1/12/18

Αναζητούν το νέο, κατασπαράξτε τους

Το καλύτερο άρθρο του Παντελή Σαββίδη
  • Μαθητές από σχολεία της Θεσσαλονίκης διαμαρτύρονται για τη Συμφωνία των Πρεσπών (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από τα σχολεία της Βορείου Ελλάδος βγήκαν στο δρόμο κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών. Η συμφωνία ήταν η αφορμή. Οι αιτίες είναι βαθύτερες. Μπορεί να βρίσκονται ακόμη στο υποσυνείδητο. Όλη η ελληνική παρακμή έπεσε πάνω τους να τους κατασπαράξει. Δεν θα το πετύχει. Γιατί η μαθητική εξέγερση είναι αυθόρμητη. Αυτό το γνωρίζουν οι συμμετέχοντες. Και γι' αυτό θα συνεχίσουν. Μέχρι να εξαντληθούν. Από την κούραση και το νομοτελειακό αδιέξοδο, όχι τη συκοφαντία.
Όλα τα αυθόρμητα κινήματα έχουν ένα τέλος. Διότι εμφανίζονται ως διάττοντες αστέρες. Ταράζουν τα νερά και εξαφανίζονται. Αυτή είναι και η γοητεία τους. Στέλνουν μηνύματα αλλαγής και καινοτομίας. Δηλώνουν ότι έχουν μπουχτίσει από την παρακμή. Μπορεί και να μην γνωρίζουν ακριβώς τι θέλουν. Ξέρουν, όμως, πως θέλουν να τα αλλάξουν όλα. Αυτός είναι ο κοινός τόπος τους. Συνήθως, δεν το καταφέρνουν εκείνη τη στιγμή. Αλλά γονιμοποιούν μια γερασμένη, παρακμασμένη και διεφθαρμένη κοινωνία. Εκεί βρίσκεται το μεγαλείο τους.
Δεν υπάρχει ούτε ένας κατεστημένος θεσμός που να μην βρίσκεται σήμερα απέναντί τους. Ακόμη και το βαθύ χέρι του κατεστημένου, οι «αναρχοαυτόνομοι». Που αναλαμβάνουν τις βρώμικες δουλειές εναντίον όσων αναζητούν το νέο. Ο βαθύς συντηρητισμός τους, τους φέρνει αντιμέτωπος με τα παιδιά που έμειναν η μόνη ελπίδα αυτής της τελειωμένης, καθόλα, κοινωνίας. Είναι τελειωμένη, γι' αυτό που παράγει και αναπαράγει το πολιτικό της σύστημα. Έχει βαλκανιοποιηθεί απολύτως. Είναι βουτηγμένο στη διαφθορά. Είναι τελειωμένη εξαιτίας της βαθιάς απαιδευσιάς της αστικής της τάξης. Είναι, απλώς, τσιρικιτζίδες. Είναι τελειωμένη διότι είναι βαθιά συντηρητική.
Αυτόν τον πολτό που γίνεται βάλτος κάποιος πρέπει να τον αναταράξει. Οι φοιτητές βολεύτηκαν στις κομματικές καρέκλες και την κομματική σιγουριά. Δεν αναλαμβάνουν το ρίσκο. Μάλλον, κατασταλτικά ως κομματικά ΜΑΤ, δρουν προς το παρόν. Εκτός και αν βγουν στο δρόμο για συμπαράσταση. Η διανόηση, αν υπάρχει και όση υπάρχει, αναζητά έναν κρατικό μισθό, μια συνταξούλα ή μια δημόσια θέση την οποία εξαγοράζει με τη σιωπή της. Πολλές φορές βολεύεται στον βουλευτικό θώκο. Γιατί να μιλήσει; Είναι εξ ορισμού ακατάλληλη. Η λοιπή κοινωνία σιγοψιθυρίζει τον πόνο της για να εκτονωθεί, αλλά και να μην την ακούσει κανείς. Φοβάται. Φοβάται το μίσος και το μένος των άλλοτε «επαναστατών». Αυτών που δικαίωσαν την …«επαναστατική» παράδοση. Η οποία, μόλις καταλάβει την εξουσία, μεταμορφώνεται σε αντεπανάσταση.
Τα πιο αυταρχικά καθεστώτα είναι αυτά που κατέλαβαν την εξουσία επαναστατικά.
Οι εξεγέρσεις είναι κάτι διαφορετικό. Μπολιάζουν τις κοινωνίες. Εξέγερση ήταν ο Μάης του '68 που αποτέλεσε τομή στην κοινωνική εξέλιξη. Εξέγερση, για τα ελληνικά δεδομένα, ήταν το Πολυτεχνείο. Μέχρι που το κατέλαβαν οι κομματικοί εγκάθετοι και το εκμεταλλεύτηκαν. Στις αυθόρμητες εξεγέρσεις είναι δυνατόν να παρεισφρήσουν και στοιχεία που οραματίζονται ναζιστικούς, φασιστικούς ή κομμουνιστικούς ολοκληρωτισμούς. Αλλά δεν βάζουν αυτοί τη σφραγίδα της εξέγερσης. Δεν μπορεί η εκδήλωση μιας αγανάκτησης να αναζητά τη λύτρωση σε καθεστώτα που ματοκύλισαν την ανθρωπότητα. Θυμηθείτε πώς συκοφαντήθηκε το Πολυτεχνείο στην αρχή, όταν αυθόρμητα οι φοιτητές θέλησαν να εκφράσουν την αντίθεσή τους στο δικτατορικό καθεστώς. Τους είπαν προβοκάτορες, φασίστες, όργανα της χούντας.
Οι ίδιες δυνάμεις, που επιβιώνουν πάντοτε, επιχειρούν να συκοφαντήσουν σήμερα το μαθητικό κίνημα. Θυμηθείτε πώς χαρακτήριζαν τους φοιτητές του Μάη του ’68. Αλήτες τους ανέβαζαν, αλήτες τους κατέβαζαν. Ο Μάης του ’68, όμως, αποτέλεσε τομή. Σήμανε το θάνατο της παλιάς κοινωνίας και την ανάδυση μιας νέας. Παρήγε πολιτισμό, πολιτικές αντιλήψεις, απελευθέρωσε κοινωνικά κινήματα των οποίων η δυναμική εξαντλήθηκε.
Σήμερα έχουμε ανάγκη μιας νέας εξέγερσης. Τα κινήματα των «Αγανακτισμένων» και των «Πλατειών» ήταν το κύκνειο άσμα μιας παλιάς, συντηρητικής κοινωνίας, που βολεύθηκε στο παρελθόν και βγήκε στους δρόμους όταν της το αμφισβήτησαν. Το παρελθόν, όμως, δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει. Το νέο δεν εμφανίζεται καθ' υπαγόρευσιν. Δεν μπορεί να περιληφθεί σε κομματικά προγράμματα. Το νέο βγαίνει από την κοινωνία. Η μαθητική εξέγερση είναι η έκρηξη της κοινωνίας. Η πρωτοπορία του νέου δεν αναδύεται, αυτήν τη φορά, από τα συντηρητικά πανεπιστήμια και τους κομματικοποιημένους φοιτητές. Εμφανίζεται σιγά σιγά από τη γενιά που, λόγω ηλικίας, δεν υπολογίζει το κόστος. Αναζητά ταυτότητα και νέες αξίες. Δεν μπορεί να συμβιβαστεί με το παλιό.
Το παλιό τελείωσε. Ας το καταλάβουμε. Όσοι δεν το αντιληφθούν θα βρεθούν στο περιθώριο της ιστορίας.
Οι έννοιες Δεξιά και Αριστερά είναι πλέον κενές περιεχομένου. Οι συλλογικοί αυτοπροσδιορισμοί δεν γίνονται πια στη βάση του ταξικού συμφέροντος. Η κοινωνική αντίδραση δείχνει ότι δεν μπορούν να γίνουν ούτε στη βάση των κοινωνικών ταυτοτήτων. Δεν μπορεί να ξεριζωθεί από την ανθρώπινη συνείδηση η αίσθηση της καταγωγής. Ποιος είμαι και από πού προέρχομαι. Η αναζήτηση ταυτότητας δεν σημαίνει ούτε εθνικισμό ούτε ρατσισμό. Όποιος αναζητά τα στοιχεία της ύπαρξής του αναγνωρίζει και στον άλλο αυτό το δικαίωμα. Συνυπάρχει και δεν του επιτίθεται. Είναι σαθρό το επιχείρημα που θέλει, σώνει και καλά, να αποδώσει στην ταυτότητα επιθετικά χαρακτηριστικά. Οι ταυτότητες είναι πολυχρωμία και ιδιαιτερότητα απέναντι στον κοινωνικό πολτό που επιζητούν οι διάκονοι μιας αποτυχημένης παγκοσμιοποίησης. Παγκοσμιοποίησης, όχι οικουμενισμού. Ο άνθρωπος έχει ανάγκη τον άλλο. Και θα σπάει τα δεσμά που τον διαχωρίζει.
Η αίσθηση της καταγωγής, ο τόπος που μεγαλώνει ένας άνθρωπος, οι παραδόσεις του, η θρησκευτική συνείδηση, έστω και ως ψευδαίσθηση, του προσδίδουν ορισμένα χαρακτηριστικά που τον προσδιορίζουν. Αυτά δεν ξεριζώνονται. Όσοι το επιχείρησαν γελοιοποιήθηκαν από την Ιστορία. Η αναζήτηση νέων αξιών έχει να κάνει με το νέο περιβάλλον, που διαμόρφωσε με τις ανακαλύψεις του ο άνθρωπος. Ζούμε σε άλλη εποχή από αυτήν που θέλει να αναπαράγει ένα σαθρό κατεστημένο. Αυτή την αλλαγή εποχής τη βιώνει με τα μέσα που χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά της η νέα γενιά, που βρίσκεται στην γυμνασιακή ηλικία. Δεν έχει τη δυνατότητα να την συγκεκριμενοποιήσει και γι αυτό εκφράζεται δυναμικά. Εξεγερτικά. Δεν έχει τους φιλοσόφους που ευτύχησε να αναδείξει ο Μάης '68 για να την προβληματίσουν. Αγωνίζεται μόνη της εναντίον όλων.
Αυτή η ανάγκη αναζήτησης του νέου έπρεπε να αποτελεί στόχο του σχολείου. Δεν το κάνει. Αναπαράγει το πιο αρρωστημένο παρελθόν. Δυστυχώς, οι μαθητές έχουν απέναντί τους και τους δασκάλους τους που έμειναν σε μια παρωχημένη εποχή. Στην εποχή που ήταν οι ίδιοι νέοι. Η εποχή αυτή, όμως, πέρασε. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Δεν θα ξημερώσει αύριο μια νέα εποχή. Θα χρειαστεί πόνους στη γέννα. Και το κίνημα των μαθητών θα βρεθεί, κάποια στιγμή, σε αδιέξοδο. Αυτή είναι η μοίρα των κινημάτων. Αλλά η αρχή έγινε. Θα υποστηρίξουμε το νέο ή θα αμυνθούμε με το παλιό αποκαλώντας τα νέα παιδιά γυμνασιακής ηλικίας, αλήτες και φασίστες;
Παντελής Σαββίδης

20 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια κ. Σαββίδη για το αρθρο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και φυσικά θα υποστηρίξουμε το νέο ...

    Αλλιώς θα απομείνουμε αποσβολωμένοι να ακούμε το κάθε θρασύ Κοτζια να μας λέει ότι είναι αλυτρωτικό το να δηλώνουμε Μακεδόνες, όσοι από εμάς καταγόμαστε από την Μακεδονία, και να βλέπουμε άπραγοι να εξυμνούν την Βόρεια Μακεδονία την στιγμή που απεχθάνονται και "βγάζουν" σπυριά με την Βόρεια Ήπειρο ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Παντελή όσα γράφεις είναι ολίγον…"αχταρμάς" συγκρίνεις παντελώς ανόμοιες καταστάσεις
    . Η γενιά του Πολυτεχνείου δεν υπήρξε ποτέ κάποια "ηρωϊκή και ξεχωριστή" γενιά-είναι τα βιολογικά και τα πολιτικά εξαμβλώματα του ιδίου προ- και μεταπολιτευτικού καθεστώτος (πολιτική-οικονομική "ελίτ"), που αναπαράγεται διαχρονικά σαν τον καρκίνο όλες τις τελευταίες 10ετίες, απλά την εποχή της επταετίας των στρατιωτικών "έχασαν" τα πολυπόθητα σκήπτρα της εξουσίας-την κουτάλα και την πιρούνα (πολλοί εκ των καθεστωτικών-δήθεν αντιχουντικών της γενιάς αυτής χρωστούν το τομάρι τους στους στρατιωτικούς, την πολιτική τους ευημερία και την οικονομική ευμάρεια τους)-σήμερα απλά βλέπουμε τα ελεεινά απομεινάρια του ιδίου ταριχευμένου σάπιου καθεστώτος (με την ίδια πυραμιδοειδή οργάνωση, διάρθωση και λειτουργία μίας εγκληματικής οργάνωσης-τύπου ΜΑFIA) με την σειρά τους μανιωδώς εκδικητικά με δηλητηριώδες ερεβώδες μίσος να σαπίζουν την Πατρίδα και την ελληνική κοινωνία από μέσα τους-τι δεν κατάλαβες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πέρα από την ορθή απόρριψη της ολοκληρωτικού τύπου λασπολογίας του Σύριζα (και όχι μόνο) εναντίον των καταλήψεων, απορώ γιατί το κείμενο αυτό θεωρείται "πολύ καλό".. Ο Σαββίδης αποφεύγει προκλητικά να κάνει την οποιαδήποτε αναφορά στην επαίσχυντη μειοδοσία των Πρεσπών, παρομοιάζοντας κατά κάποιο τρόπο τις μαθητικές καταλήψεις με τον Μάιο του '68 (!), επειδή κατά βάθος συμφωνεί σε πολλά με τις Πρέσπες και με τον ίδιο τον Κοτζιά..! Το τελευταίο αυτό διαπίστωσα ο ίδιος σε εκδήλωση του Άρδην για το σκοπιανό στη Θεσσαλονίκη, όπου ο Σαββίδης ήταν εκ των ομιλητών και επαίνεσε διάφορα..."θετικά" του Κοτζιά.. Τέλος, πουλάει φτηνό προοδευτισμό (δεν βαρεθήκαμε από το 1974 μέχρι σήμερα αυτές τις σαπουνόφουσκες;) χαρακτηρίζοντας συλλήβδην (!) την ελληνική κοινωνία "βαθιά συντηρητική" και την ελληνική μεταφυσική αναζήτηση χιλιάδων ετών "έστω και ψευδαίσθηση". Τόση φτήνια συγκεντρωμένη σ' ένα σύντομο κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δημοσιεύστε και άρθρα που να αναλύουν γιατί η συμφωνία των Πρεσπών είναι άθλια. Η συμφωνία προβλέπει δικαιώματα των Σκοπίων στην Ελληνική ΑΟΖ πριν ακόμα οριοθετηθή, αναφέρεται σε μεταφορά τεχνογνωσίας προς τα Σκόπια, και την αποδοχή και πρόσκληση των Σκοπίων στους διεθνείς οργανισμούς που ανήκει η Ελλάδα χωρίς προϋποθέσεις. Και δίνει πολλά ακόμα πράγματα στους Σκοπιανούς ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΆΛΛΑΓΜΑ από την πλευρά τους. Το θέμα δεν είναι πια το όνομα αλλά όλη η συμφωνία είναι άθλια, η Ελλάδα δίνει τα πάντα σε όλους τους τομείς και οι Σκοπιανοί απλός προσθέτουν τον τίτλο «Βόρεια» στο συνταγματικό όνομα τους.
    Ο Λυγερός αναλύει καλύτερα την άθλια συμφωνία: https://www.youtube.com/watch?v=uYXjCPnLOkI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Kαλό στις προθέσεις του και στην επιλογή του στόχου αλλά φτωχό στα μέσα, που είναι αντιφατικά με τις προθέσεις, το άρθρο δυστυχώς δικαιολογεί τον σκληρό χαρακτηρισμό του αχταρμά.
    Πουλόβερ πλεγμένο με μαλί διαφόρων χρωμάτων από ξηλωμένα πλεκτά, γεγονότων στρεβλά ιδωμένων από απόσταση και παραμορφωμένων από προπαγανιστική εκμετάλευση, το άρθρο δυστυχώς συντηρεί την σύγχυση ιδεών και θολώνει την όραση του σκοπευτή.Η ανασκευή του θα απαιτούσε αντίλογο ίσης έκτασης. Εδώ λίγα λόγια για την κατεδάφιση Μύθων:
    -Ο Μάης του 68, δεν ήταν αυτό που τον θέλει ο μύθος του. Ήταν η πρώτη "ροζ";"πορτοκαλιά"; "κιτρινοπράσινη", χρωματιστή πάντως "επανάσταση", πρωτάδελφη αυτών που ακολούθησαν αργότερα στην Σερβία, στην Γεωργία, στην Ουκρανία στις στις χώρες της Β.Αφρικής και στην Συρία. Στόχος της ήταν ο Πρόεδρος/Στρατηγός Ντε Γκώλ, ηγέτης μιας ανεξάρτητης πυρηνικής Γαλλίας, αντίπαλος της ΕΟΚ, Οραματιστής της "Ευρώπης των Πατρίδων", από την Μεσόγειο μέχρι τα Ουράλια,που εκδίωξε το ΝΑΤΟ από την Γαλλία.
    --Επικεφαλής του φοιτητικού πυρήνα εκκίνησης ήταν άνθρωποι σαν τον Κον Μπεντίτ και τον Μπερνάρ Κουσνέρ, την ποιότητική ταυτότητα των οποίων επρόκειτο να μάθουμε πολύ αργότερα.
    --Τα εργατικά συνδικάτα, που μυρίστηκαν τι συμβαίνει- συντάχτηκαν μόνο στο τέλος για να ελέγξουν την κατάληξη.
    --Ο Μάης του 68 οδήγησε σε παραίτηση τον Μεγάλο Ντε Γκωλ (τον Μεγαλύτερο των ηγετών του πολέμου εναντίον του ναζισμού) και τον αντικατέστησε στην ηγεσία της Γαλλίας από τον Πομπιντού της Τράπεζας Ρότσιλντ, της οποίας φρούτο είναι και ο σημερινός πρόεδρος, πρωταγωνιστής της Παγκοσμιοποιημένης Ευρώπης .
    --Οι περίφημοι "νέοι φιλόσοφοι" που ξεπήδησαν από τα ερείπια, τύποι Φίνκελκράουτ και Μπερνάρ Ανρί Λεβύ, αποτελούν δείγματα και μέτρο της κατάρρευσης των πνευματικών και σθητικών κριτηρίων, με την κυριαρχία της διαφήμισης και της προπαγάνδας.Είναι γελοιογραφίες της φιλοσοφίας και ο κ. Σαββίδης ατύχησε με την επίκληση της ύπαρξής τους.
    Για να πειστεί σημειώνω ότι ο Μπερνάρ Ανρί Λεβύ ήταν ο σύμβουλος-εγκέφαλος του Σαρκοζί
    στην εκστρατεία της ισοπέδωσης της Λιβύης.
    --Ο Μάης του 68 αποτέλεσε πράγματι άλμα προόδου:Προς την καταστροφή.
    Υπονόμευσε, διέβρωσε και κατέφαγε προγονικές αρχές και αξίες, πνευματικές, ηθικές και αισθητικές, που ήταν το σωρευτικό δημιούργημα της εξέλιξης του ανθρώπου και το υποστύλωμα του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
    Δημιούργησε τις συνθήκες έμπνευσης, καλλιέργειας και αγώνα επιβολής του δαιμόνιας δολιότητας, επίβουλου, καί ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟΥ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥ σχεδίου της "Παγκοσμιοποίησης".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αστεριε εξοχος...Αυτος ηταν ο Μαης..ακριβως...Μηπως το 1789 τι ηταν αληθινα ?

      Διαγραφή
  7. "Το παλιό τελείωσε. Ας το καταλάβουμε. Όσοι δεν το αντιληφθούν θα βρεθούν στο περιθώριο της ιστορίας" Αυτό ισχυει όμως και για τον αρθρογράφο (με καλή πρόθεση πάντα) .Μπουμερς και οι ψευτικες και προωθημένες γιορτές τους , Μάης 68 και Πολυτεχνίο 73 (και όχι 74!), ο Βασιλιάς είναι γυμνός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο κ. Σαββίδης ενώ έχει καλές προθέσεις, είναι φανερό και από άλλα άρθρα του ότι έχει κάποιες ιδεολογικές αγκυλώσεις. Συμφωνώ με τα περισσότερα σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διάβασα προσεκτικά τα σχόλια. Θα απαντήσω πολύ επιγραμματικά. Είναι δύο κατηγοριών. Αυτά που αφορούν σε μια νομοτελειακή πορεία προς κοινωνική έκρηξη και αυτά που οφείλονται σε παρερμηνεία ορισμένων πραγμάτων. Θα αναφερθώ μόνο στα δεύτερα. 1.-Στο πολυτεχνείο και τη γενιά του δεν αναφέρθηκα. Το Πολυτεχνείο το ανέφερα για να φέρω το παράδειγμα του πως η αριστερά, ανεξαρτήτως απόχρωσης, συκοφαντεί ό,τι δεν ελέγχει. 2.- Σε σχέση με τη Συμφωνία των Πρεσπών. Έχω πάρει σαφή θέση εναντίον της πολλές φορές. Πιστεύω πως με τη Συμφωνία αναγνωρίζουμε μακεδονικό έθνος και θέτουμε τις βάσεις για τη δημιουργία ενός νεομακεδονικού ζητήματος. έχω μιλήσει επανειλημμένως και έχω γράψει και στις σελίδες που επιμελείται ο Καλεντερίδης πολλές φορές. Πιστεώ πως πρέπει να υπάρξει λύση αλλά όχι αυτή η λύση. Αλλά, δεν νομίζω πως μπορεί να βρεθεί λύση. Το έζησα το ζήτημα απο κοντά 20 χρόνια, γνωρίζω το προσκήνιο και το παρασκήνιό του. Με τον Κοτζιά συμφώνησα στις τριμερείς που, συνέχισε στον Ανατολική Μεσόγειο. (Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ και Ελλάδα, Κύπρος Αίγυπτος). Καθώς και στον χειρισμό του Κυπριακού στον Γκράν Μοντάνα. Δεν συμφώνησα στο σκοπιανό και στον τρόπο που χειρίστηκε τις συνομιλίες με την Αλβανία. Στην ομιλία μου στην οποία αναφέρεται ένας συνομιλητής σας, έκανα σαφή διάκριση που συμφωνώ με τον Κοτζιά και που διαφωνώ. Εκτός και αν επειδή διαφωνώ με τον Κοτζιά στο μακεδονικό πρέπει να διαφωνώ και σε όλα. Τελικά, όλοι, μα όλοι, προκειμένου να περάστε τα ιδεολογήματά σας δεν έχετε κανένα πρόβλημα στη διαστρέβλωση. Ο Συριζα δεν είναι τίποτε άλλο παρά η εκδήλωση της ακραίας παθογένειας του πολιτικού μας συστήματος. Στο οποίο αρκετοί εξ υμών συμμετέχουν, όπως φαίνεται. Τέλος, δικαίωμά σας να θεωρείτε πως η εξέγερση των μαθητών έχει περιορισμένο ορίζοντα το Μακεδονικό.Περιμένετε και θα δείτε πως θα εκδηλωθεί και η ελληνική και η ευρωπαϊκή νεολαία εναντίον ενός παρηκμασμένου ευρωπαϊκού συστήματος. Προφανώς, δεν συνδέετε όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα με τα αντίστοιχα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Είμαστε σε μεταβατική φάση. Κυοφορείται κάτι νέο το οποίο δεν έχει σαφή χαρακτηριστικά, ακόμη. Γι αυτό και δεν μπορεί να περιγραφεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κε Σαββιδη, οι δύο βάρκες, που επιθυμητε να πατατε, απομακρυνονται. Θα πνιγητε στα ιδια σας τα λογια !!
    Εχουμε την ιδια ηλικια, και νομιζω οτι θα επρεπε να εχουμε διδαχτει ΟΜΟΙΩΣ απο τα ΓΕΓΟΝΟΤΑ, διοτι τα γεγονοτα επιδεχονται λιγοτερη υποκειμενικοτητα.
    Τι παει να πει "ΝΕΟ" ;; ...μηπως ο,τι λιγο παλαιοτερα σημαινε "ΑΛΛΑΓΗ" ;;
    Μια -κοντα- 50ετής ιστορια επιδιωξης του "ΝΕΟΥ" και της "ΑΛΛΑΓΗΣ" που μας εχει φτασει ;;
    Οχι κε Σαββιδη...
    Προσωπικα ΑΠΑΙΤΩ οταν συζηταμε για ο,τι "ΝΕΟ"... για οποια "ΑΛΛΑΓΗ", να συζηταμε :
    1) Που βρισκομαστε
    2) Που θελουμε να παμε, τι να αλλάξουμε και με τι να ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΩΜΕ !!
    3) Τι απορριπτομε ...εναντι ποιάς ΕΠΙΔΙΩΞΗΣ... με ποια ΜΕΣΑ.. με ποιο ΟΦΕΛΟΣ και ΚΟΣΤΟΣ
    (ελπιζω το "ΟΦΕΛΟΣ / ΚΟΣΤΟΣ να μην το μεταφρασωμε αποκλειστικα σε ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ. )

    Ευχαριστω για την ευκαιρια και παραπεμπω σε αρθρο του Δασκαλου Ναστιου Δημητρίου :
    «Όλα τα έθνη για να προοδεύσουν πρέπει να βαδίζουν εμπρός,
    πλην του ελληνικού που πρέπει να στραφεί πίσω»
    http://www.antibaro.gr/article/21048
    ΥΓ : φανταζομαι ο τιτλος σας βγαζει απο τον "συρμο".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο παιχνίδι "Εμείς και αυτοί" δεν παίζω. Δεν πατάω σε καμιά βάρκα που έφτιαξαν άλλοι. Προσπαθώ να συναρμολογήσω τη δική μου.

      Διαγραφή
  11. Aγαπητέ Γιάννη 54. Ο θαυμάσιος δάσκαλος Νατσιός έκανε εδώ λάθος -κατά το ήμισυ..
    Ίσως επειδή η μελέτη του απορροφήθηκε από το ίδιο του το έθνος και έχει ατελή και εξωραισμένη εικόνα των άλλων "προηγμένων" εθνών. Των οποίων η μίμηση και οι επιπτώσεις του καταστροφικού τους αδιεξόδου εξηγούν, εν πολλοίς, την δική μας καταστροφή.
    ΄Ολων των ανεπτυγμένων εθνών ο δρόμος της σωτηρίας οδηγεί προς τα πίσω. Στο τυφλό και απερίσκεπτα άπληστο έργο του της αντιστροφής των εννοιών για την άμεση ικανοποίηση πρωτογόνων ενστίκτων, ο σημαιοφόρος της νεωτερικότητας κατάφερε να καταστήσει νόμιμη,
    λογική και υποχρεωτική την μετονομασία της "προόδου" σε οπιθοδρόμηση στην ζούγκλα και στην εξαφάνιση του είδους. Και -σε αντιστροφή- την αναζήτηση ελπίδας σωτηρίας του είδους και του πλανήτη στη ο π ι σ θ ο δ ρ ό μ η σ η και στην προσφυγή σε δοκιμασμένους κανόνες έλλογου βίου, ανθρώπινης συμβίωσης και σεβασμού των νόμων της φύσης. Τα φωτεινότερα ξένα πνεύματα το έχουν ενστερνιστεί και το κηρύσσουν -σε ακουστικά τύμπανα κατεστραμμένα από τα μεγάφωνα της διαφήμισης,της προπαγάνδας και τις κραυγές του χρηματιστηρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υπέροχα τα σχόλια του Αστέριου Τοξότη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θα ήθελα να επεξηγήσω αυτό που είπα στο πρώτο σχόλιο. Ο κ. Σαββίδης έχει καλές προθέσεις, έχω πει και άλλοτε ότι αγωνίζεται (προφανώς έντιμα και άδολα), και απ΄όσο έχω δει στις εκπομπές του προσπαθεί να πιάσει όλες τις πλευρές των θεμάτων, προσκαλώντας ανθρώπους από διάφορους χώρους (όπως π.χ. τον π.Ν.Λουδοβίκο, παρόλο που δηλώνει την μεταφυσική του αναζήτηση), και δεν διστάζει να τονίζει πόσο σημαντική είναι η θρησκευτική συνείδηση ως προσδιοριστικό της ανθρώπινης ταυτότητας (όταν άλλοι την θεωρούν «όπιο») και αυτό τον τιμά, (και μάλιστα ιδιαίτερα, ακριβώς γιατί δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει όπως λέει αν πρόκειται για ψευδαίσθηση, όταν άλλοι σε τέτοια περίπτωση είναι εξαρχής αρνητικοί).
    Το άρθρο έχει κάποια σημεία που είναι πολύ καλά, και θέλω να τα αναφέρω.
    Την «συντήρηση» την εντοπίζει πλέον σήμερα, στην «κομματοκρατία». Στην επιδίωξη ελέγχου των κινημάτων.
    Εντοπίζει επίσης πολύ σωστά την μετάλλαξη του πολιτικού χαρακτήρα των «επαναστατών» προς τον αυταρχισμό μόλις πάρουν την εξουσία.
    Οι αναφορές του στο Πολυτεχνείο και τον Μάη του '68, αντιλαμβάνομαι ότι γίνονται περισσότερο για να τονιστεί ο ρόλος των γεγονότων στις μελλοντικές εξελίξεις [και όχι για την εξύμνηση συγκεκριμένων ιδεολογιών (άσχετα με τις πεποιθήσεις του), ή προσώπων (είπε αναλυτικά για τα πρόσωπα ο Αστέριος Τοξότης)], και για να γίνει κάποιος συσχετισμός με όσα συμβαίνουν σήμερα.
    Οι «ιδεολογικές αγκυλώσεις» όμως για τις οποίες μίλησα, [που προφανώς λίγο πολύ έχουμε οι περισσότεροι γιατί κουβαλάμε ένα ιδεολογικό παρελθόν], «ντύνουν» τον τρόπο περιγραφής, και ενώ μιλά για το παλιό που καταρρέει και το νέο που έρχεται, αισθάνομαι (όπως αναφέρθηκε και σε κάποια σχόλια που σε αυτά τα σημεία συμφωνώ) ότι δεν καθορίζονται, και αφήνεται μία αίσθηση απροσδιοριστίας που μπερδεύει.
    Σήμερα καθώς όλα καταρρέουν, ακόμα και η πολιτική ορολογία έχει χάσει το νόημά της, φαινόμαστε μετέωροι και πολιτικά «απροσδιόριστοι», αλλά ταυτόχρονα νιώθουμε πιο σίγουροι από ποτέ, γι΄αυτό που θέλουμε.
    Άσχετα αν είναι παράδοξο που δεν μπορεί ακόμα να βρει η σιγουριά των επιδιώξεών μας μια συγκεκριμένη πολιτική έκφραση.
    Αυτή η σιγουριά χτίζεται σιγά σιγά, έστω και με αφαιρετικό τρόπο, όπως είπε ο κ. Σαββίδης και για τους μαθητές που ξέρουν μόνο τι ΔΕΝ θέλουν.
    ΔΕΝ θέλουν το ξεπούλημα της Μακεδονίας, κατ΄επέκταση της Πατρίδας, με ότι αυτό περιλαμβάνει σε όλη του την έννοια. Δεν θέλουν το γκρέμισμα των βασικών πυλώνων της μελλοντικής μας επιβίωσης.
    ΘΕΛΟΥΝ να παραμείνουν τα αυτοπροσδιοριστικά μας στοιχεία, όπως επισήμανε ο κ. Σαββίδης «η ταυτότητά μας απέναντι στον πολτό της παγκοσμιοποίησης».
    Πάνω σε αυτή τη βάση νομίζω ότι θα βρούμε όλοι μας ένα κοινό προσανατολισμό και μια κοινή πορεία, ανεξάρτητα από τις καταβολές που έχει ο καθένας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαιρετικα σχολια του Αστεριου και της Μαριας. Αν και λιγο ασαφης ο Αστεριος καπου...ειναι λαμπρη γραφη.Η ασαφεια ειναι στις μεταφορες .." πισω"....οπου υπαρχουν δυο εκδοχες του Αστεριου. 1) πολυ πολυ πισω 2) πισω στην αρχαια πνευματικη Ελλαδα. Ειναι μια ατολμια να ειπωθει καθαρα το Νο 2 ....λογω της περιρεουσας ατμοσφαιρας ? Δεν το γνωριζω. Το Νο 1 ειναι καθαρο...εκει σκοπευουν να μας πανε ( αλλα σκοπευουν..οχι μπορουν διοτι υπαρχει και ο ...ξενοδοχος ...ο παραγων "Χ".....στις εξισωσεις ολες...που τελικα φτιαχνει αυτο που λεμε αγνωστο μελλον..Αλλιως θαταν γνωστο το μελλον...και η ιστορια και το συμπαν ολο θα σταματουσε τα παντα.)...Οτι σχεδιο εχει ο ανθρωπος ..μα οτι....δεν σημαινει οτι θα γινει....καθε αλλο..Απαγορευεται φυσικα να παψει να προσπαθει.Η αποσταση αναμεσα στην προσπαθεια και στο αποτελεσμα...ειναι αυτο που ονομαζουμε αγνωστο μελλον.Τα παιδια προσπαθουν ...Αλλοιμονο σε οσους οχι....Δεν υπαρχει καμμια περιπτωση να πετυχει ο Τσιπρας....και οι σπονσορες του...Και η προειδοποιηση της αποτυχιας που ερχεται ειναι η προσπαθεια των παιδιων....

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.