18/3/17

Οι Κινέζοι «χτίζουν» μέσω Βουλγαρίας χερσαίο δρόμο μεταξιού

Όταν βρίζεις συνεχώς τους ξένους, για να καλύψεις τη δική σου ανεπάρκεια, τότε βρίσκουν άλλο δρόμο - Οι Κινέζοι χτίζουν το "Δρόμο του Μεταξιού" μέσω Βουλγαρίας

Ενδιαφέρον για την εξαγορά της κρατικής σιδηροδρομικής επιχείρησης της Βουλγαρίας BZD Holding (Bulgarian State Railways) κατέθεσε στη βουλγαρική κυβέρνηση η κινεζική κατασκευάστρια τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού CRRC (China Railway Rolling Stock). Σύμφωνα με δηλώσεις του μεταβατικού πρωθυπουργού της χώρας Ογκνιάν Γκερτζίκοφ, η CRRC είναι διατεθειμένη να αναλάβει την αναχρηματοδότηση της υπερχρεωμένης κρατικής εταιρείας με 130 εκατ. ευρώ και να εκσυγχρονίσει το τροχαίο υλικό της BZD με βαγόνια και μηχανάμαξες αξίας 170 εκατ. που θα συναρμολογεί σε νέα μονάδα παραγωγής στη Βουλγαρία, την οποία θα κατασκευάσει με ίδια κεφάλαια. 
Η κινεζική πρόταση πραγματοποιήθηκε στo πλαίσιo του προγράμματος «One Belt One Road» (OBOR) του Πεκίνου και συνδέεται τόσο με τις επενδύσεις στην Ελλάδα και στον Πειραιά όσο και με τον «Σιδερένιο Δρόμο του Μεταξιού». Τη χερσαία, δηλαδή, παράλληλα με τη θαλάσσια όδευση του εμπορίου από την Ασία στην Ευρώπη. Αποκαλύπτει δε πως βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το πρόγραμμα εξαγορών και επενδύσεων που έχει κινητοποιήσει το Πεκίνο στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας OBOR. Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός αποκάλυψε πως θα επισκεφθεί την Κίνα. Υπενθυμίζεται ότι το Πεκίνο έχει συγκαλέσει στις 14 και στις 15 Μαΐου σύνοδο των αρχηγών κρατών του «Νέου Δρόμου του Μεταξιού», προκειμένου να προσδιοριστούν έργα κοινού ενδιαφέροντος. Αναμένεται να συμμετάσχουν περίπου 20 αρχηγοί κρατών και εκατοντάδες μέλη κυβερνήσεων. Στη σύνοδο αυτή θα συμμετάσχει και η Αθήνα, πιθανότατα διά του πρωθυπουργού και σε περίπτωση κωλύματος διά του Προέδρου της Δημοκρατίας, πληροφορείται η «Κ» από διπλωματικές πηγές.

Για τη συνέχεια Kathimerini

7 σχόλια:

  1. Δεν το πιστεύω ότι ο υπότιτλος σχόλιο είναι δικός σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τάσο
      ζούμε σε έναν κόσμο που αναπτύσσεται.
      Η Ελλάδα πρέπει να παρακολουθεί το παγκόσμιο γίγνεσθαι, να είναι κατά το δυνατόν ενσωματωμένη σ' αυτό, καταβάλλοντας ταυτοχρόνως κάθε προσπάθεια για να διατηρήσει την πολιτισμική και παραγωγική της ιδιαιτερότητα.
      Εμείς κάνουμε ακριβώς το αντίθετο, πατώνουμε, αποκλειόμαστε από το παγκόσμιο γίγνεσθαι και ταυτόχρονα διαλύουμε την την πολιτισμική και παραγωγική μας ιδιαιτερότητα και μετά βρίζουμε τους ξένους.
      Απίστευτο κι όμως αληθινό.
      Γιατί δεν πιστεύεις ότι έκανα το σχόλιο;
      Πού διαφωνείς;

      Διαγραφή
    2. Κατ αρχάς θέλω να τονίσω ότι θεωρώ το ιστολόγιό σας "δικό μου" και είναι από τα απολύτως ελάχιστα που διαβάζω ή καλύτερα μελετώ καθημερινά παρ ότι βρίσκομαι εκτός Ελλάδας.

      Η διαφωνία μου έχει δύο σκέλη. Μια γενική και μια ειδική.

      Η πρώτη είναι το ύφος του σχολίου. Η γλώσσα δεν είναι μαθηματικά και έχει πολυσημίες. Χρησιμοποιόντας ενικό τσουβαλιάζετε τους πάντες και σενα και μένα. Αυτό και δεν μπορώ να το δεχτώ και δεν είναι και παραγωγικό. Οδηγεί τους αναγνώστες σε συμπέρασμα αυταπόδεικτο άρα είναι πιο πιθανό να προκαλεί το αντίθετο αποτέλεσμα από το επιθυμιτό. Μοιάζει λοιπόν απλώς με θυμική εκφορά λόγου. Δεν μπορείς μετά να έρθεις και να πεις εννοούσα αυτούς που κλείνουν τις σιδηροδρομικές γραμμές και εμποδίζουν την λειτουργία του λιμανιού κλπ. Και το λέω αυτό ενώ το έχω πληρώσει έχοντας χάσει την περιουσία μου στην Ελλάδα σε επένδυση παραγωγική.
      Η δεύτερη είναι ότι ακόμα και η πώληση του λιμανιού στους Κινέζους ήταν άθλος. Διότι επηρεάζονται τα αντίστοιχα λιμάνια της Ολλανδίας και της Γερμανίας, αλλά κυρίως διότι είναι αντίθετοι οι Αμερικανοί σε βαθμό που δεν ξέρω πόσο αξίζει να το προσπαθήσει κανείς. Δεν είναι ο τομέας μου, εσύ τα γνωρίζεις καλύτερα και ίσως να έχω λάθος. Αλλά αν ισχύει αυτό, ταυτόχρονα ενισχύεται η διαφωνία μου για το ύφος.

      Αυτά. Και με βαθειά αναγνώριση προς το έργο σας.

      Διαγραφή
    3. Αναδτάσιε
      το πρόβλημα που περικλείεται στον σχόλιο του υπότιτλου είναι τεράστιο, γι' αυτό το έκανα.
      Η Ελλάδα όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση, έχει ανάγκη από χρήματα για να επιβιώσει.
      Τα χρήματα μπορεί να έλθουν βασικά από δυο πηγές.
      Από τους δανειστές, με τα γνωστά μνημόνια, επιτόκια και τα λοιπά και από τους επενδυτές, κυρίως ξένους.
      Όταν τους διώχνουμε, μένει ο άλλος δρόμος, που είναι η υποδούλωση στους δανειστές.
      Υπάρχει και ο τρίτος δρόμος, του εθνικού νομίσματος, που αυτό δεν σου δίνει πλούτο.
      Δεν χρειαζόμαστε τυπωμένα χαρτιά, συνάλλαγμα χρειαζόμαστε.
      Άρα, χρειαζόμαστε ξένες επενδύσεις.
      Έχουν κι αυτές ένα τίμημα, όμως είναι το μη χείρον.

      Διαγραφή
    4. Δραχμη,τουρισμος και πετρελαια-φυσικα αερια για πολυ πλουτο...γιατι το δυσκολευουμε τοσο;

      Διαγραφή
  2. Αρκει μια ματια στην διαδρομή και θα καταλαβει και ο πλεον αδαης ότι ευκολοτερα περναει καποιος από ένα ναρκοπεδιο παρα εμπορικος δρομος από αυτές τις χωρες.
    Οι εξαγγελιες αυτές εξυπηρετουν πολιτικες σκοπιμότητες μονον αφου η εποχη Μαρκο Πολο με τις 20 καμηλες και το τριχρονο ταξιδι εχει περασει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. οντως... η διαδρομη ειναι εντελως ατοπη...
    εγω ξερω οτι σχεδιαζεται δια μεσου της Μοσχας προς βερολινο που ειναι και το λογικο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.