17/5/17

Οι μαζικοί διορισμοί όπως ξέρουμε και από προηγούμενα χρόνια, λύνουν το πρόβλημα της παιδείας ( Πανό της ΟΛΜΕ )



9 σχόλια:

  1. Και γιατι δεν αυτοδιορίζονται μονοι τους να γλυτωνουν και τα εξοδα για πανο ;.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγραψες... κάτι παρόμοιο ετοιμάστηκα να πώ αλλά με απάλλαξες!

      Διαγραφή
  2. Ο ειρωνικός τίτλος του άρθρου (έτσι τον αντιλαμβάνομαι εγώ, αν κάνω λάθος διορθώστε με) ταιριάζει άψογα με τη γραμμή Κυρ. Μητσοτάκη όπου δήλωσε στον Γ. Αυτιά στις 6/5/17 "Μητσοτάκης: "Το πρόβλημα στην εκπαίδευση δεν είναι ο αριθμός των δασκάλων"

    Τα τελευταία χρόνια προσλαμβάνονται κάθε χρόνο περίπου 20.000 αναπληρωτές σε Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση. Αυτοί οι Αναπληρωτές αναπληρώνουν τους εαυτούς τους, αναπληρώνουν τα κενά που δημιουργήθηκαν λόγω συνταξιοδοτήσεων και αντί να γίνονται διορισμοί, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ. Ψάξτε να δείτε με ποιο αιτιολογικό έχουν ενταχθεί οι προσλήψεις αναπληρωτών στο ΕΣΠΑ, απορώ πως στην ΕΕ δεν μας πήραν χαμπάρι.
    Αν και κανονικά οι αναπληρωτές αναπληρώνουν μακροχρόνιες άδειες, εγκυμοσύνες κλπ.

    Είμαστε οι ίδιοι που όταν θα πάμε σε νοσκομείο θα φωνάζουμε "μα καλά δεν υπάρχει ένας γιατρός;" και θα απαιτούμε γιατρό, θα τα βάλουμε με το προσωπικό του υποστελεχωμένου νοσοκομείου, όχι όμως με αυτούς που κυβερνούν και φέρουν την κατάσταση εδώ που την έχουν φέρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. electr
      Οι πόροι είναι πεπερασμένοι. Λεφτα για όλα δεν υπάρχουν. Δεν μπορεί η Ελλάδα να έχει το ίδιο λόγο δασκάλων/ μαθητές που έχουν άλλα κράτη που δεν έχουν οικονομικά προβλήματα.
      Στο γυμνάσιο η τάξη μου είχε 35-39 παιδιά . Ο γιός μου είναι με 25 παιδιά στην τάξη και το επίπεδο είναι απογοητευτικό.
      Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου χρειάζεται.

      Βγάζει ο άλλος το φυσικό , το φιλολογικό ή το μαθηματικό και αξιώνει διορισμό από το κράτος...Οχι! Ας πάνε στο εξωτερικό να βρούν δουλειά στο τομέα τους, όπως κάνουν τοσοι νέοι μας.
      Νοσοκόμες και νοσοκόμους χρειαζόμαστε ( όχι γιατρούς).
      Προσλήψεις γίνονται παντού εκτός από εκεί που υπάρχει ανάγκη.

      Διαγραφή
    2. Οι τάξεις (ως χώροι δηλ. αίθουσες διδασκαλίας) μπορούν να φιλοξενήσουν 35-39 παιδιά;
      Γνωρίζετε ποια είναι ελάχιστη επιφάνεια τετραγωνικών μέτρων ανά μαθητή με βάση τον κανονισμό της Πυροσβεστικής για να τηρείται η παθητική πυρασφάλεια;
      Όπως κάθε χώρος συνάθροισης κοινού για να πάρει έγκριση από την Πυροσβεστική πρέπει να πληρεί τους κανονισμούς πυρασφάλειας (παθητικής και ενεργητικής), έτσι και τα σχολεία πρέπει να τηρούν τα παραπάνω (που ορίζει η Πυροσβεστική).
      Τα σχολεία μας χτίστηκαν για να έχουν 35-39 μαθητές ανά αίθουσα διδασκαλίας;

      Όταν ο γονέας θα πληρώσει για το παιδί του στο φροντιστήριο εκεί θα θέλει να μην έχει πολλά παιδιά κάθε τάξη. Στο σχολείο που και αυτό το πληρώνει τα 25 λέμε ότι είναι λιγα με κριτήριο την οικονομική κατάσταση της χώρας.
      Και στο τέλος τι θα πούμε; ότι στο σχολείο δε γίνεται δουλειά.

      Εγώ δεν είπα ότι ΟΛΟΙ όσοι τελειώνουν το Φυσικό, τη Φιλολογία, το Μαθηματικό ότι θα πρέπει να διοριστούν ανεξάρτητα των αναγκών ΑΛΛΑ να διοριστούν εκπαιδευτικοί με βάση τις ανάγκες.
      Το ξέρετε ότι οι Αναπληρωτές προσλαμβάνονται μέσω ΕΣΠΑ και τοποθετούνται στα σχολεία με την αιτιολογία ότι "κάνουν έρευνα για την αναμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών" (αυτή είνα η επίσημη αιτιολογία και για αυτό συμπληρώνουν και ένα on line ερωτηματολόγιο);
      Πιστεύετε ότι ο πραγματικός λόγος που υπάρχουν οι Αναπληρωτές ΕΣΠΑ στα σχολεία είναι αυτός; ή ότι βρήκαν ευκαιρία για να το εντάξουν στο ΕΣΠΑ με αυτόν τον τρόπο;
      Τα ΕΣΠΑ θα έπρεπε να πηγαίνουν σε επιχειρήσεις για αναπτυξιακούς σκοπούς και όχι για να καλύπτουν πάγιες ανάγκες του δημοσίου.

      * όταν κάνουμε σύγκριση με άλλες χώρες θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και τη μορφολογία του ελλαδικού χώρου (πολλά νησιά). Πρέπει και εκείνα τα παιδιά (τα λίγα παιδιά ανά τάξη στα σχολεία των μικρών νησιών) να έχουν τον δάσκαλό τους

      Το πρόβλημα με την αξιολόγηση δεν η ίδια η αξιολόγηση αλλά πόσο αντικειμενικοί θα είναι αυτοί που θα την κάνουν. Και για να πάμε σε έναν άλλο χώρου του δημοσίου που έχει αξιολόγηση, θεωρείτε ότι οι κρίσεις των ανώτατων αξιοματικών είναι αντικειμενικές ή υπεισέρχονται (και) άλλα κριτήρια;
      Για να επιστρέψουμε στο χώρο της εκπαίδευσης: με το προηγούμενο βαθμολόγιο και άριστος να ήταν κάποιος (για τους εκπαδιευτικούς δεν ίσχυαν ποσοστώσεις) μπορούσε να μην προαχθεί βαθμολογικά (οι ποσοστώσεις στις βαθμολογικές προαγωγές όμως ίσχυαν όπως και στο υπόλοιπο δημόσιο) και να παραπεμφθεί στο υπηρεσιακό συμβούλιο με ανώτερη ποινή την απόλυση (κώδικας δημοσίων υπαλλήλων άρθρο 95)

      Αξιολόγηση που εκ των προτέρων κάποιοι κρίνονται απορριπταίοι δεν είναι αξιολόγηση.
      Όταν σπουδάζαμε έμπαινε ο καθηγητής στο αμφιθέατρο και μας έλεγε ότι όσο και να γράψετε (άσχημα, καλά, άριστα) θα περάσω μόνο το 70% των πρώτων; γιατί αυτή ήταν η αξιολόγηση που ήθελε να εφαρμοστεί στο δημόσιο (και στους εκπαιδευτικούς)

      Διαγραφή
  3. electr δώσε μου αν μπορείς συγκριτικά στοιχεία, πόσο κοστίζει ένας αναπληρωτής σε σχέση με τον διορισμένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μισθολόγιο είναι ενιαίο δηλ. για ίδια προσόντα (πτυχίο, μεταπτυχιακό, προϋπηρεσία, τέκνα κλπ) οι μικτές αποδοχές είναι ίδιες. Αυτά από 01/01/2016 με το ενιαίο μισθολόγιο ΣΥΡΙΖΑ.

      Γιατί με το ενιαίο μιασθολόγιο του 2011 (Ε. Βενιζέλου) είχαμε φθάσει σε ορισμένες περιπτώσεις ο μόνιμος με διορισμό προ 01/11/2011 -ίσχυαν οι μεταβατικές διατάξεις του Ν. 4024- με περισσότερη προϋπηρεσία (λόγω βαθμολογικού παγώματος) να έχει μικρότερο βαθμό άρα και μικρότερο μισθό από τον αναπληρωτή που είχε ίδιες σπουδές αλλά μικρότερη προϋπηρεσία (θεωρούνταν προσλαμβανόμενος μετά την 01/11/2011, δεν ίσχυαν οι μεταβατικές διατάξεις και κάθε χρόνο που δούλευε ως αναπληρωτής γινόταν επανακατάταξη σε βαθμό)
      με το μισθολόγιο του 2011: υπήρχε σύνδεση βαθμολογίου-μισθολογίου

      ο μόνιμος κοστίζει επί 12 μήνες
      ο αναπληρωτής κοστίζει επί όσους μήνες δουλέψει (στην καλύτερη περίπτωση 10 μήνες το χρόνο). + ταμείο ανεργίας το καλικαίρι ΕΑΝ δικαιούται (δεν είναι σιγουρο, έχει να κάνει με τα ένσημα που έχει τον προηγούμενο χρόνο)
      Αυτά στα μικτά. Γιατί υπάρχει διαφορά στις κρατήσεις των ασφαλιστικών ταμείων.

      Ο λόγος που δεν κάνει διορισμούς και προτιμά τους αναπληρωτές δεν είναι το κόστος (το ίδιο κοστίζουν), η διαφορά είναι ότι οι μόνιμοι πληρώνονται από τον προϋπολογισμό ενώ οι πλειοψηφία των αναπληρωτών από το ΕΣΠΑ

      Οι μικτοί μισθοί των εκπαιδευτικών (μόνιμων-αναπληρωτών) είναι ότι ισχύει και για το υπόλοιπο δημόσιο. Πίνακας υπάρχει πχ εδώ: http://www.huffingtonpost.gr/2016/01/08/oikonomia-klimakia_n_8938556.html

      Διαγραφή
  4. Έχω συγγενή στην Αμερική, δασκάλα στην Πενσιλβάνια. Η κυβέρνηση έκλεισε το σχολείο που δίδασκε. Εκτός από μερικούς δασκάλους που ήταν στο union όλοι οι άλλοι δάσκαλοι και προσωπικό απολύθηκαν.
    Πρέπει κάποια στιγμή να ξεφύγουμε από τη μονιμότητα στο Δημόσιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η μονιμότητα στο δημόσιο υπάρχει από το 1911. Μονιμότητα υπάρχει όσο ισχύει μία προϋπόθεση κατά το Σύνταγμα (άρθρο 103, παρ. 4). Η προϋπόθεση αυτή είναι η κατοχή οργανικής θέσης. Αυτό σημαίνει ότι αν κλείσει το σχολείο, νοσοκομειο, ΔΟΥ, ΚΕΠ κλπ ο υπάλληλος χάνει την οργναική του και κατά το Σύνταγμα απολύεται. (αυτό με το ισχύον Σύνταγμα, δεν χρειάζεται αναθεώρησή του)

    Αυτό που θέλει προσοχή είναι το εξής: αν κλείσει ένα σχολείο, θα κλείσει το σχολείο "Andpik" και άρα θα πρέπει να απολυθούν οι δάσκαλοι του "Andpik" ή θα κλείσει το σχολείο "electr" και θα πρέπει να απολυθούν οι δάσκαλοι του electr; τότε θα αρχίσουν να δρουν οι ομάδεςπ πίεσης με σκοπό να επηρεάσουν όσους λαμβάνουν τις σχετικές αποφάσεις (είναι η αξιολόγηση που λέγαμε παραπάνω και πόσο αντικειμενική μπορεί να είναι)
    κάπως έτσι δημιουργήθηκε η πλατεία Κλαυθμώνος όπου η κάθε κυβέρνηση απέλυε τους διορισμένους από την προηγούμενη κυβέρνηση (για να βάλει τους δικούς της)

    Και όλα αυτά στον τομέα της παροχής αγαθών: παιδεία, υγεία, μεταφορές, ασφάλεια κλπ

    Στο τομέα του δημοσίου που ασχολείται με ελεγκτικές διαδικασίες πχ εφοριακοί, τελωνειακοί, πολεοδομίες, αστυνομία, επιθεώρηση εργασίας, θέλουμε να φτάσουμε στο σημείο ο υπάλληλος να φοβάται να κάνει έλεγχο (σε όσους ο προϊστάμενος για τον α ή β λόγο δεν θα ήθελε) υπό τον φόβο της απόλυσής του από τον προϊστάμενό του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.