3/11/18

Σύμφωνο Συνεργασίας υπέγραψαν ο Οικουμενικός Πατριάρχης και ο Πρόεδρος της Ουκρανίας

Τη βούλησή τους να εντείνουν τη συνεργασία μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Ουκρανικής Πολιτείας, στο πλαίσιο της διαδικασίας για την εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην ενιαία Ορθόδοξη Εκκλησίας της χώρας, επαναβεβαίωσαν ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Πέτρο Ποροσένκο, ο οποίος πραγματοποίησε σήμερα επίσκεψη στην Έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στο Φανάρι.
Ο Πρόεδρος Π. Ποροσένκο, ο οποίος συνοδευόταν από τους αντιπροέδρους της κυβερνήσεώς του, Stepan Kubiv και Gennadiy Zubko, τους υπουργούς Εξωτερικών, Pavlo Klimkin, 'Αμυνας, Stepan Poltorak, τον γενικό εισαγγελέα, Yuriy Lutsenko, πολυμελές κλιμάκιο συνεργατών του και τον πρέσβη της χώρας του στην 'Αγκυρα, Andriy Sybiga, έγινε εγκαρδίως δεκτός από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.

Αμέσως μετά την κατ' ιδίαν συνάντησή τους στο Πατριαρχικό Γραφείο, ο Οικουμενικός Πατριάρχης και ο Πρόεδρος της Ουκρανίας υπέγραψαν, ενώπιον των συνεργατών τους και των πολυάριθμων εκπροσώπων των ΜΜΕ, στην Αίθουσα του Θρόνου, διμερή Συμφωνία Συντονισμού και Συνεργασίας.

Ο Παναγιώτατος χαρακτήρισε ιστορική τη σημερινή ημέρα για τις σχέσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την Ουκρανία, ενώ για την υπογραφείσα Συμφωνία σημείωσε ότι «θα επισπεύσει την έκδοση του Τόμου αναγνωρίσεως της Αυτοκεφαλίας της Ορθοδόξου Εκκλησίας εις την Ουκρανία»:

«Αυτή η αυτοκεφαλία, την οποία τόσο ενθέρμως και με νοσταλγία περιμένατε επί σειράν ετών, για να μην πω και αιώνων, είναι δικαίωμά σας. Όπως ήτο δικαίωμα και όλων των άλλων λαών της Ανατολικής Ευρώπης, των Βαλκανίων, που οι Εκκλησίες τους έλαβαν την αυτοκεφαλία από τη Μητέρα Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως. Και είναι αποκλειστικό δικαίωμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κατά τους ιερούς κανόνες, να δίνει αυτή την αυτοκεφαλία όταν κρίνει σκόπιμο, όταν οι εκάστοτε συνθήκες θα έχουν ωριμάσει.

Είμαστε πεπεισμένοι, εδώ εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείο, ότι η απόφασίς μας θα οδηγήσει τον ουκρανικόν λαό και τους εκεί ορθοδόξους πιστούς εις την περαιτέρω ενότητα, την οποίαν εστερήθησαν τα τελευταία περίπου τριάντα χρόνια, και ότι η καινούργια Αυτοκέφαλος Εκκλησία της Ουκρανίας θα συσπειρώσει περί τον εαυτόν της σχεδόν όλους του Ορθοδόξους πιστούς της χώρας. Και έτσι αυτή η Εκκλησία, η Αυτοκέφαλος, θα εισέλθει στην οικογένεια των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών και θα εργαζόμεθα όλοι μαζί για το καλό των πιστών μας και για τη δόξα του ονόματος του Κυρίου».

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της Ουκρανίας για την παραχώρηση στη Μητέρα Εκκλησία του περικαλλούς Ι.Ν. του Αγίου Ανδρέου στο Κίεβο, «για να είναι εκεί η μόνιμος παρουσία της Μητρός σας Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως εις την Πρωτεύουσαν της Ουκρανίας», και εξέφρασε την ευχή «να με αξιώσει ο Κύριος να επισκεφθώ εις το εγγύς μέλλον, όπως ελπίζω, για μία ακόμη φορά, την ωραία και φιλόξενον χώραν σας (την Ουκρανία)». Ζήτησε δε, από τον Πρόεδρο Ποροσένκο να μεταφέρει σε ολόκληρο τον ουκρανικό λαό την ευλογία της Μητρός του Εκκλησίας και την αγάπη του Πατριάρχου.

Προηγουμένως, ο Πρόεδρος της Ουκρανίας χαρακτήρισε και εκείνος ιστορική τη σημερινή ημέρα: «Οι Ουκρανοί ήθελαν και προσεύχονταν για να έχουμε μια ενιαία, τοπική, αυτοκέφαλη Εκκλησία. Μετά το Πάσχα, 9 Απριλίου, σ' αυτό το γραφείο (σημ. εννοεί το Πατριαρχικό Γραφείο) συναντηθήκαμε με τον Παναγιώτατο και συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε για τη χορήγηση αυτοκεφάλου στην Ουκρανική Εκκλησία. Προσωπικά εγώ και η Βουλή κάναμε πολλά για να έχει ο ουκρανικός λαός το Αυτοκέφαλο. Όλη η Ιεραρχία της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, του Πατριαρχείου Κιέβου, της αυτοκεφάλου Εκκλησίας, μέρους της ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας, υπέγραψαν έκκληση προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο για χορήγηση του Αυτοκεφάλου και αυτό ήταν το όνειρο για 1.030 χρόνια ολόκληρου του ουκρανικού λαού. Εξ ονόματος του ουκρανικού λαού εκφράζω τη βαθιά ευγνωμοσύνη μου για αυτή τη σοφή απόφαση χορηγήσεως του Αυτοκεφάλου στην ενιαία Ορθόδοξη Ουκρανική Εκκλησία. Η συμφωνία την οποία σήμερα υπογράψαμε θα μας βοηθήσει ώστε πολύ σύντομα να χορηγηθεί ο Τόμος του Αυτοκεφάλου».

Επιπλέον, είπε, μεταξύ άλλων, ότι η Διμερής Συμφωνία που υπεγράφη θα βοηθήσει τον ουκρανικό λαό στον δρόμο προς την αυτοκεφαλία, θα σταματήσουν οι αιρέσεις, οι εντάσεις και θα κυριαρχήσει πάλι η ειρήνη στην Ουκρανία.

Στην κατ' ιδίαν συνάντησή τους, τον Οικουμενικό Πατριάρχη πλαισίωσαν ο Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ, ο Αρχιεπίσκοπος Παμφίλου Δανιήλ και ο Επίσκοπος Edmonton Ιλαρίων.

Ακολούθως, ο Οικουμενικός Πατριάρχης συνόδευσε τον Πρόεδρο της Ουκρανίας στο προσκύνημά του στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό, όπου και ενημερώθηκε από τον Μ. Σύγκελλο Αμβρόσιο για την ιστορία του και τα ιερά κειμήλια που φυλάσσονται σε αυτόν.

tvxs.gr/
ilarion
Για την Romfea.gr | Κορίνα Σαντοριναίου
"Πολιτική Συμφωνία" χαρακτήρισε την διμερή συμφωνία συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ Οικουμενικού Πατριαρχείου και Ουκρανίας που υπεγράφει σήμερα, Σάββατο 3 Νοεμβρίου στο Φανάρι, ο Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίωνας.
"Κατά τη γνώμη μου, οι τελευταίες κινήσεις του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής υπογραφής συμφωνίας, βρίσκονται εκτός κανονικού πεδίου και κινούνται σε πολιτικό επίπεδο" - δήλωσε ο Μητροπολίτης Ιλαρίωνας.
Επίσης ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ σχολιάζοντας την δήλωση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου ότι "είναι αποκλειστικό δικαίωμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά τους Ιερούς Κανόνες να δίνει αυτή την κατάσταση της Αυτοκεφαλίας όταν κρίνει σκόπιμο, όταν οι συνθήκες θα έχουν ωριμάσει" υπογράμμισε: "Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος εξέφρασε μια νέα μέθοδο, η οποία δεν είναι γνωστή στο παρελθόν όσον αφορά την δομή της Εκκλησίας. Αποφασίζουν μόνοι τους, και οι άλλοι απλά πρέπει να υπακούουν σιωπηλά, υποκλίνοντας τα κεφάλια με ιερό τρόμο. Δεν είναι πλέον "πρώτος μεταξύ ίσων" αλλά "πρώτος χωρίς ίσους".
Κλείνοντας ο Μητροπολίτης Ιλαρίωνας ανέφερε ότι "ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος για κάποιο λόγο βιάζεται να εκπληρώσει αυτή την διατάγη, όσο είναι Πρόεδρος στην Ουκρανία ο Πέτρο Ποροσένκο".
romfea.gr/
denisenko
Για την Romfea.gr | Κορίνα Σαντοριναίου

"Το λεγόμενο "Πατριαρχείο Κιέβου" απευθύνει έκκληση στην Βουλή της Ουκρανίας με αίτημα να υιοθετήσει νόμο για μια ενιαία Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ουκρανία, καθώς και την αλλαγή του ονόματος της Κανονικής Εκκλησίας σε Ρωσική Εκκλησία εν Ουκρανία" δήλωσε ο Επικεφαλής του "Πατριαρχείου Κιέβου" Φιλάρετος στο Ράδιο Liberty.
"Στην Ουκρανία υπάρχει μια Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία και η Ρωσική Εκκλησία κρύβεται κάτω από το όνομα Ουκρανική, διότι ουσιαστικά είναι Ρώσικη. Γι' αυτό ζητούμε από την Ουκρανική Βουλή να εγκρίνει σχετικό νόμο ότι στην Ουκρανία θα υπάρχει μια κανονική Εκκλησία και η δεύτερη να ονομάζεται Ρωσική εν Ουκρανία, αφού και οι λειτουργίες και τα μυστήρια είναι στην Ρωσική" - τόνισε ο Επικεφαλής Φιλαρέτος Ντενισένκο.
Επίσης ο Φιλάρετος Ντενισένκο ανέφερε ότι "όσοο απευθύνουν έκκληση στον Οικουμενικό Πατριάρχη θα μπορέσουν να συμμετάσχουν στο Συμβούλιο των Επισκόπων, το οποίοι αποκλείει την παρουσία του Μητροπολίτη Ονουφρίου."
simfonia1Reuters
Για την Romfea.gr | Κορίνα Σαντοριναίου
Η διμερή συμφωνία συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ Οικουμενικού Πατριαρχείου και Ουκρανίας, που υπέγραψε ο Πρόεδρος της Ουκρανίας και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος στο Φανάρι δεν σημαίνει δημιουργία Ενιαίας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας στην Ουκρανία.
Αυτό δήλωσε πριν από λίγο στα ΜΜΕ ο Επικεφαλής του Συνοδικού Τμήματος για τις σχέσεις Εκκλησίας και Κοινωνίας, Βλαντιμίρ Λεγκόϊντα, με αφορμή την σημερινή επίσκεψη Ποροσένκο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
"Η υπογραφή συμφωνίας... δεν σημαίνει τη δημιουργία μιας ενιαίας Ουκρανικής Εκκλησίας. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει τίποτα ιδιαίτερο για να σχολιάσουμε » - δήλωσε ο Βλαντιμίρ Λεγκόϊντα.
Σύμφωνα με τον Λεγκόιντα, η υπογραφή συμφωνίας αφορά την συνεργασία Ουκρανίας και Οικουμενικού Πατριαρχείου και τίποτα παραπάνω.

14 σχόλια:

  1. Τό Βατικανό ἐν δράσει...
    Κονκορδᾶτο, τελευταίως εἶχε ὑπογράψει ὁ Μουσολίνι μέ τόν Πάπα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπογραφει ο..Θεος ...συμφωνιες με ...τον ...Ποροσενκο ? Αν δεν απατωμαι τον Θεο δεν εκπροσωπει ο Πατριαρχης ? Ωρα ειναι με το χαρτι αυτο ο Ποροσενκο να παει τον ...Θεο ..στην Χαγη ...αν μπουκαρουν ...οι Ρωσοι ...σαν αθετηση συμφωνιας εγγραφου.... οτι θαχει αιωνια την προστασια Του....

      Διαγραφή
    2. Ἔχεις Δημήρη Κ., Μωαμεθανική ἀντίληψη περί Θεοῦ. Μιλᾶμε γιά παπική....

      Διαγραφή
    3. Εγω κ.Νικο ?? Οι παπες δεν δινουν χαρτια και συμφωνιες ? Εδωσα εγω χαρτι ? Ειναι πνευματικη η εκκλησια μας ? Ειναι....Τι συμφωνιες κανει ο Πατριαρχης με πολιτικες εξουσιες κοσμικες και δη...νεοναζι ? Ειναι κρατος το πστριαρχειο ? Ελεγαν πως μονο το Βατικανο ειναι...Εχουμε μεταλλαξη ?? Ποθεν προερχομενη ?? Εκ Θεου ζωντος ?

      Διαγραφή
    4. Τα κονκορδατα του Βατικανου : 1929 με Μουσολινι και 1933 με τον Χιτλερ..Πασα ομοιοτητα με το Γ Ραιχ της Ουκρανιας ειναι τυχαια...Υστερα ηλθε ο πολεμος...για την ειρηνικη συνυπαρξη των Εθνων...και των εκκλησιων..

      Διαγραφή
  2. Άριστα έπραξε ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Τις Ευλογίες της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας να έχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίς ευλογίες τίς ζητᾶμε, ἀκόμη..., ἀλλά ὄχι καί νά μην μιλᾶμε.
      Δέν ἔπραξε ἄριστα.
      Ἡ ἀπόφασή του δυστυχῶς θά προκαλέσῃ συγκρούσεις και θανάτους ὀρθοδόξων χριστιανῶν
      ἀπό τούς οὐνίτες καί ἀπό τούς ἐκείνους τούς τάχα ὀρθοδόξους πού ἔχουν φυσικά κολλήσει στόν Φιλάρετο γιά νά ἐλέγχουν τήν Ὀρθοδοξία σέ ὅλη τήν Οὐκρανία.

      Δέν ὑπάρχει Οὐκρανικό "ἔθνος" χωριστό ἀπό τό Ρωσικό ἔθνος, παρά ἕνα πολιτικό καί στρατιωτικό κατασκεύασμα προπαγάνδας μέ τό ὄνομα Οὐκρανία. Βιάσθηκε ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης ὁδηγούμενος ἀπό κακούς συμβούλους.

      Ἡ ὕπαρξη αὐτοκέφαλης ἐκκλησίας, στήν άποσπασμένη ἀπό τήν Ρωσία περιοχή τῆς Οὐκρανίας, θά εἶναι μόνιμη πηγή πολιτικῶν καί ἐκκλησιαστικῶν ἀνωμαλιῶν, ἀφοῦ ἡ ἴδια ἡ ὕπαρξη οὐκρανικοῦ ἔθνους εἶναι τόσο ψεύτικη ὅσο ἡ ὕπαρξη μακεδονικοῦ ἔθνους στά Σκόπια.
      Φυσικά εἴτε ἔχει δρομολογήσει καί τήν ἀπόσχιση τῆς Μακεδονίας μας ἀπό τήν Ἐλλάδα εἴτε ἐνεργεῖ ἀφελῶς ἀπό πολτική ἄποψη, καί θά πιεσθῆ θά τό κάνῃ ὁ διάδοχός του.

      Ἄν ἀρχίσῃ νά ἀναγνωρίζεται αὐτοκεφαλία σέ τεχνητά ἔθνη, φτιαγμένα ἀπό τήν παγκοσμιοποίηση...., ἀλίμονο στούς ἱστορικούς ὀρθοδόξους χριστιανικούς λαούς.

      Διαγραφή
  3. Δεν πρόκειται να ασχοληθούμε άλλο! Ο καθένας ξέρει πολύ καλά τα λάθη του! Εμείς ξέρουμε πολύ καλά τι θα κάνουμε! Στην ώρα του Ο Υπέρτατος Κριτής όλων θα αποδώσει στον καθένας μας ότι του αναλογεί! Ο κύκλος αυτός όσο συνεχίζει έτσι μόνον κακό κάνει! Όσα συνέβησαν τα έχουμε επεξεργαστεί και ο καθένας έβγαλε τα συμπεράσματά του! Κάθε σχόλιο κι ένας κόσμος! Άλλοι με τον Παναθηναικό άλλοι με τον Ολυμπιακό, κανένας με το αθλητικό ιδεώδες! Άλλοι με τον Συριζανέλ άλλοι με τον Κούλη, κανένας με την Ελλάδα! Άλλοι με τον Οικουμενικό, άλλοι με τον Μόσχας, κανένας με τον Χριστό, τους Αποστόλους, τους Αγίους.🇬🇷🇬🇷🇬🇷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τον τελευταίο αιώνα, η ανθρωπότητα έζησε μεγάλα γεγονότα που επηρέασαν και τα εκκλησιαστικά πράγματα. Στη Ρωσία είχαμε την επιβολή του άθεου σταλινικού καθεστώτος, που εκτός των άλλων παγίωσε ένα διαρκή εμφύλιο, εντός και εκτός της Εκκλησίας. Υπήρξε ένας μόνιμος διχασμός, πρώτα σε πολιτικό επίπεδο (άθεοι μπολσεβίκοι και αντιφρονούντες, κυρίως πιστοί) και ένας δεύτερος ενδοεκκλησιαστικός.
    Η Ουκρανία δεν δέχτηκε την κολεκτιβοποίηση, και αυτό προκάλεσε την εξόντωση του λαού από λιμό, αφού τους πήραν όλα τα σιτηρά με αποτέλεσμα γύρω στα 7 εκατομμύρια νεκροί μέσα σε 5 μήνες.
    Οι διωγμοί και οι διαιρέσεις συνεχίστηκαν και διατηρήθηκε μια ταραγμένη κατάσταση για δεκαετίες που όπως είναι αναμενόμενο, έχει αφήσει κατάλοιπα παρά την αλλαγή του καθεστώτος.
    Οι άνθρωποι σε όλη την Ρωσία ήταν διχασμένοι και πολιτικά και εκκλησιαστικά.
    Ο Στάλιν διέσπασε την Εκκλησία, δημιουργώντας την λεγόμενη «Ζώσα Εκκλησία», αποτελούμενη από διάφορους κόλακες και βολεμένους κληρικούς, που δεν δίστασαν να κάνουν και δολοφονίες, συνεργάστηκαν με το καθεστώς και έφτασαν στο σημείο παρά τις χιλιάδες ομαδικές εκτελέσεις και εξορίες στη Σιβηρία, τις τεράστιες καταστροφές Ναών, και την ιεροσυλία απέναντι σε λείψανα Αγίων και ιερών κειμηλίων του Ρώσικου μοναχισμού, να δηλώσουν ότι «το κομμουνιστικό καθεστώς πραγματώνει εδώ στη γη με πολιτικά μέσα τα ιδεώδη της Βασιλείας των Ουρανών» (!).
    Δυστυχώς το Οικουμενικό Πατριαρχείο και συγκεκριμένα ο Πατριάρχης Μ.Μεταξάκης, εκείνα τα χρόνια είχε υποστηρίξει την «Ζώσα Εκκλησία», που ήταν η αιτία διχασμού των πιστών,
    και είχε καταδιώξει μάλιστα και άγιους ανθρώπους όπως τον Άγιο Λουκά τον ιατρό.
    Αργότερα μετά το τέλος του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου ο Πατριάρχης Αθηναγόρας συγκλίνοντας με τη θέληση των Αμερικανών, πιθανόν επειδή χρειαζόταν την προστασία τους, μας έβαλε στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, γυρνώντας την πλάτη στη Ρωσική Εκκλησία, βάζοντάς μας σε μια πορεία συγχρωτισμού με τις δυτικές «ομολογίες»-αιρέσεις, ακολουθώντας πολλές φορές τις επιλογές και αποφάσεις του ΠΣΕ [έφτασαν στο σημείο οι Ορθόδοξοι να συμμετέχουν σε συμπροσευχές όχι μόνο με ετερόδοξους, αλλά με βουδιστές, Ινδιάνους σαμάνους, με συμμετοχή ακόμα και μιας «Ένωσης Μαγισσών» (!) στην Ασίζη της Ιταλίας], στο όνομα της «ειρηνικής συνύπαρξης», εμπλέκοντας τις κοινωνικές σχέσεις με τις πνευματικές.
    Μετά από δεκαετίες υποτιθέμενων διαλόγων και συγχρωτισμού, καταλήξαμε στην Σύνοδο της Κρήτης στην οποία εκθειάστηκε το Π.Σ.Ε. και έγινε αποδοχή της «ιστορικής ονομασίας» ως «Εκκλησίες», για τους ετερόδοξους και αιρετικούς.
    Η στάση και η γραμμή που τήρησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, είχε πολιτικά κυρίως κριτήρια [σε κάποιες περιπτώσεις και ιδεολογικά], και αυτό έβλαψε πολύ σε πνευματικό επίπεδο.
    Προωθήθηκε χωρίς αντιστάσεις ο ιδεολογικός συγκρητισμός, ως βασικός πυλώνας της παγκοσμιοποίησης. Οι διαχωριστικές γραμμές (επομένως και η ίδια η έννοια της διαφοράς),άρχισαν να ξεθωριάζουν και σήμερα σχεδόν καταπέφτουν.
    Στην περίπτωση της Ουκρανίας ο ίδιος ο αρχιδιάκονος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, είπε ότι «είναι αφελές να πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια ενδο-εκκλησιαστική διαμάχη, και ότι υπάρχουν γεωπολιτικές προεκτάσεις, και το θέμα δεν έχει να κάνει με «άσκηση δικαιώματος» των Ουκρανών, ή με «εκδήλωση κυριαρχίας» του Οικουμενικού Πατριαρχείου».
    Τι άλλο χρειάζεται να ακούσουμε;
    Έχουμε μια ακόμα περίπτωση υποχώρησης του Πατριαρχείου σε πολιτικής φύσης απαιτήσεις, που για μια ακόμα φορά θα κάνει κακό σε πνευματικό επίπεδο.
    Κυρίως γιατί η επιδίωξη της ΝΤΠ, είναι να διασπάσει την Ορθοδοξία, ώστε να μην υπάρχουν αντιστάσεις στην επέλαση που γίνεται. Από τη Σύνοδο της Κρήτης και μετά τα Πατριαρχεία έγιναν άνω κάτω, και υπήρξαν εκατέρωθεν διαμάχες. Σήμερα η επιλογή του Πατριάρχη, να παραδώσει την Ουκρανική Εκκλησία ως Αυτοκέφαλη στον Φιλάρετο (που είχε αποδεχτει τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης), αγνοώντας τις 12.000 Ενορίες του Ονούφριου, παγιώνει αυτή την κατάσταση, που μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη διάσπαση της Ορθοδοξίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναναι καλα ο ανθρωπος ..ο Βαρθολομαιος..Θαχει τις σκοτουρες του ..κι αυτος.Μια τρεχει στον ΟΗΕ...μια στην Υψηλη Πυλη...μια στο ΠΣΕ...και μια Ανωθεν για εντολες...Χαρτοφυλακες πανε κι ερχονται...οργασμος εργασιων....Ειναι και η ωρα καταλληλη...εν οψει ..γεωτρησεων...κλπ...( η γιαγια στην γωνια ψαχνει στα σκουπιδια..αλλος ψαχνει ξυλα για τον χειμωνα...κλπ)........
      Μια χαρουλα ολα...Ηταν καιρος να γινει ετσι....καθως οι Μωαμεθανοι...αυξανουν στον τοπο ...εξω απ τα ..τειχη ...Μια χαρουλα ολα...σοφα φτιαγμενα...σχεδον γοητευτικα...Δεν ανησυχουμε..δουλευει η μηχανη..οσων ..δουλευει.

      Διαγραφή
    2. Ειλικρινά αρχίζω να σκέφτομαι ότι θα ήταν καλύτερα να μεταφερόταν το Οικ. Πατριαρχείο στο Άγιο Όρος ώστε να μην υπάρχουν τουλάχιστον έξωθεν πιέσεις.
      Θυμίζω τι έγραψε ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος στον Π.Αθηναγόρα:
      https://www.impantokratoros.gr/0E59A0BF.el.aspx

      Παναγιώτατε, Μυριάκις προτιμότερον να εκριζωθή ο ιστορικός της Κωνσταντινουπόλεως Θρόνος και να μεταφυτευθή εις έρημον τινα νησίδα του πελάγους, ακόμη δε και να καταποντισθή εις τα βάθη του Βοσπόρου, ή να επιχειρηθή έστω και η ελαχίστη παρέκλισις από της χρυσής των πατέρων γραμμής, ομοφώνως βοώντων: «Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως».
      Αι επτά λυχνίαι της αποκαλύψεως, διά τας αμαρτίας ημών, εσβέσθησαν προ πολλού. Αι επτά Εκκλησίαι αποστολικαί, Εκκλησίαι σχούσαι την υψίστην τιμήν να λάβωσιν, ειδικώς αύται, γράμματα εξ ουρανού μέσω του θεοπνεύστου της Πάτμου Οραματιστού, εξέλιπον εκ της επιφανείας της Γης και εκεί, ένθα άλλοτε ετελείτο η φρικωδεστάτη Θυσία και ο Τριαδικός ανεμέλπετο Ύμνος, σήμερον ίσως κρώζουσι νυκτικόρακες ή «ορχούνται ονοκένταυροι». Και όμως η Νύμφη του Κυρίου δεν απέθανεν. Η Εκκλησία του Χριστού δεν εξηφανίσθη.
      Συνεχίζει, τετραυματισμένη και καθημαγμένη ως ο Ιδρυτής αυτής, αλλ' αείζωος και ακατάβλητος, την δια μέσω των αιώνων πορείαν αυτής, φωτίζουσα, θάλπουσα, ζωογονούσα, σώζουσα. Δεν θα αποθάνη λοιπόν αύτη και άν μετακινηθή και άν αποθάνη ο Οικουμενικός Θρόνος.
      Ουδείς Ορθόδοξος εύχεται την μετακίνησην ή τον θάνατον του Οικουμενικού Θρόνου. Μη γένοιτο! Αλλά και ουδείς θα θυσιάση χάριν αυτού ιώτα έν ή μία κεραίαν εκ της Ορθοδόξου Πίστεως.
      Αγωνίσασθε υπέρ αυτού πάση δυνάμει. οχι απλώς έχετε δικαίωμα, αλλά οφείλετε να στηρίξητε αυτόν, το καθ' Υμάς. Θυσιάσατε χάριν αυτού οτιδήποτε: χρήματα, κτήματα, τιμάς, δόξας, πολύτιμα κειμήλια, Διακόνους, Πρεσβυτέρους, Επισκόπους, ακόμη και τον Πατριάρχη Αθηναγόραν! Έν μόνον κρατήσατε, έν φυλάξατε, ενός φείσασθε, έν μη θυσιάσητε: την Ορθόδοξον Πίστιν! Ο Οικουμενικός Θρόνος έχει αξίαν και χρησιμότητα μόνον και μόνον όταν εκπέμπη παντού απανταχού της γης το γλυκύ και ανέσπερον της Ορθοδοξίας Φως.

      Διαγραφή
    3. Εξοχο κειμενο κα.Μαρια...( δεν τοχω ξανακανει σαν συσταση...αλλα δεστε το αρθρο το σχετικο στο Dimpenews...)

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.