15/12/14

Ξαναβλέπει προς Τουρκία η Delek

Νικόλας Ζαννέττος
Προσπάθειες ώστε να καταλήξει σε συμφωνίες εξαγωγής φυσικού αερίου με την Αίγυπτο, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Τουρκία φέρεται να καταβάλλει η ισραηλινή εταιρεία Delek, η οποία ως γνωστό συμμετέχει και στην κοινοπραξία του οικοπέδου 12 της κυπριακής ΑΟΖ.

Ο κύριος μέτοχος της Delek, Yitzhak Tshuva
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον ισραηλινό τύπο, ο όμιλος Delek, η εταιρεία βλέπει με θετικό μάτι μια ενδεχόμενη συμφωνία με την Τουρκία.
Σε δηλώσεις του ο κύριος μέτοχος της εταιρείας, Yitzhak Tshuva, είπε ότι ο όμιλος εξετάζει διάφορες επενδυτικές επιλογές σε συνεργασία με άλλες εταιρείες.

Ωστόσο, ο Τούρκος Υπουργός Ενέργειας, Τανέρ Γιλντίζ, δήλωσε πρόσφατα ότι η Τουρκία δεν πρόκειται να υπογράψει συμφωνία για κατασκευή αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου με το Ισραήλ, κάτι που προέκυψε μετά την πρόσφατη επιχείρηση του Ισραήλ στην Λωρίδα της Γάζας, επ’ ονόματι Operation Protective Edge.

Ο Γιλντίζ, προχώρησε ένα βήμα παρακάτω, παγώνοντας ουσιαστικά τις όποιες διαπραγματεύσεις της Delek με τουρκικές εταιρείες οι οποίες ενδιαφέρονταν για τα αποθέματα του οικοπέδου Λεβιάθαν. Παρόλα αυτά, οι μεγάλες ανάγκες της Τουρκίας για φυσικό αέριο, οδήγησαν την χώρα στην υπογραφή συμφωνιών με ξένους προμηθευτές σε ιδιαίτερα ψηλές τιμές.

Αυτή τη στιγμή, ισραηλινές πηγές, αναφέρουν ότι ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, το ενδεχόμενο να προκύψει κάποια συμφωνία με την Τουρκία δεν θα πρέπει να θεωρείται ανέφικτο.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Delek, Asaf Bartfeld, δήλωσε ότι η εταιρεία του δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τις προσπάθειες για να καταλήξει σε συμφωνία για εξαγωγή φυσικού αερίου με την Τουρκία, παρόλο που υπάρχει διπλωματική αναταραχή μεταξύ των δύο χωρών.

Η άλλη επιλογή για την εταιρεία, σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα, είναι μια συμφωνία με την British Gas, χρησιμοποιώντας της εγκαταστάσεις της Αιγύπτου. Σε αυτή την εξίσωση περιλαμβάνεται τόσο το φυσικό αέριο του οικοπέδου Λεβιάθαν, όσο και το φυσικό αέριο του οικοπέδου 12 της κυπριακής ΑΟΖ, στο οποίο η Delek συμμετέχει με ποσοστό 15%.

Στον ορίζοντα βεβαίως, βρίσκεται και η πρόταση για αγωγό ο οποίος θα καταλήγει στην ΕΕ διά μέσου της Ελλάδας. Αναλυτές κρίνουν ότι αυτή η πρόταση, έχει εξαιρετικά πλεονεκτήματα από γεωπολιτικής άποψης και πλέον το μεγάλο ερωτηματικό, είναι κατά πόσο το έργο μπορεί να καταστεί οικονομικά βιώσιμο.

Σημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.