22/11/15

Επιτέλους, να και μια εθνική επιτυχία της κυβέρνησης - Νομιμοποιήθηκαν τρία τζαμιά στην Αθήνα

TΑΣΟΣ ΤΕΛΛΟΓΛΟΥ
Στην Αθήνα υπάρχουν τα τζαμιά των Αράβων, των Πακιστανών, των ανθρώπων από το Μπανγκλαντές, αλλά δεν υπάρχουν τζαμιά όπου να πηγαίνουν όλοι.
Στην πλατεία Βικτωρίας αυτές τις μέρες, μικρά παιδιά από το Αφγανιστάν παίζουν ένα «τρελό», επικίνδυνο παιχνίδι με κάτι που αντικρίζουν πρώτη φορά στη ζωή τους: Κυλιούνται στις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου.Την ίδια ώρα οι γονείς τους κατηφορίζουν σε έναν από τους τρεις πρώτους ευκτήριους οίκους (τζαμιά) που νομιμοποίησε η ελληνική πολιτεία στην Αθήνα τα τελευταία δύο χρόνια.
Το τζαμί Χάμζα που άρχισε να λειτουργεί από το καλοκαίρι «απευθύνεται» κυρίως στους μετανάστες από το Μπανγκλαντές, αλλά και σε άλλους που βρίσκουν εδώ, σε ένα διαμέρισμα πολυκατοικίας, χώρο για να προσευχηθούν. Στην πράσινη πόρτα υπάρχει η πινακίδα και ο αριθμός αδείας. O Χελάλ Χελάλ από το Μπανγκλαντές, που είναι υπεύθυνος του τζαμιού, ζει είκοσι χρόνια στην Ελλάδα και γνωρίζει ότι «νομιμότητα σημαίνει εκτός από δικαιώματα και υποχρεώσεις...».

Τα άλλα δύο

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», υπάρχουν ακόμα δύο νόμιμα τζαμιά. Ενα των Ελλήνων Μουσουλμάνων στον Πειραιά και ένα Πακιστανών σε προάστιο της Δ. Αθήνας. Και στις τρεις περιπτώσεις το ελληνικό κράτος έχει δώσει τις σχετικές άδειες το 2014 και το 2015 σε μουσουλμάνους με γνωστή τη νομιμοφροσύνη τους απέναντι στο συνταγματικό πλαίσιο της χώρας. Ετσι,παρά το γεγονός ότι οι ιεροκήρυκες των ευκτήριων οίκων που υπάρχουν στην Αθήνα δεν έχουν σε όλες τις περιπτώσεις εγκύκλια μόρφωση, οι τρεις υπεύθυνοι των νόμιμων πλέον τζαμιών είναι τα «μάτια και τα αυτιά» του κράτους. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι υπεύθυνοι των πακιστανικών κοινοτήτων ενημέρωσαν, πριν από μερικούς μήνες, με επιστολή τους τις ελληνικές αρχές για την περίεργη συμπεριφορά ιεροκήρυκα που κήρυττε σε τζαμί χωρίς άδεια πράγματα «ασύμβατα με το Ισλάμ», καλώντας τους σουνίτες σε ιερό πόλεμο εναντίον των «αποστατών» του Ισλάμ. Ο ιεροκήρυκας εγκατέλειψε τη χώρα μας, αφού συνελήφθη και μετήχθη στην Αμυγδαλέζα.

Εκ των πραγμάτων τα παράνομα τζαμιά της Αθήνας ακολουθούν τη διαδρομή όλων των μη δηλωμένων κατασκευών στη χώρα μας. Πρώτα φτιάχνονται και μετά παίρνουν άδεια. Τόσο οι μουσουλμάνοι της πόλης, που αριθμούν από 130.000 έως 200.000, όσο και οι αρμόδιοι αμφισβητούν ότι η ελληνική πολιτεία θα καταφέρει σχετικά γρήγορα να δώσει το δικαίωμα και στους μουσουλμάνους της Αθήνας να προσεύχονται.

Αλλά τα γεγονότα της περασμένης Παρασκευής στο Παρίσι και η απόφαση που ακολούθησε στη Γαλλία να «καταργεί» τους ιεροδιδασκάλους που ασκούν πολιτική στους χώρους λατρείας, ρίχνει διαφορετικό φως στους αντίστοιχους χώρους στην Αθήνα, όπου ουδείς εκτός από τους πιστούς είναι σε θέση να ελέγξει το περιεχόμενο των λόγων που κηρύσσονται...

Από πολλές απόψεις τα πράγματα βελτιώθηκαν την τελευταία δεκαετία μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου η αστυνομία είχε καταγράψει ισλαμιστική δραστηριότητα σε ορισμένα τζαμιά του κέντρου της Αθήνας από τουλάχιστον έναν Λίβυο και έναν Σύρο ιεροκήρυκα.

Η ιστοσελίδα

Σήμερα υπάρχει η ιστοσελίδα www.islam.gr με online συμβουλές για τους νεαρούς κυρίως μουσουλμάνους, αλλά και μια σειρά από επιτροπές στα μεγάλα -παράτυπα- τζαμιά της Αθήνας, που όλα κινούνται σε διαδικασία νομιμοποίησης. Το ελληνικό κράτος έχει επισημάνει ότι μετά την έκδοση σχετικής εγκυκλίου θέλει να νομιμοποιήσει όσα πληρούν τις προϋποθέσεις, που περιλαμβάνουν τις γνωστές άδειες που απαιτεί ο νόμος και για άλλους στεγασμένους χώρους όπου συγκεντρώνονται πλήθη (π.χ. άδεια από Πυροσβεστική κ.λπ.). Αυτό δυσκολεύει ακόμα και τα πιο «πλούσια» τζαμιά σε μια εποχή που αρκετοί μουσουλμάνοι εγκαταλείπουν τη χώρα μας λόγω ανεργίας.

Σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνεται και το τζαμί στο Μοσχάτο, που άνοιξε τις πύλες του το 2005, έχοντας μεταφερθεί από την οδό Πανόρμου σε ένα παλιό εργοστάσιο όπου βρισκόταν το παλιό ελληνοαραβικό πολιτιστικό κέντρο, το οποίο αγοράστηκε από έναν πλούσιο Σαουδάραβα.

«Αλλά εμείς δεν έχουμε χρήματα να πληρώνουμε τους υψηλούς λογαριασμούς και τον ΕΝΦΙΑ» λέει στην «Κ» ο Ιορδανός Γκιζάουι Τάρεκ, διευθύνων σύμβουλος μεγάλης ελληνικής εταιρείας φωτισμού, ο οποίος ζει δεκαετίες στη χώρα μας.

Ενώ οι μουσουλμάνοι προσεύχονται, ο υπογράφων συναντά έναν Αιγύπτιο φίλο που ζει 37 χρόνια στη χώρα μας και έρχεται εδώ για να διδάξει το Κοράνι σε νεαρούς, κυρίως Πακιστανούς εργάτες. Ο χώρος στην οδό Κύπρου που υπέστη επίθεση από ακροδεξιούς πριν από μερικά χρόνια είναι περιποιημένος και «οι τόνοι χαμηλοί». Ομως ούτε εδώ θέλουν να μιλήσουν για τον «ελέφαντα στο δωμάτιο», δηλαδή τις επιθέσεις στο Παρίσι.

Αντίθετα στο τζαμί Αλ Τζαμπάρ στο κέντρο της Αθήνας, υπάρχει στην πόρτα η επιγραφή «θρησκευτικές υπηρεσίες» και οι εκεί υπεύθυνοι έχουν καταθέσει, όπως μας λένε, τα απαραίτητα έγγραφα για τη νομιμοποίηση του χώρου. Ενας πιστός, ο Νασίν από το Μπανγκλαντές, τονίζει ότι στην Ελλάδα «δεν έχουμε πρόβλημα γιατί οι Ελληνες δεν κάνουν κριτική στη θρησκεία μας και στον ίδιο τον προφήτη».

Από Σαουδική Αραβία

Την ίδια ώρα τα παιδιά μαθαίνουν το Κοράνι στην τάξη που υπάρχει σε κάθε τζαμί και «μοιάζει» με το δικό μας κατηχητικό. Οι σχετικές τάξεις έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα και εγείρεται το ερώτημα πώς μπορεί να καθορισθεί, με ενιαίο τρόπο, το περιεχόμενο της όλης διαδικασίας. Τα βιβλία για το Κοράνι είναι από τη Σαουδική Αραβία, σε ελληνική και αραβική γλώσσα, αλλά ο «πυρήνας» είναι ο σχολιασμός του.

Ενας αξιωματούχος των υπηρεσιών ασφαλείας που μίλησε στην «Κ» υπό τον όρο της ανωνυμίας, λέει ότι το κρίσιμο ζήτημα στη διάδοση ακραίων θέσεων σε σχέση με το Ισλάμ δεν έχει να κάνει τόσο με τα τζαμιά.

«Εχουμε παρατηρήσει ότι εκείνοι που στρατολογούνται στο “Ισλαμικό Κράτος” δεν είναι πάντα ευσεβείς μουσουλμάνοι, αλλά επιλέγονται και άνθρωποι με άλλα χαρακτηριστικά: χωρίς δουλειά, χωρίς πολλούς φίλους (σ.σ. “μοναχικούς λύκους” τους αποκάλεσε ο αξιωματούχος) με οικογενειακά και ψυχολογικά προβλήματα, παραβατικοί ή με εξάρτηση από ουσίες. Αυτούς δεν τους συναντάς πλέον στο τζαμί. Το πρόβλημα δεν είναι οι ιεροκήρυκες που είναι υπεύθυνοι ως προς τον νόμο, αλλά οι “επισκέπτες” που έρχονται για μερικά κηρύγματα».

Η εικόνα από μέσα

Η «Κ» επισκέφθηκε τις αμέσως επόμενες ημέρες μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα στο Παρίσι πέντε τζαμιά στην περιοχή της πρωτεύουσας και η εικόνα ήταν λίγο-πολύ παντού η ίδια: Φτωχά οικονομικά – τα λειτουργικά έξοδα καλύπτονται στις περισσότερες περιπτώσεις από χρήματα των πιστών με παρουσία κυρίως ανθρώπων μέσης και μεγάλης ηλικίας στις καθημερινές προσευχές και με μία «εθνική ομάδα» που ελέγχει το κάθε τζαμί.

«Υπάρχουν τα τζαμιά των Αράβων, των Πακιστανών, των ανθρώπων από το Μπανγκλαντές, αλλά δεν υπάρχουν τζαμιά που να πηγαίνουν όλοι», μας λέει ο Τάρεκ. Το υπουργείο Παιδείας, που έχει και την ευθύνη για την έγκριση των αιτήσεων για τα τζαμιά, έχει καλέσει τις κοινότητες, με βάση τη σχετική εγκύκλιο, ώστε να επιδιώξουν όλες τη νομιμοποίηση των ευκτήριων οίκων που είναι παράτυποι.
Καθημερινή

4 σχόλια:

  1. I am wondering how long would it take for a permit to operate a Pantheon Temple. I guess 1700 yrs is not enough.
    We will have the faith of the Jewish people wondering around the world with no country to call ours and if in the distant future a catastrophic event happens and we are called to repopulate this holly land, it will seem even more foreign and distant.
    "I took out of the cave and you chose to live in darkness for ever". Something like that would have been a message from our ancestors....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΦΩΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΦΑΙΝΕΙ ΠΑΣΙ.
      ΠΑΣΙ; Ναί πᾶσι , ἀλλά ἄν εἶναι τυφλοί....

      Διαγραφή
  2. (Ὀρθη ἐπανάληψη):
    ΑΣ ΠΡΑΞΩΜΕ ΜΕΤΑ ΛΟΓΟΥ ΓΝΩΣΕΩΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΦΡΟΝΩΣ:
    Ἡ ἀρχή τῆς άμοιβαιότητας μεταξύ τῆς Ὀρθοδοξης Χριστιανικῆς Ἑλλάδας, καί ἑκάστου μουσουλμανικοῦ κράτους, εἶναι ἡ μόνη νομική δικαιολογία γιά ΕΥΚΤΗΡΙΟ ΟΙΚΟ (ὄχι ἐκκλησία,ὄχι τζαμί) γιά μουσουλμάνους πού ζοῦν στήν Ἑλλάδα.
    Εὐκτήριο οἶκο, μέ τήν ἔννοια τῆς αἰθούσης κηρύγματος καί προσευχῆς τῶν ἀκροατῶν, διότι ΔΕΝ ὑπάρχει θεία λειτουργία στόν μουσουλμανισμό.
    Καί ὄχι τζαμί, διότι δέν ἵδρυσε τζαμιά οὔτε ὁ Μωάμεθ. Περί κηρύγματος γιά ἕναν Θεό καί ὄχι εἰδωλολατρικῶς πολλούς "θεούς", καί ἐπρόκειτο καί πρόκειται.
    Τό τζαμί ὅμως μέ μιναρέ κλπ, εἶναι σύμβολο ταπεινώσεως τῶν ἀπίστων καί διακηρύξεως τῆς νίκης τοῦ Ἰσλαμ ἐπί τῶν ἀπίστων: Ὅπου ὑποάρχει τζαμι, θεωρεῖται ἀπό τούς "πολιτικῶς ὀρθούς" μουσουλμάνους ὡς γῆ τοῦ ἰσλαμ, εἴτε τώρα εἴτε ἐν δυνάμει.
    Εἶναι δηλαδή, σάν νά διακηρύττεται διά τοῦ τζαμιοῦ: Θάνατος στούς ἀπίστους!
    Καμία σχέση μέ τόν Μωάμεθ ὅλα αὐτά. Θα ἀρκεῖτο ἐκεῖνος σέ εὐκτήριο οἶκο κηρύγματος καί μᾶλλον θά ἐνδιαφερόταν πολύ, νά μάθῃ ΠΟΛΛΑ περισσότερα περί τοῦ Χριστιανισμοῦ, τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καί τῆς θείας λειτουργίας, πού σαφῶς τά ἀγνοοῦσε.
    Ἔτσι ἄλλωστε στήν ούσία γίνεται (μιά σχέση γνωριμίας μέ τήν ζωή τοῦ Χριστοῦ τήν παρατεινόμενη εἰς τούς αἰῶνας στήν ζωή τῶν ἁγίων ἐντός τῆς Ἐκκλησίας), ὅπου ἐπί γῆς συμβιοῦν εἰρηνικά χριστιανοί (ὀρθόδοξοι) καί μουσουλμάνοι.
    ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ καί ...ἀντιθέως, τό δυτικό μοντέλο, τῆς πολυθρησκευτικότητας, εἶναι αἰτία ἐξαγριώσεως τῆς θρησκευτικότητας τῶν χειρότερων μουσουλμάνων. Αὐτῶν πού ἀπό τόν Μωάμεθ κρατοῦν κυρίως τό δόγμα", "σφάξτε τούς ἀπίστους ὅπου καί ἄν τούς βρεῖτε".
    (Μιά κουβέντα εἶπε ὁ ἄνθρωπος για νά νικήσῃ, ὡς ἀρχηγός ἀτάκτων, ἐπιστρέφοντας στήν Μέκκα μέ ὀπαδούς του ἀπό τήν Μεδίνα, καί οἱ ἀνόητοι ἐξ αὐτῶν τό ἔκαναν ....θρησκευτικό δόγμα τους! .... καί σφάζουν, καί σφάζουν, καί σφάζουν, μέχρι σήμερα ...).
    Αἰτία τῆς τζιχάντ εἶναι τό μίγμα τῆς παρανοήσεως τοῦ Μωάμεθ ἐκ διανοητικῆς ἠλιθιότητος (ἔχει ἀνάγκη ὁ ἀληθινός Θεός, ἀπό τήν σφαγή τῶν ἀπίστων;), καί τῆς ἐκκοσμικεύσεως καθ' ἑαυτῆς, ἡ ὁποία, "ἀνθρωπιστικῶς" μέν, νομοτελειακῶς δέ, ὁδηγεῖ στήν ἀποχαλίνωση τῶν ὁρμῶν τοῦ ἀνθρώπου-"θεοῦ".
    Συνεπῶς, τό ΘΕΜΕΛΙΟ βάσειτ οῦ ὁποίου ἐνδέχεται νά δίδονται ΑΔΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΕΥΚΤΗΡΙΟΥΣ ΟΙΚΟΥΣ ΣΕ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ, δέν μπορεῖνά εἶναι τό ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΟ ἐν τέλει πολυθρησκευτικό μοντέλο καί τά συνακόλουθα αὐτοῦ "ἀνθρώπινα δικαιώματα", ἀλλά ὁ τοῦ πολιτισμένου κόσμου χριστιανικός (ὄχι κοσμοπολιτικός, ὄχι ἀφελής ) σεβασμός τοῦ ἄλλου ἀνθρωπου, βαθύτερα καί κυρίως ἡ φιλάνθρωπη ὀρθόδοξη χριστιανική ἀνοχή στόν παραπλανώμενο συνάνθρωπο, καί τεχνικῶς-νομικῶς, ὁπωσδήποτε, ἡ ἀμοιβαιότητα μεταξύ κρατῶν.
    Τά ἄλλα, περί ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων ἴσων κλπ, εἶναι γιά κλάματα, καί φιλοσοφικῶς, καί θεολογικῶς καί, ἤδη, κυριολεκτικῶς (βλ. Παρίσι,13.11.2015...).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κατι Συριοι γειτονες καθε Κυριακη θα πηγαιναν τα παιδια τους σε δικο τους σχολειο οταν τους ρωτησα εαν μπορουσε και η κορη μου να παρακολουθουσε την Αραβικη γλωσσα δεν τη δεχτηκαν,κατα τα αλλα εμεις ημαστε οι ρατσιστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.