24/9/16

Πού βρίσκεται η λογική; – Με αφορμή το θέμα Πελεγρίνη για το Ολοκαύτωμα

Σάββας Καλεντερίδης

  • Θεοδόσης Πελεγρίνης (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αλ. Μπελτές)
Ο υφυπουργός Παιδείας Θεοδόσης Πελεγρίνης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στη Βουλή στις 15 Σεπτεμβρίου 2016 με αφορμή την Ημέρα Εθνικής Μνήμης για την καταστροφή του Μικρασιατικού Ελληνισμού, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «Οι Εβραίοι πέτυχαν να ταυτίσουν το Ολοκαύτωμα προς την τραγική μοίρα του έθνους των, προκειμένου να αναδείξουν τα εγκλήματα του ναζιστικού καθεστώτος εις βάρος των, με απώτερο στόχο να προκαλέσουν την οργή εναντίον εκείνων που εγκλημάτησαν κατά της εθνικής των υπόστασης και την συμπάθεια του πολιτισμένου κόσμου για όσα υπέστησαν. Με υπομονή και επιμονή εξασφάλισαν την οικειοποίηση του Ολοκαυτώματος έτσι, ώστε να διεκδικήσουν την δικαίωσή τους.
»Με ανάλογο τρόπο, ίσως, θα μπορούσαμε, κι εμείς, να οικειοποιηθούμε την καταστροφή, σταθερό παρακολούθημα της ιστορίας του ελληνισμού».
Αυτό που αντιλαμβανόμαστε εμείς είναι ότι ο υπουργός ήθελε να πει ότι οι Εβραίοι ταύτισαν την λέξη «Ολοκαύτωμα» με τη γενοκτονία που υπέστησαν από τους Ναζί, και όταν ακούει κάποιος πολίτης από οποιαδήποτε χώρα του κόσμου τη λέξη «Ολοκαύτωμα», την ταυτίζει με την τραγωδία του εβραϊκού λαού.

Μουσείο Ολοκαυτώματος (φωτ.: EPA / Atef Safadi)
Η δε αναφορά του κ. Πελεγρίνη στο θέμα, έγινε για να παραδειγματίσει εμάς τους Έλληνες, να οικοδομήσουμε γύρω από τη λέξη «Καταστροφή» όλο το σκεπτικό και τη στρατηγική μας για την ανάδειξη και προβολή της ανείπωτης καταστροφής που υπέστη ο Ελληνισμός της Μικράς Ασίας, του Πόντου και της Θράκης, κυρίως τη δεύτερη και τρίτη δεκαετία του 20ού αιώνα, από Νεότουρκους και κεμαλιστές.
Για να γίνουμε πιο σαφείς, αφού ορισμένοι περιμένουν στη γωνία για να σπιλώσουν συνειδήσεις και να «κόψουν κεφάλια», ο κ. υπουργός ήθελε να πει ότι όπως ένας άνθρωπος όπου γης, όταν ακούει τη λέξη «Ολοκαύτωμα», φέρνει στο νου του τη γενοκτονία των Εβραίων, έτσι και θα πρέπει να γίνει και με τη λέξη «Καταστροφή», όποιος ακούει τη συγκεκριμένη λέξη, να φέρνει στο νου του τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Ανατολής και του Πόντου.
Ενώ θα περίμενε κανείς στην κυριολεξία να αρπάξουν την ευκαιρία από τα μαλλιά, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, στελέχη του οργανωμένου ποντιακού και μικρασιατικού χώρου, και να οικοδομήσουν γύρω από την πρόταση του κ. Πελεγρίνη τη στρατηγική της Ελλάδας γύρω από το τεράστιας ηθικής, πολιτικής και γεωπολιτικής σημασίας θέμα της Γενοκτονίας των Ελλήνων και των λοιπών χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολής και του Πόντου, είδαμε να ξετυλίγεται το σεντόνι του παραλογισμού αυτές τις μέρες.

Μνήμες Πόντου (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Βάλια Καρπούζη)
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης επιδόθηκαν σε ένα ρεσιτάλ ανευθυνότητας, επικρίνοντας τον κ. Πελεγρίνη για το συγκεκριμένο τμήμα της ομιλίας του και ζητώντας ακόμα και την παραίτησή του, ενώ υπήρξε και αντίδραση και από το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος (ΚΙΣΕ). Εξέδωσε ανακοίνωση με περιεχόμενο που θα μπορούσαμε να πούμε ότι πολιτικά και εθνοφυλετικά είναι περισσότερο παρεξηγήσιμο από την ομιλία του κ. Πελεγρίνη (ο οποίοςαπάντησε στο ΚΙΣΕ), αφού ακριβώς πάνω σε λέξεις όπως «μοναδικότητα» χτίζονται οι απαράδεκτες εθνοφυλετικές ρατσιστικές θεωρίες, οι οποίες προκάλεσαν στην ιστορία τις γενοκτονίες των Αρμενίων, των Ασσυρίων, των Ελλήνων και των Εβραίων, και για να μην παρεξηγηθούμε, τις αναφέρουμε με τη χρονική στιγμή που διαπράχθηκαν.
Μοναδικοί πίστευαν ότι είναι και οι Νεότουρκοι και οι Ναζί όταν μας έσφαζαν· τους χριστιανούς οι πρώτοι, τους εβραίους –και όχι μόνο- οι δεύτεροι.
Καλό θα ήταν λοιπόν, όλοι οι Έλληνες πολίτες, χριστιανοί, εβραίοι και αγνωστικιστές, αλλά και οι πολίτες όλου του κόσμου, να δείχνουμε και να δείξουμε την ίδια ευαισθησία για όλες τις γενοκτονίες που υπέστησαν οι Έλληνες αλλά και οι άλλοι λαοί απανταχού της γης από τον οποιονδήποτε, για να προστατευθεί η ανθρωπότητα συνολικά από τέτοιες βαρβαρότητες και όχι κάποιο συγκεκριμένο έθνος ή θρησκεία.
Οι άλλες ερμηνείες ή προσεγγίσεις είναι ακριβώς αυτές που τρέφουν το «αυγό του φιδιού» και τον ρατσισμό και όχι η υπεράσπιση πανανθρώπινων αξιών, όπως η δημιουργία ενός πανελλήνιου, κατ’ αρχάς, και παγκόσμιου μετώπου εναντίον οτιδήποτε και οποιουδήποτε προβαίνει σε διακρίσεις και ενέργειες που οδηγούν σε γενοκτονίες.
Όσον αφορά τους πολιτικούς και τα κόμματα που είδαν ως «κόκκινο πανί» τη δήλωση του κ. Πελεγρίνη, για να κάνουν φθηνή, αντιπατριωτική και αντεθνική αντιπολίτευση, καλό να είναι να επανεξετάσουν τη στάση τους και αντί να αντιδρούν, να διδαχτούν απ’ αυτήν και να εργαστούν όλοι μαζί, ενωμένοι, για την ιερή υπόθεση όλων των γενοκτονιών και κυρίως για τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, του Πόντου και της Θράκης.
Να μην σκάβουμε στον πάτο της πολιτικής και της ηθικής και σ’ αυτό το θέμα που πρέπει να μας ενώνει.
Δημοσιεύεται στην εφημερίδα "δημοκρατία" και το Pontos-news 

26 σχόλια:

  1. Σαββα,πολυ ωραιο αρθρο,καποιος επρεπε να τα πει,γιατι οι αντιδρασεις των πολιτικα ορθων,ηταν κατι παρα πανω απο αστειες.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τον μπούσουλα δεν τον χάνεις, Σάββα! Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μόνο που αυτό δεν μπορεί να γίνει με την λέξη "καταστροφή".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κώστα,
      δεν ξέρω αν το κατάλαβες, αλλά το άρθρο δεν μπαίνει στην ουσία του αν το "καταστροφή" είναι ή όχι η καλύτερη επιλογή.
      Δεν μπαίνω σ' αυτήν την αξιολόγηση και καλό είναι να μην μπεις κι εσύ.
      Ας το κάνουμε σε άλλο άρθρο.

      Διαγραφή
  4. A) Ἡ λέξη "Ὁλοκαύτωμα" εἶναι θρησκευτικῆς τἀξεως.
    Ἀπαντᾶται στήν Παλαιά Διαθήκη, ὅπως π.χ. στούς ψαλμούς τοῦ Δαυΐδ. Καί σημαίνει, τήν προσφορά ζώων, ὅπως βοδιῶν ἤ προβάτων ἤ ὀρνίθων, στόν Θεό, τά ὁποῖα ἀφοῦ ἐσφάζοντο, ἐκαίγοντο (τουλάχιστον ἐν μέρει). - Ἡ χρήση τοῦ ὅρου αὐτοῦ γιά τήν περιγραφή τῆς γενοκτονίας τῶν Ἑβραίων ὑπό τῶν ναζιστῶν Γερμανῶν, σημαίνει γιά σημαντικό τμῆμα τοῦ ἰουδαϊσμοῦ, ὅτι ὁ Ἑβραϊκός λαός ὁ ἴδιος εἶναι ὁ "μεσσίας", ὡς ὁ μοναδικός μεσάζων μεταξύ Θεοῦ καί ἀνθρώπων, μέ τήν ἔννοια τοῦ ἐκλεκτοῦ λαοῦ, καί ὅτι, ἄρα, ἡ "θυσία του" ἀπό τούς Γερμανούς ναζιστές, συνιστᾶ εἰδκή καί μοναδική προσφορά πρός τόν Θεό, ἐκ μέρους τῆς ἀνθρωπότητας. Ὄχι μέ τήν ἔννοια βέβαια ὅτι οἱ Γερμανοί ναζιστές ἐνήργησαν ὡς ἱερεῖς τήν θυσία αὐτήν, ἀλλά μέ τήν ἔννοια ὅτι ἐπέτρεωε ὁ Θεός γιά λόγους πού ἐκεῖνος γνωρίζει, τήν φρικτή αὐτήν ταλαιπωρία τοῦ "ἐκλεκτοῦ λαoῦ" του.
    Συνεπῶς, σύμφωνα μέ τίς ἀντιλήψεις αὐτές, ὅποιος χρησιμοποιεῖ τόν ὅρο "Ὁλοκαύτωμα" γιά περίπτωση γενοκτονίας ἄλλης ἀπό τήν ἱστορική γενοκτονία σέ βάρος τῶν Ἑβραίων ἀπό τούς Ναζί, ἀλλά καί ὅποιος τολμᾶ νά παραλληλίζῃ τό δικό τους "Ὁλοκαύτωμα" μέ ἄλλη γενοκτονία, εἶναι... ρατσιστής καί ἀντισημίτης! Καί αὐτό δέν λέγεται ρατσισμός, ἀλλά πολιτικῶς ὀρθή ἐπίκριση τοῦ "ρατσιστή" Πελεγρίνη!
    Ἀντιστρόφως δέ, τό Ὁλοκαύτωμα, κατά τίς ἀντιλήψεις τῶν ρατσιστικά ἰουδαἱστῶν αὐτῶν, πρέπει νά θεωρεῖται ὡς τό πλέον ἐμβληματικό "παράδειγμα" γενοκτονίας, ὡς ἡ κατ' ἐξοχήν γενοκτονία μπροστά στίς ὁποῖες καμία ἄλλη δέν ἔχει τόση σημασία, ἀφοῦ δέν ἔχει τό θρησκευτικό περιεχόμενο, καί ὑπερβατικό νόημα, τοῦ "Ὁλοκαυτώματος" πρός τόν Θεό.
    B) "Bασιλικότεροι τοῦ βασιλέως"
    Ἐπειδή ὅμως αὐτά, ὅπως φαίνεται, γράφονται ἤ λέγονται ὡς αὐτονόητα μεταξύ ὁμοθρήσκων ἰουδαϊστῶν, διαδίδονται περαιτέρω ἀπερισκέπτως καί ἀπό μή ρατσιστές Ἐβραίους. Ἔτσι πού πάρα πολλοί ἐξ αὐτῶν, θεωροῦν ὅτι ἡ γενοκτονία σέ βάρος τους ἀπό τούς Γερμανούς Ναζί, εἶναι κάτι εἰδοποιῶς διαφορετικό ἀπό γενοκτονίες ἄλλων λαῶν.
    Ὅσοι λοιπόν ἐξανέστησαν μέ τίς λογικότατες σκέψεις πού διατύπωσε ὁ κ. Πελεγρίνης, θέλουν νά ἀποδειχθοῦν "βασιλικότεροι τοῦ βασιλέως", υἱοθετώντας ἀπόψεις ἑνός ἀκραίου καί ρατσιστικοῦ κατ'οὐσίαν ἰουδαϊσμοῦ. (Συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "ὅτι ὁ Ἑβραϊκός λαός ὁ ἴδιος εἶναι ὁ "μεσσίας", ὡς ὁ μοναδικός μεσάζων μεταξύ Θεοῦ καί ἀνθρώπων, μέ τήν ἔννοια τοῦ ἐκλεκτοῦ λαοῦ, καί ὅτι, ἄρα, ἡ "θυσία του" ἀπό τούς Γερμανούς ναζιστές, συνιστᾶ εἰδκή καί μοναδική προσφορά πρός τόν Θεό, ἐκ μέρους τῆς ἀνθρωπότητας"

      Αυτό είναι δικό σου συμπέρασμα, ή το έχεις κάπου διαβάσει. Κι αν ναι, πού;

      Διαγραφή
    2. Πιστεύω να είναι εις γνώσιν σου ότι ο όρος Ολοκαύτωμα, χρησιμοποιούμενος διεθνώς από τα μέσα τής δεκαετίας τού 1970, δεν αναφέρεται αποκλειστικώς στους Εβραίους, αλλά σε όλα τα θύματα, που εξόντωσαν οι Ναζί (προσοχή, όχι θύματα πολέμου τού γερμανικού στρατού) και ότι οι ίδιοι οι Εβραίοι χρησιμοποιούν την λέξη Shoah, που στα εβραϊκά σημαίνει καταστροφή και δεν έχει ασφαλώς καμμία σχέση με "θυσίαν δικαιοσύνης, αναφοράν και ολοκαυτώματα"...

      Αυτά προς ενημέρωσή σου και αναμένω απάντηση.

      Διαγραφή
    3. Θα πρότεινα να αφήσετε τις πομφόλυγες και να θυμηθούμε όλοι μαζί το βιβλίο "Η βιομηχανία του Ολοκαυτώματος" του Finkelstein. Εκεί καταγράφονται όσα δει.

      Διαγραφή
    4. @ SOCRATES ALEXANDRINOS

      Επιβεβαιώνεις, δηλαδή, ότι το υπό των μην Εβραίων αποκαλούμενο Ολοκαύτωμα, ουδεμίαν σχέση έχει με το θρησκευτικό ολοκαύτωμα, όπως αναφέρεται στην ΠΔ και όχι μόνο, άρα καταρρέει εντελώς το επίμαχο επιχείρημά σου.

      ΥΓ: Σε παρακαλώ, να μάθεις να απαντάς συγκεκριμένα σ' αυτά που σε ρωτούνε και να μάθεις να βάζεις συνδέσμους, διότι μόνο δύο απ' αυτούς που παραθέτεις ανοίγουν. Επί πλέον σού θυμίζω ότι ουκ εν τω πολλώ το ευ.

      Διαγραφή
    5. @ Ιωάννης Κ.

      Εγώ θα σού πρότεινα να γράφεις αυτά που θέλεις σε σχόλιο χωριστό, αφού δεν έχεις να πεις τίποτε στον συγκεκριμένο διάλογο. Το να μπαίνεις όπου βλέπεις φως, σαν βλαχοδήμαρχος, χωρίς να κτυπήσεις την πόρτα, δεν συνιστά την καλύτερη "φρουμική" συμπεριφορά. Επί πλέον, τι ακριβώς χαρακτηρίζεις ως πομφόλυγες;

      Διαγραφή
    6. Πομφόλυγες χαρακτηρίζει αυτή τη διαμάχη ο Finkelstein στο βιβλίο του. Θα πρότεινα λοιπόν να τις αφήσετε κατά μέρος, ειδικά όσοι αισθάνεστε άβολα με την επίρριψη ευθυνών στους ΝΑΖΙ.

      Διαγραφή
    7. Δεν κατάλαβες ούτε γιατί πράγμα συζητάμε κι έχεις το θράσος χιλίων πιθήκων να κάνεις υποδείξεις. Τι διάολο, έχει εξαφανιστεί η σοβαρότητα από κάποιους εντελώς; Από πού συμπεραίνεις ότι κάποιοι αισθανόμαστε άβολα με την επίρριψη ευθυνών στους ΝΑΖΙ;

      Κοίτα τι έκανε ο άλλος από πάνω. Έβαλε την λέξη holocaust στον google και στην συνέχεια έκανε αντιγραφή και επικόλληση τής σελίδας αυτής :)))))))) Απίστευτα καραγκιοζιλίκια για άνθρωπο μιας κάποιας ηλικίας.

      Διαγραφή
  5. (2ο μέρος)
    Γ ) Ἀπό τήν γνωστή ἀπογκεττοποίηση τοῦ ΧΙΧ αἰῶνος, στήν χαλαρή συσπείρωση;
    Μάλιστα, τέτοιες ἀπόψεις ὅπως οἱ ἀνωτέρω, τοῦ ρατσιτικοῦ ἰουδαϊσμοῦ (καί ὄχι πολιτικές συγκυρίες) μᾶλλον εἶναι αὐτές πού ἐμποδίζουν τήν ἐπίσημη ἀναγνώριση ἀπό τό κράτος τοῦ Ἰσραήλ, τῶν γενοκτονιῶν στήν Μικρά Ἀσία πού ὠργανώθησαν καί διεπράχθησαν ἀπό τούς Τούρκους, σε βάρος τῶν χριστιανῶν. Διότι:
    μετρημένα σχεδόν ἀκριβῶς, 1,5 ἑκατομμύριο τά θύματα τοῦ Μικρασιατικοῦ Ἑλληνισμοῦ (μεῖον οἱ ἐπιζήσαντες ὑπό μουσουλμανικό μανδύα ἤ ὡς ἐκούσιοι γενίτσαροι), καί ἴδιος περίπου ἀριθμός θυμάτων τῶν Ἀρμενίων, σύν οἱ Ἀσσύριοι καί λίγο παλαιότερα οϊ Συροχαλδαῖοι στό σημερινό Ιράν (τότε Ὀθωμανική Αὐτοκρατορία), φθάνουν οἱ θανατωθέντες χριστιανοί ἕναν ἀριθμό θυμάτων σαφῶς ἀνώτερο των τριῶν ἑκατομμυρίων ἀνθρώπων.
    Ὁπότε, γιά τέτοιους ἀκραίους ἰουδαϊστές, τό "Ὁλοκαύτωμα' μέ τά κατά πᾶσα πιθανότητα ἔξι ἑκατομμύρια θύματα, θά χάσῃ ποσοτικά τόν ἰδεολογικῶς εἰδοποιό του χαρακτῆρα, καί θά ὁδηγηθοῦν οἱ ἀκολουθοῦντες λοιποί Ἑβραῖοι σέ μικρώτερη συσπείρωση, ἄρα καί σέ ἀκόμη χαλαρώτερη δικτύωση.
    Δ) Ὄχι λόγῳ "καταστροφῆς", ἡ Γενοκτονία
    Ἀλλά γιά τά κυρίως καθ'ἡμᾶς: Νομίζω ὅτι ὁ ὅρος "Καταστροφή", ἀναφέρεται σέ στρατιωτική ἤττα, καί παραπλανᾶ. Διότι κάθε μεγάλην στρατιωτικήν ἤττα, ἀκολουθοῦν ἐνίοτε καί κάποιες σφαγές. Τέτοιες νομίζουν στήν Δύση ὅτι ἦσαν οἱ σφαγές κατά τῶν Ρωμηῶν-Ἑλλήνων τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, ἐνῶ εἶναι ἐνήμεροι γιά τό θέμα τῶν Ἀρμενίων ὡς γενοκτονία.
    Ἡ ἰδέα νά ἀπηχεῖ ἡ λέξη Καταστροφή αὐτό περίπου πού ἡ ιδια λέξη σημαίνει στά ἀγγλικά καί στά γαλλικά, ἐμποδίζεται ἀπό τό ὅτι συνήθως ἐκεῖ σημαίνει τήν φυσική καταστροφή : τσουνάμι, πλημμύρα, ἡφαίστειο, καί κατ'ἐπέκταση τά ἀποκαΐδια ἀπό πόλεμο - πάλι κάτι διαφορετικό ἀπό τήν γενοκτονία ὅπως ἔγινε στή Μικρά ἀσία, πού παρπαλανᾶ μάλιστα, ἀφοῦ φαίνεται λές καί προκλήθηκε ἡ καταστροφή σέ ἀμάχους ἀπό τόν πόλεμο.
    Συνεπῶς, ὁ ὅρος πού πρέπει νά χρησιμοποιοῦμε ἐπισήμως, εἶναι μόνο ὁ ὅρος τῆς γενοκτονίας, πού εἶναι γενικός ἀλλά ἡ πρώτη μεγάλη γενοκτονία τοῦ 20οῦ αἰῶνος εἶναι αὐτή τῶν χριστιανῶν, μέ δεύτερη χρονικῶς αὐτήν τῶν Ἑβραίων.
    Ε) Δέν εἶναι ἐπικρατοῦσα θρησκεία παγκοσμίως, ὁ ἀκραῖος ἰουδαϊσμός
    Ὁ ὅρος ὁλοκαύτωμα δέ, πού ἔχει τήν ἐννοια πού προαναφέρθηκε, πρέπει νά ἐπιστρέψῃ στήν ἀποκλειστικά θρησκευτική του κατανόηση, πού εἶναι καί ἀνεπιτυχής ἄλλωστε, ἀφοῦ τό ὁλοκαύτωμα ὅπως καί γενικώτερα ἡ θυσία, προϋποθέτει ἱερωσύνη αὐτοῦ πού προβαίνει εἰς ὁλοκαύτωμα ἤ θυσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαιρετικός ο σχολιασμός σας, συγχαρητήρια και ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  6. Το άρθρο είναι καλό, αλλά αντίκειται στην πραγματική κατάσταση της Ελλάδας. Η λογική δεν υπάρχει. Όσο ζούμε, σκεφτόμαστε, πολιτευόμαστε και συμπεριφερόμαστε σα να υπάρχει λογική θα απέχουμε από τα τεκταινόμενα. Χρειάζεται προσαρμογή στο σήμερα και μπορεί έτσι να μην παρεξηγούσε κανένας τα λεγόμενα του Πελεγρίνη. Περίπου κανένας, αν εξαιρέσουμε το ΚΙΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτός ο πολιτικώς ορθώς λόγος έχει γίνει η καταστροφή μας και όχι μόνον η δική μας.
    Καλά τα γράφεις, Σάββα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαρητήρια Σάββα! Επιτέλους μια λογική απάντηση στις γελοιότητες της δήθεν προοδευτικής αντιπολίτευσης (ΠΑΣΟΚ, ΠΟΤΑΜΙ) τις οποίες - ευτυχώς - δεν ακολούθησε η ΝΔ. Κάποιοι παίζουν εν ου παικτοίς και δε διστάζουν να διαστρέψουν τα λεγόμενα των αντιπάλων τους για να κερδήσουν λίγα λεπτά δημοσιότητας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Διαβάστε και Ροζέ Γκαρωντύ και μάθετε γιατί υπέστη μύριες διώξεις στη "δημοκρατική" Γαλλία. Μετά απ΄όλα αυτά σίγουρο είναι ότι ο Πελεγρίνης μετράει μέρες στο οφίκκιό του. Οχι τίποτε άλλο, αλλά για να ξέρουμε ποιος είναι το αφεντικό σ΄αυτόν τον τόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εγώ ραγιάς δε γένουμαι (Δημοτικό)

    Οι κλέφτες επροσκύνησαν και γένηκαν ραγιᾶδες,
    κι άλλοι φυλάγουν πρόβατα κι άλλοι βοσκοῦνε γίδια,
    κι ένα μικρό κλεφτόπουλο δέ θέ να προσκυνήση!
    Το πλάγι-πλάγι πήγαινε, τον ταμπουρά βαροῦσε "
    Εγώ ραγιάς δε γένουμαι, τούρκους δεν προσκυνάω,
    δεν προσκυνάω τους άρχοντες και τους κοτζαμπασῆδες!..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ψάχνουν να βρουν πεδίο αντιπαράθεσης για να αποκτήσουν φωνή μέσω αυτού αλλά δεν είναι δυνατό να επιτευχθεί τούτο δια μέσου της κυρίαρχης άσκησης πολιτικής, αφού όλα τα κόμματα είναι σύμφωνα με το μείγμα του Μνημονίου (ακόμη και αν το αποδέχονται δια της σιγής ιχθύος), αυτή είναι η αλήθεια. Εφόσον δεν μπορούν να στραφούν στα κυρίαρχα θέματα, τότε με μεγάλη ευκολία διυλίζουν τον κώνωπα και κάνουν "τα ήσσονα μείζονα και τα μείζονα ήσσονα".

    Οι πολιτικοί και οι δημοσιογράφοι της αριστεράς και της δεξιάς αναζητούν με το κιάλι να βρουν τις αναμεταξύ τους διαφορές αλλά η κυρίαρχη πραγματικότητα δεν τους το επιτρέπει και έτσι επιδίδονται σε ακατάσχετη καφενειακή διένεξη, αυτή είναι εικόνα και σε όποιον αρέσει.

    Η λέξη αντισημιτισμός προέρχεται από τις λέξεις αντί- και σημίτης, ο Σημίτης δεν προέρχεται αποκλειστικά από τον εβραϊκό λαό αλλά και από τους γύρω λαούς του Ισραήλ, όπως τους Άραβες, τους Βαβυλώνιους κ.α.. Δηλαδή, είναι σαν να επικρατήσει ο όρος αντιμεσογειακός και όλων το μυαλό να στρέφεται αποκλειστικά γύρω από την Ελλάδα, για παράδειγμα.

    Για αντισημιτισμό κατά το παρελθόν έχει κατηγορηθεί ο Σαίξπηρ στο έργο του "Ο έμπορος της Βενετίας" με τον κακό του ήρωα τον τοκογλύφο τον Σάιλοκ, ο Καρλ Μαρξ στο έργο του με το "Εβραϊκό ζήτημα" και στην αρχή της κρίσης ο Μίκης Θεοδωράκης από την Αυστριακή ηγεσία για να εισπράξουν την απάντηση του ότι δεν είναι "αντισημίτης" αλλά "αντισιωνιστής".

    Ας επιστρέψουμε από την παραφιλολογία που μας επιβάλλει η ένδεια της πολιτικής σκηνής του καφενείου της Βουλής στα καθ ημάς, όπου εξαθλιώνεται μία χώρα και αρχίζουμε τα κυνήγια των μαγισσών από ένθεν και κακείθεν (της αριστεράς και της δεξιάς πλευράς ή τούμπαλιν, αν προτιμάτε). Είναι εμφανές ότι λύση δεν έχει ούτε η αριστερά αλλά ούτε και η δεξιά, οπότε αφού δεν δίνουν λύση και επιτείνουν αυτή την κατάσταση, τότε είναι και το εμπόδιο για να ξεπεραστεί αυτή η καταστροφή που βιώνουμε στην καθημερινότητα μας και καλό θα είναι πέραν του αναλωνόμαστε με αυτό τον βόθρο της ελληνικής πολιτικής σκηνής και να αναζητήσουμε την λύση σε ένα άλλο πολιτικό σύστημα. Διότι, δεν μας αξίζει ούτε σε εμάς αλλά ούτε και στην χώρα αυτή η κυρίαρχη κατάσταση που ευθύνεται το πολιτικό σύστημα.

    Ισοκράτης:
    Το της πόλεως όλης ήθος, ομοιούται τοις άρχουσιν.
    Απόδοση: το ήθος όλης της πολιτείας προσομοιούται με αυτό αυτών που την κυβερνούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πλέον ενδιαφέρουσα τοποθέτηση..Ευγε!

      Διαγραφή
    2. Nickolaos
      σε ποιο άλλο πολιτικό σύστημα να αναζητήσουμε τη λύση;
      Εσύ Σύνβροχε Βοριά σε τι συμφωνείς;

      Διαγραφή
    3. Θα έλεγα στη Δημοκρατία αλλά εκεί θέλεις πολίτες και δεν είναι εφικτό, τουλάχιστον σήμερα αλλά ένα άλλο πολιτικό σύστημα προς την αντιπροσώπευση όπως ήταν του Σόλωνα και το σύστημα των Κοινοτήτων είναι εφικτό και αναγκαίο, όπου θα μετατρέψει τον υπήκοο από πολιτικό αντικείμενο σε πολιτικό υποκείμενο, ΑΚΙΣ. Το πολιτικό μας σύστημα δεν είναι ούτε αντιπροσωπευτικό αλλά ούτε και δημοκρατικό και δεν το λέω μόνο εγώ, αρκεί να ρωτήσεις έναν πρωτοετή των Πολιτικών Επιστημών για να το διαπιστώσεις και ο ίδιος, ή διάβασε κάποιο βιβλίο του Κοντογιώργη. Το δικό μας σύστημα προέρχεται από το Κοινοβουλευτικό σύστημα του Γουεστμίνστερ και ο Ρουσσώ στο Κοινωνικό συμβόλαιο περί του Κεφαλαίου του για την Αντιπροσώπευση αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο σύστημα ως εξής: Οι Άγγλοι νομίζουν ότι είναι ελεύθεροι, επειδή εκλέγουν τους αντιπροσώπους τους κάθε πέντε χρόνια, πλην όμως είναι ελεύθεροι μόνο μια ημέρα κάθε πέντε χρόνια: την ημέρα των εκλογών.

      Εσύ ΑΚΙΣ σε τι ακριβώς διαφωνείς, όπου εγκαλείς τον Βορία;

      Διαγραφή
    4. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, Βορία και να 'σαι πάντα καλά!

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.