23/6/18

Διαβάστε το με το χέρι στην καρδιά: Η Μεγάλη Παρασκευή της Μακεδονίας μας

Ο πανηγυρικός για την 105η Επέτειο της απελευθερώσεως του Κιλκίς, που εκφωνήθηκε στην Μητρόπολη Κιλκίς, την 21 Ιουνίου 2018            
Ο πίνακας απεικονίζει τη Μάχη της Δοϊράνης
Το Κιλκίς είναι ο πιο εύφορος τόπος της Μακεδονίας μας. Δεν έχει νερά, δεν έχει ποτάμια, για να αρδεύουν τα χωράφια του. Και όμως είναι η πλουσιότερη γη. Γιατί;
Διαβάζω ένα ωραίο κείμενο, γραμμένο πριν από 30 χρόνια. Ο συγγραφέας του, Σταύρος Λίβας, ζει, γύρω στα τέλη της δεκαετίας του 20, τα παιδικά του χρόνια στο Κιλκίς:
«Ένα απέραντο "Εθνικό Νεκροταφείο", που κρύβει στα σπλάχνα του τα κορμιά χιλιάδων παλληκαριών, είναι ο τόπος μας. Και πάνω στα κορμιά αυτά στήθηκαν τα θεμέλια αυτής της πόλης. Και το σιτάρι που φτιάχνει το ψωμί μας, θεριεύει και μεστώνει, ρουφώντας από τη γη αίμα αντί για νερό.
 Κάθε λόφος γύρω μας κι ένας "κρανίου τόπος". Κάθε χωράφι κι ένας "αγρός αίματος", για να χρησιμοποιήσω τους χαρακτηρισμούς του Ευαγγελίου, που τόσο ταιριάζουν στην περίπτωση.
Τα πρώτα χρόνια, τ' αλέτρια που όργωναν τη γη, έφερναν στην επιφάνεια λευκά κόκκαλα, "κόκαλα Ελλήνων ιερά", μαζί με σκουριασμένες ξιφολόγχες και δερμάτινες παλάσκες περασμένες σε ζωστήρες που έζωναν, κάποτε, λυγερά σώματα παλληκαριών. Κι όλοι μας, λίγο – πολύ, έχουμε να θυμόμαστε πως κάποτε, σκάβοντας τις αυλές των σπιτιών μας, είχαμε βρει σκουριασμένα όπλα κι ανθρώπινα κρανία.
Θυμάμαι τους πρώτους περιπάτους που κάναμε με το σχολείο εκεί κοντά στους πρόποδες του Άη-Γιώργη. Η δασκάλα μας έλεγε ότι οι παπαρούνες στον τόπο μας είναι πιο κόκκινες από αλλού, "γιατί παίρνουν το χρώμα τους από το αίμα των σκοτωμένων παλληκαριών". Κι εμείς διστάζαμε να τις κόψουμε,, από φόβο, μήπως και ματώσουμε τα χέρια μας».

Ναι, και σήμερα οι λόφοι με τις παπαρούνες, ναι, και σήμερα η ιστορία της Μακεδονίας μας ποτίζεται από το αίμα των 8.500 χιλιάδων περίπου αξιωματικών και στρατιωτικών, που έπεσαν υπέρ Πίστεως και Πατρίδος κατά την τριήμερο μάχη του Κιλκίς
 Οι "κόκκινες γραμμές" στην πατρίδα μας δεν χαράσσονται με μελάνι. Όχι. Χαράσσονται με το αίμα και τους αγώνες των Ελλήνων για την ελευθερία. Ο εθνικός μας ύμνος είναι ύμνος για την Ελευθερία, γιατί Ελλάς και ελευθερία είναι λέξεις ταυτόσημες.
Η μάχη του Κιλκίς, στις 19 με 21 Ιουνίου του 1913, υπήρξε η φονικότερη, ενδοξότερη, αλλά και η κρισιμότερη της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Όχι μόνο σώθηκε η Μακεδονία σώθηκε η Ελλάδα κατά την εύστοχη ρήση του Ίωνα Δραγούμη, αλλά η Ήπειρος, τα νησιά του Αν. Αιγαίου και η Κρήτη ενσωματώνονται οριστικά στον εθνικό κορμό.
Ταυτόχρονα ξεπλένεται η ντροπή του 1897, η πατρίδας μας αποκτά κύρος και υπόληψη μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών και των Μεγάλων τότε Δυνάμεων. Διότι οι Μεγάλες Δυνάμεις συναγάγουν συμπεράσματα για την πολιτική τους, όχι με κριτήριο την ετοιμότητα υποκλίσεων και τα πλατιά χαμόγελα ( ή χαχανητά), αλλά με κριτήριο την ικανότητα και την αποφασιστικότητα των κυβερνήσεων να υπερασπιστούν τα εθνικά τους συμφέροντα. Στην μάχη του Κιλκίς έλαμψε ο ηρωισμός και η γενναιότητα του ελληνικού στρατού. Να παραπέμψω σε ένα κείμενο ενός αυτόπτη μάρτυρα. Είναι του Δημητρίου Καλλίμαχου, εθελοντή ιερέως της Ε' Μεραρχίας, ο οποίος ακολουθεί την γιγαντομαχία και καταγράφει τις ηρωικές μάχες. Το βιβλίο κυκλοφορήθηκε πριν από 80 περίπου χρόνια με τίτλο "Αθάνατη Ελλάς"
Να σημειώσω παρενθετικά ότι η μάχη διεξήχθη εν μέσω φοβερού καύσωνος (περίπου 40 βαθμούς κελσίου). Τα σιταροχώραφα του κάμπου του Κιλκίς, εξαιτίας των οβίδων πήραν φωτιά. Πολλοί βαριά τραυματισμένοι στρατιώτες, μη μπορώντας να μετακινηθούν, κάηκαν ζωντανοί...
Διαβάζω στην σελ. 76 του πονήματος:
«Στρατιώτης του 22ου ετραυματίσθη εις τον βραχίονα. Τυχερός ήσουνα, συνάδελφε, που πήρες το παράσημο, του λέγει ο παραπλεύρως του, άιντε τράβα τώρα στο χειρουργείο...
Τι έκανε, λέει; Με μια γρατσουνιά να φύγω; Το παληοτόμαρό μου βαστάει ακόμα, έχω να φάω και άλλους απ' αυτούς τους άτιμους που σφάξανε γυναικόπαιδα! Και συνεχίζει τον αγώνα.
Παίρνει δεύτερο βόλι και εξακολουθεί να μάχεται και το δεύτερον τραύμα γίνεται τρίτον και έπεται συνέχεια... Και όταν πλέον η δυνατή αιμορραγία τον αναγκάζη να πέση κάτω, οι τραυματοφορείς, όταν επλησίασαν να τον παραλάβουν, επέδεσαν εν όλω επτά τραύματα! Και παρεπονείτο ο Ρουμελιώτης στρατιώτης, διότι δεν ήτο δυνατόν πλέον να συνεχίση τον αγώνα του, λέγοντας: Μωρ, δεν μπορούσε να είχα κι' άλλο παληοτόμαρο, να βγάλω αυτό το τρυπημένο και να βάλω το καινούργιο!».
Με αυτά τα εντός εισαγωγικών "παλιοτόμαρα", είναι κεντημένη η γαλανόλευκη σημαία μας, με τα κομμένα πόδια των χιλιάδων τότε αναπήρων περπατά η Ελλάδα. (Κάποια άλλα, όντως παλιοτόμαρα, σήμερα καίνε το εθνικό μας σύμβολο).
Στη μάχη του Κιλκίς συμμετέχουν Έλληνες απ' όλη την Οικουμένη. Από τον ακμαίο τότε Ελληνισμό της Αιγύπτου, από την Αμερική, την Ευρώπη, την Αυστραλία, τα νιάτα του έθνους σπεύδουν όχι για να σκοτώσουν αλλά να πεθάνουν για την πατρίδα.
Με την ομόνοια και την ομοψυχία αγγίζουμε το θαύμα. "Έλληνας ομοφρονέοντας χαλεπούς είναι περιγίγνεσθαι", όταν ομονοούν οι Έλληνες είναι ανίκητοι διαλαλεί ο Ηρόδοτος, ρήση επικαιρότατη. Δύο και πλέον χιλιάδες, Κύπριοι εθελοντές σκλάβοι ελευθερωτές, όπως προσφυώς ονομάστηκαν, αφήνουν την πολύπαθη μεγαλόνησο και
«παίρνουν την ανηφοριά,
παίρνουν τα μονοπάτια,
να βρουν τα σκαλοπάτια
που παν στη λευτεριά»,
όπως τραγουδούσε ο ήρωας του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ, 18χρονος Ευαγόρας Παλληκαρίδης. 20 περίπου από αυτούς σκοτώνονται ή τραυματίζονται εδώ στο Κιλκίς.
Ένας από τους ήρωες, ο Κων. Κοιλανιώτης από την Λεμεσσό της Κύπρου, φοιτητής της Νομικής Αθηνών, θα γράψει: "Θα ήτο ντροπή διά πάντα Κύπριον να μην σπεύσει εις την φωνήν της Πατρίδος". Σκοτώθηκε στις 20 Ιουνίου του 1913, εδώ στο Κιλκίς.
Αιώνια τους η μνήμη και των Κυπρίων και των Κρητικών και των Επτανησίων και όλων των Ελλήνων που πρόσφεραν το αίμα τους για την απελευθέρωση της Μακεδονίας μας.
Σεβασμιώτατοι άγιοι Αρχιερείς, μέχρις εδώ ο λόγος μου ήταν πανηγυρικός, για να τιμήσω τα λαμπρά παλληκάρια της μάχης του Κιλκίς. Από δω και στο εξής είναι επικήδειος.
Περίλυπος εστί η καρδία μου έως θανάτου. Φαρμακώθηκε η ψυχή μας...
Η Κυριακή που μας πέρασε δεν ήταν Κυριακή, ήταν η Μεγάλη Παρασκευή της Μακεδονίας μας, της πατρίδας μας. Πένθιμα πρέπει να χτυπούν και σήμερα οι καμπάνες και αντί για δοξολογία μνημόσυνο να τελέσουμε. Σταυρώθηκε η Μακεδονία μας... Οι γέροντες γονείς μας έκλαιγαν στα χωριά μας για την ατιμωτική, προδοτική συμφωνία. Και όχι δεν είναι ακραίοι ούτε εθνικιστές πατριδοκάπηλοι, «εθνίκια» - λέξη χαμερπής- όπως διατείνεται η κάθε κρανιοκενής ασημαντότητα που βρέθηκε σε ένα αξίωμα. Είναι η καθάρια και αγέρωχη φωνή των προγόνων μας, που βροντοφωνάζει: η Μακεδονία, των Ελλήνων το καμάρι, είναι μία και Ελληνική.
"Έκαστος ερμηνεύει τα πράγματα κατά το ίδιον νόσημα" λέει ένας άγιος. Με βάση την ασθένειά σου κρίνεις και τους άλλους. Ο ακραίος και ο φασίστας, όσους διαφωνούν μαζί του, τους χαρακτηρίζει ακραίους και φασίστες. Και στα μεγάλα συλλαλητήρια δεν πήγε ετερόκλητος όχλος, αλλά ο ελληνικός λαός για να βροντοφωνάξει, δημοκρατικότατα, την αντίσταση του στην προδοσία της Μακεδονίας μας. Την ιστορία την σηκώνει στους ώμους του ο λαός, όταν γονατίζει η ηγεσία. Και οι γονατισμένοι, οι προσκυνημένοι συνήθως προσπαθούν να ταπεινώσουν και τους όρθιους. Ξέρουμε, εμείς οι δάσκαλοι ότι οι μαθητές μας βγάζουν φτερούγες κι ανθίζουν, όταν τους διδάσκουμε με ταπείνωση και όχι ταπεινώνοντάς τους. Το ίδιο ισχύει και για τους ηγέτες. Οι λαοί ανθίζουν όταν έχουν ηγεσία που τους κυβερνά με σεβασμό και ταπείνωση.
Σήμερα ο λαός μας, στην συντριπτική του πλειοψηφία, αισθάνεται προδομένος, ντροπιασμένος και ταπεινωμένος. Ο Μίκης Θεοδωράκης δήλωσε στις 12 Ιουνίου 2018: «Η χώρα μας σύρθηκε σε μια πράξη ιστορικής ήττας και εθνικής μειοδοσίας με απρόβλεπτες επιπτώσεις σε βάρος της χώρας και του λαού μας. Συνάμα ποδοπατήθηκε η θέληση της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. Ύστερα από αυτό το μεγάλο "ΝΑΙ" του κ. Τσίπρα εκείνου που πονάει πιο πολύ δεν είναι μόνοι οι κίνδυνοι που ανοίγονται μπροστά μας, αλλά προπαντός η μεγάλη Ντροπή που θα μας στιγματίζει για πάντα».
 Μήπως μας νίκησαν οι Σκοπιανοί στο πεδίο της μάχης; Όχι. Τότε γιατί, για πρώτη φορά στην ιστορία μας, παραδίδουμε το άγιο όνομα της Μακεδονίας μας και – ακόμη χειρότερα – αναγνωρίζουμε μακεδονική εθνότητα και γλώσσα, πράξη που όχι μόνο δεν αναχαιτίζει, αλλά αποτελεί την ρίζα και εκτρέφει τον σκοπιανό αλυτρωτισμό; Με λίγα λόγια δεχθήκαμε ότι είμαστε, εμείς οι Μακεδόνες -οι μοναδικοί, οι άλλοι είναι ψευτομακεδόνες- ότι είμαστε ένα υποσύνολο του μακεδονικού έθνους που εδρεύει στα Σκόπια. Υπάρχει μακεδονική ταυτότητα και γλώσσα; Υπάρχει Μακεδονία κι άλλη εκτός από την ελληνική; Όχι. Δεν κατάλαβαν, οι προδότες, ότι με την υπογραφή τους ακυρώνονται οι Βαλκανικοί Πόλεμοι και νομιμοποιείται η πλαστογράφηση που ξεκίνησε από τον Τίτο τον οποίο, προφανώς κάποιοι ημέτεροι νοσταλγούν.
Διαβάσαμε ότι εκτός των άλλων επιχαίρει για την συμφωνία και ο Σόρος, το συνώνυμο της δολοπλοκίας. "Επαινούμενος γαρ από των εναντίων αγωνιών μη τι κακόν είργασμαι" έλεγε ο Δημοσθένης. Όταν σε επαινούν οι εχθροί σου σημαίνει ότι διαπράττεις κάτι πολύ κακό. Το ζήσαμε την Κυριακή στις Πρέσπες, όπου ο κ. Ζάεφ μίλησε απροκάλυπτα για Έλληνες και Μακεδόνες χωρίς καμμία ενόχληση. Ορθώς γράφτηκε δώσαμε την Μακεδονία με αντάλλαγμα μια γραβάτα και στήσαμε παιδικό πάρτι για τα γενέθλια του Νίμιτς. Είναι ή δεν είναι αυτό εμπαιγμός και περιφρόνηση του εμπερίστατου λαού μας;
 Βλέπουμε εδώ, γύρω μας, τους μαθητές μας, τα νιάτα της Μακεδονίας να κρατούν τη γαλανόλευκη σημαίας μας για την οποία απαγορεύτηκε η έπαρση της και η απαγγελία του εθνικού μας ύμνου στο δημοτικό σχολείο. Ποιον ενοχλεί ο Εθνικός μας Ύμνος; Μόνο τους εχθρούς μας.
Ερωτώ: Τι θα απολογηθώ εγώ ο δάσκαλος στους μαθητές μου, όταν δουν στην αίθουσα χάρτες με Βόρεια Μακεδονία, όταν τόσα χρόνια διδάσκω μία και μοναδική Μακεδονία; Θα μας τοξεύει αλύπητα το γεμάτο πίκρα και απογοήτευση βλέμμα των παιδιών μας. Αλήθεια τι το αλυτρωτικό θα αφαιρέσουν οι επιτροπές, που θα ελέγξουν και θα αναθεωρήσουν τα βιβλία ιστορίας μας, όπως προβλέπεται από την συμφωνία; Θα σβήσουμε τον Μέγα Αλέξανδρο και τον Φίλιππο, θα διαγράψουμε τον Μακεδονικό αγώνα; Θα απαλείψουμε τον τίτλο μακεδονομάχοι δίπλα από το όνομα του Παύλου Μελά ή του Γερμανού Καραβαγγέλη; Αναθυμιάσεις του τύπου "συνωστισμός, στο λιμάνι της Σμύρνης", θα εισπνέουμε πάλι, Ντροπή, να ντροπιαστούμε...Φτάνει πια με τους εθνομηδενιστές και τις ιδεοληψίες τους. Ο κ. Ζάεφ έγραψε, άγιοι αρχιερείς, την αποφράδα ημέρα, ότι στέκεται με υπερηφάνεια μπροστά στον Κύριλλο και τον Μεθόδιο. Τους παραδώσαμε τους Έλληνες, από τη Θεσσαλονίκη, αγίους φωτιστές των Σλάβων, παραδίδουμε, δηλαδή, την ιστορία της Μακεδονίας από την κτίση της Κωνσταντινούπολης και εντεύθεν.
Την μακεδονική δυναστεία του Βασιλείου του Βουλγαροκτόνου, τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, τους εκατοντάδες αγίους, μάρτυρες και νεομάρτυρες. Παραδίδουμε τα ιερά και όσιά μας στους απόγονους των Κομιτατζήδων Αισχρόν εστί και λέγειν...
Να θυμηθείτε, Σεβασμιώτατε ποιμενάρχα μας, κ. Εμμανουήλ, ότι σε κάποια στιγμή, θα απαιτήσουν οι Σκοπιανοί να διαγράψετε το "υπερτίμου και εξάρχου Μακεδονίας", εφόσον προωθούν για την σχισματική τους Εκκλησίας το: Αρχιεπισκοπή Αχρίδος και πάσης Μακεδονίας.
Μήπως απαιτήσουν και την κατάργηση της εορτής των Πολιούχων μας Πεντεκαίδεκα Ιερομαρτύρων, γιατί μαρτύρησαν στην Στρώμνιτσα, η οποία, κατά τους θλιβερούς πρωταγωνιστές της Πρέσπας, ανήκει στο μακεδονικό έθνος;
Η επαίσχυντη συμφωνία άνοιξε τον ασκό του Αιόλου και τις ίδιες παρανοϊκές διεκδικήσεις θα ζήσουμε και για τα προϊόντα της Μακεδονίας και το αεροδρόμιο "Μακεδονία" και για το ίδρυμα και το Μουσείου του Μακεδονικού Αγώνα. Ενός κακού μύρια έπονται...
Η ιστορία είναι φωνή νεκρών διδάσκουσα τους ζώντας. Όλοι μαζί, ζωντανοί και πεθαμένοι, είμαστε αλληλέγγυοι και συνυπεύθυνοι, έλεγε ο Σεφέρης.
Η ιστορία, εξ ορισμού, είναι μία συμφωνία μεταξύ των νεκρών, των ζώντων και των αγέννητων. Κι αφού είναι τριμερής η συμφωνία, δεν μπορεί να αλλάξει εν απουσία των δύο μερών των νεκρών και των αγέννητων.
"Χρωστάμε σ' όσους πέρασαν
θα ρθούνε θα περάσουν
κριτές θα μας δικάσουν
οι αγέννητοι και οι νεκροί" γράφει υπέροχα ο εθνικός μας ποιητής Κωστής Παλαμάς.
            Οι πρώτοι Κριτές, οι νεκροί, όπως οι χιλιάδες μαχητές του Κιλκίς έγραψαν με το αίμα τους: Η Μακεδονία είναι μία και ελληνική. Οι δεύτεροι, οι αγέννητοι, θα μας δικάσουν, αν ανεχτούμε το ανοσιούργημα: την προδοσία της Μακεδονίας. Όχι. Ο Λαός θα αποτινάξει από πάνω του αυτό το στίγμα, αυτόν τον λεκέ της ιστορίας μας. Οι Μακεδόνες δεν μπορούν να ζουν σκλαβωμένοι και προδομένοι. Εμείς οι Μακεδόνες, εμείς οι Έλληνες, ξέρουμε να αγωνιζόμαστε, ξέρουμε να νικάμε.
Την μόνη συμφωνία για την Μακεδονία που αναγνωρίζει ο λαός είναι αυτή που υπογράφτηκε με το αίμα των Ελλήνων στρατιωτικών και αξιωματικών
 για του Χριστού την πίστη την αγία
 για της πατρίδος την Ελευθερία
και για την τιμή της Μακεδονίας
εδώ στο Κιλκίς, πριν από 105 χρόνια. Και ότι κερδήθηκε με αίμα, δεν μπορεί να ξεπουληθεί με το μελάνι μιας υπογραφής.
            Ζήτω ο ένδοξος ελληνικός στρατός   
            Ζήτω η μία και μοναδική Μακεδονία μας
            Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν

Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς

10 σχόλια:

  1. Όσα λέει ο κ. Νατσιός είναι απόλυτα σωστά.Οι διαστάσεις όσων συμβαίνουν είναι πάρα πολλές και πολύ σοβαρές.Αυτό που έγινε δεν μπορεί να περιοριστεί μόνο στο επίπεδο ενός (ακόμα) αρνητικού γεγονότος για τη χώρα (μέσα σε τόσα άλλα πολιτικά και οικονομικά των τελευταίων χρόνων).
    Δεν είναι μόνο μια πολύ κακή συμφωνία που θα μας πλήξει σε πολλούς τομείς, ένας συμβιβασμός με τις παράλογες απαιτήσεις των Σκοπιανών που θα ανοίξει την όρεξη και στους Αλβανούς και τους Τούρκους, και μια ακόμα υποχώρηση στους εκβιασμούς των ξένων.
    Είναι ποιοτικά ένα χειρότερο γεγονός από όσα έχουμε δει, γιατί η παραχώρηση ονόματος, εθνότητας και γλώσσας, και η δέσμευση να αφαιρέσουμε "οτιδήποτε παραπέμπει σε αλυτρωτισμό", δηλ. να αποποιηθούμε την ιστορία μας, να την "εξαφανίσουμε" από τα βιβλία μας με τον πιο επίσημο τρόπο, είναι ένα χτύπημα στα πόδια της Ελλάδας, στις ρίζες που την κρατάνε, κάτι που την καταποντίζει με πιο ύπουλο τρόπο από οικονομικά ή πολιτικά γεγονότα.
    Πολλές φορές έχει μιλήσει ο κ. Νατσιός για την τεράστια σημασία αυτού του πράγματος, και πως η συνέχεια ενός έθνους στηρίζεται στην ιστορική συνείδηση, όπως και για την ανάγκη προτύπων, ως οδηγών και εμπνευστών, και την ανάγκη να εμπεδώσουμε την έννοια του χρέους, και του αγώνα.

    Μιλάνε κάποιοι για παρωχημένο εθνικισμό, και αναχρονιστικά πρότυπα, για φανατισμούς, για χουντικά 'τρίπτυχα', για ανάγκη ειρηνικής συνύπαρξης και συνεργασίας.
    Θυμάμαι πριν το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης όταν ακόμα είχαμε την εικόνα του εξευρωπαϊσμού της χώρας μας και ακούγαμε τα παραμύθια για ανάπτυξη, ότι πολλοί συμφωνούσαν π.χ. με τη Ρεπούση και όσα έγραφε για τον "συνωστισμό στη Σμύρνη", με το σκεπτικό ότι δεν γίνεται να υπάρξει καλό κλίμα και οικονομική συνεργασία και επιχειρηματική δραστηριότητα ανάμεσα στις χώρες, όταν ακόμα διατηρούνται οι μνήμες και τα αναχρονιστικά εθνικιστικά συνθήματα.
    Πρέπει να εκσυγχρονιστούμε, να τα ξεχάσουμε όλα και να κάνουμε μια νέα αρχή για την ευημερία όλων.
    Απαξιώθηκε η έννοια της πατρίδας και ότι περιλαμβάνει (ιστορία, γλώσσα, πίστη), όπως και όσα με δραματικό τρόπο περιγράφει ο κ. Νατσιός, που απαρτίζουν την ίδια την έννοια της ανθρώπινης υπόστασης.
    Ένας άνθρωπος χωρίς αξίες, χωρίς συναίσθηση όσων παρέλαβε, και του καθήκοντος να τα διαφυλάξει, μετατρέπεται σε ένα "οικονομικό ζώο".
    Από τον λεγόμενο homo sapiens, καταντά ένας ένας homo economicus.
    Πολλές φορές έχει περιγράψει ο κ. Νατσιός πως έλαμπαν τα ματάκια των μαθητών του όταν τους μιλούσε για τη γενναιότητα και την τιμιότητα, και την αξία του χρέους της υπεράσπισης κάθε καλού και δίκαιου.
    Και για την θέλησή τους να το μιμηθούν, που τα έκανε τα αποκτούν το ΦΙΛΟΤΙΜΟ, αυτό το χαρακτηριστικό που θέλουμε να λέμε ότι είναι ελληνικό, τον ζήλο δηλαδή για κάθε καλό, για κάθε προσπάθεια.Έβλεπε μια άλλη ποιότητα μελλοντικών ανθρώπων.
    Η έμπνευση που τους έδινε τα ανόρθωνε σε άλλο επίπεδο, και αυτό όπως λέει φαινόταν άμεσα στο ζήλο που είχαν και στην ευγενή άμιλλα μεταξύ τους για κάθε καλό.
    Το αντίστροφο δηλ. της αδράνειας, της απραξίας, και της αφασίας απέναντι στο κακό που προωθείται σήμερα, και μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα.
    Ή ακόμα και της υλιστικής οπτικής και της μονομερούς έννοιας των δικαιωμάτων.
    Η ουδετεροποίηση και η θολούρα (της Ιστορίας και όχι μόνο), προκαλούν ριζικές αλλαγές των μελλοντικών ανθρώπων, και ουσιαστικά τον εκφυλισμό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Mπραβο δασκαλε.
    ενοχληθημεν σφοδρα οχι ως προς τον αριθμο των προδοτων, διοτι και εννεα εκατομμυρια ενιακοσιες ενενηντα χιλιαδες προδοτες ελληνες να ειναι, ΔΕΝ ειναι τιποτε εμπρος στα εκατο εκατομμυρια ελληνες εις την οικουμενη.Τό όλο προβλημα ειναι ΠΩΣ καταφερανε οι προδοτες να επιβληθουν και να ελεγχουν πληρως την πλεον ευστροφη δυναμικη πολεμικη φυλη του πλανητη,(αποδεδειγμενο ιστορικα ως προς την πολεμικη φυλη)
    Εαν δεν ευρεθει τροπος αντιμετωπισης των προδοτων, κατοπιν επισημανσεως ανιχνευσεως πιστοποιησεως αυτων, η ελλας θα διαλυθει εξ ων συνετεθη,ως κρατος.Ουτε και αυτο ειναι προβλημα, διοτι και στο παρελθον εξηφανισθη η ελλας ως κρατος , αλλα υφιστατο ως εθνος.Τωρα το μεγα προβλημα ειναι οτι τεινει να εξαφανισθει ΚΑΙ ως εθνος.Η μονη ελπις ειναι οι ελληνες εξωτερικου, οι οποιοι φερουν και το κυριο βαρος δια την αναδόμηση του ελληνισμου και την ανασυσταση του ελληνικου κρατους.Απο εδω ειναι δυσκολο να επικρατησει πατριωτης.Το μελλον ειναι προδιαγεγραμμενο,,.με ελαχιστες πιθανοτηες επικρατησης.Οι ελληνες του εξωτερικου καιτοι αποκλεισθεντες, (απο τους εδω κοτζαμπασηδες ως προς θεματα ψηφου, κλπ) δυναται να πετυχουν αυτα που φανταζουν ακατορθωτα.Απο εκει θα ξεκινησουμε.Λεπτομερειες αλλη φορα.
    Τωρα, τα λαθη ειναι σκοπιμα.Ο Παπα τσακνιας , απο τον Αγ Αθανασιο Θεσ νικης που πληρωνεται αδρα απο την εκκλησια της ελλαδος, ο σλαβοφατσας δημαρχος βουλευτης φλωρινας και ο ακανομαστος αστυνομικος αξιωματικος του ουρανιου τοξου, που αλλου τρωνε αλλου πινουν και αλλου πανε και το δινουν, δεν φταινε αυτοι.Εμεις φταιμε διοτι επιτρεψαμε να λαβουν κρατικη θεση.ΜΑΘΗΜΑ λοιπον για το επομενο κρατος το ελληνικο.Κρατικη θεση θα λαμβανουν οι κατεχοντες πιστοποιητικο εθνικων φρονηματων μετα απο φοιτηση σε σχολες τουλαχιστον δεκαετια,.Τωρα πιστευω να καταλαβαμε διατι ειναι απαραιτητη η χορηγηση πιστοποιητικου φρονηματων. Κατι ηξερε η κακια χουντα.Τωρα βγαλε ακρη.Ο βουλευτης φλωρινας θα ανεβασει σημαιες σκοπιανικες και θα βαλει διγλωσες πινακιδες.Οπως εγινε στο κοσοβο, για οσους ξερουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειναι αδυνατον να νικησουν την φυλετικη μας μνημη δεκα εικοσι τυποι που τρωνε σουβλακια με λυγουρα και περιφερουν ενα ""πνευμα " διεθνες σαν δεντρο χωρις
    ριζες... Σαν νοσος της πολεως θαχουν μια
    μοιρα.Και νομον γε θες παρ εμου τον μη
    δυναμενον αιδους και δικης μετεχειν
    .....κτ......ως νοσον πολεως.....,ος δ αν μη
    υπακουη κολαζομενος και διδασκομενος
    .,ως ανιατον οντα τουτον ..εκβαλειν εκ των
    πολεων...Πρωταγορας Πλατωνος "
    Θα αποβληθουν απ την πολιτεια ...απ
    εμας...ολοι αυτοι οι τυποι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ολα αυτα γινοντε γι* να εκπληρωθει το ονειρο αυτωνονε. Ηγετες και ηγετισκοι γι*αυτους δουλευουν. Τωρα καταλαβαινετε γιατι ο Μπουχταρ Αγας λατρευει τους αλλοφυλους;;

    http://andrewcarringtonhitchcock.com/wp-content/uploads/2016/06/Jew-Genocide-Barbara-Lerner-Spectre.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δάσκαλε συγχαρητήρια!!!
    Για τα υπόλοιπα: 8823 νεκροί. Και άφθονο (προδοτικό)μελάνι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εθνισμός= η συνείδηση ότι ανήκει κανείς σε συγκεκριμένο έθνος επίσης, το πατριωτικό αίσθημα που προκύπτει από αυτήν
    Έθνος 1. Υπάρχει το Έθνος που εμείς οι Έλληνες είμαστε φορείς και διατηρούμε την αυτήν συνείδηση με βασικά χαρακτηριστικά την γλώσσα, θρησκεία, ομόαιμον -φυλή- ράτσα, ήθη και έθιμα (αναφορά από τον Ηρόδοτο, με αρκετές αναφορές που καλύπτει όλο το φάσμα)που ανατροφοδοτούν με την σειρά τους τον πολιτισμό (προσθέτοντας το πας μη Έλλην Βάρβαρος που προσδίδει ένα μεγαλύτερο εύρος) και αυτός συμπεριλαμβάνει από την θρησκεία και τον αθλητισμό αλλά και περισσότερα χαρακτηριστικά στην νεώτερη εποχή με την εξέλιξή του! Αυτός είναι ο λόγος που έχεις διασωθεί μέχρι σήμερα για να απαντήσω με το φτωχό μου μυαλό μέσα από τον Ηρόδοτο και την Ιστορία μας! Να σημειώσω πως η ρίζα του έθνους θα το πω εν συντομία – εθ, ηθ-ος. Ηθικός, ε-ος, έθιμο έτσι λοιπόν αυτή είναι μια απάντηση σε όσους πιστεύουν πως το έθνος που εμπερικλείει τον πατριωτισμό ως συναίσθημα και αυτός με την σειρά του την αγάπη για την Πατρίδα χρειάζεται Πατριώτες! Εδώ λοιπόν θα έπρεπε να έχουμε πατριώτες πολιτικούς κα ικυβερνήτες! Δηλαδή τι να κάνουν? Να αγαπούν την Πατρίδα! Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά των Πατριωτών (όπως απορρέουν από το Έθνος)? Όσα προαναφέραμε! Δηλαδή? Να είανι κάτοχοι του Ελληνικού Πολιτισμού, Ομόαιμοι, την ίδια Πίστη (εδώ επικρατούσα είναι η Ορθοδοξία) την ίδια γλώσσα κ.λ.π….κρίνετε μόνοι σας αν οι πολιτικοί έχουν όλα αυτά τα προσόντα! Σημ. Για τους αφελείς ίσως, για όσους γνωρίζουν εκ των πράξεων τους , τα προχθεσινά δεν χρειάζονται καμία εξήγηση! Ο Δ. Καμμένος που είχε αυτά τα χαρακτηριστικά είδατε που τον σούταρε ο Πανούλης! (το έφερα για παράδειγμα) Άλλα εκτός Ηροδότου θα δείτε για όλα αυτά στους: Ισοκράτη «Πανυγηρικό», Σειμωνίδη τον Κείο, Παυσανία, στον Αρριανό που που αναφέρεται και στον Μέγα Αλέξανδρο, αργότερα επί Βυζαντίου στον Γεώργιο Πλήθων ο οποίος λέει στον Εμ. Παλαιολόγο πως: «Ἑλληνες ἐσμέν ὧν ἡγεῖσθε καί βασιλεύετε, δέσποτα, ὡς ἡ φωνή ἡμῶν καί ἡ πάτριος παιδεία μαρτυρεῖ»
    Έθνος 2. Υπάρχει το έθνος «γαλλικού τύπου». Αυτός ο τύπος έθνους που ξεκίνησε κατά την Αναγέννηση (15ο -17ο α.) και έφτασε με την Γαλλική επανάσταση και τον Ρουσσώ όπου το κράτος προηγήθηκε του έθνους αλλά και άλλων τρόπων όπως με την Γερμανία, Σλάβους κ.α.
    Σήμερα (μετά την απελευθέρωση πριν χαρεί η Ελλάδα λίγη λευτεριά έπεσαν τα κοράκια) λοιπόν χάνεται για να σας δώσω την απάντηση διότι η πρώτη περίπτωση περνάει ένα συνεχόμενο στάδιο αλλοίωσης προς το δεύτερο! Ακόμα δε περισσότερο σε παγκόσμιο επίπεδο σήμερα με τις αιρέσεις, «Σεργκέι πάρτι», απαξίωση της Πίστης, της γλώσσας, των συνόρων αν θέλετε και με μπόλικη «ανομοιογένεια» λαθρομεταναστών και εσείς προσθέστε ότι θέλετε! Οι κυβερνώντες δεν είναι Ορθόδοξοι, (δεν λέμε καλοί γιατί αν πάρετε από εμένα θα φρίξετε πάω για τα καζάνια με τη φωτιά, χαχα)έχουν άλλη πίστη (όχι όλοι είναι και οι μαλάκες που σέρνονται δεξιά και αριστερά, ηλίθιοι, αλλά για τα γατόνια λέμε τώρα)και φαίνεται μια χαρά πάλι από τις πράξεις τους (μην με ρωτήσετε δεν θα απαντήσω σε κανένα θαυμαστή μου – όχι γιατί κολών αλλά θα φάμε πολύ χρόνο- μεγάλα παιδιά είστε άλλωστε…λοιπόν τα άλλα δικά σας όπως λένε και οι τραγουδιστές στις συναυλίες όταν στρέφουν το μικρόφωνο στον κόσμο…καλό Σαββατόβραδο αγαπημένοι μου φίλοι και καλό βόλι … Σημείωση κα Μαρία τι ωραίο αυτό το:Homo apiens (άνθρωπος ο σοφός)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αποκάλυψη - βόμβα: Εξισώνουν Βόρεια Ηπειρο με Τσαμουριά
    Μετά τη συμφωνία των Πρεσπών η κυβέρνηση βιάζεται τώρα να κλείσει και το Αλβανικό – Τι προβλέπεται για τις διεκδικήσεις περιουσιών και την ΑΟΖ

    http://www.tanea.gr/news/politics/article/5580427/eksiswnoyn-boreia-hpeiro-me-tsamoyria/


    Μεταξύ άλλων ....Επιστροφή περιουσιών σε Αλβανους σε Γιάννινα, τη Θεσσαλονίκη και σε ορισμένες περιοχές της Θεσσαλίας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επίσης αγαπητέ κε Νατσιέ στην ερωτησή σας τι θα πείτε στα παιδιά όταν δουν το χάρτη με Βόρεια Μακεδονία η απάντηση είναι δεν θα δουν αυτόν τον χάρτη ΠΟ-ΤΕ! Ξέρετε γιατί? Γιατί δεν θα τον κρεμάσετε στον πίνακα! Δεν μπορείτε να μιλάτε για την μάχη στο Κιλκίς και με λόγια να αναφέρεστε στο αίμα των νεκρών που θρέφει τα σιτηρά και να φοβάστε τις επιπτώσεις που θα επέλθουν αν δεν κρεμάσετε τον χάρτη! Τότε δεν είστε άξιος να εκφέρετε πανηγυρικούς! Το ίδιο θα κάνει και ο Σύλλογος Δασκάλων στο Κιλκίς ( θα έχετε κάνει αυτές τις ενέργειες πριν) κι αν οι Δάσκαλοι δεν συμφωνήσουν στο Κιλκίς στη Θεσσαλονίκη, παντού, τότε παραιτηθείτε κύριε και αφήστε τους να συνυπογράψουν την προδοσία και μην λέτε τίποτα για αυτούς σήμερα που πρόδοσαν! Άχνα! Το είπαμε κι αλλού "αμ έπος αμ έργον"! Με τα λόγια χτίζω ανώγια και κατώγια! Όλη αυτή η προδοσία καλείται να γίνει αποδεκτή από τον λαό! Τι θα κάνουν? Θα βάλουν στην φυλακή τους δασκάλους και τους καθηγητές όλης της χώρας? Ας το κάνουν κύριε Νατσιέ και σας ορκίζομαι πως θα τους ξεριζώσω τα συκώτια!! Εγώ!! Σας ορκίζομαι πως θα πάρω ότι βρω και δεν θα σταματήσω μέχρι να με σκοτώσουν!Όλη η Ελλάδα θα το κάνει! Ως πνευματικός κόσμος που επικαλείστε οι Δάσκαλοι του Έθνους μου, δώστε μου έναν λόγο να πεθάνω για την Πατρίδα μου περήφανος! Να με θάψουν και να ρχεται το παιδί μου με περηφάνια να μου λέει ένα γεια στο μνήμα που και που! Αλλά να μην πάω στράφι για έναν πανηγυρικό. Τον σεβασμό μου και την καλημέρα μου αγαπητέ και αξιότιμε κύριε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σακη και Αχοι μια χαζη ερωτηση.
    Ο Τσιπρας και τα γυρω ποντικια ειναι εξυπνοτεροι απ τον ...Πλατωνα ?? Πιο ευφυεις ? Πιο ...ανθρωπιστες ? Ωστε να τον...διορθωνουν ?! Ρωτω διοτι αυτοι εδω ....ετσι νομιζουν !!!! Εξ ου και κανουν τα αντιθετα παντου.Για να τον....βελτιωσουν ταχα .....δεν ηξερε αυτος....εμεις ξερουμε...κι η ....Γερμανια και η ...Αμερικη...κι ο ...Μαρξ !!!!! Αν νιωθετε καμμια φαγουρα καπου....ξερετε....Ελευθερα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημήτρη μου είσαι έξυπνος άνθρωπος εσύ! Τι ρωτάς? Ξέρεις! Χα, χα ξεχάτηκες κι άρχισςς πάλι με τις τελίτσες! Είναι πολλές οι τελίστες Δημήτρη! Αντίστοιχο του είναι πολλά τα λεφτά Στέλλα! Αν θες για χάρη μου βελτιωσέ το λίγο! Μην με παρεξηγήσεις! Κι αν δεν το κάνεις δεν πειράζει θα αποχωρήσω κι εγώ! Χαχα καλό βράδυ φίλε! Την θερμότερη καληνύχτα μου!!

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.