27/5/14

Ένας δάσκαλος από τη Θράκη απευθύνει έκκληση προς όλους τους Έλληνες!

 Η ΘΡΑΚΗ ΘΕΛΕΙ ΝΑ  ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΝΕΟ ΔΑΣΚΑΛΟ (προωθηστε το)
Προς: Τους Έλληνες συμπολίτες μας
Είναι γνωστό σε όλους πως το κράτος μας κάνει εδώ και χρόνια τα πάντα για να σώσει την αγαπημένη μας πατρίδα. Για να το επιτύχει αυτό έχει επιλέξει την οδό της οικονομικής μας εξαθλίωσης και παράλληλα της ψυχολογικής και ηθικής. Κάνει δηλαδή τα πάντα, για να μην κάνει τίποτα.
Την ίδια ώρα λοιπόν ,που στην ίδια χώρα οι περισσότεροι απογυμνώνονται οικονομικά (χάνοντας όλο και περισσότερα  στηρίγματα), σε κάποιους άλλους  χαρίζονται απλόχερα (με σχετική αμοιβαιότητα πάντα) χρηματικά πακέτα διόλου ευκαταφρόνητα τη σήμερον ημέρα.
Τώρα πολύ εύλογα θα αναρωτιέστε, ποιοι μπορεί να είναι αυτοί που καρπώνονται αυτά τα απλόχερα χαρισμένα δώρα. Κοιτάζοντας όμως κανείς για λίγο πια  το δέντρο και όχι το δάκτυλο, τότε χωρίς μεγάλη δυσκολία ξεκινά να αναζητά τον χρηματοδότη και όχι τον παραλήπτη.
Συνάδελφοι! Μπορεί για κάποιους από εσάς να είναι πολύ σημαντικό,  το ποιά παράταξη θα κερδίσει τις εκλογές  ή το ποιος συνάδελφος θα μας αντιπροσωπεύσει στα εκπαιδευτικά συμβούλια. Για μένα όμως σημαντικότερο όλων αυτών είναι το κάτω από ποια σημαία θα ξυπνήσει αύριο η οικογένειά μου και κάτω από ποια σημαία θα αναπαύονται οι παππούδες μου.
Κύριοι και κυρίες, κατάγομαι από την Θράκη, από την πόλη της Κομοτηνής. Εκεί από την 14 Μαΐου του 1920 τιμούμε και γιορτάζουμε κάθε χρόνο την απελευθέρωσή μας από τον τουρκικό ζυγό. Ξέρετε,  μετά από τα παρακάτω , δεν θα 'ναι υπερβολή να δηλώσω πως ακόμη και μέχρι σήμερα ,το έτος 2012, ο τόπος μου διέπεται από κάποιας μορφής τουρκοκρατία.
Η Θράκη κατοικείται σήμερα από περίπου 350.000 ανθρώπους, Έλληνες, πολίτες. Γύρω στους 120.000 από αυτούς είναι μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα. Αυτοί λοιπόν αποτελούν και τη γνωστή ελληνική μουσουλμανική μειονότητα. Οι 60.000 από τους 120.000 είναι οι τουρκοφανείς (κοινωνική ομάδα που διασπάται σε αρκετές μικτότερες υποομάδες). Γύρω στους 20.000 είναι οι Ρομά και  40.000 οι Πομάκοι.
Εδώ και πολλές δεκαετίες η τουρκική αλυτρωτική πολιτική, με την κρατική ανοχή-προδοσία, στα πλαίσια μιας ανύπαρκτης (κυρίως από την απέναντι πλευρά) ελληνοτουρκικής φιλίας, θέτει τις βάσεις και σπέρνει τους σπόρους της πολύ μεθοδικά, έτσι ώστε την στιγμή του θέρους να μαζέψει ευκολότερα πολύ περισσότερους καρπούς.
Έτσι λοιπόν ακόμα και η πιο καλόβουλη προσπάθεια ερμηνείας των κινήσεων της Τουρκίας στη Θράκη, είναι αδύνατον και ουτοπικό να μην καταλήξει στις προ πολλών ετών μελετημένες και σταδιακά υλοποιημένες και υλοποιούμενες βλέπεις των γειτόνων.
Το σχέδιο έχει ως εξής. Τουρκοποίηση του συνόλου του μουσουλμανικού πληθυσμού, δημιουργία θρακικού ζητήματος ( καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων όπως του αυτοπροσδιορισμού), αίτημα για συνδιοίκηση, ανεξαρτητοποίηση και τελικά προσάρτηση. Και όλα αυτά, χωρίς να ανοίξει ρουθούνι, μόνο με την χρήση δημοψηφισμάτων.
Ποιο είναι λοιπόν το μέσο για να επιτευχτεί το σχέδιο; Η μη τουρκοφανής μουσουλμανική μειονότητα, η οποία ανέκαθεν και συστηματικά κακοποιείται από σύσσωμο το ελληνικό κράτος και αντιμετωπίζεται σαν κάτι ξένο, προβληματικό και εχθρικό.
Η λυσσαλέα και απρόσκοπτη γειτονική προπαγάνδα για την εμφύτευση τουρκικής συνείδησης στη μειονότητα και η παράλληλη και συστηματική αδιαφορία-κακοποίηση- προδοσία από μέρους της ελληνικής πολιτείας, σπρώχνουν όλο και πιο επικίνδυνα κοντά τη μειονότητα στην αγκαλιά της «μητέρας» Τουρκίας.
Επειδή είμαι λοιπόν και του επαγγέλματος γνωρίζω πως τα παραδείγματα είναι αυτά που μένουν. Παραπάνω μίλησα για χαρισμένα πακέτα χρημάτων από κάποιους σε  κάποιους άλλους και μάλιστα σας προκάλεσα να αναζητήσετε τον πομπό και όχι τον δέκτη.
500 ευρώ μηνιαίως είναι το ποσό που παρέχει ο ζάμπλουτος Τούρκος επιχειρηματίας Ομάρ Μπαμπά  για κάθε παιδί που εγκαταλείπει το ελληνικό σχολείο για να φοιτήσει σε ιδιωτικό μουσουλμανικό ιεροσπουδαστήριο, χάριν της ορθότερης εκμάθησης του Ισλάμ κατω από τη σκέπη βέβαια της τουρκικής κυβέρνησης.
1000 ευρώ ετησίως για κάθε κεφάλι ανήλικου κοριτσιού που θα φορά την παραδοσιακήτούρκικη μαντίλα (η οποία θεωρείται χρόνια τώρα παρωχημένη στην γείτονα) παρέχει άτυπα το τουρκικό προξενείο.
Το πομακόπουλο που ουδεμία σχέση έχει με την τούρκικη κουλτούρα και γλώσσα καλείται να μάθει δίχως άλλη επιλογή  τρείς άγνωστες προς αυτό γλώσσες, από την πρώτη κιόλας δημοτικού. Και αυτό γιατί η ελληνική πολιτεία δείχνει να μην αναγνωρίζει το πομάκικο κομμάτι της μουσουλμανικής μειονότητας και με τη βία σπρώχνει το μικρό παιδί στην σύγχυση, στην αμάθεια και έπειτα στην τουρκοποίηση καθώς μέσα στα μειονοτικά σχολεία οι γλώσσες που διδάσκονται είναι τα τούρκικα, τα αραβικά και τα ελληνικά( καμία αναφορά στα πομάκικα).
Εδώ και χρόνια προσφέρονται δωρεάν δορυφορικά πιάτα (συνδεδεμένα άμεσα με τα τούρκικα ραδιοτηλεοπτικά μέσα) κυρίως στα ορεινά χωριά της Θράκης (πομακοχώρια) όπου μέχρι σήμερα το σήμα των ελληνικών δικτύων δεν έχει φτάσει ή είναι ανεπαρκές.
Στο κέντρο της Κομοτηνής εδώ και κάποια χρόνια δεσπόζει ,κάτω από τη σκέπη ενός νεόκτιστου και πολυτελούς κτηρίου, η μεγαλοπρεπής τούρκικη τράπεζα Ζιράατ Μπανκ η οποία δανείζει, επιλεκτικά σε μουσουλμάνους αλλά και συλλόγους που φωνάζουν ότι είναι τούρκικοι,   με χαμηλά επιτόκια 3% ενώ οι ελληνικές με 14%. Αποτέλεσμα αυτών είναι ο χριστιανός να πουλά και ο μουσουλμάνος (η τράπεζα στην ουσία) να αγοράζει γη.
Ο εγκληματικός (όχι μόνο για τη Θράκη) Καλλικράτης μετέτρεψε τους δήμους της Κομοτηνής σε τέσσερεις, με αποτέλεσμα να μην ισχύει πλέον η κοινωνική ισορροπία στους πληθυσμούς των νέων δήμων και έτσι δυο από τους τέσσερεις δήμους να έχουν για άρχοντα μουσουλμάνο, εκλεκτό εννοείται του τουρκικού προξενείου και έτοιμο να λειτουργήσει προς όφελος  του.
Η επίσης εγκληματική κομματική λίστα έφερε επικίνδυνα αποτελέσματα στην περιοχή. Τα κόμματα που είχαν αξιώσεις στην περιοχή είχαν ως πρώτο όνομα στη λίστα μουσουλμάνο ( εκλεκτό του προξενείου) με αποτέλεσμα δύο από τους τρείς βο«υ»λευτές του νομού Ροδόπης να είναι  τελικά από τους παραπάνω «εκλεκτούς».
Όπως φαίνεται τα παραδείγματα είναι πολλά και τα συναντά κανείς καθημερινά και σε όλα τα κομμάτια της κοινωνίας της Θράκης. Το ζήτημα είναι ότι εφόσον το επίσημο κράτος εδώ και δεκαετίες  κάνει τα πάντα για να μην κάνει τίποτα, ο κλήρος πέφτει μόνο σε εμάς τους πολίτες. Εύλογα θα διερωτάται κανείς τι μπορεί να κάνει για να βοηθήσει. Το λιγότερο αλλά συνάμα σημαντικότατο που μπορεί να κάνει κάποιος από εδώ είναι αρχικά να ενημερωθεί για το ζήτημα και έπειτα να μεταλαμπαδεύσει το ζήτημα ως «ιεραπόστολος» και να το γνωστοποιήσει σε όσο το δυνατό περισσότερους συμπολίτες μας.
Στόχος δεν είναι η ελληνοποίηση των Πομάκων. Στόχος είναι η συνειδησιακή τους αφύπνιση. Όταν ο Πομάκος νιώσει Πομάκος τότε αυτόματα θα νιώσει και θα είναι Έλληνας!
Για περισσότερες πληροφορίες για το ζήτημα επισκεφθείτε την σελίδα των Πομάκων

40 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΤΟ ΤΟΥΡΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΚΟΝΟΤΗΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει ελληνική μουσουλμανική κοινότητα.

      Υ.Γ.
      Έλληνας μουσουλμάνος είμαι εγώ. Ασπάστηκα το Ισλάμ πριν 12 χρόνια. Οι μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης δεν είναι Έλληνες, είναι Έλληνες Πολίτες.

      Διαγραφή
  3. @Ali Al Yunani

    Από το 1914 έως και το 1923 οι Έλληνες της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης υπέστησαν μια τρομερή γενοκτονία, αντίθετα οι Μουσουλμάνοι όλων των εθνοτήτων στην Ελληνική επικράτεια δεν υπέστησαν κάτι ανάλογο.

    Μετά τη συνθήκη της Λωζάννης οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης της Ίμβρου και της Τενέδου υπέστησαν νέο Πογκρόμ το 1955 έως ότου όλοι έφυγαν από τα σπίτια τους και τις οικίες τους? Αντίθετα τίποτα από όλα αυτά δε συνέβη στην Μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης.

    Σήμερα τα παιδιά της Μουσουλμανικής μειονότητας έχουν προνόμια από την πολιτεία, τα οποια κανένα άλλο παιδί στην Ελλάδα δεν έχει, όπως το να εισέρχονται στην ανώτερη εκπαίδευση με πολύ χαμηλότερους βαθμούς, η Μουσουλμανική μειονότητα ευδοκιμεί και ζει ειρηνικά με τη χριστιανική πλειοψηφία, οι λατρευτικοί χώροι της μειονότητας γίνονται απολύτως σεβαστοί και καμια διάκριση δεν υπάρχει, αν υπάρχει καλο θα ήταν να αναφερθούν παραδείγματα. Όσον αφορά τη μουφτεία, όταν το Τουρκικο κράτος διορίζει μουφτήδες δεν καταλαβαίνω ποιο το πρόβλημα το ελληνικό κράτος να κάνει κάτι αντίστοιχο, ας μας εξηγήσει κάποιος από την μειονότητα ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα?

    Αντίθετα στην Τουρκια και παρα τον αναμφισβήτητο οικουμενικό χαρακτήρα του Πατριαρχείου αλλα και τον ελάχιστο αριθμό της ελληνικής μειονότητας, που έχει απομείνει στις εστίες του, η Τουρκια ασεβεί εις βάρος των πολιτών της καταφεύγοντας σε μεσαιωνικού τύπου μετατροπές εκκλησιών σε τεμένη. Επιπλέον ακόμα και μουσουλμανικές μειονότητες δέχονται διωγμούς ανελέητους από το τουρκικο κράτος, μήπως και για τους Κούρδους δεν υποστηρίζει το τουρκικο κράτος ότι δεν αποτελούν άλλο έθνος? Πως αποκλείει ο σχολιαστής την ύπαρξη Ελλήνων μουσουλμάνων Πομάκων η άλλων? Μήπως οποιος δεν είναι Τούρκος δεν πρέπει να θεωρείται και Μουσουλμάνος?
    Γυναικα χωρίς μαντίλα δεν είναι Μουσουλμάνα?
    Και τέλος ο σχολιαστής δε σκέφτεται γιατί κάποιοι τον βάζουν να εναντιώνεται εναντια στην πατρίδα του και μάλιστα αυτοί που έχουν προβεί σε γενοκτονίες? Δε σέβεται το γεγονός ότι εδώ οι άνθρωποι του συμπεριφέρθηκαν με σεβασμό ενώ αυτοί που υποστηρίζει έχουν διαπράξει τα αίσχιστα εγκλήματα?

    Θα τον αγαπούν άραγε αυτοί οι δολοφόνοι αν τυφλά δεν υπακούει στα προστάγματα τους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "μετατροπές εκκλησιών σε τεμένη"

      Έχει πλέον χριστιανούς σε εκείνες τις περιοχές στην Τουρκία και δεν το ξέρω;

      Διαγραφή
    2. "τίποτα από όλα αυτά δε συνέβη στην Μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης"

      Το άρθρο 19 του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας όριζε «όσοι πολίτες αλλογενείς εγκατέλειψαν την Ελλάδα χωρίς την πρόθεση επανόδου, μπορούν να απωλέσουν την ελληνική τους ιθαγένεια». Βάση των διατάξεων του συγκεκριμένου άρθρου 60.004 Έλληνες πολίτες απώλεσαν την ελληνική τους ιθαγένεια την περίοδο από το 1955 μέχρι το 1998 όπου το εν λόγω άρθρο βρισκόταν σε ισχύ. Από την ομάδα των 60.004 απολεσθέντων την ελληνική ιθαγένεια, οι 46.638 ήταν μέλη της Τουρκικής-Μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης.

      Όπως προκύπτει από τους αριθμούς κύρια ομάδα στόχος του άρθρου 19 υπήρξαν τα μέλη της Τουρκικής Μειονότητας, η πρώτη ωστόσο ομάδα στόχος ήταν οι σλαβόφωνοι ντόπιοι κάτοικοι της κεντρικής και δυτικής Μακεδονίας οι οποίοι στην πλειονότητα των περιπτώσεων εγκατέλειψαν την Ελλάδα αμέσως μετά το τέλος του Εμφυλίου πολέμου (1949).

      Η εφαρμογή του άρθρου 19 ενισχύονταν σε περιόδους κρίσης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και επηρεαζόταν από τις εξελίξεις που λάμβαναν χώρα στο εσωτερικό της μειονότητας. Τα χρόνια που ακολούθησαν την κρίση στο Κυπριακό τη δεκαετία του 60 σημειώθηκε αύξηση του αριθμού αφαιρέσεων ελληνικής ιθαγένειας. Το ίδιο ίσχυσε και τη χρονική περίοδο που στην περιοχή δραστηριοποιούνταν οι ανεξάρτητοι μειονοτικοί κομματικοί συνδυασμοί, δηλαδή από τα μέσα του 1980 και στις αρχές του 1990.

      Διαγραφή
    3. Οι στόχοι του άρθρου 19 παραμένουν συγκεχυμένοι αν αναλογιστεί κανείς ότι από τη μία πλευρά η εφαρμογή του μπορεί να θεωρηθεί ως μια συγκαλυμμένη μορφή σύγχρονης εθνοκάθαρσης, ενώ από την άλλη πλευρά το ελληνικό κράτος είχε συμφέρον να παραμείνει ο πληθυσμός της μειονότητας στην περιοχή ως πολιτικό αντιστάθμισμα στις διαπραγματεύσεις με την Ελληνορθόδοξη μειονότητα στην Τουρκία.

      Το ίδιο το άρθρο περιείχε μία σειρά από ασάφειες και ρευστές έννοιες, εξαιρετικά δύσκολο να προσδιοριστούν με ακρίβεια και σαφήνεια, γεγονός που βοηθούσε την αυθαίρετη εφαρμογή του. Ενώ για παράδειγμα το άρθρο είχε βασική προϋπόθεση να εγκαταλείψει κάποιος την χώρα, ωστόσο εφαρμόστηκε και σε περιπτώσεις ανθρώπων που δεν έφυγαν ποτέ από την Ελλάδα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι άνθρωποι που μετακινήθηκαν από την Θράκη στην Αθήνα απώλεσαν την ιθαγένειά τους, άνθρωποι που δεν εξέδωσαν ποτέ διαβατήριο, υπήρξε περίπτωση πολίτη που απώλεσε την ιθαγένειά του ενώ υπηρετούσε την στρατιωτική του θητεία.

      Η όλη διαδικασία λάμβανε χώρα κάτω από απόλυτη μυστικότητα και οι αποφάσεις σπανίως ανακοινώνονταν στους ίδιους τους ανιθαγενείς. Σε πολλές περιπτώσεις αρκούσε και μια απλή πληροφορία ότι κάποιος έφυγε από το χωριό για σπουδές στην Τουρκία, προκειμένου να χάσει την ιθαγένειά του. Συνήθως οι ίδιοι ενημερωνόταν με την επιστροφή τους στην Ελλάδα όταν προσπαθούσαν να διασχίσουν τα σύνορα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις ενημερωνόταν σε δοσοληψίες με κρατικές υπηρεσίες. Υπάρχουν περιπτώσεις ατόμων που ενημερώθηκαν μετά από χρόνια για την απώλεια της ιθαγένειάς τους.

      Οι αφαιρέσεις ιθαγένειας υλοποιούνταν με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και γινόταν είτε ατομικά είτε ομαδικά. Μία μόνο υπουργική απόφαση του 1991 αφαίρεσε την ιθαγένεια από 248 μέλη της Τουρκικής Μειονότητας, όλοι κάτοικοι της Ροδόπης, ενώ άλλη απόφαση της ίδια χρονιάς αφαίρεσε την ιθαγένεια σε 57 μειονοτικούς από την Ξάνθη.

      Διαγραφή
    4. Η Τουρκία κατά το παρελθόν ευνοούσε τα μεταναστευτικά ρεύματα. Την περίοδο 1951-1957 περίπου 19.500 Τούρκοι από την Θράκη μετανάστευσαν στην Τουρκία. Η πλειονότητά τους μετακινήθηκε βάσει της πολιτικής της ελεύθερης μετανάστευσης και απέκτησαν με σχετική ευκολία την τουρκική υπηκοότητα. Από το 1960 και μετά η Τουρκία σκληραίνει τη στάση της ως προς τις χορηγήσεις ιθαγένειας σε ανιθαγενείς προκειμένου να αποτρέψει περαιτέρω μεταναστευτικά ρεύματα από τη Δυτική Θράκη.

      Την περίοδο του στρατιωτικού καθεστώτος του Kenan Evren (1980-1983) και μετά από ισχυρές πιέσεις του Συλλόγου Αλληλεγγύης Τούρκων Δυτικής Θράκης, χορηγήθηκαν πάλι ιθαγένειες σε όσους ανιθαγενείς μετανάστευσαν στην Τουρκία. Η διαδικασία αυτή κράτησε μέχρι το 1990. Έκτοτε η Τουρκία σταμάτησε τη χορήγηση ιθαγενειών, ωστόσο παρείχε άλλα δικαιώματα σε δυτικοθρακιώτες Τούρκους, όπως διευκόλυνση στη χορήγηση αδειών παραμονής, διευκολύνσεις στην αγορά εργασίας κλπ.

      Οι απώλειες ιθαγένειας με αυθαίρετο τρόπο δημιούργησαν μία ομάδα ανθρώπων οι οποίοι δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν καμία ανάγκη τους και δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν σε κανένα επίπεδο καθώς δεν ήταν σε θέση να ικανοποιήσουν ούτε μικρές συναλλαγές. Τα παιδιά των ανιθαγενών καταδικαζόταν κι αυτά μαζί με τους γονείς τους και υπήρξαν πολλές περιπτώσεις ανηλίκων ανιθαγενών.

      Το άρθρο 19 καταγγέλθηκε και από διεθνείς οργανισμούς ως αντισυνταγματικό και ρατσιστικό. Η ανακήρυξη της ισονομίας και ισοπολιτείας από τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη για τα μέλη της μειονότητας το 1991 σταμάτησε τη μεγάλη μεταναστευτική ροή προς την Τουρκία, ωστόσο για αρκετό καιρό συνεχίστηκαν οι αφαιρέσεις ιθαγένειας μέχρι την κατάργησή του το 1998.

      Ο ακριβής αριθμός των ανιθαγενών που βρίσκονται σήμερα εγκατεστημένοι στην Ελλάδα δεν είναι γνωστός. Το ελληνικό κράτος αρνείται συστηματικά να δώσει επίσημα στοιχεία για τον αριθμό των ανιθαγενών, ενώ αρκείται στο να αναφέρει ότι έχουν εκδοθεί 148 δελτία ταυτότητας ανιθαγενούς χωρίς αυτό να είναι δηλωτικό του ακριβή αριθμού των ανιθαγενών που ζούνε σήμερα εντός της επικράτειας.

      Το άρθρο 19 καταργήθηκε το 1998 χωρίς η κατάργησή του να έχει αναδρομική ισχύ που σημαίνει ότι δεν αποκατέστησε ποτέ τις απολεσθέντες ιθαγένειες. Το αποτέλεσμα ήταν η ομάδα των ανιθαγενών να παραμείνουν ανιθαγενείς διαιωνίζοντας έτσι την καταπάτηση ενός θεμελιώδους δικαιώματος, αυτού της ιθαγένειας, καθώς επίσης και μιας σειράς άλλων δικαιωμάτων που απορρέουν από αυτό, όπως το δικαίωμα στην εργασία, στην ελεύθερη και απρόσκοπτη μετακίνηση, στην οικογένεια κ.ά.

      Κατά καιρούς προτάθηκαν διάφορες λύσεις για την αποκατάσταση ιθαγενειών, όπως η διαδικασία της πολιτογράφησης που εφαρμόζεται σε περιπτώσεις μεταναστών. Καμία από τις λύσεις δεν ήταν δηλωτική ειλικρινών προθέσεων για να λυθεί οριστικά το πρόβλημα. Η επαναχορήγηση της ιθαγένειας από άτομα που παρανόμως τους αφαιρέθηκε, θα αποτελέσει πράξη δικαιοσύνης και όχι προδοσίας.

      Διαγραφή
  4. Επίσης, ο "φίλος" Αλι Αλ Γιουνανι να μην ξεχνάει ότι εξαιτίας της ανοησίας, ανεκτικότητας, αδιαφορίας, φοβικών συνδρόμων η ελληνική πολιτεία δεν εφάρμοσε το 1955 την αρχή της αμοιβαιότητας, σύμφωνα με την οποία, όσοι Έλληνες χριστιανοί ορθόδοξοι ζούσαν στην τουρκική επικράτεια, τόσοι και οι μουσουλμάνοι στην ελληνική Θράκη. Έτσι, σήμερα θα διαβιούσαν το πολύ 2000-3000 μουσουλμάνοι στη Θράκη, όσοι και οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης.
    Το 1923 η Συνθήκη της Λωζάνης δεν ανέφερε πουθενά ότι υπήρχε μόνο μια μειονότητα, αλλά τρεις μειονότητες μουσουλμανικού θρησκεύματος.Άλλο τώρα που η αναθεωρητικότητα της τουρκικής πλευράς και η παροιμιώδης διαχρονική ελληνική κυβερνητική αναλγησία δίνει στην απέναντι πλευρά τις μειονοτικές ομάδες.
    Και κάτι τελευταίο. Όσοι περιμένουν κι ελπίζουν βοήθεια από τη "μαμά πατρίδα" κι ονειρεύονται μεγαλεία, αλυτρωτισμούς και αυτοκρατορίες, ας ρωτήσουν τους ομόδοξούς τους από τη Βουλγαρία τι ωραία τους υποδέχτηκαν, πόσο "οθωμανικά" φέρθηκαν σε αγόρια και κορίτσια και τι σοκ και δέος τους περίμενε εκεί όπου πήγανε το 1987 επί Ζήφκωφ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πουθενά δεν αναφέρεται στη Συνθήλη της Λωζάννης το "τρεις μουσουλμανικές μειονότητες".

      Διαγραφή
    2. Στις ευρωεκλογές του 2014 περίπου το 50% των μουσουλμάνων τηε Θράκης ψήφισαν το ΚΙΕΦ και όχι το 90% όπως λες.

      Διαγραφή
  5. Αγαπητε Ali al Yunani, δεν ηξερα οτι οι Πομακοι αυτοαποκαλουνται τουρκοι. Αλλωστε η γλωσσα τους ειναι η Πομακικη παρ' οτι μοιαζει με τα τουρκικα. Εκεινο που ξερω σιγουρα, ειναι οτι νοιωθουν Ελληνες και ας τους εχουν παραμελησει εγκληματικα τα λαμογια των Αθηνων. Και παρα τους πολλους "παραδες" που στελνετε απο τουρκια. Μιλαμε για εναν αδικημενο και περηφανο λαο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "νοιώθουν Έλληνες"

      Ελάχιστοι αό αυτούς. Ένα 10% από αυτούς το πολύ..

      Διαγραφή
    2. Οι Πομάκοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν νιώθουν Τούρκοι! Το ότι είναι μουσουλμάνοι πλέον δε τους καθιστά μη Ελληνες!Αν είναι έτσι τότε ούτε εσύ είσαι Ελληνας από τη στιγμή που έγινες μουσουλμάνος! Ομως οι Ελληνες δεν είναι έθνος θρησκευτικός λαός! Μόνο στους εθνο-θρησκευτικους λαούς απόρριψη θρησκείας σημαίνει απόρριψη Εθνικοτητας(Είναι θρησκευτικοι λαοί είναι οι Αρμένιοι, Κόπτες, Ασσύριοι,Εβραίοι, Μεχλιτες κτλ).

      Διαγραφή
    3. Οι Πομάκοι της Δυτικής Θράκης, στη συντριπτική τους πλειοψηφία νοιώθουν Τοιύρκοι. Έζησα στα μέρη τους 8 χρόνια και ξέρω καλά.

      Διαγραφή
    4. Εχω πάει στη νότια Βουλγαρία πριν μια πενταετία και συνάντησα πολλούς Πομάκους. Το 80% εξ αυτών δεν είχαν τουρκική συνήδειση.

      Διαγραφή
    5. Επίσης στη Βουλγαρία που υπάρχει επίσημα αναγνωρισμένη Τουρκική μειονότητα οι Πομάκοι ΔΕΝ υπάγονται σε αυτήν και καταγράφονται ως Βούλγαροι(αρκετοί Πομάκοι δεν δηλώνουν καν κάποια θρησκεία ειδικά στην νότια Βουλγαρία στη Ροδόπη που υπάρχουν πολλοί Πομάκοι στις Βουλγαρικές απογραφές δεν δηλώνουν θρησκεία (οι Πομακικες περιοχές στη Βουλγαρία έχουν υψηλό ποσοστό ατόμων που δεν δηλώνουν θρήσκευμα).

      Διαγραφή
    6. Επίσης οι μουσουλμάνοι στη Θράκη είναι 120.000 και όχι 130.000 άτομα.

      Διαγραφή
  6. Προς Ali al Yunani

    Με προλαβε ο "Alexandros".

    Αλήθεια τα νούμερα και την ετυμολογία της λέξης "Πομάκος" ο νταβούτογλου σου τα έδωσε ή το προξενείο;

    Θεωρείς έγκλημα την εγκατάσταση Ελλήνων σε Ελληνικό έδαφος και όχι την γενοκτονία των Ελλήνων από τους τούρκους.

    Κάτσε στα αυγά σου γιατί αν ήσουν τώρα στην τουρκία όχι μόνο internet δεν θα είχες αλλά με αυτά που γράφεις θα μάζευες κλοτσιές από κανέναν "σύμβουλο" του ερντογαν.

    ΥΓ Την λέξη "τούρκία" την γράφω εσκεμμένα με μικρό το πρώτο γράμμα. Με κεφαλαία γράφονται οι χώρες που κάτι έχουν δώσει μέχρι σήμερα στον παγκόσμιο πολιτισμό.
    Όπως καταλαβαίνεις η ΕΛΛΑΔΑ γράφεται με όλα τα γράμματα κεφαλαία γιατί έχει δώσει τα πάντα. Πολιτισμό, Δημοκρατία κλπ.
    Η τουρκία με μικρά γιατί μόνο γενοκτονίες έχει να επίδείξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τον διωγμό των Ελλήνων της Κων/πολης άδικο και έγκλημα τον θεωρώ και αυτόν.

      Υ.Γ.
      Την εγκατάσταση πληθυσμών Ελλήνων στη Θράκη την ανέφερα για να μην μιλάτε με θράσος περί επικοισμών από τους Τούρκους μόνο.

      Διαγραφή
  7. Προς Ali,δες τι λενε εδω οι ιδιοι οι Πομακοι οπως και ο εξισλαμισμενος Ελληνας Ερντογαν.Γνωστο αλλωστε οι Τουρκοι υπαρχουν ΜΟΝΟ λογω των εξισλαμισμων.

    http://zagalisa.gr/content/epiteloys-i-episimoteri-anagnorisi-mas-o-erntogan-anagnorizei-oti-oi-pomakoi-den-einai-toyrk

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Ερντογάν δεν είναι Έλληνας. Όλους θέλετε να τους Ελληνοποιήσετε. Αμάν πια....

      Ο Ερντογάν κατάγεται από τη τουρκική φυλή/ομάδα των Bağatlιoğlu ή Bakatoğlu, τους οποίους εγκατέστησε στην περιοχή ο Σουλτάνος Μεχμέτ Φάτιχ (Μωάμεθ ο Πορθητής) όταν κατέκτησε την Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας. Ο παππούς του Ερντογάν λεγόταν Τεγιούπ (Ταϊγίπ) Μεμίς Μπακάτογλου (και το Μπακάτογλου ήταν περισσότερο ένα εθνονύμιο/παρατσούκλι και όχι επίσημο επώνυμο). Ο Τεγιούπ είχε πολεμήσει εναντίον των ρωσικών στρατευμάτων, όταν είχαν καταλάβει τον ανατολικό Πόντο (μέχρι την Τραπεζούντα) και τραυματίστηκε στην περιοχή του Αρνταχάν. Λαζικής/γεωργιανής καταγωγής ήταν η Χαβουλί, η πρώτη σύζυγος του πατέρα του Ερντογάν. Η μητέρα του Ερντογάν και 2η σύζυγος του πατέρα του,ήταν Τουρκάλα και λεγόταν Τενζιλέ.

      Διαγραφή
  8. Πρώτον, ο Κος Γιουνάνι πρέπει να μάθει τι σημαίνει το όνομά του(ΙΩΝΑΣ) όπως και όλη η Μικρά Ασία(ΙΩΝΙΑ)= (ΕΛΛΑΔΑ) και άν δεν του αρέσει να το αλλάξει(πχ Μογγόλος).
    Δεύτερον, ας κοιταχθεί στον καθρέφτει αυτός και η οικογένειά του και θα καταλάβει εάν είναι Μογγόλος(οι περισσότεροι Πομάκοι είναι Ξανθοί με γαλανά μάτια και κανένας τους με Μογγολικά χαρακτηριστικά).
    Τρίτον, ο ''Αρχηγός'' τους(ΕΡΝΤΟΓΑΝ) όπως και εκατομύρια άλλοι είναι κατα δήλωση και του κόματος των Γκρίζων Λύκων απο τη Ποταμιά του Πόντου, ο Παππούς του είχε άλλο όνομα που είχε σχέσει με Αντάρτη κλπ(δηλαδή καραμπινάτη περίπτωση Γενίτσαρου).
    Τέταρτον,πλησιάζει η ώρα που οι Μογγόλοι και όχι όλοι οι κάτοικοι της σημερινής τουρκίας (πχ ΚΟΥΡΔΟΙ,πολλοί ΑΛΕΒΙΤΕΣ κλπ)θα επιστρέψουν στην Μογγολία ή στους Ουιγούρους της Κίνας. Άλλωστε το μόνο που προσέφεραν στην ανθρωπότητα ήταν γενοκτονίες σε αντίθεση με τους Έλληνες-Ίωνες που προσέφεραν το σημερινό πολιτισμό(Φιλοσοφία,Ιατρική,Μαθηματικά,Θέατρο,Μουσική,Αρχιτεκτονική,Γλυπτική,Αθληση κλπ) κατα δήλωση νεότερων δυτικών στοχαστών και επιστημόνων.
    Πέμτον, το Ελληνικό κράτος δεν εγκατέλειψε μόνο τους Πομάκους αλλά και όλη την Ορεινή Ηπειρωτκή Ελλάδα και τα μικρά νησιά, αλλά εκεί δεν υπάρχουν Τουρκοπράκτορες να εκμεταλευτούν την αγανάκτησή και την αμάθειά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1) Δεν είμαι Μογγόλος, δεν είμαι Τούρκος. Είμαι Έλληνας μουσουλμάνος.

      2) Σαφώς και δεν είναι ξανθοί και γαλανομάτες όλοι οι Πομάκοι 9αλλά μόνο ένα μικρός μέρος από αυτούς).

      3) Ο παππούς του Ερντογάν ήταν αντάρτης, αλλά όχι έτσι όπως τον φαντάζεσαι. Πολέμησε στον ρωσοτουρκικό πόλεμο εναντίον των Ρώσων. Ο Ερντογάν κατάγεται από τη τουρκική φυλή/ομάδα των Bağatlιoğlu ή Bakatoğlu, τους οποίους εγκατέστησε στην περιοχή ο Σουλτάνος Μεχμέτ Φάτιχ (Μωάμεθ ο Πορθητής) όταν κατέκτησε την Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας. Ο παππούς του Ερντογάν λεγόταν Τεγιούπ (Ταϊγίπ) Μεμίς Μπακάτογλου (και το Μπακάτογλου ήταν περισσότερο ένα εθνονύμιο/παρατσούκλι και όχι επίσημο επώνυμο). Ο Τεγιούπ είχε πολεμήσει εναντίον των ρωσικών στρατευμάτων, όταν είχαν καταλάβει τον ανατολικό Πόντο (μέχρι την Τραπεζούντα) και τραυματίστηκε στην περιοχή του Αρνταχάν. Λαζικής/γεωργιανής καταγωγής ήταν η Χαβουλί, η πρώτη σύζυγος του πατέρα του Ερντογάν. Η μητέρα του Ερντογάν και 2η σύζυγος του πατέρα του,ήταν Τουρκάλα και λεγόταν Τενζιλέ.

      Διαγραφή
  9. O Al Yunani na mas pei poia itan I tyxi ton Ellinon stin Konstantinopoli? Stin Imbro, Tennedo? Giati uparxoun kryfoi Hemsin Armenides stin tourkia afou einai toso dimokratikia ekei? Giati Oi Alevites dynopathoune??Loipon Al Yunani dose xairetimsta ston Hakan apo emena.
    Isos sou auxisi kai ton Mistho.

    Gule Gule kai tin Epomeni fora ela me ton Kidemonasou.Vale ton Anoterosou na mas dosei kai kammia kaliteri apantisi apo tis makakies pou mas les.


    X Ellinas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαφωνώ με την εκδίωξη των μειονοτήτων από την Τουρκία.

      Από πότε οι Χεμσίν είναι κρυφοί; Εγώ γνωρίζω ότι μιλάνε ελεύθερα τη γλώσσα τους, τραγουδάνε τα τραγούδια τους, τα χωριά τους είναι γνωστά, κ.α.

      Υ.Γ.
      Ποιός είναι ο Χακάν;

      Διαγραφή
    2. Μη νομίζεις ότι είσαι κάποιος απαντώντας με το "Χ. Έλληνας". Και 'γω Έλληνας είμαι (και Αρβανιτόβλαχος).

      Διαγραφή
    3. Οι Αλεβίδες είναι αίρεση. Αυτό αρκεί σαν απάντηση.

      Διαγραφή
    4. Και επειδή είναι αίρεση;Δεν είναι Τούρκοι πολίτες;Δεν δικαιούνται ως μειονότητα(αποτελούν το 13-16% της Τουρκίας η αλλιώς 10-13 εκατομμύρια άτομα) προστασία μειονότητας;

      Διαγραφή
  10. Συνεχεια στο σχόλιό μου.
    Απάντηση στον Ali al Yunani.

    Ρωτας γιατί η Σαμπιχα Σουλειμάν δεν φοράει μαντήλα. Μάθε λοιπόν ότι εδω είναι Ελλάδα χώρα δημοκρατική και έχει το δικαίωμα να μη φοράει, άμα θες βάλε εσύ μαντήλα. Εδώ στην Ελλάδα ούτε στη γυναίκα σου δεν μπορείς να επιβάλλεις μαντήλα.
    Εδω άνδρας και γυναίκα είναι ίσοι σε αντίθεση με το καθεστώς στην τουρκία και των μουσουλμάνων γενικότερα (σε κάποια κράτη δεν τις αφήνουν ούτε να οδηγούν).

    Ρωτας γιατί η Σαμπιχα δεν θέλει τζαμι.
    Δεν είπε αυτό.
    Είπε τζαμιά έχουμε πολλά στη Θράκη αλλά δεν υπάρχουν σχολεία για τις μειωνότητες των Ρομα και των Πομάκων αλλά μόνο σχολεία που μαθαίνουν τουρκικά. Επίσεις ζήτησε νοσοκομεία και δουλειά για όλους γιατί σκέφτεται τους συμπολίτες της και όχι το προξενείο όπως σκέφτεσαι εσύ.

    Σε χαιρετώ και άμα δε σ αρέσει η ΕΛΛΑΔΑ μας να πας απέναντι να δεις πως εννοούν οι τούρκοι τη λέξη Δημοκρατία (με κλοτσίες δολοφονίες και χωρίς internet).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μαντήλα είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ της θρησκείας μας και όχι θέμα επιλογής.

      Υ.Γ.
      Στη γυναίκα μου θα της επιβάλλω εγώ το τι θα φοράει. Εσύ κουμάντο να κάνεις στη δικιά σου οικογένεια. Υποδείξεις εγώ δεν δέχομαι.

      Διαγραφή
  11. Ρε αχμετ, χασαν, αλή ή ότι άλλο σε λένε που κρύφτηκες.
    Πες κάτι.
    Άφαντος ο χασαν.........
    Αλλά τι μπορεί να απαντήσει κανείς σε ιστορικες αλήθειες !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΜΠΡΑΒΟ ΔΑΣΚΑΛΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΔΙΝΕΙ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑ. ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΟΧΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΩΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΚΕΡΙ.
    ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΠΟΛΥ ΜΠΟΥΝΤΑΛΑΔΕΣ ΑΔΕΡΦΕ ΜΟΥ. ΔΙΝΟΥΝ ΤΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ.
    ΑΦΟΥ ΧΩΣΟΥΝ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΠΑΤΑΛΟΥΝ ΤΩΡΑ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΤΣΕΠΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΑΤΟΧΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
    ΑΜΕΣΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ.
    ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καμία κοπέλα δεν παίρνει χρήματα για να φορέσει μαντήλα. Λέει ψέματα ο "δάσκαλος" ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πρώτων,
    οι μουσουλμάνοι της μειονότητας είναι περίπου 140-150.000. Από αυτούς οι 120.000 ζουν στη Δυτική Θράκη και οι υπόλοιποι 30.000 στη Γερμανία και στην υπόλοιπη Ελλάδα, κυρίως στην Αθήνα (π.χ. στο Γκάζι), στον θεσσαλικό κάμπο, αλλά και αλλού. Υπάρχουν επίσης 46.000 Τούρκοι από τη Δυτική Θράκη, από τους οποίους αφαιρέθηκε η ελληνική υπηκοότητα με το γνωστό άρθρο 19 του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, και ζουν στην Τουρκία, κυρίως στην Κωνσταντινούπολη (Μπουγιούκ Τσέκμετζε, Ζεϊτίν Μπουρνού κ.α.) και στην Προύσα.

    Δεύτερον,
    το 1923 οι μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης δεν ήταν 8.000, όπως γράφουν ορισμένες ιστοσελίδες, αλλά περίπου 112.000, και δεν ήταν το 30% του πληθυσμού της Δυτικής Θράκης όπως είναι σήμερα, αλλά η πλειοψηφία. Οι υπόλοιποι κάτοικοι της Δ.Θράκης ήταν Έλληνες, και λίγοι Βούλγαροι και Εβραίοι. Αργότερα εγκατέστησαν στην περιοχή 200.000 χιλιάδες περίπου Έλληνες πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία και από την Ανατολική Θράκη, Αρμένιους, Εβραίους, Πόντιους από τον Καύκασο κ.α.

    Τρίτον,
    λένε ότι το όνομα Πομάκος προέρχεται από την ελληνική λέξη “ιππομάχος”, πράγμα που δεν ισχύει. Γιατί δεν ισχύει; Η λέξη ‘Πομάκος’ δεν είναι αρχαία λέξη, δεν είναι αρχαίο όνομα/χαρακτηρισμός, και προέρχεται από το βουλγαρικό ρήμα “Πομάγκαμ” (βοηθάω) με την τουρκική κατάληξη ‘ακ’. Δεν γνωρίζω αν το ρήμα ‘πομάγκαμ’ της βουλγαρικής είναι δάνειο από την ελληνική γλώσσα (από τη λέξη ‘ιππομάχος’) αλλά πάντως και οι ίδιοι οι Πομάκοι της Δυτικής Θράκης, τουλάχιστον οι περισσότεροι, αποκαλούν τους εαυτούς τους: “Pomak Türkleri” (Πομακότουρκοι), δηλαδή Τούρκοι με το όνομα ‘Πομάκ’ να έχει μία προσδιοριστική/εθνοτική και όχι εθνική έννοια. Είναι δηλαδή για τους Τούρκους το "Πομάκος" μία υποταυτότητα, όπως είναι για τους Έλληνες το "Βλάχος", το "Αρβανίτης" κ.α. Σε αυτούς που τους ενοχλεί το “Pomak Türkleri” (Πομακότουρκοι), να θυμηθούν ότι και οι Έλληνες χρησιμοποιούν αντίστοιχους χαρακτηρισμούς, όπως π.χ. "Ελληνόβλαχοι" για τους Βλάχους που έχουν υιοθετήσει την ελληνική κουλτούρα και συνείδηση, ή "Τουρκαλβανοί" όταν αναφέρονται (ή αναφέρονταν) στους Αλβανούς που είχαν ασπαστεί το Ισλάμ, κ.τ.λ.

    Τέταρτον,
    οι Τσιγγάνοι αποκαλούνται στην Ελλάδα ως “Έλληνες Τσιγγάνοι”, ενώ δεν είναι Έλληνες (η καταγωγή τους είναι απ' την Ινδία). Γιατί λοιπόν οι Ρομά της Δυτικής Θράκης που είναι μουσουλμάνοι, και πολλοί από αυτούς Τουρκόφωνοι, να μην αποκαλούνται ως “Τούρκοι Τσιγγάνοι”; Εφόσον οι περισσότεροι έχουν υιοθετήσει την τουρκική κουλτούρα, και πολλοί από αυτούς, αν όχι όλοι, έχουν αφομοιωθεί από τους Τούρκους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέτε ότι η Συνθήκη της Λωζάννης δεν αναγνωρίζει τουρκική μειονότητα. Σωστά. Όμως δεν αναγνωρίζει ούτε Πομάκους ούτε Τσιγγάνους. Υπάρχει αναφορά περί Πομάκων στη Συνθήκη της Λωζάννης; Η οποία να σημειωθεί ότι υπογράφηκε πριν 93 χρόνια, χωρίς φυσικά να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι (οι απλοί πολίτες). Οι άνθρωποι αυτοί στην πλειοψηφία τους έχουν ενταχθεί στην τουρκική κουλτούρα/ταυτότητα, έχουν τουρκική εθνική συνείδηση και εσείς δεν μπορείτε να το αρνηθείτε. Είναι φιλήσυχοι άνθρωποι και συνήθως δεν προκαλούν προβλήματα, ούτε έχουν πρόθεση να δημιουργήσουν τριβές με τους χριστιανούς συμπολίτες τους. Όμως, θα πρέπει να ξέρετε ότι άλλο είναι το "Έλληνας" και άλλο το "Έλληνας πολίτης" (ή Έλληνας υπήκοος). Έλληνας πολίτης θα μπορούσε να είναι κάποιος οποιασδήποτε καταγωγής. Εγώ π.χ. θα μπορούσα να πάρω την κινεζική υπηκοότητα αλλά αυτό δεν θα με μετέτρεπε αυτόματα σε σχιστομάτη. Αν έπαιρνα την υπηκοότητα του Κονγκό, αυτό αυτομάτως δεν θα με μετέτρεπε σε Ζουλού, αν έπαιρνα την Κενυάτική υπηκοότητα, δεν θα μετατρεπόμουν αυτομάτως σε Μασάι (μία φυλή νέγρων). Οι άνθρωποι αυτοί είναι Έλληνες πολίτες, αλλά όχι Έλληνες.

      Οι Πομάκοι που συντάσσονται με τον ελληνικό εθνικισμό είναι μία μειοψηφία. Θα έλεγα ότι δεν είναι ούτε το 10% των μουσουλμάνων της Δυτικής Θράκης. Επιπλέον, ας δούμε και κάτι ακόμα. Όλοι οι μειονοτικοί της Δυτικής Θράκης (σε ποσοστό 90%) στις ευρωεκλογές του 2014 ψήφισαν το κόμμα D.E.B. που εκφράζει την τουρκική ταυτότητα. Στις επόμενες εθνικές εκλογές (το 2015) ο Πομάκος υποψήφιος του κόμματος ΑΝ.ΕΛ., Μεχμέτ Αλή Ιρφάν, που δηλώνει Έλληνας Πομάκος και είναι ομοϊδεάτης του κύριου Καραχότζα, δεν πήρε παρά μόνο λίγες εκατοντάδες ψήφους.

      Διαγραφή
    2. Οι Τούρκοι Δυτικής Θράκης, ζoυv στην Ελλάδα, εντός των συνόρων της Δυτικής Θράκης, και κατά την ανταλλαγή πληθυσμών ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, έμειναν έξω από την υποχρεωτική μετακίνηση. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία 130.000 μουσουλμάνοι - οι περισσότεροι από αυτούς Τούρκοι - ζουν στη Θράκη. Οι ρίζες των Τούρκων της Δυτικής Θράκης είναι από την περιοχή της Ανατολίας/Μικράς Ασίας, και κυρίως από τους Ογούζους Τούρκους (Oğuz Türkleri). Η οθωμανική κατάκτηση της Θράκης άρχισε το 1352 μ.Χ., και συνεχίστηκε κατά τα έτη 1357-1359 μ.Χ. εντατικά. Στα έγγραφα που αφορούν το έτος 1360, από τους οικισμούς και τα χωριά με τουρκικές ονομασίες στην περιοχή, φαίνεται να είναι εγκατεστημένοι σε πολλά χωριά και αγροκτήματα. Να πούμε εδώ ότι είχε ήδη προηγηθεί η μετανάστευση στην περιοχή Τούρκων από τα σελτζουκικά τουρκικά εμιράτα της δυτικής Μικράς Ασίας (από τα εμιράτα του Καρεσί και του Σαρουχάν), Τσεπνίδων Τούρκων που οι περισσότεροι ήταν Μπεκτασίδες, μουσουλμάνων από το Χορασάν (περιοχή ανατολικού Ιράν και Αφγανιστάν), κ.α. Επίσης, στην Οθωμανική περίοδο μετανάστευσαν στην περιοχή - σε μικρούς όμως αριθμούς - Αλβανοί μουσουλμάνοι, Τουρκοκρητικοί, Τσερκέζοι, Κούρδοι, κ.α.

      Το 1951 υπογράφηκε το πρώτο Μορφωτικό Πρωτόκολλο, με το οποίο δεχόταν η ελληνική κυβέρνηση να διδάσκονται την τουρκική γλώσσα ως μητρική γλώσσα οι μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης στα μειονοτικά σχολεία. Το 1954 ψηφίστηκε ο νόμος 3065. Ο νόμος 3065/1954 (ΦΕΚ Α’ 239, 9.10.1954) ήταν ο πρώτος νόμος που ρύθμιζε τα θέματα της μειονοτικής εκπαίδευσης, και καταργήθηκε το 1979. Στον Νόμο αυτόν η Ελλάδα αναγνωρίζει τα σχολεία της μειονότητας ως Τουρκικά. Μάλιστα υπάρχουν σχετικές φωτογραφίες με τις ταμπέλες των που ήταν αναρτημένες στα μειονοτικά σχολεία, τα οποία αναφέρονταν ως "τουρκικά". Η αλλαγή του χαρακτηρισμού από Τουρκικά σε Μουσουλμανικά ή Μειονοτικά (Μ/ΚΑ) θεσπίστηκε τον Μάρτιο του 1972 κατά την διάρκεια της Χούντας. Επίσης το Πρωτόκολλο του 1968 επιβεβαίωνε το Πρωτόκολλο του 1951 και τον νόμο του 1954. (Hugh Poulton, Suha Taji-Farouki (1997). Muslim Identity and the Balkan State. United Kingdom: C. Hurst & Co, σελ. 85. και Stefanos, Stavros (1997). «Cultural Rights for National Minorities: Covering the Defict in the Protection Provided by the European Convention on Human Rights». IALS Bulletin 25: 9.)

      Αξίζει εδώ να πούμε ότι το 1936 δημιουργήθηκαν οι Eπιτηρούμενες Zώνες, από την ορεινή Θράκη μέχρι την Ήπειρο. Οι περιοχές κατοικίας των Πομάκων έγιναν απαγορευμένες και ελεγχόμενες με μπάρες. Για την είσοδο στις περιοχές αυτές χρειαζόταν ειδική άδεια από την αστυνομία. Οι Επιτηρούμενες Ζώνες καταργήθηκαν στις 17/11/1995 από τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης Γεράσιμο Αρσένη. Οι Πομάκοι απομονώθηκαν από το ελληνικό κράτος. Για χρόνια ένας μουσουλμάνος της Δυτικής Θράκης - και ιδιαίτερα αυτών από τα ορεινά χωριά - δεν μπορούσαν να βγάλουν άδεια οδήγησης, άδεια άσκησης επαγγέλματος, άδεια επισκευής σπιτιών, κ.α.

      Και να κάνω ένα ρητορικό ερώτημα. Πολλοί δεν το γνωρίζουν αλλά γιατί όταν κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο εισέβαλαν οι Βούλγαροι στο χωριό Δημάριο (ορεινή Ξάνθη) οι ντόπιοι Πομάκοι, που ομιλούσαν μία βουλγαρική διάλεκτο, δήλωναν στους Βούλγαρους με πείσμα ότι: "Εμείς είμαστε Τούρκοι! Εμείς δεν είμαστε Βούλγαροι!"

      Διαγραφή
    3. Οι Πομάκοι προέρχονται φυλετικά από μία μείξη ντόπιων προσλαβικών πληθυσμών με Τσεπνίδες Τούρκους, οι οποίοι ήρθαν στη Δυτ. Θράκη τον 11ο αιώνα μ.Χ., διά μέσου του Πόντου (δηλαδή των βόρειων ακτών της Μικράς Ασίας). Κατά πάσα πιθανότητα οι πρόγονοι τους αναμίχθηκαν με Πετσενέγους και Κουμάνους (τουρκικές φυλές που έφτασαν στην περιοχή τον 5ο-6ο αιώνα μ.Χ.), και δεν είναι όλοι "γαλανομάτες και ξανθοί" όπως αρέσκονται να λένε οι Έλληνες, αλλά μια μειοψηφία τους (όχι ότι αυτό έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία).

      Όπως είπα, "Πομάκος" σημαίνει "βοηθός" και Πομάκοι ήταν εκείνοι οι μουσουλμάνοι που βοήθησαν τα Οθωμανικά στρατεύματα να κατασβήσουν την εξέγερση των Βουλγάρων του Μπατάκ το 1876 μ.Χ., ενώ κατά τη διάρκεια των Ρωσσοτουρκικών πολέμων οι Πομάκοι ήταν στο πλευρό των Τούρκων. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι στη διάρκεια των πολεμικών συγκρούσεων μουσουλμάνοι από τα βόρεια της Βουλγαρίας μετανάστευσαν σε πιο νότιες περιοχές. Το όνομα 'Πομάκος' δεν είναι αρχαίο όνομα, δεν έχει σχέση με τη λέξη 'ιππόμαχος' ή με τη λέξη 'πότης' κ.α. Η ονομασία «Πομάκοι», καταγράφεται για πρώτη φορά από το Γάλλο Ami Boué (1840) σε περιοδεία του στα Βαλκάνια το 1839, αρχίζει να χρησιμοποιείται ευρύτερα στις Οθωμανικές πηγές μετά το Ρωσο-Τουρκικό πόλεμο του 1877-78 μ.Χ. Είτε λοιπόν το "Πομάκος" προέρχεται από το "πομάγκαμ" ("βοηθάω" στα βουλγάρικα) είτε αποτελεί παραφθορά του "μομάκ" (παλικάρι) κ.α. Ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν και την εκδοχή ότι το "Πομάκ" είναι παραφθορά του 'ποτουρνάκ' (αυτός που εκτουρκίστηκε).

      Από τους Έλληνες υποστηρίζεται ότι φυλετικά οι Πομάκοι είναι απόγονοι των αρχαίων Αγριάνων, επειδή η περιοχή τους - και συγκεκριμένα η βόρεια Θράκη και η Πελαγονία - ονομάζονταν Αχριδώ, λέξη που τη συσχετίζουν με το όνομα των αρχαίων Αγριάνων. Στην πραγματικότητα οι Αγριάνες κατοικούσαν στο κέντρο της Βαλκανικής, στα βόρεια των Παιόνων, και όχι στη Ροδόπη (όπου κατοικούσαν οι Βήσσοι, οι Οδρύσσες, κ.α.

      Η Αχριδώ βρισκόταν στην Ροδόπη και αποτελούσε από τμήμα του Θέματος Φιλιππούπολης. Το Θέμα Φιλιππούπολης, Μόρας, Βερόης και Αχριδώς, ήταν διοικητική διαίρεση, της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας με πρωτεύουσα τη Φιλιππούπολη κατά τον 12ο αιώνα. Αναφέρεται και το 1198 σε χρυσόβουλο του Αλέξιου Β΄ Κομνηνού σαν Θέμα Φιλιππούπολης, Μόρας, Βερόης και Αχριδώς. Πιθανότατα δημιουργήθηκε με την ένωση των Θεμάτων Φιλιππούπολης και Βερόης και τις περιφέρειες των φρουρίων της Μόρας και της Αχριδώς. Κατά πάσα πιθανότητα όμως το όνομα "Αχριδώ" έχει κοινή προέλευση με το όνομα της πόλης Αχρίδα (ή Οχρίδα). Στα σλαβικά το όνομα της πόλης γράφεται 'Охрид' (рид σημαίνει λόφος) και προέρχεται από το на ридот που σημαίνει επί του λόφου, πάνω στον λόφο. Η Οχρίδα είναι κτισμένη αμφιθεατρικά πάνω σε έναν λόφο, στις ακτές της λίμνης. Δηλαδή πιθανότατα το όνομα "Αχριδώ" είναι σλαβικής προέλευσης και δεν σχετίζεται με τους αρχαίους Αγριάνες.

      Επίσης, λέγεται ότι το Αχρέν ή αχράν (ή στα ελληνικά 'Αχριάνες'), ονομασία που χρησιμοποιούσαν οι Πομάκοι για τους εαυτούς τους παλαιότερα, προέρχεται είτε από το σλαβικό ohreyan (άξεστοι) είτε από την οθωμανική λέξη ahir - προέρχεται από τα αραβικά - που σημαίνει ο τελευταίος (στον πληθυντικό ahiriyan), δηλαδή αυτοί που ασπάστηκαν το Ισλάμ τελευταία. Τον 16ο αιώνα ο Εβλιγιά Τσελεμπί έγραφε ότι: «οι Αχριγιάν ήταν εξισλαμισμένοι χριστιανοί...» Επίσης, και ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ, είναι ότι ο Εβλιγιά Τσελεμπί επίσης είπε ότι: «Αχριγιάν υπήρχαν στη Βόρεια Θράκη, στον Τύρναβο της Θεσσαλίας και στην Πελοπόννησο». Δηλαδή άτομα που εξισλαμίστηκαν υπήρχαν και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Δηλαδή ΔΕΝ ΣΥΝΔΕΟΤΑΙ οι Ahiriyan/Αχριάνες με τους αρχαίους Αγριάνες. Άλλωστε το "ahiriyan" είχε θρησκευτική - και ΌΧΙ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΚΗ - έννοια ήδη από τον 15ο αιώνα, όπου οι μουσουλμάνοι αποκαλούσαν έτσι (υποτιμητικά) τους αιρετικούς Μπεκτασίδες: Αχιριγιάν/Αχριάνες, αυτοί που άφησαν τη θρησκεία, αυτοί που αποστάτησαν. «Αχριγιάν υπήρχαν στη Βόρεια Θράκη, στον Τύρναβο της Θεσσαλίας και στην Πελοπόννησο».

      Διαγραφή
    4. Δεν υπάρχει λοιπόν σύνδεση του ονόματος Αγριάνες με τους Πομάκους. Δεν υπάρχει κάποια απόδειξη που να πιστοποιεί τον συσχετισμό των Πομάκων με τους Αγριάνες. Οι Αγριάνες ή Αγράϊοι ή Αγριεΐς ή Αγραίοι ήταν παιονικό φύλο που κατοικούσε στην πάνω κοιλάδα του Στρυμόνα, μεταξύ Αίμου και Ροδόπης, όμως από τον 3ο αι π.Χ. και μετά δεν έχουμε ιστορικές μαρτυρίες για τους Αγριάνες. Από την άλλη, στα χρόνια του Βυζαντίου ο χώρος της Θράκης δέχθηκε τις επιδρομές πολλών και διάφορων φύλων, όπως Γότθοι, Ούννοι, Σκλαβηνοί, Άβαροι, Σλάβοι, Βούλγαροι, και αργότερα Ούζων, Κουμάνων, Αβάρων, Πετσενέγων, κ.α. Επίσης, κατά καιρούς διάφοροι πληθυσμοί μεταφέρθηκαν στην Θράκη, όπως για παράδειγμα ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Ιωάννης Τσιμισκής (969-976), μετέφερε Παυλικιανούς από τη Μικρά Ασία στην περιοχή της Φιλιππούπολης - ο παυλικιανισμός ήταν αίρεση - ενώ την ίδια εποχή εμφανίσθηκε στη Βουλγαρία η αίρεση του Βογομιλισμού. Είναι πολύ αμφίβολη μία απευθείας καταγωγή των Πομάκων από τους αρχαίους Αγριάνες λοιπόν, για να μην πούμε σχεδόν αδύνατη.

      Επίσης, στην Ξάνθη υπάρχει μία συνοικία με το όνομα Aren ή Ahren mahallesi. Η ονομασία αυτή προέρχεται από το Ahιryan, δηλαδή η περιοχή με τα αχούρια. Στην περιοχή υπήρχαν στάβλοι (αχούρια), όπου διανυκτέρευαν με τα ζώα τους οι κάτοικοι που έρχονταν στην πόλη απ' τα βουνά, και δεν είχαν που να μείνουν. Δεν υπάρχει λοιπόν σύνδεση του Ahιryan, Αχρέν, Αρέν, κ.α., με το Αγριάνες.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.