4/8/14

Τεμενάδες και ...επικύψεις για λίγες τουρκικές λίρες!

Σάββας Καλεντερίδης
Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που έχει καταταλαιπωρηθεί από τις οικονομικές ατασθαλίες και την κακοδιοίκηση της προηγούμενης εικοσαετίας, κατάσταση που άνοιξε τον δρόμο στη διοίκηση Μπουτάρη, η οποία εγκαταστάθηκε στον Δήμο Θεσσαλονίκης όχι γιατί έπεισε τους Θεσσαλονικείς, αλλά γιατί οι ψηφοφόροι ήθελαν να τιμωρήσουν εκείνους που καταχράστηκαν την εμπιστοσύνη τους.
Τις προηγούμενες ημέρες είδαμε στις οθόνες των τηλεοράσεων τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη να προσπαθεί να παρουσιάσει ως επιτυχία της δικής του πολιτικής την αύξηση των επισκεπτών από την Τουρκία στη Θεσσαλονίκη, λέγοντας μάλιστα με κομπορρημοσύνη ότι «η Θεσσαλονίκη έχει τραβήξει πολλά από τη συντήρηση», εννοώντας τους Θεσσαλονικείς που έχουν διαφορετική άποψη από τη δική του, οι οποίοι, παρεμπιπτόντως, ξεπερνούν το 75% του συνόλου των κατοίκων της συμπρωτεύουσας.
Δεν θα αναφερθούμε στην προσωπικότητα του Μπουτάρη, αν και από την προσωπική του διαδρομή εξηγούνται πολλά από τα πραττόμενά του.

Θα αναφερθούμε όμως στις ενέργειες που φαίνεται ότι είναι διατεθειμένος να κάνει ασκώντας στην ουσία εξωτερική πολιτική, υποτίθεται, για να ανοίξει την πόλη στον έξω κόσμο, λες και η Θεσσαλονίκη είναι περίκλειστη πόλη.

Και εννοούμε τη διακηρυγμένη βούλησή του να ανοίξει ένα από τα τεμένη που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη και να λειτουργεί ως τζαμί, σε ένα άλλο να δημιουργηθεί μουσείο ισλαμικής τέχνης, να δημιουργηθεί μουσουλμανικό νεκροταφείο στη Θεσσαλονίκη και τμήμα Ισλαμικών Σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Σε άλλα από τα παραπάνω εμπλέκεται ο δήμος και σε άλλα όχι.

Σε σχέση πάντα με το ως άνω θέμα που ήλθε στην επιφάνεια και με την ευκαιρία της επίσκεψης στη Θεσσαλονίκη και της συνάντησης με τον δήμαρχο ομάδας Τούρκων επισήμων και δημοσιογράφων, με επικεφαλής τον εξ ελληνικής Θράκης υπουργό Υγείας Μουεζίνογλου, κρίνουμε σκόπιμο να ενημερώσουμε τους αναγνώστες μας και να σημειώσουμε τα εξής:

Μελετήσαμε με τη δέουσα προσοχή τις δηλώσεις του Μουεζίνογλου, που έγιναν μετά το «άνοιγμα» Μπουτάρη και με τις οποίες ο Τούρκος υπουργός, με θράσος που πραγματικά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, είπε:
«Η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης είναι διεθνές πρόβλημα. Δεν αφορά μόνο την εκπαίδευση των πιστών της μειονότητας. Οι αποφάσεις σε αυτό το θέμα θα ληφθούν στη βάση της στρατηγικής της Τουρκίας. Ενώ εμείς λύσαμε τα εννέα στα 10 προβλήματα σχετικά με τα δικαιώματα των μειονοτήτων, η Ελλάδα δεν έλυσε ούτε το ένα στα 10. Αν η Ελλάδα κάνει ένα βήμα σε θέματα όπως αυτό του δικαιώματος εκπαίδευσης της μειονότητας, της εκλογής του μουφτή, και του τζαμιού στην Αθήνα, μπορεί να ξαναέρθει στο τραπέζι η Χάλκη».

Μιλήσαμε παραπάνω για θράσος, γιατί ο Τούρκος αξιωματούχος, ξεχνώντας ότι η χώρα του εφαρμόζει έως σήμερα πολιτική εθνοκάθαρσης στους Ελληνες της Κωνσταντινούπολης και τους εγκλωβισμένους της Καρπασίας, ξεχνώντας ότι ενώ από το 1923 έχουν καταστραφεί χιλιάδες εκκλησίες ενώ δεν έχει χτιστεί ούτε ένας ορθόδοξος ναός στην τουρκική επικράτεια και στα Κατεχόμενα της Κύπρου, στην Ελλάδα (Θράκη) έχουν χτιστεί περισσότερα από 150 τζαμιά, πλέον των έως το 1923 υπαρχόντων, τα πιο πολλά από τα οποία είχαν σοβαρές πολεοδομικές παραβάσεις, που προέβλεπαν πρόστιμα πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και νομιμοποιήθηκαν με πρόσφατο νόμο, ξεχνώντας ότι ο ίδιος εκπροσωπεί μια κυβέρνηση και ένα κράτος που αρνείται με ναζιστική λύσσα να αναγνωρίσει τη γενοκτονία των χριστιανών της Ανατολής, Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων, μίλησε ενώπιον του Μπουτάρη με τον αναιδή τρόπο που αναφέρθηκε πιο πάνω, χωρίς φυσικά να πάρει την απάντηση που πρέπει, κάτι που κανείς δεν θα περίμενε, ένεκα του συγκεκριμένου χαρακτήρα του δημάρχου Θεσσαλονίκης.

Εκτός των δηλώσεων του υπουργού, μελετήσαμε με προσοχή τα σχετικά άρθρα των Τούρκων δημοσιογράφων που τον συνόδευαν, οι οποίοι μεταξύ άλλων, όπως και ο Μουεζίνογλου, ανέφεραν με έμφαση ότι προτού γίνει μητροπολιτικός ναός Θεσσαλονίκης υπήρξε τζαμί και θα ήταν πολύ καλό να μπορούσαν να προσευχηθούν ξανά σ’ αυτό, χωρίς να αναφέρουν πουθενά ότι προτού γίνει τζαμί, το 1493, ήταν εκκλησία, που χτίστηκε το 413 και λειτούργησε ως τέτοια επί 1.100 χρόνια, μέχρι που ήλθαν οι Τούρκοι ως κατακτητές, τη σύλλησαν και της άλλαξαν με τη βία χρήση.

Επειδή υπάρχουν και ορισμένοι Ελληνες που θεωρούν όλα τα παραπάνω ήσσονος σημασίας ζητήματα, αρκεί να έρχονται μερικές χιλιάδες παραπάνω Τούρκοι ως επισκέπτες στη Θεσσαλονίκη, να υπενθυμίσουμε ότι τα ελληνικά νησιά και η γειτονική στη Θεσσαλονίκη Θάσος, έχουν γεμίσει με Τούρκους, χωρίς κανείς τοπικός παράγοντας να κάνει τεμενάδες και …επικύψεις και καταστροφική εξωτερική πολιτική.

Επίσης να υπενθυμίσουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι ο κάθε Ελληνας, κυρίως εκείνοι που κατέχουν δημόσια αξιώματα, οφείλει με τις δηλώσεις και τις πράξεις του να προστατεύει την εθνική αξιοπρέπεια όλων των Ελλήνων, υπηρετώντας παράλληλα με το τοπικό και το εθνικό συμφέρον.

Δημοσιεύθηκε στην "κυριακάτικη δημοκρατία"

7 σχόλια:

  1. Η Ελληνική πολιτική σκέψη σε πολλά επίπεδα της είναι στρατηγικά ανάπηρη.

    Αλλιώς πώς να εξηγηθεί η απουσία της δυνατότητας που παρέχει η εξισορρόπηση και η αλληλεξουδετέρωση; Πως να εξηγηθεί η απουσία της ιδιότητας της σύνθεσης; Πως αλλιώς να εξηγηθεί η αδυναμίας μεταφοράς του κόστους του νεο-οθωμανισμού που πρεσβεύει η Άγκυρα στην Τουρκική διπλωματία που την εφαρμόζει και την τουρκική κοινωνία που την υποστηρίζει; Πως να εξηγηθεί η απουσία στρατηγικών συμμαχιών; Πως να εξηγηθεί η στρεβλή προσέγγιση της Ιστορίας ;

    Με την απουσία των ανωτέρω άπαντες δίνουν ούριο άνεμο ΚΑΙ στους τουρκικούς σχεδασμούς Το Πως το πλεονέκτημα γίνεται μειονέκτημα για κάποιον που θεωρεί οτι διαθέτει την ισχύ καλείται ο καθείς μας να το ανακαλύψει και με τρόπο εμφατικό να το υπηρετήσει. Το νας σας πάγω πίσω στον Διάλογο Αθηναίων -Μηλίων το θεωρω αδιανόητο. Το οτι αυτό απαιτεί απουσία συναισθηματισμών, συνδρόμων αγκυλώσεων, προκαταλήψεων και ιδεολογημάτων ηλίου φαεινότερον

    Διεθνισμός και Πατριωτισμος πάνε μαζί το κατέδειξε ο Ελληνικός Πολιτισμός ο Δε δημοκρατικός Πατριωτισμός η αριστερή απαντηση στον στείρο Δεξιό Εθνικισμό και στον βλακώδες εννούμενο Διεθνισμό αποτελεί Ιστορική κατάκτηση της Ελληνικής Αριστεράς και θεμέλιο λίθο της Ελεύθερης Ελλάδας. Για να μην ξεχνάμε τους δωσίλογους υπηρέτες των Ξένων Δυνάμεων.

    Κάποιοι αν όχι όλοι λοιπόν ενθεν κα ιεκειθεν αρκούνται στην αναπηρία προκειμένου να δικαιολογησουν τα αδικαιολογητα και προκειμένου να μην θέσουν τα δάχτυλα επί των τύπων των ήλων. Μέχρι να ανατραπούν αυτα θα είμαστε χωμένοι και χαμενοι σε λεπτομερειες και αφηγηματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ελληνική κυβέρνηση θα έπρεπε παρασκηνιακα να απαιτήσει τον πολιτικό αποκεφαλισμο του εν λόγω κυριου, ο οποίος πάντοτε είναι κάτι παραπάνω από προκλητικός. Όσον αφορά τον Μπουτάρη, στους κουφού την πόρτα όσο θέλεις βροντα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νομίζω ότι το άρθρο γράφει τα αυτονόητα, γι αυτό δεν έχω κάτι να προσθέσω.

    Θα σταθώ μονάχα σε τούτο, διότι είναι χαρακτηριστικό της νοοτροπίας των Τούρκων, για την οποία δεν ευθύνονται μόνον αυτοί:

    «Αν η Ελλάδα κάνει ένα βήμα σε θέματα όπως αυτό του δικαιώματος εκπαίδευσης της μειονότητας, της εκλογής του μουφτή, και του τζαμιού στην Αθήνα, μπορεί να ξαναέρθει στο τραπέζι η Χάλκη».

    Έχουν σχηματίσει την εντύπωση ότι το ζήτημα της ΘΣΧ είναι εθνικής σημασίας για την Ελλάδα, διότι εμείς (οι κυβερνήσεις) έχουν δώσει την εντύπωση αυτή, που είναι σαφώς λανθασμένη. Έτσι, με εργαλείο την Χάλκη, ζητούν συνεχώς ανταλλάγματα και δεν βρίσκεται ένας να τούς απαντήσει μ' ένα τουρκοπρεπέστατο "αϊ σικτίρ".

    Βεβαίως, δεν λείπουν οι φωτισμένες φωνές μέσα στην Τουρκία, που ζητούν το άνοιγμα της ΘΣΧ, διότι αυτό αφορά στην Τουρκία και όχι στην Ελλάδα, αλλά οι Τούρκοι προσπαθούν να βγάλουν κι από την μύγα ξύγκι, ως συνήθως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει.


    Ζούμε στιγμές Εθνικής παρακμής.

    Ασκούμε κριτική στον κάθε Μπουτάρη ενώ ταυτόχρονα ο καθένας μας κοιτάει μόνο τον εαυτό του.

    Ασκούμε κριτική στον φιλότουρκο δήμαρχο αλλά αντιδράμε μόνο όταν η κυβέρνηση κόβει χρήματα από τον κλάδο μας(πχ οι στρατιωτικοί). Εκεί είναι το αντισυνταγματικό.
    Αντισυνταγματικό φαίνεται δεν είναι το μνημόνιο. Αντισυνταγματική δεν είναι η παράδοση της Εθνικής Ανεξαρτησίας. Εκεί τα στρογγυλεύουμε.Ναι μεν αλλά. Υποκρισία.

    Ασκούμε κριτική στον φιλότουρκο δήμαρχο αλλά τα τούρκικα σίριαλ τα βλέπουμε.Υποκρισία.

    Ασκούμε κριτική στον κάθε Μπουτάρη αλλά λερώνουμε ή γράφουμε για "μαγκιά" με μαρκαδόρο δίπλα στο μνημείο πεσόντων αξιωματικών, υπαξιωματικών και οπλιτών του Κορεατικού πολέμου στη παραλία Θεσσαλονίκης.Υποκρισία.

    Ασκούμε κριτική στον κάθε Μπουτάρη αλλά πετάμε το πλαστικό μπουκάλι στο πάρκο νερού στη Παραλία Θεσσαλονίκης. Υποκρισία.

    Υποκριτές, παρτάκηδες και πάντα είμαστε οι "έξυπνοι" και όλοι οι άλλοι οι "χαζοί".

    Είμαστε ιθαγενείς Βαλκάνιοι Ταλιμπάν.

    Έχουμε ντροπιάσει τον αρχαίο μας πολιτισμό αλλά και όσους αγωνίστηκαν για την Ανεξαρτησία του σύγχρονου νεοελληνικού κράτους. ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΩΣΑΜΕ και το χειρότερο είναι ότι δεν ξυπνάμε, δεν αγαπάμε τον τόπο μας, δεν συσπειρωνόμαστε.

    Ξέρουν τι είμαστε, ξέρουν κάθε λεπτομέρεια ειδικά για την "ελίτ" του τόπου. Υπάρχουν λεπτομέρειες που όταν τις ακούσεις σε συζητήσεις από σοβαρά χείλη ντρέπεσαι που είσαι Έλληνας. Λεπτομέρειες που δείχνουν πόσο διαφθορά υπάρχει. Δεν έχει αέρα αυτός ο τόπος...βρωμάει!

    Τους άξιους και καθαρούς δεν τους κρατάει.
    Τους διώχνει.
    Οι μυστικές υπηρεσίες ξένων σοβαρών χωρών αλωνίζουν. Υπονομεύουν διαρκώς και βρίσκονται παντού.
    Τα σοβαρά κράτη πλησιάζουν έγκαιρα με απίστευτους τρόπους όποιο άτομο τους ενδιαφέρει, δελεάζουν με υποτροφίες, χρήμα, υπηκοότητα σοβαρής χώρας, προσπαθούν να ξεχάσεις ποιος είσαι και ταυτόχρονα να διαφθείρουν με τον τρόπο τους για να ελέγχουν μονίμως την επόμενη μέρα αυτού τόπου στα χέρια τους σε κάθε επίπεδο.

    Είμαστε παρτάκηδες και κοιμόμαστε όρθιοι. Όσοι δεν κοιμούνται απλώς κοιτάνε πως θα εξυπηρετήσουν τον αφέντη.

    Δυστυχώς δεν αλλάζουμε τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς και μας χτυπάνε αλύπητα μας αρπάζουν τον δημόσιο και ιδιωτικό πλούτο μας, αρκετές φορές μας ταπεινώνουν ως χώρα ακόμα και στις δημόσιες δηλώσεις τους και συνεχίζουμε τα ίδια.
    Ο Τούρκος υπουργός ακολούθησε άλλους που τον πρόλαβαν και μίλησαν πριν από αυτόν για την χώρα μας. Κοιτάνε το συμφέρον τους όλοι και καλά κάνουν. Εμείς τίποτα. Τα ίδια σταθερά. Παρακμή.

    Αφού δεν αγαπάμε τη πατρίδα μας και μένουμε μόνο στα λόγια καλά μας κάνουν.

    Πριν λίγες μέρες δυο φίλοι, περπατάνε βράδυ στη παραλία της Θεσσαλονίκης. Ο ένας δασολόγος και βιολόγος, ο άλλος γεωπόνος.

    Στο μνημείο πεσόντων Κορεατικού πολέμου σταματάνε και ο ένας είπε στον άλλο για έναν συγγενή του στρατιωτικό που σκοτώθηκε εκεί. Ενώ μιλούσαν είδανε το σύγχρονο δείγμα πολιτισμού των Βαλκάνιων Ταλιμπάν: "Έργα τέχνης" γραμμένα με μαρκαδόρο.

    Συνέχισαν τον περίπατο μιλώντας για διάφορα θέματα και κατέληξαν στο πάρκο νερού. Εκεί άλλο ένα δείγμα πολιτισμού των Βαλκάνιων Ταλιμπάν: Πετάμενο μπουκαλάκι νερού πάνω σε φυτά μέσα στο νερό.

    Με "ακροβατικές" κινήσεις για να μην πέσουν στο νερό, κρατώντας ο πιο γεμάτος το χέρι του πιο λεπτού ανάμεσα σε φυτά, ψάρια και βατράχια απομάκρυναν το πλαστικό και το άφησαν σε ένα τραπέζι του αναψυκτηρίου.Έπεσε όμως στο πάτωμα. Ο υπάλληλος που εκείνη την ώρα μάζευε τα σκουπίδια από τα τραπέζια τους ρώτησε, οι δυο φίλοι του εξήγησαν τι είχε συμβεί και εκείνος λυπημένος απάντησε ότι οι υπάλληλοι του Δήμου Θεσσαλονίκης κάθε πρωί καθαρίζουν αν έχει κάτι το πάρκο αλλά έχει ξανασυμβεί κάποιοι να πετάξουν μέσα νερό και τα φυτά σκουπίδια και πρόσθεσε: "Δυστυχώς δεν έχουμε πολιτισμό". Είπαν καληνύχτα και ο υπάλληλος συνέχισε τη δουλειά του ενώ οι δυο φίλοι τον περίπατο.

    Ποιος δήμαρχος και ποια εξωτερική πολιτική αν δεν έχουμε ως λαός βασική πολιτισμική και πολιτική σκέψη.

    Ζήτω η Ελλάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Μπουτάρης έχει κάνει τις προσωπικές του εμμονές αλήθεια ! Το 2% που συνεισφέρουν οι Τούρκοι τουρίστες στη Θεσσαλονίκη το έχει κάνει 98% ! Και έχει και άλλες πολλές εμμονικού τύπου θέσεις που ως άτομο είναι ελέυθερος να τις εκφράζει ως δήμαρχος Θεσσαλονικής δεν επιτρέπεται ! Επίσης θα έλεγα ότι εν πολλοίς πολλές φορές κάνει και παράβαση καθήκοντος.Διότι ουσιαστικά κάνει εξωτερική πολιτική.Φερ ειπείν μίλησε στην τηλεόραση με τους σκοπιανούς μη εκφράζοντας την επίσημη θέση του κράτους.Εκεί εισαγγελέας δεν επεμβαίνει ? Μόνο στη Χρυσή Αυγή ? Εκεί δεν έχουμε παράβαση καθήκοντος ? Μόνο στην ανατροπή πάγκων στη λαική του Σχηματαρίου έχουμε παράβαση καθήκοντος ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τον Μπουταρη να τον φερεται εδω στην Κυπρο για καμμια βδομαδα να τον στρωσουμε...μπορει να γοητευεται απο το Οθωμανικο δικαιο, αλλα μπορουμε να του αλλαξουμε τα γουστα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.