21/8/17

Σημαδεύοντας την καρωτίδα της Δημοκρατίας


Πας σε ένα κάλεσμα, Παρασκευή βράδυ. Στο τραπέζι είναι και κάποιοι που τους γνωρίζεις πρώτη φορά. Σου κάνει εντύπωση πως μία συνδαιτυμόνας παραγγέλνει σαλάτα αλάδωτη. Κάτι υποψιάζεσαι και, όταν η κουβέντα έρχεται στην κρίση, επιβεβαιώνεσαι: η κυρία βρίσκει την ευκαιρία να πει ότι γίναμε έτσι γιατί απομακρυνθήκαμε από τον Θεό. Και εξηγεί ότι επειδή Παρασκευή σταυρώθηκε ο Κύριος, νηστεύουμε "σταυρώvοντας” με τη νηστεία μας τον κακό εαυτό μας, για να μας ελεήσει τους ανάξιους, όπως ελέησε τον σταυρωμένο ληστή.
Τι καταλαβαίνεις; Ότι είναι θρήσκα. Πιθανόν κι οι άλλοι της παρέας να πιστεύουν. Αλλά βλέπεις ότι τρώνε λάδι την Παρασκευή. Τρώνε και παϊδάκια. Θα τους ονόμαζες μετριοπαθείς, εκκοσμικευμένους Χριστιανούς, έτσι δεν είναι; Θα ονόμαζες την αλάδωτη κυρία, θεούσα, έτσι δεν είναι; Θα την ονόμαζες και φανατική; Ναι, αν συνέχιζε το κήρυγμα σε όλη τη διάρκεια του δείπνου, σαν τους Γιαχωβάδες. Διαπιστώνεις όμως ότι δεν την τραβάει την κουβέντα. Κάθεται ήσυχη με την σαλατούλα της και παρακολουθεί αποστασιοποιημένα τις κουβέντες των άλλων. Ενοχλεί; Καθόλου. Βέβαια, μάλλον δεν έχεις κίνητρο να ανταλλάξετε τηλέφωνα, αλλά γιατί να σε πειράζει το τι θα φάει ο άλλος, όταν η μόνη διαφορά του από σένα είναι αυτή;

Για τη συνέχεια Capital

6 σχόλια:

  1. Ὅταν λέγεται κάτι σωστό, ὅπως ὅσα λέγονται στό ἀνωτέρω ἄρθρο,
    ἀλλά ἀπό ἕναν ἄνθρωπο γιά τόν ὁποῖον - ὀρθῶς ἤ μή, εἶναι ἄλλο ζήτημα -
    ἔχει περάσει τό νά θωρῆται ὡς ἀκραῖος,
    τότε αὐτό τό σωστό, ἐπειδή λέγεται ἀπό αὐτόν,
    ὑπονομεύεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εσύ πιστεύεις ότι ο συγκεκριμένος κύριος λέει κάτι σωστό:
    Αλήθεια πως προσδιορίζεις το «σωστό»:
    Ρωτώ λοιπόν.
    Σωστά ήταν αυτά που έκανε η Μάργκαρετ Θάτσερ:
    Σωστά ήταν αυτά που έκανε στη Χιλή ο Πινοσέτ:

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χρήστο πες μας εσύ τι ψηφίζεις, όλο μας λες τι ΔΕΝ σου αρέσει, πες μας τι σου αρέσει...
    Είσαι προοδευτικός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτα πρώτα πρέπει να σου πω ότι η ψήφος στις κοινοβουλευτικές δημοκρατίες είναι προσωπική υπόθεση και νομικά κατοχυρωμένο μυστικό για όσους δεν θέλουν να δημοσιοποιήσουν αυτό που έκαναν στο παραβάν.
      «Όλο σας λέω τι δεν μου αρέσει» γιατί σε αυτό το site διαβάζω (άμεσα ή έμμεσα) πολλά ζήτω για την ακροδεξιά ,τον φασισμό , κλπ που δεν μου αρέσουν. Επίσης δεν μου αρέσουν τα πορνόλογα και τα βρωμόλογα που συχνά τα χρησιμοποιούν κάποιοι που μέμφονται αυτούς που δεν είναι ομοιδεάτες.
      Τώρα όσον αφορά αυτόν τον κύριο εμμέσως εξέφρασα την βεβαιότητα ότι ταυτίζεται ιδεολογικά με την Θάτσερ και τον Πινοσέτ. Και οι δυο τους εφάρμοσαν πιστά την νεοφιλελεύθερη πρακτική που εισήγαγε από την «σχολή του Σικάγου» ο καθηγητής Μίλτον Φρίντμαν.Αν εγώ είχα την τύχη να είμαι πολυεκατομυριούχος τότε λογικά θα έλεγα ζήτω στον νεοφιλελευθερισμό που με δυο λόγια είναι φασισμός στην οικονομία.
      Τι ψηφίζω δεν θα σου πω , όμως θα σου πω τι δεν ψηφίζω. Λοιπόν . Δεν ψηφίζω φασίστες- ακροδεξιούς, δεν ψηφίζω νεοφιλελεύθερους.Δεν ψηφίζω (όταν ψηφίζω) πάντα το ίδιο κόμμα γιατί δεν ταυτίζω τα κόμματα με τις ποδοσφαιρικές ομάδες.
      Πολλά ρωτάς λες και ασκείς ειδικά ανακριτικά καθήκοντα.
      Να ξέρεις όμως - σχετικά με το προοδευτικός ή όχι- ότι καμιά αξία δεν έχει να κρίνει κανείς τον εαυτό του ως προοδευτικό. Αν είναι ας τον κρίνουν οι άλλοι.
      Υποθέτω ότι απάντησα σε όλες τις ερωτήσεις που μου έκανες ως ανακριτής

      Διαγραφή
  4. Πλάκα - πλάκα καλό θα ήταν να τούς σερβίραμε χοιρινό κρασάτο.
    Είναι μια απορία και αυτό. Είχα ακούσει κάποιον θρησκευόμενο χριστιανό που σε γεύματα/δείπνα που τύχαινε να πέφτουν σε ημέρες νηστείας, εντόπιζε νηστήσιμα φαγητά και έτρωγε μόνον από αυτά. Άλλος παρόμοιος έτρωγε ό,τι σερβιριζόταν με επιλογή των πιό ήπια μη νηστήσιμων (κλιμακωτά σαλάτες, θαλασσινά, ψάρια τυρί, αυγό γάλα και τέτοια) προσπαθώντας αν μπορούσε να αποφύγει το κρέας. Όπως έλεγε σε κοινούς φίλους, είχε επιλέξει αυτή την πρακτική για να μην γίνονται συζητήσεις άσχετες και προσωπικού χαρακτήρα, ενώ μάλλον συμπλήρωνε την νηστεία σε άλλη ημέρα, σπίτι του. Στον ορθόδοξο χριστιανικό τρόπο δεσπόζει η ελευθερία και η προταξη τής ουσίας έναντι τού (κατά τα λοιπά σεβαστού) "τύπου" . και τελικά υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις.
    Σέβομαι και την επιλογή τού μουσουλμάνου π.χ. για το χοιρινό, αλλά το θεωρώ και αναίδεια να φέρνουνε στο συνεργείο που δουλεύει σουβλάκια ή ζαμπονοτυρόπιτες και αυτός να ζητάει να τού βρούνε τυρόπιτα. Όσο για την
    θεσπιση μέτρων υποταγής σε μουσουλμανικά τυπικά κατά παράβαση υφισταμένης ήδη νομοθεσίας αισθάνεται κανείς ντροπή, οργή και αηδία για τον εθελόδουλο ραγιαδισμό τής προοδευτικής αριστερής κυβέρνησης και των μανδαρίνων τής συνεργαζομένης κρατικής μηχανής .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλορίζικοι! Να δούμε τώρα, μετά την πρώτη αυτή ήττα μας (διότι περί ήττας πρόκειται, ας μην κοροϊδευόμαστε), πού θα ζητήσουν το δεύτερο, το τρίτο κλπ τζαμί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.