8/6/16

Ζητάει και τα ρέστα η Άγκυρα για την Αγιά Σοφιά!- Οι Τούρκοι απαντούν με πρωτοφανή δριμύτητα στις δειλές ανακοινώσεις της Αθήνας

Μάκης Πολλάτος
Εγκαλεί την Ελλάδα ότι δεν δικαιούται δια να ομιλεί επειδή δεν επιτρέπει τζαμί στην Αθήνα - Κάνουν λόγο για τουρκική μειονότητα στη Θράκη - Κατηγορούν την ελληνική πλευρά ότι περιορίζει τη θρησκευτική ελευθερία των μουσουλμάνων - Ισχυρίζονται πως η Αθήνα μπερδεύει το Ισλάμ με τη νεωτερικότητα
Με μία ανακοίνωση πρωτοφανούς δριμύτητας η οποία δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας για τις πραγματικές προθέσεις της τουρκικής διπλωματίας, ακομη και σε όσους κάνουν τα στραβά μάτια μπροστά στις τουρκικές προκλήσεις, η Άγκυρα ζητάει και τα ρέστα από την Αθήνα που υπό την πίεση της κοινής γνώμης τόλμησε να διαμαρτυρηθεί για την ανάγνωση του Κορανίου μέσα στην Αγιά Σοφιά!
Με μια ανακοίνωση-μανιφέστο, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών προσπαθεί να παρουσιάσει το θέμα της Αγιά Σοφιάς σαν διμερές ελληνοτουρκικό πρόβλημα και αντί να απαντήσει επί της ουσίας θέτει άσχετα θέματα για τα οποία εγκαλεί την ελληνική πλευρά ότι αρνείται να υλοποιήσει τις υποχρεώσεις της. Με μια λογική συμψηφισμού, στην ανακοίνωση που εκδόθηκε από το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών η Άγκυρα κατηγορεί την ελληνική πλευρά ότι:
- Δεν επιτρέπει εδώ και χρόνια τη κατασκευή τζαμιού στην Αθήνα
- Παρεμβαίνει διαρκώς στη θρησκευτική ελευθερία της μειονότητας στη Δυτική Θράκη
- Δεν χαρακτηρίζει «τουρκική μειονότητα» τους μουσουλμάνους, Ρομά και πομάκους που ζουν στη Θράκη
- Δεν σέβεται αλλότιες λατρείες και θρησκείες
- Μπερδεύει την αντίθεση στο Ισλάμμε τη νεωτερικότητα και
- Δεν επιδεικνύει... κοινή λογική.

Διαβάστε την απάντηση του εκπροσώπου του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών, Τανζού Μπιλγκίτς, σε ερώτηση σχετικά με την ανακοίνωση του λληνικού υπουργείου Εξωτερικών που καταδικάζει την ανάγνωση του Κορανίου στην Αγιά Σοφιά κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού:

«Είναι απαράδεκτου χαρακτήρα η ανακοίνωση που έκανε το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών,  σχετικά με το πρόγραμμα που θα μεταδώσει από την Αγια Σοφιά, κατά τη διάρκεια
του Ραμαζανιού, το κανάλι TRT Diyanet TV.

Καλούμε να επιδείξει  κοινή λογική, στο ύφος και στις ανακοινώσεις της, η Ελλάδα, η οποία δεν επιτρέπει εδώ και χρόνια την κατασκευή τζαμιού στην πρωτεύουσα, παρεμβαίνει διαρκώς στη θρησκευτική ελευθερία της τουρκικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη, και μπερδεύει την αντίθεση στο Ισλάμ με τη νεωτερικότητα.

Σε αυτό το πλαίσιο, επιθυμούμε να υπενθυμίσουμε ότι ανάμεσα στις αξίες της δημοκρατικής και κοσμικής κοινωνίας συγκαταλέγεται και ο σεβασμός σε αλλότριες λατρείες και θρησκείες».

Είχε προηγηθεί ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών στις 6 Ιουνίου σχετικά με την πρόθεση της τουρκικής κυβέρνησης να προχωρήσει στην ανάγνωση του Κορανίου στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη, επ’ ευκαιρία του Ραμαζανιού.

«Καταδικάζουμε ως οπισθοδρομική την ανακοίνωση των τουρκικών Αρχών για τον προγραμματισμό της ανάγνωσης του Κορανίου στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη, επ’ ευκαιρία του Ραμαζανιού.

Εμμονές, που αγγίζουν τα όρια της θρησκοληψίας, για μουσουλμανικές τελετές σε ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, είναι ακατανόητες και φανερώνουν έλλειψη σεβασμού και επαφής με την πραγματικότητα. Επιπλέον, τέτοιες ενέργειες δεν είναι συμβατές με σύγχρονες, δημοκρατικές και κοσμικές κοινωνίες».

Πρώτο Θέμα

4 σχόλια:

  1. Σχόλιο του Τσούχτρα στο Κουτί της Πανδώρας! Για να καταλάβουμε ποιοι μας κυβερνούν.....Βάλαμε τον Λύκο να φυλάει τα πρόβατα...Δεν είχαμε σκλαβιά δεν είχαμε γενοκτονίες, συνύπαρξη είχαμε και ήμασταν όλοι ευτυχισμένοι στην οθωμανική αυτοκρατορία υποστηρίζει και ο Ξυδάκης και τα 4/5 του ΥΠΕΞ!

    "Οταν έπαιζαν τσόντες στο τζαμί...

    Αν ρωτήσεις Θεσσαλονικιό που βρίσκεται το Χαμζά Μπέη Τζαμί το πιθανότερο είναι να σηκώσει τους ώμους και να σμίξει τα φρύδια, ακόμα και αν ακουμπάει στον τοίχο του. Αν όμως του ζητήσεις να σου δείξει το Αλκαζάρ, θα σου πει και ποιο λεωφορείο να πάρεις – στάση Αλκαζάρ.

    Ηταν το πρώτο τζαμί που χτίστηκε στην πόλη, το 1468. Ο αρχαιότερος εν Θεσσαλονίκη ισλαμικός ευκτήριος οίκος. Χιλιάδες μουσουλμάνοι άφησαν εκεί τις προσευχές τους. Και, ποιος ξέρει, ίσως και ο πιο διάσημος Σαλονικιός, ο Κεμάλ Ατατούρκ, να γονάτισε στα χαλιά του. Η απόσταση από το σπίτι που γεννήθηκε δεν είναι ούτε ένα τέταρτο με τα πόδια.

    Το 1927 πέρασε στην ιδιοκτησία της Εθνικής Τράπεζας η οποία, αν και επρόκειτο για μνημείο, το πούλησε σε ιδιώτη. Το Χαμζά Μπέη Τζαμί απέκτησε καταστήματα. Και μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’80 λειτουργούσε ως κινηματογράφος. Με καράτε, ινδικά, αιγυπτιακά και πορνό. Ναι, σε μουσουλμανικό τέμενος. Εκεί που ακουγόταν ο ιμάμης, βόγκηξαν η Τίνα Σπάθη και ο Κώστας Γκουσγκούνης. Τώρα αντικαταστήστε την ημισέληνο με σταυρό. Φανταστείτε να παίζει τσόντα εκεί που κάποτε ήταν ένας ναός της Μεγαλόχαρης.

    Η εθνικά αποδεκτή ιστορική αφήγηση της σκλαβιάς και του Κρυφού Σχολειού περιέχει μία μικρή, διακριτική αντίφαση: η χώρα μας είναι σπαρμένη από βυζαντινούς και παλαιοχριστιανικούς ναούς, αλλά απουσιάζουν τα μουσουλμανικά μνημεία, τουλάχιστον στο μέγεθος και στη διασπορά που προδιαθέτει η μακραίωνη συνύπαρξη. Είναι λογικό να υποθέσει κάποιος ότι το καθεστώς που περιγράφεται ως σκλαβιά θα αποψίλωνε την ελλαδική επικράτεια από χριστιανικά μνημεία. Ασφαλώς αυτό δεν ήταν δυνατό να συμβεί στα σημεία που δεν υπήρχε μουσουλμανικό στοιχείο. Αλλωστε και η πολιτική των Οθωμανών ευνοούσε τη συνύπαρξη των θρησκειών. Ωστόσο στη Βόρεια Ελλάδα η ένταση του μουσουλμανικού στοιχείου αποτυπώθηκε στην ταυτότητα του τόπου. Και ναι, ήταν λογικό και θεμιτό να τοπωνύμια να αλλάξουν άμεσα προκειμένου να επιτευχθεί η ενσωμάτωση στον ελληνικό εθνικό ιστό. Η τύχη, όμως, των οθωμανικών μνημείων είναι μία διαφορετική ιστορία που, φυσικά, δεν μπορείς να αφηγηθείς παραβλέποντας την εθνική φόρτιση της εποχής. Στα Βαλκάνια είμαστε και, ναι, όσο και αν σήμερα σοκάρει, στη δεκαετία του ’80 δεν ενοχλούσε κανέναν να παίζουν τσόντες μέσα σε τζαμί. Εξίσου λογική φάνηκε η απόφαση να γκρεμιστούν τα πέντε από τα επτά τζαμιά της Φλώρινας. Πολλά τζαμιά σε όλη τη χώρα απέκτησαν άλλες χρήσεις. Γκρεμίστηκαν μέχρι και εκκλησίες που χτίστηκαν κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και η συνέχεια...

      "Από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 άρχισε να εκδηλώνεται ενδιαφέρον για τη διάσωση των πολλών οθωμανικών μνημείων της χώρας – εξαρτάται πάντα και από το ποιος δήμαρχος περνάει δίπλα από το τζαμί ή το χαμάμ. Όμως διαχρονικά τα βασικά συστατικά της συμπεριφοράς μας προς αυτά είναι η ασέβεια και η αδιαφορία. Αυτό, αλήθεια, μας αφαιρεί το δικαίωμα λόγου για όσα γίνονται στην Αγία Σοφία της Πόλης; Είναι μία μεγάλη συζήτηση. Την οποία οφείλουμε να κάνουμε με προσοχή και τη δέουσα συστολή.

      Ραμαζάνι. Για τριάντα μέρες το Κοράνι θα διαβάζεται στην Αγία Σοφία και η τελετή θα μεταδίδεται από την τουρκική τηλεόραση. Αυτό δεν εκπλήσσει κανέναν. Ο Ερντογάν, στο παραλήρημα μεγαλείου που ζει, είναι πια ικανός να μπει στην Αγιά Σοφιά καβάλα στο άλογο, όπως ο Πορθητής. Υπάρχει περίπτωση να μετατρέψει το μνημείο εκ νέου σε τέμενος; Θεωρητικά καμία, εκτός και αν έχει αποφασίσει ότι θα βλέπει τις Βρυξέλλες μόνο από την τηλεόραση.

      Η Ελλάς θεσμικά ενοχλήθηκε. Και το υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε μία σκληρή ανακοίνωση. «Τυχόν τέτοιες ενέργειες είναι αναχρονιστικές και ακατανόητες και φανερώνουν έλλειψη σεβασμού έναντι θρησκευτικών μνημείων που αποτελούν σύμβολα παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.» Εδώ υπάρχει πρόβλημα. Πρώτον διότι δεν μας κόπτει γενικώς η παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. Δεν νομίζω, ας πούμε, ότι βγάλαμε ανακοίνωση για την Παλμύρα. Δεύτερον, όταν έχεις γκρεμίσει ή μετατρέψει τεμένη σε τσοντάδικα, απαιτείται να είσαι ελαφρώς πιο προσεκτικός αν κουνάς το δάχτυλο και μιλάς για σεβασμό μνημείων. Ακόμα και αν έχεις δίκαιο, την ώρα που πας να σηκώσεις κεφάλι σε τραβάνε τα ράμματα στη γούνα σου. Είναι βλέπεις και το άλλο: ως ελληνική Πολιτεία έχεις επιτρέψει να γκρεμίσουν τζαμιά, αλλά αρνείσαι να δώσεις την άδεια για να χτιστεί ένα σύγχρονο στην πρωτεύουσα.

      Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Νίκος Ξυδάκης πήγε να περιγράψει την κατάσταση καλύτερα από όλους, αλλά σήκωσε κουρνιαχτό. «Δεν είναι τίποτα τραγικό, δεν είναι έλλειψη σεβασμού να διαβαστεί ένα θρησκευτικό κείμενο… Ελλειψη σεβασμού θα ήταν να γίνουν απρέπειες…» Και όμως, μια χαρά το είπε. Σε αυτά τα πράγματα καλό είναι να μη σηκώνεις σκόνη. Αυτά θέλουν περισυλλογή και αυτοκριτική. Και προαιρετικά, προσευχή με εξομολόγηση."

      Διαγραφή
    2. Το φως της Ορθόδοξης Πίστης και της Ελλάδας τους καίει.

      Διαγραφή
  2. Όταν κινούμαστε εντός των ορίων του θρησκευτικού συγκρητισμού ή όταν δηλώνουμε άθεοι υιοθετούμε φυσικώ τω τρόπω τη χλιαρή στάση της κυβερνητικής αδιαφορίας. Οι κυβερνώντες αντέδρασαν ως γνήσιοι εκφραστές του ιστορικού υλισμού, κλεισμένοι στον μαρξισμό τους διαλέγονται μόνο με τους καπιταλιστές πάτρωνές τους. Οι τελευταίοι άλλωστε ενισχύουν την, κατά τον Λούκατς, αυτοσυνειδησία τους. Η αδιακρισία του στυγνού υλισμού τους που σύσσωμος ο λαός υφίσταται, επιβάλλει να μην μπορούν να αναγνωρίσουν το χριστιανισμό ως Αλήθεια και παραβάλλοντάς τον με το ισλάμ ομοιάζουν με τον τυφλό που μόνο ο Θεός μπορεί να θεραπεύσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.