7/11/18

Ανάλυση: Σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας, ένα ακόμη επικοινωνιακό πυροτέχνημα


Επειδή δεν έχει ξεκινήσει η περίοδος νηστείας, πρέπει να ανοίγουν σαμπάνιες στην Μονή Πετράκη. Κι αυτό διότι είναι λεόντειος η συμφωνία που επέτυχε ο Αρχιεπίσκοπος με τον πρωθυπουργό. Για την ακρίβεια η ελληνική Πολιτεία τα έδωσε όλα για να μην αντιδράσει η Εκκλησία σε κάποια πιθανή ρητή πρόβλεψη στο Σύνταγμα περί «ουδετερόθρησκου κράτους». Λέμε ρητή, διότι αυτό ήδη προβλέπεται από το άρθρο 13 παρ. 1 του Συντάγματος το οποίο ορίζει ότι: «η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός».
Συνεπώς η λειτουργική ουδετερότητα του Συντάγματος δεν περίμενε τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για να κατοχυρωθεί. Ορθώς επεσήμανε ο καθηγητής της Νομικής κ. Σπύρος Βλαχόπουλος (Καθημερινή 31.10.2018) ότι η ουδετερότητα του κράτους είναι από κάποιους ζητούμενο μόνο σε συμβολικό επίπεδο. Γι' αυτούς δεν μπορεί το Σύνταγμα ενός ουδετερόθρησκου κράτους να ξεκινά με «Eις τo όνoμα της Αγίας και Oμooυσίoυ και Aδιαιρέτoυ Tριάδoς». Το Σύνταγμα είναι ο θεμελιώδης νόμος όλων των Ελλήνων (είτε πιστεύουν στην Αγία Τριάδα, είτε όχι) και επιπλέον τα Συντάγματα φτιάχνονται στο όνομα του Λαού για τους Πολίτες και όχι στο όνομα κάποιας μεταφυσικής οντότητας. Κι όμως ούτε αυτό κατέστησε σαφές ο πρωθυπουργός στον Αρχιεπίσκοπο. Ίσως γι' αυτό ο τελευταίος, ανάμεσα στις δεκάδες ευχαριστίες προς τον πρωθυπουργό, τον ευχαρίστησε και επειδή συμφώνησε να μην αλλάξει το προοίμιο του Συντάγματος. Μάλλον αυτή η διαπραγμάτευση κράτησε λιγότερο από 18 ώρες...
Το θετικό είναι ότι πιθανότατα θα αλλάξει το άρθρο 3 του Συντάγματος, ένα από τα πολλά που σηματοδοτούν τον συγκεντρωτισμό του κράτους και φτιάχτηκε για να ελέγχει η ελληνική Πολιτεία την Εκκλησία. Όπως γράφαμε την περασμένη Κυριακή, δεν υπάρχει λόγος να έχουμε ένα τόσο λεπτομερές Σύνταγμα που θα προβλέπει ότι «ότι η Εκκλησία «διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο...» (Καθημερινή 5.11.2018) Υπάρχει βεβαίως το σημαντικό ερώτημα που έθεσε ο καθηγητής Νομικής κ. Γιάννης Κτιστάκις αν και κατά πόσο υπήρξε διαβούλευση και με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, στο οποίο ανήκουν οι Μητροπόλεις των Νέων Χωρών (Ήπειρος, Μακεδονία, Θράκη και νησιά του Β. Αιγαίου), το Άγιο Όρος, τα Δωδεκάνησα και η Κρήτη. («Τρία θεμελιώδη ελαττώματα της συμφωνίας Τσίπρα-Ιερώνυμου», (eΚαθημερινή 7.11.2018). Ελπίζουμε ότι το έχει κάνει ο Αρχιεπίσκοπος διότι το Μέγαρο Μαξίμου δεν έδειξε ποτέ τέτοια επιμέλεια και προετοιμασία. Και η διαβούλευση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν είναι κάτι το τυπικό. Όταν περιμένουμε τον σεβασμό από το τουρκικό κράτος, δεν μπορούμε να κανονίζουμε τα του Πατριαρχείου χωρίς το Πατριαρχείο.
Ο ανιστόρητος πρωθυπουργός δέχθηκε ότι «το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει ότι ανέλαβε τη μισθοδοσία του κλήρου, ως με ευρεία έννοια, αντάλλαγμα για την εκκλησιαστική περιουσία που απέκτησε», κάτι που ο κ. Κτιστάκις αποδεικνύει ότι είναι ψεύδος: «το 1945 προβλέφθηκε για πρώτη φορά η μισθοδοσία των εφημέριων από το Δημόσιο (Α.Ν. 536/1945). Σε αντιστάθμισμα της δαπάνης αυτής επιβλήθηκε με τον ίδιο νόμο (α) η υποχρεωτική είσπραξη του 25% των τακτικών εσόδων των ενοριακών ναών από το Δημόσιο το 1945 προβλέφθηκε για πρώτη φορά η μισθοδοσία των εφημέριων από το Δημόσιο (Α.Ν. 536/1945). Σε αντιστάθμισμα της δαπάνης αυτής επιβλήθηκε με τον ίδιο νόμο (α) η υποχρεωτική είσπραξη του 25% των τακτικών εσόδων των ενοριακών ναών από το Δημόσιο και (β) η υποχρεωτική ετήσια εισφορά όλων των ορθόδοξων οικογενειών στην ενορία τους».
Με άλλα λόγια στην Ελλάδα ίσχυε σε πιο απλουστευμένη μορφή κάτι σαν το Γερμανικό ουδετερόθρησκο σύστημα, αυτό που ενέκρινε με τις δηλώσεις του (6.11.2018) ο Αρχιεπίσκοπος. Εκεί, οι πιστοί κάθε δόγματος συμπληρώνουν στην φορολογική τους δήλωση το θρήσκευμα τους κι ένα ποσοστό των φόρων που πληρώνουν πηγαίνουν για την λειτουργία της εκκλησίας που επιλέγουν. Αυτό είναι εντελώς διαφορετικό από το να πληρώνουν άπαντες -πιστοί και μη, αλλόπιστοι και άθεοι- 200 εκατομμύρια ετησίως, δίχως να έχουν ερωτηθεί.
Αλλά ακόμη και το μύθευμα «μισθοδοσία αντί περιουσίας» πάσχει πολλαπλώς. Πρώτον το κράτος πληρώνει τους ιερείς επί 73 χρόνια. Έδωσε δηλαδή μέχρι σήμερα, με σημερινές τιμές, περί τα 15 δισ. ευρώ. Πόση επιτέλους είναι αυτή εκκλησιαστική περιουσία, κλάσμα της οποίας το κράτος «απέκτησε έναντι ανταλλάγματος που υπολείπεται της αξίας της»; Κανείς δεν ερώτησε, ούτε μέτρησε. Θα συμφωνήσουμε ότι για την εκκλησία ισχύει το Πίστευε και μη Ερεύνα, αλλά ισχύει και για την κυβέρνηση (και δη Αριστερή, τρομάρα μας!) που πρέπει να λογοδοτεί στους πολίτες της;
Δεύτερον και κυριότερο: πόθεν αυτή η ατράνταχτη περιουσία; Σε αυτό η Εκκλησία μάς σέρνει στα τρίσβαθα της ιστορίας δηλώνοντας ότι ήταν δωρεές με χρυσόβουλα Βυζαντινών Αυτοκρατόρων και Οθωμανών Σουλτάνων. Έτσι είναι, αλλά οι αυτοκράτορες και οι Σουλτάνοι δεν την είχαν απότ ον πατέρα τους. Την δήμευαν δια των όπλων για να την δώσουν στους υποτακτικούς τους. Βεβαίως, θα πουν κάποιοι, ότι «ήταν άλλες οι κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές σχέσεις εκείνης της εποχής». Ακριβώς το ίδιο λέμε και συμπληρώνουμε ότι αυτές οι κοινωνικές σχέσεις άλλαξαν με τις μεγάλες επαναστάσεις του 19ου αιώνα, μία εκ των οποίων ήταν η Ελληνική του 1821.
Καθημερινή

6 σχόλια:

  1. 1)"...πρέπει να ανοίγουν σαμπάνιες στην Μονή Πετράκη"
    Μάλλον εξ΄ιδίων κρίνει τα αλλότρια.

    2)Μακεδονικά μυστήρια

    ΠΑΣΧΟΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ 12.01.2018

    http://www.kathimerini.gr/943024/opinion/epikairothta/politikh/makedonika-mysthria

    ... Κάπως έτσι λειτουργούν και οι πατριδολάτρες, με το αζημίωτο. Ουρλιάζουν δέκα χρόνια μετά την απόφαση του Βουκουρεστίου, να αποδεχθεί δηλαδή η Ελλάδα τη σύνθετη ονομασία της ακατονόμαστης γείτονός μας. Το γεγονός ότι οι ίδιοι δέχονται τη σύνθετη ονομασία με πολιτικό προσδιορισμό, Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, είναι ακόμη μία ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, που σίγουρα θα μελετήσουν οι ψυχολόγοι του μέλλοντος. Ισως και οι ψυχίατροι...
    ...
    Το τρίτο μακεδονικό μυστήριο αφορά την ανάμειξη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ). Βεβαίως όλοι μπορούν να εκφράσουν το κοντό και το μακρύ τους επί παντός· στα καφενεία της επικράτειας σχολιάζονται οι εξελίξεις στο Ιράν, στο Αφγανιστάν, στην Κίνα και αλλαχού. Αλλά η ΔΙΣ εμφανίζεται επισπεύδουσα διότι «συμμεριζομένη την αγωνία των Ιεραρχών που διαποιμαίνουν τις Ιερές Μητροπόλεις στην περιοχή της Μακεδονίας, αλλά και του λαού, με Απόφασή Της υπενθυμίζει ότι η Εκκλησία έχει μαρτυρήσει με το λόγο και το αίμα κλήρου και λαού την ελληνικότητα της Μακεδονίας από αρχαιοτάτων χρόνων, γι’ αυτό και δεν μπορεί να αποδεχθεί την απονομή του όρου “Μακεδονία” ή παραγώγου του ως συστατικού ονόματος άλλου Κράτους, το οποίο θα έχει επιπτώσεις και στην ονομασία της σχισματικής αυτοαποκαλούμενης Εκκλησίας της “Μακεδονίας”».
    ...

    3)Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος με την πατριωτική στάση της στα εθνικά θέματα, φαίνεται να ενοχλεί πολύ.
    Δέν είναι μόνο ο Σύ.ριζ.α. που σφοδρά την πολεμεί, αλλά και η Νέα Τάξη Πραγμάτων, της αντίχριστης "Νέας Εποχής".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΜΠΟΛΣΕΒΙΚΟΙ ΚΥΝΗΓΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΟΠΩΣ ΕΠΙ ΛΕΝΙΝ ΚΑΙ ΡΟΒΕΣΠΙΕΡΟΥ.

      Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ απαντά στον Πρόεδρο της ΔΗΜ. ΑΡ. για την μισθοδοσία του Κλήρο
      ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
      ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
      Ἀκτὴ Θεμιστοκλέους 190, 185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ, Τηλ. +30 210 4514833, Fax +30 210 4518476 e-mail: impireos@hotmail.com
      ᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 12ῃ Σεπτεμβρίου 2012
      Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
      ¬Ὁ Ἐντιμότατος κ. Φώτης Κουβέλης, Πρόεδρος τοῦ κόμματος τῆς ΔΗΜ.ΑΡ. καί ὁ κομματικός σχηματισμός του ἐμμένει μετά πείσματος μεταξύ τῶν ἰσοδυνάμων μέτρων 4,4 δισεκατομμυρίων Εὐρώ τά ὁποῖα προτείνει διά τήν ἀντικατάσταση ἐπιλογῶν τοῦ πακέτου τῶν 11,6 δισεκατομμυρίων Εὐρώ πού ἀπαιτεῖ ἡ Τρόϊκα γιά νά συνεχίση τό πρόγραμμα στήριξης τῆς Ἑλληνικῆς οἰκονομίας μέ τήν παροχή τῆς ἑπομένης δόσεως, νά συμπεριλαμβάνη ὡς ἰσοδύναμο μέτρο τήν πληρωμή κατά 50% τῆς μισθοδοσίας καί τῶν συντάξεως τῶν Κληρικῶν ἀπό τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἀναφέρων χαρακτηριστικῶς γιά νά δημιουργηθῆ καί ἡ σχετική ἀτμόσφαιρα, ὅτι ὁ Προϋπολογισμός τοῦ Δημοσίου θά ἐλαφρυνθῆ κατά 132 ἑκατομμύρια Εὐρώ.
      Ἐπ’ αὐτῆς τῆς συνεχῶς προπαγανδιζομένης προτάσεως τῆς ΔΗΜ.ΑΡ. ἔχομε νά παρατηρήσωμε τά κάτωθι:
      1. Ἡ ΔΗΜ.ΑΡ. συνεστήθη ὡς κόμμα ἀριστεροῦ πολιτικοῦ λόγου, πού ἀποδέχεται στήν ἱδρυτική της διακήρυξη τόν Εὐρωπαϊκό προσανατολισμό τῆς Χώρας καί φυσικά τό Εὐρωπαϊκό κεκτημένο καί τίς συνταγματικές προβλέψεις καί τά ἀνθρώπινα δικαιώματα.
      2. Ὁ ἐγκρατής περί τήν νομική ἐπιστήμη κ. Κουβέλης γνωρίζει καλῶς ὅτι ἡ μισθοδοσία τοῦ ἱεροῦ Κλήρου τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, δέν ἀποτελεῖ χαριστική πρᾶξι ἤ ἔστω πρᾶξι ἀναγνώρισης τῆς μοναδικῆς συμβολῆς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας στήν διατήρησι τῆς ἐθνικῆς ἰδιοπροσωπείας καί στήν διάσωσι τῆς ἐθνικῆς ταυτότητος κάτω ἀπό τῶν 500 ἐτῶν βάναυσο, ἐγκληματικό ὀθωμανικό καί ἰσλαμικό ζυγό, ἀλλά ἀποτελεῖ συμβατική ὑποχρέωση τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους, ὅπως ἐξαιρέτως ἔχει ἀποδείξει ὁ Μακ. Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ διά προσφάτως κυκλοφορηθέντος ἔργου του γιά τήν ἀπό τοῦ ἔτους 1833 περιέλευσι τοῦ 96% τῆς συνόλου ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας στό Ἑλληνικό Δημόσιο. Στό σημεῖο αὐτό εἶναι εὔλογο νά εἰπωθῆ ὅτι δικαιολογημένως οἱ ἐκπρόσωποι τῆς Τρόϊκα διερωτῶνται γιά τήν ἀνάληψη ἀπό τό Ἑλληνικό Κράτος τῆς μισθοδοσίας τοῦ Ὀρθοδόξου Κλήρου διότι γιά τό νομικό πολιτισμό τους τυγχάνει ἄγνωστη καί ἀδιανόητη ἡ διαχρονική πρακτική τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους ἁρπαγῆς τῆς Ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας καί ἑπομένως ἡ ἀναπόδραστος ὑποχρέωσι του ἐλλείψει οἰκονομικῶν δυνατοτήτων τῆς Ἐκκλησίας νά μισθοδοτεῖ τούς λειτουργούς της. Διηκόνησα ἐπί διετία στήν πέμπτη Ἤπειρο καί εἰλικρινῶς ἔκπληκτος διεπίστωσα ὅτι ἀπό τά 100Km διαμέτρου τῆς πόλεως τῆς Ἀδελαΐδος, Πρωτευούσης τῆς Πολιτείας τῆς Ν. Αὐστραλίας, στήν ὁποία ζοῦσα, τά 25Km ἀνήκαν στήν Ρωμαιοκαθολική καί τήν Ἀγγλικανική Θρησκευτική κοινωνία χωρίς ποτέ κανείς νά διανοεῖται τήν ἁρπαγή τῶν περιουσιακῶν αὐτῶν στοιχείων ἤ νά τά ἀμφισβητῆ.

      Διαγραφή
    2. 3. Ὡσαύτως ὁ ἐγνωσμένος γιά τή νομική τοῦ ἐπάρκεια κ. Κουβέλης γνωρίζει καλῶς ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἁπαρτίζεται κατά τό Σύνταγμα καί τούς Νόμους τοῦ Κράτους (Ν. 590/1977 κλπ) ἀπό ΝΠΔΔ, τίς Ἱ. Μητροπόλεις, οἱ ὁποῖες ἑκάστη εἶναι αὐτοδιοίκητο καί ἀνεξάρτητο Νομικό Πρόσωπο καί ἑπομένως οὐδεμία νομική δυνατότης ὑφίσταται νά ἀναλάβη τά οἰκονομική βάρη μιᾶς ἑτέρας Μητροπόλεως λ.χ. ἡ Ἱ. Μητρόπολις Πειραιῶς. Εἰδικώτερα ἡ Ἱ. Μητρόπολη Πειραιῶς κατά τό οἰκονομικό ἔτος 2011 στόν ἰσολογισμό της ἐνέγραψε στό κεφάλαιο ἐσόδων τό συνολικό ποσό τῶν 439.529,34 Εὐρώ καί ἀντιστοίχως γιά τό μεικτό συνολικό ποσό τῶν ἀποδοχῶν τῶν Ἐφημερίων, Ἱεροκηρύκων καί Ἐκκλησιαστικῶν Ὑπαλλήλων τό Ἑλληνικό Δημόσιο κατέβαλε τό συνολικό ποσό τῶν 2.423.868,39 Εὐρώ. Συνεπῶς ἡ Ἱ. Μητρόπολις Πειραιῶς θά ἔπρεπε κατά τήν ἄποψη τῆς ΔΗΜ.ΑΡ. νά καταβάλη ἀπό τό σύνολο τῶν ἐσόδων της τῶν 439.529,34 Εὐρώ τό ποσόν τοῦ 1.211.934,19 Εὐρώ. Ἐρωτᾶται ὁ σοφός κ. Κουβέλης ἔχει καμμία λύση αὐτοῦ τοῦ ἀπιθάνου οἰκονομικοῦ προβλήματος;
      4. Ἡ Ἱ. Μητρόπολη Πειραιῶς συνεστήθη τό ἔτος 1962 ἀποκοπεῖσα ἐκ τῆς τότε Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καί στήν κανονική της δικαιοδοσία θά ἀνῆκε ἡ Ἱ. Μονή Ἁγ. Σπυρίδωνος Πειραιῶς, τῆς ὁποίας ἡ συνολική Ἐκκλησιαστική περιουσία κατελάμβανε ὁλόκληρη τήν Πειραϊκή χερσόνησο καί ἐδημεύθη ἐξ ὁλοκλήρου ὑπό τοῦ Βαυαροῦ Ἀντιβασιλέως Ἄρμανξσμπεργκ διά σχεδίου Διατάγματος τῆς Ἀντιβασιλείας τό 1833, πού οὐδέποτε ἔγινε Νόμος τοῦ Κράτους διότι δέν ὑφίσταται σχετικό ΦΕΚ, ὁμοῦ μετά τῆς περιουσίας ἑτέρων 427 Ἱ. Μονῶν τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐπικρατείας. Γιά τόν λόγο αὐτό ἡ πόλη τοῦ Πειραιῶς ἀνεκήρυξε ὡς πολιοῦχο αὐτῆς, παρ’ ὅτι λιμένας, τόν Ἅγιο Σπυρίδωνα καί ὄχι τόν Ἅγιο Νικόλαο, πού θά προσιδίαζε στόν χαρακτήρα της. Ἔχοντες ὑπ’ ὄψιν τήν διάταξι τοῦ ἄρθρου 51 τοῦ εἰσαγωγικοῦ Ἀναγκαστικοῦ Νόμου 2783/1941 τοῦ Ἀστικοῦ Κώδικα: «Η απόκτηση κυριότητας ή άλλου εμπράγματου δικαιώματος πριν από την εισαγωγή του Αστικού Κώδικα κρίνεται κατά το δίκαιο που ίσχυε όταν έγιναν τα πραγματικά γεγονότα για την απόκτησή τους», καθώς καί τήν ἰδιότητα ΝΠΔΔ τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς, εἰς βάρος τοῦ ὁποίου δέν συντρέχουν κατά Νόμον ἡ ἔκτακτος ἤ ἡ τακτική χρησικτησία διευκολύνομε τόν κ. Φώτη Κουβέλη, ἐφ’ ὅσον ἐμμένει στήν θέση του, νά ἀναλάβη ἡ Ἱ. Μητρόπολη Πειραιῶς ἐξ ὁλοκλήρου τήν μισθοδοσία τοῦ Ἱ. Κλήρου καί τῶν ὑπαλλήλων Αὐτῆς ὑπό τήν λογικῶς καί νομικῶς κατά τά ἀνωτέρω ἀναντίρρητο προϋπόθεση ἐπιστροφῆς τῆς Ἐκκλησιαστικῆς της περιουσίας δηλ. ὁλοκλήρου τῆς Πειραϊκῆς χερσονήσου καί ἐπειδή αὐτό εἶναι ἐν τοῖς πράγμασι ἀδύνατον νά ἀποζημιωθῆ αὐτή ἡ περιουσία ἀναλόγως καί ἀναδρομικῶς, οὔτως ὥστε ὁ μέν μισθός τοῦ Ἀρχιερέως μετά 32 ἔτη ὑπηρεσίας ἀπό 1700 Εὐρώ καί τῶν ἱερέων ἀπό 650 ἕως 1200 Εὐρώ πού εἶναι σήμερα νά «ἐκτοξευθοῦν» σέ ὑπερπολλαπλάσια ποσά, ὅπως σχετικῶς θά ἀποφάσιζε μετά ἀπό σχετική προσφυγή τό Εὐρωπαϊκό Δικαστήριο ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων ἀκολουθοῦν τήν ἤδη ὑφισταμένη νομολογία του καί τίς γνωστές ἀποφάσεις του διά τόν περιώνυμο Νόμο Τρίτση (Ν. 1700/1987).

      Διαγραφή
    3. 5. Διερωτῶμαι ὅμως ἐν προκειμένῳ ὁ ἐξαίρετος κ. Κουβέλης καί τό κόμμα του γιατί δέν σκέφθηκαν ἀνάλογο μέτρο νά εἰσηγηθοῦν ὅσον ἀφορᾶ στίς μουσουλμανικές Μουφτεῖες καί στούς δῆθεν «ἱεροδιδασκάλους» τοῦ Ἰσλάμ; Τόσο μεγάλη συμπάθεια ἔχουν γιά μιά θρησκευτική παραδοχή πού ἔπνιξε στό αἷμα τό Γένος μας καί μεθοδικά καί ἀμεταμέλητα συνεχίζει στίς χῶρες τῆς ἐπιρροῆς της νά σφαγιάζει καί νά ἐξανδραποδίζει τούς χριστιανικούς πληθυσμούς. Παραλλήλως νά τονισθῆ ὅτι ἡ Ρωμαιοκαθολική «’Εκκλησία»τῆς Ἑλλάδος δέν ἔχει συνεισφέρει οἰκονομικῶς τό παραμικρόν στήν Ἑλληνική πατρίδα καί πεισμόνως ἀρνεῖται τήν πρόσκτηση χαρακτῆρος ΝΠΔΔ συκοφαντοῦσα τήν Χώρα ὅτι δῆθεν δέν τῆς παρέχει Νομική προσωπικότητα καί ἐπιδιώκουσα νά προσλάβη τήν ἀνύπαρκτη στό δικαιϊκό μας σύστημα νομική προσωπικότητα ἰδίου δικαίου καί ἑπομένως καλῶς οἱ θρησκευτικοί της λειτουργοί δέν μισθοδοτοῦνται ὑπό τοῦ Ἑλληνικοῦ Δημοσίου.
      6. Τέλος ὅσον ἀφορᾶ στό κόμμα τοῦ ΣΥΡΙΖΑ καί τό ΚΚΕ πού ὀνειρεύονται τήν μετατροπή τῆς Χώρας σέ Κούβα ἤ Β. Κορέα καί συνομιλοῦν μέ ἡμίτρελλους καί φασίστες σατραπίσκους τύπου Τσάβες, πού δολοφονοῦν ἀναίσχυντα τούς πολιτικούς τους ἀντιπάλους, τό Εὐρωπαϊκό κεκτημένο, τά συνταγματικῶς κατοχυρωμένα ἀνθρώπινα δικαιώματα ἐν οἷς καί ἡ ἰδιοκτησία εἶναι μεταφυσικῆς ὑφῆς πραγματικότητες!!! Συνεπῶς παρέλκει κάθε συζήτησις δι’ αὐτούς.
      Ο Μ Η Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ι Τ Η Σ
      + ὁ Πειραιῶς Σ Ε Ρ Α Φ Ε Ι Μ

      Διαγραφή
  2. Οἱ Βυζαντινοί Αυτοκράτορες δεν δήμευαν περιουσίες δια των όπλων για να την δώσουν σέ υποτακτικούς τους!
    Τόσο ἀνιστόρητες ἀπόψεις καί τόση σοβαρότητα!
    Γιά μερικά ΜΜΕ ἀλλά καί γιά ὁρισμένες ἐφημερίδες, ἰσχύει τοῦτο: Κατά τῆς Ἐκκλησίας ἤ/καί κατά τῆς Ἐλλάδος ἄς εἶναι τά ἄρθρα, καί ὅ,τι θέλουν ἄς λένε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Τσιπρας δεν ειναι τυχαίος.Ειναι εσφαλμένη η αντίληψη οτι ειναι αμόρφωτος.Ειναι παρά πολυ καταρτισμένος κατα τη γνώμη μου.Πολλες φορές οι τίτλοι και η ουσία δεν συνδέονται,Το θεμα το εχει μελετήσει.Ξερει πολυ καλα τι θελει ο σύγχρονος Ελλην ευρωπαίος προοδευτικής κατεύθυνσης ψηφοφόρος και του το δίνει επικοινωνιακως τηρώντας τυπικές αποστάσεις για το σύγχρονο Έλληνα Ευρωπαίο συντηρητικό.Αν και βλέπω πέρα απο επικοινωνιακές και μερικες ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που κανει στο θεμα.Επι παραδείγματι τι θα γινει αν αύριο το κράτος παύσει την επιχορήγηση στην Εκκλησία.Και επίσης μονο και μονο η «ιδιωτικοποίηση» του εκκλησιαστικού επαγγέλματος ειναι άκρως μεταρρυθμιστική και ουσιώδης πέρα απο επικοινωνιακά εύπεπτη για μεγάλο ακροατήριο.Παντως ανακατεύει πολυ δυνατά την τράπουλα ο Αλέξης χωρίς να ακολουθείται νοηματικως και επικοινωνιακως απο κανένα πολιτικό αντίπαλο με ολα τα κακα που αυτο συνεπάγεται για τη χώρα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.