9/3/19

Σοβαρά θέματα ασφαλείας στο FIR Λευκωσίας λόγω λειτουργίας του αεροδρομίου «Ερτζιάν» στα κατεχόμενα

  Πέτρος Θεοχαρίδης  
Πολύ σοβαρό θέμα ασφάλειας πτήσεων θέτει η Διεθνής Ομοσπονδία Επαγγελματικών Ενώσεων Πιλότων (IFALPA), λόγω των παρεμβολών του παράνομου κέντρου ελέγχου πτήσεων «Ερτζιάν» και την απουσία επικοινωνίας μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας της Τουρκίας με τους συναδέλφους τους της Κύπρου.
Καταγράφοντας σε έγγραφό της προς τα μέλη της το πρόβλημα, διαπιστώνεται μάλιστα ότι οι παρεμβολές του «Ερτζιάν» δεν επηρεάζουν την ασφάλεια μόνο στο Fir Λευκωσίας, αλλά και σε αυτά της Βηρυτού και της Δαμασκού. Η IFALPA αναφέρει στο έγγραφό της προς τις οργανώσεις -μέλη της,  μια σειρά από μέτρα που λαμβάνονται για αποφυγή συμβάντων ασφάλειας. Επίσης, καταγράφει σειρά ενεργειών για τις οποίες ζητά τη συμβολή των μελών της.  Ωστόσο είναι φανερό ότι για αποτελεσματικότερες πιέσεις προς την Τουρκία για να άρει μια σειρά από κινδύνους που δημιουργεί το «Ερτζιάν», απαιτείται όπως η Κυπριακή Δημοκρατία, συνεργαστεί με την IFALPA, όπως και άλλους επαγγελματικούς διεθνείς οργανισμούς του τομέα (όπως αυτού των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας), προς δύο κατευθύνσεις: Πρώτο, τις πιέσεις προς την Τουρκία για να αποκαταστήσει την επαφή μεταξύ Τούρκων και Κυπρίων Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, και δεύτερο, για την άρση των παράνομων με βάση τους διεθνείς κανόνες εναέριας κυκλοφορίας παρεμβολών του «Ερτζιάν». 
Στη σχετική εμπιστευτική αλληλογραφία που κατέχει ο «Φ», το βασικό έγγραφο της IFALPA έχει τίτλο:  «Κρίσιμα κενά στον βόρειο τομέα του FIR Λευκωσίας». Όπως αναφέρεται, «οι οδηγίες που εκδίδει το «Ερτζιάν» δεν συντονίζονται με τα παρακείμενα κέντρα ελέγχου πτήσεων, ιδίως αυτά της Λευκωσίας, της Βηρυτού και της Δαμασκού». Η IFALPA, καθοδηγεί τις εθνικές και περιφερειακές επαγγελματικές ενώσεις πιλότων, που λειτουργούν στην περιοχή, «να ασκήσουν τη μέγιστη πίεση στις εμπλεκόμενες Αρχές, ώστε να διασφαλίσουν ότι, κάθε συμβάν ασφάλειας θα αναφέρεται στο κατάλληλο κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας και θα ενημερώνεται με αντίγραφο της αναφοράς και η IFALPA. 
Πολλά συμβάντα ασφάλειας οφείλονται σε αντικρουόμενες οδηγίες προς αεροπλάνα σε σχέση με το υψόμετρο πτήσεων από τα εμπλεκόμενα Κέντρα Ελέγχου Πτήσεων, σημειώνεται στο ίδιο έγγραφο. Η Διεθνής Ομοσπονδία πιλότων, δίνει οδηγίες προς τις εθνικές και περιφερειακές ενώσεις των μελών της, για να ενημερώνουν σε τακτική βάση όλους τους πιλότους –μέλη και μη μέλη τους– «για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων κρίσιμων ελλείψεων, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια πτήσης στον βόρειο τομέα του FIR Λευκωσίας και στον παρακείμενο εναέριο χώρο».  
Η ενημέρωση θα πρέπει να περιέχει την σαφή υπόδειξη ότι, «όλοι οι πιλότοι που σκοπεύουν να εισέλθουν από το FIR της Άγκυρας στο FIR Λευκωσίας, θα πρέπει να επικοινωνούν με το Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων της Λευκωσίας τουλάχιστον 10 λεπτά πριν από τη διέλευση από το όριο μεταξύ των FIR Άγκυρας και Λευκωσίας. Επίσης, (λόγω των παρεμβολών του παράνομου «Ερτζιάν» αναφέρεται ότι οι πιλότοι πρέπει να είναι ενήμεροι πως «σε όλες τις περιπτώσεις οι πιλότοι θα πρέπει να διατηρούν επαφή με το Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας καθ ‘όλη τη διάρκεια της πτήσης εντός του FIR Λευκωσίας». 
Η IFALPA, ζητά από τις επαγγελματικές ενώσεις των πιλότων, να υπενθυμίζουν επίσης στους πιλότους ότι, «λόγω επικίνδυνων συνθηκών που εξακολουθούν να υφίστανται, όταν πρόκειται να διέλθουν από το βόρειο τομέα του FIR Λευκωσίας, προερχόμενοι από το FIR Άγκυρας ή κατευθύνονται προς το FIR Άγκυρας, θα επικοινωνούν με το «Ερτζιάν» μόνο για σκοπούς πληροφόρησης, και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι εντάσσεται στο πλαίσιο της κανονικής επικοινωνίας με το Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας.  
Κάθε αίτημα πιλότου σε πτήση για νέες οδηγίες, πρέπει να απευθύνεται στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας της Λευκωσίας «και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δέχονται εγκρίσεις, οδηγίες, μεταβολές επιπέδου πτήσης κ.λπ. από τον σταθμό «Ερτζιάν», χωρίς έγκριση του Κέντρου Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας», συνεχίζει τις σαφείς της οδηγίες η Διεθνής Ομοσπονδία Πιλότων.
Φιλελεύθερος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.