21/1/17

Στα «αζήτητα» η προσφορά της Cosco για δημιουργία θετικού επενδυτικού κλίματος στη χώρα

3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ν»: Φωνή βοώντος εν τη ερήμω από την Cosco

Το λιμάνι του Πειραιά «εκτοξεύτηκε» με την έλευση της Cosco, καθώς το 2013 και το 2014 ήταν το ταχύτερα εξελισσόμενο παγκοσμίως,τόνισε ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ Α.Ε., Τάσος Βαμβακίδης.
Στα «αζήτητα» έχει μείνει η προσφορά της Cosco να συνεισφέρει στη δημιουργία θετικού επενδυτικού κλίματος στην Ελλάδα, ώστε η χώρα να καταστεί ελκυστική και σε άλλες κινεζικές εταιρείες. Αυτό αποκάλυψε κατά τη διάρκεια του 3ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της «Ν», με θέμα «Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία, Ανταγωνιστικότητα και προοπτικές σε καιρούς αβεβαιότητας», ο εμπορικός διευθυντής της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (Cosco), Τάσος Βαμβακίδης.
Απατώντας σε ερώτηση για το κατά πόσο έχει αποτυπωθεί η έλευση της Cosco στον Πειραιά στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας, ο κ. Βαμβακίδης σημείωσε: «Η Cosco θα μπορούσε να συνεισφέρει στη δημιουργία θετικού κλίματος σε άλλες κινεζικές επιχειρήσεις για να επενδύσουν στην Ελλάδα, υπό την προϋπόθεση ότι τα συναρμόδια υπουργεία θα είχαν φτιάξει ένα τέτοιο κανονιστικό πλαίσιο που να επέτρεπε ανάλογες επενδύσεις στη χώρα, όπως πιθανές συναρμολογήσεις προϊόντων».
Ο κ. Βαμβακίδης κράτησε πάντως την «πόρτα» ανοικτή και σημείωσε ότι η Cosco έχει τη διάθεση να προσφέρει στη δημιουργία θετικού επενδυτικού κλίματος εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον.
Ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ, μιλώντας στη δεύτερη ενότητα του συνεδρίου για το πρώτο ελληνικό ναυτιλιακό cluster, το maritimehellas.org, υπογράμμισε ότι θα εισηγηθεί ώστε να γίνει άμεσα η εταιρεία του μέλος αυτού.   
Σημείωσε επίσης ότι το λιμάνι του Πειραιά «εκτοξεύτηκε» με την έλευση της Cosco, καθώς το 2013 και το 2014 ήταν το ταχύτερα εξελισσόμενο λιμάνι παγκοσμίως, ενώ τόνισε ότι η περαιτέρω ανάπτυξη του ΣΕΜΠΟ έχει να κάνει πλέον και με την πιο ενεργή συμμετοχή όλων τον εμπλεκόμενων με αυτό φορέων.
Αναφέρθηκε επίσης στα 600 εκατ. ευρώ που έχουν επενδυθεί στο λιμάνι του Πειραιά από τη ΣΕΠ Α.Ε., καθώς και στα 100 εκατ. ευρώ που καταβάλλει σε ετήσια βάση η εταιρεία σε μισθούς, εισφορές και αντίτιμο προς τον ΟΛΠ.
Τέλος, υπογράμμισε ότι «προσπάθεια της εταιρείας είναι να γίνει ο Πειραιάς η νότια πύλη εισόδου του εμπορίου στην Ευρώπη στο πλαίσιο του One Belt One Zone».
Το cluster
Το cluster maritimehellas.gr παρουσίασε ο Μιχάλης Σαρλής, εκπρόσωπος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ο οποίος αναφέρθηκε στη δημιουργία του πρώτου ελληνικού ναυτιλιακού cluster (maritimehellas.org) και σημείωσε τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης που έχει, εάν «αγκαλιαστεί» από όλους τους αρμόδιους φορείς.
Σχετικά με τον ρόλο του Δήμου Πειραιά σε ένα ναυτιλιακό cluster, ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης σημείωσε ότι η «γαλάζια οικονομία» έχει κυρίαρχο ρόλο στη στρατηγική του δήμου και στο πλαίσιο αυτό «η σημερινή Δημοτική Αρχή έχει θέσει από την πρώτη στιγμή ως αναγκαιότητα την ανάδειξη του Πειραιά σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Σ’ αυτό το πλαίσιο, ένα ναυτιλιακό cluster, με τη στενή συνεργασία δημόσιων και ιδιωτικών εταίρων, μπορεί να απελευθερώσει δημιουργικές δυνάμεις και να ξεκλειδώσει υφιστάμενες δυνατότητες».
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Θεοτοκάς στάθηκε στη σημασία και το πολλαπλασιαστικό όφελος που θα έχουν οι συνέργειες που μπορούν να δημιουργηθούν από τη συγκρότηση του ελληνικού ναυτιλιακού cluster και ανέπτυξε τους στρατηγικούς στόχους του υπουργείου για τη ναυτιλία.
Ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης - Ευγενίδης, που είναι πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ευγενίδη, ανέφερε ότι οι σημερινές παγκόσμιες συνθήκες καθιστούν σχεδόν αδύνατον για τον οιονδήποτε να προβλέψει με ασφάλεια ποιο θα είναι το μέλλον τόσο της παγκόσμιας όσο και της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας.
Μίλησε για την ευρωπαϊκή πολιτική στη ναυτιλία και τόνισε ότι αυτή δημιουργεί έντονο προβληματισμό και αβεβαιότητα όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο της ελληνόκτητης ναυτιλίας υπό το πρίσμα του «υγιούς ανταγωνισμού και όχι μόνο».
Ταυτόχρονα, όπως είπε, «οι τράπεζες έχουν αναθεωρήσει τη στάση τους ως προς τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας, ειδικότερα για τις μικρομεσαίες και μεσαίες επιχειρήσεις, αυτές που ιστορικά συνιστούσαν τον πυρήνα της ελληνόκτητης ναυτιλίας».
Στάθηκε στη συμβολή της Cosco στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, τόνισε ωστόσο ότι «η στάση των επιχειρηματικών φορέων και της Πολιτείας εξακολουθεί να περιορίζεται κυρίως στη δημιουργία τεχνικών υποδομών για την απλή διέλευση φορτίων από τη χώρα μας, αναγκαία μεν, όχι όμως επαρκής συνθήκη για τη στήριξη της ελληνικής επιχειρηματικότητας, μιας και οι επενδυτικές υποδομές δεν συνιστούν άμεσα πάγιες λειτουργικές δράσεις».
Ο Γιάννης Ξυλάς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ariston Navigation Corp, μίλησε για την ανάγκη απλοποίησης των διαδικασιών που αφορούν τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και εξέφρασε την ελπίδα πως η δημιουργία του ναυτιλιακού cluster θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Τόνισε ακόμα την ανάγκη απλούστευσης των διαδικασιών που αφορούν την προσέγγιση των πλοίων μικρών αποστάσεων σε κοντινές τρίτες χώρες, όπως είναι οι χώρες της βορείου Αφρικής, και ανέδειξε τη δυνατότητα αποφόρτισης των χερσαίων μεταφορών με την ανάπτυξη της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων.
Ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του ΕΒΕΠ και της ΕΣΕΕ, τόνισε το πολύ θετικό βήμα που σηματοδοτεί η δημιουργία του ελληνικού ναυτιλιακού cluster, σημείωσε ωστόσο ότι μένει να γίνουν πολλά ακόμα σε νομοθετικό επίπεδο ώστε να επιτευχθεί πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που αυτό μπορεί να δημιουργήσει. Πρόσθεσε ότι είναι απαραίτητη η ενεργός συμμετοχή του Δήμου Πειραιά και του Επιμελητηρίου της πόλης, και υπογράμμισε την ανάγκη το cluster να αποκτήσει νομική οντότητα.
Κατέληξε λέγοντας ότι η δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας πρέπει να περάσει και σε άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Ο αντιπρόεδρος της Attica και πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, ανέφερε ότι το ναυτιλιακό cluster είναι η ίδια η ελληνική ναυτιλία και σημείωσε ότι το cluster πρέπει να «βγει έξω» από τις ιστοσελίδες και να αποκτήσει καταστατικό, διοίκηση και ικανά στελέχη.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, μίλησε για την ελληνική κρουαζιέρα και χαρακτήρισε σημαντική τη δημιουργία της επιτροπής κρουαζιέρας, τονίζοντας ωστόσο ότι πιο σημαντικό είναι να ληφθούν πολύ σύντομα οι σχετικές αποφάσεις. Πρόσθεσε ότι το 2017 δεν θα είναι καλό για την κρουαζιέρα και ανέφερε ότι θα έχουμε 800 με 850 calls λιγότερα σε σχέση με πέρυσι.
Από τη σκοπιά των Ελλήνων ναυλομεσιτών, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυλομεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων Γιάννης Κοτζιάς έδωσε έμφαση στην προώθηση κινήτρων για ανάρτηση της ελληνικής σημαίας στα ελληνόκτητα πλοία, αλλά και στη σημαντική αναβάθμιση του ελληνικού νηογνώμονα, κάτι που, όπως είπε, θα βοηθήσει πολλαπλώς τον κλάδο της ελληνικής ναυτιλίας.
Ναυτεμπορική

1 σχόλιο:

  1. Θαρθει ο κουλης τωρα οπου ναναι να υπογραψει...
    "Η Κινα ενωνει ειρηνικα τους λαους μας"...Ζητω η Κινα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.