27/9/18

Pes' ta sta ellinika

Ο κ Τσίπρας έχει μια (από αρκετές) εμμονή. Να μη μιλάει ελληνικά όταν εκπροσωπεί τη χώρα του, είτε σε ξένους ηγέτες είτε σε διεθνείς Οργανισμούς. Όπως τώρα στη Συνέλευση του ΟΗΕ. Σε αντίθεση με όλους τους ηγέτες όλων των κρατών, που μιλάνε στη γλώσσα τους. Προφανώς κανείς δεν του έχει πει ποτέ ότι δεν εκπροσωπεί τον εαυτό του. Αλλά έναν λαό, μια ιστορία, έναν πολιτισμό, μια ταυτότητα. Έστω και ως καρικατούρα.
Ο κ Τσίπρας δεν έχει μάθει από πουθενά, δεν έχει σκεφτεί και κανένας δεν του λέει ότι από το πρωί μέχρι το άλλο πρωί εκφράζει τα (όποια) συναισθήματα και διανοήματά του στα ελληνικά. Σιωπηρά ή προφορικά. Στα γραπτά δεν είναι καθόλου καλός.
Στα πλαίσια της … επαναστατικής ή και οικογενειακής παιδείας του έμαθε από μικρός να αντιπαθεί την Ελλάδα. Φαίνεται. Οι ημιμαθείς του έμαθαν ότι η Ελλάδα, η χώρα που έτυχε να γεννηθεί, είναι ταυτόσημη με τον φασισμό, την εθνικιστική αρχαιολατρεία, την πατριδοκαπηλία. Τη δεξιά και τον καπιταλισμό. Την Πατρίδα. Πατρίδα ίσον μίασμα. Αυτά έμαθε, αυτά ακολουθεί.
Είναι αργά πιά για να μάθεις σε κάποιον την αξία ενός πολιτισμού (όποιου) όταν δεν την ξέρει. Και την αξία της γλώσσας, με την οποία αισθάνεται (ναι, στη γλώσσα του αισθάνεται καθείς) και με την οποία εκφράζει αυτά που αισθάνεται ή σκέφτεται. Είναι δύσκολο να εξηγήσεις σε κάποιον που δεν έχει ιδέα από ποίηση, γιατί ο Ελύτης ή ο Καβάφης ή και ο Σαίξπηρ είναι αδύνατο να μεταφραστούν χωρίς να χάσουν την ένταση και το βάθος, την ψυχή, των γραπτών τους.
Τέλος, είναι δύσκολο να εξηγήσεις σε κάποιον που δεν έχει στοχαστεί ποτέ του, ότι αν γεννιόταν από τους ίδιους γονείς σε άλλη χώρα και μιλούσε άλλη γλώσσα, αυτό και μόνο θα τον έκανε έναν εντελώς διαφορετικό άνθρωπο. Έναν άλλον.
Ο κ Τσίπρας δεν έχει συνείδηση, ότι όταν μιλάει με ξένους ηγέτες και στα βήματα των μεγάλων Οργανισμών δεν εκπροσωπεί τον εαυτό του. Ούτε τα γούστα του. Εκπροσωπεί έναν λαό. Εκπροσωπεί μία Ταυτότητα. Αυτήν, που τόσο απλόχερα παρέδωσε στους Σκοπιανούς, νομίζοντάς την ως δευτερεύων ζήτημα. Εκπροσωπεί την ιστορία του λαού του και τον πολιτισμό του. Εκπροσωπεί τη μοναδικότητα του λαού του, ανάμεσα στις μοναδικότητες όλων των κρατών, λαών, φυλών του κόσμου.
Ο κ Τσίπρας δεν έχει μάθει και δεν έχει σκεφτεί, ότι η κατάργηση της μοναδικότητας και η περιφρόνησή της στο όνομα ενός φαντασιακού διεθνιστικού πρότυπου, είναι στην ουσία η κατάργηση της βιοποικιλότητας, την οποία κατάργηση κάθε αριστερό κόμμα και κίνημα στον πλανήτη αντιμάχεται! Όπως καθένας που δεν έχει συλλογιστεί ποτέ αυτά που λέει ότι πρεσβεύει, ο κ Τσίπρας δεν ξέρει ότι μόνο ένας μηχανισμός παράγει απολύτως όμοια αντίγραφα, καταστρέφοντας όλα τα ανόμοια: Ο καρκίνος.
Δεν έχει σκεφτεί ποτέ προφανώς, ότι αν δεν σέβεσαι την ιδιαιτερότητα των χαρακτηριστικών της πατρίδας σου, δεν μπορείς να σεβαστείς την ιδιαιτερότητα καμιάς πατρίδας. Αν δεν ξέρεις την αξία της μιας δεν μπορείς να ξέρεις την αξία καμιάς. Αν δεν σέβεσαι τη μια, δεν σέβεσαι καμιά.
Ακόμα, ο κ Τσίπρας δεν έχει καταλάβει, ότι όταν μιλάς σε μια ξένη γλώσσα δεν μπορείς να εκφράσεις με ακρίβεια και με πίστη και πάθος ούτε αυτά που σκέφτεσαι ούτε αυτά που αισθάνεσαι. Ακόμα κι αν τα διαβάζεις από ένα οτο κιου ή μια δακτυλογραφημένη μετάφραση.
Και δεν έχει σκεφτεί ποτέ, όπως και κανένας από τον συρφετό που έχει γύρω του, ότι όταν δεν μιλάς στη γλώσσα σου, δεν ακούγεται η γλώσσα σου! Μέσα στους Οργανισμούς και στις επίσημες ομιλίες στα διεθνή fora! Δεν ακούγονται τα ελληνικά επισήμως. Δεν υπάρχουν! Κι αυτό είναι μεγάλη προσβολή και υποτίμηση για τα 10 εκ. που τα μιλάνε ακόμα στη χώρα του, αλλά και για τα άλλα 10 που προσπαθούν να τα σώσουν με νύχια και με δόντια, μιλώντας τα έξω από την Ελλάδα.
Όταν δεν μιλάς τη γλώσσα σου δεν εκπροσωπείς το λαό σου. Ο Κάστρο, ο Μαδούρο, ο Γκαντάφι, ο Καμπιλά κι όλοι οι ξένοι ηγέτες, ασχέτως ιδεολογίες, έσπερναν και σπέρνουν τη γλώσσα τους με υπερηφάνεια στον ΟΗΕ και τα διεθνή fora. Η γλώσσα τους είναι ο λαός τους. Για τη συμπλεγματική δική μας κυβέρνηση η γλώσσα είναι στοιχείο εθνικισμού! Όταν πρόκειται για την ελληνική. Όταν πρόκειται για τα ισπανικά κουβανέζικα είναι άξια θαυμασμού και ο πρωθυπουργός κάνει και προσφωνήσεις σ αυτά!
Όταν δεν μιλάς τη γλώσσα σου περιφρονείς το λαό σου, αλλά και όλο τον Πολιτισμό και τα Γράμματα, που γεννήθηκαν απ αυτή και μ’ αυτή τη γλώσσα. Που, παρά τις αγράμματες φανατικές κραυγές των συντρόφων του κ Τσίπρα ότι είναι νεκρή γλώσσα, αποτελεί τα εννέα δέκατα (9/10) των λέξεων, που βγαίνουν από το φράγμα των δοντιών του πρωθυπουργού και του κάθε Έλληνα.
Ο πρωθυπουργός, αντί να είναι υπερήφανος γι αυτό το προνόμιο, γι αυτή την τύχη, και να αφήνει τα ελληνικά να απλώνονται στον αέρα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ … μιλάει αγγλικά!! Το ένα τρίτο των οποίων είναι με ελληνικές ρίζες! Με την ιατρική και τη βιολογία, να έχουν τα δύο τρίτα των λέξεων σε καθαρότατα ελληνικά.
Κανείς δεν του είπε του κ Τσίπρα να αρχίσει να κομπορρημονεί για τα ελληνικά. Απλώς να τα σέβεται. Και να ξέρει ότι ένα μεγάλο μέρος από το σημερινό δυτικό οικοδόμημα στηρίζεται πάνω στα ελληνικά χειρόγραφα. Είτε αρχαία, είτε βυζαντινά, είτε αραβικά. Αυτή η γνώση δεν είναι για να καβαλήσεις το καλάμι. Αντίθετα, χρησιμεύει να σεμνύνεσαι που ξέρεις ελάχιστα από αυτά τα πλούτη σου. Όποιος κι αν είσαι.
Αντ’ αυτών, ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, μίλησε τώρα πάλι στην αίθουσα της Συνέλευσης του ΟΗΕ στα … αγγλικά! Όπως το συνηθίζει. Είτε γιατί θέλει να επιδείξει ότι έμαθε αγγλικά. Όσα έμαθε. Τα τελευταία 4 χρόνια, με επίπονη προσπάθεια ομολογουμένως. Είτε για να αισθάνεται ότι είναι κοντά στους ισχυρούς της άρχουσας english speaking ομοεθνίας και όχι εκπρόσωπος μιας μικρής χώρας. Είτε από ιδεολογική διαστροφή.
Ο κ Τσίπρας δεν ξέρει, γιατί δεν έχει συναναστραφεί ποτέ στο παρελθόν με τον ξένο παράγοντα, ούτε καν έχει ταξιδέψει στον κόσμο, ότι σε όλο τον πλανήτη κανείς κυβερνήτης ή αξιωματούχος δεν σέβεται όποιον δεν σέβεται την πατρίδα του. Επειδή αυτοί τη σέβονται. Έτσι, δεν ξέρει ότι μπορεί να τον χαϊδεύουν, αλλά δεν τον σέβονται. Και στο πρόσωπό του δεν σέβονται την Ελλάδα.
Σ αυτό το επίπεδο, ο Έρντοαν και ο Ζάεφ αποδείχτηκαν χτες και προχτές στον ΟΗΕ πολύ πιο άξιοι εκπρόσωποι των λαών τους. Και πολύ πιο σοβαροί. Πολύ πιο πατριώτες. Κι αυτή είναι η αιτία, που καρπαζώνουν απανωτά τον κ Τσίπρα και την κυβέρνησή του. Οι οποίοι αποδεικνύονται ανάξιοι και ανίκανοι να εκπροσωπήσουν τον πολιτισμό, την ιστορία και το λαό που κυβερνάνε. Εκπροσωπούν τα μεγάλα αφεντικά τους. In English.
Γ.Παπαδόπουλος- Τετράδης
Πηγή: Liberal

29 σχόλια:

  1. Κάθε τρίτος-ξένος, εξ ορισμού, ταυτίζει την ΔΗΜΟΣΙΑ εικόνα του πρωθυπουργού μιάς χώρας, με την εικόνα της ίδιας της χώρας.

    Να προσέξετε ότι, η ΔΗΜΟΣΙΑ συμπεριφορά και ΕΙΚΟΝΑ του κου Τσίπρα, προσβάλει ευθέως την πατρίδα μας κατά συρροήν και κατ' εξακολούθησιν.

    Θεωρώ ότι, επειδή ο κος Τσίπρας μισεί την Ελλάδα και τους Έλληνες, αυτή η ΔΗΜΟΣΙΑ συμπεριφορά και εικόνα του, είναι ηθελημένη και σκόπιμη, εντεταγμένη στον γενικώτερο σκοπό βλάβης της Ελλάδας και των Ελλήνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ταϋγέτη.

    Πράγματι μισεῖ τὴν Ἑλλάδα καὶ τοὺς Ἕλληνες καὶ σίγουρα θὰ ἀντιλαμβάνεται τὴν ἀμοιβαιότητα τῶν αἰσθημάτων.

    Ὄσον ἀφορᾶ τὴν γλῶσσα μας; Δὲν ἀντιλαμβάνεται τὸ μεγαλεῖο της,διότι καὶ ἠλίθιος εἶναι καὶ κακός καὶ ἀμαθής.

    Φοβοῦμαι πώς ἄν δὲν ἐξαφανισθῆ πολιτικῶς θὰ προσπαθήση νὰ εἰσαγάγη τὸ Λατινικὸ Ἀλφάβητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. >Πράγματι μισεῖ τὴν Ἑλλάδα καὶ τοὺς Ἕλληνες καὶ σίγουρα θὰ ἀντιλαμβάνεται τὴν ἀμοιβαιότητα τῶν αἰσθημάτων<

      Ποια αμοιβαιότητα αισθημάτων, αφού τον ψήφισαν δύο φορές μέσα σ' έναν χρόνο, παρά την απάτη τού "δημοψηφίσματος" και την ταλαιπωρία και ζημιά των capital controls και είναι ο μακροβιότερος πρωθυπουργός από το 2009;

      Διαγραφή
    2. Ταϋγέτη.
      Τὸν ἔκανε πρωθυπουργὸ ὁ Καμμένος διὸτι ἀλλοιῶς δέν ἔβγαινε μὲ τὸ περίπου 19% ποὺ πῆρε;
      Τώρα δυστυχῶς θὰ πάρη διψήφιο ποσοστό,διότι ἐκτὸς ἀπὸ καλπονοθεία ὑπάρχει καὶ τὸ εἰσαχθὲν ἐξ Ἀφροασίας ἐκλογικὸ σῶμα.

      Ποτὲ ὁ Ἕλληνας δὲν τοῦ ἔδωσε πάνω ἀπὸ 30%.

      Πιστεύω ὅμως ὅτι αὐτὴ ἡ ἀμοιβαιότης(ποὺ προυπῆρχε) γιὰ τὴν ὁποία γράφω,αὐξήθηκε μετὰ τὸ πρσύμφωνο (καὶ ὄχι συμφωνία ὅπως κακῶς τὸ ἀναφέρουν ὅλοι) γιὰ τὸ Σκοπιανό.

      Διαγραφή
    3. Δεν νομίζω ότι τον αφορούν κάν τα αισθήματα των Ελλήνων απέναντί του. Απλώς εκτελεί το έργο του μεθοδικά, ψυχρά, συστηματικά.

      Διαγραφή
    4. @ Ταϋγέτη

      Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν δύο φορές πλειοψηφούν κόμμα σε ελεύθερες και νομιμότατες εκλογές, άλλως θα υπήρχαν προσφυγές σε εκλογοδικεία. Κυβερνά από τον Ιανουάριο τού 2015, ασχέτως τού αν στηρίζεται από τούς ΑΝΕΛ. Αυτή είναι η πραγματικότητα, είτε αρέσει, είτε όχι.

      Διαγραφή
  3. Κύριε Τετράδη δεν μας τα λέτε καλά, καθότι δεν το ήξερα ότι η αρχαιολατρεία πάει πακέτο με την έννοια την κακώς εννοούμενη "εθνικιστική" (*); Ή αν το ηξερα εγώ και εσείς, ως φαίνεται δεν το ήξεραν χιλιάδες παγκοσμίως ονομαστοί φιλόσοφοι νέοι και παλαιοί.

    Να σας πω για παράδειγμα ότι το σύνταγμα και η ιδεολογία του πολιτεύματος των Ηνωμένων Πολιτειών βασίζεται επάνω στις ιδέες του Πολύβιου ενώ στο σύνολο του ο δυτικός πολιτισμός μεγάλωσε από τα διδάγματα της εθνικιστικής όπως την χαρακτηρίζετε "αρχαιολατρείας".

    Επίσης η έννοια εθνικός ή εθνικιστικός / κοί κτλ, να σας ενημερώσω ότι προέρχεται ευθέως από την διαφοροποίηση θρησκόληπτων κύκλων του παρελθόντος που επιδείκνυαν τον ανθελληνισμό και την εχθρότητα τους προς κάθε τι ελληνικό, και που με την έννοια "εθνικός" εννοούσαν τους Έλληνες.

    Από που και ως που η λατρεία των προγόνων ή της αρχαιότητας είναι εθνικιστική, και αν κάτι τέτοιο είναι κατακριτέο για έλληνες γιατί δεν είναι για την προγονολατρεία άλλων εθνών ή φυλών κτλ; Γιατί δηλαδή να είναι καλό και αγαθό για την λατρεία πχ των μαγια ή των ίνκας αλλά ωστόσο να είναι κακό για τους έλληνες; Εδώ έχουν φτάσει στο σημείο οι τούρκοι να νοιώθουν αρχαιολατρεία... Και εσείς γράφετε για εθνικιστική αρχαιολατρεία επειδή μονο και μόνο είναι ελληνική;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. >Επίσης η έννοια εθνικός ή εθνικιστικός / κοί κτλ, να σας ενημερώσω ότι προέρχεται ευθέως από την διαφοροποίηση θρησκόληπτων κύκλων του παρελθόντος που επιδείκνυαν τον ανθελληνισμό και την εχθρότητα τους προς κάθε τι ελληνικό, και που με την έννοια "εθνικός" εννοούσαν τους Έλληνες<

      Εθνικούς (όχι εθνικιστικούς) αποκαλούσαν οι Χριστιανοί τής βυζαντινής κυρίως περιόδου τούς πιστούς τής εθνικής θρησκείας, δηλ. τού 12θέου. Καμμία σχέση με ανθελληνισμό per se.

      Διαγραφή
    2. Αν και το παραθέσατε ωστόσο φαίνεται να μη το προσέξατε.

      Έγραψα: ...με την έννοια "εθνικός" εννοούσαν τους Έλληνες...

      Και δοθεισης της ευκαιρίας συνεχίζω. Το Εθνικιστικός / ή / ο, είναι μάλλον νεολογισμός και σαν τετοιος που είναι δεν αφορά το έθνος ή παράγωγο του μια και τότε θα λεγόταν εθνικός και όχι εθνικιστικός, με τον οποίο τελευταίο μαλλον γελοιοποιούνται τα παράγωγα της λέξης "εθνικός" και συνεπώς δίνεται μια δυσάρεστη ερμηνεία στην συνέχεια του ελληνικού εθνους όπως ήθελε άλλωστε ο Κωνστ. Παπαρρηγόπουλος να ισχυρίζεται ότι υπήρχε, και όπως αντιθέτως την αντιμαχόταν ο ολιγον προγενέστερος του Φαλμεραΐερ.

      Εν κατακλείδι η φραση "εθνικιστική αρχαιολατρεία" υπονοεί κατι δυσάρεστο και αντιτιθεται στην συνεχεια του ελληνικού έθνους.

      Με βάση λοιπόν αυτό μου το επιχειρημα συνεχίζω να υποστηριζω το αρχικο μου σχόλιο όπως το είχα διατυπώσει.

      Διαγραφή
    3. ... και να προσθέσω και κάτι άλλο σχετικό. Αν κάποιος επιχειρήσει να ερμηνευσει συνθέτωντας την λέξη για ένα "έθνος" τότε πρέπει να φέρει στο μυαλό του τα 3 βασικά νοητικα συστατικα του. Αίμα - Γλώσσα - Θρησκεια. Για παραδειγμα το γαλλικό έθνος και επι γαλατών ήταν το ίδιο εθνος όπως και επι καθολικών έστωκ και αν σε αυτές τις διαφορετικές περιόδους ειχαν διαφορετικές θρησκείες.

      Διαγραφή
    4. Γράφεις: ">Επίσης η έννοια εθνικός ή εθνικιστικός / κοί κτλ, να σας ενημερώσω...κλπ." και σού απάντησα ότι μόνον η λέξη εθνικός ισχύσει γι αυτό. Τι δεν κατάλαβες;

      Αν θεωρείς την λέξη εθνικιστικός νεολογισμό, τότε μάλλον δεν ξέρεις ελληνικά. Το τελευταίο συνάγεται και απ' αυτά τα εντελώς αυθαίρετα, που ακολουθούν.

      Διαγραφή
    5. @anativist, εγω δεν σας χαρακτηρισα προσωπικά. Εσυ το εκανες όμως. Αφου λοιπον το έκανες και εχεις αποδείξεις. Ενα εχω να σου ζητησω.

      Οπερ έδει δείξαι: που σημαίνει οτι εσυ που γνωριζεις ελληνικα στειλε μου ενα σχετικό κειμενο με λημμα απο το liddell & scott.

      Διαγραφή
    6. Δεν είναι "προσωπικός" χαρακτηρισμός, να σού λέει κανείς ότι δεν ξέρεις ελληνικά. εθνικιστικός, -ή, -ό, σχετικός με τον εθνικισμό και τους εθνικιστές. Π.χ. εθνικιστική οργάνωση. Πού βλέπεις τον νεολογισμό;

      Διαγραφή
    7. Το στριβειν μπορεί να ειναι μια καλή τακτική για να ισχυρίζεται κάποιος ανοήσιες. Ωστοσο για να μην χαρακτηρίσω ετσι τα οσα γραφεις για αυτο και επιμενω. Στειλε σχετικό λήμμα απο το liddel & scott και επειδη τετοιο δεν προκειται να βρείς καθότι δεν υπαρχει, επειδη ακριβως είνσι νεολογισμός για αυτο σου συνιστω το γνωστο "μη προτρεχετω η γλώττα της διανοιας"

      Διαγραφή
    8. Δηλαδή, επειδή το λεξικό που εσύ χρησιμοποιείς δεν το γράφει, πρέπει οι άλλοι να έχουν άδικο; Και για ποιο ... στρίβειν μιλάς, ρε γελοίε;

      Διαγραφή
    9. Βρες "ανθρωπε μου" έστω ένα άλλο λεξικο εξίσου εγκυρο και τοσο παλαιο ώστε να αποδεικνύει την επιμονή σου ότι δεν είναι νεολογισμός για το λημμα που συζηταμε.

      Σημειωσε οτι το λεξικο που ειναι καπως σαν ευαγγέλιο των liddell and scott ειναι -δυστυχως για εσενα- το πλεον εγκυρο, το οποίο επειδή αποδεικνυει την ρηχοτητα των επιχειρηματων σου, για αυτο και προβαινεις σε υβρεις.

      Τελος πάντων καλυτερα ας γελάσω.

      Διαγραφή
  4. Συνέχεια από το προηγούμενο σχόλιο μου.

    Γράφετε για τον Τσίπρα ότι μισεί την Ελλάδα και τους Έλληνες, αλλά εσείς ήδη από το προοίμιο του άρθρου σας καρφωθήκατε για το πόσο ανθέλληνας είστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  5. Επιστολή προς ‘Α Θεσσαλονικείς
    Αναφέρεται η λέξη εθνικός από τον Απόστολο Παύλο στην επιστολή του εννοώντας θρησκευτικά όσους πίστευαν στο 12θεο αλλά όχι ανθέλληνες αφού αναφερόταν αν μη τι άλλο στους συμπατριώτες των Θεσσαλονικέων που ήταν Έλληνες αναμφισβήτητα διότι μιλάμε για το μισό περίπου του Α αιώνα!
    Η λέξη έχει θρησκευτική έννοια εδώ όχι ανθελληνική σε καμία περίπτωση!

    >15. τῶν καὶ Τὸν Κύριον ἀποκτεινάντων Ἰησοῦν καὶ τοὺς ἰδίους προφήτας, καὶ ἡμᾶς ἐκδιωξάντων, καὶ Θεῷ μὴ ἀρεσκόντων, καὶ πᾶσιν ἀνθρώποις ἐναντίων, 16 κωλυόντων ἡμᾶς τοῖς ἔθνεσι λαλῆσαι ἵνα σωθῶσιν, εἰς τὸ ἀναπληρῶσαι αὐτῶν τὰς ἁμαρτίας πάντοτε. ἔφθασε δὲ ἐπ' αὐτοὺς ἡ ὀργὴ εἰς τέλος.<
    (15.Αυτοί είναι που θανάτωσαν Τον Κύριον μας Ιησού και τους προφήτες τους και καταδίωξαν και εμάς, δεν είναι αρεστοί στον Θεό και εχθρεύονται όλους τους ανθρώπους 16.αυτοί μας εμποδίζουν για να κηρύξουμε στους εθνικούς για να σωθούν κι έτσι ολοένα ξεχειλίζει το ποτήρι των αμαρτιών τους, φτάνει όμως πάνω τους η οργή του Θεού).
    Τώρα το εθνικιστικό προφανώς είναι σχετικό με τον εθνικισμό, εν συνεχεία αν το ανάγουμε ως «εθνικιστική αρχαιολατρία» μάλλον η αρχαιολατρία δεν αφορά τους αρχαίους ως σύνολο ανθρώπων καθ αυτού! Δεν τους αφορά γιατί ήταν αυτοί που λάτρευαν τον 12θεο αν μιλάμε γι αυτήν την εποχή άρα αφορά την σύγχρονη εποχή για κάποιους που θα ήθελαν να δημιουργήσουν ένα έθνος με επικρατούσα θρησκεία(?)τον 12θεισμό που τον είχαν ως επικρατούσα θρησκεία οι αρχαίοι(?) το να λατρεύουν τους ίδιους τους αρχαίους που φαντάζει παράξενο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις (ποιους?) μιαν εποχή της αρχαιότητας (?) είναι πράγματι ένα ασαφέστατο «πάντρεμα» λέξεων για να αποδώσει με σαφήνεια έννοια! Έχω την αίσθηση πως ίσως ήταν ένα λάθος αν όχι πάλι, αυτό μόνον ο ίδιος ο συγγραφέας του άρθρου θα μπορούσε να εξηγήσει και να δώσει περισσότερα στοιχεία για το τι εννοεί! Έως τότε ας κρατήσουμε τις επιφυλάξεις μας, ε δεν χάθηκε ο κόσμος…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια και το εθιξες ...υπαρχουν αρκετες επιφυλαξεις για το ρολο του ..Παυλου...κι.οτι ελεγε ...και γιατι...Κι αυτο δεν εχει καμμια σχεση με τον Χριστο και την διδασκαλια Του....

      Διαγραφή
    2. Δεν ξέρω τι εννοείς! Οι απόψεις είναι καλό να ακούγονται και να μελετώνται αν έχουν βαση! Στείλε κανένα λινκ να δω τι έχεις στον νου σου! Ωστόσο εδώ αναφέρομαι στο εθνικός! Δεν το χρησιμοποιώ παρά μόνον για τεκμήριο σε ιστορικό επίπεδο! Αλλά με έβαλες σε περιέργεια για αυτό που λες! Αν θες στείλε...

      Διαγραφή
    3. Επιτρεψτε μου να επαναλάβω. Η λεξη εθνικισμός δεν έχει τοση σχέση με την εννοια εθνος όσο έχει τουλάχιστον σχέση με την λέξη εθνικός.

      Και είναι εντελώς απλό όσο και αυταπόδεικτο όπως γίνεται με όλα τα νοήματα και τις λέξεις ουσίας (ουσιαστικά). Για παράδειγμα: Η λεξη έθος σε μία πατατεταμένη της έκφραση (τραβηγμένη δραστηριότητα δηλαδή) ίσως να παράγει την λέξη εθισμός.

      Επίσης η λέξη φίλος παραγει την λεξη φιλικός, και ακόμα η λέξη πχ σόσιαλ παράγει την λέξη σοσιαλισμός, και πλήθος άλλων (καπιταλ - καπιταλισμος, κομμουνα - κομμουνισμος, ανθρωπος - ανθρωπισμος κ.ο.κ.).

      Οι λεξεις ωστόσο φιλος δεν μας κάνει φιλικισμος, ή η λεξη ανθρωπος δεν παραγει την λέξη ανθρωπικισμος, ή η λεξη σοσιαλ δεν παράγει την λεξη σοσιαλικισμό.

      Κατα τον ίδιο τροπο η λέξη έθνος θα μπορούσε να παράγει την λέξη εθνισμος, και όχι την λέξη εθνικισμός η οποία σημερα δίδεται απο εθνομηδενιστικούς ανθελληνικούς κυκλους σε τέτοια λανθάνουσα μορφή ώστε να ενισχύσει την ασυνέχεια του Ελληνικού έθνους.

      Με την λεξη δηλαδη "εθνικισμός" η οποία άλλωστε είναι νεολογισμός και δεν υπάρχει σε κανένα αξιολογο λεξικό της ελληνικής γλώσσας (πχ liddell & scott) χτυπιέται η αρχαια ελλάδα. Για αυτό τον λόγο και "για να δέσει το γλυκό" συχνά συνοδεύεται με την πιο ξεκάθαρη έννοια της "αρχαιολατρειας" η οποια δειχνει τον αντικειμενικό σκοπο.

      ΥΓ. Ζητώ για την έλλειψη τονισμου την κατανοηση σας καθοτι το σχολιο μου αυτο το γραφω σπο κινητο και με δυσκολεύει πολυ στην συνταξη του

      Διαγραφή
    4. >Η λεξη εθνικισμός δεν έχει τοση σχέση με την εννοια εθνος<

      Έχει άμεση σχέση με το έθνος, διότι σ' αυτό αναφέρεται. Αν εσύ θέλεις να φτιάξεις δικά σου ελληνικά, πρόβλημά σου. Ο καθένας μπορεί να φτιάχνει τις θεωρίες του.

      Διαγραφή
    5. Σακη δεν ειναι ωρα τωρα.Αλλα δες την ζωη του...Δεν στεκει τιποτε...Δες ποιος ηταν...και τι εγινε μετα..Δες την αντιπαθεια του Πετρου...Δες πως εγινε ηγετης..απο που ?? Δες πως το...εξηγησε ο ιδιος ! Την αλλαγη στον δρομο ..για Δαμασκο ...χωρις μαρτυρες....κλπ...Δες ποσο ελευθερα κινουταν ..ποσες φορες το καθεστως τον ...εσωσε .Κι επιτελους ποιος τον αφησε να γινει....αρχηγος...πανω απ τους μαθητες...που ειχαν δεχτει το ...Αγιο Πνευμα...ενω αυτος οχι...Εκανε λαθος το ..Πνευμα...και ειπε ...χρειαζομαι κατι ...καλυτερο ..τον ..Παυλο ??

      Διαγραφή
  6. Καλέ μας φίλε @asper η λέξη εθνικισμός έχει ακριβώς άμεση σχέση με το έθνος!Όσον αφορά τον τονισμό δεν πειράζει όλοι λίγο πολύ για διάφορους λόγους είμαστε ελλείπείς πολλές φορές οπότε μην ανησυχείς! Σε λάθος μέρη ψάχνεις να βρεις λύση, υπάρχουν αρκετά έγκριτα λεξικά και ιστότοποι που θα σε βοηθήσουν στην κατανόησή της! Αλλά ας επιχειρήσω να σε βοηθήσω εγώ κάνοντας μια προσπάθεια ενημέρωσής σου και ευελπιστώ να σου είναι χρήσιμη στην έρευνά σου!
    ετυμολογία
    εθνικισμός < εθνικός + -ισμός

    ουσιαστικό
    Εθνικισμός -αρσενικό

    1. μια εθνοπολιτική ιδεολογία με κέντρο την ιδέα του έθνος που οδηγεί στην επιδίωξη συγκρότησης ανεξάρτητου κράτους

    2.(αρνητικά) η υπερτίμηση του έθνους που οδηγεί σε εχθρότητα απέναντι σε άλλα έθνη

    3.η απόλυτη και με πάθος προσήλωση των ατόμων στο έθνος τους. η άποψη που ενθαρρύνει την έκφραση και την καλλιέργεια της εθνικής συνείδησης· η αφοσίωση των ατόμων στο έθνος στο οποίο ανήκουν, χωρίς όμως καμία διάθεση υποτίμησης ή περιφρόνησης άλλου έθνους
    Εθνικιστής ή εθνικίστρια 1. Πρόσωπο που πιστεύει στον εθνικισμό, διανοούμενος 2.Πρόσωπο που πιστεύει στα εθνικά ιδεώδη, συχνά όσοι τρέφουν πατριωτικά αισθήματα χαρακτηρίζονται από τους διεθνιστές εθνικιστές.
    Το εθνικός όμως έχει όπως σου προανέφερα εκτός των άλλων και ανάλογα που θα το χρησιμοποιήσεις αρκετές έννοιες, μεταξύ άλλων και το ειδωλολάτρης κατά τους χριστιανούς τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες!Το γράφω επειδή την ανέφερες στο πρώτο σχόλιο στην τρίτη παράγραφο!
    Τώρα ο εθνικιστικός είναι ο σχετικός με τον εθνικισμό!
    Επίσης ας ξεδιαλύνουμε και τον όρο εθνικισμός περισσότερο διότι πραγματικά έχει χυθεί πολύ μελάνι!Εμφανίστηκε μέσα από την λέξη έθνος τον 13ο αιώνα αλλά με την Γαλλική επανάσταση και τον Ζαν Ζακ Ρουσσώ γνωστού και από το έργο του "Κοινωνικό Συμβόλαιο" που καθώριζε την σύσταση της πρώτης μορφής κοινωνίας με θεμελίωση την οικογένεια πήρε μιαν άλλη διάσταση για την συγκρότηση του κράτους -έθνους. Έτσι λοιπόν η Γαλλική επανάσταση θεμελίωσε μιαν σύγχρονη άποψη για το έθνος διαφοροποιημένη ή προσέθεσε αν θέλουμε στο έθνος -κράτος. Εθνικισμός λοιπόν προσθέτω μεταξύ άλλων είναι ένα ζήτημα που σήμερα εξαρτάται άμεσα στο πως το αντιλαμβάνεσαι πέραν των άλλων από την άποψη σου για το έθνος, δηλαδή ποιόν τύπο έθνος υποστηρίζεις η αναφέρόμαστε όπως είπα πιό πάνω στος κράτος -έθνος ή στο έθνος κράτος!Αυτό θα προσθέσει περισσότερα στην έννοια του εθνικισμού διότι από την διάκριση του πιο πάνω θα προκύψουν διαφορετικά στοιχεία στην έννοια!Πάντως εθνικιστική - αρχαιολατρεία που αναφέρει ο κος Τετράδης είναι κατά την φτωχή μου γνώμη ένας ασαφής όρος!
    Θα ήταν χαρά μου αν με όσα έγραψα προσέθεσα κάτι στην αναζήτησή μας
    φιλικά Σάκης Μαντάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. >Επιτρεψτε μου να επαναλάβω. Η λεξη εθνικισμός δεν έχει τοση σχέση με την εννοια εθνος όσο έχει τουλάχιστον σχέση με την λέξη εθνικός.<
    Εδώ μέσα από τον Μπαμπινιώτη, Δεύτερη Έκδοση του 2002 και Γ Ανατύπωση του 2006 θα προσπαθήσω να σου δώσω στοιχεία πως και το εθνικός έχει κι αυτό άμεση σχέση με το έθνος και με την σειρά τους και τα δυό με το εθνικισμός που πιο πάνω διαχώρισες κατά την ταπεινή άποψη του Μπαμπινιώτη αν θες λαθεμένα κι όχι την δική μου διότι εγώ παραθέτω όσα αυτός γράφει,γράφει λοιπόν στην σελίδα 551 και κάτω δεξιά στην δεύτερη στήλη: >εθνικός -η -ο 1. αυτός που σχετίζεται με το έθνος(ή τα έθνη) - ευεργέτης/υπηρεσία/άμυνα και να μην κουράζω δεκάδες παραδείγματα όπως εθνική ομάδα κ.λ.π. αυτή είναι η σύγχρονη έννοια του εθνικός (την έννοια στην αρχαιότητα την είπαμε άλλωστε πιο πάνω).Όπως και η εθνικότητα είναι άμεσα συνδεδεμένο με το έθνος, η ο εθνισμός ( η εθνική συνείδηση δηλαδή, το συναίσθημα το πατριωτικό που απορρέει, η φιλοπατρία).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ, δεν έχω καμια αμφιβολία για ότι σχολιασα. Άλλωστε αν παρατηρήσετε το ίδιο κατανοούμε την ανάλυση και την ετυμολογία της λέξης. Η διαφορά μας, εφόσον τελικα πραγματικα υπάρχει κατά την γνώμη μου δεν βρισκεται στο γεγονος αν υπάρχει "εθνικισμός" ή τι τελικά αυτή σημερα η ονοματολογια αντικατοπτρίζει. Αυτά είναι λιγο πολυ γνωστά. Τα έθνη άλλωστε υπάρχουν ως νοήμα και ιδέα από την αρχαιότητα, και υπαρχουν ήδη αναφορές για αυτά απο την Γεωγραφικά του Στράβωνα (50 πΧ - 50μΧ περιπου, αλλά και την ίδια περίοδο για παραδειγμα απο το de bello galliko (ο πολεμος στην Γαλατεία) του Ιουλιου Καισαρα, ή ακόμα και του Κλαυδιου Πτολεμαιου αργοτερα και πολλά άλλα.

    Οσον αφορά την ετυμολογία της λεξεως "εθνικισμός" αν παρατηρήσετε εσείς γράψατε [εθνικός + ισμός] αλλά ακριβώς το ίδιο ισχυρίζομαι και εγώ με την μοναδική διαφορά αν υπαρχει βεβαίως οτι παρότι το ιδιο κατανοώ και εγω, για [εθνικός + ισμος], πιστεύω ότι αν αποδιδαμε ακριβως το [εθνος+ισμος] λογικά δεν θα επρεπε να μας δινει την λέξη [εθνικος -ισμός] αλλά κατι άλλο (ίσως εθν-ισμός). Αυτο προσπαθώ να σχολιάσω εγώ και οχι να αμφισβητισω το νόημα της λεξεως εθνικισμός, που σαν νόημα ειναι η ακραια επιδειξη αγαπης για ένα εθνος η οποια σε λανθανουσα μορφη οδηγεί στο μισος για αλλα έθνη.


    Και βεβαίως φιλικά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγαπητέ @asper μέρος β
      [1.56.2] Και ψάχνοντας έβρισκε πως ξεχώριζαν οι Λακεδαιμόνιοι και οι Αθηναίοι, οι πρώτοι ανάμεσα στους Δωριείς, οι δεύτεροι ανάμεσα στους Ίωνες. Γιατί αυτά τα έθνη ήσαν τα πιο γνωστά, όντας τα παλιά χρόνια το τελευταίο πελασγικό, το πρώτο ελληνικό. Οι Αθηναίοι ποτέ ώς τώρα δεν ξεσηκώθηκαν από τον τόπο τους, ενώ οι άλλοι ήσαν πολυπλάνητοι. [1.56.3] Γιατί όσο βασίλευε ο Δευκαλίων, κατοικούσαν τη Φθιώτιδα, στα χρόνια πάλι του Δώρου, γιου του Έλληνος, τη χώρα στις πλαγιές της Όσσας και του Ολύμπου που τη λεν Ιστιαιώτιδα. Κι αφότου και από την Ιστιαιώτιδα τους ξεσήκωσαν οι Καδμείοι, κατοικούσαν στην Πίνδο με το όνομα έθνος Μακεδνόν. Από εκεί πάλι άλλαξαν τόπο και πήγαν στη Δρυοπίδα και από τη Δρυοπίδα έφτασαν πια εκεί που είναι, δηλαδή στην Πελοπόννησο, και ονομάστηκαν έθνος Δωρικό.
      Επειδή λοιπόν το έθνος δεν έχει σύνορα μόνον γεωγραφικά βλέπουμε Έλληνες δεν λογίζονταν μόνο όσοι κατοικούσαν στον κυρίως ελλαδικό χώρο, αλλά και έξω απ’ αυτόν. Το 481 π.Χ., έναν χρόνο πριν την επική μάχη των Θερμοπυλών (480 π.Χ.), συγκλήθηκε πανελλήνιο συνέδριο στην Κόρινθο, για να αποφασιστεί η στάση που θα έπρεπε να κρατήσουν οι Έλληνες απέναντι στους Πέρσες. Προσκλήθηκαν επίσης οι Έλληνες της Μασσαλίας και της Κριμαίας, που δεν μπόρεσαν να προσέλθουν λόγω απόστασης, ενώ το παρόν έδωσαν οι Έλληνες της Κάτω Ιταλίας, οι Κρήτες, οι Κερκυραίοι κ.ά. Σ’ αυτό το συνέδριο δεν προσκλήθηκαν μόνο οι Έλληνες που είχαν υποταχθεί στους Πέρσες, δηλαδή οι Έλληνες της Κύπρου, της Αιγύπτου, της Ιωνίας, της Μακεδονίας κ.ά. Έχουν ιδιαίτερη σημασία δε, οι δύο εκ των αποφάσεων που τελικά ελήφθησαν και που όριζαν πως:α) Οι Έλληνες να πολεμήσουν μέχρι θανάτου τους Πέρσες.β) Να τιμωρηθούν όσοι Έλληνες πολεμήσουν με το μέρος των Περσών.
      Επίσης αναφερόταν και με την λέξη γένος το ομόαιμο, άλλωστε το ομόγλωσσο και το ομόθρησκο είναι πέραν αμφιβολίας γι αυτό τον λόγο στις Πλαταιές ο βασιλιάς των Μακεδόνων, Αλέξανδρος ο Α’, που είχε υποταχθεί στους Πέρσες, πάει κρυφά στο στρατόπεδο των Ελλήνων και τους μεταφέρει το στρατιωτικό σχέδιο του Μαρδόνιου και αιτιολόγησε την πράξη του, ότι ως Έλληνας δεν θα ήθελε να δει την Ελλάδα σκλαβωμένη: «αὐτός τε γὰρ Ἕλλην γένος εἰμὶτὠρχαῖον καὶ ἀντ᾽ ἐλευθέρης δεδουλωμένην οὐκ ἂν ἐθέλοιμι ὁρᾶν τὴν Ἑλλάδα» («Ηροδότου ιστορίαι», βιβλίο «Καλλιόπη»).
      Επίσης Ο Ηρόδοτος συχνά χρησιμοποιεί τον όρο «έθνεο» για να περιγράψει τις διάφορες φυλές, ελληνικές και μη που είχαν κοινή καταγωγή, γλώσσα, θρησκεία κ.τ.λ. (π.χ. «…Ἄβαντες μὲν ἐξ Εὐβοίες εἰσὶ οὐκ ἐλαχίστη μοῖρα, τοῖσι Ἰωνίης μέτα οὐδὲ τοῦ οὐνόματος οὐδέν, Μινύαι δὲ Ὀρχομένιοί σφι ἀναμεμίχαται καὶ Καδμεῖοι καὶ Δρύοπες καὶ Φωκέες ἀποδάσμιοι καὶ Μολοσσοὶ καὶ Ἀρκάδες Πελασγοὶ καὶ Δωριέες Ἐπιδαύριοι, ἄλλα τε ἔθνεα πολλὰ ἀναμεμίχαται…» [βιβλίο «Κλειώ»], «ἔθνεα Βοιωτῶν καὶ Χαλκιδέων» [βιβλίο «Τερψιχόρη»], «Μακεδόνων ἔθνεα» [βιβλίο «Ερατώ»] κ.ά.)
      Υπάρχουν αναφορές επίσης από τον Συμωνίδη τον Κείο 490 π.χ.,τον Ισοκράτη στον Πανηγυρικό προς τους Αθηναίους, τον Αρριανό 334 π.χ. («τὸἙλληνικὸν ἐὸν ὅμαιμόν τε καὶὁμόγλωσσον καὶ θεῶν ἱδρύματά τε κοινὰ καὶ θυσίαι ἤθεά τε ὁμότροπα» [«Ηροδότου ιστορίαι», βιβλίο «Ουρανία»]).
      Υπάρχει και αρχαιότερη νομίζω στα Ομηρικά χρόνια αλλά λυπάμαι δεν μπορώ να την βρώ γιατί προσπαθώ ώρα να συγκεντρώσω τα στοιχεία, ελπίζω να εκτιμάς την προσπάθειά μου πως ανάγεται σε φιλικότατο επίπεδο και με χαροποιεί, κανέναν εγωιστικό λόγο δεν έχω!
      Με εκτίμηση και με τις ευχές για ένα καλό βράδυ και σε ευχαριστώ για το επίπεδο της επικοινωνίας

      Διαγραφή
  9. αγαπητέ φίλε @asper μέρος α
    Τέλεια συμφωνούμε λοιπόν! Προφανώς και παράγεται και το εθνισμός όπως άψογα σημείωσες στο εξαιρετικό σου σχόλιο*( εθνισμός, η εθνική συνείδηση δηλαδή, το συναίσθημα το πατριωτικό που απορρέει, η φιλοπατρία).Με όλη μου την εκτίμηση αυτό που υπογράμμισες όμως αφορά το συναίσθημα και είναι κι αυτό μέρος των παραγώγων που σχετίζονται όπως είπες απλά και το εθνισμός σχετίζεται άρα δεν έχουμε κάποια διαφορά πλέον! Επίσης θέλω να σε συγχαρώ για την αναφορά του έθνους στην αρχαιότητα και αυτή είναι και διαφορά της Ελλάδας, της Ιταλίας αν θέλεις που είναι κράτη -έθνη και από τα πολύ λίγα (στα δάχτυλα του ενός χεριού ίσως στην ιστορία του κόσμου)!Η Γαλλική επανάσταση εισήγαγε το κράτος -έθνος, ενσωματώνοντας στο κράτος ανθρώπους με διαφορετικά κοινά χαρακτηριστικά ώστε να συνυπάρξουν, όπως η Γερμανία, η Αμερική!Η έννοια λοιπόν του έθνους όπως απορρέει από την Γαλλική επανάσταση αποτελεί σήμερα από όσους θέλουν να ελέγξουν τον κόσμο "εργαλείο" για τις αλλαγές συνόρων, δημιουργίας κρατών έτσι για "πλάκα" (εξυπηρετώντας τα συμφέροντά τους δηλαδή) κάτι που εμάς τους Έλληνες δεν συνάδει! Αυτός είναι και ο λόγος μεταξύ άλλων αλλοίωσης μας καθώς τα εθνικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας τους είναι εμπόδιο (ομόαιμο, ομόθρησκο, ομόγλωσσο) και όπως βλέπουμε με σαφήνεια και παρακολουθούμε τις ασταμάτητες προσπάθειες αλλοίωσης τους!
    *εξαιρετικό γιατί επιβεβαιώνει όσα λέμε περί έθνους, το παρακάτω είναι από τον Ηρόδοτο και το σημειώνω για να στιχηθώ μαζί σου στην αναφορά περί έθνους στην ελληνική ιστορία και για να συντεκμηριώσουμε αυτό που είπαμε για την σύγχρονη έννοια του έθνους μετά τον 13ο και 18ο αιώνα!Μιλάμε λοιπόν για τον Ηρόδοτο στα 485-415 π.χ. αναφορά!
    [1.56.2] ἱστορέων δὲ εὕρισκε Λακεδαιμονίους τε καὶ Ἀθηναίους προέχοντας, τοὺς μὲν τοῦ Δωρικοῦ γένεος, τοὺς δὲ τοῦ Ἰωνικοῦ. ταῦτα γὰρ ἦν τὰ προκεκριμένα, ἐόντα τὸ ἀρχαῖον τὸ μὲν Πελασγικόν, τὸ δὲ Ἑλληνικὸν ἔθνος. καὶ τὸ μὲν οὐδαμῇ κω ἐξεχώρησε, τὸ δὲ πολυπλάνητον κάρτα. [1.56.3] ἐπὶ μὲν γὰρ Δευκαλίωνος βασιλέος οἴκεε γῆν τὴν Φθιῶτιν, ἐπὶ δὲ Δώρου τοῦ Ἕλληνος τὴν ὑπὸ τὴν Ὄσσαν τε καὶ τὸν Ὄλυμπον χώρην, καλεομένην δὲ Ἱστιαιῶτιν. ἐκ δὲ τῆς Ἱστιαιώτιδος ὡς ἐξανέστη ὑπὸ Καδμείων, οἴκεε ἐν Πίνδῳ, Μακεδνὸν καλεόμενον· ἐνθεῦτεν δὲ αὖτις ἐς τὴν Δρυοπίδα μετέβη, καὶ ἐκ τῆς Δρυοπίδος οὕτως ἐς Πελοπόννησον ἐλθὸν Δωρικὸν ἐκλήθη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Διάβασα αρκετά
    Αυτά που αποκόμισα , από τα γραφόμενά σας , δεν είναι τίποτε διαφορετικά από τα λεγόμενα <> που δεν γνωρίζουν ότι ευρισκόμεθα στον 21 αιώνα , και το μόνο που προσπαθούν να ΛΑΣΠΟΛΟΓΊΣΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΌ ΤΟΥΣ και τίποτε άλλο .
    Πρέπει να επιβάλετε και στον TRAM - MERKEL- ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΎΣ ΝΑ ΜΆΘΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΆ - ΓΑΛΛΙΚΆ- ΑΡΑΒΙΚΆ Κ.Λ.Π. ΓΙΑ ΝΑ ΕΊΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΈΝΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΕ ΤΗΝ ΛΑΣΠΟΛΟΓΊΑ ΣΑΣ -----ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΌ ΣΑΣ <<ΜΉΠΩΣ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΎΜΕΝΟΙ ΠΡΌΕΔΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΊ ΜΠΟΡΟΎΣΑΝ ΝΑ ΟΜΙΛΟΎΝ ΆΛΛΕΣ ΔΙΑΛΈΚΤΟΥΣ ΕΚΤΌΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ?????????????????????????????.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.