22/9/14

Ο Ελληνισμός σε παρακμή, Ο κίνδυνος προ των πυλών...


Σάββας Καλεντερίδης
Στο άρθρο μας της Παρασκευής κάναμε μια μακροσκοπική αναφορά στο εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα της συρρίκνωσης του μείζονος Ελληνισμού, μια κατάσταση που έκλεισε τον κύκλο της, απειλώντας πλέον το ίδιο το ελληνικό κράτος αλλά και την επιβίωση του Ελληνισμού.

Σε γεωπολιτικό επίπεδο η κρίση στην Ουκρανία που, όπως έχουμε αναφέρει και πάλι σε αυτήν εδώ τη στήλη, συνδέεται με την κρίση σε Ιράκ και Συρία δοκιμάζει τις αντοχές του συστήματος ισορροπιών και παγκόσμιας ασφάλειας, όπως αυτό είχε διαμορφωθεί μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ενωσης και τη διάλυση του Συμφώνου της Βαρσοβίας.

Αυτή η ρευστή κατάσταση -την κατάληξη της οποίας είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς μια που στον ορίζοντα αχνοφαίνεται ένας άλλος πολυπολικός κόσμος- σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και στην τεχνολογία, που δημιουργεί πλέον έναν νέου τύπου παγκόσμιο πολίτη, φαίνεται ότι τείνει να επηρεάσει τη δομή και τη φύση των λεγόμενων εθνικών κρατών αλλά και της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το δημοψήφισμα στη Σκοτία, το δημοψήφισμα που πρόκειται να διεξαχθεί στην Καταλονία, ψίθυροι για δημοψήφισμα στη Βαυαρία, προσπάθειες για ανακήρυξη της Δημοκρατίας της Ιλυρίδας στα Σκόπια, κοινή διπλωματική εκπροσώπηση Αλβανίας - Κοσόβου σε ξένες χώρες, η δήλωση του πρωθυπουργού της Ρουμανίας για ενδεχόμενη ενσωμάτωση της Μολδαβίας στη ρουμανική επικράτεια, η διχοτόμηση της Λιβύης, η τριχοτόμηση του Ιράκ και της Συρίας, η δρομολόγηση της δημιουργίας του Μεγάλου Κουρδιστάν, η προσάρτηση της Κριμαίας και η αυτονόμηση περιοχών της Ανατολικής Ουκρανίας είναι μερικά από τα θέματα που πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά τους Ελληνες πολίτες και το πολιτικό μας σύστημα.

Με το Κυπριακό να βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και στο κέντρο μιας περιοχής που μαστίζεται από συγκρούσεις και αστάθεια και με την Τουρκία να έχει εγγράψει υποθήκες στο Αιγαίο και στη Θράκη, αφού πρώτα φρόντισε να αφαιρέσει τη δυνατότητα άμυνας της χώρας μας, εξαλείφοντας τον Ελληνισμό της Κωνσταντινούπολης, της Ιμβρου και της Τενέδου, συνεχίζοντας την πολιτική της εθνοκάθαρσης και της γενοκτονίας που εφάρμοσε στους Ελληνες της Αν. Θράκης, του Πόντου και της Μικράς Ασίας, με έναν ελληνικό λαό σε δημογραφική παρακμή -ο οποίος μάλιστα έχει ξεπεράσει τα όρια της οικονομικής καταστροφής-, με ένα ελληνικό κράτος διαλυμένο από τον καταραμένο κομματισμό-παραγοντισμό, με ένα πολιτικό σύστημα που το μόνο που το απασχολεί είναι η διαιώνιση των «τζακιών» και η διαχείριση της εξουσίας, δεν θα μπορούσε κανείς να μας κατηγορήσει για κινδυνολόγους, αν κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου για τη δύσμοιρη πατρίδα μας.

Αναρωτιέται κανείς πώς είναι δυνατόν να διαχειριστεί αυτήν την εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση, που θα επηρεάσει την επιβίωση του έθνους, η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου, όταν δεν μπορεί να διαχειριστεί την υπόθεση του ΕΝΦΙΑ, που εκτός από εκατομμύρια νοικοκυριά γκρεμίζει ένα ολόκληρο μοντέλο ανάπτυξης, χωρίς όμως να χτίζει ένα άλλο. Αν δε αναλογιστεί κανείς ότι ο υπεύθυνος αυτού του εκτρώματος ήταν αυτός που κρατούσε στα χέρια του το τιμόνι της ελληνικής οικονομίας και τώρα, αντί να τιμωρηθεί, κρατά το τιμόνι της Τραπέζης της Ελλάδος, αντιλαμβάνεται αν και με ποιον τρόπο μπορεί να σωθεί αυτή η πατρίδα.

Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο τραγική, αν σκεφτεί κανείς ότι η εναλλακτική λύση, η αξιωματική αντιπολίτευση που είναι εκ των πραγμάτων η εθνική εφεδρεία, αντί να αντιληφθεί και αυτή την κρισιμότητα της κατάστασης και να επεξεργαστεί πολιτικές εξόδου από την κρίση και αντιμετώπισης των ορατών κινδύνων που είναι προ των θυρών για Κύπρο και Ελλάδα, κάνει ακριβώς τα ίδια λάθη με την αξιωματική αντιπολίτευση του Γιώργου Παπανδρέου, ο οποίος, από τη μια πλευρά, έπαιξε και κουρέλιασε τον θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας για να προκαλέσει εκλογές και, από την άλλη, έταξε λαγούς με πετραχήλια με το «λεφτά υπάρχουν» τη στιγμή που γνώριζε ότι η Ελλάδα είναι ήδη στον γκρεμό.

Και αναρωτιέται κανείς, όταν κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ανταγωνίζονται η μία την άλλη σε αναποτελεσματικότητα, ανευθυνότητα και λαϊκισμό, όταν των οικιών ημών εμπιπραμένων ημείς άδομεν, σε ποιον θα πρέπει να βασιστεί και τι θα πρέπει να περιμένει ο Ελληνας πολίτης;

Σάββας Καλεντερίδης
δημοκρατία της Κυριακής

29 σχόλια:

  1. "Ο συνδυασμός των πάντων με τα πάντα, ο οποίος όπως θα δούμε σ’ αυτό το βιβλίο αποτελεί ουσιώδες γνώρισμα του μαζικοδημοκρατικού τρόπου σκέψης, καθώς και οι ηδονιστικές αξίες του αυθορμητισμού και της αυτοπραγμάτωσης όπως τις διακήρυξε η πολιτισμική επανάσταση στην Ελλάδα, συμφύρθηκαν με τις παμπάλαιες και πασίγνωστες εγχώριες έξεις της πνευματικής νωθρότητας, του εξυπνακιδισμού και της ημιμάθειας. Η σύμφυρση αυτή επομένως ήταν η φυσική βολική είσοδος του μεταμοντερνισμού σ’ ένα τόπο όπου το αστικό εργασιακό ήθος ήταν ουσιαστικά άγνωστο όχι μόνο στον τομέα της υλικής παραγωγής αλλά και στον τομέα του πνεύματος, όπου δεν διαμορφώθηκαν επιστημονικές παραδόσεις με συνοχή και με μακρόβιους φορείς όπου οι μίμοι και οι γελωτοποιοί εκπροσωπούνται με ποσοστά ιδιαιτέρως υψηλά στους κύκλους των διανοουμένων στα πανεπιστήμια και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Όπως και να ’χει, η τέτοια είσοδος του μεταμοντερνισμού στις ελληνικές συνθήκες αποτελεί την ολοκλήρωση και εν μέρει την κορύφωση της κρίσης όλων των θεμελιωδών δεδομένων της ελληνικής εθνικής ζωής. Η εκποίηση του έθνους με την υλική έννοια θα συνοδευτεί και από την πλήρη πνευματική του στειρότητα, αν η μεταμοντέρνα σύμφυρση των πάντων με τα πάντα πραγματωθεί αποκλειστικά ως σύμφυρση μεταξύ κακοχωνεμένων δάνειων στοιχείων και αν η φθορά των ελληνικών, ή εν πάση περιπτώσει εξελληνισμένων, ιδεολογημάτων καταλήξει συν τοις άλλοις σε συρρίκνωση ή εργαλειοποίηση της γλώσσας τέτοια, ώστε να μην μπορεί πια να παραχθεί στον νεοελληνικό χώρο το μόνο προϊόν που –ακριβώς χάρη στην μοναδική δυναμική μιας πολυστρώματης και παμπάλαιας γλώσσας– έχει παραχθεί ως τώρα σε υψηλή ποιότητα: ποίηση. Οποιαδήποτε προσωπική στάση κι αν επιλέξει ο καθένας, γεγονός είναι ότι η νεοελληνική ιστορία, έτσι όπως τη γνωρίσαμε στα τελευταία διακόσια χρόνια, κλείνει τον κύκλο της. Ασφαλώς, τα τραγικά και κωμικά της επεισόδια δεν τέλειωσαν ακόμη, όμως χάνεται η ενότητα της προβληματικής της και ο ειδοποιός της χαρακτήρας. Η Ελλάδα εντάσσεται σε πολύ χαμηλή θέση στο σύστημα του διεθνούς καταμερισμού της υλικής και πνευματικής εργασίας. Ο δικός της μεταμοντερνισμός συνίσταται στο ότι αποτελεί μια στενή και παράμερη λωρίδα στο ευρύ φάσμα του μεταμοντερνισμού των άλλων". Κονδύλης, Η Παρακμή του Αστικού Πολιτισμού (Θεμέλιο, Αθήνα 1991), σ. 46-7»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Ο Ελληνισμός σε παρακμή, Ο κίνδυνος προ των πυλών..."


    Θα επαναλάβω κάποια από αυτά που είχα πει στο ως σχόλιο στο άρθρο της Παρασκευής. Με απλά λόγια:


    Ο Ελληνισμός για ακόμα μια φορά στην ιστορία του θα βρεθεί αντιμέτωπος με σοβαρές προκλήσεις το χρονικό διάστημα 2015-2025 και κατά τη ταπεινή μου γνώμη ειδικά η επόμενη πενταετία θα είναι πάρα πολύ σημαντική.

    Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί μπροστά σε τέτοιες προκλήσεις είναι η συσπείρωση των Ελλήνων.
    Ακούγεται πολύ ωραίο αλλά στην πράξη είναι δύσκολο και μόνο κάτι ξαφνικό σαν "σφαλιάρα" ΙΣΩΣ το πετύχει και τους αναγκάσει να ξυπνήσουν.


    1) Ποια είναι η πραγματική πολιτική αντίληψη του μέσου πολίτη και πόσο ενημερωμένος είναι για γεωπολιτικά θέματα πραγματικά?

    2) Ποιο το επίπεδο της Βουλής των Ελλήνων? Αυτά τα 4 χρόνια τι δηλώσεις έχουμε δει? Ποτέ στην ιστορία της δεν είχε φτάσει σε τέτοιο επίπεδο. Τσίρκο.

    3) Μια χώρα στην οποία ο καθένας κοιτάει μόνο τον εαυτό του.

    4) Οι περισσότεροι πολιτικοί της "διακρίνονται" για την...πολιτική τους (ανα)αξιοπιστία.

    5) Ποιος μπορεί να υπολογίζει σοβαρά μια χώρα που λειτουργεί έτσι?

    6) Συμπεριφερόμαστε λαός και πολιτικοί σαν Βαλκάνιοι Ταλιμπάν και όχι ως Έλληνες.
    Υποβιβάζουμε από μόνοι μας με τη συμπεριφορά μας ένα ιστορικό Έθνος σαν το δικό μας με χιλιάδες χρόνια ιστορίας.


    Προσωπικά μέσα μου ποντάρω στη σύγκρουση συμφερόντων μεγάλων παικτών χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η συσπείρωση των Ελλήνων δεν είναι απαραίτητη έστω και την τελευταία στιγμή.





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νομίζω ο Π. Κονδύλης παραπάνω τα λέει υπέροχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Apo to 1981 kai meta I Ellas paei olo taxos kata diaolou. Simera den yparxei diafora metaksy PASOK kai ND... To KKE episis Zei to mytho tou..To Tsyriza oneireuaite epanastaseis se olo ton noto??kai oi Tourkoi perimenoune tin Ellada na pesi san orimo frouto. Proton exaite ekseftelisi ta Ellinika sxoleia kai panepistimia. Metin Olme na diakatexaite apo ptesmata KKE , Tsyriza kai Antarsya auto ta leei ola.. Patritismos den yparxei. Mpaxalakismos sto megaleio, kathe stigmi giortazoume ton kathe Fysa I ton Grigoropoulo kai lismonoume tous alithinous Iroes pou pethanae gia na einai I Ellada ikypros eleutheri. ALLA POTE DEN KLEISAME TA SXOLEIA GIA AUTOUS.KAI OUTE THA TO EPIZITOUSANE..O AUKSENTIOU, I EYTIXIA KALYVA, O PSAROS, O IVANOF..ktlpa DEN NOMIZO NA ITHELAN TA PAIDIA NA MIN KANOUNE MATHIMA?? ..Oso gia ta xrysa auga ..mpaza xoris politiko ypovathro. Stin pragmatikotita kanoune megali zimia ston Ellinismo kai patriotismo.
    Telos oso tha ksexnate tin istoriasas toso tha apomakrineste apo tin epiviosi san Elliniko kratos kai ethnos. Oso den leitourgoune oi thesmoi ola ta alla perisevoune...Oso oi politkoi exoune kani oikogeniokratia tin karekla tous allo toso ta paragoga tis politikis aimomiksias tha diakatexonte tin elliniki politiki skepsi.kai tha patragoune sypsi san apotelesma ..Pragmatika I Ellada thelei ena plastira allios ....o mikros tha ta xesei me tis marxistikes tou ikanotites...kai min mou pite oti kseroune ti theloune oi perisoteroi ellines giati den kseroune stin pragmatikotita..
    Ta xorafia xersa, oi kafeteries gemates, ta mparakia pantou san tis katsarides..oloi na plirononte xoris na doulevoune..Dimosio ypaliliki kai loufa kai paralagi...( kanenas den eklapse gia tous idiotikous ypalilous stin Ellada) ..Autoi pou doulevoune sklira prokovoune...

    Ellinas (X)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευγε Ellinas!

    "Αν λάβουμε ύπ' όψιν μας μόνον όσα πράττονται και αφήσουμε εντελώς στην άκρη την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους οι πράττοντες, τότε φαίνεται να βρισκόμαστε σε συλλογική αναζήτηση της ιστορικής ευθανασίας, υπό τον όρο να σκηνοθετηθούν έτσι τα πράγματα, ώστε κανείς να μην έχει την άμεση ευθύνη, και επίσης υπό τον όρο να τεχνουργηθούν απροσμάχητες ανακουφιστικές εκλογικεύσεις («ελληνοκεντρικές» ή «έξευρωπαιστικές», αδιάφορο).
    Τις τραγωδίες ή τις κωμωδίες, που μπορούν να περιγράψουν με τις αρμόζουσες αποχρώσεις αυτήν την ιδιαίτερη κοινωνική και ψυχολογική κατάσταση, θα τίς γράψουν ίσως άλλοι. Εμένα μου έρχεται στον νου η τετριμμένη, αλλά πάντοτε ευθύβολη θυμοσοφία: όπως στρώνει καθένας, έτσι και κοιμάται.»"

    (Π. Κονδυλης 1997, "Γεωπολιτικές και στρατηγικές παράμετροι ενός ελληνοτουρκικού πολέμου")

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σάββα,

    Καταλαβαίνω και συμμερίζομαι την αγωνία σου για το μέλλον του τόπου (προφανώς όχι των ... βουνών, αλλά των κατοίκων μάλλον). Δυστυχώς, οι μέχρι σήμερον κυβερνώντες, αυτοί οι οποίοι μάς έριξαν στο χάλι αυτό μεταπολιτευτικά, δεν μπορούν να μάς σώσουν (αν υπάρχει ακόμη περιθώριο σωτηρίας, πράγμα που προσωπικά δεν πιστεύω, όπως έχω ξαναπεί).
    Ενδιαφέρουσα και η χθεσινή επιφυλλίδα του Χ. Γιανναρά.

    @ peter susic

    >αναποφευκτο εσωτερικο πολεμο που θα ξεκινησουν οπωσδηποτε οι μπολσεβικοι μαζι με τους λαθροεποικους τους<

    Συμφωνώ απολύτως. Ο κίνδυνος είναι από χρόνια ορατός και, όπως έχω παλαιότερα επισημάνει, έχουν γίνει "crash tests" (περίπτωση του "σχισίματος" φύλλου του Κορανίου από αστυνομικό, με θύμα Σύρο αλήτη, ο οποίος παράστηνε τον Ιρακινό πρόσφυγα και τελικά ήταν έμπορος ναρκωτικών, περίπτωση Γρηγορόπουλου, που έκαψαν την Ελλάδα και κάτω από τις κουκούλες των Εξαρχείων βρέθηκαν κάθε καρυδιάς καρύδι, οι δε Αλβανοί λεηλατούσαν γελώντας στην τηλεοπτική κάμερα χωρίς κουκούλα τα μαγαζιά κλπ).

    Όμως, την Ελλάδα απειλεί, όπως και την υπόλοιπη Ευρώπη, και ο κίνδυνος των τζιχαντιστών. Καλές οι θεωρίες του Κονδύλη και όλων αυτών των καθηγητάδων, πλην δεν είναι αυτές που χρειαζόμαστε μπροστά στον όλεθρο που έρχεται. Εκτός κι αν σκοπεύομε να τον αντιμετωπίσομε με ... μελέτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν διαβάσουμε προσεκτικά το βιβλίο του Horton, "Η μάστιγα της Ασίας", θα καταλάβουμε ότι οι Δυτικοί είναι συνειδητοί σύμμαχοι των Τούρκων και εχθροί του Ελληνισμού. Αρέσκονται να συμμαχούν με τους Τούρκους απέναντι στους Έλληνες. Θα μπορούσαν κάλλιστα και τότε αλλά και τώρα να εξυπηρετούνται τα συμφέροντά τους μέσω ημών και όχι μέσω των Ασιατών Μογγόλων. Για να επιζήσουμε λοιπόν από μια Κόλαση παρόμοια του 22 χρειάζεται το μέγιστο της δυνατής ψυχικής μας ενότητας που θα την εμπνεύσει μια νέα ηγεσία εκτός του διεφθαρμένου κοινοβουλευτικού συστήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Παρόλο που έχω σιχαθεί. Οι πραγματικότητες και οι αντικειμενικές (όχι υποκειμενικές) παράμετροι που διατυπώνονται πολύ όμορφα τόσο στο κείμενο όσο και στα σχόλια αναδεικνύουν ένα ζήτημα που θα το δούμε στο τέλος. Για μένα η καρδιά της διεθνολογίας είναι ο Πολιτισμός και δει ο Ελληνικός. Δεν θα αναλύσω τους λόγους γιατί ο Ελληνικός Πολιτισμός οπωσδήποτε για μένα είναι και ένας άλλος μεσογειακός πολιτισμός η καρδιά της Διεθνολογίας.

    Δεν διαφέρουν αυτά που έλεγα κατά καιρούς με αυτά που διαπιστώνονται σήμερα. Νεποτισμός, Νομενκλατούρα σήψη μέσα σε θεσμούς εκκλησιαστικούς, πολιτικούς, ελιτιστικούς (θα ευχόμουν πραγματικά να υπήρχε υψηλή κουλτούρα και υψηλή διανόηση στην Ελλάδα πράγμα που το εντοπίζω κατά καιρούς από πανεπιστημιακούς και από άλλους φορείς σπάνια αλλά υπάρχει η μαγιά).

    Το ζήτημα είναι να μπορέσει να περάσει ο Ελληνισμός (όχι χωροταξικά αλλά παγκοσμιοποιημένα) σε ένα Αναγεννησιακό πλαίσιο το όποιο θα δώσει τη δυνατότητα μέσα από τα αναγενησιακά του χαρακτηριστικά να επαναπροσδιορίσει το τι σημαίνει σήμερα (όχι στην αρχαία εποχή) ο Ελληνισμός. Τι είναι σήμερα ο Ελληνισμός ; Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει τον Ελληνισμό σήμερα ;

    Εδώ θα παραθέσω και το κύριο ερώτημα που αναφέρεται σε άλλο σχόλιο συνδέοντας το με το ερώτημα μου καταδεικνύοντας τελικά τα συμπεράσματα που ο καθένας μπορεί να αναλογιστή :

    5) Ποιος μπορεί να υπολογίζει σοβαρά μια χώρα που λειτουργεί έτσι?

    Μήπως είναι και ο κύριος λόγος που δεν προχωρεί οποιαδήποτε πολύ-πολική συμμαχία (σχήμα) στην Αν. Μεσόγειο. (πχ Ισραήλ – Αίγυπτος – Σ. Αραβία )ότι κανείς δεν υπολογίζει σοβαρά αυτή τη χώρα και γιατί ;

    Δύσκολο ερώτημα το τι σημαίνει Ελληνισμός σήμερα και αυτό μπορεί να απαντηθεί μόνο μέσα από μια πνευματική *Φιλική Εταιρία (*Μη κυβερνητική Οργάνωση – Δεξαμενή Σκέψεις η οποία θα παράγει πραγματικά σκέψη) η οποία θα δόση και την απάντηση τόσο της αναγέννησης όσο και το τι σημαίνει τελικά Ελληνισμός σήμερα και κατά πόσο τελικά θα υπολογίζεται όχι μόνο στην περιοχή (Αν. Μεσόγειος) αλλά και διεθνώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οφείλω να ομολογήσω ότι τα σχόλια και οι προβληματισμοί όλων πλαισιώνουν το πρόβλημα και δίνουν τροφή για σκέψη και περαιτέρω προβληματισμό.
    Σας ευχαριστώ όλους


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο Χαρακτήρας της Ελληνικής Οικονομίας είναι μεταπρατικός. Στην διαμόρφωση του οι αστικές ελίτ προσέφεραν τα μέγιστα. Κατά συνέπεια το να καταστεί η κοινωνία μεταπρατική σε όλα τα επίπεδα αποτελεί φυσική εξέλιξη.

    Το ότι πολλοί προστρεχουν στο χθές να βρούν απαντήσεις για το σήμερα δεν μου προκαλεί εντύπωση και τούτο γιατί η προγονοπληξία έχει και αυτή με τον τρόπο συμβάλλει στην τωρινή μας απαξίωση

    Η ιστορική μνήμη αποτελεί πυξίδα μόνο για τον οποίον διδάσκεται απο τα λάθη του χτές και μόνον και δεν τα επαναλαμβάνει στο σήμερα.

    Το ότι κανείς δεν μπορεί να αρθρώσει λόγο συμβατό με τα όσα σήμερα λαμβάνουν χώρα αλλα και συνάμα αξιόπιστο είναι ακόμη δείγμα της χρεωκοπίας μας

    Το ότι όλοι παραμένουν στο επίπεδο των επισημάνσεων με ιστορικές αναδρομές κομμένες και ραμμένες στα μέτρα της ιδεολογίας τους δεν μου κάνει πια εντύπωση

    Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι τις επαναστάσεις τις προκαλούν και τις επιβάλλουν όσοι δεν εννούν να απελπιστούν.

    Οτι ο δυτικος κοσμος και το καπιταλιστικό σύστημα θα είχε τόσο ενθερμους οπαδούς που θα πίστευαν οτι εντός των όριων της πιο αγριας καπιταλιστικής πραγματικότητας η Ελλάδα υπο την κυριαρχία αστικών ελίτ εμποτισμένων με τον ρατσισμό και τον φασισμό απέναντι σε Ελληνες και υπο την απόλυτη προστασία του ξένου παράγοντα δύναται να πραγματώσει την Εθνική Αναγέννηση αποτελεί απο τα καλύτερα ανέκδοτα που εχω ακουσει ποτέ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. «Για να είσαι ρεαλιστής θα πρέπει να πιστεύεις στα θαύματα»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολλά σας αρέσουν,κύριε Σάββα Καλεντερίδη!.
    Απ ότι βλέπω,αρέσκεστε να ελέγχετε σχόλια αναγνωστών.
    Και μάλιστα κατά συρροή!.
    Και να τα λογοκρίνετε!,δεν είδα,όμως καμιά φορά,να κάνετε έστω,μια παρατήρηση,Στους αυτοαποκαλούμενους Έλληνες.
    Που συνειδητά,κάνουν χρήση,αντί την Ελληνική γραφή!.
    Χρησιμοποιούν τα ορνηθοσκαλίσματα,των κλεφτών,των Αρχαίων μας γλυπτών,και βαρβάρων αποικιοκρατών.
    Εύγε κύριε Σάββα μας,να σας χαιρόμαστε!.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο καθένας με τον πόνο του...
    Εδώ ο κόσμος και ειδικά ο Ελληνισμός στην κυριολεξία χάνονται και ο άλλος ασχολείται με το αν γράφουν καλά ή όχι τα Ελληνικά οι υπόλοιποι αναγνώστες. Ήμαρτον Θεέ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κώστα Τσιαφίτα
    το έχουμε ζητήσει από τους φίλους μας να γράφουν ελληνικά.
    Ένας δεν μπορεί να το κάνει, γιατί έχει πρόβλημα με το τηλέφωνό του, δεν μπορεί να βρει γραμματοσειρά.
    Αυτό δεν δίνει σε κανέναν το δικαίωμα τον βρίζει.
    Γράψε κόσμια τη διαφωνία σου και τέλος.
    Αν αρχίσουμε να βριζόμαστε εδώ μέσα, θα χαθεί η μπάλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπάρχουν πλήθος από κόμματα και απόψεις στην Ελλάδα. Αλίμονο αν το δίλημμα που αντιμετωπίζει ο Έλληνας εξαντλείται μεταξύ (τωρινής) κυβέρνησης και Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Όποιος προβληματίζεται πρέπει να κοιτάξει και πιο πέρα από αυτά που λέει το δελτίο των 8.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τέλος πάντων,δικαίωμα, είναι να γράφει ο καθένας όπως θέλει,αλλά δεν μπορεί να κάνει χρήση ψευδωνύμου,Ellhnas.
    Το επιχείρημα,περί προβλήματος του τηλεφώνου!,τι σχέση έχει με το πληκτρολόγιο,πραγματικά δεν το καταλαβαίνω.
    ΟΚ.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κώστα
    εγώ δεν λέω ότιε ίναι δικαίωμα του καθενός να γράφει όπως θέλει.
    Εγώ λέω ότι οφείλουμε όλοι οι Έλληνες να προστατέψουμε τη γλώσσα μας από κάθε είδους κίνδυνο, ένας από τους οποίους είναι και το να τη γράφει κανείς με λατινικούς χαρακτήρες.
    Όσο για το τηλέφωνο, προφανώς γράφει από κινητό ή από τάμπλετ και δεν έχει ελληνική γραμματοσειρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κυριε Σαββα.
    Εχετε τις γνωσεις. Εχετε τις επαφες. Εχετε το know-how. Ε ιδρυστε να παρει η ευχη μαζι με αλλους μια "φιλελληνικη εταιρεια" πολλαπλων ρολων. Αν οχι εσεις, αν οχι εμεις, αν οχι ο ενας η ο αλλος, ε ποιος θα υο κανει?
    Οχι για κανενα αλλο λογο, αλλα για να διασωθει οτι διασωζεται.
    Το σημερινο γεωπολιτικο παιγνιο δεν αφηνει περιθωρια για αμφιβολιες. Οι αδυναμοι θα εξαφανιστουν. Τελος.
    Αυτο που κινδυνευει περισσοτερο ειναι ο Ελληνικος πολιτισμος. Να χαθει καθε μικρη οαση ιδεων, αξιων, και ελληνικης παιδειας σε τουτο τον τοπο.
    Να μην υπαρχει ακεραιοτητα, ηθικη, φιλοτιμια, φιλοπατρια, φιλοσοφια, δικαιοσυνη, αξιοπρεπεια, ελευθερια και ελευθεριοτητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Διαβάζοντας το άρθρο και τα πολύ αξιόλογα αν μη τι άλλο σχόλια, μου ήρθαν στο μυαλό μου δυο φράσεις, η μια είναι του Witgenstein, που λέει ότι το μονο πράγμα που μπορείς να κανεις για να αλλάξεις τον κόσμο είναι να αλλάξεις τον εαυτό σου η κάπως έτσι τέλος πάντων και η άλλη είναι του Καζαντζάκη, που λέει Ν’αγαπάς την ευθύνη να λες εγώ, εγώ μονάχος μου θα σώσω τον κόσμο. Αν χαθεί, εγώ θα φταίω.

    Αν προσπαθήσει να συνδυάσει κανεις τις μόνον φαινομενικά αντιφατικές εκφράσεις και προσπαθήσει να τις εντάξει στη σκέψη του νεοέλληνα, όλων μας δηλαδή, θα δει πως αυτές εμπεριέχουν την απάντηση για τη σωτηρια του Ελληνισμού και κατά τη γνώμη μου κάθε έθνους!

    Για να λύσουμε τα μεγάλα προβλήματα θα πρέπει να λύσουμε πρώτα τα μικρά και αυτά είναι η απουσία αξιων, η απουσία ηθικής. Μέσα σε 50-60 χρονια χάσαμε κάθε ηθική αξια, όμως κοινωνίες χωρίς ηθική είναι καταδικασμένες να χαθούν, γιατί ο,τι είναι νόμιμο δεν είναι και ηθικό. Αν θέλουμε να διαιωνίσουμε το είδος μας, ας πάψουμε να είμαστε εγωιστές, να είμαστε απατεώνες, ψεύτες, τεμπέληδες, ανήθικοι, αμετροεπείς, απάτριδες, ναρκισσιστές και ας αποβάλλουμε αυτά τα καταστρεπτικά χαρακτηριστικά από το άτομο μας, ώστε να τα αφαιρέσουμε και από την κοινωνία!

    Αντί να αποφεύγουμε ευθύνη ας την επιζητούμε ασταμάτητα, ας αναλάβουμε τις ευθύνες μας, αντί να αποζητούμε μόνον δικαιώματα να ψάξουμε να βρούμε υποχρεώσεις, να ψάξουμε να βρούμε πως θα επηρεάσουμε θετικά όσο το δυνατόν περισσοτερους, να ψάξουμε να δούμε πως μπορούμε να μεταδώσουμε την αγάπη για το έθνος και την πατρίδα σε όσο το δυνατόν "περισσουτερους", να προσπαθήσουμε να πείσουμε ακόμα και τους πιο απιστους και τους πιο δύσπιστους, όσους περισσοτερους γίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ευχαριστώ,κύριε Καλεντερίδη,για την υπομονή σας.
    Αντιλαμβάνεστε ακριβώς,ότι τα νεύρα μας έχουν γίνει τσατάλια,που λένε και στο χωριό μου,καμιά φορά άλλοι φταίνε,άλλοι πληρώνουν.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Re Κώσταki Τσιαφίτα tsertsele kseganote gia pes mou esy ti den sou aresei ? To Oti o mikros tha ta xesei sta eksoterika me tis marxistikes tou ikanotites kai tous xontrokoilarades symvoulous tou pou milane ispanika i me to ligno me ta gyalakia ypotithete gnosti pou mas milei oti o zaxariadis den ithele na paei me tin Mosxa alla ithele na ginei enas allao titos sta valkania?????? I mi pos leo ego synagonisti mou den sou aresei oti pi grafo oti ta xrsya auga den exoune politiko ypovathro. Pano apo ola min mas poulas trela esy gia ta Ellinika mou giati se diavaiveo oti kai o efialtis egrafe kai milouse aptesta Ellinika. 2) An pote grapso kati pou einai istorika psema exo dosei to eleuthero ston savva name kanei block...3) O leo Izaak ta eipe sosta. Pios tha parei sta sovara mia xora otan fovate na pei oti kanei stratiotiki askisis me to Israil?? Mipos prepei na paroume tin adeia tou Mikrou??? I tou Arouri stin Tourkia..?? Edo stin Thraki erxonte politkoi apo tin Tourkia kai pezoune stratiotika emvatiria apo tous Yenitsarous kai to elliniko kratos tin paizi ??? Alla ta syntrofia tou Tsyriza opos kai ton allon kommaton tous perimenoune me anoixtes aggales ...Milame gia mousoulmanous vouleutes..pou ypotithete oti einai aristeroi??? Walla??
    Episis Symfono me ton Toni100%: Εχετε τις γνωσεις. Εχετε τις επαφες. Εχετε το know-how. Ε ιδρυστε να παρει η ευχη μαζι με αλλους μια "φιλελληνικη εταιρεια" πολλαπλων ρολων. Αν οχι εσεις, αν οχι εμεις, αν οχι ο ενας η ο αλλος, ε ποιος θα υο κανει?
    Savva mono oi gnoseis sou se stratiotiki yperesia ena aplo paradeigma lleo ego tha itane aksiothamastes. An pote organonotan to kerhane sto yunanistan, Gia na min po se panepistimiako rolo...Edo oi tholokoultouriarides didaskoune mesa sta panepistimia kathe makakia enantion tou ellikou kratos kai genous.. .. O patritismos sou den dokimazaite einai gnostos..pare kai allous san ton allon pou akoma to skeftaite i allous san kai afton kai organothite..Anoikste ena grafeio mia lesxi kati na paei sto dialo...kati...Ti thelete? Kai min ksexnate to pio vasiko den yparxounee filoi alla symferonta....Erxonte megales fourtounes stin perioxi Savva kai eisai apo tous ligous pou to kserei kai to katalavaini oti to Yunanistan einai aproetimasto...Oikonomika, ithika koinonika kai stratiotika eos ena simeio....An vgei o tsertseles kai dokimasei kai utos ta poimata tou allounou pou thelei na ginei kai ypourgos paidias..anathematon to tsoli me tous aiodiaous pou enononte stin elliniki neolaia ..xese mesa..I gia ton Syntrofo ithopio pelegrini kai to eidos tou pou katastrepsane tin elliniki paidia..

    PS Kostaki min diavazeis kai poly Defensenet i pravdanet giati tha vgoune ta matia sou.. Opos eipa se kapoion edo mesa alla se allo politiko idos.. kopse tin proini anagnosi tou Defense net kai tin apogeumatini anagnosi tou Tsipralert
    (onalert)..Den sou eipa na min koitas tis Rosides einai omorfes gynaikes alla oxi kai tous Rosous. Pinoune kai barane poly...PANO APO OLA DEN YPARXOUNE FILOI TSERTSELE ALLA SYMFERONTA.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. nix produktion, nur konsum = kaputt

    Και Ελληνικά,
    όχι παραγωγή = χρεωκοπία

    Άντε πιασ΄το αυγό και κούρευτο. Τα καλύτερα έρχονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Agapite Konstantinopler Deutschland symfono mazisou..Paragogi YOK, alla Barakia kai Mezedopolia na fane kai oi kotes..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ἐγώ, συνήθως δὲν διαβἀζω τὰ σχόλια, τὰ ὁποῖα εἶναι γραμμένα μὲ λατινικοὺς χαρακτῆρες, τὸ βρίσκω κουραστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ηταν αναποφευκτο καποια στιγμη να βρεθει καποιος να με πληρωσει με το ιδιο νομισμα επιχειρηματων που χρησιμοποιω στις κατ' ιδιαν συζητησεις. Ειναι γλυκια η ειρωνια της τυχης.

    Αλεξανδρε,

    Μου εδωσαν μεγαλη χαρα αυτα που εγραψες. Τοσο η αναφορα στον Καζατζακη για την ευθυνη, στο οποιο κομματι εχω ιδιαιτερη αδυναμια.

    Οσο και για την πρωτη αναφορα σου. Αν και το νοημα το αποδιδει κατα την γνωμη μου πιο ομορφα ο Γκαντι με το "Να εισαι η αλλαγη που θες να δεις στον κοσμο" Καπως έτσι.

    Και κρατω επισης το πολυ σημαντικο κομματι που ειπες για την ηθικη. Το οποιο ειναι παρα πολυ σημαντικο και το κραταμε για αλλη στιγμη.

    Εγω μεχρι τωρα σε κατ' ιδιαν συζητησεις αυτο που παντα λεω ειναι οτι η μεγαλυτερη επανασταση που μπορει να κανει ενας ανθρωπος ειναι το πως θα ζησει την ζωη του. Να ζει βασιζομενος στις δικες του αρχες και αγαθα. Να διδαξει τα παιδια του. Και να προσπαθησει να διαλαμπαδευσει την γνωση, το φως και τον πολιτισμο στους γυρω του μεσα απο μικρα πραγματα.

    Και να προσπαθησει να προσφερει με οποιο τροπο μπορει στα της κοινοτητας του, της γειτονιας του κτλπ.

    Ξερεις ομως, ειναι ωραια αυτα δεν λεω. Και για μερικους απο εμας ειναι μια θεμελιωδης βαση οδηγος ζωης. Και ολα ωραια μεχρι εδω.

    Η σκληρη αληθεια ομως ειναι πως δεν εχουν εφαρμογη στις μαζες του λαου ολα αυτα. Δεν εχουν ολοι διαβασει Αριστοτελη και Ηθικα Νικομαχεια και πολιτικα, να εχουν εναν οδηγο στο πως να ζησουν. Ποσο μαλλον δεν εχουν καν στοιχειωδη παιδεια.Σημαντικο ποσοστο του κοσμου ειναι πληρως αφελληνισμενο. Οχι απο "εθνικη συνειδηση η πατριωτισμο". Αλλα απο τα στοιχειωδη χαρακτηριστικα της ελληνικης παιδειας και πολιτισμου πο διαμορφωνουν τα ανωτερω.

    Και αν δεν ηταν αυτο αρκετο, ακομα και μια σημανικη μεριδα του πληθυσμου να ειχε μια μαγικη αφυπνιση. Πως ειναι δυνατον να περιμενουμε απο ενα λαο που δεχεται συνεχως εναν ιμπεριαλιστικο "πολιτιστικο" πολεμο ενω δεν εχει αντιστασεις και οργανωση να περιμενουμε να νικησει. Πως οταν οι εχθροι που ειναι οργανωμενοι και εχουν σχεδιο "πολιτισμικης αποδομησης μεσω οικονομιας και ΜΜΕ" εμεις να περιμενουμε να επιβιωσουμε.

    Εκτος αν ειμαστε τοσο αφελεις στο να πιστευουμε οτι ολη αυτη η φθορα του πολιτισμου, της παραδοσης, και της κουλτουρας ειναι τυχαια. Η ειναι η φυσικη εξελιξη των πραγματων. Αυτο που μας θελουν να πιστεψουμε. Αν ειναι δυνατον.

    Και πως μπορει να αποτρεψουμε μια ολοκληρωτικη καταστροφη μας ως εθνους χωρις να ειμαστε οργανωμενοι? Πως γινεται χωρις να ενωθουν οι οποιοι πυρηνες Ελληνισμου και αξιων σε αυτον τον τοπο, υπο κοινο σκοπο. Χωρις καποιο σχεδιο, κατι να αναστρεψουμε την πορεια των πραγματων?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ Ellinas, @ Nativist

    «Εδώ και δύο χρόνια έχει αρχίσει
    το μεγάλο κακό,
    που θα μετατρέψει σιγά σιγά τους Ελληνες
    σε λαό πιθήκων,
    σε λαό ψηφοφόρων, δημοσίων υπαλλήλων,
    καταναλωτών, κρατικοδίαιτων επιχειρηματιών, κομπιναδὸρων
    και σινδικαλισταρἀδων. Σε είκοσι-τριάντα χρόνια από σήμερα
    Ανδρἑας Παπανὁρὲου μπορεί να μην
    ϋπάρχει.
    θα υπάρχει όμως
    μια Ελλάδα πτωχευμένη
    κι ένας λαός στα όρια της οικονομικής
    και της ηθικής εξαθλἱωσης».

    1983, Χάρρυ Κλυνν, «Αλλαγή καί πάσης Ελλάδος»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.