27/11/15

Η πολιτική της κυβέρνησης για τους πρόσφυγες αποδίδει καρπούς - Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινδυνεύει να χάσει μεγάλους πελάτες... λόγω λαθρομεταναστών

Στο χείλος του γκρεμού βρίσκεται η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους μεγάλους πελάτες της, καθώς εδώ και μία εβδομάδα δεν έχει περάσει ούτε ένα τρένο από τα σύνορα της χώρας. Αιτία, η κατάληψη των γραμμών του ΟΣΕ από μετανάστες στα σύνορα Ελλάδας-ΠΓΔΜ. Αποτέλεσμα είναι τα φορτία που μεταφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην καταλήγουν στον προορισμό τους και οι εταιρείες-πελάτες της να απειλούν με αποχώρηση. 
Οι εταιρείες, μεταξύ των οποίων η HP και η SONY, αντιδρούν ιδιαίτερα έντονα πλέον, καθώς βλέπουν την ελληνική πλευρά να μην μπορεί να τηρήσει τα συμφωνηθέντα και να αδυνατεί να διακινήσει τα εμπορεύματά τους. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι εάν συνεχιστεί η κατάληψη των σιδηροδρομικών γραμμών στα σύνορα της χώρας, βρισκόμαστε πολύ κοντά στη στιγμή που οι μεγάλοι πελάτες της Cosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποχωρήσουν. Η εναλλακτική, στην οποία εξαναγκάζονται, είναι η οδική μεταφορά, γεγονός όμως που αυξάνει σημαντικά το κόστος διακίνησης των προϊόντων τους. «Το πρόβλημα δεν είναι η αποζημίωση των εταιρειών, την οποία μπορούμε να καταβάλουμε και ας μην ευθυνόμαστε για την κατάσταση. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι ότι πλέον εγείρεται θέμα αξιοπιστίας της χώρας», εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος. Οι ζημιές των εταιρειών-κολοσσών, που επέλεξαν τη διακίνηση των προϊόντων τους μέσω του λιμανιού του Πειραιά και του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, κορυφώνονται μέρα με τη μέρα, ενώ στελέχη τους αδυνατούν να κατανοήσουν πώς είναι δυνατόν να μην μπορεί η ελληνική πλευρά να επιλύσει το πρόβλημα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ενδεχόμενο διακοπής της συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι μακρινό, βυθίζοντας το όραμα που ήθελε τη χώρα να μετατρέπεται σε διαμετακομιστικό κόμβο και πύλη εισόδου φορτίων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Στο μεταξύ την εξεύρεση άμεσης λύσης ζητούν και οι Ελληνες εξαγωγείς, πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη και τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Ν. Τόσκα, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος ζητεί την άμεση απελευθέρωση του δικτύου ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά, παράδοση και παραλαβή προϊόντων προς και από το εξωτερικό, μέσω των ελληνοσκοπιανών συνόρων. Ο ΣΕΒΕ τονίζει ότι «οι εταιρείες που βλέπουν τα προϊόντα τους να χάνουν τις ημερομηνίες παράδοσης στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης δεν έχουν άλλη επιλογή από την επιστροφή των προϊόντων τους στη Θεσσαλονίκη και την επαναδρομολόγηση μέσω Βουλγαρίας, μια διαδρομή που είναι κατά τουλάχιστον 20% ακριβότερη, ενώ δημιουργεί καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης και τήρησης των προθεσμιών, πλήττοντας την αξιοπιστία της χώρας».

Προσθήκη βαγονιών

Την ίδια στιγμή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμά ότι σε περίπτωση που αποφευχθούν τα χειρότερα και συνεχιστεί η συνεργασία της με την Cosco, η κινεζική εταιρεία θα χρειαστεί να προσθέσει ακόμα 1.400 βαγόνια στα υφιστάμενα 600 που δρομολογεί, για να εξυπηρετεί τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες της. Ωστόσο ακόμη και σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ νοικιάζει περίπου 400 βαγόνια από άλλες χώρες (Σλοβακία, Ουγγαρία, ΠΓΔΜ) προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της. Και αυτό γιατί τα βαγόνια που έχει η ίδια η εταιρεία χρήζουν συντήρησης και λόγω ελλείψεων που εμφανίζει η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) δεν είναι διαθέσιμα να «τρέξουν» στις γραμμές του ΟΣΕ. Την ίδια στιγμή ο ΟΣΕ έχει στην κατοχή του περίπου 3.000 βαγόνια παλαιάς τεχνολογίας, εκ των οποίων περίπου 500-800 υπολογίζεται ότι θα μπορούσαν να ανακατασκευαστούν με κόστος όχι ιδιαίτερα υψηλό. Τέτοιου τύπου παλαιά, ανακατασκευασμένα βαγόνια νοικιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη Σλοβακία, η οποία έχει καταφέρει να εξασφαλίσει ένα σταθερό έσοδο για τους σιδηροδρόμους της.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

4 σχόλια:

  1. That gives us a taste of the lawful people they are. Send them back to Turkey

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον τους συγκυβερνήτες της χώρας μας πρέπει να στείλουμε πίσω στην Τουρκία.
      Κατά τα φαινόμενα και την πολιτεία τους, εκεί πρέπει να είναι οι ρίζες τους...

      Διαγραφή
    2. Αφου μπορεις να διαβασεις Ελληνικά , γιατί ντρέπεσαι να τα γράψεις ;

      Διαγραφή
  2. άλλες ζημιές μπορείτε να δείτε εδώ :

    ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ «Επιπτώσεις από τις Ροές Προσφύγων στα Νησιά του Αιγαίου» Αθήνα, 17 Σεπτεμβρίου 2015


    ΣΕΛ 5 Είναι κρίσιμο, ωστόσο, για να διαπιστωθεί το μέγεθος και το εύρος των προβλημάτων που δημιουργείται στα συγκεκριμένα νησιά από την πρωτόγνωρη αύξηση των ροών προσφύγων και μεταναστών να συγκριθούν οι εν λόγω ροές με τον πληθυσμό των συγκεκριμένων νησιών, που εμπεριέχει και ενδείξεις για τις υποδομές και τις δυνατότητες των νησιών να αντιμετωπίσουν το μεγάλο αυτό κύμα. Έτσι, στα νησιά που πραγματοποιείται η μεγαλύτερη προσέλευση προσφύγων και μεταναστών, αλλά και, συνάμα, έχουν και τα μεγαλύτερα προβλήματα, το σύνολο των προσφύγων και μεταναστών του 2015 είναι ίσο ή υπερβαίνει τον πληθυσμό του νησιού.
    Προκύπτει, συνεπώς, ότι το ιδιαίτερα μεγάλο κύμα προσφύγων και μεταναστών – και μάλιστα κατά την περίοδο της μεγαλύτερης τουριστικής δραστηριότητας– ήταν και είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστεί άμεσα και με επάρκεια από τις υπάρχουσες υποδομές και δυνατότητες των περισσότερων νησιών, λαμβάνοντας υπόψη την ήδη περιορισμένη φέρουσα ικανότητα αυτών των χωρικών ενοτήτων σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα.

    . (α)  Ο εντοπισμός και η διάσωση των παράτυπα εισελθόντων αλλοδαπών από το Λιμενικό Σώμα. 

    . (β)  Η δημιουργία και υποστήριξη, μέσω σχετικών παροχών και συνδέσεων σε δίκτυα, νέων χώρων υποδοχής και φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών. 

    . (γ)  Η καταγραφή και ταυτοποίηση των παράτυπα εισελθόντων αλλοδαπών από 
την Ελληνική Αστυνομία, αλλά και η διασφάλιση της δημόσιας τάξης. 

    . (δ)  Η παροχή υπηρεσιών υγείας από τα νοσοκομεία, τις πρωτοβάθμιες δομές, αλλά και εθελοντικές οργανώσεις, ώστε να αντιμετωπιστούν να προβλήματα υγείας 
των προσφύγων και μεταναστών. 

    . (ε)  Η παροχή ειδών πρώτης ανάγκης (σίτιση, ιματισμός, είδη υγιεινής, κ.ά.) και η 
επιμέρους διαμόρφωση των συνθηκών διαβίωσης στις προσωρινές / ανοικτές 
υποδομές διαμονής (χημικές τουαλέτες, κάδοι απορριμμάτων, κ.ά.). 

    . (ζ)  Η παροχή ευρείας κλίμακας υπηρεσιών από τις υπηρεσίες και το διοικητικό και τεχνικό προσωπικό των Δήμων και των Περιφερειών (καθαριότητα, διοικητικά 
θέματα, συντήρηση υποδομών, κ.ά.). 

    . (η)  Η μεταφορά των προσφύγων και μεταναστών τόσο στο εσωτερικό των νησιών, 
όσο και στην ηπειρωτική Ελλάδα.

    ΣΕΛ 7
    Σύμφωνα με ορισμένα ενδεικτικά πρώτα στοιχεία που απέστειλαν οι παρακάτω αρμόδιοι τοπικοί φορείς, ώστε να υπάρχει μία πρώτη αίσθηση των μεγεθών χωρίς να αποτελούν τελικές εκτιμήσεις, καθώς συνεχίζεται η καταγραφή και η εξέλιξη του φαινομένου:
    (α) το συνολικό κόστος διαχείρισης των ροών προσφύγων και μεταναστών στην Περιφερειακή Ενότητα Χίου εκτιμάται στα 1.440.000 ευρώ, (β) το λειτουργικό κόστος του Δήμου Κω για την αντιμετώπιση του φαινομένου (αμοιβές εποχικού προσωπικού, καύσιμα, καθαριότητα, υπερωρίες, κ.ά.) εκτιμάται στα 300.000 ευρώ, κλπ κλπ


    http://www.mindev.gov.gr/el/images/docs/Final_Report_-_17SEP2015.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.