20/4/17

Η πρώτη κατάθεση της Βασιλικής Πλεξίδα για την πτώση του ελικοπτέρου στο Σαραντάπορο

  • Στρατιωτικό ελικόπτερο πετάει πάνω από το σημείο όπου συνετρίβη το στρατιωτικό ελικόπτερο UH-1H στην περιοχή του Σαρανταπόρου Ελασσόνας (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / kozani.tv / STR)
Σοκ προκαλεί η πρώτη μαρτυρία της αρχιλοχία Βασιλικής Πλεξίδα, του μοναδικού ατόμου που επέζησε από την πτώση του μοιραίου UH-1H στην περιοχή του Σαραντάπορου Ελασσόνας.

Όλα έγιναν σε κλάσματα του δευτερολέπτου.
«Πετούσαμε χαμηλά. Πέσαμε σε ομίχλη, η ορατότητα ήταν άκρως περιορισμένη έως μηδενική», ήταν τα πρώτα λόγια της μοναδικής επιζήσασας της μοιραίας πτήσης σύμφωνα με την εφημερίδα Έθνος. «Το ελικόπτερο ακούμπησε στα καλώδια της ΔΕΗ και έχασε την ισορροπία του. Όλα έγιναν σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Με την πρόσκρουση στο έδαφος έχασα τις αισθήσεις μου», συμπληρώνει η Βασιλική Πλεξίδα.
«Όταν ύστερα από ώρα βρήκα ξανά τις αισθήσεις μου ήταν σαν να ξυπνούσα από ένα εφιαλτικό όνειρο, όμως, με αφόρητους πόνους σε όλο μου το σώμα», εξιστορεί.
Η Βασιλική Πλεξίδα, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, σώθηκε ως εκ θαύματος καθώς από την πρόσκρουση το κάθισμά της, στο οποίο ήταν δεμένη, εκτοξεύτηκε μέτρα μακριά από τα συντρίμμια. Αυτό φέρεται να είπε, τουλάχιστον, και στην πρώτη επαφή με τους γονείς της, όταν, ενώ ήταν ακόμη σε κατάσταση σοκ θέλησε να τους εξηγήσει πώς σώθηκε. Το ίδιο δήλωσε και η μητέρα της σε δημοσιογράφους, λίγες ώρες αφότου είχε δει την κόρη της στο νοσοκομείο. Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, η Βασιλική Πλεξίδα τους είπε πως ήταν δεμένη στο κάθισμά της στο ελικόπτερο, όταν αυτό αποκολλήθηκε πριν από την πρόσκρουση στο έδαφος, με αποτέλεσμα η αρχιλοχίας να εκτιναχθεί έξω από το ελικόπτερο.
Έμπειροι πιλότοι ανέφεραν στον τηλεοπτικό σταθμό ότι αν πράγματι το ελικόπτερο μπλέχτηκε στα καλώδια της ΔΕΗ, μία από τις εκδοχές για το δυστύχημα, η ταλάντωση αυτή μπορεί να προκαλέσει την αποκόλληση του καθίσματος.
Μάλιστα, τα μέλη του κλιμακίου της ΔΕΗ που κλήθηκαν να αποκαταστήσουν τη βλάβη γιατί υπήρξε διακοπή ρεύματος στην περιοχή, εντόπισαν τα συντρίμμια του ελικοπτέρου και βρήκαν την Βασιλική Πλεξίδα όρθια, σε κατάσταση σοκ.
Η αξιωματικός νοσηλεύεται στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, με κάταγμα λεκάνης και χτυπήματα σε χέρια, πόδια και αυχένα. Σύμφωνα με το Έθνος, υποβλήθηκε σε όλες τις απαραίτητες εξετάσεις και εισήχθη προληπτικά στην εντατική.

5 σχόλια:

  1. Balisor beacons (*) for high voltage power lines

    Φαίνεται ότι στα διάφορα «Μικρομάγαζα» της... Made in Greece «Πατέντας και της Αρπακόλας», με τις απευθείας (?) αναθέσεις «έργων και μελετών» από τους φορείς του Δημοσίου, οι τόρνοι τους (εκτός από τα πάντα όλα, όπως αυτοί λένε!) δεν φκιάνουν ακόμα και κάτι σαν... π.χ. τους «Σημαντήρες (*) Balisor» για γραμμές υψηλής τάσης... όπως (ή κάπως έτσι) μας έλεγε (στο ραδιόφωνο χθες) κάποιος χαροκαμένος συγγενής (σ.σ. εκφράζω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια προς τις οικογένειες, τους συγγενείς και τους φίλους των θυμάτων)!

    (*) μπάλες σήμανσης ή άλλα μέσα που τοποθετούνται σε γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος ώστε να καθίστανται ορατοί οι αγωγοί υψηλής τάσης της ΔΕΗ στα διερχόμενα αεροσκάφη. Τα ελικόπτερα και τα μικρά αεροσκάφη συχνά πετούν χαμηλά σε ορεινά περάσματα ή αυτοκινητόδρομους, όπως επίσης και όταν προσεγγίζουν ένα αεροδρόμιο.

    http://sce.tumblr.com/post/103487625196/what-are-those-balls-that-hang-on-power-lines

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν επρεπε να γινει πτηση αφου είναι γνωστη η χαμηλοτατη ορατοτητα τις πρωινες ωρες,μπορουσε να γινει μετα από 2-3 ωρες και παντα με ενημερωση από το τοπικο δελτιο καιρου.
      Αλλωστε δεν πηγαιναν για αναγκαια πολεμικη επιχειρηση αλλα για επιχειρηση τονωσης ηθικου των παραμεθοριων περιοχων οποτε γυρω στο μεσημερι θα ηταν και πραγματικα αντιληπτοι από τους αναμένοντες ακριτες.

      Διαγραφή
  2. παλι θαμαι αιρετικος: Μονο οι αγγλοσαξωνες ειναι τοσο χαζοι για να μην καταλαβαινουν οτι οταν βλεπουν κολωνες ηλεκτρισμου να προβαλλουν,αυτες συνηθως συνοδευονται απο καλωδια που εκτεινονται περιπου στο ιδιο επιπεδο με το υψος των κολωνων αυτων.Εκτος αν αυτες οι σφαιρες φαινονται και στην ομιχλη ή στο σκοταδι,κατι που δεν ξεκαθαριζεται στο αρθρο.
    Εν παση περιπτωση,οταν πεφτει ομιχλη, νομιζω οτι θαπρεπε τα ιπταμενα μεσα να παιρνουν και υψος...ειδαλλως η προσκρουση σε καλωδια θα πρεπει να θεωρειται βεβαια και ναναι πολυ συχνη κατι που δεν συμβαινει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ Nikolaos, Ναιας και elias cavadas, τα παρακάτω εντελώς ΦΙΛΙΚΑ.

    Για αρχή, καλό θα ήταν, εάν κάποιος δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις και δεν έχει υποστεί αεροπορική εκπαίδευση, να μην εκφράζει απόψεις... εκτός κι αν είστε επαγγελματίες χειριστές πτητικών μέσων και μάλιστα στρατιωτικών αεροσκαφών «κινητών πτερύγων».

    Αν και η δήλωση της διαθωσείσας πως το ελικόπτερο προσέκρουσε σε καλώδια είναι σημαντικό στοιχείο, δεν σημαίνει πως έτσι ακριβώς συνέβη. Το πόρισμα όχι απλά δεν έχει εξαχθεί ακόμη, αλλά η έρευνα τώρα αρχίζει και θα διαρκέσει καιρό - ίσως και μήνες. Κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος εάν το ελικόπτερο κατέπεσε στο έδαφος λόγω της πρόσκρουσης στα καλώδια, ή εάν έπεσε επάνω στα καλώδια ως συνέπεια άλλης βλάβης που το ανάγκασε να χάσει τον έλεγχο - υπάρχει διαφορά.

    Οι προαναφερθείσες «μπάλες» (σημαντήρες Balisor), τοποθετούνται στα καλώδια υψηλής τάσης - αυτά στα οποία προσέκρουσε το ελικόπτερο ήταν καλώδια μέσης τάσης. Επίσης, το δίκτυο καλωδίων υψηλής τάσης (λόγω του υψηλού ύψους από την επιφάνεια του εδάφους) σημαίνεται στους αεροπορικούς χάρτες και τα πληρώματα το λαμβάνουν υπόψη για να το αποφεύγουν κατά την διάρκεια του σχεδιασμού της πτήσης και του briefing. Αντιθέτως, το μέσης τάσης δίκτυο (του οποίο τα καλώδια απέχουν μόλις λίγα μέτρα από το έδαφος), δεν σημαίνεται.

    Τέλος, το «γιατί», το «πως» και το τι «έπρεπε» ή «δεν έπρεπε» να γίνει, δεν είναι δική μας δουλειά να το εκτιμήσουμε - ειδικά με ανεύθυνο τρόπο μέσα από ένα blog. Υπάρχουν πολύ πιο σοφοί και έμπειροι από εμάς επαγγελματίες για να μελετήσουν τα στοιχεία, να διερευνήσουν τις συνθήκες και συντάξουν πόρισμα ατυχήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Pointman (Συμφωνώ με όλα όσα γράφεις· respect στους πανάξιους ελικοπτεράδες μας!)

      Λογικό είναι να σωπαίνουμε όλοι εμείς, οι απ' έξω... αναρμόδιοι ξερόλες «Ιγκόρ Σικόρσκι», αφού επιτροπή κατάλληλων αξιωματικών (*) θα διερευνήσει και αναλύσει τα βαθύτερα αίτια της καταστροφής, ώστε να βρεθεί από τους αρμόδιους η ανάλογη «Διορθωτική Ενέργεια», που θα αποτρέψει εντελώς ή θα μειώσει στο ελάχιστο την πιθανότητα στο μέλλον, επανάληψης τέτοιων οδυνηρών συμβάντων. Η συνεχής βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στις πτήσεις, είναι αυτό που κάνει «το αεροπλάνο» να εξακολουθεί - παρ' όλα τα ατυχήματα - να παραμένει (στατιστικώς) ως το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς.

      (*) Άρθρο 34 – «Διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων και συναφών σοβαρών συμβάντων των Ενόπλων Δυνάμεων»

      7. Το περιεχόμενο του φακέλου της διερεύνησης, καθώς και η ως άνω έκθεση αποτελούν διαβαθμισμένο υλικό, που εμπίπτει στην έννοια του στρατιωτικού απορρήτου και διαφυλάσσεται, ώστε να μην περιέρχεται σε αναρμόδια και μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα, οργανισμούς ή κράτη.

      http://www.opengov.gr/mindefence/?p=5550

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.
ενημέρωση 16/9/2016

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:

•Δεν επιτρέπονται τα «greeklish» (ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες) και η γραφή με κεφαλαία (Caps) .
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση. Σχόλιο από "άγνωστο" ή "unknown" θα διαγραφεί.

Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.

Προσοχή: 1. Η σελίδα λειτουργεί σε εθελοντική βάση. Τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.
2. Όσοι και όσες απευθύνονται στη διαχείρηση με απορίες και ερωτήσεις είναι απαραίτητο να αναγράφουν και το e-mail τους για τη δυνατότητα απάντησης.