28/5/16

Ο «πόλεμος του Θρόνου» στον Αθω

ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΖΙΜΑΣ
Σε μάχη παρασκηνίου για το ποιος θα καταλάβει έναν… θρόνο στο Αγιον Ορος, ο Βλαντιμίρ Πουτιν ή ο Προκόπης Παυλόπουλος, επιδόθηκαν αγιορείτικες αρχές και Πολιτεία, ενώ ο Ρώσος πρόεδρος βρισκόταν καθ οδόν προς τον Αθω για το πολυσυζητημένο προσκύνημά του.
«Νικήτης», εξήλθε τελικά ο κ.Πουτιν, ο οποίος θα  παρακολουθήσει την επίσημη δοξολογία στον Ιερό Ναό του Πρωτάτου από τον επισκοπικό θρόνο, με τον Ελληνα πρόεδρο να μην παρίσταται, μετά την «ήττα», καθόλου στην τελετή και να υποδέχεται  τον κ. Πουτιν  στα σκαλιά του κτιρίου της Ιεράς Κοινότητας.
«Θύμα» της σύγκρουσης υπήρξε ο Ειδικός Γραμματέας για θέματα θρησκευτικής διπλωματίας του ΥΠΕΞ κ. Στάθης Λιάντας, τον οποίο η Ιερά Κοινότητα, το ανώτατο διοικητικό όργανο της αγιορείτικής κοινωνίας  με επιστολή της προς το Υπουργείο Εξωτερικών κήρυξε ανεπιθύμητο πρόσωπο…

Το όλο θέμα ανάκυψε όταν ετέθη στην συζήτηση μεταξύ εκπροσώπων της Πολιτείας και της Ιεράς Κοινότητα, για το πού θα καθίσει στην δοξολογία ο πρόεδρος Πουτιν που είναι και το τιμώμενο πρόσωπο και πού ο Ελληνας  ομόλογός  του κ. Παυλόπουλος.

Οι αγιορείτες υποστήριξαν ότι με βάση το τυπικό, ο τιμώμενος τοποθετείται στον επισκοπικό θρόνο και ο κ. Παυλόπουλος θα παρακαθόταν  στο παραθρόνιο στασίδι  πλάι στον κ. Πουτιν. Ομως υπήρξε αντίδραση από την ελληνική προεδρία  που για λόγους συμβολισμού αρνήθηκε μια τέτοια λύση που θα έφερε «ένα σκαλί παρακάτω» τον προεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Η προσπάθεια  συμβιβασμού δια της τοποθέτησης δυο ίδιων πολυθρόνων μπροστά στα στασίδια για να  παρακολουθήσουν από εκεί οι  κ. Παυλόπουλος και Πουτιν, δεν  έγινε δεκτή από την Κοινότητα και έτσι ο Ρώσος πρόεδρος, ως τιμώμενο πρόσωπο, θα ανέβει στον επισκοπικό θρόνο, όμως ο κ. Παυλόπουλος δεν θα πάει στην δοξολογία και θα τον υποδεχθεί αμέσως μετά στην είσοδο του κτιρίου της Κοινότητας.

Είχε προηγηθεί διαφωνία μεταξύ Ιεράς Κοινότητας και Πολιτείας και για την υποδοχή του κ.Πουτιν στις Καρυές. Από την προεδρία της Δημοκρατίας εκφράστηκε η επιθυμία να τον υποδεχθεί ο κ. Παυλόπουλος κατά την άφιξή του στην πλατεία των Καρυών. Ομως οι αγιορείτες απέρριψαν κατηγορηματικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο επικαλούμενες το  αγιορείτικο τυπικό που προβλέπει υποδοχή στην πλατεία από τον «οικοδεσπότη», που είναι η Ιερά Κοινότητα, και έτσι ο κ. Παυλόπουλος  θα υποδεχθεί τον ομόλογό του στις  στην είσοδο της Κοινότητας.

Στην όλη συζήτηση που διεξήχθη σε πολύ τεταμένη ατμόσφαιρα στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ιερας Κοινότητας συμμετείχε και ο ειδικός γραμματέας για θέματα θρησκευτικής διπλωματίας του ΥΠΕΞ , κ. Λιάντας. Οι μοναχοί θεώρησαν τους χειρισμούς του «απαράδεκτους» και απέστειλαν επιστολή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΞ με τον οποία τον χαρακτηρίζουν ανεπιθύμητο πρόσωπο στο Αγιον Ορος.
Καθημερινή

4 σχόλια:

  1. Εἶναι πολλὰ σκαλιὰ παρακάτω ὁ παραβιάζων τὸ Σύνταγμα ἀνερυθριάστως καὶ συνεχῶς,ἀντιπαθέστατος καὶ κακῇ τῇ μοῖρα Πρόεδρος τῆς χὼρας μας.

    Μία πλαστικὴ καρέκλα ἀπὸ αὖτὲς ποὺ πουλᾶνε οἱ γὺφτοι καὶ πολὺ τοῦ εἶναι,ἀλλοιῶς νὰ μείνη ὄρθιος καὶ σὲ στάσι προσοχῆς μπροστα στὸν πατριώτη Πούτην.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. _Οὐδείς τῶν δύο τιμωμένων ἠκολούθησε ἐν προκειμένῳ τό: "Ὀ θέλων ἐν ὑμῖν πρῶτος εἶναι, ἔστω πάντων ἔσχατος, ὅτι (εἰς τήν Βασιλείαν τῶν Οὐρανῶν) οἱ ἔσχατοι ἔσονται πρῶτοι καί οἱ πρῶτοι ἔσχατοι".
    Διότι, "τό μέν χρῆμα πολλοί ἐμίσησαν, τήν δέ δόξαν οὐδείς". Ἀλλά, καί οἱ λαοί βλέπουν τά πράγματα ἀνάποδα: Συμβολισμοί κοσμικῆς ματαιότητος καί κρατικῆς ἰσχύος...
    Κανονικά, περισσοτέρα τιμή θά ἦταν γιά τόν κο Παυλόπουλο, ὡς δεύτερον φιλοξενοῦντα (μετά τήν πρώτη φιλοξενοῦσα Ἱερά Κοινότητα) νά ἵσταται παραπλεύρως τοῦ τιμωμένου κ. Πούτιν.
    Τό μπέρδεμα θά ἦταν ἄν ὑπῆρχε καί δεύτερος τιμώμενος ξένος ἡγέτης.
    _Φαντάζεσθε τί σύγχυση θά προεκαλεῖτο, ἐάν ὁ Βαρούχ ("Μπάρακ") Ὀμπάμα, βαπτιζόταν Ὀρθόδοξος Χριστιανός, καί ἤθελε νά ἐπισκεφθῆ τό Ἅγιο Ὅρος, συγχρόνως μέ τόν Πρόεδρο Πούτιν; - Θά μοῦ πεῖτε, ἄς γίνῃ αὐτός ὀρθόδοξος χριστιανός (κομμάτι δύσκολο, ἐκεῖ πού τόν τοποθέτησαν), καί στό πρωτόκολλο δέν θά τά χαλάσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ας ελπίσουμε να μην είναι αλήθεια η όλη ιστορία, παρά μόνο δημοσιογραφικές διαδόσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.