16/8/15

Κύπρος: Φωνάζει ο κλέφτης, για να φύγει ο νοικοκύρης

Με τον Πέτρο Παντελίδη
Οι κυπριακές παροιμίες περιγράφουν με θαυμάσιο τρόπο διάφορες καταστάσεις, που συμβαίνουν στην κοινωνία. Συνήθως έχουν αλληγορική σημασία. Η πιο πάνω παροιμία όμως απέκτησε μια κυριολεκτική σημασία και οι λέξεις απέκτησαν την κυριολεκτική τους ερμηνεία, μετά τις δηλώσεις του θλιβερού κ. Έιντε.
Σύμφωνα με τα σύγχρονα ευρωπαϊκά δεδομένα, λέει, δικαιώματα δεν έχει μόνο ο ιδιοκτήτης, αλλά και ο χρήστης. Χρήστης είναι η σύγχρονη λέξη της πολιτικής, που περιγράφει τους σφετεριστές των ελληνοκυπριακών περιουσιών, που βρίσκονται στην κατεχόμενη περιοχή. Και οι σφετεριστές άρχισαν να διαμαρτύρονται, επειδή «οι δύο ηγέτες» συμφώνησαν στο ατομικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας. Κυριολεκτικά «φωνάζει ο κλέφτης, για να φύγει ο νοικοκύρης». Και μάλιστα έχει συμπαραστάτη τον εκπρόσωπο του Γ.Γ. του ΟΗΕ. Είντα τζιαιρούς εφτάσαμε!

Αναγνωρίστηκε το -αυτονόητο- ατομικό δικαίωμα ιδιοκτησίας. Αλλά αναγνωρίζεται -λέει- ότι και ο σφετεριστής (συγγνώμη ο χρήστης) έχει δικαιώματα κατοχυρωμένα από το ευρωπαϊκό δικαστήριο, λέει ο Έιντε. Γι' αυτό είχε φροντίσει ο Ντάουνερ. Υπάρχουν θεραπείες για το ατομικό δικαίωμα του ιδιοκτήτη, λέει η συμφωνία. Λες και η ιδιοκτησία είναι ασθένεια. Η αποκατάσταση, η ανταλλαγή και η αποζημίωση. Αλλά τον λόγο δεν έχει ο ιδιοκτήτης, που πρέπει να αποφασίσει για την περιουσία του. Τον λόγο έχει η επί τούτου επιτροπή.

Με βάση τα πιο πάνω, ποιος θα μπορέσει να βγάλει τον χρήστη από το σπίτι, που σφετερίστηκε; Ποιος θα τον βγάλει από το σπίτι που βελτίωσε ή και που το έκτισε σε ξένη περιουσία; Πάει η αποκατάσταση. Μένει η ανταλλαγή και η αποζημίωση. Ποιος θα πληρώσει την αποζημίωση; Ποιος θα δώσει τη γη για την ανταλλαγή; Φυσικά θα τα πληρώσει το ομοσπονδιακό κράτος.

Το μεγάλο πρόβλημα της αναγνώρισης του δικαιώματος του ιδιοκτήτη και της θεραπείας του θα παρουσιαστεί στις κοινότητες που θα απελευθερωθούν και θα ανήκουν στον ομόσπονδο ελληνοκυπριακό κράτος. Τα σπίτια αυτά των Ελληνοκυπρίων τα σφετερίζονται έποικοι και Τουρκοκύπριοι. Είναι οι χρήστες, που σύμφωνα με τον κ. Έιντε, έχουν και αυτοί δικαιώματα. Ποιος θα βγάλει τον έποικο ή τον Τουρκοκύπριο έξω από το σπίτι ή το υποστατικό της εργασίας του, που κατέχει για δεκαετίες και το εκμεταλλεύεται;
Πιθανόν να το έχει ανακαινίσει και να το έχει επεκτείνει. Αν αναγνωρίσουμε στον σφετεριστή - χρήστη ίσα δικαιώματα με τον ιδιοκτήτη, τότε θα πρέπει ο ιδιοκτήτης ή τα παιδιά του να τύχουν άλλης θεραπείας και όχι της αποκατάστασης. Θα του δώσουν ίσως άλλη γη και κάποια αποζημίωση για να κτίσει άλλο σπίτι ή κατάστημα. Τότε θα έχουμε απελευθερωθείσες κοινότητες υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση, και η πλειοψηφία των κατοίκων τους θα είναι Τουρκοκύπριοι και έποικοι, νέοι ιδιοκτήτες, που θα ελέγχουν και την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής. Κι αυτοί θα είναι το δικαιολογητικό για την Τουρκία, να θέλει να είναι εγγυητής των δικαιωμάτων τους. Και θα είναι το προζύμι για τις ζυμώσεις για επανάκτηση της Κύπρου, όπως τη σχεδίασε ο Νιχάτ Ερίμ το 1956.

Οι Ελληνοκύπριοι θα είναι ξανά πρόσφυγες στο δικό τους κρατίδιο. Το δικαίωμα της ιδιοκτησίας τους θα τους αναγνωριστεί, αλλά δεν θα είναι κατοχυρωμένο. Θα είναι κατοχυρωμένο για τον σφετεριστή -χρήστη. Έτσι μας τα εξηγά ο κ. Έιντε. Και θα λειτουργεί για να εξυπηρετεί τους στόχους της Τουρκίας.

Ετοιμαστείτε να μην χάσετε το παράθυρο της ευκαιρίας του ξεπουλήματος. Το δικαίωμά σας αναγνωρίστηκε, αλλά... τον λόγο έχει ο χρήστης. Φωνάζει ο κλέφτης, για να φύγει ο νοικοκύρης. Κι ο Έιντε μαζί.
Σημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.