11/5/19

Έλληνες, μια κοινωνία πολυτραυματίας, ένα αποπροσανατολισμένο έθνος

Πώς μια ταινία του Χόλιγουντ για το 1821 αναδεικνύει τον αποπροσανατολισμό που ταλανίζει το ελληνικό έθνος
του Σάββα Καλεντερίδη
Έχουμε δει σωρεία δημοσιευμάτων που αναφέρονται στον τρόπο με τον οποίο τα μεγάλα κράτη που σέβονται τον εαυτό τους και την ιστορία τους, και νοιάζονται για το μέλλον τους, επηρεάζουν τη βιομηχανία του κινηματογράφου για την αναπαραγωγή, μέσα από τις ταινίες, της ιστορίας και των εθνικών στόχων και οραμάτων τους.

Με τον τρόπο αυτόν η βιομηχανία του κινηματογράφου συμβάλλει (στο μέτρο που της αναλογεί) στη διαμόρφωση της εθνικής ταυτότητας και του συλλογικού υποσυνείδητου του κάθε έθνους – επαναλαμβάνω, εκεί που υπάρχουν σοβαρά κράτη.
Για την Ελλάδα τι να πει κανείς... Μια κοινωνία «πολυτραυματίας» από εθνικούς διχασμούς, εμφυλίους και τεχνητές διαιρέσεις που προκαλούνται από εσωτερικούς παράγοντες που αδυνατούν να παραγάγουν πολιτική και αρκούνται στον διχαστικό λόγο και πρακτικές, αλλά και από εξωτερικούς παράγοντες που με τον τρόπο αυτόν προωθούν και εξυπηρετούν τα δικά τους συμφέροντα. Η κατάσταση αυτή που χαρακτηρίζει την κοινωνία αντικατοπτρίζεται και στο κράτος, ιδιαίτερα μετά την κομματικοποίησή του τις τελευταίες τρεις δεκαετίες – μια διαδικασία που του αφαίρεσε και τα τελευταία ψήγματα σοβαρότητας που διέθετε.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τη δεκαετία του 1980, με τον νόμο-πλαίσιο για την Παιδεία, του 1982, άνοιξαν διάπλατα οι πόρτες για να γίνουν πανεπιστημιακοί δάσκαλοι άτομα που δεν υπηρετούσαν την επιστήμη στην οποία ήταν ταγμένοι, αλλά το κόμμα, την ιδεολογία και την ιδεοληψία τους. Έτσι τα πανεπιστήμια αλώθηκαν από εθνομηδενιστές, αριστερούς και αριστεριστές καθηγητές, οι οποίοι λειτούργησαν στην κυριολεξία ως ιδιότυπες συμμορίες μοιράζοντας διδακτορικά στα «δικά τους παιδιά», για τη διαιώνιση του είδους στις πανεπιστημιακές σχολές.
Δεν υπάρχει λόγος να αναφέρουμε συγκεκριμένες περιπτώσεις, αν και αυτό θα έπρεπε να γίνει αντικείμενο μιας επιστημονικής και άρα αντικειμενικής μελέτης, όμως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι έδρες Ιστορίας των πανεπιστημίων μας, που έχουν στην κυριολεξία αλωθεί από εθνομηδενιστές και εθνοαποδομητές.
Ο «πατριάρχης» αυτής της εγκληματικής μεθόδευσης είναι γνωστός τοις πάσι, ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε.
Αυτή η κατάσταση, λοιπόν, έχει επηρεάσει την ελληνική βιομηχανία κινηματογράφου, η οποία αρνείται να συμφιλιωθεί με την πραγματικότητα, να υπηρετήσει την κοινωνία, την ιστορία, το έθνος και την πατρίδα, και περιορίζεται είτε σε αναπαραγωγή της παθογένειας, που επιδεινώνει την κατάσταση της κοινωνίας-πολυτραυματία, είτε συστηματικά διεκτραγωδεί και εκφυλίζει τις όποιες ηθικές και παραδοσιακές αξίες έχει η ελληνική κοινωνία.
Θα αναρωτηθούν οι αναγνώστες και οι φίλοι της στήλης γιατί τα γράφουμε όλα αυτά.
Τις προηγούμενες μέρες είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε μια κινηματογραφική ταινία που γυρίστηκε στο Χόλιγουντ και είχε ως θέμα την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Το περίεργο είναι ότι όταν αναζήτησα κριτικές για την ταινία, δεν είδα ούτε μία κριτική από τους συντάκτες του είδους. Ούτε μία. Έχει κι αυτό την εξήγησή του.
Η μεγάλη έκπληξη ήταν η ίδια η ταινία, η οποία έχει τίτλο Οι βράχοι της Ελευθερίας, και το σενάριό της βασίζεται στο βιβλίο της ομογενούς Μαριάννας Μητροπούλου, που ζει στις ΗΠΑ.
Δεν θα κάνουμε κριτική στην ταινία, γιατί αυτό είναι έργο και δουλειά των «ειδικών». Θα αναφερθούμε όμως στο περιεχόμενο και την πλοκή της. Η ταινία παρουσιάζει με αρκετά αντικειμενικό τρόπο τη σκλαβιά και τη βαρβαρότητα που ασκούσαν επί τέσσερις αιώνες οι Τούρκοι στους υπόδουλους Έλληνες, στηλιτεύει το ρόλο των κοτζαμπάσηδων, των φοροεισπρακτόρων και του κλήρου.
Επίσης, παρουσιάζει με τρόπο που πραγματικά εκπλήσσει τα κλασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας της εποχής του 1821, τις ηθικές αρχές και αξίες, το εθνικό και πατριωτικό φρόνημα των Ελλήνων, όλα εκείνα τα στοιχεία που οδήγησαν στην Εθνεγερσία και την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό. Μάλιστα, είναι τόσο πετυχημένος ο τρόπος που το κάνει αυτό, που ο θεατής ανακαλύπτει ότι πολλά από αυτά τα στοιχεία έχουν ξεχαστεί, να είναι καλά οι εθνομηδενιστές και εθνοαποδομητές καθηγητές πανεπιστημίου, που «βγάζουν» δασκάλους και καθηγητάδες κατ' εικόνα αυτών και καθ' ομοίωσιν, οι οποίοι με τη σειρά τους επηρεάζουν αντίστοιχα τα παιδιά, για να φθάσουμε στην κατάσταση που είναι σήμερα η Ελλάδα και ο ελληνισμός.
Μια καθ’ όλα χρεοκοπημένη χώρα, μια κοινωνία χωρίς όραμα και με ισοπεδωμένες τις ηθικές αρχές και αξίες, ένα αποπροσανατολισμένο έθνος.
Έγραψα παραπάνω ότι δεν υπάρχουν κριτικές για την ταινία. Μάλλον φοβούνται να γράψουν κριτικές, για να μην βρεθούν μεταξύ δυο πυρών, των εθνομηδενιστών και των απλών Ελλήνων που αγαπούν την πατρίδα τους.
Τέλος, να πάμε και στο «ζουμί» της υπόθεσης.
Μια ταινία που εκθειάζει τον επαναστατικό αγώνα των Ελλήνων και αποθεώνει τους αγωνιστές επαναστάτες, με κορυφαίο τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, έχει γυριστεί στις ΗΠΑ και μάλιστα στο Χόλιγουντ, ενώ αντίστοιχη ταινία έχει να γυριστεί στην Ελλάδα πολλές δεκαετίες.
Και αναρωτιέται κανείς, γιατί;
Η απάντηση βρίσκεται στα όσα αναφέραμε στην αρχή του άρθρου.
Μια κοινωνία-πολυτραυματίας, με διανοούμενους που αν δεν μισούν, φοβούνται να δηλώσουν ότι αγαπούν την Ελλάδα και τους Έλληνες, και με μια βιομηχανία κινηματογράφου που έχει τα ίδια χαρακτηριστικά.
Άρα, ποιος θα γράψει σενάριο που εκθειάζει την Ελλάδα, τους Έλληνες και την ιστορία μας, ποιος παραγωγός θα αναλάβει να κάνει τέτοια ταινία, ποιος σκηνοθέτης θα αναλάβει να την σκηνοθετήσει και ποιοι ηθοποιοί θα τολμήσουν να παίξουν σε μια τέτοια ταινία;
Όσο για τις κριτικές: Διάβασα περίπου εκατό κριτικές του κοινού. Το 85-90% είναι θετικές και βαθμολογούν καλά την ταινία, και οι υπόλοιπες είναι δηλητηριώδεις. Λες και τους έβρισες τη μάνα τους.
Αυτή είναι η κατάσταση στην πατρίδα μας, δυστυχώς. Ο πατριωτισμός και η αγάπη στο έθνος είναι εξοβελιστέα, ενώ αποτελεί περίπου τίτλο τιμής το να βρίζεις και να μισείς την Ελλάδα και τους Έλληνες.
Γι’ αυτό επαναλαμβάνω ότι είμαστε ένα αποπροσανατολισμένο έθνος και είναι αδήριτη ανάγκη να αποκτήσουμε όραμα και πυξίδα.
Δεν το έχω ξανακάνει, αλλά ειλικρινά νιώθω την ανάγκη να το κάνω.
Να πάτε να δείτε την ταινία, να αναβαπτιστείτε εθνικά και πατριωτικά, γιατί πραγματικά έχουμε ανάγκη από τα νάματα του αγώνα του 1821, αφού θα χρειαστεί να αγωνιστούμε και πάλι για να απελευθερώσουμε την πατρίδα από την ιδιότυπη υποδούλωση που την οδήγησαν οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών.
Δημοσιεύεται στη δημοκρατία και το Pontos-news

10 σχόλια:

  1. Αυτα συνεβησαν ολα .Δεν υπαρχει λογος να μιλαμε αλλο γιαυτα τωρα.Ειναι αναγκη μεγαλη να τα πεταξουμε μακρυα αμεσα και να χτισουμε το μελλον με ριζες στο χθες..στην ιστορια του λαου μας την λαμπερη σαν τον ηλιο...Σταματηστε ολοι τις παπαγαλιες ξενων μοντελων.Αυτοι διδαχτηκαν απο μας ..ολα...κι εμαθαν ελαχιστα ..αναξια μιμησης...Μας "παιρνει " πολυ σαν λαο για ναμαστε παπαγαλοι . Δημιουργια θελουμε στα παντα και φανατικη αυτοπεπιθεση.Ειμαστε ο καλυτερος γονος απ ολους και χασαμε τον δρομο καπου...σε ολα.Αυτο το ατιμο το στομαχι φταιει.Ειναι πισω στην σειρα και το καναμε πρωτο.Δεν στεκει αλλο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υποτίθεται, ότι ο ιδρυτής του Ιστολογίου, τυγχάνει εν αποστρατεία Ανώτερος Αξιωματικός.

    Με το άρθρο του αυτό και την προσπάθεια που έχει αναλάβει, προκειμένου να ενημερώσει σωστά και να φρονηματίσει ορθά τον μέσο Έλληνα, έχει προ πολλού αποδείξει ότι είναι ακόμη ένας ένθερμος Έλλην πατριώτης αξιωματικός, ο οποίος στην πραγματικότητα, κάθε άλλο παρά "εν αποστρατεία" διατελεί, αλλά εξακολουθεί πράττοντας το καθήκον του, ως ένας από τους αρκετούς έντιμους Έλληνες ανώτερους αξιωματικούς, να υπηρετεί την Ελλάδα μας.


    Με τιμή

    Εθμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Οι Βράχοι της Ελευθερίας

      https://www.athinorama.gr/cinema/movie/oi_braxoi_tis_eleutherias-10064769.html

      Διαγραφή
  4. Ενας ο δρομος...ελευθερια η θανατος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επειδή πολλοί έχουν αναρωτηθεί πως οι Έλληνες επί 400 χρόνια αντέξανε το πόδι του Τούρκου και δεν προσπάθησαν να ελευθερωθούν;

    Δηλαδή τους άρεσε να είναι υπό τον πόδα του Τούρκου;

    Επί 400 χρόνια;

    Λοιπόν, ας διαβάσουν τα βιβλία του Γαλαξειδιώτη Κωνσταντίνου Σάθα Ιατρού και Ιστορικού της περιόδου των 400 χρόνων για να μάθουν επι τέλους την τεκμηριωμένη πραγματική ιστορία εκείνων των 400 ετών!

    Εάν μάλιστα θέλουν, τότε να διαβάσουν την τεκμηριωμένη Ιστορία του αείμνηστου Ιωάννη Βασδραβέλη "Η Μακεδονία κατά την Επανάστασιν του 1821", Εκδόσεις της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Έκδοσις Τρίτη, Βραβείον Ακαδημίας Αθηνών, διότι δεν είναι δυνατόν τόσοι Ακαδημαϊκοί Ιστορικοί, Αρχαιολόγοι, σπουδαίοι επιστήμονες της Ακαδημίας Αθηνών και να μην βρεθεί ένας, ένας που να αμφισβητήσει αυτά και πολλά άλλα ιστορικά κείμενα και περίτρανες ιστορικές αποδείξεις που αποδεικνύουν την Ελληνικότητα της Μακεδονίας δια μέσου των αιώνων.

    Ότι υπάρχουν πολλές ιστορικές μαρτυρίες, έντυπες, πανάρχαιες για την γνώση των τότε Ελληνων πως ησαν απόγονοι των Αρχαίων προγόνων τους.

    Τι διάβολο, στην Βιέννη υπάρχουν δύο Ελληνικές εκκλησίες και το Γκρίχεν Μπάϊζελ (Griechen Beizel), ένα ταβερνάκι το οποίο υπάρχει ακόμη σήμερα (ο γράφων το έχει επισκεφθεί), εκεί όπου πήγαινε τότε και ο Ρήγας Φεραίος ο Βελεστινλής!

    Πως στον Πόντο υπήρχαν Εμπορικές Ακαδημίες, σχολεία Ελληνικά και για τα δύο φύλα, όταν πρόσφατα στην Κρήτη οι κρητίκαροι πατεράδες δεν έστελναν τα κορίτσια τους στο σχολείο - γιατί δεν έπρεπε να μορφωθούν - αλλά τι;;

    Τι ιστορία έμαθαν, μελέτησαν, οι διάφοροι Λιάκοι και οι Ρεπούσηδες, οι οποίοι υποτίθεται πως είναι επιστήμονες και μάλιστα Πανεπιστημιακοί Διδάσκαλοι, τι ιστορία διδάσκουν:

    Ο υπογράφων είναι ένας απλός διπλωματούχος πολιτικός Μηχανικός, αλλά γνωρίζει μελετώντας την ιστορία, ότι οι τότε Έλληνες είχαν Ελληνική συνείδηση πως ήσαν Έλληνες!

    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η
    ταινια εξοδος γυριστηκε προσφατα αλλα απαξιωθηκε δεν υπαρχει σε βιντεο κλαμπ και την πηρα απο ακροδεξια εφημερηδα για να την δω!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΧΑΧΑΧΑΧΑ ΚΑΜΑΡΩΝΕTE ΓΙΑ ΤΟ ΧΟΛΥΓΟΥΝ ΠΟΥ ΠΛΑΣΑΡΕΙ ΤΟΝ ΝΕΟΤΑΞΙΚΟ ΕΡΩΤΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΑΛΑ'.ΕΤΣΙ ΓΑΜΠΡΙΣΕ Η ΓΙΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ;ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ευτυχώς... μετά τον Νεοκλη Σαρρή και τον Σαραντο Καργακο ο Ευπατριδης Σάββας Καλεντεριδης συνεχίζει με μεγαλύτερη ένταση το έργο των αειμνηστων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ενώ ο ντόπιος κινηματογράφος παρουσιάζει την εικόνα που περιγράφει ο Σάββας, ο χώρος της μουσικής για τη νεολαία περιορίζεται σε ένα επαναλαμβανόμενο καταθλιπτικό μοτίβο που και αυτή καταστρέφει ότι πνευματικό απόθεμα έχει μείνει στο σύγχρονο άνθρωπο. Ευτυχώς που υπάρχει ακόμη η παραδοσιακή μουσική και είναι ήρωες εκείνοι που ασχολούνται και την προάγουν. Σαν ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, έχω να αναφέρω ότι, εκτός από τη ζημιά που αναφέρει ο Σάββας από το νόμο πλαίσιο του 82, η μεγαλύτερη ζημιά από το νόμο αυτό ήταν ότι παρέδωσε την ακαδημαϊκή διοίκηση σε άτομα με καθόλου ή χαμηλού ακαδημαϊκού προφίλ. Η σύγκλητος, π.χ., που είναι το ανώτατο όργανο της ακαδημαϊκής διοίκησης αν είχε 100 καθηγητές θα έπρεπε να έχει και 50 φοιτητές όλοι με ψήφο. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι ένα 30% των καθηγητών είναι κάτω του μετρίου έχουμε μια πλειοψηφία 80 μελών κάτω του μετρίου και όταν βρωμάει το κεφάλι τι να σου κάνει το σώμα. Ύστερα από περίπου 30 χρόνια άλλαξε αυτός ο νόμος, αλλά κατάφερε να δημιουργήσει μια καθεστωτική κατάσταση στα ΑΕΙ, που είναι δύσκολο να αλλάξει. Υπόψη ότι το 1982 σημαίνοντα στελέχη του τότε κυβερνώντος κόμματος, και είναι προς τιμήν τους, εκλιπαρούσαν τον τότε «χαρισματικό ηγέτη» να μην ψηφίσει αυτό το νόμο, αλλά εκείνος τους αγνόησε, λες και είχε εντολή άνωθεν, και το ψήφισε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.