19/10/18

Η Ανυπόστατη «Τουρκορθόδοξη Εκκλησία» της Τουρκίας Παραπέμπει τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στην Τουρκική Δικαιοσύνη


Karine Bechet-Golovko , Comité Valmy, 18 octobre 2018,
[Η Ορθόδοξη Χριστιανοσύνη άρχισε να εισπράττει τα επίχειρα της  εξόρμησης του Πατριάρχη Βαρθολομαίου  στην αρένα των αιματηρών συγκρούσεων του Ψυχρού Πολέμου, με μεγαλεπήβολες αυτοκρατορικές επιχειρήσεις Παπικού χαρακτήρα, πολύ περασμένων αιώνων -όταν οι πόλεμοι διεξάγονταν με ξίφη, ακόντια και αρκεμπούζια. Από σοβαρές πηγές τίθεται το ερώτημα εάν ο κ. Βαρθολομαίος παρωθήθηκε στις καταστροφικές αποφάσεις του από την  γνωστή έλλειψη συνετούς  αυτοσυγκράτησης και ταπεινοφροσύνης,  ή εκβιαζόμενος λόγω ημαρτημένων -όπως διασταυρούμενα καταγγέλλεται. Όπως και νάχει, η ενέργειά του να αναγνωρίσει Αυτοκέφαλην και ως Εκκλησία της Ουκρανίας μιαν εκκλησία που προηγουμένως είχε κηρύξει σχισματική, θέτει τώρα υπό απειλή και την παρουσία του Πατριαρχείου στην Κωνσταντινούπολη - μεταξύ άλλων  βαρύτατων πληγμάτων που συνεπάγεται στην  πληττόμενη πολλαχόθεν και από πολλούς αιώνες Ορθοδοξία (και άγνωστης ακόμη έκτασης πληγών στο βιασμένο σώμα της Ελλάδας) -όπως  δείχνει το κατωτέρω σειράς σχετικών άρθρων Γαλλίδας καθηγήτριας. Το οποίο θυμίζει την ελληνική παροιμία . . .  για την γκλίτσα του Τσομπάνου.]
Ανάδειξη: Μιχαήλ Στυλιανού
Μια  εντυπωσιακή αντίδραση σημειώθηκε χθες, ενώ ο Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης Βαρθολομαίος προχωρεί στην διαδικασία της αναγνώρισης του Αυτοκεφάλου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας, αφού της το είχε μονόπλευρα  αφαιρέσει από το Πατριαρχείο της Μόσχας, στην κανονική δικαιοδοσία του οποίου ανήκε από τον 17ο Αιώνα.
Σε αυτήν την σύγκρουση, που είναι περισσότερο πολιτική παρά θρησκευτική, εισέρχεται τώρα επί σκηνής και η ( αυτόκλητη) Ορθόδοξη Εκκλησία της Τουρκίας, προσφεύγοντας  στην τουρκική δικαιοσύνη εναντίον των ενεργειών του Πατριάρχη Κωνσταντινούπολης, οι οποίες υπερβαίνουν τις αρμοδιότητές του και τα σαφώς καθορισμένα όρια μέσα στα οποία η παρουσία του στην Τουρκία μόλις γίνεται ανεκτή. Οι ΗΠΑ φαίνεται να ξέχασαν τον παράγοντα «Κωνσταντινούπολη», που καθόλου δεν χωρεί στα συμφέροντα της σύγχρονης Τουρκίας.

 Όπως το έχουμε γράψει, ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης έχει μπει σε ένα παιγνίδι που διεξάγουν οι ΗΠΑ εναντίον της Ρωσίας. Είναι γεγονός ότι ο Αμερικανός πρεσβευτής Τζέφρι Πάϊατ, αφού διεκπεραίωσε το Μεϊντάν (ανατροπή του καθεστώτος) στην Ουκρανία, στάλθηκε στην Ελλάδα και καταλαβαίνει κανείς γιατί.

Και ποια σχέση έχουν αυτά με την Ελλάδα; Πολύ απλή και πολύ άμεση. Στην Τουρκία, από το 1923, μόνη μία, μη Κανονική, Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζεται από τις τουρκικές αρχές, ενώ ο Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης είναι προπάντων συνδεόμενος με την Ελλάδα. Στην Τουρκία υπάρχου λιγότεροι από 9.000 χιλιάδες πιστοί, ενώ στην Ελλάδα εκατομμύρια. Από την Ελλάδα προέρχεται άλλωστε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος (γράφει λανθασμένα η Γαλλίδα αρθρογράφος).

Μολονότι η Τουρκία ανέχεται τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, τον περιστοιχίζει στενά, επειδή είναι γι’ αυτήν ανεπίδεκτη η επιστροφή του όρου «Κωνσταντινουπόλεως». Η Κωνσταντινούπολη δεν υπάρχει, την αντικατέστησε η Ιστανπούλ, είναι η νίκη της και η νέα ιστορία της. Το να αφήσει να δημιουργηθεί στους κόλπους της ένα νέου είδους Βατικανό σε μουσουλμανική χώρα, αποκλείεται εντελώς. Για παράδειγμα των  περιορισμένων  περιθωρίων κινήσεων των ιερωμένων αυτής της Εκκλησίας στην Τουρκία, φτάνει να σημειωθεί ότι οι ιερείς του Πατριαρχείου είναι υποχρεωμένοι να κυκλοφορούν με πολιτικά έξω από τον μικρό θύλακα των οικημάτων τους (του Φαναρίου). Η μόνη Ορθόδοξη Εκκλησία που αναγνωρίζεται είναι αυτή η μικροσκοπική της Τουρκίας.

Αυτή ακριβώς η Εκκλησία προσέφυγε επίσημα στην τουρκική δικαιοσύνη εναντίον του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως γενικά και του Βαρθολομαίου ειδικώτερα. Επειδή, κατά τις προβλέψεις  της τουρκικής νομοθεσίας  σε σχέση  με το Πατριαρχείο και με την συνθήκη ειρήνης στην Λωζάννη του 1923, ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δεν έχει το δικαίωμα να αποστέλλει Εξάρχους στο εξωτερικό, ούτε να αναγνωρίζει Αυτοκέφαλες Εκκλησίες. Δεν έχει, εκτός από τον τιμητικό τίτλο του, παρά μόνο την εξουσία  του θρησκευτικού ποιμένα των Ελλήνων που διαβιούν στην Τουρκία. Τελεία.

Κατά δήλωση του εκπροσώπου της  μη Κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Τουρκίας, Ο Βαρθολομαίος, έχοντας παραβιάσει τους κανόνες και υπερβεί τις αρμοδιότητές του, δεν μπορεί πλέον να παραμείνει στην Τουρκία. Κατά μιαν ειρωνεία της Τύχης, ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης κινδυνεύει να  βρεθεί στην εξορία, επειδή θέλησε να μπει σε ένα παιχνίδι που τον ξεπερνά.

Αυτό το απρόοπτο είναι πολύ βαρυσήμαντο. Θα πρέπει να θυμηθούμε πως η Ρωσία είχε προειδοποιήσει για τις επιπτώσεις . Φαίνεται πως υπήρξαν διπλωματικές παρεμβάσεις και ελειτούργησαν.  Ρωσία και Τουρκία έχουν εδώ συγκλίνοντα συμφέροντα. Σε ποιο βαθμό θα μπορέσει η Τουρκία να αντισταθεί στην προφανώς ισχυρή πίεση των ΗΠΑ; Αυτό θα εξαρτηθεί από τον κίνδυνο που αντιπροσωπεύει γι΄αυτήν  η αναγέννηση μιας Κωνσταντινουπόλεως, που δεν της είναι καθόλου αναγκαία.


24 σχόλια:

  1. Ὁ Πατριάρχης δέν ἀντελήφθη ὅτι μετά τό 2001 περίπου, πού ἔγινε ἡ πλήρης πνευματική μετάλλαξη τῆς "Δύσεως", σέ ἐλτοράντο τῶν τραπεζῶν (μαμωνάς) μέ ἐξαφάνιση κάθε ἀναφορᾶς στούς λαούς καί στά πιστεύω τους (καί μέ τόν πάπα ἀκόμη, "πάππετ" τῶν τραπεζιτῶν),
    μόνον ἐπειδή τόν σέβεται ἡ Ρωσική Ἐκκλησία εἶναι καί γιά τήν Τουρκία Οἰκουμενικός.

    Καί θά μείνει Οἰκουμενικός, μόνο ἄν κινεῖται αὐστηρά κανονικῶς.
    Ἐν τούτοις, ἤδη ὅμως ὑπάρχει καί ἄλλη προϋπόθεση, μετά Τό Μέγα Λάθος τῆς ἀναγνωρίσεως μονομερῶς καί "στόν ἀέρα" ἀπό κανονικῆς καί πολιτικῆς ἀπόψεως, "αὐτοκεφαλίας" στήν σχισματική ἐκκλησία τοῦ Φιλάρετου στήν (ἐπί 1000 καί πλέον χρόνια Ρωσική) Οὐκρανία:
    Πρέπει νά μαζευτῆ ἡ τουλάχιστον προσωπική (μήπως καί σχδιασμένη; -καί ἀπό ποίον πράγμαι;) φιλοδοξία τοῦ Μόσχας καί τῶν περί αὐτόν ἐθνικιστῶν γιά παπικό πρωτεῖο.

    Γιατί "παπικό"; Μά ἀφοῦ στήν Δύση καί ὁ πάπας εἶναι πλέον ἐνεργούμενο τραπεζιτῶν, μόνο στήν Ρωσία ὑπάρχει πολιτική ἐξουσία ὑπερέχουσα τῆς τραπεζικῆς, καί χρειάζεται ἐπειγόντως καί τήν θρησκευτική πρωτοκαθεδρία, γιά νά μπορέσῃ νά ἔχῃ διάρκεια καί νά ἐπικρατήσῃ ἐπί τῆς τραπεζονομισματικῆς περισφίξεως πού τήν πολιορκεῖ.
    Σέ αὐτήν τήν ἀλλαγή στρατοπέδου τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη, ἐνδεχομένως αὕριο Ρώσου ἤ Τούρκου ἀναγωρισμένου ἀπό τήν Μόσχα, ἀποσκοπεῖ ἡ κίνηση τῆς "ὀρθόδοξης" τάχα παραφυάδας, τοῦ βαθέος τουρκικοῦ κράτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "...η σχέση της ρωσικής εκκλησίας με τους πιστούς της είναι μάλλον βατικάνεια παρά κατά το ελληνικόν ορθόδοξη..."

      http://contogeorgis.blogspot.com/2018/10/21.html?m=1#comment-form

      Διαγραφή
    2. Τά μεγάλα μεγέθη κοινωνίας ἤ δυνατοτήτων τεχνολογίας, δίνουν στίς φιλοδοξίες ἀπίστευτες διαστάσεις γιά ἄσκηση ἀσιατικοῦ δεσποτισμοῦ... καί στήν Ἀσία καί πέραν τοῦ Ἀτλαντικοῦ!

      Εὐρώπη εἴμαστε ἐμεῖς (οἱ λαοί τῶν βορείων παραλίων τῆς Μεσογείου, ὄχι οἱ πιό βόρεια εὑρισκόμενοι), πολύτιμοι στήν αἴσθηση τοῦ μέτρου, γιά ὅλη τήν ἀνθρωπότητα.
      Μέση ὁδό ἔχουν καί οἱ Κινέζοι, καί ταπείνωση τρόπον τινά, ἀλλά τό κοινό γιά ὅλους προσωπικό μέτρο τῶν "βροτῶν" καί ἤδη τῶν πρός ἀνάσταση ἐν Χριστῶ ἐπειγομένων, εἶναι αὐτό πού ἀποκλείει τόν δεσποτισμό ψευτο-σωτήρων καί μεγάλων τινμονιέρηδων καί σταλινικῶν πατερούληδων.
      Στήν Δύση ἀλλά καί στήν περιοχή μας κάπως, μετά τό 1945, ἀναπτύχθηκε ἡ δεσποτεία τοῦ τύπου "ἄνθρωπος τῆς διπλανῆς πόρτας" (Μέρκελ-Σούλτς, Ραμίζ Αλία, Ἐρντογκάν, ἀπόπειρα Τσίπρα-Φίλη), ἀλλά ὄχι στούς χριστιανούς ὀρθοδόξους, δέν πιάνει.

      ΥΓ Γιατί ἔβαλα μέσα Μέρκελ-Σούλτς, ἐνῶ δέν εἶναι πραγματικά, πολιτισμικά, Εὐρώπη, ἀλλά Δύση μέ μορφές δεσποτείας; Γιά χιοῦμορ: Θά ἔπρεπε τούς Γερμανούς, νά τούς διοικούσαμε ἐμεῖς ὅπως παληά, ἐπί Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας, μέχρι καί τό ὕψος τῆς Βαυαρίας.....

      Διαγραφή
  2. Again, do we want to be the tail of the lion, or the head of of a mouse?

    Is a Patriarcheio controlled by Russia and influenced by us better or worse than one controlled and influenced by Turkey?

    From clergy to military and political forces, it is evident that there is no strategy promoting or defending our interests. What can we do other than being concerned?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από τότε που ο άνθρωπος άφησε την πίστη του και ασπάστηκε την θρησκεία...πάμε όλο και περισσότερο κατά διαβόλου! Μικροί ανθρωπίσκοι σε πίστη και αγάπη αλλά μεγάλοι σε συμφέρον και δωροδοκίες...κρατούν τις τύχες των εκάστοτε λαών...Αν μια μέρα ο άνθρωπος ξεφύγει από την θρησκεία και γυρίσει στην πίστη του....ίσος πάψουν αυτά τα παράσιτα να κυβερνάνε "εις όνομα κυρίου"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ ,η πίστη ειναι η δόξα του πνευματος,η θρησκεια η καταντια του.Η χώρα καθευδη.

      Διαγραφή
  4. Α ΜΕΡΟΣ
    Ο μεγαλύτερος θεολόγος των Βαλκανίων στην σύγχρονη εποχή λέει πως η Οικουμενική Σύνοδος είναι υπεύθυνη για τέτοιες ενέργειες που επικυρώνουν την διεύρυνση αλλά και το πνεύμα που η Εκκλησία πρέπει να κινείται θεολογικά
    Τό Αὐτοκέφαλο καί ἡ ἐνότητα τῆς Ἐκκλησίας
    Ὁ καθηγητής Παναγιώτης Τρεμπέλας σέ ἄρθρο του μέ τίτλο «Οἱ ὅροι καί οἱ παράγοντες τῆς ἀνακηρύξεως τοῦ αὐτοκεφάλου» καί ὑπότιτλο «Τό αὐτοκέφαλον καί οἱ ἱεροί κανόνες» ἀναλύει διεξοδικῶς ἐπί τῇ βάσει τῶν ἱερῶν Κανόνων καί τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας τό πῶς λειτουργοῦσαν οἱ Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες, καθώς ἐπίσης ἐξετάζει διεξοδικῶς τούς ὅρους καί τούς παράγοντες πού διαμορφώνουν μιά Ἐκκλησία σέ Αὐτοκέφαλη.
    Ἀπό τό ἄρθρο αὐτό σημειώνω ὅτι ἡ Αὐτοκεφαλία τῶν Ἐκκλησιῶν ἔχει σχέση μέ τήν συνοδική διάρθρωση τῆς καθόλου Ἐκκλησίας καί τήν διατήρηση τῆς ἑνότητος τῶν Ἐκκλησιῶν ὑπό τήν ἐπίβλεψη καί κηδεμονία τοῦ «Πρώτου», πού εἶναι ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης. Μέ κανέναν λόγο ἡ Αὐτοκεφαλία δέν μπορεῖ νά ἐξυπηρετήση ἀποσχιστικές ἐνέργειες καί τάσεις καί «καπετανάτα» μέσα στήν Ἐκκλησία. Γι᾿ αὐτό ὁ Τρεμπέλας παρατηρεῖ:
    «Τέλος δέν πρέπει κατ᾿ οὐδένα λόγον νά λησμονῆται, ὅτι ἡ τοιαύτη ἐπαφή τῶν ἐπισκόπων ὑπό τόν ἕνα Πρῶτον ἀπέβλεπεν εἰς τήν ἐνίσχυσιν τῆς ἐν Χριστῷ ἑνότητος. Προδήλως λοιπόν κατ᾿ οὐδένα λόγον ἐπιτρέπεται νά ἄγῃ εἰς τήν δημουργίαν εἴδους τινός καπετανάτων ἤ ἐκκλησιαστ.(ικῶν) ἐπικρατειῶν ξένων πρός ἀλλήλας, ἀλλά μᾶλλον δέον νά ἀποβλέπῃ εἰς τήν εὐχερεστέραν ἐπικοινωνίαν πάντων τῶν ἁπανταχοῦ ἐπισκόπων διά τῶν κέντρων αὐτῶν ἤ τῶν Ἀρχιεπισκόπων. Ἐντεῦθεν καί πρωΐμως, ὡς εἴδομεν, ἐκδηλοῦται ἡ τάσις πρός διεύρυνσιν τῶν ὁρίων τῶν ἐκκλησ.(ιαστικῶν) περιφερειῶν διά τῆς ὑπαγωγῆς τῶν διαφόρων Μητροπολιτῶν ἤ Πρώτων ὑπό τούς Ἐξάρχους ἤ Πατριάρχας, τῶν ὁποίων ἐν τέλει ὁ ἀριθμός περιορίζεται μόλις εἰς πέντε».
    Ἀναλύοντας τούς παράγοντες πού συνετέλεσαν στό Αὐτοκέφαλο τῶν Ἐκκλησιῶν, τό ὁποῖο Αὐτοκέφαλο λειτουργοῦσε ὡς αὐτοδιοίκητο χωρίς ὅμως νά διακόπτεται ἡ σχέση τῆς Τοπικῆς Ἐκκλησίας μέ τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη, ὁ καθηγητής Τρεμπέλας παρατηρεῖ ὅτι σημαντικό ρόλο γιά τήν Αὐτοκεφαλία διαδραμάτισε ἡ ἀρχή «τῆς αὐτοδιαθέσεως τῶν λαῶν» καί «λαμβάνεται ὑπ᾿ ὄψει σοβαρῶς ἡ δεδηλωμένη γνώμη τῶν πληρωμάτων», δηλαδή τῶν λαῶν. Τό ἴδιο ἰσχύει καί γιά τήν ἄρση τοῦ Αὐτοκεφάλου, ὅπως ἔγινε στήν περίπτωση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀχρίδος.
    Βεβαίως, καί στήν περίπτωση αὐτή «οἱ πόθοι τοῦ ἐκκλησ.(ιαστικοῦ) πληρώματος ἐγίνοντο ἀναντιρρήτως δεκτοί, μόνον ἐφ᾿ ὅσον δέν προσέκρουον πρός τά καλῶς ἐννοούμενα ἐκκλησιαστικά συμφέροντα. Ἐντεῦθεν παρουσιάζεται ἰσοστάσιος ἤ καί ὑπερκείμενος τοῦ λαϊκοῦ παράγοντος ὁ συνοδικός παράγων, ἄνευ τῆς συγκαταθέσεως τοῦ ὁποίου ἡ κίνησις τοῦ λαϊκοῦ ἤ τοῦ ἐκπροσωποῦντος αὐτόν κυβερνητικοῦ παράγοντος μόνον πραξικοπήματα, εἰς αὐτά τά ὅρια τοῦ σχίσματος ἐγγίζοντα ἤ καί εἰσβάλλοντα, δύναται νά δημιουργήσῃ. Ὁ συνοδικός παράγων διά τοῦτο παρουσιάζεται ἀνέκαθεν καθορίζων, κανονίζων καί ἐπεγκρίνων τάς κινήσεις τοῦ λαϊκοῦ παράγοντος».
    Γίνεται σαφές ὅτι ἡ Αὐτοκεφαλία δέν δίνεται γιά τήν ἀνεξαρτησία μιᾶς Τοπικῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά γιά τήν διατήρηση τῆς ἑνότητος ὅλων τῶν Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν ὑπό τήν προεδρία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου. Ἄλλωστε, παρά τήν αὐτοδιοίκηση μερικῶν Ἐκκλησιῶν, δέν ὑπάρχει διάσπαση τῆς Ἐκκλησίας αὐτῆς ἀπό τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη. Τό συμπέρασμα τῶν ἀναλύσεων αὐτῶν εἶναι ὅτι ἡ αὐτοδιοίκηση - αὐτοκεφαλία δίνεται κυρίως καί πρό παντός γιά τήν ἑνότητα τῶν Ἐκκλησιῶν καί ὄχι γιά λειτουργία «καπετανάτων», ὅτι οἱ παράγοντες παραχωρήσεως τῶν Αὐτοκεφαλιῶν εἶναι κατά πρῶτον ἡ Σύνοδος περί τόν «Πρῶτον», κυρίως τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο καί στήν συνέχεια ἡ Οἰκουμενική Σύνοδος, ἀφοῦ ἐν τῷ μεταξύ κρίνει τήν ὡριμότητα τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας. Ὑπάρχει δέ περίπτωση νά αἴρεται τό Αὐτοκέφαλο μέχρι τῆς ἀναγνωρίσεώς του ἀπό Οἰκουμενική Σύνοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Β ΜΕΡΟΣ
    Οἱ σύγχρονες Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες
    Οἱ πρῶτες Οἰκουμενικές Σύνοδοι καθόρισαν τόν κανονικό θεσμό τῆς Πενταρχίας τῶν Πατριαρχῶν, ἤτοι τῆς Παλαιᾶς Ρώμης, τῆς Νέας Ρώμης - Κωνσταντινούπολης, τῆς Ἀλεξανδρείας, τῆς Ἀντιοχείας, τῶν Ἱεροσολύμων. Πρόκειται γιά ἕναν κανονικό θεσμό, κατά τόν ὁποῖον οἱ πέντε Πατριάρχες ἀπετέλουν τήν ἀρχή τῆς διοικήσεως τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ Γ' Οἰκουμενική Σύνοδος χορήγησε τό αὐτοδιοίκητο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, ἀλλά ὁ θεσμός τῶν πέντε Πρεσβυγενῶν Πατριαρχείων διηύθυνε τήν Ἐκκλησία ἤ μᾶλλον τό Ἅγιον Πνεῦμα δι' αὐτοῦ τοῦ θεσμοῦ διατήρησε τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας.

    Ὁ ἅγιος Θεόδωρος Στουδίτης θεωροῦσε ὅτι οἱ πέντε Πατριάρχες ἀποτελοῦσαν «τό πεντακόρυφον κράτος τῆς Ἐκκλησίας» ἤ «τό πεντακόρυφον σῶμα τῆς Ἐκκλησίας» ἤ τό «πεντακόρυφον ἐκκλησιαστικόν σῶμα». Ὁ Θεόδωρος Βαλσαμών παραλληλίζει τήν ὕπαρξη τῆς Πενταρχίας μέ τίς πέντε αἰσθήσεις στό σῶμα τοῦ Χριστοῦ. Ὅμως κάθε ἐκκλησιαστική διοίκηση εἶχε αὐτοδιοίκηση καί διέθετε «τό δίκαιο τῶν χειροτονιῶν» καί τό «δίκαιον τῶν κρίσεων», κατά τόν καθηγητή Βλάσιο Φειδᾶ.

    Ὅταν ἀπομακρύνθηκε ἀπό τήν Ἐκκλησία ἡ Παλαιά Ρώμη, τό Πατριαρχεῖο τῆς Νέας Ρώμης- Κωνσταντινουπόλεως ἔγινε Πρωτόθρονη Ἐκκλησία πού προεδρεύει καί ἔχει συντονιστικό ρόλο. Καί τόν 16ο αἰώνα μ.Χ. τήν πέμπτη θέση κατέλαβε τό Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας. Ὅλα αὐτά ἔγιναν ἀπό Οἰκουμενικές καί Μεγάλες Συνόδους.

    Μέ τήν πάροδο τοῦ χρόνου, ἀναγνωρίσθηκαν καί ἄλλες Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες, χωρίς βέβαια, νά συγκληθῆ Οἰκουμενική Σύνοδος. Μεταξύ αὐτῶν συγκαταλέγεται καί ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία ἀνακηρύχθηκε Αὐτοκέφαλη μέ τόν Συνοδικό καί Πατριαρχικό Τόμο τοῦ 1850, ἄλλες Ἐκκλησίες ἔλαβαν καί τήν Πατριαρχική ἀξία καί τιμή.

    Ὁ καθηγητής Σπύρος Τρωϊάνος, ἔχοντας ὑπ᾿ ὄψη τούς Κανόνες διά τῶν ὁποίων ἀναγνωρίσθηκαν οἱ Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες, ἰσχυρίζεται ὅτι τό ἁρμόδιο ὄργανο ἀναγνωρίσεως μιᾶς Ἐκκλησίας ὡς Αὐτοκεφάλου εἶναι ἀναμφιβόλως ἡ Οἰκουμενική Σύνοδος. Αὐτή καθορίζει ὅλα τά θέματα τά σχετικά μέ τό Αὐτοκέφαλο τῶν Ἐκκλησιῶν, ὅπως τήν ἀνακήρυξή τους, τήν τάξη τους, τά ὅρια τῆς δικαιοδοσίας τους κλπ. Ὅταν ὅμως ἀπό τόν 9ο αἰώνα καί μετά δέν συνεκαλοῦντο Οἰκουμενικές Σύνοδοι, τότε τήν θέση τους κατέλαβε ἡ ἐνδημοῦσα Σύνοδος στήν Κωνσταντινούπολη.

    Μάλιστα ὁ Καθηγητής, ἀναφερόμενος στίς περιπτώσεις τῶν Πατριαρχείων Σερβίας, Ρουμανίας καί Βουλγαρίας, γράφει ὅτι τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο αὐτοδεσμεύθηκε νά δώση ἀπό πρίν τήν συναίνεσή του, ἀλλά ὅπως λέγεται στά κείμενα τῶν Τόμων, ἡ ἀνακήρυξη θά γίνη «ἐν Οἰκουμενικῇ ἤ καί μεγάλῃ ἄλλῃ Συνόδῳ ἐν πρώτῃ εὐκαιρίᾳ συνερχομένῃ». Γι᾿ αὐτό καταλήγει: «Ἑπομένως, ἡ διαδικασία γιά τήν ἀνύψωση τῶν Ἐκκλησιῶν Σερβίας, Ρουμανίας καί Βουλγαρίας σέ Πατριαρχεῖα, ἀπό αὐστηρά νομική ἄποψη δέν ἔχει ἀκόμη ὁλοκληρωθεῖ».

    Γίνεται δέ σαφές ὅτι οἱ Αὐτοκεφαλίες πού δόθηκαν τόν 19ο καί 20ό αἰώνα ἀπό τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο καί λειτουργοῦν ὡς Πατριαρχεῖα τελοῦν ὑπό τήν αἴρεση ἐγκρίσεώς τους ἀπό τήν Οἰκουμενική, Πανορθόδοξη Σύνοδο πού πρόκειται νά συνέλθη. Ἐπίσης θά πρέπει νά ἀποφασισθῆ καί ὁ τρόπος λειτουργίας της, ὥστε νά συντελῆ στήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ὡς Σώματος Χριστοῦ, καί ὄχι στήν διάσπαση τῆς Ἐκκλησίας, στήν αὐτονόμηση ἀπό τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο καί στήν προτεσταντική νοοτροπία τῆς δημοκρατικῆς συγκροτήσεως τῶν Ἐκκλησιῶν.

    Ἄλλωστε, τό πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας δέν λειτουργεῖ μέ τίς ἀρχές μιᾶς ἀστικῆς δημοκρατίας, ἀλλά εἶναι ἱεραρχικό, μέ τήν ἔννοια τῆς ἱεραρχήσεως τῶν διακονιῶν πρός οἰκοδομή τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ καί πρός δόξαν Θεοῦ Πατρός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πρός k. Sakis Mantas:
    Ὅλα ὅσα γράφετε σάν δικά σας πιό πάνω, χωρίς νά ἀναφέρετε τίνος κείμενο εἶναι, εἶναι κλεψίτυπα!

    Καί αὐτό δέν εἶναι ἠθικό, διότι ὅ,τι εἶναι κλεψίτυπο, κάποια ὕποπτη σκοπιμότητα ὑποκρύπτει. Ἀπό προσωπική ἀνάδειξη καί προβολή, ἕως ὑπόσκαψη τῆς βαρύτητας τῶν λεγομένων ἀπό ὑπεύθυνο ὁμιλητή ἤ συγγραφέα. Λοιπόν:

    Τά ἀνωτέρω, γράφτηκαν ἀπό τόν σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεο Βλάχο, Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018 - βλ. http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/24439-naupaktou-o-thesmos-tis-autokefalias-stin-orthodoji-ekklisia


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας παρακαλώ κύριε
      Δεν επικαλέστηκα πότε ότι είναι δικά μου! Άλλωστε είπα είναι λόγια του μεγαλύτερου θεολόγου Π. Τρεμπέλα και όσοι τα αναφέρουν μνημονεύονται τα ονόματα τους δεν τα έσβησα! Είστε σαλεμένος? Τι πράγματα είναι αυτά που λέτε! Τα επικαλέστηκα ως δικά μου? Να το κοιτάξετε αυτό σας παρακαλώ είναι σοβαρό!Αρκετές φορές έχω παρακολουθήσει τον φωτισμένο άνθρωποσε θεολογικά συνέδρια! Ωστόσο πάρτε τον τηλέφωνο και πείτε του να μου κάνει μήνυση! Ο Σάκης Σεβασμιώτατε τα έκλεψε και τα πούλησε πείτε του! Μαλιστα έκρυψε και τα ονόματα των Τρεμπέλα και του Τρωιάνου! Τώρα δίπλα μου έχω ένα βιβλίο του δερματόδετο που το έχω βιβλιοδέσει μόνος μου! Ωστόσο πάρτε του Τρεμπέλα " ο Μασονισμός είναι θρησκεία" κι αυτό το έχω κι αν το βρείτε πουθενα γράψτε μου! Να σας το στείλω αν θέλετε για να μαθετε και με βιβλιογραφία γι αυτό! Γιατί σας είδα δεν δώσατε στοθχεία σε άλλο σχόλιο που επικαλςίστε για αυτά! Πάντως με όλον τον σεβασμό με έχετε προσβάλει σε δυο σχόλια, στο τρίτο θα σας φερθώ άσχημα! Μαζευτείτε! Δεν ανέφερα τίποτα από τα παραπάνω ως δικά μου ρητά! Αν με ρωτούσατε θα σας έδινε και την πηγή παρόλο πιυ οι πηγές αναφέρονται! Ο Σεβασμιώτατος Ιερώθεος Βλάχος τα αναπαράγει! Κι αυτός κλέφτης είναι για να προβληθεί ή δεν ξέρω τι άλλο! Σας παρακαλώ στσματάω εδώ και κόσμια ανακαλέστε! Είναι λαθεμένη η άποψη που έχετε για μένα εκτός κι αν εξ ιδίων κρίνετε τα αλλότρια...διαβάστε 7σα λέει ο Τρεμπέλας και Τρωιανός κι αφήστε με ήσυχο...όμορφα σας το λέω! Αν θέλετε κάτι για ενημέρωση το μειλ μου είναι sakusamantas@gmail.com με όνομα και επώνυμο γράφω!Στο πρώτο μέρος ανοίξτε τα μάτια σας γράφω την πρώτη παράγραφω και παραθέτω εξαρχής το όνομα του Τρεμπέλα! Τον Τρεμπέλα τον διαβάζω από παιδί! Εσείς το βιβλίο του αυτό που τα γράφει το έχετε διαβάσει? Ναι η όχι! Να μου το στείλετε αν το έχετε! Βάλθηκες να ψάχνεις για νε με " ξεφτιλήσεις" ένα σχόλιο θα έκανες διότι είναι απόσπασμα και θα σου έστελνα! Εχω χεσμένη την προβολή κι όποιον έχει τέτοιες απόψεις για μένα! Κοίτα βρές οτιδήποτε βοηθάει τον πολιτισμό μας και κάνε κι εσύ την προσπάθεια σου κι ασε εμένα που έχεις και χρόνο να με παρακολουθείς! Εγώ κάνω μεγάλη προσπάθεια να γράψω μια σκέψη, ή οτιδήποτε εδώ χωρίς υστεροβουλία! Από αγάπη! Ότι φτωχό μπορώ...

      Διαγραφή
    2. Άλλωστε φαίνεται πως δεν είμαι δικό μου τώρα που το ξαναείδα από το ύφος της γραφής! Και το έχω παραθέσει αυτούσιο ( μέρος του συνολικού για να μην κουράσω τον αναγνώστη έδωσα τα βασικά)! Αν το είχα επεξεργαστεί δεν θα το άφηνα αυτολεξεί...άφησα σε ένα σημείο που παρατήρησα τώρα στο πρώτο μέρπς πως το γράφει τρίτο πρόσωπο το : " από το άρθρο αυτό σημειώνω".. φαίνεται ότι είναι αντιγραφή λοιπόν...και θα θέλα να ξέρεις πως όσα λέει ο αρθρογράφος στο παρόν άρθρο τα είχα αναφερει εγώ 2-3 μέρες νωρίτερα σε σχόλιό μου! Μάλ7στα όταν το είδα παραξενεύτηκα και νόμιζα πως με αντιγράφει ο αρθρογράφος...απαγορεύεται κι αυτό μήπως να ενημερώνομαι για κάτι και να συλλέγω και σποραδικές ειδήσεις για να ενήμερώνομαι ή να έχω άποψη? Δηλαδή τι θα πάρω το βραβείο "Ινφογνώμων 18" ? Διαβάστε την άποψη του Οδ. Ελύτη για τα βραβεία! Αν δεν την γνωρίζετε να σας την στείλω κι αυτή γιατί είναι κάτι που έχω οδηγό στην ζωή μου...

      Διαγραφή
    3. Καλ8σύνη Νίκο! Η βιβλιοθήκη μου στο σπίτι απαριθμεί περι των δυο χιλιάδων βιβλίων! Απλά οι επαγγελματικές μου δραστηριότητες δεν με αφήνουν να τα χαίρομαι! Να τα ξαναδιαβάζω διοι μητέρα της μάθησης η επανάληψη αλλιώς τίποτα δεν μένει! Τι διαδίκτυο είναι πιο πρακτικό γιατί το εκμεταλλεύεσαι παντού αλλά έχει και τα " δυστροπά" του! Καλά να περνάς αδερφέ!

      Διαγραφή
    4. Κε Σάκη Μαντά, πρός τί ὅσα λέτε; Ἄλλα σᾶς εἶπα καί σέ ἄλλα ἀπαντᾶτε!
      Περί κλεψίτυπου ἀπό τόν σεβ. Ἰερόθεο Βλάχο εἶπα.
      Δέν εἶπα ὅτι ἀντιγράψατε τόν Τρεμπέλα ἤ τόν Τρωϊάνο, εἶπα ὅτι ἀντιγράψατε πλήρως τόν σεβασμιώτατο Ναυπάκτου Ἱερόθεο Βλάχο.
      (ἄλλο τό ὅτι στό κείμενό του ὁ σεβασμιώτατος ἀναφέρει μεταξύ πολλῶν ἄλλων καί τί λένε ὁ Τρεμπέλας καί ὁ Τρωϊάνος, μή ἀποκρύπτοντας ὅμως τίς πηγές του).

      Ἐσεῖς ὅμως τί κάνατε;
      Πήρατε αὐτούσιο τό κείμενο τοῦ σεβ. Ναυπάκτου Ἱεροθέου Βλάχου, χωρίς νά πεῖτε ὅτι εἶναι γραμμένα ὅλα ἀπό κεῖνον!
      Ἄν ξαναδεῖτε καί τό Α καί τό Β μέρος "σας", ἀνωτέρω, εἶναι ὅλα ἀντιγραφή ἀπό τό κείμενο τοῦ σεβ. Ἰεροθέου Βλάχου.

      Εἰδικότερα, τοῦ Α μέρους σας τό κείμενο, πλήν ὅσων λέει ὁ σεβ. Ἱερ. Βλάχος ὅτι λέει ὁ Τρεμπέλας, ἔχει τίς εἰσαγωγικές παραγράφους του σεβασμιωτάτου αὐτούσιες ὡς δικές σας!
      Τό δέ Β ως άνω μέρος σας μέ τίτλο "Οἱ σύγχρονες Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες" πού ἐπίσης ὁ ἀναγνώστης νομίζει ὅτι τό γράψατε ἐσεῖς, δέν ἔχει οὔτε μία φράση πού νά μήν εἶναι ἀπό τό σχετικό κεφάλαιο τοῦ σεβασμιωτάτου Ἱεροθέου Βλάχου!
      Οὔτε τόν τίλο δέν ἀλλάξατε καί κόψατε τήν ἀνάλυσή του στήν μέση, σέ σημεῖο ὅπου διοετύπωνε ἕνα συμπέρασμα.
      Ἔτσι κατέστητε εἰδικός στό θέμα....
      Δέν θά εἴχατε, παρά νά ἀποκαλύψετε σέ κάποιον γνωστό σας, ἄν τό Σάκης Μαντάς εἶναι ψευδώνυμο, ὅτι ἐσεῖς εἶσθε πράγματι ὁ ἀναλυτής τῆς Αὐτοκεφαλίας, καί ἄν πάλι δέν εἶναι ψευδώνυμο, πάλι ἰδού ὁ γνώστης τοῦ θέματος, ἐσεῖς!

      Τά πολλά βιλία σας σᾶς εὔχομαι νά τά διαβάσετε καί νά τά ἀξιοποιήσετε.
      Μπορεῖ νά μήν προλαβαίνατε, νά εἴχατε καλό σκοπό κλπ , τό εὔχομαι, ἀλλά:
      Πρέπει νά ξέρουν οἱ ἄλλοι ἀπό ποιόν γίνεται πράγματι ἡ ἐρευνητική ἐργασία, ὥστε νά καλέσουν αὐτόν, καί ὄχι ἐσᾶς,
      ἄν χρειάζονται κάποια διευκρίνιση ἤ κάποια βοήθεια στό θέμα τῆς αὐτοκεφαλίας τῆς Οὐκρανίας.

      Διαγραφή
    5. ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
      Άκουσε αγαπητέ μου για τελευταία φορά δεν ξέρω ΑΠΌ ΕΞΆΓΕΤΕ πως το κείμενο είναι δικό μου ΑΦΟΎ ΕΓΏ ΔΕΝ ΈΧΩ ΕΠΙΚΑΛΕΣΤΕΊ ΤΊΠΟΤΑ ΤΈΤΟΙΟ, εγώ δεν έγραψα τίποτα παραπάνω από την πρώτη παράγραφο του πρώτου μέρους!Πουθενά δεν αναφέρω ως δικό μου το κείμενο!Δέχομαι πως θα μπορούσα να αναφέρω και τον Σεβασμιώτατο Ιερόθεο ο οποίος απλά μεταφέρει επεξηγηματικά και άψογα ΌΣΑ ΟΙ ΚΑΛΟΊ ΆΝΘΡΩΠΟΙ ΛΈΝΕ!Αυτό θα μπορούσατε να το πείτε σε τελευταία ανάλυση ως παράλειψη με ένα σχόλιο και να το διορθώσω αν μπορούμε να δούμε ένα κενό μέχρι εκεί όμως! Δεν είπα ΠΟΤΕ ούτε η γραφή είναι δική μου!Εγώ δεν έχω κάν ψιλή και δασεία ή περισπωμένη στο πληκτρολόγιό μου και όσοι διαβάζουμε ο ένας τον άλλον το ξέρουν, δεν γράφω πρώτη φορά εδώ!Ο ένας ξέρει τον άλλον λίγο πολύ!Υπάρχουν κι άλλοι που βάζουν κείμενα ανθρώπων κατά τον ίδιο τρόπο και δεν λέει κανένας μας πως είναι κείμενά τους! ΤΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΌΜΑΣΤΕ!Ωστόσο θα μπορούσες να ρωτήσεις!Αν σου έλεγα οτιδήποτε που δεν είχε βάση καλώς, όπως την πηγή!Στο ξαναείπα οι πηγές για τον αναγνώστη αναφέρονται ΉΔΗ ΜΈΣΑ ΣΤΟ ΚΕΊΜΕΝΟ και για πολλοστή φορά δεν επικαλέστηκα πως το κείμενο είναι δικό μου!
      Επίσης το κείμενο του Σεβασμιωτάτάτου είναι πολύ μεγάλο και εγώ επέλεξα ένα κομμάτι διότι σε αντίθεση με εσάς που υποστηρίζετε τις απόψεις της Ρωσικής Εκκλησίας εγώ είχα αυτήν την άποψη των θεολόγων πολύ πρίν δημοσιευτεί κα ιδω εγώ το κείμενο του Σεβασμιωτάτου του οποίου πήρα τμήμα, το ξαναλέω τμήμα για να τεκμηριώσω την άποψή μου και να φωτίσω από την δική μου άποψη τα πράγματα!Αλλά για πολλοστή φορά δεν το επικαλέστηκα ως δικό μου? Με ρωτήσατε και είπα είναι δικό μου? Άλλωστε στο ξαναλέω πρώτον ο Σεβασμιώτατος λειτουργεί επικουρικά κια επεξηγηματικά στα όσα λένε οι θεολόγοι και οι Πατέρες! Κι αυτός δεν τα έβγαλε από το κεφάλι του, εξηγεί τους Πατέρες κα ιτους θεολόγους κα ιπροσθέτει με την επεξήγηση!
      Δεν θα ήταν κακό να τον αναφέρω, το δέχομαι ως παράληψη αν θες ως ένα σημείο να συμφωνήσω μαζί σου γιατί είναι κείμενο θεοογικού χαρακτήρα κα ιη ναφορά σε αυτά είναι πνευματική και τεκμηριωτική ως εκεί καλώς!Άλλο αυτό κι άλλο φιλαράκο να με λες ανήθικο, και κλέφτη!Αυτό απέχει!όπως επίσης δεν κατάλαβα, για εξηγησέτο ποίον εννοείς "ἕως ὑπόσκαψη τῆς βαρύτητας τῶν λεγομένων ἀπό ὑπεύθυνο ὁμιλητή ἤ συγγραφέα". Εσένα η την αρθρογράφο? Διότι αν ψάξεις νωρίτερα είχα μεταφέρει την είδηση από τον διεθνή τύπο πολύ νωρίτερα από την δημοσίευση εδώ του κου Μιχαήλ Στυλιανού για την "Τουρκορθόδοξη εκκλησία"!Αν μου γράφεις ειρωνικά για τα βιβλία, σου επιστρέφω την ειρωνεία και σου εκφράζω την λύπη μου για τον χαρακτήρα σου αν είναι πραγματική ευχή σ ευχαριστώ και δεν θεωρώ τον εαυτό μου παρά ένα κόκο άμμου και θεωρώ όλους ανώτερους και καλύτερους μου γιατί ξέρω πόσο ανάξιος είμαι σαν άνθρωπος!

      Διαγραφή
    6. ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
      Προφανώς κα ιο σκοπός ήταν καλός!Αγαπητέ κύριε είμαι επιχειρηματίας και "τραβάω μεγάλο ζόρι" από πλευράς χρόνου για να εκφράσω μιαν άποψη με την ελπίδα πως κι εγώ βάζω ένα χαζό λιθαράκι για την πατρίδα μου μέσα από την έκφραση στον Ινφογνώμων ως έναν χώρο, ανταλλαγής, ζύμωσης, επεξεργασίας, διαλόγου και προβληματισμού!Κάνω τόσα πολλά που τρέχω πανικόβλητος όλη μέρα και δοξάζω Τον Θεό που μπορώ και το κάνω! Πολλά βράδια ξενυχτώ μελετώντας και ορισμένες φορές γράφω και στο πληκτρολόγιο του τηλεφώνου(όταν γράφω από το τηλέφωνο) τα γράμματα θαμπώνουν και δεν βλέπω καλά!Κι όμως δεν τα παρατάω όταν γράφω ένα κείμενο! Δεν προλαβαίνω να συντάξω παραγράφους ή μου κολλάει το πληκτρολόγιο και δεν μου παίρνει κάποια γράμματα! Δεν προλαβαίνω να τσεκάρω την ορθογραφία ή δεν μπορώ να αλλάξω ένα γράμμα!Παρόλα αυτά δεν τα παρατάω με την χαρά, την ελπίδα να δώσω στο μπλόκ ως μέλος μιαν άποψη, ένα στοιχείο, κάτι!Άσχετα από το αν είναι καλό ή όχι!Το πράττω γιατί κι εγώ παίρνω κα ιτο θεωρώ υποχρέωση να ανταποδίδω, έτσι λειτουργούν τα πολιτισμένα μπλόκς!Λοιπόν σας ξαναγράφω το μειλ μου αυτήν την φορά σωστά γιατί το έγραψα λάθος πιο πάνω! sakisamantas@gmail.com, Αν θέλετε κάτι με χαρά μου, η να σας στείλω το τηλέφωνό μου! όμως θέλω να ανακαλέσετε την επιπολαιότητα να χαρακτηρίσετε έναν άνθρωπο χωρίς να τον ρωτήσετε! Θα ανταποδώσω τα ίδια και χειρότερα αν με ξαναπροσβάλετε! Μπορώ να δεχτώ μέχρι πως ήταν παράλειψή μου, μέχρι εδώ ναι! Αλλά δεν γράφω πουθενά πως το κείμενο είναι δικό μου, ούτε με ρωτήσατε και επικαλέστηκα κάτι τέτοιο!Δεν μπορουσα να φανταστώ πως κάπ0οιος θα το έπαιρνε για δικό μου γιατί δείχνει ξεκάθαρα πως είναι αντιγραφή!
      Τον Σεβασμιώτατο Ιερώθεο Βλάχο τον έχω γνωρίσει προσωπικά και έχουμε φάει στο ίδιο τραπέζι και ο Θεός με έχει αξιώσει να του σφίξω και να του φιλήσω το χέρι! Προσέξτε γιατί προτρέχετε και όταν κατηγορείς έναν άνθρωπο χρειάζεται προσοχή! Πρόσεχε φιλαράκο, δεν σου στοίχιζε τίποτα να μου πεις ρε αδερφέ που τα βρήκες όλα αυτά? Επέλεξα να βάλω αυτό το κομμάτι και να μην βάλω το λινκ διότι ο αναγνώστης θα "χανόταν" και θα έχανε την ουσία για την φιλονικία των δυο Πατριαρχείων...αυτός ήταν ο λόγος και το άφησα αυτολεξεί όπως σου προείπα ακριβώς γιατί δεν ήθελα να το αλλοιώσω! Θα μπορούσα να το διαβάσω και να το μεταφέρω με δικά μου λόγια αλλά δεν ήθελα ούτε μια οξεία να χαθεί από τα λόγια των χαρισματικών αυτών ανθρώπων...

      Διαγραφή
    7. Νά εἶσθε καλά. Ὡς ἐπιχειρηματίας προφανῶς δέν γνωρίζετε πόσο ἐπίμεπμπτο εἶναι τό νά μήν ἀναφέρει κάποιος τήν πηγή του. Περνάει μετά γιά εἰδήμονας, γιά εξπέρ, παίρνει πτυχία, καί προτιμᾶται ἐνδεχομένως, στήν θέση κάποιου ἄλλου, πραγματικοῦ ἐρευνητοῦ.
      Δέν ἤμουν ἀπόλυτα σίγουρος γιά τά κίνητρά σας πού φαίνονται τελικά καλά, ἀλλά γιά τό ἀντικειμενικό γεγονός τῆς κλεψιτυπίας, πού θά μποροῦσε νά ὀδηγήσει κάποιον στό νά συμβουλεύει "ὑπεύθυνα" ... καί δή μόνιμα μερικές φορές, δέν φταίω γιά τήν ἐντύπωση πού δώσατε, και πού θεώρησα ὑποχρέωσή μου νά τήν ἄρω.
      Νά εἶσθε καλά.

      Διαγραφή
    8. Αγαπητέ μου
      1. Για πολλοστή φορά σας λεω πως δεν προσβάλλεις κάποιον με το παραμικρό! Μπορούσες να κάνεις ένα σχόλιο και να ρωτούσες! Γράφουμε 3 μέρες τώρα ενώ μπορούσε άμεσα σε μια στιγμή να λήξη! Μην έχετε αγκυλώσεις! Γιατί το μυαλό σου ξεκινάει με κσκία? Ενα σχόλιο και θα τελείωνε! Είναι βαρύ να λες κάποιον ανήθικο κ.λ.π.
      2. Εγώ ενημερώνομαι από δεκάδες πηγές, έχω στο μυαλό μου άλλα και συγκροτώ μιαν άποψη! ( δεν μιλάμε για το συγκεκριμένο -είναι παρεξήγηση)! Είναι δυνατόν να παραπέμπω αν έχω 30 πληροφορίες συλλέξει από τον ημερήσιο τύπο που μπορεί νά είναι από μια οπτικοακουστική, ένα άρθρο μια αράδα, ένα βιβλίο μια τοποθέτηση να παραθέτω για όλα πηγές και παραπομπές? Δεν δουλεύω εδώ επί πληρωμή! Αν είναι έτσι να μην ξαναγράψω, πέραν από την χαρά να συνδιαλέγομαι δεν θα χάσω τίποτα! Του εναντίον θα κερδίσω και χρόνο! Όπως παρακολουθούσα πρίν τα πράγματα έτσι θα συνεχίσω και μετά!
      3. Σας ενημερώνω πως δεν κάλο στο μυαλό για να νιώθω ειδήμων, δεν κινούμε με τέτοια κριτήρια! Δεκάρα δεν δίνω! Μου γράψατε σε κάποιο σχόλιο πως θα τα δείχνω στους φίλους μου και θα τους λέω κοιτάξτε τι έγραψα! Πέθανα στα γέλια! Δηλαδή σε κάθε σχόλιο θα μαζεύω τους φίλους μου και θα κάνουμε πάρτι? Όμως μου βάλατε ιδέα και σε επόμενα σχόλια θα σας πειράζω χιουμοριστικά μ αυτό γιατί πράγματι ήταν φοβερό αυτό που γράψατε!
      Μάλλον αν κρίνω από την γραφή σας είστε συνταξιούχος! Να χαίρεστε την σύνταξή σας αλλά εγώ ούτε νερό δεν προλαβαίνω να πιώ όχι να σκεφτώ οτιδήποτε αυτού του είδους!
      Εμείς οι νεότεροι στην αργκό όταν συναντούσαμε τέτοιες περιπτώσεις με όλο τον σεβασμό λέγαμε " ξεκόλλα τώρα, έχεις φάει πολύ κόλλα μπάρμπα" και το τελειώναμε! Οπότε μην το κουράζουμε πολύ το θέμα! Νομίζω σου έδωσα τον χρόνο που σε τιμά και το στίγμα μου! Στο συγκεκριμένο τώρα οι πηγές ήταν εκεί και δεν φαινόταν μη σοβαρό! Άρα τέτοιος κίνδυνος δεν υπήρχε!
      Ούτε πτυχία χρειάζομαι ούτε τίποτα! Πάει κι αυτό! Άν η άποψή μου έχει μιαν βαρύτητα αυτό δεν κακό αλλά ίσως να πηγάζει από την ένταση και την έγνοια για την Πατρίδα, από τις εμπειρίες και την διαδρομή του ανδρός! Από χίλια δύο! Ωστόσο αν πράγματι είναι μιαν καλή άποψη αυτό ωφέλεια είναι! Για το μόνιμα δεν ισχύει! Εσείς παρατηρώ σχολιάζετε επί παντός επιστητού! Εγώ όχι! Για παράδειγμα αποφεύγω να σχολιάσω το Κυπριακό! Έχω τους λόγους μου! Τα σχόλια μου είναι ασήμαντα!Σχολιάζω θέματα με δικά μου κριτήρια επιλογής, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα

      Καλημέρα να έχετε..

      Διαγραφή
  7. Θα ηταν ενδιαφέρον ο μεταφραστής να εξηγήσει πρωτα την πολιτική τοποθέτησἦ του Comité Valmy. Προκειται για ενα σχηματισμό ο οποιος βρίσκεται πολυ κοντά στο Γαλλικό κουμουνιστικό κόμμα με διεθνιστική και τροσκιστική χροιά. Ο σχηματισμός δεν έχει καμμία σχέση με θρησκείες είναι καθαρά κοσμικός (laic. Επομένως με εντυπωσιάζει πως η διέυθυνση της ιστοσελίδας το δημοσιεύει. Σίγουρα κάθε άποψη έχει ενδιαφέρον όμως είναι αναγκαία και ωφέλιμη ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οσον αφορά την κυρία Karine Bechet-Golovko, είναι κάτοικος Μόσχας τα τελευταία χρόνια, και είναι νομικός και διδάσκει στο Κρατικό πανεπιστήμιο της Μόσχας ( https://www.editions-harmattan.fr/index.asp?navig=auteurs&obj=artiste&no=34251. Μπορούμε να φανταστούμε πως η άποψή της στο θέμα μέλλον δεν είναι αντικειμενική. Ισως να μήν είναι τυχαία. Ρωσικά συμφέροντα να μπορούσαν να υποστηρίξουν την τουρκική αυτη θρησκευτική αποφυάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακολουθωντας την λογικη σου το ιδιο θα ισχυει για οποιον διαμενει στις δυτικες πρωτευουσες.Ετσι δεν ειναι ?? Ουδεις ειναι αντικειμενικος απ εκει ....Συμφωνω ετσι....Στην Μοσχα ομως διαμενουν πχ..10.000 ξενοι μη αντικειμενικοι.Στις δυτικες πρωτευουσες περιπου 100.000.000 ξενοι.Συμπερασμα : στην δυση οτι ακους ...ειναι εξωπραγματικα μη αντικειμενικο...Δεν υφισταται αληθεια σαν λεξη.Συμφωνησαμε νομιζω....

      Διαγραφή
  9. Κύριε (με ταλατινικά αρχικά) az.
    Πόθεν ορμώμενος, κραδαίνοντας το μαστίγιο της λογοκρισίας, εισβάλετε στον προβληματισμό περί την Ορθοδοξία, για να φιμώσετε αφορίζοντας, κατά τον Παπικό INDEX, όργανα και πρόσωπα που εκφράζουν απόψεις επιβλαβείς για τα συμέροντα που υπερασπίζεστε;
    Είστε Χριστιανός και Ορθόδοξος, κατεχόμενος από την αγωνία μήπως η εκκλησία του σχισματικού Φιλαρέτου παραμείνει χωρίς κεφαλήν, πλην εκείνης του ναζιστικού τάγματος Σβόμποντα, του φαυλεπίφαυλου πρόεδρου Ποροσένκο και του υπέρ πάντων Αμερικανού ανθύπατου Κούρτ Βόλκερ (γερμανικής καταγωγής);
    Αγωνιάτε μήπως για την αίγλη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, αρχιτέκτονα γεφυρών αγάπης με το Βατικανό, μολονότι διάτρητο από 119 τρέχουσες δικαστικές υποθέσεις παιδεραστίας εναντίον Καθολικών λειτουργών όλης της κλίμακας της ιερωσύνης και καταγγελίων εις βάρος του Πάπα από υψηλά ιστάμενο κληρικό, αρχιεπίσκοπο και πρώην Νούντσιο του Βατικανού στην Αμερική, ότι καλύπτει αυτό το επιδημικής έκτασης εγκληματικό αμάρτημα στους κόλπους της Καθολικής Εκκλησίας; Οργανώσεις συγγενών θυμάτων αναφέρουν ότι μόνον οι καταγγελθείσες σε διωκτικές αρχές ή στον Τύπο περιπτώσεις θυμάτων, που τόλμησαν να διαρρήξουν το ανασταλτικό φράγμα της ντροπής και του κοινωνικού στίγματος, ανέρχονται σε αρκετές εκατοντάδες και ότι το "πρόβλημα" λυμαίνεται την Αμερική (βόρεια και Νότια)τον Καναδά, την Αυστραλία, την Ιταλία, την Γερμανία και την Γαλλία, όπου και ετέθη προς συζήτηση στην εθνοσυνέλευση.
    Γέφυρες αγάπης προς την Εκκλησία της Ρώμης ο Πατριάρχης της Ορθοδοξίας, αλλά ρήξεις και μοχθηρία με αδελφούς Ορθοδόξους και όχι μόνο του "ανθρωποφαγικού Μοσκόβου",αλλά και άλλους και εδώ,ομαίματους ΄Ελληνες και μάλιστα με τον τραγικά για το ΄Εθνος εκλιπόντα Αρχιεπίσκοπο-Εθνάρχη Χριστόδουλο, τον οποίον έφτασε να πάψει να μνημονεύει στις λειτουργίες του.
    Αμφιβάλλω όμως τα μέγιστα ότι για τον Βαρθολομαίο είναι που κόπτεστε, σε βαθμό δυσφήμισης του επίσημου οργάνου της γαλλικής Ντεγκωλικής πατριωτικής παράδοσης και της μόνιμης συνεργάτιδάς του, Γαλλίδας καθηγήτριας του Δικαίου, επειδή συμβαίνει να κατοικεί και να διδάσκει από 15ετίας στην Μόσχα.
    Πολύ αινιγματικό, λοιπόν, το κενό, αυτών των λατινικών αρχικών ,κύριε a.z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ξεπερνουν οι εριδες την κοινη λογικη..Το ποιος φερνει βροχη η χιονι.Η χωρα μας χανεται ..Μεινετε στα πολυ γενικα κι αφηστε τα πολλα πολλα ιστορικα τα μυρια...τα χωρις τελος ..νοημα ..και συνοπτικο κυριο συμπερασμα.Εκανε ανοησια ο Πατριαρχης ..ειναι εξοφθαλμο...Δεν ειχε καμμια δουλεια εκει στο θεμα και ειδικα τωρα. Η Ελλαδα καιγεται.Η χαζος ειναι η ..βαλτος ! Και στα δυο ..ειναι ανεπαρκης σαν ατομο.Τωρα που φταιει η Μοσχα...αδυνατω να δω.Τον επιτεθηκε η Μοσχα καπου ?? Τωρα κοντα ? Οχι.......Εεε τι θελει αυτος ???Μα το κανει απο χαζομαρα τωρα ?? Δυσκολο να το πεις.Πιο πιθανον ειναι βαλτο !! Απο ποιον ?? Γιατι ?? Για την ...Ουκρανια !!!! Αλλα αντι αλλων.Βρε ...εκει που καιει φωτια...ριχνει βενζινη ??? Εκει !! Τωρα ??? Τωρα !! Λοιπον ....γαιδαρος στα κεραμιδια !!!! Η μπουφος ??.....Γαιδαρος !!!! Ποιος ...γκαριζει εκει ???.......Μας ξεκουφαναν τα γαιδουρια του Ατλαντικου !! "" η Μοσχα...η Μοσχα...η Μοσχα...φταιει για ολα !" ......Βρε ...αι σιχτιρ.....δεν ειμαστε τοσο γκαγκαδες !!! Αυτα τα καθηκια ...δεν φταινε ποτε πουθενα !!! Ας επικεντρωθουμε στην χωρα μας ..κι ο Ποροσενκο να παει για γρουβες !!! Ειναι και να γελας καπου...αναγνωρισε ...την Αλ Καιντα της ..Ουκρανιας !! Τι να πεις στον ανθρωπο....??...Της Κινας την εκκλησια ποτε ??? Αργει εε ?? Αν γινει τιποτε με την Ταιβαν....τακα τακα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημήτρη και η Μόσχα έχει ευθύνη στο λέω με όλο τον σεβασμό, ξέρεις πως σε εκτιμώ και το λέω και γεμίζει η καρδιά μου! 2 γαϊδαροι, μαλώνουνε σε ξένο αχυρώνα, στην προκειμένη φάση των πιστών...την καλησπέρα μου φιλε κι αν θες σοβαρά το λέω έρχομαι για τα ρόδια 3 μέρες κα ιθα μείνω σε ξενοδοχείο μην νοιάζεσαι με έξοδα δικά μου να βοηθήσω!Όλη μέρα κοφίνι δεν νιώθω...θα χαρώ...

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.