29/9/17

Για να δείτε πώς γίνονται τα πράγματα σε άλλες χώρες:

Γυρνάω σπίτι και έχω μια επιστολή από την Aστυνομία του Yorkshire. Με φωτογράφησαν στην εθνική οδό Α638 στο ύψος του Ackworth να τρέχω με 58 km/h αντί του νόμιμου 50 km/h την περασμένη Τρίτη που πήγαινα για μια συνέντευξη στην περιοχή. Στην επιστολή μου λένε να μπω στο σάιτ της Αστυνομίας του Yorkshire για να δω την φωτογραφία.
Μπαίνω στο σάιτ και βλέπω την φωτογραφία και εμένα τον ίδιο. Στο σάιτ έχει και την τελευταία βαθμονόμηση του ραντάρ της κάμερας (βαθμονομημένο για ταχύτητες μεταξύ 30 και 180 km/h!) και την γνωμοδότηση του τοπικού δημοτικού συμβουλίου για την τοποθέτηση της κάμερας εκεί και τα στατιστικά για τα ατυχήματα που έχουν συμβεί σε αυτόν τον δρόμο! (δεν τους πιάνεις με τίποτα!)

Το πρόστιμο είναι £100 και 3 πόντοι στο δίπλωμά μου. Μπορώ όμως να μην πληρώσω και να μην χρεωθώ τους πόντους αν παρακολουθήσω ένα σεμινάριο όπου θα μου δείξουν ποιοι είναι οι κίνδυνοι του να μην τηρώ τα όρια ταχύτητας.
Προφανώς και η δυνατότητα επιλογής είναι πλασματική γιατί κάθε λογικός άνθρωπος θα επιλέξει το να πάει στο σεμινάριο. Μπαίνεις λοιπόν από δική σου επιλογή στην τάξη για 3 ώρες, βλέπεις φριχτά τρακαρίσματα στο βίντεο και ο εκπαιδευτής σε ρωτάει "αξίζει για να φτάσεις 10 λεπτά πιο γρήγορα στον προορισμό σου να σκοτώσεις ένα παιδί που θα πεταχτεί μπροστά στο αμάξι σου και μετά να πεθάνεις από τις τύψεις αν δεν σαπίσεις πρώτα στην φυλακή;"
Και γι'αυτό, κυρίες και κύριοι, οι περισσότεροι οδηγοί στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι παναγίες στον δρόμο. Όχι γιατί είναι ανώτεροι άνθρωποι από εμάς τους Βαλκάνιους, αλλά γιατί μαθαίνουν να σέβονται τους κανόνες είτε με τον καλό είτε με τον ζόρικο τρόπο.


17 σχόλια:

  1. Προσυπογράφω το κείμενο του φίλου και απλώς να πω το εξής αφού στην Ελλάδα θέλουν να μειώσουν τα τροχαία δυστυχήματα αλλά και να εισπράξουν αντί να βάζουν διόδια γιατί απλώς δεν βάζουν κάμερες στους δρόμους που να λειτουργούν και να φωτογραφίζουν τους παραβάτες και να δίνουν και παρόμοιες δυνατότητες ανάλογα με την παράβαση; Μα γιατί το να σβήσεις την κλήση όπως και το ρουσφέτι στον στρατό είναι μια εύκολη λύση για να υποχρεώσεις κάποιον ανόητο που υποχρεώνεται χωρίς λόγο και σίγουρα σημειώνοντας τον ίδιον του τον εαυτό. Είμαστε τόσο έξυπνοι εμείς ο πιο έξυπνος λαός.. ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν συμφωνώ καθόλου με την τελευταία παράγραφο, που είναι και το συμπέρασμα τού αρθρογράφου.

    Στο ΗΒ οδηγούν προσεκτικά, διότι είναι ώριμοι πολίτες(*). Έχουν δεν έχουν προτεραιότητα, κόβουν ταχύτητα στην διασταύρωση, υπολογίζοντας στο λάθος (απροσεξία, μέθη, βλάβη φρένων) τού άλλου. Σέβονται τις διαβάσεις πεζών και τα φανάρια.

    Στην Γερμανία οδηγούν προσεκτικά, επειδή αυτό επιβάλει ο νόμος. Το πράγμα έχει διαφορά και την βλέπετε στην διασταύρωση, που αναφέρω παραπάνω. Ο Γερμανός, αν έχει προτεραιότητα, κατά κανόνα περνά σαν σίφουνας, μην λογαριάζοντας το λάθος τού άλλου. Γι αυτό στην Γερμανία γίνονται πολλά ατυχήματα, σε σύγκριση με το ΗΒ.

    Θυμούμαι την διαπίστωση αυτή σε διάφορες συζητήσεις που γινόταν στην γερμανική τηλεόραση, με θέμα τον σχετικά μεγάλο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων.

    Στην Ελλάδα τρέχομε υπερβολικά, οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ, δεν σεβόμαστε τις διαβάσεις πεζών και τα φανάρια, μιλούμε οδηγώντας στο κινητό κ.ά., ακριβώς επειδή ο νόμος προστάζει τα αντίθετα! Στην ουρά περιμένουν μόνο τα κορόιδα, ενώ ο ξύπνιος, μάγκας Ελληνάρας θα σού χωθεί από τα δεξιά μπροστά.

    (*) Κατά την πετρελαϊκή κρίση που επεκράτησε μετά τον πόλεμο τού Γιομ Κιπούρ (δεκαετία '70), επιβλήθηκε η εναλλάξ κυκλοφορία των αυτοκινήτων (μονά-ζυγά) κυρίως κατά το σαββατοκύριακο. Σε όλη την Ευρώπη με αστυνομική διάταξη, εκτός τού ΗΒ, που έγινε με απλή σύσταση. Φρόντιζαν να μαζεύονται όλοι σ' ένα δωμάτιο τού σπιτιού τα βράδια, για να κάνουν οικονομία ρεύματος, όπως τούς συνέστησαν κλπ., κλπ. Στην Ελλάδα, για να "σπάσομε" το μονά-ζυγά, αγοράσαμε δεύτερο αυτοκίνητο (πέταγμα συναλλάγματος), στο οποίο φροντίζαμε κατά την ταξινόμηση να μπαίνει πινακίδα με ζυγό, αν το άλλο μας αυτοκίνητο είχε μόνο, γράφαμε στα παλαιότερα των υποδημάτων μας τις συστάσεις για εξοικονόμηση ρεύματος κ.ο.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μέχρι και στα σημεία της στίξης!

      Διαγραφή
    2. Μέσα στους ώριμους πολίτες του Η.Β. βάζεις και αυτούς που έρχονται σε Φαληράκι, Χερσόνησο, Αγιά Ναπα κτλ; Είναι και αυτοί που στην pub μόλις χτυπήσει το καμπανάκι τρέχουν και αγοράζουν 2-3 μπύρες για να καθίσουν να πίνουν μέχρι να γίνουν γκόλ; Σε οργανωμένα κράτη όπως Η.Β. ή Γερμανία όπως αναφέρεις δεν σέβονται τους νόμους αλλά τους φοβούνται για τον απλό λόγο πως εκεί το κράτος λειτουργεί άψογα και εφαρμόζει του νόμους και μόλις κάνουν την στραβή το μπιλιετάκι θα του έρθει στο σπίτι. Όχι σαν εμάς που μόλις βγήκε η απαγόρευση για το τσιγάρο και βγήκαν οι ελεγκτές στο δρόμο όλοι έκαναν την πάπια για κανα δύο μήνες και μετά τίποτα. Φίλοι Γερμανοί που έτυχε να έρθουν Ελλάδα μόλις είδαν πως κανένας δεν έδινε σημασία στα όρια ταχύτητας άρχισαν να τρέχουν και αυτοί πάνω από το όριο όπως έχω δει και φίλο Γερμανό να περνάει μέσα από χωρίο (σε χωριό έξω από την Φρανκφούρτη) στις 10 το βράδυ με 160χαω. Προσωπικά για μένα κυρίως δεν είναι η παιδεία του Έλληνα (η οποία βέβαια είναι ανύπαρκτη ειδικά η οδηγική) αλλά η απουσία του κράτους και η έλλειψη εφαρμογής νόμων και κανόνων. Βέβαια υπάρχουν και κανα δύο πόλεις στην Ελλάδα που τουλάχιστον σέβονται τις διαβάσεις και τους πεζούς και εκεί μιλάμε για την παιδεία των κατοίκων. Τρίκαλα, Καρδίτσα και νομίζω και Λάρισα μόλις ακουμπίσει το πόδι σου στο οδόστρωμα τα αυτοκίνητα σταματάνε για αν περάσεις. Κάτι είναι και αυτό.

      Διαγραφή
    3. >Σε οργανωμένα κράτη όπως Η.Β. ή Γερμανία όπως αναφέρεις δεν σέβονται τους νόμους αλλά τους φοβούνται για τον απλό λόγο πως εκεί το κράτος λειτουργεί άψογα και εφαρμόζει του νόμους και μόλις κάνουν την στραβή το μπιλιετάκι θα του έρθει στο σπίτι<

      Απ' αυτό και μόνο φαίνεται ότι δεν κατάλαβες τίποτε απ' ό,τι έγραψα. Διάβασε ξανά τις δύο πρώτες παραγράφους τού σχολίου μου και την υποσημείωση με (*).

      Όσον αφορά στην ερώτησή σου για τούς τουρίστες, νομίζω ότι είναι παιδαριώδεις δεν χρίζει απαντήσεως.

      Διαγραφή
    4. @ Nativist.
      Συμφωνω απολυτα.
      Τι γινεται ομως στην πραξη ;

      Διαγραφή
    5. Φυσικά και κατάλαβα τι έγραψες απλά δεν το συμμερίζομαι, και το παράδειγμα με τους τουρίστες είναι η απόδειξη πως αν τους αφήσεις ελεύθερο χώρο θα παρανομήσουν και αυτοί. Εσύ θεωρείς πως είναι ώριμοι ως πολίτες και σέβονται τους νόμους και εγώ λέω πως τους φοβούνται συμφωνώντας με την τελευταία παράγραφο της ανάρτησης. Όσο για το μέτρο των μονών-ζυγών δεν ξέρω σε ποια εποχή αναφέρεσαι δεδομένου πως το μέτρο ισχύει ακόμα, αλλά δεν θυμάμαι κάποιον που να αγόρασε δεύτερο αυτοκίνητο για τον λόγο που αναφέρεις. Αυτό που θυμάμαι και ισχύει ακόμα είναι πως όσοι δεν είχαν την ειδική άδεια από την τροχαία για είσοδο-έξοδο από τον δακτύλιο απλά το έπαιζαν κορώνα-γράμματα. Μπορεί να συνέβαινε και αυτό που λες αλλά εγώ τουλάχιστον δεν το γνωρίζω.

      Διαγραφή
    6. Τι εννοείς με το "Τι γινεται ομως στην πραξη ;"

      Διαγραφή
    7. @ Sakis Sidiras29 Σεπτεμβρίου 2017 - 7:01 μ.μ.

      >Όσο για το μέτρο των μονών-ζυγών δεν ξέρω σε ποια εποχή αναφέρεσαι<

      Γράφω καθαρά την εποχή, αλλά αν εσύ διαβάζεις επιπόλαια, δεν φταίω εγώ. Και φυσικά αναφέρομαι (το γράφω κι αυτό) σε ολόκληρη την Ευρώπη και όχι στην Ελλάδα.

      Διαγραφή
    8. @Nativist
      Στην Ελλάδα, για να "σπάσομε" το μονά-ζυγά, αγοράσαμε δεύτερο αυτοκίνητο (πέταγμα συναλλάγματος), στο οποίο φροντίζαμε κατά την ταξινόμηση να μπαίνει πινακίδα με ζυγό, αν το άλλο μας αυτοκίνητο είχε μόνο, γράφαμε στα παλαιότερα των υποδημάτων μας τις συστάσεις για εξοικονόμηση ρεύματος κ.ο.κ.
      Μάλλον αναφέρεσαι σε κάποια άλλη Ελλάδα.
      Επιπλέον η πετρελαϊκή κρίση ξεκίνησε το '73 και ο δακτύλιος στην Αθήνα το '79.

      Διαγραφή
    9. >Μάλλον αναφέρεσαι σε κάποια άλλη Ελλάδα<

      Λέω τι κάναμε στην Ελλάδα την ίδια εποχή. Αμάν, ρε φίλε, μ' έπρηξες, μήπως είσαι βλάκας;

      >Επιπλέον η πετρελαϊκή κρίση ξεκίνησε το '73 και ο δακτύλιος στην Αθήνα το '79<

      Λέω κάτι διαφορετικό, καίτοι δεν αναφέρθηκα στον δακτύλιο, ο οποίος μπήκε για άλλους λόγους και όχι για εξοικονόμηση καυσίμων;

      Διαγραφή
    10. Καταρχάς δεν σε έβρισα αλλά αν θες να δεις βλάκες δες στον καθρέπτη σου. Αν δεν μπορείς να συζητάς πολιτισμένα χωρίς να βρίζεις τους άλλους μην απαντας. Ο δακτύλιος ψηφίστηκε για να αντιμετωπιστεί η πετρελαϊκη κριση του 79 αλλά παρέμεινε κατά την δεκαετία του 80 εως και σήμερα για περιβαντολογικους λογους. Η γενικότητα του ότι οι Αθηναίοι αγόρασαν δεύτερο αυτοκίνητο για να κυκλοφορούν στον δακτύλιο είναι η μεγαλύτερη βλακεία που έχω ακουσει. Αφενός επειδή το 79 ήταν λίγοι οι Έλληνες που μπορούσαν να αγοράσουν πρώτο αυτοκίνητο το οποίο δυσκόλεψε ακόμη περισσοτερο ο διπλασιασμός της φορολογίας το 80 στα αυτοκινητα αφετερου η τροχαία έδινε ειδική άδεια για του μόνιμους κατοίκους και εργαζομενους του δακτυλιου. Αν εσύ ξέρεις κάνα δύο περιπτώσεις αυτό είναι άλλο πράμα. Επιπλέον το 80 κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα περίπου 830000 αυτοκίνητα και μέχρι το 87 ανεβηκε κατά περίπου 500000 σε όλη την Ελλάδα από τα οποία τα μισά του συνόλου στην Αττική. Κατά τα λοιπά με λένε Ριζο και οπως θέλω τα γυριζω.

      Διαγραφή
    11. @sakis sidiras, το μόνο λάθος σου είναι ότι δεν πήρες χαμπάρι ότι ο nativist είναι εδώ μέσα ο μεγαλύτερος ανέραστος κομπλεξικός.'Οποιος δε συμφωνεί μαζί του αυτόματα μπαίνει στο στόχαστρο. Get a life nativist.

      Διαγραφή
  3. αφήστε τις γκρίνιες και πατήστε γκάζι ελεύθερα, τα νοσοκομεία και τα νεκροταφεία σας χρειάζονται. (Γραφείο τελετών ο Αχέρων)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εδώ δεν μείνανε λεφτά για να επιδιορθώσουμε τα φανάρια που λειτουργούν, και ασχολούμαστε με τα συστήματα που κοστίζουν εκατομμύρια.

    Οι Εγγλέζοι απολαμβάνουν τα κλοπιμαία αιώνων εις βάρος λαών σε όλες τις ηπείρους. Όταν πλουτίσουμε και εμείς θα τα κάνουμε,(αν υπάρχουμε μέχρι τότε).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κανένας τους δε σέβεται το νόμο!!!
    Τον φοβούνται εξαιτίας των προστίμων!!!
    Ας έκοβαν κωλους και στην Ελλάδα και θα σου έλεγα εγώ μετά πόσοι πχ πίνουν κι οδηγούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Νέμεσις,

      Για να σεβαστούν τον Νόμο, θα πρέπει να έχουν αρκετή νοημοσύνη για να αντιληφθούν τη σημασία και τη σπουδαιότητα της ύπαρξης των Νόμων στην εύρυθμη λειτουργία μία κοινωνίας. Όταν (όχι πολύ μακριά - εδώ στην Ελλάδα) υπάρχουν γονείς με νοημοσύνη αμοιβάδας που προσπαθούν να πλαστογραφήσουν πιστοποιητικά εμβολιασμού των παιδιών τους και τα στέλνουν απροστάτευτα στο σχολείο παίζοντας κορώνα γράμματα τις ζωές των παιδιών τους (επειδή τους το είπε κάποιος «εναλλακτικός» στο Facebook), τι σε κάνει να πιστεύεις ότι όταν αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι θα πιάσουν τιμόνι να οδηγήσουν θα μπορούν να αντιληφθούν τη σημασία του ερυθρού σηματοδότη ή της πινακίδας «STOP»;

      Ο βλάκας ΔΕΝ φοβάται! Ο βλάκας που έχει κάψει φλάντζα, στερείται του αισθήματος αυτοσυντήρησης και δεν θα φοβηθεί τις κυρώσεις ενός Νόμου. Εδώ, δεν φοβούνται πως θα πεθάνουν οι ίδιοι ή τα παιδιά τους, λες να φοβηθούν ένα πρόστιμο;

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.