16/9/14

Στους δρόμους και πάλι το θρυλικό PONY - Να το στηρίξουμε, γιατί στηρίζοντας ελληνικά προϊόντα, στηρίζουμε την Ελλάδα

Μια ευχάριστη έκπληξη περιμένει τους οδηγούς καθώς το ανανεωμένο πλέον ελληνικό αυτοκίνητο PONY,σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει και πάλι στους δρόμους.
Η εταιρεία NAMCO στη Θεσσαλονίκη, έχει ξεκινήσει ήδη με 410 άτομα προσωπικό να κατασκευάζει το ανανεωμένο PONY.
Ο πρόεδρος της εταιρείας,  Πέτρος Κοντογούρης μίλησε στην εκπομπή του Star, LiveU, για μια παραγωγή, η οποία θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της χώρας μας.
Μάλιστα, διευκρίνισε ότι θα είναι το φθηνότερο σύγχρονο αυτοκίνητο και πως σε δύο τρεις μήνες υπολογίζεται ότι θα βγει στους δρόμους, ενώ τόνισε ότι το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι μετά από πολλά χρόνια οικονομικής κρίσης, ανοίγουν νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, δίνοντας ελπίδα στους νέους.
Η ιστορία του PONY
Το αρχικό σχέδιο για το Pony δημιουργήθηκε από μία ομάδα Γάλλων μηχανικών με σκοπό ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσε ως βάση του τα μηχανικά μέρη του Citroen 2CV. Η τελική απόφαση της Citroen ήταν να δώσει την ευκαιρία για “διεθνή καριέρα” στο Citroen FAF, αν και ήταν πολλά τα υποψήφια οχήματα, ανάμεσα στα οποία και μοντέλα που κυκλοφόρησαν (πριν από το FAF) σε πολλές χώρες του κόσμου, όπως η Πορτογαλία και το Βιετνάμ. Κανένας απ’αυτούς τους “προγόνους” του FAF, πάντως, δεν κατάφερε να σημειώσει τη σημαντική επιτυχία του “δικού μας” Pony.

Το εργοστάσιο της NAMCO στη Θεσσαλονίκη

Η NAMCO, ιδρύθηκε το 1950 από τους αδελφούς Κοντογούρη και κατασκεύασε το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο, το Pony. Η παραγωγή γινόταν σχεδόν εξ ολοκλήρου στο εργαστήριο της Θεσσαλονίκης ενώ δεν επρόκειτο για απλή συναρμολόγηση αλλά για ένα όχημα κατά 67% ελληνικό.

Μια από τις αιτίες της κατάρρευσης της NAMCO ήταν και ο κακώς εννοούμενος συνδικαλισμός όπως ξεκαθαρίζει ο Ευγένιος Ραΐσης, ο άνθρωπος που πούλησε τα περισσότερα Pony.

Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης έκαναν απεργία- κατάληψη, η οποία κράτησε 4 μήνες, ζητώντας αύξηση ημερομισθίων κατά 35%.

Mάλιστα όπως ο ίδιος σημειώνει οι εργαζόμενοι ήταν πιθανόν υποκινούμενοι και από ένα μετέπειτα σημαίνον πολιτικό πρόσωπο της Μακεδονίας.

Δημιουργήθηκε μεγάλη ένταση γιατί οι υπάλληλοι δεν άφηναν να μπει κανείς στο εργοστάσιο, ακόμη και στους ιδιοκτήτες απαγόρευαν την είσοδο. Δεν επέτρεπαν ούτε καν να σταλούν τα ετοιμοπαράδοτα οχήματα στους πελάτες της εταιρείας και άλλα 600 στον ελληνικό Δημόσιο τομέα.

Τότε ανέλαβε δράση ο Πέτρος Κοντογούρης, ερχόμενος από τη Γερμανία, ο οποίος διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η εταιρεία θα τους αποζημίωνε από πάνω, αρκεί να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Πράγμα που έγινε, αλλά μόνο για πέντε μέρες, καθώς μετά ζήτησαν να... πάνε διακοπές. Απίστευτο; Κι όμως αληθινό! Πράγματι πήγαν τις διακοπές τους και μετά πέρασαν από την οδό Αγίας Σοφίας 26 για να λάβουν τις αποζημιώσεις τους. Το εργοστάσιο είχε κλείσει.

Πηγή: Star

7 σχόλια:

  1. "...Στους δρόμους και πάλι το θρυλικό PONY - Να το στηρίξουμε, γιατί στηρίζοντας ελληνικά προϊόντα, στηρίζουμε την Ελλάδα..."

    Είμαι ΠΟΛΥ επιφυλακτικός. Όχι επειδή το προϊόν είναι Ελληνικό - δεν είμαι ξενολάτρης. Είμαι επιφυλακτικός ως προς την εμπειρία και το know how που μπορεί να έχει μια Ελληνική εταιρεία σε ένα τομέα που ποτέ δεν είμασταν (μέχρι σήμερα) περιζήτητοι.

    Εξηγούμαι λοιπόν με περισσότερες λεπτομέρειες. Το ΠΑΛΙΟ Pony, ήταν μια κινούμενη νεκροφόρα ως προς το θέμα της ασφάλειας των επιβατών. Ένα 50αράκι μηχανάκι της πλάκας, είχε πολύ περισσότερη παθητική ασφάλεια από όσο το ΠΑΛΙΟ Pony. Εαν το ΝΕΟ εγχείρημα, έχει ως στόχο το χαμηλό κόστος για να γίνει το "αυτοκίνητο του λαού", λυπάμαι ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ και με αφήνει αδιάφορο το γεγονός οτι είναι Ελληνικό. Δεν υπάρχει περίπτωση να βάλω μέσα σε τέτοια λαμαρίνα την οικογένειά μου και στο πρώτο "μπαμ" με 30km/h να συνθλιβούμε, μόνο και μόνο λόγω "εθνικής υπερηφάνειας". Εάν δεν δω τα αποτελέσματα δοκιμών παθητικής & ενεργητικής ασφαλείας να είναι ανάλογα με αυτά των Γερμανικών/Σουηδικών/Ιαπωνικών. Τα ακριβά αυτοκίνητα, δεν είναι ακριβά για πλάκα - υπάρχει λόγος για αυτό και ονομάζεται "εφαρμοσμένη τεχνολογία" στον τομέα των επιδόσεων και της ασφάλειας των επιβατών. Οι σώφρονες αγοράζουν ΑΣΦΑΛΗ και ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ αυτοκίνητα. Αυτοί που αγοράζουν φτηνά (ή σκανδαλωδώς ακριβά μόνο για μόστρα) είναι οι γιούφτοι (ελπίζω αυτό να μην εμπίπτει στα περί αντιρατσιστικού Νόμου) που όταν τρακάρουν και σκοτωθούν, τα ρίχνουν στην κακιά την ώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λογικές και δεκτές οι ενστάσεις σου άνγωστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ άγνωστε,

    Μάθε λοιπόν ότι το παλαιό ΠΟΝΥ είχε όλες τις προβλεπόμενες ‘’ζώνες παραμόρφωσης’’ όπως λέγονται στην αυτοκινητοβιομηχανία και πέρναγε τα τέστ πρόσκρουσης εκείνης της εποχής. Προσωπικά έλαβα μέρος σε δύο Πανελλήνια πρωτθλήματα ράλλυ τό 1983 και 1984 τότε που τα ράλλυ ήταν αντρικά με 600 – 800 χλμ σε μία ήμέρα και μισή νύκτα ασταμάτητα, τερματίζοντας σε όλους τους αγώνες με νορμάλ πόνυ 602cc.

    Η εμπειρία στην κατασκευή οχημάτων που κατακρίνεις ήταν πολύ μεγαλύτερη απ’ όσο φαντάζεσαι διότι δεν γνωρίζεις ότι υπήρχαν ακόμα μηχανουργεία στην Ελλάδα που κατασκεύαζαν κομμάτια για πολύ μεγάλες γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμα και Γερμανικές πρίν λίγα έτη.

    Φυσικά δεν δείχνεις να γνωρίζεις από τεχνολογία, εκτός εάν είσαι ‘’βαλτός’’, διότι τότε θα ήξερες τους εκατοντάδες Έλληνες κατασκευαστές οχημάτων κυρίως ειδικών επαγγελματικών ειδικών οχηματων των τελευταίων 100 ετών σχεδόν. http://ellas2.wordpress.com/2011/04/26/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%85%CF%84/

    Ούτε τους τέσσερις μεγάλους Έλληνες σχεδιαστές διεθνούς κύρους http://ellas2.wordpress.com/2010/07/18/%CF%84%CE%AD%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%82-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86/ .

    Ή τους σημερινούς κορυφαίους Έλληνες Δημήτρη Χατζηκακίδη https://www.youtube.com/watch?v=-oB0vz01o1c
    και Δημήτρη Κορρέ https://www.youtube.com/watch?v=tLjx1Un1JNk με διεθνή απήχηση.
    Μάθε λοιπόν πρίν να κριτικάρεις ποιά είναι η ιστορία της National Motor Company διότι αυτά είναι τα αρχικά της NAMCO http://namco.gr/en/ και ότι έχει παράξει σχεδόν 100.000 αυτοκίνητα με τις εξαγωγές να ξεπερνούν τις 60.000 οχήματα.
    Το νέο αυτοκίνητο έχει περάσει όλα τις προβλεπόμενες διεθνείς διαδικασίες πιστοποίησης και τεστ.
    Επίσης σε ενημερώνω ότι ο ίδιος προσωπικά έχω συμβάλει στην εξέλιξη της νέας πλατφόρμας οδηγώντας το πρώτο πρωτότυπο εξαντλητικά και ‘’χωρίς αύριο’’ σε ορεινούς κλειστούς στην κυκλοφορία δρόμους με όλη την εμπειρία και την ταχύτητα που διαθέτω. http://hellenicmotornews.wordpress.com/about/
    Χρήσιμο είναι να γνωρίζεις ότι οι τιμές των αυτοκινήτων ανεβαίνουν πολύ από το μετακυλιόμενο κόστος των διαφημίσεων, αλλά και από την βουλιμική κερδοσκοπία των πολυεθνικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
    Μετά τιμής,
    Κώστας Τουρναβίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κώστα,
    δεν είναι δυνατόν να βλέουμε παντού βαλτούς.
    Ενστάσεις εξέφρασε ο άνθρωπος και μάλιστα για θέματα ασφαλείας.
    Δώσε την απάντησή σου και όλα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλό παντως θα ηταν να μάθουμε πια θα είναι η τιμή του νεόυ PONY γιατι με τα σημερινά δεδομένα το φθηνό πλέον είναι αρκετά σχετικό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ ΘΑΝΟΣ

    Το έψαξα. Απ'ότι είμαι σε θέση να γνωρίζω θα κοστίζει 7.000 ευρώ.

    Δηλαδή 8.990 US δολάρια.

    Μπορεί σε χώρες εκτός Ευρώπης η εταιρία να μπορέσει να το πουλήσει και κάτω από αυτό το ποσό για να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικό αλλά αυτό θα φανεί στην πράξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σε ευχαριστουμε φιλε μου Γιωργο.

    Η τιμη λοιπον ειναι ημιπροσιτή....
    Θα δουμε σε συγκριση με το τελικο προιόν τι θα ειναι....

    Γιατι τελικως το ακριβο ή το φθηνο κρινονται και εκ του προιόντος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.