2/10/13

Η τελευταία στιγμή της Δημοκρατίας: Ένα άρθρο που πρέπει να διαβαστεί σε βάθος από όλους τους Έλληνες


Του Σταύρου Καλεντερίδη
Τον 2ο αιώνα π.Χ. η Ρωμαϊκή Republic αρχίζει και αναδεικνύεται ως η κυρίαρχη δύναμη της Μεσογείου. Το 165 π.Χ. οι Ρωμαίοι κατανικούν και καθυποτάσσουν τους Έλληνες της Μακεδονίας. Ύστερα από την νίκη της αυτή η Ρωμαϊκή Γερουσία στράφηκε εναντίον των λοιπών Ελλήνων που αρνήθηκαν να την υποστηρίξουν στον πόλεμο για την κατάληψη της Μακεδονίας, και συγκεκριμένα, εναντίον της Ρόδου.
Ως αντίποινα, και αποδεικνύοντας περίτρανα πως η οικονομική της μαχητικότητα ήταν εξίσου δεινή με την πολεμική, η Ρώμη δημιουργεί ένα πανίσχυρο λιμάνι στη Δήλο, απαλλαγμένο από φορολογία, το οποίο και δίνει στην Αθήνα να το αξιοποιήσει. Σε διάστημα λίγων μηνών, η Ρόδος παύει να είναι το εμπορικό κέντρο της Μεσογείου και καταστρέφεται οικονομικά. Παράλληλα, οι Αθηναίοι αποκτούν μεγάλο πλούτο με απότομο και άπληστο τρόπο.
Έχοντας την πλήρη υποστήριξη της Ρώμης, το Αθηναϊκό νόμισμα αναδεικνύεται ως κοινό μέσο συναλλαγής για όλο τον Ελληνικό κόσμο. Η ραγδαία ανάπτυξη του εμπορίου ωφελεί κυρίως τη Ρώμη, ως Υπερδύναμη του τότε κόσμου (όπως ακριβώς γίνεται και σήμερα με τις Η.Π.Α.), και τα λιμάνια των Αθηνών και της Δήλου γεμίζουν με Ιταλικά και Ρωμαϊκά εμπορικά πλοία. Η ανερχόμενη οικονομική ελίτ των Αθηνών, αρχίζει για πρώτη φορά να ονειρεύεται. Αυτή τη φορά όμως τα όνειρα δεν ήταν για πολιτισμό ή Δημοκρατία, αλλά για την μόνη εναπομείνασα επιλογή: το κυνήγι του κέρδους και του αδίστακτου πλουτισμού.
Η άνοδος της ελίτ αυτής προφανώς δεν ξάφνιαζε κανέναν την εποχή που η Δημοκρατία ήταν ανύπαρκτη και η Republic κυριαρχούσε. Ωστόσο, για τη γενέτειρα και τον λίκνο της Δημοκρατίας, η εμφάνιση του πολιτεύματος της Republic αποτελούσε ξεκάθαρη ύβρη και ο πληθυσμός των Αθηνών διψούσε για Ελευθερία και Δημοκρατία. Η απόλυτη προσβολή όμως πραγματοποιήθηκε από την Ρωμαϊκή Γερουσία, η οποία επέτρεψε τη λειτουργία κάποιων ελάχιστων Δημοκρατικών θεσμών στην Αθήνα, για να την καταστήσει ένα τουριστικό θεματικό πάρκο στο οποίο οι νέοι Ρωμαίοι θα μπορούσαν να ταξιδέψουν και να βιώσουν την Ελληνική ιστορία! Οι θεσμοί που είχαν επιβιώσει ήταν οι πλέον Ολιγαρχικοί του Αθηναϊκού Πολιτεύματος, όπως ο Άρειος Πάγος και οι εκλεγμένοι (και όχι κληρωτοί) αντιπρόσωποι. Βασικά δηλαδή στοιχεία πολιτεύματος Republic. Το μονοδιάστατο αυτό εκλογικό σύστημα είχε ως αποτέλεσμα την συγκέντρωση πολιτικής ισχύος στα χέρια λίγων, πλούσιων και επιφανών ανδρών, αλλά και των δηλημόνων, όπως ακριβώς συνέβαινε και στη Ρώμη. Από την άλλη, τα δημοκρατικά ψήγματα τα οποία είχαν επιτραπεί στην Αθήνα, ήταν στην ουσία δημοκρατικοφανή δώρα, άνευ ουσίας και νοήματος, ικανά να βυθίζουν τους πολίτες στον πολιτικό λήθαργο και να τους καθυποτάσσουν στην οικονομική ελίτ της Αθήνας και την πολιτική ηγεσία των Ρωμαίων (οι συσχετισμοί με το σήμερα είναι εκτυφλωτικοί). Το ποτήρι ξεχείλισε όταν η Αθήνα άρχισε να φαντάζει λιγότερο με μουσείο και περισσότερο με ζωολογικό κήπο, όπου οι Δημοκρατικές ιδέες και οι υποδουλωμένοι πολίτες έμοιαζαν με εκθέματα στα Ρωμαϊκά κλουβιά.
Συγκεκριμένα, με απόφαση της Ρώμης τα Αθηναϊκά ιερά είχαν κλείσει, ενώ είχαν επίσης απαγορευτεί οι εορτασμοί και τα μυστήρια (Ελευσίνια, κτλ.). Οι Αθηναίοι υπέστησαν επίσης το κλείσιμο των γυμναστηρίων, των θεάτρων και των δικαστηρίων τους. Η Πνύκα, το κέντρο της βούλησης των Πολιτών μέσω της Εκκλησίας του Δήμου δεν χρησιμοποιείτο, ενώ οι φιλοσοφικές σχολές ήταν φιμωμένες από τη Ρωμαϊκή λογοκρισία. Στην πολιτική κατάσταση, οι Ρωμαίοι είχαν απαγορεύσει την εκλογή Αρχόντων, κάτι που οι Αθηναίοι αποκαλούσαν αναρχία (δίχως Άρχοντες). Είναι φανερό από τις ομοιότητες πως οι σημερινές δοκιμασίες του έθνους μας δεν είναι πρωτοφανείς για τους Έλληνες.
Την εποχή αυτή, λοιπόν, οι μόνοι που αποφάσισαν να αντιδράσουν ήταν οι φιλόσοφοι. Έχοντας επιτύχει μια Πλατωνική μέθεξη Φιλόσοφου και πολιτικού, οι Περιπατητικοί φιλόσοφοι Αθηνίων και Απελλικών αποφάσισαν να επιφέρουν Αριστοτελικές μεταρρυθμίσεις στην πόλη τους. Ο Αθηνίων, φιλόσοφος και ρήτορας, μιλώντας από το Βήμα της Αγοράς, κάλεσε τους Αθηναίους να αντισταθούν στην αναρχία και τον εκμαυλισμό της πόλης τους. Ενθουσιασμένοι οι Αθηναίοι Πολίτες τον εξέλεξαν αμέσως Στρατηγό. Οι φιλόσοφοι Απελλικών και Αθηνίων, πέραν της ακαδημαϊκής κοινότητας, εκπροσωπούσαν και μία άλλη ανερχόμενη μερίδα των Αθηνών: αυτή των Αθηναίων και μη, Πολιτών, με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες και δικαιώματα που απαιτούσαν Ισότητα. Κινούμενοι άμεσα, οι Περιπατητικοί παρουσίασαν Συνταγματικές μεταρρυθμίσεις στην Αθήνα, οι οποίες έσπασαν το παραδοσιακό μονοπώλιο της πολιτικής εξουσίας από τις οικονομικές ελίτ, επέστρεψαν τη δύναμη στα χέρια των Πολιτών και αναστήλωσαν την Δημοκρατία. Η Αθηναϊκή οικονομική ελίτ που για δεκαετίες επιβουλεύονταν τους πολίτες, διακρίνοντας τον κίνδυνο, έσπευσε να εγκαταλείψει την πόλη και να ζητήσει πολιτικό άσυλο και προστασία στην πατριαρχική Ρώμη. Τον ίδιο δρόμο βέβαια ακολούθησαν και οι Ρωμαίοι επιχειρηματίες που διοικούσαν και καταδυνάστευαν τη Δημοκρατική Πρωτεύουσα.
Η αναγέννηση της Δημοκρατίας συνδυάστηκε με εορτασμούς και συγκίνηση. Ταυτόχρονα όμως συνδυάστηκε και με τη συμμαχία της Αθήνας με τον απόλυτο εχθρό της Ρώμης, τον Βασιλιά του Πόντου, Μιθριδάτη. Ο περσικής καταγωγής βασιλέας των Ελλήνων του Πόντου, ονειρευόταν τον εαυτό του ως σύγχρονο Αλέξανδρο και κατακτητή των Ρωμαίων. Έχοντας απελευθερώσει τα παράλια της Μικράς Ασίας από Ρωμαϊκά χέρια, ο Μιθριδάτης ζήτησε από τους Αθηναίους να επαναστατήσουν, ενώ τους υποσχέθηκε πως θα τους επέτρεπε να διατηρήσουν τη Δημοκρατία τους. Οι δύο πλευρές συνειδητοποίησαν ότι χρειαζόταν η μία την άλλη. Οι μεν Αθηναίοι γνώριζαν πως δεν θα μπορούσαν να αναστηλώσουν τη Δημοκρατία τους όσο τελούσαν υπό Ρωμαϊκό ζυγό, ενώ ο δε Μιθριδάτης επιθυμούσε να χρησιμοποιήσει την Αθηναϊκή επανάσταση ως αντιπερισπασμό απέναντι στα Ρωμαϊκά στρατεύματα. Το 88 π.Χ. η Αθήνα κήρυξε την Ανεξαρτησία της και οι δύο πλευρές επισφράγισαν τη συμμαχία τους έχοντας τα μάτια της Ρώμης καρφωμένα πάνω τους.
Η χαρά των Αθηναίων δεν έμελλε να διαρκέσει για πολύ. Την άνοιξη του 87 π.Χ. ο Lucius Cornelius Sulla (Σύλλας), ο Ερημωτής των Ελλήνων, αποβιβάστηκε στην Ελλάδα. Έχοντας υπερισχύσει στην πολιτική του διαμάχη με τον πρώην αρχηγό του, Μάριο, ο Σύλλας κατέφθασε στην Αθήνα απολαμβάνοντας την πλήρη υποστήριξη της Ρωμαϊκής Γερουσίας. Αν και οι εντολές που είχε ήταν να καταπνίξει την επανάσταση, η βδελυγμία που ένοιωθε για το Ελληνικό πνεύμα και το Ελληνικό ιδεώδες της Δημοκρατίας προδιέγραψε την επικείμενη σφαγή. Ο τυχερός (αυτοαποκαλείτο Felix), ικανότατος και αδίστακτος Ρωμαίος Στρατηγός, είχε κάτω από τις διαταγές του πέντε από τις ισχυρότερες Ρωμαϊκές λεγεώνες όλων των εποχών. Όταν αντίκρισε τα τείχη των Αθηνών, ο Σύλλας διέταξε τους στρατιώτες του να ξεριζώσουν τις αρχαίες ελιές κάτω από τις οποίες δίδαξε ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης και να φτιάξουν πολιορκητικές μηχανές. Ο φρικτός λιμός που έπληξε την πόλη ήταν αυτός που άνοιξε τις πύλες των Αθηνών στις μαινόμενες Ρωμαϊκές λεγεώνες. Ο Σύλλας έδωσε την άδεια στους στρατιώτες του να ληστέψουν και να σκοτώσουν κατά το δοκούν, όμως οι περήφανοι Αθηναίοι δεν σκόπευαν να του κάνουν τη χάρη. Κανείς δεν είχε ξεχάσει την απάνθρωπη και βέβηλη καταστροφή της ένδοξης Κορίνθου από τον Σύλλα, και για το λόγο αυτό, πολλοί Αθηναίοι, αρνούμενοι να δεχτούν μια αντίστοιχη μοίρα, αψήφησαν τη Ρωμαϊκή σπάθα και αποφάσισαν να αυτοκτονήσουν. Μετά την πράξη αυτή, το μίσος του Σύλλα δεν είχε όρια. Το λιμάνι του Πειραιά έγινε συντρίμμια, η Ακρόπολη καταληστεύτηκε, και όσοι συμμετείχαν στην Δημοκρατική κυβέρνηση σφαγιάστηκαν, ενώ οι υποστηρικτές τους έχασαν τα πολιτικά τους δικαιώματα. Αποχωρώντας, ο Ρωμαίος στρατηγός, και καθώς το αίμα έρρεε από το κέντρο των Αθηνών προς τα προάστια, διέταξε την επιστροφή της εξουσίας στην Αθηναϊκή οικονομική ελίτ που είχε αυτοεξοριστεί στη Ρώμη. Η Republic είχε νικήσει.
Η εκδίκηση όμως εναντίον των Πολιτών που τόλμησαν ευθαρσώς να πολεμήσουν για τη Δημοκρατία δεν τελείωσε εδώ. Έχοντας εξοντώσει το Μιθριδατικό στρατό, ο Σύλλας επέστρεψε στην Αθήνα το 84 π.Χ. για να ληστέψει με την ησυχία του την πολιτιστική πρωτεύουσα της ανθρωπότητας. Οι στύλοι στο Ναό του Διός ξηλώθηκαν και μεταφέρθηκαν στη Ρώμη, οι αθλητές των Ολυμπιακών αγώνων υποδουλώθηκαν και στάλθηκαν στην πρωτεύουσα της Republic για να τσακιστεί το Ολυμπιακό πνεύμα και ιδεώδες, ενώ οι περίφημες Αθηναϊκές βιβλιοθήκες με τον ακαδημαϊκό και πολιτιστικό πλούτο ξεγυμνώθηκαν και έγιναν ερείπια. Πλέον, αν κάποιος από τον γνωστό κόσμο επιθυμούσε να σπουδάσει τις διδαχές του Αριστοτέλη, έπρεπε να πάει στη Ρώμη. Η εκδίκηση του Σύλλα εναντίον της Ελληνικής φιλοσοφίας ήταν γλυκιά.
Κάπως έτσι σύντομα και άδοξα έσβησε η τελευταία στιγμή της Δημοκρατίας στην Ελλάδα. Έχοντας υπομείνει για χρόνια τον Ολιγαρχικό ζυγό των οικονομικών ελίτ (εσωτερικών και αλλότριων), το 88 π.Χ. οι ελευθερόφρονες Αθηναίοι αποτίναξαν τον ζυγό και ύψωσαν τη σημαία της Δημοκρατίας, της Ισότητας, της Ελευθερίας και της Ανεξαρτησίας. Αφ’ ενός το κυνήγι του κέρδους και αφ’ ετέρου η επέλαση ξένων στρατών, επέφεραν τη θανάτωση της Δημοκρατίας στη πόλη που πρώτη την εμπνεύστηκε και που με αυτή μεγαλούργησε. Η Ελλάδα, ως ενωμένη χώρα πλέον, θα οδηγηθεί στους επόμενους αιώνες από το ένα μοναρχικό πολίτευμα στο άλλο για να καταλήξει το 1974 σε μία εισαγόμενη Republic του χαμηλότερου επιπέδου και ποιότητας. Σε ένα πολιτικό σύστημα και Σύνταγμα που συντηρεί τις άθλιες και ανθελληνικές πολιτικοοικονομικές ελίτ και καταδυναστεύει τις ζωές μας μέχρι και σήμερα.
Ας τονιστεί και ας καταστεί σαφές λοιπόν πως η τελευταία στιγμή της μίας και πραγματικής Δημοκρατίας για τους Έλληνες ήταν στην Αθήνα του 88 π.Χ. Αυτή είναι η ιστορική μας αλήθεια. Από τότε η χώρα μας δεν έχει γευτεί ξανά τους πολιτικούς καρπούς του Ελληνικού αυτού πολιτεύματος. Η σημερινή και σύγχρονη Republic είναι πραγματικά ένα πολιτικό έκτρωμα το οποίο έχει επιβληθεί στην πατρίδα μας και εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τις Ελληνικές αλλά και αλλότριες ελίτ και τα συμφέροντά τους με ένα διαχρονικό τρόπο που μας καθιστά περίοικους στην ίδια μας τη χώρα. Όπως συνέβαινε και επί Ρωμαϊκής κατοχής, οι εναπομείναντες κίβδηλοι δημοκρατικοί θεσμοί του σήμερα είναι δημοκρατικοφανή ψήγματα που ενώ δίνουν την εντύπωση ελευθερίας, ουσιαστικά σφετερίζονται την έννοια της Δημοκρατίας και υποδουλώνουν περισσότερο την Ελλάδα στους κοινοβουλευτικούς μας «αντιπρόσωπους» και τα αφεντικά της «πολιτισμένης Δύσης». Οι αντίστοιχοι πολιτικοί και επιχειρηματίες που δρούσαν ως δωσίλογοι εναντίον μας στους Ρωμαίους, μηδίζουν και σήμερα και εκμεταλλεύονται τη χώρα και τους Πολίτες της. Οι αντίστοιχοι απάτριδες πολιτικοί και επιχειρηματίες θα σπεύσουν να φύγουν μακριά (κάποιοι το έχουν ήδη κάνει) όταν εμείς οι Πολίτες ανακτήσουμε την πολιτική εξουσία της χώρας μας και επαναφέρουμε τη Δημοκρατία ως πολίτευμα μετά από 2.000 χρόνια απουσίας. Το αμάρτημα της παγκόσμιας Δημοκρατικής απουσίας ευτυχώς είναι ιάσιμο και οι πρωταγωνιστές θα είναι για ακόμη μια φορά οι Έλληνες.
Η Δημοκρατία φαίνεται να έχει αποτύχει και είτε απουσιάζει είτε διαστρεβλώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Republic φαίνεται να έχει νικήσει και επικρατήσει. Η Δημοκρατική αναγέννηση, λοιπόν, προς όφελος της Ελλάδας αλλά και της ανθρωπότητας, είναι ιερή αποστολή και πεπρωμένο των Ελλήνων Πολιτών. Η Ελλάδα χρειάζεται νέο, Ελληνικό και επιτέλους Δημοκρατικό πολίτευμα και Σύνταγμα.
Για την ηθική νίκη και επικράτηση της Δημοκρατίας.

Υ. Γ.: Αυτοί που περιμέναμε, είμαστε εμείς οι ίδιοι. Για το πως, που και γιατί, email στο dimokratiaideon@gmail.com

*SPQR είναι το ακρωνύμιο από τη λατινική φράση Senātus Populusque Rōmānus που σημαίνει «Ο Λαός και η Σύγκλητος της Ρώμης», κατά τα χρόνια της Ρωμαϊκής Δημοκρατίας. Το ακρωνύμιο αυτό χρησίμευε ως υπογραφή της κυβέρνησης και το χρησιμοποιούσαν σε νομίσματα, επιγραφές σε μνημεία και δημόσια κτίρια. Η φράση αυτή χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές από τον Κικέρωνα και τον Τίτο Λίβιο. Το ακρωνύμιο παρέμεινε σε χρήση και κατά την περίοδο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Σήμερα αποτελεί το έμβλημα της πόλης της Ρώμης.

Κύριο άρθρο της εφημερίδας "Ποντιακή Γνώμη"


29 σχόλια:

  1. Υπάρχει ένα τεράστιο ιστορικό κενό από το 88π.χ. μέχρι το 1974 ικανό να προκαλεί εσφαλμένες εκτιμήσεις και εξίσου ικανό στο να δίνει μαι επιφανειακή διάσταση στα κακώς κείμενα του σημερινού μας πολιτικού συστήματος

    Φυσικά καταλαβαίνω πως σε ένα κείμενο μικρής έκτασης δεν μπορούν να καλυφθούν όλες οι χρονικές περίοδοι όμως αν δεν επισημάνεις τα γενεσιουργά αίτια της σημερινής πολυεπίπεδης κρίσης δεν μπορείς να διασφαλίσεις κα ιασφαλή δίοδο για την έξοδο απο την κρίση

    Υπάρχει μια συγκρουσιακή κατάσταση μεταξύ του Ελληνα της Δύσης του Ελληνα της Ανατολής και του Ελληνα της Αρχαίας Ελλάδας.Η Συγκρουσιακή αυτή κατάσταση η οποία διαμορφώθηκε απο την εκάστοτε Αυτοκρατορία (Ρωμαική, Βυζαντινή, Οθωμανική) αντί να λειτουργήσει με όρους σύνθεσης ώστε να παράγει ένα μόρφωμα που να φέρει σε αρμονία τον Έλληνα Πολίτη με τον φυσικό του χώρο, λειτουργήσει με όρους αποκλεισμού και προκάλεσε την παραγωγής ενός μορφώματος εκτρωματικού

    Ο Φατριασμός αποτελεί την βάση του πολιτικού μας συστήματος.Το Μωραϊτικόν σύστημα στο διάβα του χρόνου μεταλλάσσεται σε Μακεδονικό, σε Ηπειρωτικό , σε Κρητικό και ούτω το καθε εξής. Ο εμφύλιος του 1923 αποτελεί και το επιστέγασμα αυτής της λογικής , κληροδότημα του φόβου που διακατείχε την εκάστοτε πόλης- κράτος απέναντι στην ισχύ της αλλης.

    Η Ανεξαρτησία της Ελλάδος αποτέλεσε προϊόν σύζευξης γεωστρατηγικών και γεωπολιτικών συμφερόντων γιατί απουσίαζε παντελώς απο τον Ελλαδικό χώρο ό όρος Αστική Τάξη με Εθνική Συνείδηση.Το γεγονός αυτός καθόρισε και τον χαρακτήρα του Ελληνικού κράτους ως προτεκτοράτο και την υπανάπτυξη του αποκορύφωμα της οποίας αποτέλεσε ένα μοντέλο ανάπτυξης παρωχημένο. Η Βασιλεία αποτέλεσε προϊόν ξένης παρέμβασης ως θεσμός σε μια προσπάθεια να ελεγχθούν οι εξελίξεις. Το παλάτι πάντα λειτουργούσε σε βάρος της εσωτερικής δημοκρατίας και πάντα ταυτίζονταν με ξένες παρεμβάσεις.Η Μεγάλη ιδέα επέφερε διχασμό τόσο στην πραγμάτωση της όσο και στα αποτελέσματα της.

    Η Παρουσία του Μικρασιατικού Ελληνισμού προκάλεσε νέες εσωτερικές αντιπαλότητες στα όρια ενος ιδιότυπου Εμφυλίου. Η Αδυναμία της πολιτικής ελίτ της Δεξιάς να ελέγξει την κατάσταση επέφερε το μεταξικό καθεστώς ως λύση.Έκτοτε τα γεγονότα είναι γνωστά, Καχεκτική Δημοκρατία, Σύνταγμα-Παρασύνταγμα,Κράτος Παρακράτος, Εκλογικός Νόμος καλπονοοθευττικός, ξένες παρεμβάσεις για την αλλοίωση της Λαϊκής Εντολής, απουσία Πολιτικής σκέψης αυθύπαρκτης και όχι προϊόν άκριτης εισαγωγής ξένων στοιχείων.

    Ως κατέθεσε και ο Κορνήλιος Καστοριάδης είναι χρέος μας να παλέψουμε για το ρωμέικο. Ας είναι άνιση η μάχη, ας είναι και απο χέρι χαμένη. Ομως για να δοθεί μια μάχη πρέπει να ξέρουμε και τον αντίπαλο και ο αντίπαλος δεν είναι κάποιος στην σφαίρα του άπειρου, είναι υπαρκτός φέρει χαρακτηριστικά που αποτελούν προϊόν βαθιάς ιστορικής διεργασίας, που έχουν συγκροτηθεί σε δομές .

    Η μη καταγραφή της ιστορικής διεργασίας με τρόπο αντικειμενικό και σφαιρικό προκαλεί την γενίκευση του "όταν εμείς οι Πολίτες ανακτήσουμε την πολιτική εξουσία της χώρας μας και επαναφέρουμε τη Δημοκρατία".Θα συμφωνήσω μαζί σας ως πρός τον Πολιτικό Πολιτισμό που πρέπει να μας διακρίνει και αποτελεί βασικό εφόδιο στην πορεία για την εκπλήρωση της Ιστορικής αποστολής του Ελληνισμού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Σταύρο,

    Συγχαρητήρια για το Βιβλίο σου «Δημοκρατία, το πολίτευμα που περιμέναμε». Εύχομαι να το διαβάσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι Έλληνες, να ενημερωθούν, να προβληματιστούν και να αλλάξουν τη στάση τους έναντι του σημερινού προβληματικού πολιτεύματος της «ελιτοκρατίας».
    Όσον αφορά το παρόν άρθρο, θα ήθελα να εκφράσω την απορία μου: Πως είναι δυνατόν τη σημερινή εποχή της παντοδυναμίας της πλουτοκρατίας και των «καθεστωτικών ΜΜΕ» να εμφανιστούν ηγέτες όπως οι Αθηνίων και Απελλικών;
    Σχετική αρθρογραφία μου για την Πολιτική Ηγεσία,
    Μέρος Ι: Χαρακτηριστικά των πολιτικών ηγετών
    http://infognomonpolitics.blogspot.fi/2013/04/blog-post_8923.html#.UWKbE5OmFXI
    Μέρος ΙΙ: Χαρισματικός Πολιτικός Ηγέτης
    http://infognomonpolitics.blogspot.fi/2013/04/blog-post_48.html#.UW5oArWmFXI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σταυρο
    Την αναφορα σου "Το 165 π.χ. οι Ρωμαιοι κατανικουν και καθυποτασσουν τους Μακεδονες.Υστερα απο την νικη της αυτη η Ρωμαικη Γερουσια στραφηκε εναντιον των Ελληνων,που αρνηθηκαν να την υποστηριξουν στον πολεμο με την Μακεδονια",την βρισκω απλως απαραδεκτη,γιατι δινει λαβη στους Σκοπιανους,να την χρησημοποιησουν,για αντεθνηκικη προπαγανδα.Δεν λεω οτι ειναι λαθος,αλλα λεω οτι καλλιτερα ειναι να λειπουν τετοια δημοσιευματα απο ολους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το ιδανικότερο θα ήταν,αφού πρώτα αφυπνισθεί ο Ελληνικός λαός και λάβει γνώση της εναλλακτικής,στις επόμενες εκλογές να μην προσέλθει ΚΑΝΕΝΑΣ στις κάλπικες κάλπες.

    Το ακόμη ιδανικότερο θα ήταν να πάρει την γεναία απόφαση το διεφθαρμένο κομματικό καθεστώς και να δρομολογήσει με ομαλότητα τις διαδικασίας για Πολιτειακή Αλλαγή στα πρότυπα των προτάσεων σου. Βέβαια κάτι τέτοι δεν πρόκειται να συμβεί διότι έχουν κάνει οξυγονοκόληση τον πισινό τους με τις υπουργικές καρέκλες.

    Ο Ελληνικός λαός έχει ΜΙΑ και μοναδική ευκαιρία να επιβάλει τη βούληση του προς την κατέυθυνση αυτή μέσω της ΜΗ προσέλευσης στις στημένες και κάλπικες κάλπες.

    Σε περίπτωση που ως κοινωνία καταφέρουμε να αντισταθούμε και να προκαλέσουμε μια αποχή της τάξεως του 80-90%,τότε θα έχουμε καταφέρει ένα συντριπτικό πλήγμα στο σάπιο κατεστημένο του χθές,με τον πιο φιλειρηνικό και δημοκρατικό τρόπο.

    Πιστεύω ότι μπορούμε να το καταφέρουμε,όπως επίσης αισιοδοξώ ότι το αποτέλεσμα θα περιέχει ένα ξεκάθαρο μήνυμα το οποίο θα τους είναι αδύνατο πλέον να αγνοήσουν.

    Πολιτειακή αλλαγή,αυτό θα πρέπει να γίνει το καθολικό αίτημα ολόκληρης της Ελληνικής κοινωνίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ακριτα όντως απουσίαζε η αστική τάξη, αλλα η εθνική συνείδηση δεν εξέλειπε καθόλου, ισα ισα θα έλεγα η εθνική συνείδηση ήταν υπερβολικά ισχυρή, το γράφω γιατί φαίνεται σαν να ταυτίζεις την αστική τάξη με την εθνική συνείδηση. Για την ακρίβεια θα έλεγα πως λόγω της έλλειψης της αστικής τάξης ίσως η εθνική συνείδηση ήταν ακόμα ισχυρότερη! Αυτό γίνεται ολοφάνερο από τα γραφόμενα όλων όσο συμμετείχαν στην επανάσταση, άσχετου ιδεολογίας, αφού ο αγώνας ήταν ξεκάθαρα και ολοκληρωτικά εθνικός, ακόμα και ο Ρήγας, που γραφει για την καταπίεση του Σουλτάνου λέει ξεκάθαρα η Ελλάδα σας καλεί όλους!

    Ο "κουμμουνισμος" σαν ιδεολογία εμπεριέχει ένα τεράστιο σφάλμα, όπως και ο καπιταλισμός, και οι δυο δεν αναγνωρίζουν το κεφαλαιο έθνος, όμως είναι αδύνατον να υπάρξει οποιοδήποτε σύστημα χωρίς να αναγνωρίζει την αρχέγονη και πρωταρχική έννοια του έθνους, έχει αποδειχτεί και στην πράξη άλλωστε και όσοι προσπάθησαν να την σκεπάσουν απέτυχαν παταγωδώς και αποτυγχάνουν και σήμερα! Το έθνος-κράτος μπορεί να είναι σύγχρονη έννοια, το έθνος όμως είναι η πλέον πρωταρχική! Για την ακρίβεια η εθνική πάλη προηγείται μακράν της "ταλξικης"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πετυχημένος ο παραλληλισμός, ειδικά μεταξύ της συνεργαζόμενης με τον κατάκτητη εντόπιας ολιγαρχίας και τον χειμαζόμενο λαό.

    Αλλά καλό είναι επίσης να θυμόμαστε μερικές λεπτομέρειες όπως ότι ο Απελλίων ήταν κοινός δημαγωγός , ανίκανος στρατιωτικά και παραδομένος στα σαρκικά του πάθη . Ο εκφυλισμός της πόλης ήταν βαθύς εξ ού και η άνοδος του Αθηνίωνα

    Οι λατίνοι της Δήλου τον κατανίκησαν στην πρώτη του εκστρατεία εναντίον τους με τα ''δημοκρατικά'' αθηναικά στρατεύματα .

    Ο Μιθριδάτης ήταν κυριολεκτικά σατράπης ( σκότωσε πολλά από τα παιδιά του- παντρεύτηκε την αδερφή του - εξοικειώθηκε με το δηλητήριο λόγω φοβίας πχ μιθριδατισμος) . Τα στρατεύματα του ήταν μισθοφόροι β΄διαλογής ενώ την πρώτη εθνοκάθαρση στην ιστορία την έκανε αυτός όταν ζήτησε από τους έλληνες της Μ.Ασίας να σφάξουν όλους τους λατίνους ζητώντας συνεργάτες για τα εγκλήματα του . Ζήτησε την συνεργασία των δούλων εναντίων της Ρώμης τρομάζοντας τους αρχικούς συμμάχους του έλληνες

    Οι Ρωμαίοι δεν κατέστρεψαν την Αθήνα ακόμα και μετά την κατάκτηση της σεβόμενοι το παρελθόν της

    Οι αθηναίοι δεν τόλμησαν να ξεπορτίσουν από τα τείχη τους αν και στην πολιορκία της πόλης είχαν πολλές ευκαιρίες να επιτεθούν στους αλλαζόνες ρωμαίους .

    Τότε πρωτοχρησιμοποιήθηκε ο όρος graecullus , που σημαίνει ο ελληνάκος !

    Πράγματι από τότε μέχρι σήμερα πολλοί παρέμειναν γραικύλοι , συνεργάτες του κατακτητή , και εθελόδουλοι!

    ΥΓ Συγχαρητήρια για το άρθρο! Μας θυμίζει την κυκλική επανάληψη της ιστορίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο Σταύρο. Πολύ ώριμο κείμενο. Άρχισα να διαβάζω το βιβλίο σου και ελπίζω να είναι το ίδιο ενδιαφέρον. Δύο μόνο επισημάνσεις. Θα διαφωνήσω ότι έκτοτε οι Έλληνες δεν γεύτηκαν δημοκρατία. Μεσολάβησε η Βυζαντινή Οικουμένη για την οποία συνιστώ σε όλους να διαβάσουν εμβληματικά έργα του σύγχρονου πολιτικού στοχασμού, μεταξύ άλλων, των Γιώργου Κοντογιώργη και Θόδωρου Ζιάκα για την μετάβαση από την κλασική εποχή σε μια άλλη κοσμοσυστημική φάση. Δεύτερον, η κρυστάλλινη διάκριση μεταξύ Republic και Δημοκρατίας είναι πολύ εύστοχη. Δυστυχώς δεν είναι κατανοητή από τη πλειονότητα όσων διδάσκουν στα πανεπιστήμια όταν υιοθετώντας ιδεολογικές-κανονιστικές θέσεις προσβλέπουν στην κατασκευή πολιτών αντί στην διαμόρφωση των θεσμών και των νόμων από τους εντολείς πολίτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπάρχουν πολλές ανακρίβειες στο άρθρο.
    Οι Ρωμαίοι δεν θέλησαν να εισβάλλουν στην Ελλάδα, αλλά αντίθετα προσκλήθηκαν, για να υπερασπίσουν τους συμμάχους τους, έναντι του επεκτατισμού των Μακεδόνων και των Ροδίων.
    Οι Ρωμαίοι, διδάχθηκαν πολλά από τους Αθηναίους στην πολιτική τέχνη, πριν λίγους αιώνες, οι Ρωμαίοι είχαν στείλει αντιπροσωπεία στην Αθήνα, στην προσπάθειά τους να συγγράψουν νομοθεσία και να διαμορφώσουν το πολίτευμά τους και έτσι προέκυψε η γνωστή δωδεκάδελτο.
    Εξυψώνεται και εξιδανικεύεται η αθηναϊκή δημοκρατία, έναντι της ''βαρβαρότητας'', πράγμα επίσης ψευδές, το ρωμαϊκό πολίτευμα με το αθηναϊκό είχαν πολλά κοινά και οι πρώτοι διδάξαντες του ''πολιτικού'' επεκτατισμού ήταν οι Αθηναίοι, ας θυμηθούμε την α' και β' αθηναϊκή συμμαχία και την καταστροφή της Δήλου.
    Να γνωρίζουμε επίσης ότι το δημοκρατικό πολίτευμα, περιλαμβάνει πολλές καταστάσεις και χαρακτηριστικά και ανάλογα της επικράτησης των επιμέρους χαρακτηριστικών, μπορεί να μεταβληθεί σε οχλοκρατία, δημαγωγία κ.τ.λ. κάτι που συνέβη συχνά στην Αθήνα.
    Οι Ρωμαίοι όχι μόνο δεν μισούσαν την ελληνική φιλοσοφία, αλλά ήταν φορείς και οι ίδιοι, του ελληνικού πολιτισμού και της ελληνικής φιλοσοφίας, καθότι, για αυτούς που δεν γνωρίζουν, η Ρώμη ήταν πόλις Ελληνίς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "[13]
    Δεινὸς γάρ τις ἄρα καὶ ἀπαραίτητος εἶχεν αὐτὸν ἔρως ἑλεῖν τὰς ᾿Αθήνας, εἴτε ζήλῳ τινὶ πρὸς τὴν πάλαι σκιαμαχοῦντα τῆς πόλεως δόξαν, εἴτε θυμῷ τὰ σκώμματα φέροντα καὶ τὰς βωμολοχίας, αἷς αὐτόν τε καὶ τὴν Μετέλλαν ἀπὸ τῶν τειχῶν ἑκάστοτε γεφυρίζων καὶ κατορχούμενος ἐξηρέθιζεν ὁ τύραννος ᾿Αριστίων, ἄνθρωπος ἐξ ἀσελγείας ὁμοῦ καὶ ὠμότητος ἔχων συγκειμένην τὴν ψυχήν, καὶ τὰ χείριστα τῶν Μιθριδατικῶν συνεῤῥυηκότα νοσημάτων καὶ παθῶν εἰς ἑαυτὸν ἀνειληφώς, καὶ τῇ πόλει μυρίους μὲν πολέμους, πολλὰς δὲ τυραννίδας καὶ στάσεις διαπεφευγυίᾳ πρότερον ὥσπερ νόσημα θανατηφόρον εἰς τοὺς ἐσχάτους καιροὺς ἐπιτιθέμενος."

    Πλούταρχος, Βίοι Παράλληλοι: Σύλλας

    Εξαιρετικό το άρθρο ως έκθεση, ομως η ιστορία δεν ερμηνεύεται με όρους του σήμερα. Συμφωνώ με τον Αλέξανδρο και συμπληρώνω ότι και οι δύο είχαν ένα κοινό ήταν αξιοκρατίες ή αριστοκρατικές δημοκρατίες, δημοκρατίες με πολύ στενό περιβάλλον ωστόσο ικανό για να βγάζουν τα μάτια τους. Οι Αθηναίοι ήταν το ίδιο λαμόγια όπως και οι σημερινοί Έλληνες. Ο ιερός ρόλος του ελληνικού λαού από που πηγάζει, μου θυμίζει Ισραήλ αλλά και γερμανικό εθνικισμό. Ευχαριστώ πάντως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. We definitely need a real democracy in Hellas
    This is an article of Hope
    Let's make it happen for the glory of our Nation
    We Can

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για οσους οραματιζονται δημοκρατια και τετοια τους συνιστω να γυρισουν πλευρο, γιατι οσονουπω θα εχει παψει να υφισταται αυτο το ψευτοκρατος των εβραιοελληνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τραγικά επίκαιρος σήμερα ο τίτλος του άρθρου...

    Δυστυχώς οι εξελίξεις δεν αφήνουν περιθώρια για ακαδημαική συζήτηση. Αλλωστε ,καλύτερα να μην εκφράζουμε γνώμες ,για να μη...συλληφθούμε!

    Μόκο λοιπόν ,και όλοι στον καναπέ να παίρνουμε δημοκρατική γραμμή απ' τους Καναλάρχες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αντιλαμβάνομαι τη respublica σαν την αμερικάνικη ντημόκρασυ όπως τη ζούμε σε αυτό εδώ το προτεκτοράτο τα τελευταία 20-25 χρόνια. Με αποκορύφωμα τις τελευταίες μέρες που βλέπουμε αυτό το αίσχος, οι μεν γιωργάκηδες ελεύθεροι κι ωραίοι να μας χλευάζουν σαρδώνεια, η δε ΧΑ να πληρώνει τη νύφη ως απειλή για τη δημοκρατία τάχατες ενώ προφανώς τη νιώθουν σαν απειλή οι δυνάστες μας, ξένοι και ντόπιοι. Αλλά όπως λέει κι ο Στέλιος, μόκο... Σίγουρα μας φακελώνουν οι ντήμοκρατς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτό που μας διδάσκει η Ιστορία και που μας υπενθυμίζει και το άρθρο αρκετά εύστοχα, είναι ότι μια Δημοκρατία πρέπει να έχει εξασφαλίσει τρόπους σθεναρής κατοχύρωσης και αντίστασης απέναντι στις βίαιες εισβολές και τις ανατρεπτικές καταστάσεις. Γιατί αυτά δεν λείπουν ποτέ από πουθενά.
    Δεν μπορούμε δυστυχώς να περιμένουμε ομαλή λειτουργία της μόνο στην περίοδο της Ανοιξης.
    Βασικά, τα όπλα της Δημοκρατίας είναι οι ισχυροί θεσμοί και η πίστη της κοινωνίας σ΄αυτούς.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κύριε Καλεντερίδη, το άρθρο είναι πραγματικά εξαιρετικό θα μου επιτρέψετε όμως να σταθώ σε δυο σημεία. Πρώτον, στο ιστορικό κενό το οποίο υπάρχει από την κατάπνιξη της αθηναϊκής επανάστασης από τους Ρωμαίους μέχρι τις μέρες μας. Έχουν μεσολαβήσει δυο χιλιετίες και ένα σαρωτικό φιλοσοφικο - θρησκευτικό ρεύμα (χριστιανισμός) το οποίο άλλαξε εντελώς την κατάσταση στα ελληνικά πράγματα. Επομένως, μήπως τον ραγιαδισμό και την δουλοπρέπεια της συντριπτικής πλειοψηφίας των ηγετικών δυνάμεων του σύγχρονου Ελληνισμού πρέπει να την αναζητήσουμε σε μεταγενέστερα από την εποχή του Σύλλα πολιτικά σχήματα;

    Το δεύτερο ζήτημα στο οποίο θα ήθελα να σταθώ είναι το πως θα πραγματοποιηθεί η θεσμική αλλαγή που προτείνετε στις τελευταίες γραμμές του άρθρου σας. Θεωρώ πως τούτη η αλλαγή αποτελεί μονόδρομο αν δεν θέλουμε να μπλέξουμε σε ολοκληρωτικές (ιστορικά εθνοκαταστροφικές) πολιτειακές μεθόδους. Πως όμως μπορεί να επιτευχθεί μια πολιτειακή μεταβολή, μια πλήρης πολιτική ανατροπή όπως αυτή που προτείνετε, αναίμακτα και άνευ βίας (διότι νομίζω, αυτό αποτελεί μια επιθυμητή συνθήκη); Προσωπικά, δεν βλέπω άλλον δρόμο από την επανάσταση του λαού. Κι αν υπάρχει άλλος δρόμος, παρακαλώ να μας τον υποδείξετε!

    Υγ: Είχα την τύχη να παρακολουθήσω την παρουσίαση του βιβλίου σας στην Πτολεμαΐδα. Ήταν ένα εξαιρετικό απόγευμα! Καλή συνέχεια στον αγώνα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κύριε Πασσαλίδη στο σχόλιο μου παραπάνω έχω προτείνει έναν τρόπο δημοκρατικότατης και ειρηνικότατης "επανάστασης",δίχως αίμα αλλά ούτε και εντάσεις,μονάχα με το ένα και μοναδικό "όπλο" που διαθέτουμε ως λαός πλέον.



    -Ο Ελληνικός λαός έχει ΜΙΑ και μοναδική ευκαιρία να επιβάλει τη βούληση του προς την κατέυθυνση αυτή μέσω της ΜΗ προσέλευσης στις στημένες και κάλπικες κάλπες.

    Σε περίπτωση που ως κοινωνία καταφέρουμε να αντισταθούμε και να προκαλέσουμε μια αποχή της τάξεως του 80-90%,τότε θα έχουμε καταφέρει ένα συντριπτικό πλήγμα στο σάπιο κατεστημένο του χθές,με τον πιο φιλειρηνικό και δημοκρατικό τρόπο.

    Πιστεύω ότι μπορούμε να το καταφέρουμε,όπως επίσης αισιοδοξώ ότι το αποτέλεσμα θα περιέχει ένα ξεκάθαρο μήνυμα το οποίο θα τους είναι αδύνατο πλέον να αγνοήσουν.

    Πολιτειακή αλλαγή,αυτό θα πρέπει να γίνει το καθολικό αίτημα ολόκληρης της Ελληνικής κοινωνίας.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Dear friends @ Infognomon,

    How much ink we (you more than me), have spent on sharing opininions, new information and our frustration with the situation in Greece?

    And with what results? This is my last comment as I came to realize blogs in general only provide a way out to people who wish for something to change.

    We applause an author for his book or a writer for her article BUT I haven´t seen a call for action, not necessarily in the form of ademonstration. There are other ways closer to Ghandi´s CIVIL DISOBEDIENCE model. Neither I have seen an implementable plan to save our country. So much brain power in a single site, but so disconnected at the same time and unable to do something.

    Then, we had XA. Mafia, political force in the making, underground organization, etc... I don´t care how you want to label them. BUT they are the only force to clean up our country and send to jail the real criminals and traitors. What do we do instead? We trash them as gang members, killers, racists, nationalists, nazis and so on. If a hitman would approach me and for a million dollars would kill every single one of our politicians, we would gladly give him the money. But god forbid we give a vote to XA!

    At the same time, we have no problem seeing our ¨leaders¨ meeting their counterparts of Skopje with their Macedonian Complex, Turkey and their 5,000-year presence in Asia Minor, Israel still trying to fullfill old plans for expansion to Cyprus and Crete and in general seeing Greece being sold and raped day after day.

    Gentlemen, Greece will soon only exist in memories and in the hearts of people in other parts of the world.

    WE ARE DONE!!!

    Erosso!

    Nikos Apelles

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κύριε Χατζησαββίδη,

    τι είναι εκείνο που σας κάνει να πιστεύετε ότι μια γενικευμένη αποχή θα ερμηνευτεί από το υπάρχον κομματικό σύστημα ως καθολική θέληση του ελληνικού λαού για πολιτειακή αλλαγή; Διότι σαφώς αυτή είναι η λογική πολιτική ερμηνεία, το κομματικό κράτος όμως προσπαθώντας να διατηρήσει την εξουσία του θα προχωρήσει σε άλλες ερμηνείες, πιο συμφέρουσες για την ίδια του την υπόσταση. Ποιος μας διασφαλίζει ότι το κενό που θα δημιουργήσει η αποχή δεν θα καλυφθεί από έτερες, πιο αντιδραστικές - αντιδημοκρατικές δυνάμεις; Αλλά ακόμα και έτσι να γίνει, ύστερα από την αποχή τι; Συντακτική εθνοσυνέλευση; Λαϊκές γενικές συνελεύσεις; Αυτή τη στιγμή τόσο η νομοθετική όσο και η δικαστική εξουσία ελέγχονται από την εκτελεστική. Αυτός που κατέχει την εκτελεστική εξουσία είναι ένας κοινοβουλευτικός δικτάτορας ουσιαστικά. Η μόνη λύση που διακρίνω στο βάθος του ορίζοντα, είναι ο διαχωρισμός των εξουσιών και η δραστική μείωση των αρμοδιοτήτων της εκτελεστικής εξουσίας. Αλλά αυτός είναι ο σκοπός. Το μέσο για την επίτευξη του μας λείπει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Niko I think you are exaggerating.

    First of all you and not only you, but everybody, has to understand that the existence of our country, and this stands for every country and nation in the world, is a constant and unstoppable war, a constant fight. There never was, is or will be a moment of rest, at that moment that we will decide to rest, we will lose.

    I was always writing and suggesting that XA was a part of the system, it was the wrong party, this does n't mean that the other parties are doing a good job, in the contrary everybody knows that all the other parties are also criminal organisations, much better organised than XA. My point is that you do not want another criminal organisation so to win against another criminal organisation, you need a proper political party, that will promote the principles and ethos which as a society we have lost, better yet it is not a party that i am talking about, i am talking about a movement. We need a movement like the Zionist movement, but for Greece, a new Filiki Etairia. I would like to say here, that instead of cursing the Jews, we should learn for them, they are working for the interests of their nation and so should we. This movement will not be a saviour, but it will give the vision to our people, which is necessary for every nation so to flourish. We have lost our principles and our vision and this is the root of all problems. But you can not base a vision in poor foundation, like hate and racism. Once we had as a nation the vision of Megalh Idea, it was not a vision of hate, it was a vision of uniting all Greek population, a vision of freedom, a vision of greatness, now we have to find a similar vision, adjusted to nowadays circumstances and move on. Of course you are right we should n't just restrain ourselves in blog writing. I am as well looking for ways to become more active and i am sure more people think the same, but everything need a right timing.

    All the best!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κατ' αρχήν το άρθρο σας έχει ιστορικές ανακρίβειες. Για παράδειγμα, η διάλυση του Μακεδονικού βασιλείου έγινε το 168 π.χ. μετά την μάχη της Πύδνας, και όχι το 165.

    Αλλά βρίθει και από ιστορικές παρερμηνείες και παρεξηγήσεις.

    Η αφήγησή σας για την άλωση των Αθηνών από τον Σύλλα, παραλείπει να αναφέρει ρητά ότι προηγουμένως ο Μιθριδάτης εγκατέστησε στην Αθήνα ως τύραννο έναν άθλιο δημαγωγό, τον Αθηνίωνα ή Αριστίωνα, ο οποίος καταδημαγώγησε τους Αθηναίους ότι θα; τους αποκαταστήσει στην πρότερη κατάσταση με στρατιωτική βοήθεια από τον Μιθριδάτη, αλλά γρήγορα οι Αθηναίοι κατάλαβαν ότι τους εξαπάτησαν. Όσο για τον Αθηνίωνα, αυτός απεδείχθη ελεεινός τύραννος και υβριστής. Ο δήμος των Αθηναίων κατάλαβε ότι έκανε τραγική απερισκεψία ανταλλάσσοντας την ρωμαϊκή ηγεμονία με μία πολύ χειρότερη τυραννία, αλλά ήταν πλέον αργά. Όταν οι Αθηναίοι λιμοκτονούσαν κατά την πολιορκία, ο Αθηνίων έκανε συμπόσια με τους κόλακές του και έβγαινε στα τείχη και έβριζε χυδαία τον Σύλλα και την γυναίκα του, ενώ εκτελούσε και εκείνους που τολμούσαν να διαφωνήσουν με τα καμώματά του.

    Και το κυριότερο που παραλείπετε είναι ότι η Αθηναϊκή δημοκρατία είχε ήδη καταλυθεί στρατιωτικά από τους Μακεδόνες, και οι Ρωμαίοι, μετά την στρατιωτική τους επικράτηση στην Ελλαδική χώρα, δεν έκαναν τίποτε περισσότερο από ότι είχαν κάνει παλιότερα οι επικυρίαρχοι Μακεδόνες. 'Ισως δε οι Μακεδόνες να ήταν και χειρότεροι δυνάστες των Αθηναίων από τους Ρωμαίους. Οι Έλληνες υπέκυψαν στρατιωτικά στις λεγεώνες, αλλά οι Ρωμαίοι σταδιακά υπέκυψαν σε πολλά στοιχεία του ελληνικού τρόπου. Δεν ήταν ό,τι χειρότερο για την Ελλάδα εκείνη την περίοδο. Πολύ χειρότερα θα ήταν να έπεφτε η Ελλάδα στην επικυριαρχία των Καρχηδονίων, με τους οποίους είχαν συμμαχήσει οι Μακεδόνες, εναντίον της Ρώμης. Ή να υπέκυπταν σε ασιάτες δεσπότες, όπως τέτοιος ήταν και ο Μιθριδάτης στ ο Ευπάτωρ.

    Επομένως δεν καταλαβαίνω την σκοπιμότητα αυτού του άρθρου, το οποίο μάλλον προσθέτει σύγχυση στην υπάρχουσα ήδη σε υπερθετικό βαθμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ Δημήτριος Καρατζίδης:

    "Πως είναι δυνατόν τη σημερινή εποχή της παντοδυναμίας της πλουτοκρατίας και των «καθεστωτικών ΜΜΕ» να εμφανιστούν ηγέτες όπως οι Αθηνίων και Απελλικών;"

    Σίγουρα με ένα νέο, Ελληνικό και επιτέλους Δημοκρατικό πολίτευμα.

    @ Χρήστος Χατζησαββίδης:

    Η αποχή είναι πολύ καλή ιδέα και αν ήταν μαζική θα μπορούσε να επιφέρει την απαραίτητη πολιτική πίεση που έχει ήδη οδηγήσει πολιτικούς (Ισλανδία) και δικτάτορες (Τυνισία) να συνθηκολογήσουν και να επιτρέψουν νέο πολίτευμα στις χώρες τους.

    @ Αλέξανδρος:

    Μάλλον αναφέρεσαι στην αρχική κατάκτηση της Ελλάδας από την Ρώμη ενώ το άρθρο αναφέρεται στην τελευταία στιγμή δημοκρατίας - ελευθερίας που υπήρξε 60 χρόνια μετά. Επίσης θα διαφωνήσω στις ομοιότητες των δύο πολιτευμάτων διότι η Republic είναι εξέλιξη και Ρωμαϊκή έκδοση της Σπαρτιατικής Ολιγαρχίας, επομένως δεν έχει κάποια σχέση με Δημοκρατία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ Θεόδωρος Πασσαλίδης

    Για τους "ενδιάμεσους" αιώνες θα σας συνιστούσα αυτό το άρθρο μου (http://bit.ly/153HoT9) στο οποίο εξηγώ για ποιο λόγο κατά τη γνώμη μου η Δημοκρατία είναι παγκοσμίως ανύπαρκτη από το 88 π.Χ.

    Η αλλαγή ΔΕΝ μπορεί να έρθει από κάποιο κομμάτι του συστήματος παρά μόνο από τους Πολίτες και δια των ειρηνικών μεθόδων. Θα υπάρξουν νεότερα άμεσα.

    @ NikoApelles

    We, and I mean we as the political organization "Δημοκρατία Ιδεών" that I'm part of, are truly aiming to provide such paths to political change. We will be suggesting more than one path and we will be publishing all of them in a single volume. Stay tuned

    @ Alexandros:

    Για τη μεγάλη ιδέα διαβάστε αν θέλετε εδώ http://bit.ly/18Oc8Jf


    @ Harry Cane

    Συγχέεται δυστυχώς τον Αθηνίωνα με τον Αριστίωνα. Όντως όμως λανθασμένα σε διάφορα κείμενα αναφέρονται ως το ίδιο πρόσωπο, αλλά δεν είναι έτσι.

    Ό,τι αναφέρατε για τον Αριστίωνα είναι σωστό, όμως εγώ αναφέρομαι ρητά στον Αθηνίων.

    Το άρθρο μιλά για την τελευταία στιγμή της Δημοκρατίας στη χώρα μας κάτι το οποίο σημαίνει πως εξετάζεται το 88 π.Χ. Η σπουδαιόητα της στιγμής αυτής είναι τεράστια διότι κρίνεται απαραίτητο να αντιληφθούν οι Έλληνες σήμερα πως η χώρα μας έχει στερηθεί το πολίτευμα της τα τελευταία 2000 χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σε ευχαριστώ Σταυρο για τον σύνδεσμο, γιατί παρα το ότι έχω γραφτεί στον χώρο δυστυχώς ξεχνιέμαι και δεν τον επισκέπτομαι συχνά, έριξα μια ματια, θα το διαβάσω καλύτερα, σε ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αγαπητέ κε Καλεντερίδη, το αν όντως ονομαζόταν Αριστίων, ή Αθηνίων ο τύραννος τον οποίον εγκατέστησε ο Μιθριδάτης στην Αθήνα, λίγη σημασία έχει για την συζήτηση αυτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αν ως κοινωνία,με δηλωμένο το σκοπό μας,καταφέρουμε να λειτουργήσουμε ως ένα ενιαίο σύνολο και επιτύχουμε μια αποχή της τάξης του 80% πχ,τότε ναί,είμαι βέβαιος ότι οι Έλληνες πλέον θα είμαστε σε θέση να πούμε ότι έχει γίνει το σημαντικό εκείνο πρώτο βήμα για να επέλθει η πολυπόθητη αλλαγή και η δρομολόγηση εξελίεξεων θα είναι επιβεβλημένη πλέον.

    Νομίζω ότι καλό θα ήταν να το σκεφτούμε σοβαρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μπράβο Σταύρο. Το πρόβλημα της Ελλάδας στην πραγματική του διάσταση. «Επί των τύπων των ήλων!» Το Ελληνικό πρόβλημα έχει και μια άλλη διάσταση: είναι μια κληρονομική ολιγαρχία. Φαμίλιες τύπου ντον Κορλεόνε διαχειρίζονται την εξουσία (οικογένεια Καραμανλή, Παπανδρέου, Μητσοτάκη, Βαρβιτσιώτη, Γεννηματά κλπ) προς ίδιον όφελος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ευγε Σταύρε, εύγε. Εύστοχες οι επισημάνσεις σου και δηκτικότατες για Κλήρο και Ψηφο, καθώς και για Δημοκρατία και την Ρεπούμπλικα. Δύο τεράστια θέματα για τα οποία υπάρχει πεδίον τεράστιον συγγραφικόν. Κώστας Κούρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΙΛΑΜΕ?
    ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΩΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.