24/9/17

Γιατί ναι στα μη κρατικά Πανεπιστήμια

Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, η συζήτηση για την Παιδεία στην Ελλάδα είναι πάντοτε επίκαιρη. Κι' όμως, η εκπαίδευση είναι ένας εθνικός θησαυρός, στον οποίο εμείς καθόμαστε πάνω, αφήνοντας τις ευκαιρίες να περνούν. Χωρίς υπερβολή, είμαστε βαθιά βυθισμένοι στο χθες, εξ’ αιτίας της ιδεοληψίας των λίγων. Και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να στέλνουμε χιλιάδες φοιτητές στο εξωτερικό, οι οποίοι δε μπορούν στην Ελλάδα να σπουδάσουν αυτό που θέλουν και παράλληλα να προσφέρουμε σε άλλες χώρες υψηλά καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό, το οποίο φεύγει από την Ελλάδα απογοητευμένο από την ανεργία, τα εμπόδια και αναξιοκρατία.

Ακόμα και για τους πιο εξοικειωμένους, τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Στατιστικής της Ανώτατης Εκπαίδευσης (HESA), την περίοδο 2015-2016, μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο σπούδαζαν 9.790 Έλληνες, με τον αριθμό προ κρίσης να ξεπερνά τους 11.000 φοιτητές ετησίως. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι, πως στα βρετανικά Πανεπιστήμια εργάζονται ως διδακτικό προσωπικό περισσότεροι από 3.340 Έλληνες επιστήμονες, οι οποίοι προσφέρουν την έρευνα και την υπεραξία τους, όχι στην Πατρίδα, αλλά στη χώρα που τους έδωσε την ευκαιρία να σταδιοδρομήσουν.
Όσο λοιπόν, εμείς αρνούμαστε την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστήμιων, πολλές χώρες επενδύουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κι' αν η Μ.Βρετανία, που σύμφωνα με τα στοιχεία του 2016 φιλοξένησε 428.724 φοιτητές από όλο τον κόσμο θεωρείται παραδοσιακή χώρα-προορισμός για εκπαίδευση, δεν ισχύει το ίδιο για την Ολλανδία. Το ολλανδικό κράτος τα τελευταία χρόνια καταγράφει σημαντική άνοδο, πετυχαίνοντας να είναι σήμερα -σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ- η 10η μεγαλύτερη χώρα σε αριθμό ξένων φοιτητών στα Πανεπιστήμια της (70.692). Αλλά ακόμα και εάν η Ολλανδία σας ακούγεται πολύ μπροστά για τα ελληνικά δεδομένα, παρατηρείστε στον κοινωνικό σας περίγυρο, πόσα παιδιά σπουδάζουν στην Κύπρο, την Τουρκία ή τη Βουλγαρία, χώρες της δικής μας περιοχή, που εκμεταλλεύονται έξυπνα την αδυναμία της Ελλάδας να απορροφήσει το ενδιαφέρον για σπουδές στο έδαφος της.
Θα επιστρέψω όμως σε παραδείγματα από το Ηνωμένο Βασίλειο για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της οικονομικής σημασίας της ανώτατης εκπαίδευσης. Μόνο το 2016, οι δαπάνες των φοιτητών των βρετανικών Πανεπιστημίων και των επισκεπτών τους, υπολογίζεται πως προσέφεραν περισσότερα από 28.8 δις ευρώ στη βρετανική οικονομία , υποστηρίζοντας 206.600 θέσεις εργασίας, πλήρους απασχόλησης. Είναι χαρακτηριστικό, πως ένα μέσο βρετανικό Πανεπιστήμιο όπως το University of Kent, σε μόλις μία από τις εγκαταστάσεις του δημιουργεί περισσότερα από 580 εκατ. ευρώ για την τοπική οικονομία. Από τις δραστηριότητες του δηλαδή, στηρίζει άμεσα ή έμμεσα 7,800 θέσεις εργασίας, το 10% του οικονομικά ενεργού πληθυσμού της περιοχής. Επιπλέον, η χρήση του πανεπιστημιακού συνεδριακού κέντρου αποτυπώνεται σε 2.000 εκδηλώσεις, για τις οποίες αγοράστηκαν σε ένα μόλις χρόνο145.000 διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία της νοτιανατολικής Βρετανίας.
Δε θα υπήρχε μεγαλύτερη ασφαλιστική μεταρρύθμιση στην Ελλάδα, από μια τέτοια έκρηξη επενδύσεων στην εκπαίδευση, που θα στήριζαν άμεσα χιλιάδες νέες δουλειές. Σκεφθείτε πόσα θα ήταν τα οφέλη σε κάθε επίπεδο, αν τα μεγέθη αυτά, μπορούσαν να μεταφερθούν έστω και στο μισό τους σε κάποια ελληνική πόλη. Πόσο δηλαδή θα μπορούσε να επωφεληθεί η τοπική κοινωνία της Χαλκίδας, της Πάτρας ή της Λάρισας για παράδειγμα, εάν ένα μη κρατικό Πανεπιστήμιο κατάφερνε να υλοποιήσει έστω κάποιες βασικές λειτουργίες των δραστηριότητες Πανεπιστημίων του εξωτερικού.
Και τώρα προσγειωθείτε στην πραγματικότητα. Στην Ελλάδα των λίγων, που αφού πέρασαν οι ίδιοι από πανεπιστήμια του εξωτερικού, κάνοντας μικροπολιτική εντός συνόρων αντιδρούν στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. Καταδικάζοντας με τον τρόπο αυτό γενιές και γενιές Ελλήνων στη μετανάστευση, αλλά κυρίως στερώντας τεράστιες ευκαιρίες απασχόλησης από τους Έλληνες, σε μια εποχή που η ανεργία ξεπερνάει το 21%. Μήπως είναι ώρα να πιέσουμε την Κυβέρνηση, ώστε να δεσμευθεί από τώρα, πως όποιος και αν Κυβερνά, θα στηρίξει στην επόμενη συνταγματική αναθεώρηση, το δικαίωμα ίδρυσης και μη κρατικών Πανεπιστημίων;

18 σχόλια:

  1. Συνάντησα πρόσφατα έναν συμφοιτητή μου στο ΕΜΠ που μετά το διδακτορικό του είναι καθηγητής στο ίδιο ίδρυμα.

    Μου είπε ότι πρότειναν οι καθηγητές στον Πρύτανη να πουλήσει το Μετσόβιο "ήλιο, θάλασσα και καλοκαιρινές σπουδές", τα λεγόμενα summer camps, για αρχή μέχρι να οργανωθούν και να το κάνουν όλο τον χρόνο ... και η απάντηση ήταν όχι.

    Τελικά στα Ελληνικά Πανεπιστήμια τίποτα δεν έχει αλλάξει ... η εξουσία της παλιάς έδρας έχει μεταφερθεί στο τμήμα ....

    Στην ίδια επίσκεψη μου βρήκα μια καθηγήτρια, λέκτορα της δικής μου εποχής, να ετοιμάζει την κόρη της για να κληρονομήσει την θέση της κάνοντας η κόρη διδακτορικό στο μάθημα που διδάσκει η μαμά ....

    Δυστυχώς δεν είναι μόνος του ο Μπαλτάς ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για ιατρικές πολυτεχνεία και άλλες "ευγενείς" σχολές χρειάζονται πολλά χρήματα και ανέκαθεν κυρίως εύποροι πέρναγαν το κατώφλι τους. Οι μη εύποροι που τα κατάφερναν απλώς επιβεβαίωναν τον κανόνα. Θέλεις εν Ελλάδι τον 21ο αιώνα να μπεις σε τέτοιες σχολές υπερκορεσμένες (άλλο σημείο παρακμής) θέλεις τέτοιο γερό πτυχίο; Να επιτραπεί ιδιωτική σχολή, να πληρώσεις, όπως ούτως ή άλλως κάνεις και τώρα...Βεβαίως να έχει η πολιτεία "ευγενείς" σχολές και να έχουν όλοι δικαίωμα να εισαχθούν αλλά πρέπει να μπει κάποια λογική σε όλα αυτά και αν θέλουν θα βρουν τρόπους οι αρμόδιοι. Τέτοια επιλογή για ανώτατα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα θα δείξει και τον δρόμο προς κοινωνικές εξελίξεις που θα καθορίσουν, προς το καλύτερο και το δημόσιο πανεπιστήμιο. Προς ώρας επωφελούνται οι πλούσιοι για να σπουδάζουν φτηνά τα παιδιά τους και με τα λεφτά των άλλων...Greco aristeri patenta eterna...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι μόνο αυτά που αναφέρεις αγαπητέ ... δες τι γίνεται με τις θέσεις γενικών γραμματέων στα υπουργεία ... το καθηγητικό κατεστημένο σχεδόν το έχει κατοχυρώσει ο Γενικός Γραμματέας του κάθε υπουργείου να είναι καθηγητής από κάποιο Πανεπιστήμιο ...

      Τελικά σε αυτή την χώρα δεν κάνουν μονο οι τραγουδιάρες αρπαχτές ...

      Διαγραφή
  3. Τα μη κρατικά Πανεπιστήμια θα προωθήσουν την έρευνα και τη συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες. Εκτός από τα τεράστια έσοδα που θα έχουμε ως κράτος, μη κρυβόμαστε, θα πετύχουμε και την αποσταλινοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "θα πετύχουμε και την αποσταλινοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης"...
      Ουδέν σχόλιο!!!!

      Διαγραφή
  4. Ας ομολογηδδουμε επιτελους την πικρη αληθεια, οτι κανεις ξενος φοιτητης θα παει να μεινει για π.χ. στη Χαλκιδα σε καποιο ιδιωτικο πανεπιστημιο, οπου η πολης γενικα ενα αναρχο δομημα στην επαρχεια εχει, ανασφαλεια στους δρομους και σκουπιδια σε καθε γωνια, εκτος αν εννοουμε αφρικανους η αραβες φοιτητες που στην ουσια εχουν συνηθισει να ζουν σε τετοιες συνθηκες, το ιδιο ισχυει σε πολλες αλλες επαρχιακες πολεις, οπου τα σπιτια και γενικα η εικονα της πολης μονο ως αναπτυξιακη δεν λεγεται, με μερικες εξαιρεσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να πάμε σε Εθνικό νόμισμα,να χρηματοδοτησουμε και τα Πανεπιστήμια και ότι μας καπνίσει..νισάφι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι ακριβως παρακαμπτει ο "ερευνητης" :
    1. Στο εξωτερικο απευθυνονται αυτοι που δεν περασαν σε κάποιο Ελληνικο ίδρυμα.
    2. Οι καθηγητες στο συνολο τους βρεθηκαν εξω για μεταπτυχιακά.
    3. Γινονται καθηγητες βαση του γεγονοτος ότι έχουν καλυτερες σπουδες.
    4. Οι ξενοι φοιτοιτες θα ειναι υπερχρεωμενοι για ενα μεγαλο μερος της ζωής τους.
    Ολα τα σφαζω όλα τα μαχαιρωνω? Η ανωτατη εκπαιδευση ειναι μια κατακτηση , η προσβαση πρεπει να ειναι ελευθερη και δωρεαν έτσι ωστε να καλύπτει αυτο που επιτασει το Συνταγμα της Ελλάδας. Ολοι οι Ελληνες ειναι ισοι και έχουν τις ιδιες ευκαιριες.... η δημοκρατια είναι μια ανθρωπινη αδυναμια και οι νεοφιλελεδες δεν πρεπει να την αφησουν να νικησει την βλακεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. And hooefully, private institutions will honor our history and herritage and not try to cut it by 80%.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Απευθυνόμενους σε όλους εσάς που θεοποιήσατε την ιδιωτική εκπαίδευση για να κάνουν στην Ελλάδα οι παραλήδες ιδιωτικά πανεπιστήμια, υπενθυμίζω ότι.
    - Στην Ελλάδα έχουμε ιδιωτικό πανεπιστήμιο σε μια μεγαλούπολη. Είναι ευάερο, προσήλιο, σε αριστοκρατική περιοχή, όμως δεν πολυδιαφημίζεται από τις φωνές της ιδιωτικοποίησης των πάντων στα πλαίσια του νεοφιλευθερισμού. Δεν είναι τυχαίο αυτό, γιατί οι πτυχιούχοι του προς εξεύρεση εργασίας κάνουν κρα συνήθως χωρίς αποτέλεσμα.
    - Τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας όπως κυρίως το Πανεπιστήμιο των Αθηνών και το Μετσόβιο Πολυτεχνείο είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένα για το υψηλό επίπεδο σπουδών που προσφέρουν.Οι απόφοιτοι των ιατρικών και των οδοντιατρικών σχολών από τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας προτιμούνται ιδιαιτέρως στο εξωτερικό επειδή οι σχολές τους είναι από τις καλύτερες στην Ευρώπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δηλαδή Χρήστο
    αν τα πανεπιστήμια των ΗΠΑ, της Αγγλίας, της Ολλάνδίας που "φιλοξενούν" δεκάδες χιλιάδες Έλληνες φοιτητές, ανοίξουν παράρτημα στην Ελλάδα και δεν αναγκάζονται οι Έλληνες να εκπατρίζονται, αυτό είναι κακό για την πατρίδα μας;
    Αν τα μη κρατικά πανεπιστήμια, προσελκύσουν 100 χιλιάδες ξένους φοιτητές στην Ελλάδα και αντί να έχουμε εθνική και οικονομική αιμορραγία, έχουμε εθνική, πολιτισμική και οικονομική αιμοδοσία προς την πατρίδα μας, αυτό είναι κακό;
    Τα κατεχόμενα στην Κύπρο "φιλοξενούν" δεκάδες χιλιάδες ξένους φοιτητές σε μη κρατικά πανεπιστήμια και μέσω αυτών εκτός από εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο κερδίζουν και σε επίπεδο διεθνούς αναγνώρισης.
    Στην ελεύθερη Κύπρο λειτουργούν μη κρατικά πανεπιστήμια και η Κύπρος κερδίζει σε διεθνές αλλά και σε οικονομικό επίπεδο.
    Αυτά που λες, αυτή η αρρωστημένη νοοτροπία, επί της ουσίας είναι θηλειά στην Ελλάδα.
    Αυτή η νοοτροπία οδηγεί την Ελλάδα σε μαρασμό και διαιωνίζει τη μεγαλύτερη αθλιότητα που υπάρχει παγκοσμίως σε μια χώρα, που είναι ο κομματικός συνδικαλισμός φοιτητών και καθηγητών. Σήψη και διαφθορά.
    Τα δημόσια πανεπιστήμια, χωρίς τα μη κρατικά πανεπιστήμια, κρατούν αλυσσοδεμένη την πατρίδα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τόσο χοντρές και αλύγιστες οι παρωπίδες, που κάποιοι θεωρούν το αλήτικο ρημαδιό που είναι σήμερα τα υπερπανάκριβα πανεπιστημιακά μας καταστήματα, ως κατάκτηση και θησαυρό τής Δημοκρατίας !
    Πότε έπνευσε πνοή αληθινά ελεύθερης επιλογής και αξιολόγησης σε αυτά τα κοτέτσια που παριστάνουν τούς χρυσούς πυλώνες τής γνώσης;;
    Μόνον εάν λειτουργήσει μη κρατικό πανεπιστημιακό δίκτυο, θα σοβαρευτεί και θα αποκτήσει κάποια υπευθυνότητα και αξιοπιστία το διαβρωμένο από τις κομματικές συναλλαγές και οικογενειακές αρτηριοσκληρώσεις ελληνικό σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και επι τέλους έστω και ένα μέρος των χρημάτων που ξοδεύονται στο εξωτερικό , από "αυτούς που δεν πέρασαν σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο" θα μένει στην Ελλάδα .
    Κανένας ιδιώτης επαγγελματίας δεν θα άντεχε τον αναταγωνισμό απέναντι σε έναν κρατικό φορέα τού αντικειμένου του, εάν ο τελευταίος λειτουργούσε σωστά και κάλυπτε αποτελεσματικά το αντίστοιχο πεδίο. Και μόνη η εικόνα βρωμιάς, καταστροφών,ασυδοσίας και διαλυσης που έχει γίνει εδώ και σαράντα τόσα χρόνια το πρόσωπο των ελληνικών πανεπιστημιακών καταστημάτων (μέχρι μπουγάδες καταληψιών σε προαύλιο τού Ε.Μ.Π.) αρκεί για να δώσει το στίγμα τους. Και βέβαια οι μεμονωμένες προσωπικές επιτυχίες κάποιων φοιτητών ή διδασκόντων δεν αρκούν για να αντισταθμίσουν την παρακμιακή πορεία τού συστήματος και την πρόσφατη πρόσθετη οπισθοδρόμηση .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ Σάββα Καλεντερίδη.
      Επαναλαμβάνω ότι έχουμε σε Ελληνική μεγαλούπολη ιδιωτικό πανεπιστήμιο που οι πτυχιούχοι του δεν βρίσκουν δουλειά.
      Προσθέτω ότι σε ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού πηγαίνουν κατά κανόνα αυτοί που δεν μπορούν να περάσουν σε κανένα από τα πολλά δημόσια πανεπιστήμια της χώρας μας.
      Ιδιωτικά πανεπιστήμια έχει η Βουλγαρία, η Ρουμανία , η Αλβανία.Συνήθως τα πτυχία χορηγούνται μετά από προσωπική αμοιβή του επιστημονικού προσωπικού.
      Στην Αγγλία ακόμα και με υποτροφία αν πας σε λίγο καιρό σε διώχνουν αν δεν πληρώσεις δίδακτρα. Δυστυχώς όποιος γονιός έχει χρήματα αγοράζει για το παιδί του ένα πτυχίο από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού ή από ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Ελλάδας.
      Επειδή κ. Καλεντερίδη προβάλεις τα ιδιωτικά πανεπιστήμια προηγμένων χωρών στον δευτερογενή τομέα ( ΗΠΑ Αγγλία, Ολλανδία) υπενθυμίζω ότι η Ελλάδα στον τομέα αυτό παρουσιάζει υστέρηση σημαντική με αποτέλεσμα την αυξημένη ανεργία των νέων.Η μόνη λύση πρακτικά είναι η πανεπιστημιακή σπουδή για να παραταθεί χρονικά η έναρξη της ανεργίας.Εδώ και χρόνια επιστήμονες έχουμε πολλούς όμως πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών στην Ελλάδα ετεροαπασχολούνται, επομένως τζάμπα ο γονιός πλήρωνε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού για να πάρει το παιδί του πτυχίο.
      Να αναφερθώ και σε μια άλλη διάσταση του θέματος. Γέμισε η Ελλάδα από περιφερειακά δημόσια πανεπιστήμια που παρέχουν πολύ χαμηλό βαθμό γνώσης, σε αντίθεση με τα δημόσια πανεπιστήμια της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης της Πάτρας του Ηρακλείου που είναι διεθνώς αναγνωρισμένα για το υψηλό επίπεδο σπουδών που παρέχουν. Αν οι πολιτικοί μας φρόντιζαν η επένδυση στην παιδεία να έχει θετικό οικονομικό αποτέλεσμα τότε τα δημόσια αυτά πανεπιστήμια θα επέφεραν πολύ χρήμα στο Ελληνικό κράτος κύρια από τις βαλκανικές χώρες.
      Συμπερασματικά.
      1) Αντί ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα που θα φοιτούν ΄Έλληνες για να κάνουν κάδρο το πτυχίο θα ήταν καλύτερα να γίνει έστω και τώρα η πολιτική προσπάθεια ώστε να αναπτυχθεί ο δευτερογενής τομέας βιοτεχνία βιομηχανία και να μειωθούν οι άνεργοι επιστήμονες
      2) Τα καλά ιδιωτικά πανεπιστήμια έγιναν σε χώρες προηγμένες βιομηχανικά για να φοιτούν οι μέλλοντες τεχνοκράτες επιστήμονες που θα εργάζονται.Εμείς που δεν είμαστε προηγμένοι βιομηχανικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μας δύσκολα ή μάλλον είναι αδύνατο να αντιμετωπίσουμε τα αντίστοιχα της Αγγλίας, Γερμανίας Ολλανδίας κλπ.
      Έθεσα κ. Καλεντερίδη τη διάσταση αυτή για να αναδειχθεί η μακροχρόνια υστέρηση της χώρας στην βιομηχανία - βιοτεχνία που συσχετίζεται άμεσα με το θέμα της δημόσιας ή ιδιωτικής εκπαίδευσης.
      Εκτιμώ ότι από αυτά συνάγεται ότι όπως σε όλα άλλα έτσι και με την παιδεία οι πολιτικοί μας δεν τα πήγαν καλά. Τώρα για να μην ασχοληθούμε με τις ολιγωρίες τους παραπέμπουμε το πρόβλημα στα ιδιωτικά πανεπιστήμια που έχουμε
      εν μέρει και δεν έρχεται κανένας ξένος για σπουδές.
      ΥΓ. Η Κύπρος έχει ιδιωτικό πανεπιστήμιο στη Λευκωσία και στην Πάφο. Αυτό δεν σταματά χιλιάδες Κύπριους να σπουδάζουν στα δημόσια πανεπιστήμια της Ελλάδας.

      Διαγραφή
    2. Βιομηχανία θα μπορούσε να είναι η ίδια η εκπαίδευση, τα μη κρατικά πανεπιστήμια.
      Η Μασαχουσέτη έχει παραπάνω από 200 πανεπιστήμια και το 1/3 του ΑΕΠ της πολιτείας προέρχεται από τα εσοδα των πανεπιστημιων.
      Η Ελλάδα αξίζει καλύτερη τύχη.
      Την Ελλάδα την κρατούν αλυσσοδεμένη τέτοιες νοοτροπίες.

      Διαγραφή
    3. Τι κάθεσαι και του απαντάς Σάββα...!!! Ποιός ασχολείται μαζί του...

      Διαγραφή
    4. Η αληθεια στο θεμα Δημοσια-Ιδιωτικα Πανεπιστημια ειναι μια κ μοναδικη
      ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ Κ ΙΔΙΩΤΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ !ΥΠΑΡΧΕΙ Κ Α Λ Η και Κ Α Κ Η ΠΑΙΔΕΙΑ

      Διαγραφή
    5. Κύριε Ψαρρά, έχετε να απαντήσετε κάτι στα επιχειρήματα του κυρίου Χρήστου ή απλά θα τον απαξιώνετε, προτρέποντας τον κύριο Καλεντερίδη να μην του απαντάει και να μην ασχολείται μαζί του;;

      Κάτι για την ταμπακιέρα κύριε Ψαρρά...

      Διαγραφή
    6. Κυριε Μουση
      ΕΥΓΕ....ΑΡΙΣΤΑ....Η αληθεια ειναι απλη.....σιδερενια.και περιεκτικη.
      Ειπατε ολη την σληθεια με δυο λογια σοφα... Ολα τα αλλα ειναι...παρολε...παρολε...μα νον τροπο...

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.