21/9/18

Για όσους λένε ότι δεν είναι άκρο - Πόρισμα Παρασκευόπουλου: Η βία στα ΑΕΙ δεν μπορεί να εξαφανιστεί

Για «ουτοπικό στόχο» κάνει λόγο το πόρισμα της Επιτροπής Παρασκευόπουλου για τη βία στα ΑΕΙ που παραδόθηκε στο υπουργείο Παιδείας
«Ουτοπικό στόχο» θεωρεί το πόρισμα της επιτροπής Παρασκευόπουλου για τη βία στα ΑΕΙ την «πλήρη εξαφάνιση οποιασδήποτε παραβατικής συμπεριφοράς στο ακαδημαϊκό περιβάλλον». Και αναφέρει ότι κάτι τέτοιο «θα υπέθαλπε καταστάσεις ανομίας (αναγνωρισμένης απόστασης θεσμών – κοινωνικής πραγματικότητας)».Επιπλέον στο ίδιο πόρισμα που παραδόθηκε στο υπουργείο Παιδείας αναφέρεται ότι «οι ακραίες επιλογές, αφενός της διαρκούς και χωρίς σοβαρό λόγο επέμβασης της δημόσιας δύναμης, αφετέρου της παντελούς απουσίας της, προφανώς θα πολλαπλασίαζαν τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες». Σχετικά με το άσυλο αναφέρει ότι «ένας ρυθμιστικός αυτών των επεμβάσεων θεσμός, όπως το πανεπιστημιακό άσυλο, μπορεί να είναι αποτελεσματικός».
Πάντως, το πόρισμα αφήνει ανοικτό στα ΑΕΙ το να αποφασίζουν πότε θα καλούν την αστυνομία. Προτείνει έτσι να διαμορφωθούν κριτήρια για την επέμβαση της αστυνομίας  που θα διευκολύνουν τα πρυτανικά τους συμβούλια να λύνουν  τα προβλήματα παραβατικότητας στο εσωτερικό τους.
Για τα θέματα καταλήψεων στα ΑΕΙ η εισήγηση της καθηγήτρια του ΑΠΘ Γ . Καρύμπαλη αναφέρει την πρόταση για «άμεση προσφυγή των διοικήσεων των ΑΕΙ στην προβλεπόμενη από το νόμο προστασία, δίνοντας έμφαση στην αστική προστασία της ιδιοκτησίας τους».

Και μάθημα για τα ναρκωτικά

Για το θέμα των ναρκωτικών και των τοξικομανών το πόρισμα Παρασκευόπουλου προτείνει την ένταξη …μαθήματος «των εξαρτήσεων στα Τμήματα της Ιατρικής, Ψυχολογίας, Κοινωνικής Εργασίας, Νοσηλευτικής, Παιδαγωγικών, Κοινωνιολογίας, Νομικής στο πρόγραμμα σπουδών τους, ώστε να οι απόφοιτοί τους να έχουν λάβει σχετική εκπαίδευση όπως γίνεται αντίστοιχα στον ευρωπαϊκό και στο διεθνή χώρο. Επίσης, κρίνεται σημαντική η εξειδίκευση σε αυτόν τον τομέα, με την ανάπτυξη συνθετικών μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στο συγκεκριμένο αντικείμενο».
Όπως ανέφερε επ αυτών σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αλλά και ο καθηγητής Νίκος Παρασκευόπουλος μια διάσταση του προβλήματος της βίας στα ΑΕΙ είναι ότι δεν υπαρχει σωστός συντονισμός των αρμόδιων φορέων.
Έτσι προτείνονται Επιτροπές δεοντολογίας στα ΑΕΙ, συνεργασία διαφόρων φορέων – παραγόντων (πρυτάνεων, καθηγητών, φοιτητών, Εισαγγελέα, Αστυνομίας, τοπικών αρχόντων, δημοσιογράφων κλπ) και δημιουργία «δικτύου υπευθύνων» για παραβατικές συμπεριφορές, φωτισμό των χώρων στα πανεπιστημια και απομάκρυσνη των ΑΤΜ απο το εσωτερικό τους.
Συγκεκριμένα προτείνονται:
1. Μέτρα για τα κοινά εγκλήματα
Εγκλήματα που διαπράττονται και αλλού μέσα στην επικράτεια, όπως κλοπές ληστείες, διακίνηση ναρκωτικών κλπ.
Κλοπές
– Φωτισμός σε προαύλιους χώρους με τρόπο που να μην μπορεί να καταστραφεί.
– Ευαισθητοποίηση των φοιτητών και των εκπροσώπων τους ώστε να γίνει σαφές ότι όταν το θύμα είναι συνάδελφος ή καθηγητής δεν πλήττεται η άρχουσα τάξη, ότι όταν «θύμα» είναι το πανεπιστήμιο τα καταστρεφόμενα δεν μπορούν εύκολα και χωρίς τελική επιβάρυνση των φορολογουμένων να αντικατασταθούν.
– Δημιουργία συστήματος ιχνηλασίας για τον σταθερό και φορητό εξοπλισμό που αγοράζεται από τα ΑΕΙ (στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα ΤΕΙ).
– Συνεργασία με την αστυνομία για ενημέρωση ιδίως στο θέμα της παράνομης αγοράς ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.
Ληστείες Χρηματαποστολών και ΑΤΜ
– Απομάκρυνση όλων των σχετικών μηχανημάτων από χώρους των ΑΕΙ.
– Εναλλακτικά εγκατάσταση των μηχανημάτων αυτών σε ειδικούς χώρους, που να μπορούν να επιτηρούνται ειδικά και ηλεκτρονικά.
Διακίνηση Ναρκωτικών – Ανοικτές αγορές λιανικής ναρκωτικών
– Πρωτοβουλίες για την αποδιάρθρωση της αγοράς ναρκωτικών γύρω από τα ΑΕΙ (εστίαση στον έλεγχο της προσφοράς) μέσω
α) ανάλυσης κατά περίπτωση των παραγόντων που ευνοούν την ανάπτυξη της αγοράς
β) επανεξέτασης της χορήγησης υποκαταστάτων ναρκωτικών ή ναρκωτικών για μείωση βλάβης στους πανεπιστημακούς χώρους
γ) επίτασης ελέγχων για την αποδιάρθρωση της εφοδιαστικής αλυσίδας που περιβάλλει την κάθε λιανική αγορά, (με συστηματική χαρτογράφηση της πορείας των ουσιών από τις μικρές αποθήκες ως τους λήπτες.
– Ανάπτυξη συστημάτων street work για τον περιορισμό της βλάβης.
– Δημιουργία μονάδων ψυχοκοινωνικής στήριξης φοιτητών σε όλα τα ΑΕΙ και κατάλληλη στελέχωσή τους.
2. Για την αντιμετώπιση εγκλημάτων χαμηλής ποινικής απαξίας και περιστατικών που εμποδίζουν την ακαδημαϊκή λειτουργία των ΑΕΙ
α) Για εγκλήματα κυρίως χαμηλής ποινικής απαξίας που σχετίζονται με τη συγκυρία και τα προβλήματα στο Πανεπιστήμιο και διαπράττονται από φοιτητές ή ομάδες φοιτητών (π.χ. βίαιη παρακώλυση της λειτουργίας οργάνων ΑΕΙ, φθορές περιουσίας, ψυχολογική βία και εκφοβισμός καθηγητών κλπ).
-Συστηματική ενημέρωση – κατάρτιση της διοίκησης των ΑΕΙ σε ήπια διαχείριση κρίσεων μέσω ανάπτυξης εργαλείων διαπραγμάτευσης διαμεσολάβησης κλπ
-Κατάρτιση Κώδικα Δεοντολογίας για τους φοιτητές και καθηγητές, που θα δημιουργηθεί σε συνεργασία και με τους εκπροσώπους φοιτητών, από όλους τους κοινωνικούς χώρους, θα προσαρμόζεται ανάλογα ανά πανεπιστήμιο και θα είναι αποκλειστικά προσανατολισμένος στην προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, της ανάπτυξης ιδέας του πανεπιστημίου και στον αλληλοσεβασμό καθηγητών – φοιτητών.
– Δημιουργία φόρουμ σε κάθε πανεπιστήμιο, που θα συνεδριάζει τακτικά ή έκτακτα και στο οποίο θα συμμετέχουν φοιτητές, διοικητικό και άλλο προσωπικό και καθηγητές, εκπρόσωποι συλλόγων του ΑΕΙ, ομάδων και παρατάξεων. Εκεί θα συζητείται η κατάσταση στα πανεπιστήμια, τα προβλήματα και η δημοκρατική λειτουργία των πανεπιστημίων.
β) Σε διεκδικητικού χαρακτήρα πρόσκαιρες καταλήψεις χώρων από φοιτητές με φθορές ή μη
-Δημιουργία Μόνιμης Επιτροπής διαπραγμάτευσης και Επικοινωνίας σε κάθε ΑΕΙ η οποία θα είναι αρμόδια για να συζητά με τους φοιτητές που προβαίνουν διεκδικητικού χαρακτήρα καταλήψεις χώρων
γ) Σε καταλήψεις χώρων των ΑΕΙ εντός ακαδημαϊκής λειτουργίας από μικτές ομάδες νέων κυρίως (φοιτητών και μη) που χρησιμοποιούν τους χώρους ως στέκια – σημεία συνεύρεσης.
-Παραχώρηση χώρων σε κοινωνικούς χώρους, όπου συμμετέχουν κατά πλειοψηφία φοιτητές τους ΑΕΙ και λειτουργία τους αυστηρά μέσα από ένα θεσμικό πλαίσιο που πρέπει να συγκροτηθεί.
-Εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας, εφόσον δεν είναι δυνατόν το προηγούμενο.
δ) Σε υποθέσεις χωρίς άδεια και «αυθόρμητης» χρήσης χώρων των ΑΕΙ για λόγους αναψυχής και διασκέδασης κατά τις νυκτερινές ιδίως ώρες.
-Δημιουργία χώρων και αιθουσών αναψυχής μέσα στο Πανεπιστήμιο, οι οποίοι θα είναι και φυλασσόμενοι και ελεγχόμενοι εξωτερικά και θα λειτουργούν με ευθύνη εκπροσώπων φοιτητών (αίθουσα για πρόβες μουσικών συγκροτημάτων του ΑΕΙ, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων – συναυλιών, θεάτρου, χορού και χοροεσπερίδων κλπ) : η ευθύνη μπορεί να αναλαμβάνεται ανά Σχολή εκ περιτροπής κλπ
-Διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της υπηρεσίας φοιτητικής μέριμνας σε κάθε ΑΕΙ, ώστε να περιλαμβάνει ψυχοκοινωνική υποστήριξη φοιτητών, υποστήριξη καλλιτεχνικών και αθλητικών δραστηριοτήτων και αναψυχής
ε) Σε σποραδικά περιστατικά (στο σύνολο της περιόδου αναφοράς) καταστροφών περιουσίας, εμπρησμών, παραβιάσεων του νόμου περί όπλων κλπ κακουργημάτων.
στ ) Σε καταλήψεις χώρων από άσχετους με την πανεπιστημιακή κοινότητα ιδιοκτησίας των ΑΕΙ που βρίσκονται εκτός ακαδημαϊκής λειτουργίας.
-Στις παραπάνω περιπτώσεις ε΄ και στ΄ χωρεί εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας από τη Διοίκηση του ΑΕΙ.


3. Γενικά μέτρα πρόληψης
α) Επανεξέταση του καθεστώτος φύλαξης των χώρων ΑΕΙ. Ιδίως μπορεί να εξεταστεί η πρόσληψη των προϊσταμένων των σχετικών υπηρεσιών από τα ίδια τα ΑΕΙ, ώστε αυτά να έχουν ειδικές γνώσεις των συνθηκών. Επίσης, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη εμπειρίες συγκεκριμένων πανεπιστημίων, που αφορούν την αποτελεσματικότητα της φύλαξης από ιδιωτικές εταιρίες.
β) Αναθεώρηση του πλαισίου ασφάλισης των περιουσιακών στοιχείων των πανεπιστημίων και δημοσιοποίησή του.
γ) Επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου χρήσεων και προστασίας της περιουσίας των ΑΕΙ πέρα από εκείνη την περιουσία που περιλαμβάνεται σε ακαδημαϊκές και διδακτικές λειτουργίες.
in.gr

15 σχόλια:

  1. Κύριε Παρασκευοπουλο τελείωσα θετική σχολη και έχω μάθει και στην ζωή μου τα προβληματά μου να τα λύνω και όχι να διαιωνιζονται κάτι που κάνετε εσείς !!! Αν δεν μπορείτε , φύγετε !!!!! Ο καθ ένας μας απο το αποτέλεσμα κρίνεται !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευριπίδης Μπίλλης
    1ο μέρος
    Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΠΟΥ ΤΗ ΘΥΜΗΘΗΚΕ Η "ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ" ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΑΥΤΉΝ ΠΟΥ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΑ ΑΕΙ (ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

    Ο «τρώσας και ιάσεται»

    Όλα άρχισαν μετά τη δικτατορία, θα έλεγε κανείς στην αρχή αναμενόμενα, με ακρότητες που περίμενε κανείς τότε ότι σύντομα θα τελείωναν. Τότε κομματικά φοιτητικά όργανα απαιτούσαν, ως δικαστές την καρατόμηση Καθηγητών που η τότε εξεταστική κρατική επιτροπή τους είχε βρει άμεμπτους.

    Το μεγάλο όμως κακό άρχισε με τον νόμο πλαίσιο του ΠΑΣΟΚ, που μαζί με καλά (καθιέρωσε πχ την έρευνα) κατήργησε την έδρα και δημιούργησε ένα σιγά-σιγά μαζί με άλλα και ένα κομματοκρατούμενο όργανο διοίκησης. Τον Τομέα.

    Με τους Καθηγητές να υποβαθμίζονται σχεδόν πλήρως, και την κομματοκρατία και αργότερα και τη Σορος-κρατία, κατά τη γνώμη μου συγκοινωνούν δοχείο με την κομματοκρατία, να αλώνει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά μας Ιδρύματα (ΑΕΙ).

    Με παράλληλη πλήρη αποθράσυνση κυρίως των "αριστερών" κομματικών φοιτητικών οργανώσεων που, διέκοπταν διδασκαλίες, που διέκοπταν Γενικές Συνελεύσεις σχολών, που ρύπαιναν τους τοίχους των ΑΕΙ με βλακώδη συνθήματα και που σε "ιδιαίτερους" χώρους τους που είχαν καταλάβει, έφτασαν να κατασκευάζουν μολότοφ.

    Παράλληλα πολλοί Καθηγητές, επιμελητές κτλ, δεν είχαν το θάρρος σε εξετάσεις; να μην απαγορεύουν την αντιγραφή και γύριζαν το κεφάλι αλλού όταν έβλεπαν αντιγραφή. Γιατί πλην των άλλων η σταδιοδρομία τους εξαρτιόταν από του αν θα ήταν «δημοκρατικοί» . Και τελευταία είχαμε πολλές αποκαλύψεις γι αυτό.

    Θα πρέπει όμως να τονιστεί όμως ότι η πλειονότητα των Καθηγητών (ομιλώ για το ΕΜΠ), παρά όλα τα ανωτέρω, ήταν από κάθε πλευρά στο ύψος της.

    Η διοίκηση όμως των ΑΕΙ είχε καταντήσει να είναι κομματικό όργανο, και αυτό ήταν και είναι η ρίζα του κακού που τα καταστρέφει. Που τα καταστρέφει όπως η κομματοκρατία κατέστρεψε την Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευριπίδης Μπίλλης
    Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΠΟΥ ΤΗ ΘΥΜΗΘΗΚΕ Η "ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ" ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΑΥΤΉΝ ΠΟΥ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΑ ΑΕΙ (ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
    Μέρος 2ο

    Φτάσαμε θυμίζω ένας γνωστός πρύτανης του ΕΜΠ που επί των ημερών του, αφού ως λέγεται εκλάπησαν όλοι οι πολύτιμοι πίνακες ζωγραφικής που υπήρχαν στην Πρυτανεία του ιστορικού κτιρίου του ΕΜΠ στην οδό Πατησίων και που μετά την έκαψαν οι "επαναστάτες , φτάσαμε ο πρύτανης αυτός, να υπερηφανεύεται ότι ήταν ο μόνος πρύτανης που κάλεσε (κατόπιν εορτής) την αστυνομία. Και να θυμίσω ότι ο πρύτανης αυτός διετέλεσε και μέλος των (ΜΗ) ΑΝΕΛ του Καμμένου.

    Το κακό στην παιδεία γινόταν και στα Λύκεια και Γυμνάσια με τα δεκαπενταμελή κτλ, αρχικά του ΠΑΣΟΚ, που εκτός του ότι διέλυαν την Μέση Παιδεία με συνεχείς καταλήψεις κτλ αποτελούσαν και μέρος εκπαίδευσης των "επαναστατών" για τη συνέχεια του έργου τους στα ΑΕΙ.

    Φτάσαμε επίσης ως γνωστόν στα ΑΕΙ, πλην της κατασκευής μολότοφ, στη διακίνηση ναρκωτικών στα, στην τρομοκράτηση καθηγητών και σε χειροδικίες εναντίον τους και σε πολλές κλοπές πολύτιμου υλικού κτλ. Ακόμα και σε κτίσιμο καθηγητών στα γραφεία τους κτλ.

    Και έρχεται τώρα φαρισαϊκά ο Παρασκευόπουλος να "ανακαλύψει", λίγο πριν το κόμμα του εγκαταλείψει την εξουσία, όσα το κόμμα του και σχεδόν όλα τα κόμματα, υποθάλπουν εδώ και χρόνια στα ΑΕΙ και στην εκπαίδευση γενικότερα.

    Που σταδιακά επίσης μετέτρεψαν για πολλούς λόγους τα ΑΕΙ, σε ούτε δι αλληλογραφίας εκπαιδευτικά ιδρύματα. Με παρακολούθηση των μαθημάτων από ελάχιστο αριθμό φοιτητών και με φαινόμενο προσερχόμενοι σε εξέταση σπουδαστές να ζητούν εκείνη την ώρα να τούς δοθεί το βιβλίο τού εξεταζόμενου μαθήματος,

    Λύση για όλα πλην του τελευταίου;;

    Η καθιέρωση σε κάθε ΑΕΙ ειδικής πανεπιστημιακής ομάδας ασφαλείας που θα υπάγεται στον Πρύτανη.
    Και που θα καλείται από τον πρύτανη να επιβάλει την τάξη. Με αυστηρές ποινές αποβολής από το ίδρυμα και άλλες εναντίον κάθε ενός παρανομούντα.

    Στην αρχή θα υπάρξει αντίδραση. Δεν γίνεται όμως ομελέτα αν δεν σπάσεις αυγά.
    Ούτε υπάρχει άλλος τρόπος να απαλειφθεί η κομματική και άλλη τρομοκρατία στα ΑΕΙ.
    Η κομματοκρατία που παράλληλα με τη Ελλάδα σχεδόν κατέστρεψε και την παιδεία.

    Διαφορετικά να προβλέψω ότι σε λίγο στα ΑΕΙ, εκτός από τα ανωτέρω θα κυκλοφορούν (αν ήδη δεν κυκλοφορούν) και Καλάσνικοφ.

    Καλείται ο τρώσας και «ιάσεται»
    Ως "επαναστάτης" καταληψίας κτλ, πρέπει να το αντιλαμβάνεται αυτό καλύτερα ο κ. Τσίπρας.
    Ιδίως τώρα που έγινε «αστήρ» κτλ, της διεθνούς πολιτικής.

    Επιτρέψτε μου τέλος να σας υπενθυμίσω για όλα αυτά παλιό κείμενο μου που έγινε βίντεο.
    Πως Διαλύεις Μια Χώρα
    https://www.youtube.com/watch?v=u62yjPsfoZo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΗΓΑΙΝΕ ΝΑ ΚΟΥΝΗΘΕΙΣ ΣΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ η ΤΑ ΑΥΣΤΡΙΑΚΑ η ΤΑ ΕΛΒΕΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ.ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΚΑΤΙ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ.ΘΑ ΣΕ ΒΑΛΟΥΝ ΝΑ ΒΑΨΕΙΣ ΟΛΟ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ.ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΑΜΕΣΩΣ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΘΑ ΣΕ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΠΥ ΒΡΕΘΕΙΣ ΚΙ ΟΠΟΥ ΣΤΑΘΕΙΣ,ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΦΥΓΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΕ ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ κυριε ΠΑΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην Ελβετία κάποτε ένας Έλληνας όταν ο καθηγητής του έγραφε στον πίνακα έκανε φασαρία.Γυρισε ο καθηγητής έκανε μια γενική παρατήρηση,ξαναέστρεψε προς τον πίνακα πάλι φασαρία.Στρέφετε ο καθηγητής στη αίθουσα και τους ανακοινώνει ότι αν δεν βρουν και δεν του ανακοινώσουν τον υπεύθυνο αποχωρεί και δεν θα προσφέρει το μάθημα.Οι φοιτητές του δήλωσαν τον υπεύθυνο και αμέσως διαγράφηκε από το Πανεπιστήμιο.Τον παρέλαβε η Αστυνομία του ακυρωσε τη βίζα και τον συνόδευσε έως τα σύνορα.

      Διαγραφή
  5. 1) Να μπορούν νεαροί ένοπλοι αστυφύλακες χωρίς στολή αλλά με φοιτητική εμφάνιση να περιπολούν στον χώρο του πανεπιστημίου προς αποτροπή ληστειών, βιασμών και εμποριο ναρκωτικών. Να επιλέγονται προσεκτικά από την υπηρεσία αφού περάσουν και ειδικό σεμινάριο για την συγκεκριμένη αποστολή....όχι νοοτροπία "σερίφη - Άγρια Δύση" αλλά πραγματικοί αποτελεσματικοί επαγγελματίες.

    2) Σε περίπτωση κατάληψης η αστυνομία να επεμβαίνει μόνο μετά από άδεια του πρυτανικού συμβουλίου. Το δικαίωμα της κατάληψης από φοιτητές (αλλά για πολύ σοβαρούς λόγους και σπάνια, όχι κατάχρηση με το παραμικρό) είναι ιερό αρκεί να μην συνοδεύεται από βανδαλισμούς.

    3) Κάθε Πανεπιστήμιο να είναι υποχρεωμένο να έχει 2 μεγάλες αίθουσες για τα χειμερινά πάρτυ(όπως το ΑΠΘ έχει πχ κατασκήνωση) των φοιτητών αλλά να απαγορεύεται η χρήση άλλων εσωτερικών χώρων του πανεπιστημίου για πάρτυ. Δεν είναι δυνατόν κεντρικός διάδρομος πανεπιστημίου μετά από πάρτυ να θυμίζει στην καλύτερη των περιπτώσεων στάβλο ή χωματερή.
    Υπάρχουν περιπτώσεις που σε κάποια πάρτι κάποιοι αλήτες που δεν ήταν καν φοιτητές κατέστρεψαν εγκαταστάσεις και δεν άφησαν (κυριολεκτικά) τίποτα όρθιο. Αυτό έγινε στην Αρχιτεκτονική του ΑΠΘ το 2015.
    Στη Γεωπονική το μόνιμο στέκι που έχει τη φήμη για ωραία ανοιξιάτικα πάρτυ είναι στα "γρασίδια Γεωπονίας". Εκεί έχουμε τη φήμη οι Γεωπόνοι ίσως για το καλύτερο ροκ πάρτυ που τραγουδάνε και αρκετά φοιτητικά συγκροτήματα. Τζιν, δερμάτινο, μπύρα στο χέρι και πολύ κέφι. Ψήνουμε και καλό σουβλάκι(απ' ότι θυμάμαι τουλάχιστον, δεν πέρασαν πάνω από 5-6 χρόνια). Έχει εκεί κάτι "συντρόφια" πρώτοι μάστορες στο ψήσιμο. Καλά παιδιά, τουλάχιστον αυτούς που ήξερα εγώ, ψήνανε μόνο τα σουβλάκια, βγάζανε εκεί το πάθος τους κι όχι πάνω στους ΜΑΤατζήδες :)

    Το πανεπιστήμιο είναι άσυλο ιδεών και όχι εγκλημάτων. Πρέπει όλοι(καθηγητές και φοιτητές κάθε επιπέδου) να σέβονται τον χώρο και να τον προστατεύουν. Ούτε η αστυνομία είναι κάτι κακό. Δεν έγινε τίποτα αν επιτρέψουμε στην αστυνομία να περιπολεί διακριτικά με πολιτικά στον χώρο του πανεπιστημίου για να αποτρέπει ή αν χρειαστεί να επεμβαίνει σε συγκεκριμένες παράνομες πράξεις.
    Δεν είπαμε να μπούνε στο πανεπιστήμιο τα ΕΚΑΜ, τα ΜΑΤ ή τα ΟΠΚΕ. Να υπάρχει μέτρο κι όλα γίνονται όμορφα και αποτελεσματικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι δουλειά έχουν τα πάρτυ με τα πανεπιστήμια;Στο εξωτερικό τα καλά πανεπιστήμια δίνουν χώρους για πάρτυ;δεν ξέρω ερωτώ,ας απαντήσουν κάποιοι που ξέρουν.
      Και αν μια ομάδα φοιτητών δεν θέλει πάρτυ, έχει δικαίωμα να ζητήσει χώρους για κάτι άλλο π.χ να παρακολουθεί τσάμπιονς λιγκ ή μουντιάλ;εννοείται με τις απαραίτητες τηλεοράσεις και συνδέσεις.
      Ίσως μια άλλη ομάδα να θέλει χώρους για χρήση ναρκωτικών κτλ.

      Φίλε πριν μιλάς να σκέφτεσαι.
      Και να σκέφτεσαι ότι στο Πανεπιστήμιο πας να μάθεις γράμματα,δεξιότητες,κάποιο επάγγελμα.Ούτε να οργανώνεις πάρτυ,ούτε να γίνεις αφισοκολλητής,ούτε σουβλατζής.
      Η Κοινωνία που πληρώνει τα έξοδά σου δεν έχει καμμία ανοχή για τις επιθυμίες σου.

      Διαγραφή
    2. Ε τότε να καταργήσουμε και τη φοιτητική κατασκηνώση του ΑΠΘ, να φοράνε στολή οι φοιτητές και κάθε πρωί να κάνουν και στίβο μάχης πριν μπουν πχ στο εργαστήριο. Πρωί πρωί στη Γεωπονική έξω πχ από το εργαστήριο φυτοπαθολογίας πριν πάνε να δούνε δείγματα στο μικροσκόπιο, να φοράνε και πράσινο καπέλο(όχι μπερέ, ο πράσινος μπερές δεν φοριέται χωρίς κόπο), τρέξιμο και ο καλύτερος βαθμολογικά φοιτητής: "Ένα, δύο, εν δυο ένα! Πάμεεε φωνήηη..Θα κάνουμε καταδρομική γεωπονική, θα φύτεψουμε Τούρκο με ραδίκι" :)

      Όσον αφορά την ανοχή της κοινωνίας που αναφέρεις δεν θα μου πεις εσύ τι θέλει μια κοινωνία που δίνει την εξουσία στον αντιεξουσιαστή. Πόσο λογική είναι αυτή η κοιινωνία και με ποια κριτήρια ψηφίζει φαίνεται.

      Προτείνεις στον συνομιλητή σου να σκεφτεί ενώ ο ίδιος δεν σκέφτεσαι.

      Όλοι οι φοιτητές να έχουν δικαίωμα στη μόρφωση (υψηλού επιπέδου καθηγητές, καλές εγκαταστάσεις, πλούσιες βιβλιοθήκες, εύκολη και υψηλής ταχύτητας πρόσβαση στο διαδίκτυο).

      Κάποιοι φοιτητές να έχουν δικαίωμα σε δωρεάν στέγαση(εφόσον είναι οικονομικά αδύναμοι)

      Όλοι οι φοιτητές να έχουν δικαίωμα στη δωρεάν ή σχεδόν δωρεάν βασική σίτιση.

      Όλοι οι φοιτητές να έχουν δικαίωμα για δωρεάν κολυμβητήριο, δωρεάν χώρο για τρέξιμο και "απλού" τύπου γυμναστική και δωρεάν ειδικό χώρο με βάρη.

      Όλοι οι φοιτητές να έχουν δικαίωμα στη δωρεάν διασκέδαση κάποιες φορές μέσα στο εξάμηνο.
      Το πάρτυ-χωρός εξαμήνου. Κάποια παιδιά δεν έχουν για να βγαίνουν κάθε βδομάδα(όχι εγώ είχα γιατί εκτός από οικογένεια μου, δούλευα κι όλα τα χρόνια ως προπτυχιακός). Το να υπάρχουν πχ 2 μεγάλες αίθουσες για κάποια οργανωμένα πάρτυ και χορευτικές εκδηλώσεις επιβάλλεται όσο κι αν εσύ δεν μπορείς να το δεχθείς. Γίνονται και σε σοβαρές χώρες αυτά. Απλώς στην Ελλάδα δεν έχουμε σωστό τρόπο.

      Το πανεπιστήμιο είναι χώρος εκπαίδευσης και έρευνας. Από εκεί και πέρα οι άνθρωποι στις ελεύθερες ώρες τους, με σωστή οργάνωση προσωπικού προγράμματος, δεν είναι ρομπότ να δουλεύουν μόνο και πρέπει στις ΣΟΒΑΡΕΣ ΧΩΡΕΣ να τους παρέχεις και χώρους χαλάρωσης. Δεν είναι μοναστήρι να τη βγάζουν μόνο με προσευχή και μετάνοιες. Οι χώροι πρασίνου, γυμναστικής, σίτισης και οργάνωσης πολιτιστικών εκδηλώσεων(από παραδοσιακούς μέχρι σύγχρονους χωρούς και πάρτυ εξαμήνου) είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του πανεπιστημίου και της κοινωνίας προς τους φοιτητές.

      Οι φοιτητές από τη δική τους μεριά έχουν ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να ΣΕΒΟΝΤΑΙ τον χώρο του πανεπιστημίου και να τον ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ από άτομα εκτός ακαδημαικής κοινότητας.

      Σε πληροφορώ επειδή σε πείραξε η αναφορά στα πάρτυ, ότι και σε κάποια ξένα πανεπιστήμια γίνονται πάρτυ φοιτητών που τόσο σε ενοχλούν. Το θέμα δεν είναι αν θα πρέπει να γίνονται αλλά ο τρόπος κτλ
      Το χάλι αυτό (εκτός από ακραίους αναρχικούς και άτομα εκτός ακαδημαϊκής κοινότητας) στους διαδρόμους μετά από πάρτυ έχει να κάνει εν μέρει έχει να κάνει με τη γενικότερη παιδεία των Βαλκανοταλιμπάν από το σπίτια τους.

      Ενδεικτική λίστα με τα καλύτερα πανεπιστημιακά πάρτυ στις ΗΠΑ:

      Διαγραφή

    3. 1
      Tulane University
      New Orleans, LA



      2
      West Virginia University
      Morgantown, WV



      3
      Bucknell University
      Lewisburg, PA



      4
      Syracuse University
      Syracuse, NY



      5
      University of Wisconsin—Madison
      Madison, WI



      6
      University of Delaware
      Newark, DE



      7
      University of Colorado—Boulder
      Boulder, CO



      8
      Colgate University
      Hamilton, NY



      9
      Lehigh University
      Bethlehem, PA



      10
      University of Maine
      Orono, ME



      11
      University of Iowa
      Iowa City, IA



      12
      University of California, Santa Barbara
      Santa Barbara, CA



      13
      University of Mississippi
      University, MS



      14
      University of Illinois at Urbana-Champaign
      Champaign, IL



      15
      University of Vermont
      Burlington, VT



      16
      University of Rhode Island
      Kingston, RI



      17
      University of Florida
      Gainesville, FL



      18
      Wake Forest University
      Winston Salem, NC



      19
      University of Kansas
      Lawrence, KS



      20
      University of Alabama—Tuscaloosa
      Tuscaloosa, AL

      Για τις αφίσες δεν διαφωνούμε. Αφισοκολλητής-μέλος κομματικής νεολαίας δεν υπήρξα ποτέ.

      Στον άνθρωπο που μιλάς, στη σχολή μου όταν ήμουν προπτυχιακός έδωσα μάχη (ως ανεξάρτητος) επί ΓΑΠ παλιά για να μην γίνει κατάληψη.Ήταν να ανέβει τότε ως πρωθυπουργός για ΔΕΘ. Όταν μίλησα στο αμφιθέατρο ανάγκασα την ΔΑΠ να κατεβάσει όλες τις εφεδρείες της για να περάσει το δικό τους στη δεύτερη ψηφοφορία μετά από μέρες και μάλιστα οριακά. Μέχρι τότε με βλέπανε αναρχικοί και με περνούσαν για δεξιό. Μετά άρχισαν και Δαπίτες να με χαρακτηρίζουν "κομμούνι". Εγώ έκανα το δικό μου και δεν έδωσα σε κανέναν σημασία.

      Η ηλιθιότητα σε αυτό τον τόπο δεν έχει όρια. Στο τέλος σχεδόν όλοι υπάκουα πρόβατα στην γραμμή της παράταξης ότι τους πουν.

      Μια ζωή στην Ελλάδα όλοι θέλουν να κάνουν κατάληψη(όταν συμφέρει την παράταξη τους) και δηλώνουν είναι εναντίον της κατάληψης ασχέτως παράταξης. Εγώ από τη μεριά μου θα σου πω το εξής(που είπα και χθες):
      Το δικαίωμα στην κατάληψη είναι ιερό αλλά πρέπει να χρησιμοποιείται πολύ σπάνια και χωρίς βανδαλισμούς. Η κατάληψη είναι εργαλείο και το κάθε εργαλείο πρέπει η κάθε κοινωνική ομάδα ενωμένη να το αξιοποιεί για σωστό αγώνα.







      Διαγραφή
    4. @ Ασχετοs:

      Τι σχέση έχουν τα party πανεπιστήμια της Αμερικής με τα δικά μας πανεπιστήμια που είναι άνδρα ανομίας και ακαθαρσίας? Άσχετο τελείως. Αλλά γιατί συγκρίνεις Ελλάδα με Αμερική? Μία δίκαια σύγκριση θα ήταν με Βουλγαρία ή Μεξικό.
      Για αν μαθαίνεις τα party πανεπιστήμια της Αμερικής είναι σε σχέση με το τι κάνουν οι φοιτητές εκτός πανεπιστημιακών χώρων ΠΧ το Σάββατο όταν γίνονται σκνίπα στα μπάρ που περιτριγυρίζουν τα πανεπιστήμια τους. Δικαίωμα τους.

      Όταν όμως λές ότι οι καταλείψεις είναι ιερό δικαίωμα τότε λές ότι η βία εναντίον δημοκρατικών θεσμών με τους οποίους διαφωνείς είναι ιερό δικαίωμα. Δηλαδή είσαι ένα βίαιο φασιστοειδές που δεν σέβεται τους καλούς ή κακούς νόμους που ψήφισε το σύνολο….

      Για να ενημερωθείς παραδόπιστο όν εδώ είναι μία λίστα με τα καλλίτερα πανεπιστήμια στον κόσμο …


      1. Massachusetts Institute of Technology (MIT)

      2. Stanford University

      3. Harvard University

      4. California Institute of Technology (Caltech)

      5. University of Cambridge

      6. University of Oxford


      7. UCL (University College London)

      8. Imperial College London

      9. University of Chicago

      10. ETH Zurich (Swiss Federal Institute of Technology)


      Δεν βλέπω κανένα κανένα άναρχο-πανεπιστήμιο … α ναι το καλλίτερο Ελληνικό πανεπιστήμια κατατάσσεται κάπου στη 400η θέση…

      Τα χάλια μας οφείλονται και στα οικτρά-πανεπιστήμια μας που αναπαράγου ανόητους ψηφοφόρους και απάτριδες καταληψίες σαν τον Τσίπρα και σία

      Διαγραφή
    5. @ Κοσμάς ο Αιτωλός Μετανοείτε

      Η αναφορά μου στα 20 αυτά πανεπιστήμια έγινε καθαρά ως απάντηση στο ερώτημα του προηγούμενου σχολιαστή(tensor) για το αν γίνονται πάρτυ σε πανεπιστήμια εκτός Ελλάδος. Αναφέρθηκαν κάποια στις ΗΠΑ λοιπόν που οργανώνουν τέτοιες μεγάλες εκδηλώσεις και δεν είναι κακό κάτι τέτοιο ΟΤΑΝ υπάρχει οργάνωση και δεν κάνει ο καθένας ότι θέλει χωρίς να ενημερώσει-πάρει άδεια και καταστρέφοντας σαν Μογγόλος τα πάντα. Εκεί γίνονται(όσο κι αν δεν θέλουν να το παραδεχθούν κάποιοι επειδή δεν τους αρέσει) και μάλιστα σε χώρους-αίθουσες ή γήπεδα και χώρους πρασίνου πανεπιστημίου αλλά οργανωμένα και χωρίς να κάνει ο καθένας ότι του κατέβει χωρίς να ρωτήσει κανέναν. Δεν είναι αυτό το βασικό πρόβλημα του πανεπιστημίου στην Ελλάδα. Σας πείραξε η ροκ μουσική και το σουβλάκι.
      Το βασικό πρόβλημα είναι οι φοιτητικές παρατάξεις που η κάθε μια χωρίς καμία εξαίρεση λειτουργεί σαν πρόβατο του κόμματος και κάνει ότι θέλει στον χώρο του πανεπιστημίου. Δεξιοί, αριστεροί, όλοι. Ανεβαίνει πχ ο πρωθυπουργός για ΔΕΘ κι αν πέσει σύρμα από το κόμμα α να κάνουνε κατάληψη(παράδειγμα με ΔΑΠ επί εποχής ΓΑΠ που ήμουν φοιτητής, όχι κύριοι καταλήψεις δεν κάνουν μόνο οι αναρχικοί). Καραγκιοζιλίκια. Κατάληψη πρέπει να γίνεται μόνο για σοβαρούς λόγους(και όχι σαν πρώτο μέτρο αντίδρασης) και όλοι οι φοιτητές ενωμένοι...πχ κυβερνητική απόφαση για κλείσιμο σχολής ενώ έχει καλή αξιολόγηση, κυβερνητική απόφαση για δίδακτρα σε προπτυχιακούς φοιτητές, κυβερνητική απόφαση για πολύ σημαντική μείωση χρηματοδότησης ή κυβερνητική απόφαση για πολύ σοβαρό Εθνικό θέμα (πχ Μακεδονικό). Να μαζευτούν 10.000 φοιτητές έξω από το υπουργείο Μακεδονίας Θράκης ουρλιάζοντας, να μετράει ο υπουργός με συνεργάτες από τα τζάμια του υπουργείου τα κεφάλια πόσοι είναι και να τρέμουν σαν ποντίκια.

      Μας ισοπεδώνουν τα πάντα, αρπάζουν τα πάντα, δημόσιο και ιδιωτικό πλούτο από αυτόν τον τόπο, κι εσάς σας πειράζει η φοιτητική κατασκήνωση στο Ποσείδι ή η ροκ μουσική και το σουβλάκι που θέλουν να ψήσουν τα παιδιά με μουσική(αρκεί να μην κάνουν ζημιές στο χώρο του Πανεπιστημίου) και το δικαίωμα στην κατάληψη όταν(δηλ σπάνια) πρέπει να γίνει για σοβαρό λόγο και όχι κομματικό.
      Ραγιάδες βαλκανοταλιμπάν εσείς, Ραγιάδες βαλκανοταλιμπάν τα παιδιά σας, ραγιάδες βαλκανοταλιμπάν τα παιδιά των παιδιών σας. Πηγαίνετε έξω από την τράπεζα, στο ΑΤΜ στη σειρά να ουρλιάζετε στην κάμερα του καναλιού για τον εαυτούλη σας μόνο, για τα 30 ευρώ μείωση σύνταξης και πολύ σας είναι.
      Να ψηφίζετε αντιεξουσιαστή για πρωθυπουργό(δηλαδή εξουσία) ή μπουμπούκο για υπουργό και το αυτοκίνητο χωρίς φρένα να πηγαίνει προς τον γκρεμό.

      Όσον αφορά τις θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των Ελληνικών πανεπιστημίων που αναφέρεις( "α ναι το καλλίτερο Ελληνικό πανεπιστήμια κατατάσσεται κάπου στη 400η θέση…") κάνεις λάθος. Δεν είναι όλα τόσα τραγικά.

      Λίστα ARWU(1200 πανεπιστήμια αξιολογούνται και δημοσιεύουν τα 500 καλύτερα στον κόσμο):

      Επιστήμες Πολιτικού Μηχανικού (Civil Engineering)

      Θέση 7 Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

      Θέση 76-100 Πανεπιστήμιο Πατρών

      Φαρμακευτικές Επιστήμες (Pharmacy and Pharmaceutical Sciences)

      θέση 101-150 Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

      θέση 201-300 Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

      Διαγραφή
    6. Οδοντιατρική (Dentistry)

      θέση 76-100 Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

      Μηχανική Τηλεπικοινωνιών (Telecommunication Engineering)

      θέση 51-75 Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

      θέση 76-100 Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

      Τέλος όσον αφορά τον τομέα μου:

      Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα στις Κτηνιατρικές Επιστήμες (θέσεις 101-150) και σε Γεωργικές Επιστήμες (201-300) και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών βρίσκεται στις θέσεις 76-100 στην Επιστήμη και Τεχνολογία Τροφίμων.

      Όπως βλέπεις σε αρκετές σχολές(δεν τα ανέφερα όλα) βρισκόμαστε μέσα στις πρώτες 200 θέσεις παγκοσμίως ενώ σε κάποιες σχολές είμαστε και μέσα στους 75-100 πρώτους παγκοσμίως. Αν νομίζετε κάποιοι ότι είναι εύκολο να είσαι ως σχολή μέσα στους 7 - 300 πρώτους (σε ολόκληρο τον πλανήτη) να πάτε να γίνετε εσείς καθηγητές να δούμε τα αποτελέσματα.
      Μπορούμε καλύτερα αλλά δεν είμαστε και όπως τα περιγράφεις.

      Σε πληροφορώ ότι άνθρωποι ξένων μεγάλων δυνάμεων εκτιμούν συγκεκριμένα Ελληνικά πανεπιστήμια(παρά το μπάχαλο τους κάποιες φορές σε κάποια θέματα πχ παρατάξεις) και τους φοιτητές και καθηγητές που βγάζουν και τους προσφέρουν χιλιάρικα για να τους αρπάξουν είτε για το αντικείμενο τους είτε σε περισσότερα αντικείμενα που ορισμένοι δεν μπορούν ούτε να φανταστούν κάποιοι. Υπάρχουν πράγματα που λέγονται και πράγματα που δεν λέγονται. Είμαστε δυνατοί παρά τις αδυναμίες μας και μπορούμε φυσικά να γίνουμε πιο δυνατοί.

      Κλείνοντας, δεν ασχολούμαι με τους χαρακτηρισμούς(άσχετος, παραδόπιστος, βίαιο φασιστοειδές κτλ) σου. Αυτοί δείχνουν και την παιδεία σου. Δεν θα κάτσω να σου επιβάλλω τον σεβασμό. Το ποιος είναι τι φαίνεται.

      Διαγραφή
  6. Δεν σου δίνω άδικο αλλα είναι πολύ δύσκολο για να μην πω ακατόρθωτο να γίνει έτσι όπως τα θες !! Η ελευθερία θέλει αρετή και τόλμη !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν δεν μπορείτε και δεν θέλετε τότε γιατί υποδύεστε των υπουργό κύριε? Τα πανεπιστήμια αντιπροσωπεύουν την νοημοσύνη και η τεχνολογική ανάπτυξη της χώρας. Τα πανεπιστήμια είναι πολύ πιο σημαντικά από τα μηδαμινά ξεπερασμένα ιδεολογικά διλήμματά σας. Αν δεν μπορείτε κύριε τότε βάλτε κάποιον λίγο ικανό ή τα τανκς στην καλλίτερη περίπτωση να καθαρίσουν τον κόπρο του αυγείου που αφοδέουν τα κάθε είδους αριστερόστροφα φασιστοειδή στα Πανεπιστήμιά μας. Έχετε πάει σε άλλες τριτοκοσμικές χώρες να δείτε αλητήριοι πώς είναι τα πανεπιστήμια τους? Λάμπουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.