14/12/17

Μαχητικό F-22 των ΗΠΑ φέρεται να κατέρριψε ρωσικό Su-24 στη ΝΑ Συρία

Σύμφωνα με αμερικανικές πηγές, χθες δυο μαχητικά F-22 των ΗΠΑ ήλθαν αντιμέτωπα με δυο ρωσικά  Su-24 σε περιοχή ΝΑ της Ντερ εζ Ζορ, τα οποία συνοδεύονταν από ένα  Su-35.
Πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το αμερικανικό μαχητικό κατέρριψε ένα  Su-24, σε περιοχή που έχει συμφωνηθεί μεταξύ ΗΠΑ-Ρωσίας να μην γίνονται πτήσεις.
Μάλιστα από πλευράς των ΗΠΑ αναρτήθηκε και το παρακάτω βίντεο που δείχνει κατάρριψη:
http://taskandpurpose.com/f-22-russia-syria-shootdown/
Πάντως ιστοσελίδα που δημοσιεύει πληροφορίες για τον πόλεμο στη Συρία αναφέρει δημοσίευμα του CNN, σύμφωνα με το οποίο τα ρωσικά μαχητικά όταν πέρασαν ανατολικά του Ευφράτη αναχαιτίστηκαν από τα αμερικανικά, τα οποία έριξαν προειδοποιητικές φωτοβολίδες εναντίον τους.
CNN: 2 US F-22 jets intercepted 2 Russian Su-25 jets over Syria, Wednesday, firing warning flares after the Su-25s crossed the agreed upon de-conflciiton line, flying east of the Euphrates River multiple times. A Su-35 also present.
Άλλη πηγή ανέφερε τα εξής:
A pair of @usairforce F-22 jets intercepted two Russian Su-25 jets over Syria yesterday. The American fighter jets, according to @DeptofDefense officials, fired warning flares after the Russian jets crossed a "de-conflciiton" line.

Πηγή: http://taskandpurpose.com/f-22-russia-syria-shootdown/

13 σχόλια:

  1. US F-22 was hampering Russian Su-25 jets to provide cover for aid convoy – MoD
    https://www.rt.com/news/413246-f-22-syria-us-russia/
    ......
    The incident took place Wednesday in the vicinity of the Syrian town of Mayadin, when a pair of Su-25 close air support jets were escorting a humanitarian aid convoy, the Russian Defense Ministry said. A US F-22 stealth fighter came from across the Euphrates river and approached the aircraft, firing flare decoys in front of them.

    A Su-35 fighter jet, which provided cover for the Russian planes, “rapidly approached” the F-22 from the rear and the US warplane left the area afterward, the ministry added.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με Su-22 μοιάζει το αεροσκάφος στο βίντεο καμια σχεση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «Μα θαρρώ πως θα τα μπλέξω, απ' την Κική (Frogfoot / Sukhoi Su-25) και την Κοκό (Fencer / Sukhoi Su-24) ποια να διαλέξω;;;» δλδ από την προπαγάνδα των RT, Sputnik, CNN, New York Times, Washington Post κλπ. κλπ.

    Οι μεν γράφουν για κατάρριψη (περισσότεροι τίτλοι των αναρτήσεων με αινιγματικό ερωτηματικό;), οι δε για... τίποτα άλλο παρά κάτι από απλές μανούβρες ("brake shields" / "breaks" to increase AOT (angle off tail)?) και ρίψη φωτοβολίδων (heat / decoy flares for Xmas)... Go Figure δλδ Τρέχα Γύρευε... χαχαχα!

    ΠΗΓΗ: Υποστράτηγος Igor Konashenkov, εκπρόσωπος (porte-parole) του υπουργείου Άμυνας της Ρωσίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προς το παρόν, δεν είμαστε απόλυτα βέβαιοι εάν πρόκειται για αλήθεια ή ψέμα ή εάν έστω συνέβη κάτι εκεί πάνω. Προσωπικά εικάζω πως πρόκειται για πολύ μεγάλο παραμύθι και μάλιστα πρόχειρα και άτεχνα στημένο από ερασιτέχνες παπατζήδες της παραδημοσιογραφίας. Όσοι γνωρίζουν έστω και τα βασικά, διαβάζοντας το Αγγλικό κείμενο (όπου αυτό έχει δημοσιευτεί), βάζουν τα γέλια με τις ασυναρτησίες που γράφει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Russia denies intercept, says US F-22 intercept of its Su-25 jets took place on the western bank of the Euphrates River in the vicinity of Mayadin, denies crossing the de-conflction line

    Μη βιάζεστε.
    Το σημαντικό είναι ότι η Ρωσία επαληθεύει την ύπαρξη de-conflction line, κατά μήκος του ρου του Ευφράτη ποταμού.
    Το δεύτερο σημαντικό είναι ότι οι ΗΠΑ έστειλαν στην περιοχή το καλύτερο μαχητικό που διαθέτουν.
    Αυτά τα δυο είναι η ουσία.
    Να μάθετε να αναλύετε.
    Τόσα χρόνια μάθημα κάνουμε εδώ μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Σάββα,

      Αν μου επιτρέπεις. Η ύπαρξη και η επιχειρησιακή δράση Αμερικανικών F-22 δεν είναι ούτε μυστική ούτε αποτελεί νέο! Όπως επίσης δεν αποτελεί «είδηση» η (άτυπη μεν υπαρκτή δε) συμφωνία μεταξύ Αμερικανών & Ρώσων που προβλέπει την Ρωσική αεροπορία να δρα δυτικά του Ευφράτη ποταμού, και την Αμερικανική αεροπορία ανατολικά του ποταμού. Αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά. Αν λοιπόν αγνοήσουμε τις ανοησίες και τα παπατζηλίκια που έγραψαν δημοσιογραφίσκοι τύπου Βερύκοκου και λοιποί φαντασιόπληκτοι που ονειρεύονται τα υπερμαχητικά του ξανθού γένους να τρέπουν σε άτακτη φυγή τους μισητούς γιάνκηδες, και λαμβάνοντας υπόψη τις ΕΠΙΣΗΜΕΣ (μέχρι στιγμής) ανακοινώσεις, στο περιστατικό της 13ης Δεκεμβρίου συνέβησαν τα εξής:

      Δυο ρωσικά Su-25 Frogfoot (μικρά βομβαρδιστικά - ΟΧΙ μαχητικά) πέταξαν ανατολικά του Ευφράτη, κοντά στο Abu Kamal, κατά παράβαση των προφορικών συμφωνιών. Στην περιοχή πετούσαν δυο Αμερικανικά F-22 Raptors που κλήθηκαν να «συνετίσουν» τους Ρώσους, κάνοντας χρήση των προσυνεννοημένων σινιάλων (άφεση φωτοβολίδων και κλήση σε προσυμφωνημένη συχνότητα), ζητώντας την άμεση απομάκρυνσή τους. Οι Ρώσοι όμως δεν έδειξαν καμία διάθεση να αποχωρήσουν, ενώ ο ένας Ρώσος πιλότος Su-25, πλησίασε πολύ κοντά σε ένα από τα δύο F-22, αναγκάζοντας το τελευταίο σε «βίαιο ελιγμό» αποφυγής για να μην συγκρουστούνε στον αέρα (χμμμ βρε τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει.. .α, ναι! Το περιστατικό με τον Ηλιάκη!). Ταυτόχρονα, ένα τρίτο Ρωσικό αεροπλάνο (μαχητικό Su-35) που απογειώθηκε από την αεροπορική βάση Χμέιμιμ, πέρασε τον Ευφράτη και προσέγγισε την περιοχή που τα δύο Ρωσικά βομβαρδιστικά (30ετίας και βάλε) Su-25 Frogfoot, (φέρονται να) τσαμπουκαλευόταν στα Αμερικανικά F-22. To τρίτο Ρωσικό αεροπλάνο (μαχητικό Su-35) που κατέφθασε στην περιοχή, πετούσε επίσης σε εξαιρετικά μικρή απόσταση δίπλα σε ένα από τα Αμερικανικά F-22, τόσο που ο Αμερικανός χειριστής έπρεπε συνεχώς να διορθώνει για να μην συγκρουστούνε στον αέρα. Το όλο περιστατικό κράτησε 40 ολόκληρα λεπτά (!!!) μέχρι τελικά τα Ρωσικά αεροσκάφη να διαταχθούν να αποχωρήσουν στην προσυμφωνημένη περιοχή ευθύνης τους δυτικά του Ευφράτη. Όσο διαρκούσε το περιστατικό, το συμμαχικό CAOC - Combined Air Operations Center στην βάση Al Udeid στο Κατάρ καλούσε διαρκώς την Ρωσική διοίκηση ζητώντας να τραβήξουν τα αεροπλάνα τους για να αποκλιμακωθεί η κατάσταση και να αποφευχθεί μια δυσάρεστη στρατηγική κλιμάκωση.

      Στην ΕΠΙΣΗΜΗ Αμερικανική ανακοίνωση, αναφέρεται επίσης ότι κανένα αεροσκάφος του Διεθνούς Συνασπισμού δεν πέρασε δυτικά του ποταμού και δεν περνά χωρίς πρότερη συνεννόηση με τους Ρώσους. Αντίθετα, Ρωσικά αεροσκάφη παραβιάζουν συστηματικά την συμφωνία και έχουν περάσει ανατολικά του ποταμού αλλεπάλληλες φορές (ειδικά μετά τα μέσα Νοεμβρίου 2017), χωρίς καν να ενημερώσουν τους Αμερικανούς όπως προβλέπει η (άτυπη μεν υπαρκτή δε) συμφωνία μεταξύ τους. Ας συνοψίσουμε τα στοιχεία: Κανένα Αμερικανικό F-22 δεν έκανε κάτι άλλο εκτός από αυτό που προβλέπεται και κανένα F-22 δεν φοβήθηκε (ούτε τράπηκε σε φυγή, ούτε κατέρριψε) κάποιο Ρωσικό βομβαρδιστικό 30ετίας και βάλε! Αν κάτι τέτοιο είχε συμβεί… τα πάντα θα ήταν διαφορετικά τώρα!

      …πες μου τώρα, ΤΙ ΣΧΕΣΗ έχουν τα ανωτέρω με τα δημοσιεύματα περί «κατάρριψης» Ρωσικού αεροπλάνου από Αμερικανικό F-22 κλπ, κλπ, κλπ. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως είναι πιθανό τα Su-25 να έδρασαν ΕΚΤΟΣ κανόνων εμπλοκής και προσυμφωνημένων διαδικασιών - δεν θα είναι δα και η πρώτη φορά! Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να μην γίνεται πιστευτή η κάθε είδηση ράδιο-αρβύλα που κυκλοφορεί με σκοπό την κλικοθηρία - ειδικά όταν η ιστορία «μπάζει από παντού» και ειδικά όταν η Ρωσική πλευρά τον τελευταίο καιρό εκπέμπει ανακοινώσεις για δήθεν περιστατικά και ιστορίες που έχουν τσακωθεί με την αλήθεια.

      Διαγραφή
    2. γράφεις... «λαμβάνοντας υπόψη τις ΕΠΙΣΗΜΕΣ (μέχρι στιγμής) ανακοινώσεις, στο περιστατικό της 13ης Δεκεμβρίου συνέβησαν τα εξής»...

      Αρκετά - όμως - ρωσικά ΜΜΕ αναφέρουν για περιστατικό (που αφορούσε ένα αμερικανικό F-22 και κάποιο ρωσικό αεροσκάφος στη Συρία, στα δυτικά του Ευφράτη) που συνέβη στις 23 Νοεμβρίου 2017 (*).

      (*) ΑΕΚ vs. Rijeka 2-2

      Διαγραφή
  6. @ Nikolaos,

    Έχεις δίκιο. Ζητώ συγνώμη - κακή διατύπωση. Δικό μου το λάθος. Το σωστό:

    - Το περιστατικό (φέρεται να) συνέβη στις 23 Νοεμβρίου 2017.

    - Οι Ρώσοι (φέρεται να) εξέδωσαν επίσημη ανακοίνωση στις 9 Δεκεμβρίου 2017.

    - Οι Αμερικανοί απάντησαν στην Ρωσική ανακοίνωση μία μέρα μετά στις 10 Δεκεμβρίου, εκδίδοντας την δική τους άποψη των γεγονότων.

    - Στις 13 Δεκεμβρίου 2017 εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο φήμες για «κατάρριψη» Ρωσικού αεροσκάφους από Αμερικανικό, διοχετέυοντας μάλιστα και υποτιθέμενα βίντεο τα οποία βεβαίως καμία σχέση δεν έχουν με το περιστατικό.

    Επαναλαμβάνω την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ μου άποψη: Εφόσον κάποιος από εμάς δεν ήταν εκείνη τη στιγμή στο cockpit ή στα αντίστοιχα Αμερικανικά ή Ρωσικά CAOC, δεν μπορεί να είναι βέβαιος ΕΑΝ συνέβη και ΤΙ συνέβη. Θεωρώ πως εάν συνέβη «κάτι», θα ήταν τσαμπουκάδες στους οποίους οι Ρώσοι έχουν πρωταγωνιστήσει πολλές φορές και έχει καταγγελθεί πολλάκις ο απερίσκεπτος & προκλητικός τρόπος με τον οποίο πετάνε πλησίον Αμερικανικών αεροσκαφών. Όμως, ότι κι αν συνέβη (εάν συνέβη), καλό είναι να μην γίνεται πιστευτή η κάθε είδηση ράδιο-αρβύλα που κυκλοφορεί με σκοπό την κλικοθηρία - ειδικά, όταν στους τίτλους αναγράφεται πως «Αμερικανικό μαχητικό κατέρριψε Ρωσικό αεροσκάφος».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τον χρόνο σου!

      Συμφωνώ για τους Dimus Apricotius Titlus, αλλά εξακολουθώ ν' απορώ γιατί του Σάββα ο τίτλος εδώ... δεν έχει ερωτηματικό στο τέλος· κάτι θα βλέπει παραπάνω...

      Διαγραφή
  7. Προς όλους τους σχολιαστές
    Μην εγκλωβίζεστε στα λάθος στοιχεία των άρθρων. Γι' αυτό έγραψα στον τίτλο "φέρεται".
    Η Ρωσία έχει προχωρήσει σε συνεργασία με τους Κούρδους της Συρίας στην Ντερ εζ Ζορ τον τελευταίο μήνα, παρέχοντας υποστήριξη με πυρά αεροπορίας και πυροβολικού.
    Στην περιοχή υπάρχουν σοβαρά υπόγεια αποθέματα πετρελαίου.
    Οι ΗΠΑ ενοχλημένες από την προσέγγιση αυτή, με τα κορυφαία τους αεροσκάφη, έδωσαν ένα μήνυμα και προς τη Ρωσία και προς τους Κούρδους.
    Το μήνυμα το έδωσαν και με την είδηση για κατάρριψη.
    Το όλο θέμα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, για έναν επιπλέον λόγο.
    Η δημόσια αναφορά από ΗΠΑ και Ρωσία στην συμπεφωνημένη γραμμή κατά μήκος του Ευφράτη, την οποία δεν πρέπει να παραβιάζουν τα δυο μέρη.
    Αν οι ΗΠΑ διατηρήσουν αυτήν την πολιτική, διεκδικώντας ρόλο ανατολικά του Ευφράτη, αυτό είναι τεράστιας, κοσμογονικής σημασίας ζήτημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. U.S. F-22 Narrowly Avoids Collision With Russian Su-25 Over Syria

    Νομίζω ότι το παραπάνω αμερικανικό άρθρο της AVIATION WEEK θέτει τα γεγονότα της 13ης Δεκεμβρίου (ναι της 13ης Δεκεμβρίου!) κοντά στο Αμπού Καμάλ (ναι, Αμπού Καμάλ και όχι Ντέιρ Εζόρ ή Αμεγιαντίν) στις πραγματικές τους διαστάσεις, τουλάχιστον όσον αφορά τη πλευρά των ΗΠΑ.

    Ζώνες αποκλιμάκωσης (deconfliction zones) καθορίζονται από τις διαδοχικές διαδικασίες ειρήνευσης της Αστανάς όπου δεν συμμετέχουν ενεργά οι ΗΠΑ. Συνεπώς δεν εφιστώνται μεταξύ ΗΠΑ - Ρωσίας και η τακτική παρουσία της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας τον τελευταίο μήνα (σε συνεννόηση με τις SDF) στους ουρανούς ανατολικά του Ευφράτη το αποδεικνύει.

    Οι ΗΠΑ βρίσκονται με τη πλάτη στο τοίχο και χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο μια θολή γλώσσα προς το κοινό –«ερασιτεχνισμός των Ρώσων», «προφορικές συμφωνίες», «τηλέφωνο αποκλιμάκωσης», «παραβίαση προφορικών συμφωνιών», «εναέριος χώρος του Συνασπισμού», «τίμια λάθη», κλπ.- για να δικαιολογήσουν την παρουσία τους εκεί.

    Παράδειγμα: «Although high profile, the Dec. 13 incident is not the first time the Russians have violated verbal agreements with the coalition. Since early November, the Russians have flown into U.S. and coalition airspace on the east side of the river 6-8 times per day or approximately 10% percent of Russian and Syrian flights.
    “If either of us needs to cross the river for any reason, we’re supposed to first deconflict via the line,” the spokesman said. “It’s become increasingly tough for our pilots to discern whether Russian pilots’ actions are deliberate or if these are just honest mistakes.”
    Επειδή η πρόσβαση στο παραπάνω άρθρο απαιτεί ολόκληρη διαδικασία εγγραφής, το ανάρτησησα παρά κάτω από το άρθρο του Σάββα:

    http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2017/12/us-f-22-narrowly-avoids-collision-with.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Κριστιάν Ακκυριά,

      Έχω την εντύπωση πως η 13η Δεκεμβρίου είναι απλώς παρεξήγηση. Άλλωστε δεν μπορεί να έχουν δημοσιευτεί αναφορές για το ίδιο ακριβώς περιστατικό από την 9η Δεκεμβρίου (ίσως και ακόμη νωρίτερα) εκτός κι αν κάποιοι έχουν κληρονομικό χάρισμα ή συνέβησαν δύο πανομοιότυπα περιστατικά, στην ίδια περιοχή, με τα ίδια ακριβώς αεροσκάφη που συμπεριφέρθησαν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

      Πέρα από τα περί της τακτικής συμπεράσματα που μπορεί να εξαχθούν και τις προθέσεις που έχουν Αμερικανοί και Ρώσοι για την παραμονή τους στην περιοχή και το κατά πόσο ο ένας δοκιμάζει την υπομονή του άλλου, ίσως το περιστατικό ήταν μία προσπάθεια των Ρώσων να εμπλούτισουν / ανανεώσουν την τράπεζα δεδομένων τους σχετικά το ίχνος του F-22 στους αισθητήρες του Su-35 που προσέτρεξε να συνδράμει τα Su-25, εκτός κι αν το F-22 έφερε συσκευές που να αυξάνουν το RCS του. Το τελευταίο το θεωρώ αρκετά πιθανό, αφού είναι γνωστό πως στην περιοχή υπάρχουν ανεπτυγμένα Ρωσικά S-400 και S-300V4. Ίδωμεν!

      Διαγραφή
    2. @ Pointman16 Δεκεμβρίου 2017 - 8:20 μ.μ.
      Ναι είναι όλα θολά -όπως προανέφερα- και είναι αδύνατο να προσδιοριστεί αν και πότε έγινε το περιστατικό.

      Έλεγξα τον ιστότοπο του Συνασπισμού Operation Inherent Resolve, Strike Releases μέχρι τις 15.12.2017: http://www.inherentresolve.mil/News/Strike-Releases/ χωρίς να βρω τη παραμικρή αναφορά.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.