31/12/18

Μετρό – φάντασμα Θεσσαλονίκης : Η κυβέρνηση κατηγορεί για θράσος όσους την επικρίνουν

Την ώρα που ο Αλέξης Τσίπρας καταγράφει νέο υψηλό προεκλογικού λαϊκισμού, εγκαινιάζοντας στη Θεσσαλονίκη ένα Μετρό χωρίς... Μετρό, ο Χρήστος Σπίρτζης καταγγέλλει για θράσος όσους επέκριναν την κίνηση αυτή.
Την ώρα που ο Αλέξης Τσίπρας καταγράφει νέο υψηλό προεκλογικού λαϊκισμού, εγκαινιάζοντας στη Θεσσαλονίκη ένα Μετρό χωρίς… Μετρό, ο Χρήστος Σπίρτζης καταγγέλλει για θράσος όσους επέκριναν την κίνηση αυτή.
Μετά από δύο ημέρες που ολόκληρη η Ελλάδα σχολιάζει την απόφαση του πρωθυπουργού να εγκαινιάσει τον μοναδικό σταθμό του Μετρό της Θεσσαλονίκης με φανφάρες ως εάν επρόκειτο για τα εγκαίνια ολόκληρης της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος συνόδευσε τον Αλέξη Τσίπρα στην προεκλογική του επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη, μιλώντας στο ΑΠΕ τη Δευτέρα δήλωσε: «Έχουν πολύ μεγάλο θράσος να μιλάνε για το μετρό της Θεσσαλονίκης».
Στη συνέντευξή του o Χρήστος Σπίρτζης απαρίθμησε μια σειρά από έργα οδικά ή σιδηροδρομικά που ολοκληρώνονται και σχολιάζοντας την κριτική για την εκδήλωση στο «Συντριβάνι» στη Θεσσαλονίκη, σημείωσε ότι «τα ίδια έλεγαν και για τους αυτοκινητόδρομους» και ότι «έχουν πολύ μεγάλο θράσος να μιλάνε για το μετρό της Θεσσαλονίκης», επισημαίνοντας πως το 2015 η κυβέρνηση παρέλαβε ένα έργο σταματημένο επί μια τετραετία, μια πόλη μέσα στις λαμαρίνες και μια κοινωνία διαιρεμένη σε σχέση με την αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς που αναδείχθηκε μέσα από τις εργασίες για την κατασκευή του μετρό.
Χαρακτηρίζει δε «ακόμα μεγαλύτερο θράσος» την κριτική για τον ΟΑΣΘ από αυτούς που, όπως υπογραμμίζει, «έχουν δώσει δισεκατομμύρια του ελληνικού λαού τόσα χρόνια» σε μια εταιρεία που θα έπρεπε να είχε παραδώσει από το 2010 κινητή και ακίνητη περιουσία στο ελληνικό δημόσιο και επέκτεινε τη σύμβασή της χωρίς καν να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
«Έχασαν την κύρια πηγή που χρηματοδοτούνταν ο παλαιοκομματισμός στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Καταλαβαίνουμε τον πόνο τους αλλά δεν θα επιστρέψει πίσω. Ούτε η Θεσσαλονίκη, ούτε η Βόρεια Ελλάδα, ούτε θα ξαναστήσουν τα “μαγαζιά” που για δεκαετίες τους συντηρούσαν», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Σπίρτζης.
Ο υπουργός παραδέχεται ότι υπάρχουν προβλήματα στον ΟΑΣΘ, αλλά, όπως λέει, δεν μπορούσε αυτός ο οργανισμός, στην κατάσταση που παραδόθηκε «να αλλάξει με μαγικά από τη μια μέρα στην άλλη» ούτε μπορούσε να διατηρηθεί αυτή η «όαση σπατάλης και συντήρησης του παλαιοκομματικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη» και επισημαίνει πως η οριστική λύση θα έρθει «με την προμήθεια των λεωφορείων, με την πρόσληψη των οδηγών, με τη μεταφορά τεχνιτών από άλλους φορείς προς τον ΟΑΣΘ και, βέβαια, με τη λειτουργία του μετρό μέσα στο 2020».
Υπενθυμίζεται ότι τον ΟΑΣΘ διοικεί ο Στέλιος Παππάς, καθώς και ότι ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε διαγωνισμό για νέα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη -μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό…

Πώς ο Τσίπρας εγκαινίασε το ανύπαρκτο Μετρό Θεσσαλονίκης

Εγκαινιάζοντας τον σταθμό «Συντριβάνι» που θα λειτουργήσει σε… δύο χρόνια, ο Αλέξης Τσίπρας είπε για το Μετρό της Θεσσαλονίκης: «Tο πιο γνωστό ανέκδοτο για την πόλη της Θεσσαλονίκης παύει να είναι πια ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα».
Και συνέχισε: «Είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους.»
Ο πρωθυπουργός εξήγησε, δε, με πανηγυρικό τόνο ότι «το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών» και πως «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη»…
Ο Αλέξης Τσίπρας θεώρησε ότι είναι εξαιρετικό επίτευγμα που το έργο του Μετρό προχώρησε ενώ παράλληλα διασώθηκαν και τα αρχαία ευρήματα. «Σπάσαμε το ψευτοδίλημμα που έλεγε ή αρχαία ή μετρό και καταλήξαμε σήμερα να έχουμε και αρχαία και Μετρό» υπογράμμισε.
Στο μεταξύ… διαγωνισμός για λεωφορεία
Μπορεί μεν «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη», αλλά στο μεταξύ «θα προχωρήσουμε σε μια σειρά από μέτρα για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών των πολιτών που μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό δεν καλύπτονται επαρκώς».
Συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός είπε ότι:
-τον Φεβρουάριο ενεργοποιείται ο νέος οργανισμός ΑΣΥΘ ο οποίος θα έχει την ευθύνη λειτουργίας όλων των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και του Μετρό συμπεριλαμβανομένου
-τον Φεβρουάριο προκηρύσσεται ο Διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. 350 νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει και οι διαδικασίες για αναβάθμιση των αμαξοστασίων
-προχωράμε σε μεταβατική διαδικασία ανασχεδιασμού των Αστικών Γραμμών προκειμένου να υπάρξει καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών
-άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την άμεση πρόσληψη 150 νέων οδηγών με 2ετείς συμβάσεις έργου. Επίσης, προκήρυξη μετατάξεων τεχνιτών από άλλους φορείς και κυρίως από την ΕΛΒΟ. Παράλληλα, δρομολόγηση διαγωνισμού για πρόσληψη νέων μόνιμων οδηγών και τεχνιτών αμέσως μετά τη συγκρότηση του ΑΣΥΘ.
Πηγή: in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.