24/6/17

Σταύρος Καλεντερίδης: Περικυκλωμένοι από τα άκρα - Να σπάσουμε αυτόν τον νοσηρό κλοιό για να σταθεί στα πόδια της Ελλάδα

Σταύρος Καλεντερίδης*
Σε συνέχεια του άρθρου μου για τη θεωρία των «2 άκρων, 2 απολιθωμάτων και λοιπών περισσευμάτων» παραθέτω τη θεωρία της πλήρους «περικύκλωσης από τα άκρα».
Στην πραγματικότητα η πατρίδα μας (λυπάμαι αν στεναχωρώ κάποιο άκρο με την επιλογή των λέξεων, ωστόσο παραμένω υπεράνω ιδεολογιών), είναι περικυκλωμένη από πολιτικά ακραίες ιδεολογίες.
Οι πολιτικές ιδεολογίες αποτελούν αντικείμενο μελέτης της πολιτικής επιστήμης και περιγράφουν πολύ συγκεκριμένα πράγματα για τη θέσμιση μιας κοινωνίας. Αυτοί που παρουσιάζονται ως θιασώτες τους, πρεσβεύουν ταυτόχρονα και το αντίστοιχο πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό και αξιακό μοντέλο. Είναι δηλαδή «στρατιώτες» της εκάστοτε πολιτικής ιδεολογίας. Αν εξετάσουμε τις ιδεολογίες αυτές υπό το πρίσμα της πολιτικής επιστήμης και τις μεταφέρουμε στο σημερινό πολιτικό σύστημα της χώρας καταλήγουμε σε πολύ συγκεκριμένα συμπεράσματα.
Οι 4 ιδεολογίες οι οποίες κυριαρχούν στην Ελλάδα είναι ο (νέο)φιλελευθερισμός-συντηρητισμός, ο σοσιαλισμός (ή η τραγελαφικά επονομαζόμενη σοσιαλδημοκρατία), ο κομμουνισμός και ο φασισμός. 
Αρχικά να πω πως καμία από αυτές τις ιδεολογίες δεν είναι Ελληνική. Είναι όλες τους εισαγόμενες από τα παραπαίδια των απανταχού ανέμπνευστων πολιτικών οι οποίοι αφού μαγευτούν λόγω μωρίας από κάτι στο εξωτερικό ή αφού διαβάσουν μια μυθιστορηματική νουβέλα (βλ. Το Κεφάλαιο) προσπαθούν να το εισάγουν, και να επιβάλλουν τις φαντασιώσεις τους στη χώρα μας.
Και οι 4 ιδεολογίες λοιπόν, πάντα κατά την Ελληνική τους μεταφορά και απόδοση από επαγγελματίες πολιτικούς και δήθεν ακαδημαϊκούς, αποτελούν ακραίες πολιτικές προτάσεις. Αναλυτικότερα:
Ο ελληνικός φασισμός είναι μια εθνικιστική και απολυταρχική ιδεολογία η οποία αναγνωρίζει μόνο το έθνος και αντιτίθεται στην προσέγγιση του ανθρώπου ως ξεχωριστή προσωπικότητα. Σε μια ανέλπιδη και μυωπική αναζήτηση εθνικής «καθαρότητας», καταλήγει σε πρακτικές ωμής βίας, λογοκρισίας, φίμωσης του τύπου και λοιπών καταστολών για να επιβληθεί σε κάθε αντιφρονούντα. Στην τέλεια μορφή του ο φασισμός είναι μια ολοκληρωτική, στρατοκρατική, ανελεύθερη, μισαλλόδοξη και κλειστοφοβική ιδεολογία κατά την οποία ο πολίτης απορροφάται από ένα ισχυρό κέντρο εξουσίας το οποίο συγκεντρώνεται στα χέρια ενός δικτάτορα, στον οποίον καθυποτάσσεται ως δέσμια ολόκληρη η χώρα.
Ο ελληνικός (νέο)φιλελευθερισμός-συντηρητισμός είναι η ιδεολογία της κομματικής δημοκρατίας, και των ολιγαρχών. Ένα σύστημα επαγγελματιών της πολιτικής, όπου κυριαρχούν ανίκανες και διεφθαρμένες μαριονέτες οι οποίες συνάπτουν σχέσεις με διάφορους κύκλους συμφερόντων (του εσωτερικού και του εξωτερικού) και επιβουλεύονται τους πολίτες. Στην τέλεια μορφή του ο (νέο)φιλελευθερισμός-συντηρητισμός είναι μια εκφυλιστική, πλουτοκρατική και οπισθοδρομική ιδεολογία κατά την οποία μια κλειστή σέκτα  ανειδίκευτων οικογενειοκρατών και υποτακτικών τους, καταδυναστεύει τη χώρα με τον μανδύα της δημοκρατίας, διχάζει την κοινωνία και την διαφθείρει με πελατειοκρατικές πολιτικές, επιφέροντας έτσι τον σκοταδισμό του πνεύματος και την απόλυτη υποδούλωση.
Ο ελληνικός σοσιαλισμός είναι κοντινός συγγενής του ελληνικού (νέο)φιλελευθερισμού-συντηρητισμού. Εκεί που ο (νέο)φιλελευθερισμός-συντηρητισμός διακρίνεται για την κοινωνική του αναλγησία, την αδίστακτη θεοποίηση του κέρδους, και την παντελή αδιαφορία για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο  ελληνικός σοσιαλισμός έρχεται με τον λαϊκισμό του και τα σαρώνει όλα. Μία ιδεολογία που βασίζεται στο ψέμα και την εξαπάτηση του πολίτη, πανομοιότυπη κατά τα άλλα με τη διαφθορά του (νέο)φιλελευθερισμού-συντηρητισμού καθώς και τα δύο ρεύματα αντιμετωπίζουν τον πολίτη ως πελάτη. Στην τέλεια μορφή του ο σοσιαλισμός δημιουργεί ένα τεράστιο γραφειοκρατικό κράτος – τέρας (χομπσιανός Λεβιάθαν) το οποίο εξαγοράζει την πολιτική υποστήριξη,  διορίζει υποστηρικτές, και καταστρέφει οικονομικά αλλά κυρίως ηθικά τη χώρα.
Τελευταίος αλλά όχι καταϊδρωμένος, ο ελληνικός κομμουνισμός είναι ο ετεροζυγώτης δίδυμος του ελληνικού φασισμού. Εξίσου ακραίος, βίαιος, λαϊκίστικος και πολέμιος κάθε έννοιας δημοκρατίας και ελευθερίας. Στην τέλεια μορφή του κομμουνισμού δεν υπάρχει Ελλάδα, αλλά ένα είδος μορφώματος, στην κορυφή του οποίου βρίσκεται το κράτος – αστυνόμος μέσω του οποίου το Κόμμα ελέγχει τα πάντα, από την ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα και τα διαθέσιμα προϊόντα στα ράφια, μέχρι τις επιτρεπόμενες ώρες κυκλοφορίας στους δρόμους. Ταυτόχρονα, στην κοινωνία επιβάλλεται ο τρόμος και η ανομία.
Αν και περικυκλωμένοι από ακραίες και επικίνδυνες ιδεολογίες, δεν πρέπει ωστόσο να απελπιστούμε. Στις πολιτικές ακραιότητες του σημερινού πολιτικού μας συστήματος αντιπαρατίθεται η ιδεολογία του δέλτα, η οποία εδραιώνεται με τους πυλώνες της αξιοκρατίας, της διαφάνειας, της ισονομίας και ισότητας, της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, της πολιτικής λογοδοσίας και της διαβούλευσης με τους πολίτες. Κυρίως όμως της πραγματικής συμμετοχής και της δημοκρατίας.
Θα επανέλθω σε επόμενο άρθρο με αναλυτική παρουσίαση του θεσμικού οικοδομήματος του δ. Μέχρι τότε μην μείνετε παρατηρητές των εξελίξεων. Δεν είμαστε αδύναμοι. Εμείς είμαστε η Ελλάδα – οι πολίτες της.
Σταύρος Καλεντερίδης είναι πολιτικός επιστήμονας, διεθνολόγος και επικοινωνιολόγος, εκ των εμπνευστών του ανεξάρτητου πολιτικού κινήματος δέλτα.
Πάρε μέρος: www.todelta.gr
Γίνε υποστηρικτής του δέλτα ΕΔΩ

21 σχόλια:

  1. Θα μπορούσες ίσως να γίνεις πιο σαφής, αν μάς έλεγες ποιους θεωρείς εκπροσώπους τής κάθε ιδεολογίας που αναφέρεις. Στην Ελλάδα, κατά την γνώμη μου, δεν υπάρχουν ιδεολογίες, παρά μόνο κομματικά συμφέροντα.
    Το άρθρο δεν είναι παρά ένα θεωρητικό κείμενο, άνευ ουσιαστικού αντικρίσματος.
    Η πολιτική είναι μία τέχνη πρακτική και δεν διδάσκεται σε σχολεία ή πανεπιστήμια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν θεωρώ κάποιους, τα πράγματα είναι αυτονόητα και αλίμονο αν κάποιος αδυνατεί να τους αναγνωρίσει. Πιστεύω πως κανένα κόμμα δεν μπορεί να παραπονεθεί ότι δεν αναφέρεται στη λίστα.

    Η πολιτική είναι επιστήμη, και ασκείται με ποικίλους τρόπους. Επιπλέον δεν μπορείς να πρωταγωνιστήσεις στην πολιτική αν έχεις έλλειψη πολιτικής ιδεολογίας, γνώσης πολιτικής φιλοσοφίας, πολιτικής ιστορίας, κ.ά. Αν το κάνεις, αποτυγχάνεις, και παίρνεις στο λαιμό σου και τους υπόλοιπους.

    Με άλλα λόγια, πρακτική πολιτική χωρίς σχετική παιδεία ασκούν μόνο οι αγράμματοι και οι απαίδευτοι. Θα τους αναγνωρίσεις και στο κοινοβούλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορείς να πεις ούτε εσύ, ούτε κανένας άλλος, ότι τούς αναγνωρίζεις, διότι η αναγνώριση θα είναι βάσει τής υποκειμενικής σου κρίσης.
      Επίσης, για ποιαν "πολιτική" μιλάς; Η άσκηση πολιτικής είναι τέχνη καθαρά πρακτική, η οποία μπορεί να συμπληρωθεί από κάποιες θεωρητικές γνώσεις. Οι θεωρητικές γνώσεις βοηθούν στο φυδικό χάρισμα και την εμπειρία τού πολιτικού, αλλά δεν τον κάνουν.
      Και στην αρχαία Ελλάδα οι σοφιστές διετείνοντο ότι διδάσκουν πολιτική.

      Διαγραφή
  3. Ἱστορικῶς α) οἱ ἰδεολογίες γέννησαν τά κόμματα, ὅπως οἱ ἰδεολογίες πρὀ τῆς Γαλλικῆς Ἐπαναστάσεως, ἀλλά, καί β) τά κόμματα γέννησαν τίς ἰδεολογίες, ὅπως στήν Ἀγγλία τοῦ 18ου αἰῶνος.
    Ἐπίσης, ἡ κοινωνία δέν γεννᾶ κόμματα, οὔτε κάν ἰδεολογίες, ἀλλά βάσεις γιά ἰδεολογίες.
    Τό θέμα εἶναι ὅτι κάποιοι ἐπιλαμβάνονται τῶν ἰδεολογιῶν, καί τίς κεαφαλιοποιοῦν, πρός ιδιονοφελος συνήθως, γιά νά δικαιολογήσουν τήν ἀπαίτηση γιά κατάκτηση τῆς ἐξουσίας ἤ τήν διατήρηση τῆς ἐξουσίας τους. Ἐξουσίας, ὄχι ἀνααγκαστικά μόνο στό κράτος, ἀλλά καί ἁπλῶς, μέσα στό πολιτικό σύστημα.
    Θά μποροῦσαν νά ὑπάρχουν οἱ πολτικές, οἰκονομικές καί κοινωνικές ἰδέες καί οἱ ἰδεολογίες, χωρίς κόμματα-φορεῖς τους;
    Γιατί ὁρισμένα κόμματα, ὑπερτροφικά σέ ἰδεολογική σὠρευση προτύπων, στρέφονται εἴτε σέ ὑποκριτική ἀποδοχή ὑπάρχόντων στήν κοινωνία θρησκευτικῶν προτύπων ὡς συστημικά κόμματα, εἴτε σέ παραθρησκευτικές ἰδέες ἀνατροπῶν ὡς τάχα ἀντισυστημικά κόμματα;
    Τό νά εἶναι κάτι ἤ κάποιοι, ἐκτός ἰδεολογιῶν, παραθρησκευτικῶν ἰδεῶν, καί ἐκτός τῶν κομμάτων, ὑπάρχει πολιτικῶς; Ἀφοῦ ὑπάρχει κοινωνικῶς, κανονικά θά ὑπάρχει καί πολιτικῶς. Ἀλλά γιατί μένει σιωπηλή πλειοψηφία ἤ ὁμιλοῦσα καί μή ἀκουγόμενη μειοψηφία;
    Θά μποροῦσε στήν Ἑλλάδα νά ἀσκήσει ἐξουσία ἕνας μή κομματικός καί μή ἰδεολογικοποιημένος κοινωνικό-πολιτικός φορέας;
    Θά μποροῦσαν στήν Ἑλλάδα τά κόμματα, νά ὑπάρχουν χωρίς παγιωμένες ἰδεοληψίες πού διαροῦν τόν λαό καί ὑπονομεύουν τήν ἐθνική ἑνότητα; Εἶναι αὐτό δυνατό μ.ονον ὡς ἐπιλογή ὑπό προσώπων, ἤ καί ὡς θεσμοποιημένη βάση τοῦ συστήματος; -ἐννοεῖται μέ ποιούς ἐλέγχους ἤ checks and balances...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Σταύρο, συναισθηματική η ανάλυσή σου διότι δεν αναφέρεσαι στην βάση των πραγμάτων που είναι η οικονομία -κατ' εμέ-. Τα αναφερόμενά σου δεν απέχουν από το σύνθημα ''μαύρος και κόκκινος φασισμός'' το οποίον αρκετά παλαιόν είναι. Μου θυμίζουν αρκετά τον μακαρίτη Στέφανο Στεφανόπουλο (ΣΤΕΦΣΤΕΦ)μετά την πτώση της χούντας. Θα επιθυμούσα να δω στην ανάλυσή σου πως σκέφτεσαι την βάση της οικονομίας στην Ελλάδα που ονειρεύεσαι.
    φιλικά
    γ
    Γ.Γουρζής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τουναντίον, η βάση είναι οι θεσμοί και το πολίτευμα, όλα τα υπόλοιπα έπονται. Αυτά διέπουν όλους τους κανόνες μιας πολιτείας, και ένας εξ αυτών είναι και η οικονομία. Για δεκαετίες το πολιτικό σύστημα μας παρακινεί να κοιτάμε την κορυφή του παγόβουνου και όχι τις βάσεις του. Γι' αυτό και έχουμε καταλήξει στις διάφορες οικονομικές φόρμουλες, λύσεις και και συνταγές σωτηρίας οι οποίες αποδείχθηκαν είτε ουτοπικές είτε κοινωνικά άδικες.

      Η ουσία είναι το πολίτευμα, το οποίο ορίζει και τους κανόνες του παιχνιδιού. Οικονομικές λύσεις σε ένα σάπιο πολιτικό σύστημα - σε ένα στημένο παιχνίδι δηλαδή - αποτελούν ευχολόγια και χειριστικά επικοινωνιακά τεχνάσματα.

      Στο δ μιλάμε με πολύ συγκεκριμένο τρόπο για μείζονα θεσμικά ζητήματα. Από αυτά θα έρθει η λύση και όχι από την εφαρμογή του "τέλειου" οικονομικού μοντέλου σε ένα κράτος διαφθοράς και αναξιοκρατίας

      Διαγραφή
    2. το ποιός εργάζεται και πως, το ποιός καρπούται την υπεραξία και πως, το τι παράγεται και με τι-ποιανού κεφάλαιο, είναι βασικά θέματα τα οποία ορίζουν και τους θεσμούς που θα τα διέπουν. Σταύρο αγαπητέ, δεν γνωριζόμαστε αλλά με τσιγκλάς ευχάριστα με τον προβληματισμό και τις προτάσεις σου. Το σύστημα ναι σάπισε και χρειάζεται επανεκκίνηση όχι το σύστημα αλλά η κοινωνία, με ποιούς κανόνες; Αν δεν τεθούν από την αρχή τα ζητήματα της εργασίας και της παραγωγής, τότε με τις καχυποψίες που έχουν αναπτυχθεί -και δίκαια- , ο πολίτης προσμένει λύσεις επιβίωσης κατ΄αρχήν που θα διέπονται από αρχές ανθρωπισμού.

      Διαγραφή
  5. "αφού διαβάσουν μια μυθιστορηματική νουβέλα (βλ. Το Κεφάλαιο)"
    Σταύρο, όταν επιχειρείς μια αντικειμενική ανάλυση, δε χρειάζεται να υποβαθμίζεις σημαντικά επιστημονικιά κείμενα, τα οποία μπορεί να προσεγγίζει ο οποιοσδήποτε ανεξαρτήτως απόψεων. Εξάλλου δε διδάσκεται σε τμήματα φιλολογίας, λογοτεχνικής γραφής, ούτε πολιτικής-ηθικής φιλοσοφίας (το συγκεκριμένο κείμενο) κτλ. Σε άλλα τμήματα διδάσκεται(ευγνωσμένης αξίας, τελοσπάντων). Όταν ολοκληρώσεις το διάβασμά του θα διαπιστώσεις τη βαρύτητα του αλλά και τον τρόπο που δυνητικά ευθυγραμμίζεται με τη δική σου ανάλυση περι ιδεολογίων.
    Καλή συνέχεια σε αυτό που κάνεις.

    Μιχαήλ Κίτας, Λάρνακα, Κύπρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σημαντικά υπό ποία έννοια; Εάν προσέθετα στις διάσημες φαντασιακές νουβέλες και τον Πλούτο των Εθνών θα ήταν ίσως ευκολότερο να αποδομήσουμε τα "ιερά" πολιτικά τέρατα που δίχασαν, και διχάζουν μέχρι και σήμερα όπως παρατηρώ, την ανθρωπότητα;

      Το Κεφάλαιο το διδάχθηκα (σε σχολή πολιτικής επιστήμης), και μπορώ να συμφωνήσω με αρκετά χωρία τα οποία όντως ευθυγραμμίζονται με τη δημοκρατική θεώρηση της πολιτείας. Στο σύνολο του ωστόσο αποτελεί μια χειρότερη πλατωνική Πολιτεία, η οποία δημιούργησε και δημιουργεί ιδεολογικούς ζηλωτές περιχαρακωμένους σε αδιέξοδες αντιλήψεις.

      Διαγραφή
    2. Mε τον Πλούτο των Εθνών ξεκινούν τα προβλήματα της ανθρωπότητας.Ο Ανταμ Σμιθ έφτιαξε την Φιλελεύθερη Ιδεολογία το 1776 και λίγο αργότερα το 1789 ήρθε η Γαλλική Επανάσταση. Η μήτρα και των δυο ιδεολογιών ήταν η ίδια, τα 5 αδέρφια Ρότσιλντ.
      Δημοκρατία με κόμματα δεν μπορεί να υπάρξει.Η αριστερά λόγου χάρη προδίδει, το ΛΑΟΣ, οι ΑΝΕΛ δημιουργήθηκαν ως ανάχωμα στον Πατριωτισμό. Το ίδιο και η ΧΑ. Η ΝΔ κάνει το πατριωτικό κόμμα και διασκεδάζει στο GAY Pride.
      Το ΠΑΣΟΚ έβαλε στα θεμέλια του Έθνους τον Κομμουνισμό.


      Το ένα κόμμα συμπληρώνει το άλλο.


      Διαγραφή
  6. Το βασικό δίπολο που υπάρχει είναι εθνοκεντρικοί και φεδεραλιστές στην πολιτική.Εκεί πρέπει να πάρουμε θέση.Ο μεσαίος χώρος και τα δύο άκρα κατά τη γνώμη μου είναι παρωχημένη ανάλυση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλά τα λες για τα 4 εκτρώματα. Μαζί με άλλους εν Ελλάδι μπορεί το Δέλτα να φέρει αποτελέσματα. Γεώργιος Κασιμάτης, Κοντογιώργης, τι συζητάνε επ' αυτού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο Μέγας Βασίλειος έλεγε ότι : οι πολίτες έχουν δει όλα τα ππλιτεύματα και όλες τις ιδεολογίες (τίποτα δεν είναι τόσο νέο όσο νομίζει) και όλα μα όλα είναι οφέλιμα και καλά αρκεί να τα εφαρμόζουν άγιοι.
    Με το άγιοι εκτιμώ ότι εννοεί τους αρίστους , τους ωραίους και τους καλούς καγαθούς .
    Όσο αφορά τα της Ελληνικής πραγματικότητας , το σύνολο των ντεμεκ "αρίστων" τελείωσε σπουδές στο ίδιο γιουνιβερσιτι , μάθαν τα ίδια γράμματα ...άρα οι διαφορές τους είναι τόσο δυσδιάκριτες όσο δύο μύγες στην ιδια κουπα γάλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το Κεφάλαιο ως "μυθιστορηματική νουβέλα" από κάποιον που θέλει να λέγεται πολιτικός επιστήμονας ήταν πολύ ενδιαφέρον... Όπως άλλωστε και το "υπεράνω ιδεολογιών" από κάποιον που φαίνεται να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε πολιτική κίνηση με ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω ποιον εκπλήσσεις, εμένα πάντως όχι ιδιαίτερα!

      Διαγραφή
  11. Στην ουσία ο άνθρωπος σας μιλάει για τις αξίες της Αθηναϊκής δημοκρατίας που στηριζόταν σε κυβέρνηση νόμων και όχι προσώπων .Το πόσο σημαντική ήταν αυτή ή λεπτομέρεια, φαίνεται από το ότι ο νόμος είναι απρόσωπος και αδιάβλητος, ενώ τα πρόσωπα υπόκεινται σε πειρασμούς. Ο Αριστοτέλης μάλιστα στα «Πολιτικά» αναφέρει ότι «άνευ ορέξεως •νους ο νόμος• εστίν», γι’ αυτό και είναι απρόσωπος.Στην ουσία διασφάλιζε την ισότητα όλων των πολιτών!!Και λέγοντας ισότητα απλά μπορούμε να εννοήσουμε την «ισονομία», την «ισηγορία», την «ισογονία», την «ισοκρατία», την «ισοψηφία» και την «ισοτιμία.Βασικές έννοιες της Δημοκρατίας που μπορεί σήμερα να θεωρούμε ότι την εφαρμόζουμε σαν πολίτευμα αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι.Ισότητα προβλέπεται και από το Σύνταγμα.....εφαρμόζεται όμως για όλους???Στην ουσία ψάχνεται κύριοι σχολιαστές το τέλειο ιδεολογικό όχημα(Νεοφιλελευθερισμό,κομουνισμό,φασισμό,Σοσιαλισμό)που στην ουσία σαν ιδεολογίες βιάζουν την έννοια της Δημοκρατίας που αν εφαρμοστεί σωστά δεν χρειάζεται ιδεολογικό όχημα!!Στην Αθηναϊκή δημοκρατία δεν υπήρχαν αντίπαλες πολιτικές ιδεολογίες όπως σήμερα.Υπήρχαν όμως αντίπαλα πολιτειακά συστήματα.Στην ουσία αν εφαρμόσουμε σωστά την Δημοκρατία δεν χρειάζεται να έχουμε κάποια ιδεολογία σαν όχημα.Αυτό νομίζω προσπαθεί να σας πει το παιδί και τον βομβαρδίσαμε με την Ελληνική π@π@ρολογία..που στην ουσία και αυτή πηγάζει από την Ελληνική Δημοκρατία και ονομαζόταν ισηγορία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο σου Mavi Kopek, με γεμίζεις ελπίδα πως δεν έχουμε χαθεί σαν λαός στον κυκεώνα της πολιτικής ιστορικής μετριότητας. Ελπίδα για την Ελλάδα μας!

      Το ανελεύθερο και αντιδημοκρατικό πολιτικό σύστημα της χώρας μας, που μέχρι και εδώ εμφανίζονται υποστηρικτές του (!), έχει τελειώσει. Ζούμε τους μεταθανάτιους σπασμούς του. Θα φτιάξουμε ένα νέο πολιτικό σύστημα, δημοκρατίας, ισότητας και ελευθερίας. Ούτε για τον Μαρξ, ούτε για τον Σμιθ, ούτε για κανέναν μάγο της πολιτικής του σήμερα. Αλλά για τους πολίτες μας.

      Διαγραφή
    2. Εδω τους ζυγιζανε πριν μπουνε στην πολιτικη ,ενω εμεις οι 'απογονοι' εκεινων ανταμοιβουμε με αργια 1 μηνος την πιο πανω 'κυρια' που αρπαξε 101.000 ευρω.
      Ρε μπας και ειχε δικιο ο Φαλμεραυερ ?.

      Διαγραφή
  12. Αγαπητέ Σταύρο σε ευχαριστώ για τα λόγια σου αλλά νομίζω ότι δεν μου αξίζουν. Είμαι η γενεά που είχα τουλάχιστον σαν υποχρέωση μου να παραδώσω μια καλύτερη Ελλάδα στην επόμενη γενεά. Δυστυχώς απέτυχα.Συνέχισε στο ίδιο δρόμο που διάλεξες να ακολουθήσεις.Έχεις την μόρφωση,τον πολιτικό λόγο αλλά και όλα τα εχέγγυα για να επιτύχεις.Κυρίως όμως διαθέτεις παιδεία που δεν είναι λόγω της μόρφωσης σου αλλά λόγω της οικογενείας σου.Προχώρα μπροστά και φρόντισε να έχεις ψύχραιμο πολιτικό λόγο και μεγάλα άντερα διότι προβλέπω να πέφτουν να σε φάνε!Θεωρώ ότι και τα παιδιά που σε πλαισιώνουν είναι του ίδιου χαρακτήρα.Καλή επιτυχία εύχομαι και όπου μπορούμε θα στηρίξουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και όμως χρειαζόμαστε τη βοήθεια της γενεάς σου. Στείλε μου εάν θες ένα email στο stavros.kal@gmail.com

      Καλό βράδυ

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.