι Γερμανοτσολιάδες της κατοχής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. " Με άλλα λόγια, πήραν τα όπλα και το νόμο στα χέρια τους... "
    Ενώ οι συμπατριώτες σου οι Κούρδοι κ. Καλεντερίδη πλέον εκπολιτίσθηκαν και "άφησαν τα όπλα".
    Οι δικοί μου όμως συμπατριώτες, οι πολεμιστές του 1821 είχαν άλλη γνώμη από την δική σου.
    Θα μου πείς ότι τότε είχαν κατοχή και δίκαια πήραν τα όπλα. Αλλά τώρα τι έχουμε.
    Λυπάμαι για σένα . Πως μπορεί να καταντήσει ένας στρατιωτικός όταν αφήσει το πολεμικό του όπλο και προσπαθεί να ζήσει με την γραφίδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Savva, are you aware that the Canadians are using cyanide and arsenic in their method of Gold extraction thus poisoning the waters of Halkidiki and eventually killing our kids and the future of Halkidiki? Are you telling us that you are OK with this? Haven't you seen pictures of the water change colour to yellow already with all that cyanide flowing in it?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Peete Kastanis
    να επικαλούμαστε επιχειρήματα και όχι συνθηματολογίες.
    Εγώ στο άρθρο μου δεν μίλησα για την επένδυση και για το αν οι κάτοικοι έχουν δίκιο ή άδικο.
    Είπα ότι κάποιοι επιτήδιοι παίζουν παιχνίδια στην πλάτη τους και τώρα την πληρώνουν κάποιοι.
    Τα όπλα δεν τα παίρνεις για να πολεμήσεις το ίδιο σου το κράτος, ακόμα και όταν θεωρείς ότι έχεις δίκιο βουνό.
    Γιατί την ίδια ώρα που η Ιερισσός αυτονακηρύσσεται σε αυτόνομη δημοκρατία και καίει το αστυνομικό τμήμα του ελληνικού κράτους, τα παιδιά των κατοίκων της Ιερισσού φοιτούν στα πανεπιστήμια του κράτους εναντίον του οποίου εξεγείρονται, κάποιοι ασθενείς τρέχουν στα νοσοκομεία του κράτους εναντίον του οποίου εξεγείρονται, στο τέλος του μηνός οι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι παίρνουν μισθούς και συντάξεις από το κράτος εναντίον του οποίου εξεγείρονται κλπ.
    Αυτά είναι πράξεις ανθρώπων που είναι αποπροσανατολισμένοι, κατά την άποψή μου.
    Όσο για τους Κούρδους, στηρίζω τον αγώνα τους πρώτον επειδή έχουν δικαίωμα στην ελευθερία και δεύτερον, επειδή θεωρώ ότι είναι ένας εξισορροπητικός παράγοντας στην περιοχή, που αξίζει της προσοχής, τους ενδιαφέροντος και της στήριξής μας, για λόγους που σχετίζονται με το ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.
    Νομίζω, λοιπόν, ότι μπλέκεις τα πράματα, και έτσι δεν βγαίνει άκρη.
    Εν πάση περιπτώσει, αυτό που προτείνω είναι, να αποκλείσουν τους έξω, που κάποιοι παίζουν επικίνδυνα παιχνίδια, και να αποταθούν στους δημογέροντες της Ιερισσού.
    Αυτοί θα τους δείξουν το σωστό δρόμο και όχι οι επιτήδιοι από την Θεσσαλονίκη και από τα Βόρεια Προάστια της Αθήνας, όπου έχουν μετακομίσει εσχάτως οι 'επαναστάτες', που θέλουν να εξυπηρετήσουν τα δικά τους σχέδια, όποια κι αν είναι αυτά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σάββα εσύ τα μπλέκεις:
    Οι άνθρωποι δεν εξεγείρονται κατά του Κράτους αλλά κατά της κυβερνήσεως και των εκπροσώπων της.
    Αν νομίζεις ότι θεσμοί και πρόσωπα ταυτίζονται, τότε απλώς δικαιώνεις τον Καλλιγούλα που έκανε το άλογό του Συγκλητικό.
    Εν προκειμένω υπάρχουν προσωπικές ευθύνες και προσωπικές επιλογές και οι περισσότεροι κρύβονται πίσω από το εθνόσημο και την σημαία.
    Λογικό είναι ότι η ρητορική θα αυμπαρασύρει και τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται ως ασπίδες από ανθέλληνες στην πράξη αλλά πατριώτες στα λόγια.
    Εσύ μπαίνεις στην διαδικασία να τους δικαιολογείς.
    Σου εύχομαι καλά μπάνια να κάνεις στις παραλίες του Αριστοτέλη και να μας αναρτήσεις και φωτογραφίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σαββα, οι Δημογέροντες του Αγίου Όρους τάσσονται υπέρ των κατοίκων και κατά της επένδυσης.

    http://thessalonikimesaapoeikones.blogspot.gr/2013/04/blog-post_4647.html

    Μάλιστα προέβησαν και σε επιστολή διμαρτυρίας στον πρωθυπουργό.

    Για την ιστορία άλλο εξόρυξη χρυσού με αργές αλλά φιλικά προς το περιβάλλον μεθόδους και άλλο ανοικτη εξόρυξη που μέσα σε 12-14 χρόνια η εταιρεία θα τα εξάγει όλα και θα φύγει. Το δεύτερο είναι πολύ πιο κερδοφόρο αλλά αφήνει πίσω ερείπια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν χρειαζόταν και καμία μεγάλη έρευνα για να μάθετε ότι μεγαλομέτοχος στην Ελντοράντο γκόλντ είναι ο διαβόητος Τζόρτζ σόρος με πλούσια ανθελλήνική δραστηριότητα στην ατζέντα του,,μάλλον αυτό έίναι ψιλά γράμματα εσύ είδες στον ορίζοντα το ''όφελος'' της εθνικής οικονομίας αλλά δεν έιδες το ξεπούλημα της περιοχής έναντι πινάκιου φακής στους χρυσοθήρες ,,είδες το ''όφελος'' στην εθνική οικονομία αλλά την αρώστια και τον θάνατο για τα παίδια που δεν γεννήθηκαν ακόμη δεν τα έιδες εε ,,το όφελος του μπόμπόλα και του Σόρος μάλλον σου διέφυγε α ξέχασα εθνικό όφελος είπαμε ,,, και όσο για τα ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ πού δίωκονται απο την κατοχική χούντα που και αυτή σου διαφεύγει ασε τα κροκοδείλια και η ΧΑλκιδική Και Τα ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ ΤΗΣ Ξέρουν απο Αγώνες και ΘΥσίες όπως κάποτε που Σήκωνε πρώτη ΤΗν σήμαια Του Ξεσηκωμού των Ελλήνων της Μακεδονίας στην Φωνή του Αρχήγου της του ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΠΠΑ ..ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΥΝΆΜΕ ΡΕ αγάδες ΚΑΙ εβραίους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο αρθρογράφος :
    1ο) Θεωρώντας ότι οι κάτοικοι επηρρεάζονται από ξένες δυνάμεις - εννοεί προφανώς του ΣΥΡΙΖΑ αφού ο άγιος Σαμαράς και η ΝΔούλα δεν κάνουν τέτοια... - τους υποβιβάζει τη νοημοσύνη και προσπαθεί να βάλει σκόπιμα κομματική ταμπέλα σε μια διακομματική αντίδραση...
    2ο) 'Ηταν μονομερής και εμπαθής στις αναφορές του («θα σαπίσουν στην φυλακή») οι οποίες πριν καν γίνει το δικαστήριο δείχνουν άνθρωπο που προτρέχει όπως κατηγορεί ότι έκαναν οι κατηγορούμενοι...
    3ο) Κάνει αναφορά σε πόλεμο εναντίον του κράτους αλλά καμία αναφορά στο γεγονός ότι αυτό το κράτος διοικείται από μία πολιτική συμμορία που σκοπό έχει να λεηλατήσει τον τόπο.
    4ο) Κάνει απλοϊκές κι αφελείς προσεγγίσεις όταν κατηγορεί τους κατοίκους ότι ενώ αντιδρούν στο κράτος όσον αφορά την λεηλασία του τόπου τους - μην πει κανείς για "επένδυση" γιατί θα ξεράσω από αηδία στις οθόνες σας... - παίρνουν τις συντάξεις τους κ.α. Δηλαδή, για να αντιδράσει κανείς στην εγχώρια πολιτική συμμορία που ξεπουλάει την Ελλάδα, θα πρέπει να αλλάξει μήπως και χώρα;
    5ο) Για τέτοιου είδους εξορύξεις που καταστρέφουν οριστικά έναν τόπο ο οποίος μάλιστα ζει από την ομορφιά του θεωρώ ότι πρέπει να απαιτείται ένα ποσοστό τουλάχιστον 2/3 των κατοίκων με ένα παράθυρο ελαστικότητας όταν πρόκειται για εξυπηρέτηση του εθνικού συμφέροντος όπως γίνεται στα μέρη μου την Πτολεμαΐδα όπου η εκεί η καταστροφή του περιβάλλοντος όντως εξυπηρετεί την χώρα και όχι κάποιους ξένους άρπαγες, τον Εθνικό Εργολάβο - ούτε το όνομά του δεν ανέφερε ο αρθρογράφος... - πέντε εγκάθετους καθηγητάδες της κακιάς ώρας και τους ντόπιους λιμοκοντόρους πολιτικούς που ονειρεύονται μίζες και ρουσφέτια...

    Τέλος πιστεύω πως ήταν μια κακιά στιγμή του αρθρογράφου ο οποίος ενδεχομένως ήταν σε κακή φόρμα όπως συμβαίνει με τον καθένα και δεν απέδωσε στον γραπτό λόγο με ακρίβεια αυτό που είχε στο νου του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ κε Καλεντερίδη,
    η αλήθεια είναι ότι χρειαζόμαστε τον ορυκτό πλούτο της χώρας μας, για να μπορέσουμε, απελευθερωμένοι από την τρόικα, να αναστήσουμε την οικονομία μας. Και, μάλιστα, τον χρειαζόμαστε ως δική μας, εθνική ιδιοκτησία, όχι ξεπουλημένο μπιτ παρά στους ξένους, όπως έγινε με τη Χαλκιδική.
    Όμως, οφείλουμε να δούμε τα πράγματα με μια ισορροπία. Δεν αποτελεί η φύση, το περιβάλλον, αντικείμενο λατρείας μερικών αλλοπαρμένων οικολόγων, αλλά αναπόσπαστο συστατικό της ζωής μας, της ύπαρξής μας, ως ανθρώπων, Λαού και Χώρας. Δυστυχώς, η εξόρυξη του χρυσού είναι πολύ ζημιογόνα για το περιβάλλον. Θα αναγκαστούν να χρησιμοποιήσουν και κυάνιο, γιατί οι ιδιώτες, ορμώμενοι από τη δίψα για κέρδος, θέλουν να συλλέξουν το σύνολο του ορυκτού. Άρα, ας δούμε τη Χαλκιδική, Θείο Δώρο λόγω της ομορφιάς της, ως υποδοχέα ήπιας ανάπτυξης, σχεδιασμένης, κοινωνικής, ενισχυόμενης από το Δημόσιο και τους τοπικούς φορείς, ώστε και ο κόσμος να ζήσει, και η Πατρίδα μας να κερδίσει και τα φυσικά της κάλλη να διατηρηθούν. Άρα, ΟΧΙ ΕΞΟΡΥΞΗ ΧΡΥΣΟΥ.
    Αυτά, με εκτίμηση για την πατριωτική σας στάση και δράση και χωρίς υπονοούμενα,
    Μάριος Μιχαηλίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σάββα,κάνεις λάθος.

    Δεν γίνεται ο Φαήλος για παράδειγμα,κάθε φορά που γράφει ΣΥΡΙΖΑ να κολλάει και το Σόρος απο δίπλα και μετά να έρχεται ο Σαμαράς και να στήνει κ-λο για τη Χαλκιδική.

    Δεν γίνεται να βγαίνει η εταιρία και να παραδέχεται ότι ο ντόπιος πολιτικός τους στηρίζει μέχρι αηδίας με αντάλλαγμα πελατειακά βολέματα για τις θέσεις που θα προκύψουν,και να μη κουνιέται φύλλο.

    Αν όλο αυτό γίνεται για να φάνε τη μίζα τα κόμματα,και οι ντόπιοι πολιτικάντηδες να βολευτούνε με τα ψηφαλάκια απελπισμένων για εργασία,τότε τι να πώ.

    ΥΓ
    Τι θα μείνει αλήθεια απο αυτό τον πλούτο,στο Ελληνικό κράτος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμε περιπλανώμενε
    όλα αυτά που λες, αν υπάρχουν, ανατρέπονται με δημοκρατικούς και πολιτικούς αγώνες και όχι με αντάρτικα και κουμπούρια.
    Αυτές οι λογικές είναι επικίνδυνες και ο δρόμος αυτός είναι πολύ ολισθηρός και δεν οδηγεί πουθενά ή μάλλον στην καταστροφή.
    Οι κατά τη γνώμη σου απλοϊκές προσεγγίσεις, είναι απολύτως πραγματικές.
    Όταν κηρύττεις πόλεμο, το κάνεις στην ουσία και όχι επιλεκτικά. Δηλαδή, καις το αστυνομικό τμήμα, αποκλείεις τη κωμόπολη, αλλά επιτρέπεις τον ταχυδρόμο να σου φέρει τα λεφτά του κράτους που πολεμάς.
    Μάριε, δεν είπα την άποψή μου για την επένδυση.
    Έριξα ευθύνες στην πολιτεία γιατί άφησε τα πράγματα να πάρουν τέτοια τροπή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για αλλο θεμα γραφει ο Σαββας και αλλα αντ' αλλων επιθεσεις και ασυναρτησιες στα σχολια…

    Οι επαναστατες του καναπε, οι επαγγελματιες τρολαδοροι και οι διανοουμενοι του γλυκου νερου δεν θα μας αφησουν μεχρι να τους τελειωσουν τα δανεικα η να δουν το χορτο αναποδα.

    Αλλα πεντε χρονια περασαν. Ποτε θα υπερισχυσουν οι ανθρωποι της λογικης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η Ελλάδα τελείωσε πια.


    Του Γεράσιμου Κακλαμάνη
    Ἡ Ἑλλάδα τελείωσε πιά. Ἡ Ἑλλάδα τῶν σκοτεινῶν ἐπῶν καὶ τῶν ἀνόητων «ἐθνικῶν γιορτῶν» τελείωσε ἀμετάκλητα – καὶ ἔπρεπε ἤδη νὰ ἔχει τελειώσει πρὸ πολλοῦ. Κράτησε ὑπὲρ τὸ δέον εἰς βάρος τοῦ ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς περιοχῆς τῆς ἀνατολικῆς Μεσογείου, καὶ ἐδυσκόλεψε ἀφάνταστα στὸ ἱστορικὸν ἀποτέλεσμα μίας φυσικῆς ἐννοίας Εὐρώπης. Γιατί ἐτούτη ἡ Ἑλλάδα τῶν «ἐπῶν» προϋπέθετε σὲ μέγαν βαθμὸ τὴν εὐτέλεια τῶν προσώπων, καὶ ἡ Ἑλλάδα ὡς «ἐθνική κυριαρχία», συναρμολογημένη ἀπὸ τὰ πέρατα τῆς Οἰκουμένης, εὑρέθηκε ἀναγκαστικὰ μὲ πλεονάζον τὸ εἶδος. Ἡ μέθοδος ἁπλή: γενικὸ διανοητικὸ κατέβασμα καὶ ἡ ἱστορία παραμύθι. Τὰ μέσα ἁπλούστατα: τὸ ὑπουργεῖο «ἐθνικῆς παιδείας» καὶ τὰ ἐξ ἴσου «ἐθνικὰ» βιβλιοπωλεῖα ποὺ δούλευαν μὲ καταλόγους. Μέσα σὲ τούτην τὴν Ἑλλάδα τῶν «ἐπῶν» τίποτε ἄλλο δὲν ἦταν φυσικῶς δυνατόν, παρὰ κάποιες ὁμάδες (καὶ καθόλου τάξεις) νὰ ἐπιβιώνουν, ξεπουλώντας ὅ,τι μποροῦσαν καὶ παριστάνοντας τοὺς «εὐρωπαίους» καὶ τοὺς «ἰδεολόγους τοῦ συστήματος». . Στὴν οὐσία, μὲ πλήρην συνείδηση τῆς ποιότητας των ποὺ ἦταν καὶ ἡ ἐγγύηση τοῦ ρόλου των, ἐνδιαφερόμενοι μόνο γιὰ τὴν τσέπη τους καὶ τὰ «δικά τους παιδιά». Αὐτὴ ἡ Ἑλλάδα τελείωσε πιά. Κανένας δὲν τὴν τελείωσε ἀλλὰ ἡ ἴδια ἡ ἱστορία. Μόνο τὰ κόμματα μοιάζει νὰ μὴν ἔχουν καταλάβει καὶ νὰ μοιράζουν ὁράματα καὶ «διπλωματικὲς ἐπιτυχίες», ἀλλὰ τὰ κόμματα στὴν Ἑλλάδα ποὺ τελείωσε δὲν εἶχαν εὐθύνη ποτέ. Γιατί ἂν εἶχαν, ἁπλῶς αὐτὴ δὲν θὰ τελείωνε. Ἔτσι θὰ συνεχίσει ἡ κατάσταση καὶ ὡς τὸ τυπικὸ τέλος.
    Οἱ Ἄγγλοι ἐνίκησαν τοὺς Ἰταλοὺς στὴν Ἀλβανία, ἡ Ἑλλάδα γιορτάζει. Οἱ Γερμανοὶ ἐτάιζαν τοὺς πεινασμένους ἀπὸ τοὺς ἀγγλικοὺς ἀποκλεισμοὺς στὴν Ὁμόνοια, ἡ Ἑλλάδα ζητάει ἀπὸ τοὺς Γερμανοὺς ἀποζημιώσεις. «Ὄχι» εἶπε ὁ Μεταξᾶς στοὺς Ἄγγλους (καὶ γι’αὐτὸ πέθανε ὑγιέστατος ἀπὸ γρίππη!…), τὸ «ὄχι» πρὸς τοὺς Ἰταλοὺς γιορτάζουν τὰ σχολεῖα. Πρέπει κανένας νὰ ἐμβαθύνει πολὺ στὴν «ἰδεολογικὴ σύνθεση» τῶν κατοχικῶν τραγουδιῶν τῆς Βέμπο, γιὰ νὰ καταλάβει πῶς συνέβη νὰ βουλιάξει ἡ «Ἕλλη» σὲ μία μεγάλη «ἐθνικοθρησκευτική γιορτή». Ἕνας ἐχθρὸς πού θέλει νὰ ἀποδυναμώσει τὸν ἀντίπαλό του, εἶναι δυνατὸν νὰ υἱοθετήσει τὴν στρατηγική τῆς ἐθνικῆς του ἔξαψης; Καὶ ὅμως: στὴν Ἑλλάδα ποὺ τελείωσε ὑπῆρξε δυνατὸν νὰ πιστευθεῖ καὶ νὰ μεταβληθεῖ σὲ «ἐθνικὴ γιορτή».
    συνεχίζεται....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. συνέχεια...
    Αἰσθήματα φιλοπατρίας ὡδήγησαν τοὺς ἕλληνες στρατιῶτες στὰ ἀλβανικὰ βουνά; Τί εἴδους φιλοπατρία θὰ μποροῦσε νὰ τοὺς ὁδηγήσει ἐκεῖ ἀφοῦ ἡ Ἑλλάδα ἐν ὄψει τοῦ πολέμου ( ἤδη μὲ τὴν ἐπάνοδο τοῦ Γεωργίου) θὰ ἔπρεπε νὰ παίξει ἀποκλειστικῶς καὶ μόνο ρόλους καθ’ ὑπαγόρευση, τίποτε κατ’ ἰδίαν πρωτοβουλία, καὶ συνεπῶς ἔπρεπε ὁ στρατός της νὰ εἶναι γυμνὸς καὶ πεινασμένος, καὶ χωρὶς ὅπλα; Ἡ «ἐθνικὴ ἰδεολογία», ἡ πεποιημένη «ἐθνικὴ ἰδεολογία» ποὺ συνιστοῦσε τὴν Ἑλλάδα σὰν κράτος, «ὁ Λεωνίδας καὶ τὸ ’21″ (ἡ «ἀδιάσπαστη συνέχεια τοῦ ἑλληνικοῦ ἔθνους»), ἦταν ποὺ τοὺς ὡδήγησε ἐκεῖ καὶ πάνω σ” αὐτὴ εἶναι «κομμένα» καὶ τὰ τραγούδια τῆς Βέμπο. Τί εἴδους «ἐθνικὰ» τραγούδια εἶναι αὐτά, τὰ συνθεμένα πάνω σὲ μουσικὴ καμπαρὲ καὶ ἐμβατηρίου, πού κάνουν λόγο γιὰ σχέδια τοῦ Μουσολίνι γιὰ τὴν Ἀνατολικὴ Μεσόγειο; Πρόβλημα τῆς Ἑλλάδας τὸ ’40 ἦταν νὰ μὴ χάσει τὴν κυριαρχία της στὴν Ἀνατολικὴ Μεσόγειο; Τὴν εἶχε ποτέ;… Ἀλλοίμονο ἂν καταλάβαιναν οἱ ἀποβλακωμένοι στρατιῶτες τοῦ ’40 τοῦτα τὰ νοήματα, ποὺ τοὺς ἐδίνονταν μὲ τὸ κλαρίνο. Γιατί τότε θὰ ἐκάθονταν στὰ σπίτια τους… Καὶ ἀλλοίμονο ἂν τὰ καταλάβαιναν καὶ οἱ σημερινοὶ ποὺ παρελαύνουν, γιατί θὰ προτιμοῦσαν νὰ πᾶνε στὸ γήπεδο. Τὰ «βιβλιοπωλεῖα» ὅμως κάνουν τὴ δουλειὰ τους καλά. Ἡ πιὸ ἀκριβή δουλειὰ στὸν κόσμο: νὰ μὴν πουλᾶς καὶ νὰ εἰσπράττεις…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. συνέχεια...
    Μία τέτοια Ἑλλάδα ἑνὸς τέτοιου μεγαλείου, τί δάφνες θὰ μποροῦσε νὰ δρέψει μεταπολεμικά; Τὰ μεταπολεμικὰ κατακάθια ποὺ ἐγκαθιδρύθηκαν μετὰ τὸν πόλεμο ἄρχισαν νὰ γίνονται στὶς ἀπαιτήσεις των ἐνοχλητικά. Ἀλήθεια εἶναι ὅτι αὐτὸ ποὺ ἐπεδίωκαν οἱ βρεττανοί, νὰ παρασύρουν τὶς δυνάμεις τοῦ ἄξονος στὸν ἀστάθμητον γι” αὐτὲς χῶρο τῶν Βαλκανίων καὶ τῆς Ἀνατολικῆς Μεσογείου, τελικῶς τὸ πέτυχαν. Μετὰ τὸ πραξικόπημα γιὰ τὴν ἀνατροπὴ τῆς ἐπίσημης κυβέρνησης τῆς Γιουγκοσλαβίας, ποὺ εἶχε κλείσει συνθῆκες οὐδετερότητας μὲ τὸν Χίτλερ, οἱ Γερμανοὶ ἀναγκάσθηκαν νὰ ἀσχοληθοῦν μὲ τὰ Βαλκάνια καὶ νὰ χάσουν πολύτιμον καιρό. Ὁ χειμώνας ἔκαμε τὴν δουλειά του στὸ ρωσσικὸ μέτωπο, ἀλλὰ πρὶν ἀπ” αὐτὸν (10/42) ἀπὸ στρατηγικῆς ἀπόψεως, κατὰ τὴν κρίση δυτικῶν εἰδημόνων, ὅλη ἡ ἐκβάση τοῦ πολέμου εἶχε κριθεῖ ἀπὸ τὶς ἐπιχειρήσεις τῆς Ἀφρικῆς. Καὶ μὲ τὴν συμμετοχὴ φυσικὰ ἑλληνικῶν μονάδων. Ἀλλὰ πῶς μποροῦσε κανεὶς ν” ἀφήσει περιθώρια διεκδικήσεως στεφάνων σὲ μία χώρα πιόνι ἐκ κατασκευῆς καὶ σὲ κυβερνήσεις δωσιλόγων; Καὶ κυρίως πῶς, ἀφοῦ οἱ συμμαχικὲς δυνάμεις ἤξεραν τὴν πραγματικότητα, μιά καὶ αὐτὲς ἐξώπλιζαν τὸν ἑλληνικὸ στρατὸ καὶ ἤξεραν τὶς δυνατότητές του; Κανονικὰ ἡ μυθολογία τοῦ «ἔπους» ἔπρεπε νὰ σταματήσει μ” ἕναν ἔμμεσον «ἔπαινο». Μετὰ τὴν «κοινὴ νίκη», ἡ Βέμπο τραγουδοῦσε: «Ἕλληνες καὶ Βρεττανοὶ ἔχουν κοινὰ σημεῖα, τῆς τιμῆς τὸ αἴσθημα καὶ τὴν ψυχὴ στὴν τρικυμία». Αὐτὸ θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι γιὰ τοὺς Ἕλληνες ἀρκετό, γιατί ἄλλο «κοινὰ σημεῖα» καὶ ἄλλο κοινὴ τσέπη. Ἡ Ἑλλάδα ἔπρεπε νὰ ξαναγυρίσει στὴν φυσική της κατάσταση τοῦ παρία καὶ τοῦ πολιτικοῦ ἐνεργούμενου, καὶ οὔτε καὶ ἡ Ἀγγλία ἤλπιζε αὐτὸ ποὺ θὰ ἐπακολουθοῦσε: νὰ κατεβεῖ τὸ βιοτικό της ἐπίπεδο κάτω ἀπὸ αὐτὸ τῆς Ἑλλάδας καὶ νὰ ζητάει νὰ κρατηθεῖ ἐκχωρώντας τὴν βιομηχανική της παραγωγὴ στοὺς Γιαπωνέζους. Ὅλα τὰ χάλασε ὁ ἐμφύλιος, ποὺ ἐπετάχυνε τὴν ἔλευση τῶν ἀμερικανῶν. Καὶ πάλι ἡ Βέμπο μὲ τὸν ἐμφύλιο προσπάθησε νὰ συμφιλιώσει τοὺς Ἕλληνες ξεθάβοντας τὸν Κολοκοτρώνη. Τί νὰ ἔκανε ὅμως ὁ Κολοκοτρώνης ἀφοῦ τὰ μουστάκια τοῦ Στάλιν ἦταν μακρύτερα ἀπὸ αὐτὰ τοῦ Κολοκοτρώνη; Οἱ ἀμερικανοὶ ἦταν ἀναπότρεπτο νὰ ἐπικρατήσουν στὴν πολύτιμη κτήση. Ἐχάρισαν λοιπὸν τὰ «λίμπερτυ» στοὺς «ἐφοπλιστές» μας -τὰ καράβια δηλαδὴ ἐκεῖνα ποὺ θὰ μεταφέρναν τὸ πολεμικὸ ὑλικὸ στὴν Εὐρώπη καὶ ποὺ ἡ κατασκευὴ τοῦ καθενὸς διαρκοῦσε 14 ἡμέρες- ἔδωσαν καὶ μερικὰ σκαμπίλια στοὺς παραδεδομένης νοοτροπίας πολιτικοὺς τῶν «ἐπῶν» καὶ ἀγόρασαν πλήρως τὴν κτήση μὲ τὸ σχέδιο Μάρσαλ. Ὅσο τώρα γιὰ τὶς δόξες τοῦ πόλεμου, αὐτὲς ἔδυσαν ἄδοξα: ὁ στατηγὸς Sir Francis de Guingand ἄνοιξε τὸ μετεωρολογικὸ δελτίο τοῦ 1940 καὶ διεπίστωσε ὅτι οἱ καιρικὲς συνθῆκες δὲν ἦταν τέτοιες ποὺ θὰ ἐπέτρεπαν στὸν Χίτλερ νὰ ἐκστρατεύσει νωρίτερα ἐναντίον τῆς Ρωσίας! Τό κοπυράϊτ γιά τό « ἔπος τοῦ 40», συνεπῶς, τό πῆρε ἡ βιομηχανία SOFTEX… Στά βιβλία τῆς νεοελληνικῆς ἱστορίας ἔμεινε μόνο τὸ «αἴσθημα τιμῆς», – κι αὐτὸ ἀμφίβολο. Γιατὶ βέβαια τὸ αἴσθημα τιμῆς τοῦ Κορυζῆ καὶ τοῦ Τσολάκογλου δὲν ἦταν ἀκριβῶς τὸ ἴδιο μὲ τὸ ἀντίστοιχο τοῦ Γεωργίου. Πῶς νὰ καταφέρουν νὰ τὸ σκάσουν οἱ δεκάδες χιλιάδες βρεττανῶν καὶ νεοζηλανδῶν στρατιωτῶν μὲ τὴν ἀκάθεκτη προέλαση τῶν Γερμανῶν; Ἰδοὺ λοιπὸν ἡ «διαταγή»: νὰ ρίχνονται οἱ ἕλληνες στρατιῶτες ἁπλῶς σὰν μάζα κρέατος στὰ τάνκς, ὅπως ὅταν θέλης νὰ καθυστερήσεις ἕνα φορτηγὸ καὶ ρίχνεις στὸ δρόμο του ἕνα κοπάδι πρόβατα. Καὶ ὁ μὲν Κορυζῆς τίναξε τὰ μυαλά του στὸν ἀέρα, ὁ δὲ Τσολάκογλου, ποὺ μὲ τὴν πράξη του ἔσωσε τὰ ὑπολείμματα τοῦ ἑλληνικοῦ στρατοῦ -αὐτοῦ δηλαδὴ ποὺ θὰ ἐχρησιμοποιεῖτο ἐν συνεχείᾳ στὴν Μέση Ἀνατολὴ καὶ στὸν ἐμφύλιο-, καρτεροῦσε ἀπὸ ὥρα σὲ ὥρα στὴν φυλακὴ νὰ μποῦν οἱ «προοδευτικοὶ» νὰ τὸν καθαρίσουν. Ἡ γιορτὴ τοῦ «ἔπους» νικάει κάθε χρόνο καὶ τὸ αἴσθημα τιμῆς αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων…

    Ἡ Ἑλλάδα λοιπὸν τελείωσε, ἐπειδὴ ἔπρεπε νὰ τελειώσει. Τί ἀπαιτήσεις ὑπάρξεως μπορεῖ νὰ ἔχει ἕνα κράτος μὲ τέτοιο ἰδεολογικὸ κομφούζιο, ποὺ τὸ γιορτάζει ἐπιδεικτικὰ δύο φορὲς τὸν χρόνο καὶ καθημερινὰ ἀλλοιῶς;…


    Πηγή: http://www.kolivas.de/archives/121817

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.