17/6/19

«Στενοχωριέμαι αφάνταστα όταν βλέπω παιδιά να βγαίνουν από τις αίθουσες των Πανελλαδικών Εξετάσεων με δάκρυα στα μάτια.

 Όχι, δεν είναι οι μαθητές που δεν προετοιμάστηκαν καλά. Είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες που σ' όλη τους τη σχολική ζωή προσπάθησαν να είναι συνεπείς, που διάβασαν πολύ και διαπιστώνουν ότι για κάποιους "υψηλούς νόες" του Υπουργείου που βάζουν τα θέματα, η προσπάθειά τους δεν είναι αρκετή. Σήμερα τα θέματα της Φυσικής ήταν 8 σελίδες! Τα θέματα, όχι οι απαντήσεις. Προχθές τα μαθηματικά δεν παλεύονταν. Ιδιαίτερα οι μαθητές των Θετικών Σπουδών κάθε χρόνο δέχονται απίστευτη πίεση, έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγάλη ύλη, άπειρες ασκήσεις και τα...χούγια αυτών που εμπνέονται τα θέματα, για να αποδείξουν τί; Πόσο μεγάλοι επιστήμονες είναι;
Ζούμε σε τούτη τη χώρα το εξής παράλογο. Στην Α και τη Β Λυκείου για να περάσεις την τάξη χρειάζεσαι μέσο όρο 9,5. Γενικό μέσο όρο, όχι σε κάθε μάθημα ξεχωριστά. Τουτέστιν, μαθητές με 8 μαθήματα κάτω από τη βάση προάγονται στην επόμενη. Τί σου λέει το σύστημα; Παιδάκι μου, μη διαβάζεις, γιατί όσο χάλια και να πας δεν πρόκειται να μείνεις. Κανείς δεν έχει τολμήσει να καταργήσει αυτό το 9,5, κι όταν αυτό πήγε να γίνει, με λάθος τρόπο (το 2014) λύσσαξαν όλοι και το πήραν πίσω.

Κι έρχεται η Γ Λυκείου. Όπου ξαφνικά το σύστημα, εκεί που σου έλεγε "κοιμήσου αγελούδι μου κι η τύχη σου δουλεύει" σε βάζει να χτυπιέσαι κάτω σαν χταπόδι για να περάσεις σε μια σχολή της προκοπής. Διότι το πιο πιθανό είναι ότι με λίγη προσπάθεια κάπου θα περάσεις. Τουτέστιν, αν θες να μπεις σε μια σχολή με ωραίο όνομα και χωρίς συγκεκριμένο αντικείμενο, και να κάνεις ζωάρα για μερικά χρόνια, ξεκοκαλίζοντας το οικογενειακό εισόδημα, γράφεις ένα 5-6 στις πανελλαδικές και καθάρισες. Αν όμως θες να κάνεις κάτι πιο ουσιαστικό, κάτι πιο κοντά σε αυτό που ονειρεύεσαι,, όχι, πρέπει να υποφέρεις. Κι εκεί που σου λέγαμε, δεν πειράζει, καλό είναι και το 9,5, τώρα σε βάζουμε να τρέχεις σαν το άλογο κούρσας.
Και άντε να μάθεις συντακτικό στη Γ Λυκείου (κι ας έκανες αρχαία από την Α Γυμνασίου), κι άντε να πολεμάς να καταλάβεις τα μαθηματικά προσανατολισμού χωρίς να ξέρεις να κάνεις διαίρεση.
Σ' αυτό το ονειρικό σύστημα, αυτοί που υποφέρουν είναι οι καλοί μαθητές. Κι όσο περνάει ο καιρός γίνονται όλο και λιγότεροι. Δέκα χρόνια είμαι στην εκπαίδευση - μικρός ο χρόνος, αλλά κάθε χρόνο η βουτιά είναι μεγαλύτερη. Κι όσο κατεβαίνει ο πήχυς, οι πολλοί εφησυχάζουν και οι συνεπείς υποφέρουν περισσότερο.
Θέλω να ζητήσω σήμερα μια μεγάλη συγνώμη από τα παιδιά που βγήκαν κλαίγοντας από τις αίθουσες. Ντρέπομαι που είμαι μέρος ενός συστήματος που λειτουργεί τόσο άδικα και τόσο παράδοξα. Συγνώμη από όλους τους μαθητές μου που τόσα χρόνια διαβάζουν, προσπαθούν και αγωνίζονται για κάτι καλύτερο. Κι εμείς τους ρίχνουμε σφαλιάρες, σαν να τους λέμε "Γιατί διάβαζες τόσα χρόνια; Ας έγραφες κι εσύ ένα 5 - φοιτητής θα ήσουνα πάλι. Γιατί να έχεις στόχους;" Αλλά ξέχασα. Στη χώρα τούτη, η αριστεία είναι κακό πράγμα.
Η αλλαγή της Γ Λυκείου που θα ισχύσει από φέτος, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση - αλλά δεν μπορεί να κάνει τίποτα μόνη της.Και οι λιγότερες εξετάσεις στην Α και στη Β είναι θετικό μέτρο, αλλά τίποτα δεν μπορεί να γίνει αν δεν γίνει ένα πρώτο βήμα: Να καταργηθεί αυτό το "9,5", που σου περνάει το μήνυμα "Μην κάνεις τίποτα, θα περάσεις". Που παράγει γενιές χωρίς γενική παιδεία, ουσιαστικά πολιτισμικά αναλφάβητες. Που ψηφίζουν χωρίς να ξέρουν πώς διορίζεται η Κυβέρνηση. Ναι. Σας το υπογράφω. Εγώ είμαι ο δάσκαλος που δεν κατάφερε ούτε αυτό να μάθει στα παιδιά. Που 7 Ιουλίου βγάζουν κι αυτά πρωθυπουργό.... Γιατί να το μάθουν; Αφού θα περάσουν και χωρίς αυτό.
Συγνώμη, λοιπόν, παιδιά... Αλλά, ξέρετε κάτι; Μην το βάζετε κάτω. Η γνώση, η συνέπεια, η αξία δεν κρίνονται μόνο από ένα γραπτό. Όταν έχεις μάθει να δουλεύεις και να αγωνίζεσαι, η ζωή θα στο ανταποδώσει. Ακόμα και στη χώρα αυτή, που μισεί την προσπάθεια, που δεκαετίες τώρα εξισώνει τα πάντα προς τα κάτω. Βάλτε πείσμα.
Ακόμα και με μάτια δακρυσμένα, φιλαράκι, μην ξεχνάς να κοιτάς ψηλά. Και μπροστά.»

Ηλίας Τουμασάτος




Απορούν κάποιοι φίλοι
γιατί το κάνουμε θέμα
που ο Τσίπρας έγραψε τον γιο του
στο Κολέγιο Αθηνών.
Να σου πω γιατί:
Γιατί ο Τσίπρας μόλις πριν μήνες
πολέμησε λυσσαλέα και απέρριψε
την πρόταση να αναθεωρηθεί
το άρθρο 16 του Συντάγματος
ώστε να δοθεί η ευκαιρία
στα παιδιά των Ελλήνων
να σπουδάσουν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια
και να απολαύσουν παιδεία
ανώτερου επιπέδου
από το μπάχαλο που προσφέρει
η Ελληνική δημόσια παιδεία.
Γιατί ο Τσίπρας
ανάμεσα στα ΠΡΩΤΑ πράγματα που έκανε
όταν ανέλαβε την εξουσία
ήταν να διαλύσει τα δημόσια πανεπιστήμια
καταργώντας ό,τι είχε απομείνει
από τον νόμο Διαμαντοπούλου,
επαναφέροντας στα πανεπιστήμια
τους αιώνιους φοιτητές-μπαχαλάκηδες
και επαναφέροντας την ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΑ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ
έννοια του «Πανεπιστημιακού Ασύλου»
και επαναφέροντας το απόλυτο μπάχαλο
και την ασύδοτη παρανομία
στα δημόσια πανεπιστήμια.
Γιατί Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ
πρωτοστάτησε στο να υπονομευτεί
η ποιότητα της παιδείας
που προσφέρουν τα Ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα
στα παιδιά των Ελλήνων
ΑΛΛΑ Ο ΟΔΙΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ
ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΤΟ ΠΑΙΔΙ
ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΤΗΣ «ΕΛΙΤ», ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ,
και εξασφαλίζει ότι θα του είναι ανοιχτός ο δρόμος
για σπουδές σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού,
κάποιο από ΑΥΤΑ ΤΑ ΙΔΙΑ πανεπιστήμια
που καταγγέλλει και εμποδίζει.
Γιατί όλα τα παραπάνω
τα κάνει με ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΥΝΙΣΜΟ
γιατί θεωρεί πως το δικό του το παιδί
αξίζει καλύτερη μοίρα
από τα παιδιά των υπολοίπων Ελλήνων.
Αλλά είπαμε:
ΑΛΗΤΗΣ είναι.
Δεν είναι και ΜΑΛ*ΚΑΣ!
Μη μπερδεύεσαι...

5 σχόλια:

  1. Public education for ALL the children of parents holding a publing post. No exceptions.

    Then we apply the same to health and other "free" setvices.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ἡ ἀριστερά, πάντα ἦταν ἐθνοπροδοτική.
    Ἀπὸ βεβαίως γίνεται ἡ ἀρχή; Ἀπὸ τὴν παιδεία. Ξέρουν κάλλιστα ἀπ΄ αὐτά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εδωσα λοιπόν μια φορά και έναν καιρό Γενικές εξετάσεις και μπήκα σε μία σχολή με κανονικό αντικείμενο, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πήγαινα 5 χρόνια (είμαστε πενταετής σχολή, ισοδύναμη με Master από το 1948 κατά το Γαλλικό πρότυπο του Γεωπόνου) κανονικά στην σχολή, και θεωρία και εργαστήρια τα οποία ήταν πολλά, ενώ οι περισσότεροι πατούσαν μόνο εργαστήρια και έκανα ζωάρα με τα λεφτά του μπαμπά. Η επαρχεία γαρ δεν έχει τα μεγάλα ονόματα της πίστας, ήθελα να δουν τον Πλούταρχο και τον Σφακιανάκη, ο οποίος μάλιστα μία χρονιά τραγουδούσε και δίπλα μας. Εβγαλά την σχολή κορυφαίος στην ειδικότητα, πέρασα και τα 108 μαθήματα (56 θεωρείες, 52 εργαστήρια) και πήγα και IAESTE και Έρασμο για να δω το τι γίνεται στον κόσμο. Και μετά βγαίνεις έξω και βλέπεις ότι ο ιδιωτικός τομέας έχει τόσους πολλούς από τους οποίους να μπορεί να διαλέξει ώστε θέλει και να είσαι τέλειος στα μαθήματα, και να κάνεις τούμπες σε όλα και να καταδέχεσαι να πληρωθείς ελάχιστα και με μπλοκάκι. Το δε δημόσιο να είναι κουτσοί στραβοί στον Άγιο Παντελεήμονα, να είσαι εσύ με το μεταπτυχιακό και τις γλώσσες, αλλά και η άλλη κοπέλα που πήρε 13 (!) χρόνια να τελειώσει την Γεωπονική του Βόλου, η οποία θεωρείται και πιο εύκολη από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το χειρότερο όλων μάλιστα να βλέπεις τον εαυτό σου να είναι ο μικρότερος στην υπηρεσία, και ο μεγαλύτερος συμβασιούχος να είναι 42 ετών, να κυνηγάει σε τέτοια ηλικία τις εξάμηνες και οκτάμηνες συμβάσεις και να έχει πέσει στο 24μηνό όριο του νόμου ΑΣΕΠ, διότι διαγωνισμός για μόνιμες θέσεις να έχει να βγει χρόνια, και όταν τελευταία φορά πριν χρόνια ο Νομός Ηρακλείου είχε κάνει προκύρηξη για 30 Γεωπόνους με ΑΣΕΠ όταν είχαν πάρει σε όλη την χώρα στις νομαρχίες είχαν καταθέσει 420 υποψήφιοι. Και μέσα σε όλα ο πιο χαζός συμφοιτητής σου, ο οποίος δεν πατούσε στην σχολή και έπρεπε να του εξηγήσεις λίγο στο μάθημα τι λέει ο καθηγητής διότι δεν καταλάβαινε, να έχει βολευτεί με την ΑΓΡΟΓΗ επειδή είχε μέσον, ενώ εσύ με τις σπουδές να έχει αγνοηθεί εντελώς η αίτησή σου παρότι έχεις μεταπτυχιακό στο αντικείμενο από Γαλλία, και να έχει βγει ο τότε υπουργός Γεωργίας να δηλώνει στην Βουλή από το βήμα της κανονικά και ξεδιάντροπά ότι βάλαμε στην ΑΓΡΟΓΗ τους δικούς μας διότι λόγω ΑΣΕΠ δεν μπορούσαμε να τους χώσουμε αλλιώς στο δημόσιο; Είναι ή δεν είναι να εγκαταλείπεις την χώρα, όπως αναγκάστηκα να κάνω, μπας και έχω δουλειά, αντί να τρώω τα λεφτά του μπαμπά περιμένωντας μπας και ανοίξει θέση κάπου κάποτε, όπως έκαναν αρκετοί συνάδελφοί μου; Αν το κλάμα βγαίνοντας από τις γενικές εξετάσεις είναι ντροοπή για το σύστημα, τι είναι τότε το να έχεις βγει, να έχεις πολεμήσει στη σχολή και να έχεις πετύχει εντός, για να ανακαλύψεις ότι μετά όλος ο αγώνας σου δεν άξιζε τίποτα και το μόνο που έχει σημασία είναι το μέσον, όχι οι ικανότητές σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομιζεις οτι αυτο το παρτυ θα συνεχιστει εως το 5.000 μ.Χ ?? Οτι η διαλυση θα φτασει στο απειρο ? Οτι το ξυλο που λυγιζει θα λυγιζει επ απειρον ?? Οτι τα λαστιχα στο αυτοκινητο θα σηκωνουν.βαρος απειρο ?? Δεν βλεπεις οτι ειμαστε στο οριο θραυσης ???? Τωρα πρεπει να μην ξαναγινει μετα την θραυση ...Αυτο που θα μεινει δηλ . απ αυτην ...να μην γινει ιδιο παλι...Μην εχουμε αυταπατες..δεν θα μεινει ολο....

      Διαγραφή
  4. Ολοι εσεις που κριτικαρετε τον καθε τσιπρα δεν κατανοω τι θελετε ακριβως. Λογικο δεν ειναι να στειλεις το παιδι σου στο καλυτερο δυνατο σχολειο ωστε να εχει εξασφαλισμενο μελλον? Ολοι το ιδιο κανουν: Αριστεροι-Δεξιοι-Αδεξιοι. Συνηθως οι μελλοντικοι πρωθυπουργοι βγαινουν απο το Αμ. κολλεγιο Αθηνων που κανουν και τις απαραιτητες γνωριμιες. Το ξερει αυτο ο καθε Τσιπρας. Οι υπολοιποι που δεν εχουν χρημα δεν εχουν στη συντριπτικη πλειοψηφια μελλον. Ετσι ειναι φτιαγμενη η κοινωνια και ειμαι σιγουρος πως και αυτοι που διαμαρτυρονται τα ιδια και χειροτερα θα εκαναν. Βλεπετε για τα καλα πραγματα ανταγωνιζονται πολλοι και χρησιμοποιουν και αθεμιτα μεσα και εξαπατηση. Στο χερι του καθενος ειναι να βαλει το μυαλο του να δουλεψει για το συμφερον του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.