11/7/18

Μακεδονία καί Ἐκκλησία

Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου π. Ἱεροθέου Βλάχου 
   Ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἀσχολήθηκε μέ τό πρόβλημα τῆς ὀνοματοδοσίας τοῦ κράτους τῆς ΠΓΔΜ. Ὅμως στό κείμενο αὐτό θά ἀσχοληθῶ μέ μιά ἄλλη παράμετρο τοῦ θέματος.
  Ἡ ὅλη συζήτηση γιά τό θέμα αὐτό ἀρχικά ξεκίνησε ἀπό τήν σαφῆ προϋπόθεση νά μήν ὑπάρχη στήν ὀνομασία τοῦ νέου κράτους ὁ ὅρος Μακεδονία, γιατί ὅπως ὑποστηρίχθηκε ἡ Μακεδονία εἶναι μία καί ἑλληνική. Στήν συνέχεια κατέληξε στό νά δοθῆ σύνθετη ὀνομασία μέ γεωγραφικό προσδιορισμό γιά ὅλες τίς χρήσεις («Βόρεια Μακεδονία») καί νά γίνη ἀλλαγή τοῦ Συντάγματος, ὥστε νά ἀποφευχθοῦν ἀλυτρωτικές βλέψεις.
 Τά δύο ὀγκώδη συλλαλητήρια, στήν Θεσσαλονίκη καί στήν Ἀθήνα, ὑποστήριξαν τήν μή χρησιμοποίηση τῆς λέξεως Μακεδονία γιά τό Κράτος τῶν Σκοπίων, μέ ὁποιανδήποτε σύνθετη ὀνομασία, γιατί ἡ Μακεδονία εἶναι μία καί ἑλληνική...
Ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος πάνω στό θέμα αὐτό ἔλαβε συγκεκριμένη ἀπόφαση: «Ἡ Ἐκκλησία ἔχει μαρτυρήσει μέ τό λόγο καί τό αἷμα κλήρου καί λαοῦ τήν ἑλληνικότητα τῆς Μακεδονίας ἀπό ἀρχαιοτάτων χρόνων, γι’ αὐτό καί δέν μπορεῖ νά ἀποδεχθεῖ τήν ἀπονομή τοῦ ὅρου “ Μακεδονία” ἤ παραγώγου του ὡς συστατικοῦ ὀνόματος ἄλλου Κράτους, τό ὁποῖο θά ἔχει ἐπιπτώσεις καί στήν ὀνομασία τῆς σχισματικῆς αὐτοαποκαλούμενης ἐκκλησίας τῆς “Μακεδονίας” ».
  Καί αὐτή ὑποστηρίχθηκε κατά τό συλλαλητήριο στήν Ἀθήνα. Ἐπίσης, πολλοί Ἱεράρχες πού ποιμαίνουν σέ περιοχές τῆς Μακεδονίας ὑποστήριξαν ὅτι δέν θά ἀποδεχθοῦν τήν λέξη Μακεδονία γιά τό Κράτος τῶν Σκοπίων, ἔστω καί ὡς σύνθετη ὀνομασία, μέ τό σκεπτικό ὅτι δέν μπορεῖ νά δοθῆ σέ ἄλλο Κράτος τό ὄνομα αὐτό, καί τό κυριώτερο ὅτι δέν μποροῦν νά ἀποδεχθοῦν ἐθνότητα καί γλώσσα Μακεδονική.
   Μέχρι ἐδῶ τά πράγματα ἀπό πλευρᾶς Ἐκκλησίας εἶναι ξεκάθαρα. Ὅμως, ἀρχίζουν νά ἐμπλέκωνται ὅταν μελετήσουμε τό θέμα τῆς Ἐκκλησίας μέ τό ἴδιο σκεπτικό. Τί ἀκριβῶς ἐννοῶ.
  Στήν Συνεδρία τῆς Ἱεραρχίας τοῦ Νοεμβρίου 2016 ὑποστήριξα ὅτι «δέν ὑπάρχει ὀνομασία χωρίς ὕπαρξη, γιατί διαφορετικά ἐκφράζεται ἕνας ἐκκλησιολογικός νομιναλισμός. Τότε, ἄς δεχθοῦμε καί τήν ὀνομασία Μακεδονία στό Κράτος τῶν Σκοπίων, ἐπειδή ἐπικράτησε πολλά χρόνια. ... Αὐτό δέν μπορεῖ νά γίνη δεκτό ἀκόμη καί σέ ἐθνικά θέματα, γι’ αὐτό ἡ Ἑλλάδα ἀρνεῖται νά ἀναγνωρίση τό ὄνομα «Μακεδονία» στά Σκόπια, ἄν καί χρησιμοποιεῖται αὐτό τό ὄνομα ἀπό τό Κράτος τῶν Σκοπίων πολλά χρόνια, καί ἡ Κύπρος ἀρνεῖται νά ἀναγνωρίση τήν «Τουρκική Δημοκρατία στήν Βόρεια Κύπρο», καίτοι παρῆλθε ἕνα χρονικό διάστημα πού τήν κατέλαβε».
   Στήν Συνεδρία τῆς Ἱεραρχίας τῆς 27ης Ἰουνίου 2017 ὁμίλησα γιά τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν καί ὑποστήριξα τά ἀκόλουθα: «Αὐτή ἡ ἀποδόμηση δέν γίνεται μόνον στά θρησκευτικά, ἀλλά καί στήν ἱστορία. Διότι καί γιά τό μάθημα τῆς ἱστορίας εἰσάγεται ἡ θεματική μέθοδος Σπουδῶν. Ἔχουν δημοσιευθῆ στόν τύπο ἀπόψεις τῶν ὑπευθύνων γιά τήν ἀναμόρφωση τοῦ μαθήματος τῆς ἱστορίας, ὅπου ὑποστηρίζονται ... τά Σκόπια νά μετονομασθοῦν σέ Μακεδονία...».
   Ἐπίσης, στήν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τῆς 24-25 Μαΐου 2016 ὑποστήριξα ὅτι δέν μποροῦμε ὡς Ἱεράρχες νά δίνουμε τό ὄνομα-ὅρο Ἐκκλησία σέ ἄλλες ἑτερόδοξες Χριστιανικές Κοινότητες, ἀφοῦ μάλιστα ὁμολογοῦμε κατά τήν χειροτονία μας σέ Ἐπίσκοπο, καί κατά τήν θεία Λειτουργία, ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική.
   Ὁπότε τίθεται σοβαρό ἐρώτημα: Πῶς εἶναι δυνατόν οἱ ἴδιοι ἄνθρωποι νά ἀγωνίζονται καί νά ὁμολογοῦν ὅτι μία εἶναι ἡ Μακεδονία καί αὐτή εἶναι ἑλληνική, καί διακηρύσσουν ὅτι δέν θά δεχθοῦν τό ὄνομα Μακεδονία νά τό «κλέψουν» ἄλλοι λαοί, ἐνῶ ταυτοχρόνως ὄχι μόνον δέν κάνουν τό ἴδιο γιά τήν Ἐκκλησία, ἀλλά εὐχαρίστως δέχονται νά ὀνομάζωνται Ἐκκλησίες καί ὅσες ἔπαυσαν νά εἶναι ὀρθόδοξες, ἀφοῦ δέν ἀκολουθοῦν τίς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων;
   Ἐπίσης, τά ἐρωτήματα ἐπεκτείνονται.
  Εἶναι λιγότερης σημασίας καί σπουδαιότητας τά θεολογικά καί ἐκκλησιολογικά θέματα ἀπό τά πατριωτικά καί ἐθνικά; Μποροῦμε νά σιωποῦμε γιά σοβαρά θεολογικά θέματα, καί μάλιστα ὅταν ὑποστηρίζεται ὅτι καί οἱ ἄλλες Ὁμολογίες πού καταδικάστηκαν ἀπό τίς Οἰκουμενικές καί «Καθολικές» Συνόδους εἶναι Ἐκκλησίες, ἐνῶ ταυτόχρονα διακηρύσσουμε διαπρυσίως ὅτι δέν θά δεχθοῦμε προδοσία σέ θέματα ἐθνικά; Ποιά προδοσία εἶναι μεγαλύτερη καί ποιά ἔχει αἰώνιες συνέπειες, ἡ προδοσία στά ἐθνικά ζητήματα ἤ ἡ προδοσία στήν ἀμώμητη καί ἄσπιλη αἰωνία καλλονή, πού εἶναι ἡ Ἐκκλησία;
  Ἐρωτῶ καί ἀπορῶ.–

“Εκκλησιαστική Παρέμβαση “parembasis

5 σχόλια:

  1. Κάθε κείμενό του παράθυρο αλήθειας και μόνον να προσθέσει έχει! Έχουμε φτάσει να θεωρείται πρόβλημα περίπου όπως το να κρατάς την Ελληνική Σημαία στα χέρια σου ή να είσαι πατριώτης να υποστηρίζεις μια άποψη, να την φιλοξενείς ή ακόμα και να την θέτεις σε κρίση αν θέλεις όταν προέρχεται από έναν παπά! Συγχαρητήρια για την ανάρτηση γιατί αναδυκνείονται φωτεινά της Εκκλησίας! Κάποτε ( κι ακόμα)αυτά που λέει ο π. Ιερόθεος τα κουβεντιαζαν στον καφενέ με το κομπολαγάκι τους οι παππούδες, τόσο απλά!! Σήμερα έγιναν δισνόητα, αυτά συμβαίνουν όταν αλλάζουν οι αλήθειες και η ιστορία στα βιβλία! Οι αλήθειες είναι απλά πραγματάκια...να στε καλά και να βάζετε τέτοιες πινελιές! Σας ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διπλῆ ἡ προδοσία τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἀπό τίς ἐπίσημες ἡγεσίες του
    Τά δύο θέματα τῆς διπλῆς προδοσίας τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἀπό τίς ἡγεσίες του, μοιάζουν:
    Ἀπό τήν μία, ὑποχωρώντας στίς πιέσεις τῆς λεογομένης παγκοσμιοποιήσεως (τῶν ΗΠΑ), τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ὀργάνωσε μία "Σύνοδο" στήν Κρήτη, μέ κύριο σκοπό τήν "ἀνανέωση" ἤ μεταρρύθμιση τῆς...Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας!
    Τοῦτο, μέ τήν εἰσαγωγή τοῦ νεοφανοῦς δόγματος, μέ διάφορα προσχήματα καί ὠμή χειραγώγηση, τοῦ ὅτι πλήν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὑπάρχουν καί ... ἄλλες Ἐκκλησίες!
    Παράλληλα, κάποιοι "θεολόγοι", μαζί ὅπως τελικά φαίνεται μέ "μιλημένους" ἱεράρχες πού σχεδόν στά ἴσια ἐξαπάτησαν τούς ὑπόλοιπους, καί σέ συνενόηση ουσιαστικῶς μέ τήν γραμμή Σόρος-Φίλη, ὀργάνωσαν τήν ἀντικατάσταση τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτιῶν, μέ θρησκειολογία.
    Μέχρι καί στήν Ὀρθοδοξη Θεολογία ἐπιτέθηκαν ἄλλοι, μέ ἡγέτη κάποιον νεοεποχίτη ἱεράρχη, καί δυό τρεῖς ἄλλους, καί ἐπινόησαν τήν λεγόμενη "μετα-πατερική θεολογία".
    Παράλληλα, με΄σεμινάρια σέ θεολόγους, γίνονταν πλύσειςἐγκεφάλου, περί τοῦ ὅτι τό
    μάθημα τῶν θρησκευτικῶν δέν πρέπει νά ἔχῃ ὀρθόδοξο χριστιανικό (κατηχητικό καί ὁμολογιακό) χαρακτῆρα, ἀλλά ἀποχριστιανιστικό περιεχόμενο μέ γνώση σέ βάθος (κατηχητική αὐτή) τῶν μή χριστιανικῶν θρησκειῶν.

    Ἀπό τήν ἀλλη πλευρά, σέ ἀγαστή σύμπνοια μέ τό ἀντι-ὀρθοδοξο δίκτυο ἐντός τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, προωθήθηκε ἀπό μέρος τῆς σημερινῆς ἀριστερᾶς, τῆς ἀνθελληνικῆς καί ἀντιχριστιανικῆς, ἡ ἐκχώρηση τῆς μιᾶς Μακεδονίας στά ἀμερικανοκίνητα Σκόπια. Μέ ὄχημα τήν παλαια΄πανσλαβιστική ἰδέα, πού ἀνόητα καί ἐξ αἰτίας μας σχεδόν, δέν ἔχουν ἀκόμη ἐγκαταλείψει οἱ Ρῶσοι, ὅτι ἡ Μακεδονία περιελἀμβανε τάχα ἱστορικῶς, καί περιλαμβάνει γεωγραφικῶς, τά σημερινά Σκόπια καί τήν Νοτια Βουλγαρία, καί ἄρα, δέν εἶναι Ἑλληνική ἡ ἀληθινή Μακεδονία, ἀλλά μόνο ἕνα μέρος τῆς ἄλλης, τῆς εἰκονικῆς Μακεδονίας, τῆς Σλαβικῆς.

    Ἡ διπλή προδοσία αὐτη, βρίσκει τόν Ἑλληνισμό κατακερματισμένο καί χωρίς ἀληθινή ἡγεσία, ἕτοιμον νά διασπαρῆ στόν κόσμο, κυνηγημένος καί σέ κατάσταση ρπόσφυγα, ὅπως τίν ἤθελαν καλοθελητές τῆς Ἐσπερίας, πού ὡς καθηγητές τῆς γεωπολτικῆς κλπ, τ΄χα ἀσαπσθέντες τήν ὀρθοδοξία, πλεύρισαν τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ἐξαίρωντας τή σημασία τοῦ νά εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία σέ διασπορά...ἀνά τόν κόσμο.

    Παράλληλα, στήν ἐσωτερική διάβρωση πρέπει νά προστεθῆ μᾶλλον, ἀπό ὅ,τι φαίνεται (θυμηθεῖτε τί ἔλεγε στόν Παπούλια ἡ κα Μπενάκη....), καί ἡ καταδυναστεύουσα τήν ἐθνική μας ἑνότητα σέ ὅλα τά ὑψηλά κλιμάκια τῆς διοικήσεως τῶν κομμάτών καί τοῦ κράτους Μασωνία, τῆς ὁποίας τόν ἀπολύτως ἀναγκαῖο χωρισμό ἀπό τό Ἑλληνικό κράτος, καμία "ἀριστερά" ἤ "δεξιά" δέν διανοεῖται...

    Σάν νά μήν ἔφταναν ὅλα αὐτά, ἡ συνιστῶσα τῶν γκαίη δέν εἶναι ἀποῦσα στίς "θεολογικές" ἀπόψεις (τουλάχιστον!) ὁρισμένων πέριξ τοῦ Οἱκουμενικοῦ Πατριαρχείου.
    Προσθέστε καί τήν πολιτικοποίηση ἱεραρχῶν, δηλαδή τήν πολιτεία τους λές καί εἶναι πολτικάντηδες, μέ καλές σχέσεις με ὅλους καί ἀφ' ὑωηλοῦ, ἀκόμη καί μέ πρόσωπα δηλωμένα μέ θεσεις καί πράξεις τους, κατά τῆς Ὀρθοδοξίας στήν Ἐλλάδα, ὅπως τόν Ὑπουργό τοῦ Φίλη, Γαβρόγλου...
    (Συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Β μέρος
    Ζοῦμε δηλαδή οἱ Ἕλληνες, μιά διπλή ἐθνική καί θρησκευτική προδοσία τῆς πατρίδας μας, μέ ἐσωτερική διάβρωση καί Κράτους καί Ἐκκλησίας.
    Ἡ προδοσία τῆς μοναδικότητας τῆς Ἐκκλησίας, τῆς Ὀρθόδοξης, τῆς ὁποίας τό (εὐτυχῶς λογικότατο) ποίμνιο παραδίδεται ἄνευ λόγου ὡς βορά σε΄ἄλλες "ἐκκλησίες", ψευδο-ἐκκλησίες, ὀργανωμένες αἱρέσεις δηλαδή,
    καί ἡ προδοσία τῆς μοναδικότητας τῆς Μακεδονίας, τῆς ὁποίας ὁ Ἑλληνικός λαός παραδίδεται ὡς βορά σε΄ἄλλες "Μακεδονίες", ψευδο-Μακεδονίες δηλαδή,
    ἔχουν μιά σημαντικη διαφορά:
    Γιά τήν προδοσία τῆς μοναδικότητας τῆς Ὀρθλοδοξης Ἐκκλησίας, οἱ προδότες ἱεράρχες καί ἱερεῖς θά λογοδοτήσουν ἐνώπιον τοῦ Κυρίου. Ἐκεῖ ἄς ποῦν ὅτι πίστεψαν καί ἀκολούθησαν τόν Πατριάρχη, καί ἄς πῆ καί κεῖνος, ὅτι πιέσθηκε ἤ ὅτι ἀκολούθησε κακούς συμβούλους....Ξέρουν πόσο ἔωλα εἶναι αὐτά.
    Γιά τήν προδοσία τῆς μοναδικότητας τῆς Μακεδονίας, οἱ προδότες θά λογοδοτήσουν ἐνώπιον καί τοῦ λαοῦ καί τῶν δικαστηρίων. Μᾶς ἔχουν τόσο πολύ παραμυθιάσει μέχρι σήμερα, μέ τά ἐλεγχόμενα ἄμεσα ἤ ἔμμεσα ΜΜΕ , πού ὅ,τι και νά ποῦν δέν θά εἶναι πιστευτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. O μ. Ναυπάκτου είναι από τους λίγους (μετρημένους στα δάχτυλα) Ιεράρχες που μάχεται και εμπεριστατωμένα έχει γράψει πλήθος κειμένων γι' αυτά που μας έχουν κατακλύσει ιδιαίτερα τα τελευταία 2-3 χρόνια, με σκοπό την τελική φάση αποδόμησης της Ελλάδας, όχι μόνο σε πολιτικό-οικονομικό επίπεδο, αλλά κυρίως σε επίπεδο μετάλλαξης του χαρακτήρα της, και της ταυτότητάς της.
    Ο μεγαλύτερος εχθρός σήμερα που απειλεί κυριολεκτικά να μας αφανίσει (ως προς την αυτοσυνειδησία μας, άρα και ως προς την διάθεση να αγωνιστούμε, γιατί απλά δεν γνωρίζουμε άλλους στόχους εκτός από τον οικονομικό), είναι ο συγκρητισμός (η ιδεολογική σύγχυση), με την ευρύτερη έννοια, και με τη στενότερη σε εθνικό-θρησκευτικό επίπεδο.
    Είναι μια ύπουλη κατάσταση, που κάτω από το μανδύα κατασκευασμένων εννοιών υποθετικού σεβασμού στο διαφορετικό, ισοπεδώνει εννοιολογικά τα πάντα.
    Ο μ. Ναυπάκτου μιλάει εδώ για την αποδοχή του (ιστορικού όπως είπαν) όρου "Εκκλησίες" για τους αλλόδοξους-αιρετικούς, που έγινε πριν 2 χρόνια στη Σύνοδο της Κρήτης.
    Ο παπισμός ως έννοια (δεν αναφέρομαι σε απλούς Καθολικούς, που μπορεί να είναι σε άγνοια, αλλά στο παπικό σύστημα) είναι ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα, και είναι αντίθετο από όσα με το παράδειγμά Του κυρίως, μας είπε ο Χριστός.
    Αναφέρεται σε Πρωτείο, αλάθητο του Πάπα, εξουσιαστικότητα, ιδιοκτησία και διαχείριση από τον κλήρο της ("κτιστής" γι αυτούς, ενώ είναι άκτιστη και πηγάζει απ΄το Θεό) Θείας Χάρης, πολιτική και οικονομική εξουσία με το κράτος του Βατικανού, με τον αμύθητο πλούτο (γνωστό πως μαζεύτηκε από τα χρόνια του Μεσαίωνα μέχρι σήμερα), ακόμα και Τράπεζα του "Αγίου Πνεύματος" (!).
    [Η οικογένεια των Μεδίκων στις αρχές της Αναγέννησης με τον τεράστιο πλούτο της έκανε Πάπα έναν πειρατή (!)].
    Τι να πρωτοαναφέρουμε, τα εκατομμύρια ανθρώπων που βασανίστηκαν και εκτελέστηκαν, τις Σταυροφορίες που ήταν η αιτία να πέσει τελικά η Κωνσταντινούπολη, ή ακόμα και πιο πρόσφατα γεγονότα στην Σερβία εναντίον Ορθόδοξων πληθυσμών;
    Πως να εξισώσεις αυτό το πράγμα με την Ορθοδοξία των Αγίων και των Πατέρων, της ταπείνωσης, της ανιδιοτέλειας, της θυσιαστικότητας, (ανεξάρτητα αν σήμερα βλέπουμε και σ΄εμάς μια μεγάλη κατάπτωση).
    Ή ακόμα με την λεγόμενη Αγγλικανική ψευδο-εκκλησία που παντρεύει και έχει ψευδο-ιερείς ομοφυλόφιλους, συγχρωτισμένη με βασιλιάδες και λόρδους... ή και με τους προτεστάντες της Αμερικής τους τηλε-ευαγγελιστές με τις τεράστιες περιουσίες, και τους πεντηκοστιανούς με τα ψευδοπνευματικά φαινόμενα που είναι ένας πνευματισμός-δαιμονισμός;
    Σε αυτή τη Σύνοδο, για πρώτη φορά στην ιστορία της Εκκλησίας δεν αναφέρθηκε η λέξη "αίρεση". Στον κατεξοχήν αιώνα των αιρέσεων και της ιδεολογικής σύγχυσης.Τα κείμενα ήταν στο πνεύμα των καλών τρόπων και των καλών δημοσίων σχέσεων. Αυτά στηλίτευσε και συνεχίζει να κάνει ο μ. Ναυπάκτου με πλήθος κειμένων (έχει άλλωστε μεγάλη θεολογική γνώση).Τον ευχαριστούμε και για το συγκεκριμένο κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Sakis Mantas, Socrates Alexandrinos και Maria p. συνυπογράφω τα σχόλιά σας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.