7/8/19

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία κατέχει το 21% του παγκόσμιου στόλου



Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σύμφωνα με τα βασικά συμπεράσματα της ετήσιας έκθεσης, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, οι προκλήσεις στο εμπόριο το προηγούμενο δωδεκάμηνο σήμερα ήταν συνεχείς και πολυδιάστατες, με περιορισμένες χρηματοδοτικές πηγές για δανεισμό και κυρίως, μεγάλες πολιτικές πιέσεις για την περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων.

«Ο στόχος πρέπει να είναι η επίτευξη καλύτερης νομοθεσίας, "better regulation" και αυτό ανάγεται σε πρωταρχική και μέγιστη πρόκληση για τους υπεύθυνους χάραξης της ναυτιλιακής πολιτικής», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.

«Σε εθνικό επίπεδο, η ελληνόκτητη ναυτιλία αυταπόδεικτα έχει αναγορευθεί σε εθνικό κεφάλαιο υπερκομματικού χαρακτήρα για τη χώρα μας και παραμένει κοινός στόχος Πολιτείας και εφοπλισμού να διατηρηθούν οι στενοί δεσμοί της με τον τόπο. Η προϋπόθεση είναι μία: να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική και άρα βιώσιμη», τονίζει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην έκθεσή της, ζητώντας από την πολιτεία να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της ποντοπόρου ναυτιλίας και του ευρύτερου ναυτιλιακού πλέγματος για να δημιουργήσει μία ευρύτερη, αναπτυξιακή πλατφόρμα, επιχειρηματικά ελκυστική, η οποία θα ισχυροποιήσει σημαντικά τη θέση της Ελλάδας ως διεθνούς ναυτιλιακού κόμβου, με δυνατές προοπτικές ενίσχυσης της προστιθέμενης αξίας για την οικονομία.

Επιπλέον, στην έκθεση τονίζεται πως οι ευκαιρίες που ανοίγονται για την Ελλάδα από την ελληνική εμπορική ναυτιλία είναι ποικίλες «και επιβάλλεται να τις εκμεταλλευτεί, αξιοποιώντας αποφασιστικά και σε όλα τα επίπεδα την καίρια γεωπολιτική της θέση και τη μεγάλη σύγχρονη ναυτιλιακή δύναμη που διαθέτει -αναπόσπαστο στοιχείο της εθνικής της ταυτότητας και διακριτικό γνώρισμα του λαού της».

Σε ό,τι αφορά τη συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στη χώρα, η έκθεση σημειώνει πως αυτή «περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, έμμεσες οικονομικές επενδύσεις, ευκαιρίες απασχόλησης και την προβολή της εικόνας της χώρας σε διεθνές επίπεδο, ως σημαντικού εμπορικού και στρατηγικού εταίρου σημαντικών οικονομικών και πολιτικών δυνάμεων, με το 22,5% και το 20,3% της δραστηριότητας του ελληνικού στόλου να εξυπηρετεί το εμπόριο από/προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη αντίστοιχα και με το μεγαλύτερο μερίδιο της δραστηριότητας του ελληνικού στόλου, δηλαδή το 31,8%, να εξυπηρετεί τις ταχέως αναπτυσσόμενες ασιατικές οικονομίες».

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

11 σχόλια:

  1. Πληρωνουν φορους? Και τι υψους? Αν δεν συνεισφερουν οπως πρεπει τοτε δεν νομιζω να μας αφορα. Εμενα τουλαχιστον οχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάνουν δωρεές οπως πριν ένα μήνα στην Πολεμική Αεροπορία , αλλά σταγόνα στον ωκεανό ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα παλιά τα χρόνια(…) οι εφοπλιστές έκαναν τεράστιες δωρεές στο κράτος. Σήμερα, είναι πιο μαντζίριδες από ποτέ. Δε θα πεινούσαν, αν αγόραζαν καμιά φρεγάτα, για το Π.Ν. μας, οι γύφτοι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 60-70 εκατομμ...δινουν για μεταγραφες ομαδων...δυο μονο εξ αυτων.
    100 εκατομμ...κανουν οι νεες τορπιλες των υποβρυχιων...που δεν εχουμε.. τωρα που τις θελουμε...
    Οι αρχοντοχωριατες του Μολιερου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τιτλος εργου παλια αναλογος της περιπτωσης της πρωτιας τους ..
    " Κρατα το ...πουλι ψηλα Τζο "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χρειάζεται τεράστια προσοχή από τους Έλληνες εφοπλιστές γιατί αυτό το μερίδιο πολλοί το έχουν βάλει στο μάτι... Είναι απαραίτητο να υπάρχουν ισχυρά ελληνικά κράτη της Ελλάδος και της Κύπρου για να συνεχίσει να διαπρέπει η ελληνική ναυτιλία μόνο αυτό έχω να πω... Τα άλλα περί φόρων κτλπ είναι μπούρδες 0 φόρους έπρεπε να πληρώνουν να δίνουν δουλειές σε Έλληνες και να κάνουν δωρεές οι Έλληνες εφοπλιστές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κι εσυ μηδεν φορο επρεπε..κι ολοι μηδεν..Απο αποψη ισονομιας.Και που και που καμμια ..δωρεα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν γνωρίζω προσωπικά ούτε είχα-εχω επαγγλματική σχέση με εφοπλιστές. Αλλά δίνει κανείς δωρεές, συμβάλει σε κάποια προσπάθεια όταν η προσπάθεια υπάρχει, όταν η άμυνα είναι στόχος και όχι αφρορμή για μίζες κλπ,κλπ. Όταν το κράτος δουλεύει για το έθνος. Οι εφοπλιστές είναι επιχειρηματίες, δεν είναι άγγελοι. Δεν παοφεύγουν μόνο αυτοί τους φόρους. Είναι πατριω΄τες όσο είναι οι κυβερνήσεις μας, όοσο είμαστε εμείς οι ίδιοι πχ τόσο πατριώτες ώστε μέσα σεένα μήνα να ξεχάσουμε, όπως λένε, τις Πρέσπες και να ψηφίσουμε ΣΥΡΙΖΑ λόγω επιδομάτων, για να μην έρθει ο Μητσοτακης, για χίλιους δυο λόγους. Οι Γερμανοί, το έχω γράψει πλειστάκις, έχουν φαγωθεί να πλήξουν τηνν ελληνική ναυτιλία, με ρωταγωνστιή τον Σημίτη. Χρειάζεται προσοχή και μια σταλιά μυαλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ειναι κι ασημαντα οσα λες κ.Αποστολοπουλε.Αν και αν ηθελαν..υπηρχε τροπος ..( ακομη και να ανατρεψουν ολους τους δαιμονες για παντα..Εχουν μια ενωση ολοι σαν οργανωση η οχι ??)...Οι αδυναμοι λυγιζουν στο επιδομα .Αυτοι που λυγιζουν ?? Στις γκομενες που τα θελουν ολα ?? Ειναι σοβαρο θεμα αν το ..Γιωτ σου ειναι 65 η 85 μετρα ?? Παιρνει πιο πολλες ?? Και δεν ειναι σοβαρο που βλεπουν τοση δυστυχια και ξεφτηλα στην πατριδα τους ?? Τι σοι ανθρωποι ειναι αυτοι ?? Δεν τους κλεβει κανεις τον πλουτο...ουτε τους απαγορευει ναχουν κι αλλα τοσα..Αλλα διαβολε δεν εχουν φυλη ..και πατριδα και ψυχη ? ?? Μονο γκομενες και σουρτα φερτα και ..." ξερεις ποιος ειμαι εγω " ??? Απεδειξε ποιος εισαι βρε μεγαλε ...αν εισαι κατι...Η γκομενα θα στο πει ??

      Διαγραφή
  9. Ποιες είναι οι «έμμεσες οικονομικές επενδύσεις» των εφοπλιστών;
    Πόσοι Ελληνες ναυτικοί εργάζονται στην ελληνόκτητη ναυτιλία;
    Πόσοι είναι συνολικά οι εργαζόμενοι στην ελληνόκτητη ναυτιλία;
    Πως εννοούν οι εφοπλιστές την «καλύτερη νομοθεσία»;
    Πόσο «υπερκομματικού χαρακτήρα» είναι η ελληνόκτητη ναυτιλία και οι εφοπλιστές;
    ΥΓ Εγώ υποθέτω ότι οι εφοπλιστές είναι τόσο «υπερκομματικού χαρακτήρα» όσο και
    ο κ. Αποστολόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι εφοπλιστές είναι εκατοντάδες. Κάποιοι είναι άγιοι, κάποιοι είναι διάβολοι. Δεν είναι όλοι το ίδιο, και πολλοί θέλουν να κάνουν κάτι καλό για τον Ελληνισμό. Σε γενικές γραμμές έχουν μεγάλη εξάρτηση από το διεθνές κέντρο διαχείρησης της ναυτιλίας το οποίο κατευθύνουν αμερικάνοι αξιωματικοί-στρατιωτικοί. Στους Έλληνες εφολιστές απλά, σε γενικές γραμμές, έχει απαγορευθεί να κάνουν επενδύσεις στην Ελλάδα από τότε που η χώρα μας μπήκε στη μαύρη λίστα το 1975. Οι εφοπλιστες είναι οι κούριερς και όχι τα αφεντικά των θαλασσών. Αν τους δοθεί η άδεια μπορούν να αναστήσουν τη χώρα, αλλά τα κέρδη από τις θάλασσες είναι υπερπολλαπλάσια από οτιδήμοτε κάνουν στην ξηρά και για τους περισσότερους δεν έχει οικονομικό νόημα να αλλάξουν τακτική.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.