20/6/17

Μια δράκα εξουσιομανείς πολιτικάντηδες και μια σπείρα ιδεοληπτικών δημοσιογράφων, πούλησαν αντιμνημόνιο στους πολίτες και εγκλώβισαν την Ελλάδα στο 3ο και το 4ο μνημόνιο

Αποκαλυπτική έκθεση - ΕSM: Τι δεν έκανε η Ελλάδα (αλλά έκαναν τέσσερις άλλες χώρες) για να βγει από τα Μνημόνια
Ιρλανδία, Ισπανία, Κύπρος και Πορτογαλία βγήκαν από τα προγράμματα χάρη στην αύξηση των ταμειακών τους αποθεμάτων και όχι μέσω μίας προληπτικής γραμμής στήριξης - Ρέγκλινγκ «αδειάζει» Τζανακόπουλο: Στο τέλος του προγράμματος θα εξεταστεί η ρύθμιση του χρέους
Τον «οδικό χάρτη» της εξόδου από τα Μνημόνια, με βάση την εμπειρία από τις περιπτώσεις της Ιρλανδίας, της Ισπανίας, της Κύπρου και της Πορτογαλίας χαράσσει η ετήσια έκθεση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητα (EFSF) και του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης (ESM) -η οποία κατατέθηκε στη γενική συνέλευση των δύο οργανισμών την περασμένη εβδομάδα.

Όπως προκύπτει, η πολυπόθητη έξοδος από το μνημονιακό καθεστώς επιτεύχθηκε για τις παραπάνω χώρες μέσα από την αύξηση των ταμειακών τους αποθεμάτων και όχι μέσω μίας προληπτικής γραμμής στήριξης.

Την εν λόγω έκθεση, όπως γράφει το newmoney.gr, έχει καταρτίσει η Γκέρτρουντ Τούμπελ-Γκούγκερελ ως ανεξάρτητη αξιολογητής. Σε αυτήν, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι, για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των επενδυτών, οι χώρες σε πρόγραμμα έθεσαν ως στόχο να καλύψουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες 6-12 μηνών με ταμειακά αποθέματα, κάτι που βοήθησε στην έκδοση ομολόγων από αυτές.

Για την ενίσχυση των ταμειακών αποθεμάτων τους, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία χρησιμοποίησαν το αδιάθετο ποσό που προοριζόταν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών τους.

«Η μεταχείριση των αδιάθετων πόρων για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών ήταν διαφορετική από τις χώρες που ήταν σε πρόγραμμα. Ανάλογα με το μέσο που είχε προσφερθεί και τον σχεδιασμό του προγράμματος, τα αδιάθετα ποσά που προορίζονταν για την ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών είτε χρησιμοποιήθηκαν για άλλους σκοπούς είτε ακυρώθηκαν ή επιστράφηκαν. Η Πορτογαλία και η Ιρλανδία έλαβαν το πλήρες ποσό του πακέτου χρηματοδοτικής βοήθειας, αν και δεν χρησιμοποίησαν πλήρως τα ποσά για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Το αδιάθετο ποσό αποτέλεσε έτσι μέρος των αποθεμάτων ρευστότητας των χωρών αυτών» αναφέρει η έκθεση.

Το διοικητικό συμβούλιο του ESM δεν ενεργοποίησε ποτέ τα μέτρα προληπτικής στήριξης των χωρών για την επιστροφή τους στις αγορές, όπως μία συμφωνία για μία προληπτική πιστωτική γραμμή μετά την έξοδό τους από το πρόγραμμα.

Οι στρατηγικές για την έξοδο από τα προγράμματα, αναφέρει η έκθεση, δεν ήταν καθορισμένες στα αρχικά σχέδια των προγραμμάτων αυτών και οι συζητήσεις για την έξοδο από αυτά άρχιζαν συνήθως περίπου τρία τρίμηνα πριν από την λήξη του κάθε προγράμματος χρηματοδοτικής βοήθειας.

«Τουλάχιστον αρχικά, μία πλειοψηφία αξιωματούχων των χωρών και οι θεσμοί της ΕΕ υποστήριζαν μία τέτοια συμφωνία (προληπτικής στήριξης) μετά το τέλος του προγράμματος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η ΕΚΤ ισχυρίζονταν ότι οι συμφωνίες αυτές (follow-up arrangements) δικαιολογούνταν, καθώς οι χώρες σε όλα τα πρώτα προγράμματα παρέμεναν ευάλωτες σε σοκ μετά την έξοδό τους» σημειώνει η έκθεση. Αν και αυτές οι συμφωνίες συζητήθηκαν, τελικά όλες οι χώρες έκαναν μία «καθαρή» έξοδο.

Η Ιρλανδία ήταν η πρώτη που βγήκε από πρόγραμμα, διαμορφώνοντας ένα μοντέλο και προηγούμενο που ακολούθησαν οι άλλες χώρες, «καθώς κινήθηκε κατευθείαν στη χρηματοδότηση από την αγορά, χωρίς να ζητήσει ένα πρόσθετο δίχτυ ασφαλείας, όπως μία περαιτέρω επίσημη χρηματοδότηση ή μία προληπτική πιστωτική γραμμή («καθαρή έξοδος»).

H προληπτική πιστωτική γραμμή ήταν η κύρια επιλογή μίας νέας χρηματοδοτικής συμφωνίας που συζητήθηκε σε όλες τις περιπτώσεις.

«Θα πρόσφερε ένα δίχτυ ασφαλείας με λιγότερους αυστηρούς όρους πολιτικής και θα μπορούσε να ήταν πολιτικά πιο αποδεκτή. Ωστόσο, ορισμένοι ερωτηθέντες (σε συνεντεύξεις που έκανε η αξιολογητής) είπαν ότι η αβεβαιότητα για τη μορφή των όρων που θα αντιμετώπιζαν, αποτέλεσε εμπόδιο» για να προχωρήσει η σχετική συζήτηση.

«Οι πιθανές, ή εκλαμβανόμενες, πολιτικές επιπτώσεις από τη συνέχιση των όρων πολιτικής ήταν ο κύριος λόγος που παρακίνησε τις χώρες σε πρόγραμμα να απορρίψουν νέες συμφωνίες, σύμφωνα με τους περισσότερους ερωτηθέντες. Αν και ορισμένοι ερωτηθέντες λυπήθηκαν για τη χαλάρωση της πίεσης μετά την έξοδο από το πρόγραμμα, η κόπωση από τις μεταρρυθμίσεις και η αλλαγή στους εκλογικούς κύκλους δεν έκαναν αποδεκτή τη συνέχιση του εξονυχιστικού ελέγχου από το εξωτερικό», αναφέρεται στην έκθεση.

Οι συνθήκες, υπό τις οποίες σημειώθηκε η έξοδος από το πρόγραμμα, διέφεραν σημαντικά μεταξύ των χωρών, καθώς ορισμένες βγήκαν μετά από επιτυχείς αξιολογήσεις των προγραμμάτων τους, χωρίς καθυστερήσεις ή εμπόδια (Ιρλανδία και Ισπανία), ενώ η Πορτογαλία και η Κύπρος βγήκαν από τα προγράμματα, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η τελική αξιολόγηση.

Ρέγκλινγκ: Στο τέλος του προγράμματος θα εξετάσουμε το ζήτημα του χρέους

Την ίδια ώρα, απόλυτα ξεκάθαρος ότι το θέμα της εφαρμογής ή όχι των μεσοπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους θα εξεταστεί στο τέλος του τρέχοντος προγράμματος, ήταν ο επικεφαλής του ESM, Κλάους Ρέγκλινγκ, σε συνέντευξή του στο CNBC.

Η επισήμανση του κ. Ρέγκλινγκ ότι το ζήτημα του χρέους θα εξεταστεί στη λήξη του προγράμματος έρχεται, σαφώς, σε αντιδιαστολή με όσα υποστηρίζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Τζανακόπουλος, ο οποίος εμφανίστηκε βέβαιος, σήμερα, σε συνέντευξή του, ότι η ρύθμιση του χρέους θα γίνει στο τέλος του προγράμματος.

Παράλληλα, εκτίμησε ότι και το ΔΝΤ θα προχωρήσει στη σύνταξη μίας έκθεσης βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, επίσης στο τέλος του προγράμματος. 

Επιπρόσθετα, υποστήριξε ότι το ζήτημα των γερμανικών εκλογών δεν «συνδέεται» με αυτό του ελληνικού χρέους, δηλώνοντας, μάλιστα, ότι «κανείς, ούτε εγώ φυσικά, δεν θέλει να δει την Ελλάδα να χρεοκοπεί μετά τις γερμανικές εκλογές».

«Δεν προτίθεμαι να υποβαθμίσω αυτό που το Eurogroup αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα, ήταν ένα σημαντικό βήμα. Η εκταμίευση θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουλίου» υπογράμμισε ο κ. Ρέγκλινγκ.

Αναφερόμενος στη διαδικασία που θα λάβει χώρα, προκειμένου να υπάρξει εκταμίευση, τόνισε ότι «τώρα πρέπει να προχωρήσουμε στις εθνικές διαδικασίες, αλλά το Eurogroup κατέληξε σε μια συμφωνία επί της αρχής. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, διότι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν μεγάλες πληρωμές εξυπηρέτησης χρέους που έρχονται τον Ιούλιο για την Ελλάδα», ενώ προσέθεσε ότι η Ελλάδα δεν έχει μεγάλες υποχρεώσεις για αποπληρωμή χρέους εντός των επόμενων πέντε ετών.

«Ως ποσοστό του ελληνικού ΑΕΠ, οι πληρωμές τους για την εξυπηρέτηση χρέους από τον προϋπολογισμό είναι μικρότερες από αυτές σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, και χαμηλότερες ακόμα και από τις ΗΠΑ. Μακροπρόθεσμα, υπάρχουν αποπληρωμές, αλλά για αυτό το λόγο δεν βιαζόμαστε. Έχουμε πολύ μακροπρόθεσμο χρονικό πλαίσιο, μεγάλη αβεβαιότητα, άρα είναι καλό να περιμένουμε λίγο και να δούμε πώς τα πάει η οικονομία» κατέληξε.
Πρώτο Θέμα

11 σχόλια:

  1. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ .ΦΤΑΝΕΙ ΠΛΕΟΝ ΜΕ ΤΟ ΣΑΝΟ ΠΕΡΙ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΧΩΡΩΝ.ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΜΩΣ ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΟΒΑΡΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ ΦΤΗΝΟΙ,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΝΙΖΟΥΜΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ.ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΝΔ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ ήμουν με την δεξιά από το την εποχή της ΕΡΕ
    Μας επέβαλαν τον Αμερικανό Jeffry ως Πρωθυπουργό, που το απαγορεύει το Σύνταγμα, διότι γεννήθηκε στην αλλοδαπή, με σκοπό να καταστρέψει την Ελλάδα ή καλλίτερα, να συνεχίσει το έργο του πατερά του και του Σημίτη.
    Μετά απ’ αυτόν, ήλθε ο προδότης της παρατάξεως, ο αλήτης που ανταποκρίνεται στον ήχο της λέξεως Σαμαράς (ξέρετε αυτός που ήταν μέτοχος στην Τράπεζα Μαραθώνιος, που είχε φορτηγά πλοία, στα οποία βρεθήκαν τεράστιες ποσότητες ναρκωτικών, και οι Αμερικανοί δεν του επέτρεψαν να ταξιδεύσει στις ΗΠΑ), αυτός που έκανε το κίνημα εναντίον του Μητσοτάκη.
    Μάλιστα, το 90% της υπερ-καταστροφής που έκαναν οι δυο αλιγάτορες την παραλλάζουμε με το 10% του Τσίπρα, που αν μη τι άλλο, του είχαν προετοιμάσει την παραίτηση του για τον Φεβρουάριο του 2015, ελπίζοντας να του φορτώσουν όλες τις πουτανιές που του άφησαν, αλλά, απέτυχαν!
    Η ΝΔ, έγινε το οικόπεδο όλων των μη Νεοδημοκρατών, Ο Σαμαράς ήθελε να την μετονομάσει σε Νέα Ελλάδα και ν’ αποβάλει τους Καραμανλικούς. Ο Κούλης, θέλει έξω τους Καραμανλικούς αλλά δεν μπορεί να κάνει χωρείς αυτούς. Τα τζόβενα Βορίδης και Γεωργιάδης έχουν όλες τις αναφερθείσες παρανιές, και πάμε λέγοντας…
    Ποιος απ' αυτούς είναι πραγματικός Πατριώτης; Ουδείς εξ αυτών, διότι βάζουν το εαυτόν τους και το κόμμα τους πάνω από την Πατρίδα.
    Όλοι αυτοί, μου κατέστρεψαν το Κόμμα μου, και συνάμα υποδούλωσαν την Ελλάδα, είναι αδιανόητο η ΝΔ να υποστηρίζει ναρκοεμπόρους, είναι αδιανόητο να κατεβάζουν τα σώβρακα τους και να καλούν τους Γερμανούς να κάνουν είσοδο.
    Εάν ήταν δυνατόν, θα έτριβα τις μούρες τους μ’ ένα άπλυτο αρχιδομάνδυο!
    Φιλικά
    Δρ. Ευάγγελος Αρκάς
    Λονδίνο, ΗΒ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δρ. Αρκάς, κι εσείς γελοιογράφος και μάλιστα με ... ντοκτορά;

      >Μας επέβαλαν τον Αμερικανό Jeffry ως Πρωθυπουργό, που το απαγορεύει το Σύνταγμα, διότι γεννήθηκε στην αλλοδαπή<

      α) Ποιος και, προπαντός, ποιος μάς τον επέβαλε; Δεν ψηφίστηκε σε ελεύθερες εκλογές;

      β) Πείτε ποιο άρθρο τού Συντάγματος απαγορεύει ο πρωθυπουργός να έχει γεννηθεί την αλλοδαπή;

      Διαγραφή
    2. Διόρθωση:

      α) "Ποιος και, προπαντός, ποιος μάς τον επέβαλε;" => Ποιος και, προπαντός, πώς μάς τον επέβαλε;

      Ζητώ συγγνώμη.

      Διαγραφή
  3. Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε, όπως ο μπράβος του Σόιμπλε στον ESM, το έλλειμα στην Ιρλανδία έχει φτάσει αισίως το 1005 % επί του ΑΕΠ, ενώ στην Ισπανία το έλλειμα που σήμερα έχει φτάσει στα 1.100 δίς Ευρώ και αυξάνεται συνεχώς κατά 50 δίς Ευρώ ετησίως.

    Παντού επιτυχίες, μην τους ματιάσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΙΡΛΑΝΔΙΑ:

      "Το 2015 η ανάκαμψη της ιρλανδικής οικονομίας έφθασε το 7%, ενώ για φέτος η ανάπτυξη θα περιοριστεί περίπου στο 4,5%. Ο υπουργός Δημοσίων Εσόδων άφησε να εννοηθεί ότι αναμένει κατά την τρέχουσα χρονιά μεγαλύτερη ανάπτυξη και ότι το έλλειμμα ενδεχομένως θα μηδενιστεί. Η μοναδική στην Ευρώπη αλματώδης ανάπτυξη οφείλεται στην ιδιωτική κατανάλωση, αλλά και τις επενδύσεις. Εξέχων είναι ο ρόλος και των εξαγωγών, που ελέγχονται κυρίως από πολυεθνικές. Μόνο από τη φορολογία εισοδήματος νομικών προσώπων το κράτος διασφάλισε έσοδα μερικών δισεκατομμυρίων". (εδώ).

      ΙΣΠΑΝΙΑ: Καλύτερο του στόχου το έλλειμμα του προϋπολογισμού

      Θα ήθελα τις δικές σου πηγές.

      Διαγραφή
    2. @ Nativist Βλέπω Κάπιταλ και πρώτο θέμα οι δικές σου πηγές, τι να πω; "εντυπωσιάστηκα" για άλλη μια φορά!

      Διαγραφή
    3. @ Αναζητητής 1999

      Μπορείς να διαψεύσεις κάτι απ' αυτά που λένε με στοιχεία; Μπορείς να δώσεις δικά σου στοιχεία; Αν ναι, κάνε το. Αν όχι, μην γράφεις ανούσια σχόλια.

      @ Dimitri

      Δώσε εσύ, λοιπόν, στοιχεία αξιόπιστα. Γιατί δεν το κάνεις; Το σχόλιό σου (ο Θεός να το κάνει), δεν διαφέρει από τού από πάνω.

      Διαγραφή
    4. Αναζητείστε παλιότερο άρθρο του ΣΚ περί έλλειψης γεωπολιτικής συνείδησης του νεοέλληνα.
      Διαβάζοντάς το θα καταλάβετε τι εκμεταλλεύονται τα κοράκια και μας θεωρούν εύκολη λεία...

      Διαγραφή
  4. Ενω οι προαναφερθεισες χωρες πραγματι αντιμετωπιζουν τεραστια οικονομικα προβληματα,η Ελλαδα επελεγει σαν πειραματοζωο οχι μονον για τα οικονομικα της προβληματα αλλα και για αρκετους αλλους λογους που ειναι γνωστοι απο εποχης παντοδυναμιας Κισσιγκερ και λοιπων 'σχεδιαστων' των παγκοσμιων συμβαντων.
    Απλως επρεπε να επισυμβει ο καταλληλος χρονος,ιερον δογμα της Ν.Τ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. >η Ελλαδα επελεγει σαν πειραματοζωο<

      Έχω φάει στην μάπα αυτή την βλακεία. Μπορείς να μού εξηγήσεις γιατί ειδικά η Ελλάδα;

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.