30/3/14

"Επίδειξη σημαίας" κάνουν οι Τούρκοι στο Αιγαίο με το στόλο τους - Τι δείχνουν τα στοιχεία

Image
Σχεδόν μια παραβίαση χωρικών υδάτων κάθε μέρα έχουν φθάσει να κάνουν οι Τούρκοι με πολεμικά τους πλοία στο Αιγαίο. Το 2012 ο μέσος όρος ήταν υψηλότερος, με 389 παραβιάσεις για να…πέσει λίγο στις 353 ,το 2013.

Οι αριθμοί προέρχονται από τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ από τα οποία προκύπτει ότι από τις 90 παραβιάσεις χωρικών υδάτων το 2009 ,φθάσαμε στις 353. Και όπως όλα δείχνουν τους πρώτους μήνες του 2014 το ρεκόρ θα σπάσει.

Δεν είναι μόνο οι αριθμοί. Δηλάδή η ποσότητα των προκλήσεων. Είναι και η “ποιότητα”. Η τελευταία 19ωρη βόλτα της κορβέτας Μπαντίρμα στο Αιγαίο δείχνει το απροκάλυπτο θράσος των Τούρκων και στην θάλασσα πλέον.

Είναι προφανές ότι η Άγκυρα δεν κάνει μόνο “επίδειξη σημαίας” μέχρι και στο Σούνιο. Δοκιμάζει αντανακλαστικά και αντιδράσεις , “τσεκάρει μαύρες τρύπες” στο σύστημα επιτήρησης, μετρά τις “πληγές” που έχουν προκληθεί από την οικονομική κρίση και από τις αλόγιστες περικοπές στις ελληνικές ΕΔ. Και είναι λογικό να σκεφτεί κάποιος ότι όλα αυτά δεν τα κάνει …για εκπαίδευση αλλά επειδή κάτι έχει στο μυαλό της να “στήσει”.

Δεν είναι απαραίτητο ότι θα τολμήσει να το πράξει, αλλά όλες οι κινήσεις της και στον εναέριο και στον θαλάσσιο χώρο του Αιγαίου μαρτυρούν όχι μόνο τον εκνευρισμό του καθεστώτος Ερντογάν αλλά και την πρόθεση της Άγκυρας να παγιώσει και στην θάλασσα, όσα απαράδεκτα επέβαλε στον εναέριο χώρο.

Η Αθήνα είναι υποχρεωμένη να επαγρυπνεί από τη μία και από την άλλη να μην παρασυρθεί σε αντιδράσεις παρακινδυνευμένες. Η εποχή του “βυθίσατε το Χόρα” -που ήταν κι ένα πυροτέχνημα- δεν είναι καθόλου ίδια με την εποχή της κορβέτας Μπαντίρμα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η Ελλάδα πρέπει να μην αντιδρά και απλά να παρακολουθεί τις κορβέτες και τις φρεγάτες να περνούν από τα χωρικά ύδατα. Η παρουσία μας στο Αιγαίο πρέπει να είναι ολοκληρωτική και διαρκής. Οι εγκλωβισμοί των τουρκικών πλοίων που “βολτάρουν” σε ελληνικά νερά από μαχητικά αεροσκάφη ίσως θα πρέπει να καθιερωθεί ως τρόπος αντιμετώπισης τέτοιων προκλήσεων. Και η παρουσία των πλοίων του Στόλου δεν χρειάζεται να είναι “διακριτική” σε περιοχές που μπορεί να …ενοχλούν τους Τούρκους. Το “αφήνουμε τα Ίμια στα δεξιά μας για να μην προκαλέσουμε” πρέπει να τελειώνουν.

Όπως πρέπει να τελειώσει και λογική του “όλα πάνε καλά κύριε υπουργέ, μην ανησυχείτε”. Πρέπει να ανησυχεί και ο υπουργός και όλοι μας.

Τα αριθμητικά στοιχεία που αποδεικνύουν την “επίδειξη σημαίας”.















Πηγή

2 σχόλια:

  1. Κατά την ταπεινή μου γνώμη κάνουμε ένα βασικό λάθος στρατηγικής.

    Κάθε φορά αφήνουμε τους Τούρκους να επιλέξουν τον χρόνο, τον τόπο και και τον τρόπο ενός επεισοδίου και λειτουργούμε στην λογική "βλέποντας και κάνοντας".

    Η μη αντίδραση μας δεν έχει να κάνει τόσο με την οικονομική κρίση. Είναι η "λογική του 1996" που μας έχει "ποτίσει".

    Απλώς η κρίση ενισχύει την στρατηγική φοβία κάποιων απέναντι στην Τουρκία.

    Άλλο το να αντιδράσουμε και άλλο το να ρίξουμε την πρώτη τουφεκιά με ότι συνεπάγεται αυτό σε διπλωματικό επίπεδο.

    Ακολουθούμε μια καθαρά αμυντική στρατηγική και όταν παίζεις πάντα αμυντικά είναι ζήτημα χρόνου να σου βάλλουν τέρμα σε χρόνο, τόπο και με τρόπο που θα επιλέξει ο αντίπαλος.

    Πέρα ότι χρειάζεται ισοδύναμη ανταπόδοση ρουτίνας(ταυτόχρονες παραβιάσεις ανταπόδοσης και όχι μόνο αναχαιτίσεις) χρειάζεται και η επίθεση και αυτή η φιλοσοφία πρέπει να φανεί και μέσα από κάποιες στρατιωτικές ασκήσεις καθαρά επιθετικού χαρακτήρα πάλι ως ισοδύναμη ανταπόδοση τουρκικών ασκήσεων επιθετικού χαρακτήρα.Όχι μόνο αμυντικές ασκήσεις λοιπόν.

    Η παραβίαση τουρκικών χωρικών υδάτων από μια Ελληνική κανονιοφόρο πχ στο Βόρειο Αιγαίο την ίδια ώρα που μια τουρκική κορβέτα ή φρεγάτα παραβιάζει ύδατα μας. Αν χτυπήσουν την κανονιοφόρο πρώτοι, θα χάσουν ταυτόχρονα την φρεγάτα. Περισσότερες απώλειες, μεγαλύτερο πλοίο που προσφέρει περισσότερες δυνατότητες.

    Η εικονική προσβολή της Ίμβρου ή της Τενέδου ή μιας τουρκικής βραχονησίδας από τετράδα F16 ή Α7 με κάλυψη από ζεύγος Mirage2000-5MK2 την ίδια ώρα που μια αντίστοιχη τουρκική εξάδα μαχητικών κάνει το ίδιο σε ένα Ελληνικό νησί ή Ελληνική βραχονησίδα.

    Πρέπει να στείλουμε ένα μήνυμα του τι θα γίνει αν φύγει η πρώτη σφαίρα. Χτύπημα εκεί που θα θέλουμε εμείς και όχι αυτοί.Ο χάρτης είναι μεγάλος.

    Έγινε μια καλή αρχή με τις νυχτερινές ασκήσεις. Πρέπει να γίνουν ΚΑΙ επιθετικές αποβατικές ασκήσεις των ΕΔ (με σενάριο κατάληψης εχθρικής νήσου) που θα στείλουν συγκεκριμένα μηνύματα. Χρειάζονται βέβαια και τα κατάλληλα "εργαλεία".

    Επιθετικές αποβατικές ασκήσεις αλλά και πραγματικές επιχειρήσεις σε Αρχιπέλαγος γίνονται με δύο τρόπους:
    1)Αέρα
    2)θάλασσα.

    Από αέρα έχουμε C130, Chinook, NH90 και UH-1H. Αυτά σε τέτοιου είδους ασκήσεις θα συνεργαστουν με ΜΑΛ και την 71η.

    Στην θάλασσα έχουμε το ναυτικό με τους πεζοναύτες. Η αναβάθμιση σε υλικό της 32ης ταξιαρχίας πεζοναυτών μπορεί να γίνει με ελάχιστο κόστος. Χρειάζονται μερικά αμφίβια τεθωρακισμένα οχήματα για τους πεζοναύτες.
    70 μεταχειρισμένα AAV-7(μαζί με τα υπόλοιπα που είναι να μας δώσουν) από τα αμερικανικά αποθέματα έτσι όπως έχει η κατάσταση είναι η καλύτερη (και η πιο φτηνή) λύση για τους πεζοναύτες. Είναι ένα δοκιμασμένο επί χρόνια αμφίβιο όχημα, με καλή πλευστότητα, ικανοποιητική θωράκιση και οπλισμό ένα πυροβόλο των 12,7mm και ένα βομβιδοβόλο των 40mm.
    Η αναβάθμιση του οπλισμού με την προσθήκη πυροβόλου Μ61Α1 Vulcan των 20mm(υπάρχει ήδη στις ΕΔ αυτό) έχει δοκιμαστεί σε Μ113. θα μπορούσαμε να το δοκιμάσουμε και στο AAV-7. Ως προσθήκη και στα 70 ΑΑV-7 ή σε κάποια από αυτά(πχ τα μισά). Αν στην πειραματική δοκιμή δεν επηρεάζει (καθόλου ή σε μη επικίνδυνο βαθμό) την πλευστότητα του οχήματος θα μπορούσε εύκολα να εφαρμοστεί από τα κατάλληλα συνεργεία του στρατού ξηράς με ελάχιστο κόστος.Πρώτον, το πυροβόλο Μ61 το διαθέτουμε ήδη άρα δεν θα χρειαστεί να αγοράσουμε .Δεύτερον, η εγκατάσταση θα γίνει από στρατιωτικούς του τεχνικού και όχι εταιρείες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλιο δεν θα κάνει κανένας μπροστινός των εθνομηδενιστών;

    Όχι; Γιατί κύριε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.