24/9/18

Η Ελλάδα 15 φορές ακριβότερη στο κόστος ανά πρόσφυγα από την Τουρκία

Του Γκίκα Χαρδούβελη*
Ευρωπαίος πολιτικός, βαθύς  γνώστης του προσφυγικού, πρόσφατα μου ανέφερε: «Δίνουμε 2 δισ ευρώ στην Τουρκία για  2 εκατομμύρια πρόσφυγες και 1 δισ στην Ελλάδα για 60.000». Τα νούμερα αυτά – μπορεί να μην είναι απολύτως συγκρίσιμα – όμως φαίνεται να συνοψίζουν από τη σκοπιά των Ευρωπαίων το μέγεθος της αποτυχίας μας:  Τουλάχιστον  δεκαπέντε φορές ακριβότερη η Ελλάδα στη διαχείριση του προσφυγικού ανά πρόσφυγα.  
Δεν το κρύβω ότι προς στιγμήν σάστισα και πήγα να απαντήσω στον συνομιλητή μου, αστειευόμενος, ότι το να πολλαπλασιάζει το κόστος 15 φορές η σημερινή κυβέρνηση αποτελεί  παλαιά και προσφιλή πρακτική της, αφού το ξεκίνησε  ήδη από το 2015, όταν ακύρωσε την τότε διαπραγμάτευση της Κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ πριν το κλείσιμο του δεύτερου Μνημονίου και ανέβασε το κόστος του κλεισίματος τουλάχιστον 15 φορές.    Συγκρατήθηκα, όμως.   Θυμήθηκα ότι ο ξένος συνομιλεί με Έλληνα.  Δεν συνομιλεί ούτε με Συριζαίο, ούτε με Νεο-Δημοκράτη, ούτε με Πασόκο, ούτε ΑΝΕΛίστα.  Βλέπει Έλληνα απέναντί του.  Και  προσπάθησα να βρω πειστικές δικαιολογίες για να υπερασπιστώ τη χώρα μου.  

Πράγματι, η  χώρα σήμερα χρειάζεται τεκμηριωμένη υπεράσπιση στο θέμα της διαχείρισης των πόρων του προσφυγικού.  Χρειάζεται να βρει τις ατέλειες στη διαχείριση και να τις διορθώσει άμεσα.  Δεν είναι εύκολο το ζήτημα του προσφυγικού.  
Το άρθρο του Φιλελεύθερου της Παρασκευής, 20/9,  κάνει το πρώτο βήμα, τους πρώτους υπολογισμούς σε αναζήτηση της απάντησης που θα μας βοηθούσε να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα και δυνητικά θα τροφοδοτούσε την όποια υπεράσπισή μας.  Αυτή η προσπάθεια του Φιλελεύθερου πρέπει να συνεχιστεί.  Θα έλεγα μάλιστα  ότι σε μια ευνομούμενη χώρα θα έπρεπε να  αναλάβει τη διαλεύκανση του προβλήματος η ίδια η κυβέρνηση που μας εκπροσωπεί.   Δεν είναι κάτι που αφήνεται ως πυροτέχνημα στη  δικαστική εξουσία από τους πολιτικούς. 
Οι πρόσφυγες δεν είναι ψηφοφόροι, αλλά και ο Ευρωπαίοι δεν είναι «κουτόφραγκοι».   Η χώρα χρειάζεται να ξανακερδίσει τη χαμένη αξιοπιστία της.  Δεν έχει περιθώρια λόγω του προσφυγικού να μπει ξανά στην κατηγορία αυτών που «μωραίνει ο ο Κύριος ους βούλεται απωλέσαι», όπως είχε μπει μετά το ατυχές δημοψήφισμα του 2015.  Το άρθρο του Φιλελεύθερου αποτελεί καμπανάκι για να το αποφύγουμε. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν.

* Ο Γκίκας Χαρδούβελης είναι πρώην υπουργός Οικονομικών
Πηγή: Liberal

9 σχόλια:

  1. Συγκινητικός ο πραιτωριανός του Σημίτη. Πάνω από όλα η πατρίδα.

    Και απολύτως ώριμος για μεταγραφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευτυχώς, η Ελλάδα απέφυγε τα μέτρα που περιελάμβανε το μέιλ του κι έτσι, έγινε διαγραφή του χρέους, έσκισαν τα Μνημόνια και κάποιοι συνταξιούχοι έγιναν ροζ τρολ.

    Hasta 0,60 siempre, το νέο τσιτάτο της Αριστεράς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για να μην ξεχνάμε: Ο κ. Γκίκας Χαρδούβελης
    -"Κατά το έτος 2011 εμφανίζεται δυσαναλογία μεταξύ των ποσών που πιστώθηκαν σε τραπεζικούς λογαριασμούς του και αυτών που δηλώθηκαν ως εισόδημα.
    -"Κατά το έτος 2012 απέστειλε σε τράπεζες του εξωτερικού χρηματικά ποσά τα οποία δεν περιέλαβε στις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης, τις οποίες ήταν υπόχρεος να υποβάλει λόγω των ιδιοτήτων του".

    Μαντέψτε ποιου κόμματος θα είναι εκλεκτός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο κος Γκίκας εν μέσω κρίσης και ως υπουργος οικονομικών ενώ το τραπεζικό σύστημα

    μαστιζοταν από έλλειψη κεφαλαίων έστειλε στο εξωτερικό ''στα σίγουρα'' μερικά

    εμβασματάκια...

    Μόνο 56 και για μόνο 500.000 δολάρια

    Φυσικά ''ξεχασε'' να το δηλώσει

    Πώς το είχε πει και η αλλη ιδιοφυία του συτήματος ; Το νομιμο είναι και ηθικό !

    Ο ορισμός της νομιμοποιησης παράνομων εσόδων , ξεκινά κάπως έτσι , πολλά

    εμβάσματα μικρών ποσών .


    http://www.businessnews.gr/article/12114/thyella-gia-ta-emvasmata-toy-hardoyveli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μέγα λάθος να χτυπάτε τον τ. υπουργό γιατί έβγαλε σε μικρά εμβάσματα ΔΙΚΑ του λεφτά στο εξωτερικό και να μην λέτε κουβέντα επί του άρθρου του. Με απλές κουβέντες λέει η Τουρκία χρηματοδοτείται με 2 δις ευρώ για ένα εκατομμύριο πρόσφυγες και η Ελλάδα παίρνει 1 δις ευρώ για 60.000 πρόσφυγες. Μια έρευνα και μία πειστική απάντηση από την κυβέρνηση της χώρας ΑΠΑΙΤΕΪΤΑΙ. Αλλιώς θα μας χαρακτηρίσουν λαμόγια ολκής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το να μας χαρακτηρίσουν λαμόγια ολκής δεν είναι πρόβλημα αγαπητέ κε Βλαχογιάννη για την πλειοψηφία. Το πρόβλημα της είναι μήπως μας χαρακτηρίσουν συντηρητικούς, νεοφιλελεύθερους, φιλοευρωπαίους, κλπ...

      Διαγραφή
  6. Tι θελει να πει ο ποιητης; Μηπως να κοψουμε τα δις απο την Ελλαδα και να τα στειλουμε στην αδικημενη Τουρκια;
    Βεβαια η καημενη δεν παιρνει και πολλα για αυτους που μας στελνει, αλλα μονο 2000-3000 το κεφαλι. Επισης της εκοψαν και το αλισβεριση με το πετρελαιο των Τζιχαντιστων και την προμηθεια τους με οπλα,παντα αυτοι οι κακοι δυτικοι που συνεχεια βοηθουν τους Ελληνες.
    Σωστος ο παιχτης?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πετρέλαιο των τζιχαντιστών το διακινούσαν Έλληνες. Ελληνόκτητα τάνκερ φέρονται να μεταφέρουν το παράνομο πετρέλαιο του βόρειου Ιράκ από την Τουρκία στο Ισραήλ – μάλιστα ο συνολικός όγκος του παράνομου πετρελαίου που έχει μεταφερθεί από τον Μάιο του 2014 μέχρι τον Μάρτιο του 2015, φτάνει στα 2,1 εκατομμύρια βαρέλια.

      Τα περισσότερα δρομολόγια, από το τουρκικό λιμάνι του Τζεϊχάν στο λιμάνι της πόλης Ασντόντ του Ισραήλ, τα έχει κάνει το ελληνικής ιδιοκτησίας πλοίο «United Emblem» έχει εκτελέσει τα περισσότερα δρομολόγια.

      Εκτός όμως από το συγκεκριμένο, λαθρεμπόριο πετρελαίου από την Τουρκία προς το Ισραήλ κάνουν άλλα 5 ελληνικά τάνκερ «United Dynamic», «Delta Sailor», «United Grace» και «United Carrier», καθώς και τα ελληνικής ιδιοκτησίας αλλά με ξένη σημαία -κυρίως Μάλτας- «Kamari», «Angelica An» κ.ά.

      Τα πλοία που εμφανίζονται στο δημοσίευμα είναι ιδιοκτησίας της εταιρείας Marine Management Services, η οποία φέρεται να ανήκει στον γνωστό εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλο.

      Σύμφωνα με τουρκική εφημερίδα και το ελληνικής ιδιοκτησίας πλοίο United Emplem έχει εκτελέσει τα περισσότερα παράνομα δρομολόγια από το τουρκικό λιμάνι του Ceyhan μεταφέροντας το παράνομο πετρέλαιο του βορείου Ιράκ στο λιμάνι του Ισραήλ, Ashdod.

      Ο συνολικός όγκος του παράνομου πετρελαίου που έχει μεταφερθεί από την Τουρκία με τα ελληνικά τάνκερ προς το Ισραήλ, από τον Μάιο του 2014 μέχρι τον Μάρτιο του 2015 φτάνει στα 2,1 εκατομμύρια βαρέλια! Τα περισσότερα δρομολόγια τα έχουν εκτελέσει τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία United Emplem, United Dynamik και United Fortitude.

      Τα συγκεκριμένα πλοία με μια έρευνα στο γνωστό σάιτ για το καθεστώς ιδιοκτησίας όλων των φορτηγών πλοίων και των τάνκερ maritime-connector.com ανήκουν όλα στην εταιρεία MARINE MANAGEMENT SERVICES η οποία φέρεται να είναι ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου.

      Υπάρχει μάλιστα σχετικό δημοσίευμα και στην εφημερίδα Espresso.
      Συγκεκριμένα όλα τα αναφερόμενα πλοία ανήουν στις κάτωθι εταιρείες.

      United Emplem MARINE MANAGEMENT SERVICES - ATHENS, GREECE
      United Dynamik MARINE MANAGEMENT SERVICES ‐ ATHENS, GREECE
      Delta Sailor DELTA TANKERS - ATHENS, GREECE
      United Fortitude MARINE MANAGEMENT SERVICES - ATHENS, GREECE
      United Grace MARINE MANAGEMENT SERVICES - ATHENS, GREECE
      United Carrier MARINE MANAGEMENT SERVICES - ATHENS, GREECE
      Kamari δεν αναφέρουμε την εταιρεία διότι υπάρχουν δύο πλοία-τανκερ με το όνομα αυτό και το δημοσίευμα δεν αναφέρει το serial number.
      Angelica An ANCORA INVESTMENT - ATHENS, GREECE

      Το θέμα ήρθε για πρώτη φορά στην δημοσιότητα στις 27 Ιουνίου 2014, από την τουρκική εφημερίδα Aydınlık, με αφορμή τους τότε βομβαρδισμούς από το Ισραήλ της λωρίδας της Γάζας.

      Γι’ αυτό δεν αποκλείεται πολύ σύντομα να έχουμε καταιγιστικές εξελίξεις που αφορούν στην αποκάλυψη κορυφαίων Ελλήνων επιχειρηματιών που εμπλέκονται στο λαθρεμπόριο με το Ισλαμικό Κράτος...

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.