9/10/16

Βεργίνα, το αστέρι της Θράκης - Δεν είναι διαφήμιση - Το κάνουμε για τον Έλληνα και τη Θράκη

Εντυπωσιάζουν τα οικονομικά αποτελέσματα της Ζυθοποιίας Μακεδονίας -Θράκης Α.Ε. ακόμη μια χρονιά.
- Το αστέρι της “Βεργίνας” έλαμψε για ακόμη μια χρονιά σύμφωνα με τον ισολογισμό και τα οικονομικά αποτελέσματα της Ζυθοποιίας Μακεδονίας - Θράκης Α.Ε. που εδρεύει στην Κομοτηνή, για τη χρήση 2015.
- Η πρώτη και αγαπημένη όλων, αυθεντικά ελληνική μπύρα, κυρίως για τους κατοίκους της Θράκης, κατάφερε να σκορπίσει χαμόγελα και αισιοδοξία σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για τον κλάδο του ζύθου ο οποίος βιώνει συνολικά μια πολυετή συρρίκνωση του όγκου κατανάλωσης και εμπορικής αξίας.
- Με τη μέση ετήσια κατανάλωση μπύρας ανά άτομο στην Ελλάδα να βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από τον μέσο όρο της Ευρώπης, οι δυσκολίες και προκλήσεις που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του έτους να επιβαρύνονται από το γενικότερο πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον της χώρας διαμόρφωσαν επιπλέον δυσχερείς συνθήκες για την ανάπτυξη και επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων.
- Σε αντίθεση όμως με τα ανωτέρω και με βάση τον ισολογισμό της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε., οι καθαρές πωλήσεις την χρήση 2015 εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 5,5% συγκριτικά με την προηγούμενη περίοδο και διαμορφώνονται περίπου σε 18 εκατομμύρια ευρώ.
- Το μικτό περιθώριο κέρδους παρέμεινε αμετάβλητο στα περσινά επίπεδα αγγίζοντας το 31% επί του τζίρου, ενώ για το τρέχον έτος προβλέπεται ότι η καλή χρονιά στο κριθάρι σε συνδυασμό με τις οικονομίες κλίμακας στην παραγωγή θα μειώσουν το μέσο μοναδιαίο κόστος ανά εκατόλιτρο μπύρας βελτιώνοντας παράλληλα το ποσοστό του μικτού περιθωρίου κέρδους.
- Το 2015, το λειτουργικό ΕΒITDA παρουσίασε αύξηση κατά 6,32%, ανήλθε σε 3,5 εκατομμύρια ευρώ και τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,5 εκατομμύρια ευρώ ενισχυμένα κατά 6,77% σε σχέση με το 2014.
- Η Βεργίνα ολοκλήρωσε έναν μεγάλο κύκλο επενδύσεων στα πλαίσια του στρατηγικού σχεδιασμού της περιόδου 2010-2015, βελτιώνοντας τα μέσα παραγωγής, εγκαθιστώντας νέο μηχανολογικό εξοπλισμό, πάγιες υποδομές και κτιριακές εγκαταστάσεις επενδύοντας συνολικά 11 εκατομμύρια ευρώ.
- Το 2014 προέβη σε επενδύσεις ύψους άνω των 5 εκατομμυρίων ευρώ με σκοπό  τη δημιουργία ενός, από τα πλέον σύγχρονα στην Ευρώπη, βυνοποιείου για την παραγωγή βύνης υψηλών προδιαγραφών.
- Το βυνοποιείο της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. αποτέλεσε το μεγάλο στοίχημα του ιδιοκτήτη της εταιρείας κ. Δημήτρη Πολιτόπουλου, για την παύση εισαγωγής βύνης από το εξωτερικό καθώς πλέον η εταιρεία μπορεί να βασίζεται στις δικές της δυνάμεις για την παραγωγή εξαιρετικής μπύρας από 100% ελληνικό κριθάρι προερχόμενο από παραγωγούς της Μακεδονίας και Θράκης. Ταυτόχρονα η αξιοποίηση της εγχώριας πρώτης ύλης για τις ανάγκες της παραγωγικής διαδικασίας της βυνοποίησης, σε ένα περιβάλλον υψηλής τεχνολογίας και υγιεινής με καινοτόμες εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας, βελτιώνει τον έλεγχο και την ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος και μειώνει κατ’ επέκταση το μέσο μοναδιαίο κόστος ανά εκατόλιτρο μπύρας.
- Επιπρόσθετα η λειτουργία του βυνοποιείου αποτέλεσε και το μέσο για την υποστήριξη του εισοδήματος όλων των αγροτών της περιοχής μέσω της συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού, που πρώτη η Βεργίνα καθιέρωσε μέσα από ένα πλάνο που πρωτοσχεδιάστηκε το 2006, παρέχοντας στον αγρότη ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ελέγχου, διαχείρισης, συμβουλευτικής και τεχνικής στήριξης της παραγωγής από γεωπόνους όλη τη διάρκεια του έτους με τα συνολικά στρέμματα που πλέον εντάσσονται στο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας να αυξάνονται το 2016 με στόχο τα 30.000 στρέμματα από 17.000 που ήταν την προηγούμενη περίοδο.
- Οι παραγωγικές ικανότητες του βυνοποιείου αποτελούν σημαντική παράμετρο καθώς μέσα από την φυσική βλάστηση και επεξεργασία του κριθαριού υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης ευρείας γκάμας διαφορετικών ποικιλιών βύνης με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία κατ’ επέκταση χρησιμοποιούνται για την παραγωγή διαφορετικών ειδών μπύρας.
- Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. επιτελεί και έναν επιπλέον ρόλο καθώς παράγει και προμηθεύει βύνη πολλά από τα μικροζυθοποιία στην Ελλάδα τα οποία μέχρι και πρόσφατα ήταν αναγκασμένα να εισάγουν βύνη από το εξωτερικό με υψηλότερο κόστος και περιορισμένη ευελιξία. Πλέον οι μικροζυθοποιοί μπορούν να προμηθεύονται βύνη σε διάφορες ποικιλίες και συσκευασίες σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
- Τέλος, τα υπολείμματα της βύνης από τη φυσική διαδικασία αποτελούν υποπροϊόντα εξαιρετικής διατροφικής αξίας καθότι υψηλά σε περιεκτικότητα πρωτεϊνών και φυτικών ινών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρασκευή τροφίμων όπως οι μπάρες δημητριακών και να αποτελέσουν συμπλήρωμα ζωοτροφής κατάλληλα για τη βελτίωση και ενίσχυση της διατροφής των οικόσιτων ζώων των κτηνοτρόφων. Η Βεργίνα υποστηρίζει τους κτηνοτρόφους της περιοχής παρέχοντας τα υπολείμματα της βυνοποίησης ως ζωοτροφή για την συμπληρωματική σίτιση των ζώων ειδικά των αγελάδων που φαίνεται επιπλέον να βελτιώνει και την ποιότητα του παραγόμενου γάλακτος.
- Το έτος 2015 με μια επένδυση ύψους 1,5 εκατομμυρίων ευρώ ολοκληρώθηκε η επέκταση του βυνοποιείου για την αύξηση της παραγωγικής και αποθηκευτικής ικανότητας της βύνης και η ανανέωση του στόλου οχημάτων ενώ το τρέχον έτος ολοκληρώνεται η επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων για την καλύτερη λειτουργία και ευελιξία των διοικητικών υπηρεσιών της εταιρείας.
- Το προσωπικό της εταιρείας αυξήθηκε από 94 σε 100 άτομα που απασχολούνται στην έδρα της εταιρείας στην Κομοτηνή αλλά και στα υποκαταστήματα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, ενώ άξιο αναφοράς είναι και ότι δόθηκαν μισθολογικές αυξήσεις και bonus στους εργαζομένους αναγνωρίζοντας και επιβραβεύοντας την αφοσίωση, εργατικότητα και το αποτέλεσμα που επιφέρει η προσπάθεια του ανθρωπίνου δυναμικού προς την εταιρεία.
- Οι δανειακές υποχρεώσεις της εταιρείας κατά την περίοδο 2015 μειώθηκαν κατά 10%, εξυπηρετώντας τις μακροπρόθεσμες δανειακές συμβάσεις που υπογράφηκαν για να υποστηρίξουν επικουρικά το στρατηγικό επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, το οποίο βασίζεται κατά κύριο λόγω στα ίδια κεφάλαια και την κεφαλαιακή επάρκεια από τη λειτουργική κερδοφορία της επιχείρησης.
- Εντυπωσιακή επίσης είναι και η ταμειακή ρευστότητα της εταιρείας καθώς για τη χρήση 2015 τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ανέρχονται σε 1.395.307,90 ευρώ.
- Η Βεργίνα, κατάφερε όχι μόνο να διατηρήσει αλλά και να αυξήσει το μερίδιο και την κερδοφορία της στον κλάδο του ζύθου, ενός κλάδου που στην εγχώρια αγορά η συγκέντρωση σε μία πολυεθνική εταιρεία άγγιζε στο παρελθόν το απίστευτο 90%.
- Οι εμπορικές επιτυχίες της ζυθοποιίας Βεργίνα συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν καθώς η γκάμα των προϊόντων εκτός από την αύξηση του όγκου πωλήσεων, έχει φέρει και σημαντικές διακρίσεις για μια σειρά specialty beers όπως είναι η Βεργίνα Weiss. Η Βεργίνα αυξάνει συνεχώς τις πωλήσεις μέσω λιανικού εμπορίου (ζεστή αγορά) και τις πωλήσεις μέσω τελικών σημείων κατανάλωσης (κρύα αγορά) και αποτελεί πλέον μπύρα με παρουσία αρκετές χώρες του εξωτερικού συμπεριλαμβάνοντας πολλά ευρωπαϊκά κράτη και τις ΗΠΑ με τις εξαγωγές να έχουν ανοδική πορεία.

- Το 2013 η Βεργίνα Weiss κέρδισε το ασημένιο μετάλλιο στην κατηγορία Speciality Wheat Beer, στον διεθνή διαγωνισμό μπύρας του κόσμου International Brewing Awards ανάμεσα σε σχεδόν 1.000 συμμετοχές από όλο τον κόσμο. Το 2014 ανάμεσα σε 1.613 μπύρες από όλο τον κόσμο στον 11ο διαγωνισμό του European Beer Star η μπύρα Βεργίνα Weiss κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο.
- Το 2015 υπήρξε ένα έτος που χαρακτηρίστηκε από αίσθημα ηθικής δικαίωσης για τον ιδιοκτήτη της Βεργίνας κ. Δημήτρη Πολιτόπουλο, μιας και ο πολύχρονος κόπος και άνισος αγώνας από τις αρχές του 2000 και όσα πέρασε για να εδραιωθεί στην αγορά δείχνουν να φθίνουν, εκπληρώνοντας σταδιακά το όνειρο που εμπνεύστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 90’ για την παραγωγής της πρώτης ελληνικής μπύρας.
- Παράλληλα η περσινή χρονιά έκλεισε με ιδιαίτερες ανακοινώσεις για τον κλάδο του ζύθου. Έπειτα από τη συγχώνευση των δραστηριοτήτων τους η Μύθος Ζυθοποιία, μέλος του Ομίλου Carlsberg και της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας φέρουν και τυπικά, οι δύο μεγάλες εταιρίες που λειτουργούν στην Ελλάδα από ξένους επενδυτές (Heineken, Carlsberg) συγκέντρωση μεριδίων που ξεπερνούν σημαντικά το 80% της συνολικής ελληνικής αγοράς.
- Η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο μαμούθ ύψους 31.451.211 ευρώ στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. κρίνοντας ότι καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της επιβάλλοντας στην αγορά προνομιακούς όρους για τα προϊόντα της και προέβη σε ενέργειες που είχαν ως σωρευτικό αποτέλεσμα τον περιορισμό του ανταγωνισμού σε επιμέρους αγορές διανομής και διάθεσης προϊόντων ζύθου.
- Επίσης, το 2015 ο κ. Δημήτρης Πολιτόπουλος έδωσε έναν ακόμη αγώνα εκπροσωπώντας το Σύνδεσμο Μικρών Ανεξάρτητων Ζυθοποιών Ελλάδος (ΣΜΑΖΕ), μέσα στη Βουλή των Ελλήνων, ο οποίος απέτρεψε την τελευταία στιγμή την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για τις μικροζυθοποιίες. Ο συντελεστής του φόρου έως την ποσότητα παραγωγής 200.000 εκατόλιτρων ζύθου σε ετήσια βάση ορίζεται στο 50% του κανονικού συντελεστή Ε.Φ.Κ.. Ένα κίνητρο που νομοθέτησε η Ευρώπη για την υποστήριξη των ανεξάρτητων μικροζυθοποιών και επιβάλλεται τόσο στην μπύρα που παράγεται στη χώρα μας όσο και στα άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Η φετινή καλή τουριστική σεζόν και οι ευνοϊκές κλιματολογικές συνθήκες του τρέχοντος καλοκαιριού έχουν επιμηκύνει την τουριστική περίοδο του έτους και φαίνεται να δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε έπειτα από πολλά έτη ο κλάδος του ζύθου να εμφανίσει θετικές μεταβολές σε μια περίοδο μάλιστα που η αγορά της μπύρας εμφανίζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την άνθιση της μικροζυθοποιίας στην Ελλάδα.
- Οι μικρές ελληνικές ζυθοποιίες αυξήθηκαν έντονα τα δύο τελευταία έτη καθώς ανέρχονται σε 30, συγκεντρώνοντας όλες μαζί μερίδιο περίπου 10%. Αλλάζουν σταδιακά το τοπίο της αγοράς καθώς δραστηριοποιούνται σε όλη την επικράτεια μικρά ζυθοποιία με παραγωγή από 500 εκατόλιτρα ζύθου σε ετήσια βάση έως τις μεγάλες μονάδες που αγγίζουν το ετήσιο όριο των 200.000 εκατόλιτρων ζύθου αποδεικνύοντας ότι στην Ελλάδα μπορούν να παραχθούν εγχώριες ποιοτικές μπύρες με ιδιαίτερες γεύσεις και χαρακτηριστικά αποσπώντας ακόμη και διεθνείς διακρίσεις.
- Ο κ. Πολιτόπουλος με γνώση και μεράκι, περιστοιχισμένος από καταρτισμένα στελέχη υψηλής επιστημονικής ειδίκευσης με επιμονή στο στόχο, αντιμετωπίζει τις δυσκολίες και τα προβλήματα συνεχίζοντας να επενδύει και να οραματίζεται την ανάπτυξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στον τόπο του.
- Δημιούργησε την εταιρεία TUVUNU A.E. αξιοποιώντας τους θησαυρούς της ελληνικής φύσης και επενδύοντας στο φυτό Σιδερίτης, το γνωστό σε όλους τσάι του βουνού. Εισήγαγε στην αγορά το πρώτο κρύο τσάι του βουνού ενός 100% φυσικού και υγιεινού αφεψήματος, ερχόμενος αντιμέτωπος μέχρι και με νομικά παράδοξα περιμένοντας την άρση περιορισμών από ένα αναχρονιστικό νομικό πλαίσιο του περασμένου αιώνα που απαγόρευε στις ζυθοποιίες να παράγουν στις εγκαταστάσεις τους αναψυκτικά ή αφεψήματα. Η εταιρεία υποστηρίζει το εισόδημα του αγροτικού πληθυσμού, ειδικά των μειονεκτικών ορεινών περιοχών με τη συμβολαιακή καλλιέργεια τσαγιού σε όλη τη Θράκη. Οι εξαγωγές στο τσάι tuvunu συνεχώς αυξάνονται συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Αγγλίας και της Γερμανίας, ενώ προστίθενται συνεχώς νέες.
- Πρόσφατα επενδύοντας περαιτέρω στον αγροδιατροφικό τομέα, συμμετέχει στο εταιρικό σχήμα της εταιρείας Hellas Farms εξάγοντας στις Η.Π.Α. ξηρούς καρπούς και συγκεκριμένα φιστίκια Αιγίνης με την επωνυμία Greek Pistachios.
- Στα επόμενα σχέδια του κ. Πολιτόπουλου βρίσκεται η δημιουργία ενός εργοστασίου παραγωγής μεταλλικών κουτιών για τη συσκευασία των προϊόντων ώστε να παύσει η εισαγωγή των υλικών συσκευασίας από το εξωτερικό. Πρόκειται για μια σχεδιαζόμενη επένδυση ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ που θα δημιουργούσε άλλες 100 θέσεις εργασίας στην ευρύτερη περιοχή.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Νίκος Κουτσούδης, Οικονομολόγος - Υπεύθυνος Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών της εταιρείας ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης,

5 σχόλια:

  1. Η δύναμη του καταναλωτή:
    Στις αρχές του καλοκαιριού στην περιοχή του Πολύγυρου η επιλογή που μας έδωσαν σε ταβέρνα ήταν το γνωστό σετ μπύρας χωρίς να περιλαμβάνεται μεταξύ τους καμία Ελληνική.
    Για σπάσιμο διαλέξαμε νερό.
    Στην επόμενη επίσκεψή μας στην ίδια ταβέρνα δύο εβδομάδες μετά το κατάστημα είχε αλλάξει πολιτική και είχε Βεργίνα Weis (ίσως η καλύτερη στην Ελλάδα, δοκιμάστε την) ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την προτιμώ εκ των ξένων.Στην αρχή αν και τη θεωρούσα υποδυέεστερη καθαρά επειδή αγοράζω μόνο ελληνικά προιόντα.Τώρα βλέπω ότι όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει από τις εισαγώμενες τίποτα αλλά πλέον δεν την αλλάζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειναι μια εξαιρετικη προσπαθεια με ενα εξισου εξαιρετικο αποτελεσμα ,η μπυρα δεν εχει να ζηλεψει τιποτα απο τα brands που κυκλοφορουν ,αλλα και στην περιπτωση της weiss (σταρενια θολη) η βεργινα ξεφευγει καθαρα ΜΠΡΑΒΟ - κατι αντιστοιχο συμβαινει και με την greenCola που την ειδα και σε γερμανικα σουπερμαρκετ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα τα ελληνικά υποκατάστατα είναι καλά ,αν όχι καλύτερα, αρκετά καλά.Και γενικά τα τοπικά προιόντα όχι μόνο στην Ελλάδα σε όλο τον κόσμο στα ίσια αντιμετωπίζουν τις πολυεθνικές.Η δε σημερινή τεχνολογία και επιστήμη βοηθά στο ανταγωνισμό.Η μόνη δυσχέρια των "υποκαταστάτων" είναι η διαφήμιση,η χρηματοδότηση και οι κρατικοί και υπερκρατικοί νόμοι ! (Για αυτό ίσως φτιάχνονται οι διάφορες περιφερειακές Ενώσεις ...)Ακόμα και στον τομέα της έρευνας μπορεί να ανταγωνιστεί μικρή επιχείρηση της πολυεθνικές.
      Παράδειγμα ήταν η ΧΡΩ.ΠΕΙ η ελληνική φαρμακοβιομηχανία και όχι μόνο ! Δυστυχώς την έκλεισε προς χάριν των ξένων ο νόμος των πανωτοκίων...
      Το δε καιρό που άνθισε η ΧΡΩΠΕΙ ο ανταγωνισμός ήταν πολύ πιο δύσκολος αλλά καθαρά λόγω του επιστημονικού δυναμικού της κατάφερε να διαπρέψει.Τώρα είναι πολύ πιο εύκολα τα πράγματα.Οι πατέντες σπάνε και επιστημονικά και νομικά πανεύκολα.Για αυτό πιστεύω ότι οι πολυεθνικές σύντομα θα αντιδράσουν ποικιλοτρόπως.

      Διαγραφή
  4. ναι...βεβαια...
    Εμπρος ωρε!!! Πιετε παντες μπυρα Vergin(i)a...
    Σε κανει αορατο!
    Ραντιζεις τα αεροπλανα και γινονται στελθ...
    Πραγματικος πολλαπλασιστης ισχυος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.