2/12/13

Αλέξανδρος Αβατάγγελος: Πρόσωπα και μίζες για τα υποβρύχια

Τα εκατομμύρια σε συνδικαλιστές, ο λογαριασμός στον Λίβανο και τα «αμαρτωλά» εξοπλιστικά
Το υποβρύχιο «Παπανικολής» κατά την τελετή παραλαβής του από τα Ναυπηγεία του Κιέλου στη Γερμανία
Παπαδάκου Γιάννα 
Ενα κατασκοπικό θρίλερ με δουλειές εκατομμυρίων, μίζες προς κομματικά στελέχη και αρπαγές σχεδίων από ανταγωνιστικές εταιρείες περιγράφει ο επιχειρηματίας Αλέξανδρος Αβατάγγελος. Παραμονές της συζήτησης στη Βουλή της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ για σύσταση εξεταστικής επιτροπής για το σκάνδαλο των υποβρυχίων «Το Βήμα» αποκαλύπτει την πολύωρη απολογία του επιχειρηματία ενώπιον των ανακριτών κκ. Γαβριήλ Μαλλή και Ιωάννη Σταυρόπουλου.Ο ποταμός αποκαλύψεων οδήγησε στην απόφαση των ανακριτών και των εισαγγελέων κυριών Ευγενίας Κυβέλου και Ελένης Σίσκου να τον αφήσουν ελεύθερο, κατηγορούμενο για δωροδοκία και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, με επιβολή εγγύησης 500.000 ευρώ και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.

Στην απολογία του στοχοποιεί, στη διακίνηση των μιζών, το πρώην στέλεχος του ΠαΣοΚ κ. Ι. Μπέλτσιο, ενώ σφίγγει τον κλοιό γύρω από τον άλλοτε διευθυντή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά κ. Σωτήρη Εμμανουήλ. Τα χρήματα διακινούνταν μέσω φορολογικών παραδείσων αλλά και τραπεζών.

Ομολογεί μάλιστα με τρόπο μάλλον σοκαριστικό: «Εδωσα αμοιβή 2,5 εκατο. ευρώ στον Ι. Μπέλτσιο... Ηταν στέλεχος του ΠαΣοΚ και άνθρωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του συνδικαλιστικού κινήματος, γραμματέας Συνδικαλιστικού του ΠαΣοΚ, προκειμένου να πείσει τους συνδικαλιστές των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά να μην αντιδράσουν στην αποκλειστική συνεργασία της γερμανικής εταιρείας HDW με τα ναυπηγεία, η οποία θα οδηγούσε σε στρατηγικό πλεονέκτημα των Γερμανών. Δεν γνωρίζω ποιοι συνδικαλιστές ήταν επικεφαλής. Τα χρήματα αυτά τα ζήτησε ο ίδιος ο κ. Μπέλτσιος». Ερωτώμενος πώς θα κατόρθωνε να μην αντιδράσουν οι εργαζόμενοι είπε: «Μας ενδιέφερε το αποτέλεσμα και όχι ο τρόπος που ο Μπέλτσιος θα δούλευε».

Στη διάρκεια της απολογίας του παρέδωσε στον ανακριτή και τον λογαριασμό του στον Λίβανο (Banque Libano-Francaise, αρ. 1039127.21) μέσω του οποίου εισέπραξε ποσό 11,5 εκατ. ευρώ από διαιτησία που κέρδισε από την εταιρεία Ferrostaal (εμπορικός βραχίονας της ΗDW) και άλλοτε συνεργάτες του, αλλά και μέσω του οποίου έδωσε τα 2,5 εκατ. στον Ι. Μπέλτσιο. Ο λογαριασμός είναι σε ισχύ ακόμη και σήμερα, επομένως μπορούν να βρεθούν όλα τα ίχνη των «ωφέλιμων» πληρωμών.

Αποκαλύπτει επίσης ότι τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας Μύλενμπεκ και Χάουν του είπαν ότι δόθηκε άλλο 1 εκατ. ευρώ απευθείας στον Ι. Μπέλτσιο για τον ίδιο λόγο. Δηλώνει ότι ποτέ δεν γνώρισε τον Ακη Τσοχατζόπουλο και ισχυρίζεται ότι «εγώ συνέστησα τον Μπέλτσιο στους Γερμανούς» και όχι ο πρώην υπουργός Αμυνας.

Τα σχέδια και οι Γάλλοι
Ερωτώμενος σε ποιον ανήκει η εταιρεία Inveco, προς την οποία αναφέρονται καταβολές στη λίστα Ματαντού (σ.σ.: του εφοπλιστή που επίσης κατηγορείται για διακίνηση μιζών) απάντησε: «Γνωρίζω, από ό,τι μου είπε ο Χάουν, ότι η εταιρεία ανήκε στον Σωτήρη Εμμανουήλ (σ.σ.: τον πρώην γενικό διευθυντή των ναυπηγείων)». Και πρόσθεσε για τις καταβολές (μίζα 23 εκατ. ευρώ): «Δεν γνωρίζω να παρείχε κάποια υπηρεσία ή πραγματικό έργο η εταιρεία αυτή που να δικαιολογεί την αμοιβή αυτή».

Για τα 17,5 εκατ. ευρώ που εμβάστηκαν στην εταιρεία Metalco για λογαριασμό του Εμμανουήλ, όπως προκύπτει από τη γερμανική δικογραφία, απάντησε: «Νομίζω ότι η συναλλαγή αυτή δικαιολογήθηκε στη μεσολάβηση Εμμανουήλ για αγορά χάλυβα μέσω της ιταλικής αυτής εταιρείας για λογαριασμό της HDW. Από ό,τι μου είχε πει ο Χάουν η συμφωνία εκτελέστηκε εν μέρει».

Και άλλες «μπίζνες»

Αποκαλυπτικός είναι και σε ένα σημείο της απολογίας του για τη δεύτερη ομάδα υποστήριξης του σχεδίου των υποβρυχίων και για άλλα καλοπληρωμένα εξοπλιστικά συστήματα, ενώ είναι γνώστης και της υπόθεσης Atlas με εμπλεκόμενο τον Π. Ευσταθίου, που αποτέλεσε αφορμή για την εισβολή γερμανών εισαγγελέων στο Κολωνάκι: «Γνωρίζω ότι συμμετείχαν σε αυτήν ο Αντώνης Λιβανός, ο Πάνος Ευσταθίου, αργότερα ίσως και ο Πατεράκης, αυτός δηλαδή που διαδέχθηκε τον Εμμανουήλ στη διοίκηση των Nαυπηγείων. Ο Ευσταθίου ήταν εκπρόσωπος της STN Atlas Electronic, η οποία πάντοτε χορηγούσε τα ηλεκτρονικά συστήματα στην HDW, γι' αυτό και το 2004 έγινε η αγορά της Αtlas από τη μητρική της HDW Thyssen Group. H SNT Atlas συμμετείχε και στα αντισταθμιστικά των υποβρυχίων. Γνωρίζω ότι η Αtlas επαναπροσέφερε ηλεκτρονικό υλικό. Σίγουρα, π.χ., έχουν διπλοπληρωθεί τα αντίμετρα και τα sonar επίθεσης και άμυνας».
ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.