13/9/17

Πώς o Αγροτικός Συνεταιρισμός Βελβεντού έγινε στρατηγικός συνεργάτης της Lidl

Τέσσερα χρόνια μετρά ήδη η συνεργασία της Lidl και του ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού Κοζάνης, ενός από τους παλαιότερους και οικονομικά ανθηρούς αγροτικούς συνεταιρισμούς της χώρας, βασικό προϊόν του οποίου είναι τα φημισμένα ροδάκινα Βελβεντού.

lidl βελβεντόΑπό το Σεπτέμβριο του 2013 η Lidl ξεκίνησε να προμηθεύεται προϊόντα του Συνεταιρισμού και σήμερα ο ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού Κοζάνης αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη της αλυσίδας σουπερμάρκετ που τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται διαρκώς. Σήμερα η Lidl προμηθεύεται ροδάκινα, νεκταρίνια και όλη την ποσότητα παραγωγής του Συνεταιρισμού σε αχλαδόμηλα Nashi. Παράλληλα, μέσω της συνεργασίας αυτή η Lidl δημιούργησε και διαθέτει κατ’ αποκλειστικότητα τις 3κιλες συσκευασίες σε ροδάκινα και νεκταρίνια του ΑΣΕΠΟΠ.Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι η Lidl διακίνησε πάνω από 1.100 τόνους προϊόντων με τον ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού, συγκριτικό πλεονέκτημα του οποίου είναι ότι έχει υιοθετήσει την επωνυμία Velvita για τα προϊόντα του. Έτσι γίνονται εύκολα αναγνωρίσιμα από τους καταναλωτές και προωθείται αποτελεσματικότερα η είσοδός τους σε μεγάλες αλυσίδες και νέες αγορές. Χάρη στα άριστα ποιοτικά προϊόντα που παράγει και όλες τις σύγχρονες μεθόδους καλλιέργειας που εφαρμόζει (είναι πιστοποιημένος κατά ISO, HACCP, GLOBALGAP KAI EUREPGAP), ο ΑΣΕΠΟΠ επιλέχθηκε από τη Lild ως στρατηγικός συνεργάτης.
Όπως ανέφεραν στελέχη της Lild στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του ΑΣΕΠΟΠ στο Βελβεντό, η κοινή συνεργασία αυτά τα χρόνια χαρακτηρίζεται απόλυτα επιτυχής και επωφελής. "Οι καταναλωτές μπορούν να προμηθευτούν σε όλα τα καταστήματα της Lidl τα εξαιρετικά φρούτα με την επωνυμία Velvita. Τα φρούτα παράγονται με συγκεκριμένες διαδικασίες και τηρούν όλους τους απαραίτητους ελέγχους και κανόνες υγιεινής", ανέφεραν τα στελέχη της αλυσίδας. Όπως αναφέρθηκε, τα Vεlvita είναι τα μόνα ροδάκινα Βελβεντού που συλλέγονται ώριμα και συσκευάζονται στο κτήμα με το χέρι και έτσι αποφεύγεται κάθε ενδιάμεση ταλαιπωρία για να φτάσουν στο τραπέζι του καταναλωτή.

Η Lidl τα τελευταία χρόνια έχει δώσει σταθερά ιδιαίτερο βάρος στις συνεργασίες της με Έλληνες παραγωγούς. Σήμερα το 80% του τζίρου της αλυσίδας σε φρούτα και λαχανικά προέρχεται από αυστηρά επιλεγμένους Έλληνες παραγωγούς τροφίμων, με αποτέλεσμα η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία να μεγαλώνει διαρκώς. Σύμφωνα στοιχεία της εταιρείας, η Lidl με τη δραστηριότητά της υποστηρίζει πάνω από 16.300 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες, ενώ συνεργάζεται με περισσότερους από 3.321 προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών στη χώρα. Συνολικά, ποσοστό της τάξης του 56% των συνολικών της αγορών προϊόντων λιανικής πώλησης πραγματοποιείται από Έλληνες προμηθευτές.
lidl βελβεντό
Μέσω της συνεργασίας της με παραγωγούς, συνεταιρισμοί όπως ο ΑΣΕΠΟΠ Βελβεντού μπορούν να αναδείξουν τις σύγχρονες μεθόδους καλλιέργειας και τα συστήματα ολοκληρωμένης διαχείρισης που έχουν υιοθετήσει. Σήμερα ο Συνεταιρισμός αριθμεί περίπου 400 ενεργά μέλη που καλλιεργούν περίπου 6.500 στρέμματα. Οι γεωργικές εκμεταλλεύσεις είναι οικογενειακής μορφής και για το λόγο αυτό γίνονται με πολλή μεγάλη προσοχή όλες οι καλλιεργητικές φροντίδες που αφορούν στο ροδάκινο. Μέσω της δραστηριότητάς του αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς κινητήριους μοχλούς για την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, όχι μόνο γιατί διασφαλίζει το εισόδημα εκατοντάδων παραγωγών, αλλά και γιατί προσφέρει θέσεις εργασίας σε δεκάδες ανθρώπους, κυρίως κατά την θερινή περίοδο.
Με όχημα το brand "Velvita”, ο Συνεταιρισμός τροφοδοτεί όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τα προϊόντα του πωλούνται σε όλα τα μέρη της Ελλάδας μέσω εμπόρων. Παράλληλα, έχει επεκταθεί και εκτός των ελληνικών συνόρων, πραγματοποιώντας σημαντικές εξαγωγές σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Μέχρι την επιβολή του εμπάργκο προς τη Ρωσία από την Ε.Ε., κύρια αγορά στο εξωτερικό ήταν η ρωσική, όμως σήμερα σημαντικά ανοδικά κινείται η αγορά της Σερβίας. Το βασικό προϊόν είναι τα ροδάκινα Βελβεντού και ακολούθως τα νεκταρίνια και τα μήλα, ενώ εμπορεύεται δαμάσκηνα, κεράσια, αχλαδόμηλα Nashi, κυδώνια, βερίκοκα και διάφορα κηπευτικά, με κύρια καλλιέργεια την ντομάτα.
Πηγή: Κάπιταλ

10 σχόλια:

  1. Γιατί τα ελληνικά supermarket πουλάνε ακριβότερα τα ροδάκινα από τα lidl; Εκεί ειναι το πρόβλημα.

    Μπορεί κάποιος Έλληνας να κάνει Πολυεθνική επιχείρηση με αγροτικά προϊόντα από την ελληνική γη; Ξεκάθαρα όχι Γιατί θα τον βγάλουν από το παιχνίδι πολυεθνικές τύπου Lidl, που αγοράζουν λίγα αγροτικά προϊόντα του Βελβετού για να προωθήσουν πάνω από 50 βιομηχανίες της Γερμανίας που κρύβονται πίσω από τα αγαθά του Lidl...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρετε κάποιον Έλληνα που να δοκίμασε και να του κάνανε αυτά που λέτε; Εγώ δεν ξέρω. Διαφωτίστε με αν έχετε κάποια πληροφόρηση. Εγώ ξέρω ότι παλιά από την δεκαετία 60 και για δεκαετίες πριν καν γνωρίσουμε την έννοια σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα ή για λιντλ και άλλους ήταν γνωστή η μαγκιά να στέλνουμε κηπευτικά κλπ στη Γερμανία τα καλά πάνω πάνω κι από κάτω τα σάπια και όταν πρωτοάρχισαν να έρχονται τραίνα ολόκληρα πίσω με φρούτα ως απαράδεκτα τρέχαμε αλλά ήταν αργά. Ξέρω επίσης ότι η Barilla έχει τώρα εργοστάσιο στη Θεσσαλία και έχει κλεισμένα μόνιμα τα καλύτερα σκληρά σιτάρια του κόσμου, επένδυση των τελευταίων λίγων ετών. Σε όλο τον κόσμο Barilla ξέρουν. Που ήταν 70 χρόνια οι "μεγάλες" ΑΒΕΖ ΜΙΣΚΟ κλπ κλπ; Τους εμπόδισε κανείς ξένος; Καλή η μισαλλοδοξία, παρασύρομαι κι εγώ ποτέ ποτέ είναι γλυκιά η αίσθηση "για όλα φταίνε οι ξένοι", "όχι εγώ, ο άλλος" μόνο που πρόκειται περί ψευδαίσθησης και εύκολης δικαιολογίας για την ανικανότητα μας, λαού και ηγεσιών, δε μασάω τα λόγια μου.

      Διαγραφή
    2. Οικονομία κλιμακας λέγεται το Lidl πουλάει σε όλη την Ευρώπη ο Έλληνας κάτοχος σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα είναι αδύνατο να έχει τις ίδιες τιμές ξυπνάτε λίγο δηλαδή

      Διαγραφή
    3. Δεν τέθηκε το σχόλιο και η απάντηση με όρους οικονομίας κλίμακος. Για οικονομία κλίμακος μπορούμε να μιλάμε όση ώρα θέλετε και έχουμε ξυπνήσει λίγο δηλαδή...

      Διαγραφή
    4. Κάποιος πρέπει να βάλει λεφτά για να το κάνει. Να δημιουργήσει Πολυεθνική όπου θα προχωράνε όλα τα ελληνικά προϊόντα. Γνωρίζω μια προσπάθεια που έκανε κάποιος με ακτινίδια, πορτοκάλια κλπ. Του τοδιέλυσαν οι Συνδικαλιστές που πουλούσαν τα δικά τους σε ξένη αλυσίδα. Κάποιες προσπάθειες γίνονται στη Νάουσα με τα κεράσια νόμίζω, για εξαγωγές στην Ρωσία. Για να γίνει Πολυεθνική απαιτούνται να συνδράμουν πολλές μικρές επιχειρήσεις με πολλά προϊόντα

      Διαγραφή
  2. Πριν το καλοκαιρι,σε δελτιο μικρου καναλιου μιλησε εκπροσωπος αγροτικων συναιτερισμων καποιας μεγαλης πολης της Θεσσαλιας λεγοντας οτι τα τοπικα αυτα καταστηματα εχουν βαλει στα ραφια τους σχεδον ολη την γκαμα των προιοντων που παραγονται και συσκευαζονται στην περιοχη.
    Προσωπικα καταλαβα οτι η κινηση αυτη της συγκεκριμμενης αλυσσιδας εγινε κατοπιν της στρατηγικης των ντοπιων να μην στηριξουν την φιρμα.
    Εξυπνη στρατηγικη που βοηθαει καταναλωτες και Lidl.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάντως στη Θεσσαλονίκη επι μία εβδομάδα μασούτηδες βασιλόπουλοι και σίγουρα και όλη η αγορά πούλαγε τομάτες πολωνέζικες, ούτε λέπι ελληνικές. Αυτό γίνεται συχνότατα και με βέλγικες κ.α. Ας βρισκόταν κάποιος να βάλει την ελληνική τομάτα σε ρέγουλα κι ας ήταν και από την... Μιανμάρ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. After the recent fiasco with the removed crosses from the trulles of the churches this article seems like a PR attempt to restore the reaction towards Lidl.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.