10/11/19

Ο Εορτασμός του 2021 και ο Μύθος της Ειρηνικής Συνύπαρξης με τους Οθωμανούς δυνάστες μας

Το μαρτύριο του Αγίου Νικολάου του εκ Μετσόβου (17.5.1617)
Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων
Το 2021 συμπληρώνονται 200 χρόνια από τη Μεγάλη Ελληνική Επανάσταση. Το Έθνος οφείλει να τιμήσει τους γνωστούς και αγνώστους ήρωες που αγωνίσθηκαν «για του Χριστού την Πίστη την Αγία και την Πατρίδος την Ελευθερία», όπως έγραψε ο Σαμιώτης ποιητής Κλεάνθης. Είναι ευκαιρία να θυμηθούμε τις δυνάμεις που κράτησαν υψηλό το φρόνημα των προγόνων μας επί 400 ή και 500 χρόνια σκληρής δουλείας.
Δυστυχώς αρχίζουν και πάλι να εμφανίζονται οι ανιστόρητες προπαγάνδες περί …ειρηνικής συνύπαρξης Ελλήνων και Τούρκων. Ορισμένοι θεωρητικοί της ανύπαρκτης συνύπαρξης ενδιαφέρονται να διαδραματίσουν ρόλο στις εκδηλώσεις του 2021. Γι’ αυτό είναι χρήσιμο να επαναφέρουμε στη μνήμη μας τις ιστορικές πηγές. Ιστορία δεν είναι το τί φαντάζεται σήμερα ο Α’ ή ο Β’ διανοούμενος, αλλά το τί καταγράφουν τα έγγραφα της εποχής.
Η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, η οποία εδρεύει στη Θεσσαλονικη και εορτάζει φέτος τα 80 χρόνια από τη ίδρυσή της, μετέφρασε και εξέδωσε τις αποφάσεις των Τούρκων ιεροδικαστών (καδήδων) της Βέροιας της περιόδου 1600-1700. Χαρακτηριστική είναι η απόφαση της 30ής Απριλίου 1600, με την οποία καλείται να γίνει μουσουλμάνα η νεαρή Χριστιανή που ονομαζόταν Γραμματική, αν θέλει να μεγαλώσει εκείνη το παιδί της Μελέτιο.
Η δραματική ιστορία που ανατρέπει κάθε ιδεολόγημα περί «ειρηνικής συνύπαρξης» εχει ως εξής: Η Γραμματική ήταν παντρεμένη με Χριστιανό και απέκτησε δύο παιδιά. Μία ημέρα ένας Τούρκος αξιωματούχος που την είχε ερωτευθεί έστειλε δύο φονιάδες και σκότωσαν τον σύζυγο και τα δύο παιδιά της. Ο αγάς την απήγαγε, την βίασε και έτσι γεννήθηκε ένα αγόρι. Η θαρραλέα γυναίκα το ονόμασε Μελέτιο και επέμενε να το ανατρέφει Χριστιανικά. Η ανύπαρκτη ανεκτικότητα της δήθεν πολυπολιτισμικής Οθωμανικής κοινωνίας φαίνεται από την τύφλωση του καδή. Αδιαφορεί για τους τρεις φόνους και τον βιασμό. Αθωώνει τον Μοσουλμάνο αξιωματούχο και καταδικάζει σε εξισλαμισμό τη Χριστιανή γυναίκα!
Τι άλλη χρείαν έχομεν μαρτύρων; Πολυάριθμες τέτοιες ανατριχιαστικές αποφάσεις υπάρχουν στα αρχεία των ιεροδικείων της Τουρκοκρατίας. Άλλωστε δεν πρέπει να λησμονούμε και το νέφος Νεομαρτύρων, ανδρών και γυναικών, κληρικών και λαϊκών, που βασανίσθηκαν και θανατώθηκαν απλώς και μόνον γιατί ομολόγησαν τη Χριστιανική πίστη τους ενώπιον των τουρκικών αρχών. Όσοι μιλούν για «ειρηνική συνύπαρξη Τούρκων κατακτητών και υποδούλων Ελλήνων» ας διαβάσουν το Νέον Μαρτυρολόγιον του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου.
Είμαστε λαός ειρηνικός και επιθυμούμε σήμερα την αρμονική συνύπαρξη και την καλή γειτονία με τους λαούς της περιοχής μας και της Υφηλίου ολόκληρης. Αλλά η καλή γειτονία δεν οικοδομείται επάνω στα ψεύδη.
Ας μην λησμονούμε ότι η Ελευθερία είναι βγαλμένη από τα ιερά κόκκαλα των Ελλήνων και ας μην επιτρέψουμε άλλες ιστορικές διαστρεβλώσεις.
Άρθρο στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 10.11.2019

4 σχόλια:

  1. Στην από 6 11 2019 Ανάρτηση του ΙΝΦΟΓΝΩΜΟΝΑ με τίτλο:
    «Έχει υμνήσει την οθωμανική περίοδο στην Ελλάδα και μπαίνει στην Επιτροπή των 200 ετών από το 1821; , αναφέρεται πως:

    http://infognomonpolitics.blogspot.com/2019/11/200-1821.html

    Ο παγκοσμίου φήμης (sic!) ιστορικός (?) Μαρκ Μαζάουερ επί χρόνια καθηγητής και πρύτανης στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης συγγραφέας του μνημειώδους βιβλίου για την Θεσσαλονίκη «Πόλη των Φαντασμάτων», καθώς και «Η Ελλάδα της Κατοχής» και ο διεθνούς φήμης ιστορικός Στάθης Καλύβας καθηγητής στο Γέιλ και την Οξφόρδη θα συμμετέχουν στην επιτροπή «Ελλάδα 2021».
    Ο Μαρκ Μαζάουερ, από τους πιο διάσημους ιστορικούς της εποχής μας, με παγκόσμια απήχηση, θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ερευνητές της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας.

    Είναι γνωστός για το μνημειώδες έργο του για τη Θεσσαλονίκη «Η πόλη των φαντασμάτων», που καταγράφει την πολυπολιτισμικότητα της πόλης όπου επί τρεις και πλέον αιώνες συνυπήρξαν αρμονικά Εβραίοι, Μουσουλμάνοι και Ορθόδοξοι, έως τις αρχές του 20 αιώνα όταν η έκρηξη του εθνικισμού στα Βαλκάνια έβαλε τέλος στην ειρηνική συνύπαρξη των τριών από τις σημαντικότερες θρησκείες στον πλανήτη.
    Ακολουθούν τα σχόλια των φίλων αναγνωστών του Ιστολογίου και αναφέρω μερικά από αυτά:
    Nikolaos Kavasilas6 Νοεμβρίου 2019 - 4:25 μ.μ
    Ὁ Μάουζερ, ὅπως λέγεται ἀνωτέρω, σέ βιβλίο του "στηλιτεύει αγρίως τον “ελληνικό εθνικισμό” που αλλοίωσε την Θεσσαλονίκη, που ήταν μια ωραία πολυπολιτισμική πόλη"!
    Ποιός θέλει τήν Θεσσαλονίκη ὄχι Ἑλληνική, ἀλλά μόνο "πολυπολιτισμικἠ";

    Καλλίμαχος6 Νοεμβρίου 2019 - 5:20 μ.μ.
    Τέτοιοι καθηγητές δεν γνωρίζουν τον ρόλο των Οθωμανών μέχρι τις αρχές του 20αι στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία γενικότερα. Σκοπιμότητες πολιτικές;

    Γεράσιμος Σκλαβούνος7 Νοεμβρίου 2019 - 11:25 π.μ.
    O Μαζάουερ είναι καλός ιστορικός και τεκμηριώνει ό,τι λέει με στοιχεία και πηγές.
    Είναι γνωστές οι απόψεις του περί "πολυπολιτισμικότητας", δεν τις κρύβει, είναι η μόδα εξάλλου της εποχής.
    Έχω διαβάσει με προσοχή όλο το βιβλίο του γιά την Θεσσαλονίκη. Επειδή είναι πλούσιο σε υλικά, εκεί μπορείς να βρείς στοιχεία γιά να υποστηρίξεις και την αντίθετη άποψη.
    Δεν καταδικάζει την Επανάσταση του 21.Την περιγράφει απλώς, όπως περιγράφει και τις ωμότητες και τις σφαγές που διέπραξαν οι Οθωμανοί στην Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να σβύσει εκεί το ελληνικό εμπόριο γιά μερικές δεκαετίες. Μετά ανέκαμψε, όπως και η βιομηχανία. Έλληνες,, Εβραίοι και Οθωμανοί έμποροι, τραπεζίτες, και βιομήχανοι δημιούργησαν μάλιστα από κοινού ένα club.
    Από εκεί ξεκίνησε και το κίνημα των Νεότουρκων γιά να καταλήξει σε τραγωδία.
    Ευμένης Καρδιανός
    Συνεχίζεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συνέχει από το προηγούμενο
    Μήπως, λέγω μήπως, ο τότε το 1821 πρόγονός μου, εκπρόσωπος του Πατριαρχείου και Εκκλησιαστικός Έφορος του Αγίου Μηνά, της τότε μητρόπολης της Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει ο τότε Τούρκος Χαϊρουλάχ, ….για πλάκα…. βασανίστηκε άγρια και θανατώθηκε στα καταγώγια του Λευκού Πύργου, και η μεγάλη του οικογένεια διεσπάρει στους τέσσερεις ανέμους, ….πήγαν εκεί που δεν υπήρχαν Τούρκοι.
    Επί πλέον ποτέ δεν ήσαν καλές οι σχέσεις μεταξύ των Τούρκων, Ελλήνων και Εβραίων και των λοιπών «μειονοτήτων , σε πoιές μειονότητες αναφέρεται ο “μαίτρ” «μήπως ….και Μαζόβερ ….πρύτανης στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια»;
    Αν θυμόσαστε, τότε που εμφανίστηκε το βιβλίο του Μαζάουερ έγινε μεγάλος θόρυβος και πολλοί Έλληνες ιστορικοί επιστήμονες αντέκρουσαν επιτυχώς τα επιχειρήματά που αναφέρει στο βιβλίο του. Ντροπή….. να πιστεύει κανείς πως ο Μαζάουερ γράφει την πραγματική ιστορία της Θεσσαλονίκης στην οποία οι τότε Έλληνες κάτοικοί της υπέφεραν τα πάνδεινα!!
    Ποτέ δεν ήταν αγαθές και καλές οι σχέσεις των Θεσσαλονικέων με τους επήλυδες, είτε ήσαν αυτοί Εβραίοι είτε ήσαν άλλης εθνικότητας.
    Απορώ πως κανένας Θεσσαλονικεύς, -φίλος του Ιστολογίου-, δεν πήγε στην Βιβλιοθήκη της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών ή κάποια άλλη βιβλιοθήκη, για να ανατρέξει στην βραβευμένη από την Ακαδημία Αθηνών Ιστορία της Επανάστασης του 1821 στην Μακεδονία, «Οι Μακεδόνες Κατά την Επανάστασιν του 1821»,Έκδοσις Τρίτη, Αθήναι 1962, του Έλληνα Μακεδόνα Ιστορικού Ιωάννη Κ. Βασδραβέλλη, με άριστες ιστορικές λεπτομερείς πηγές, για να μάθει πως οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης το 1821 επετέθηκαν και σφαγίασαν τα γυναικόπεδα και τους Έλληνες που είχαν αναζητήσει προστασία στην εκκλησία του Γρηγορίου Παλαμά. Αναφέρω μόνο τις σχέσεις με τους Εβραίους της πόλης σαν ένα παράδειγμα της κακής συμβίωσης!
    ,
    Συνεχίζεται
    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συνέχει από το προηγούμενο
    Πως καταλεηλάτησαν οι Εβραίοι της πόλης το 1821 οικτρά τα σπίτια και τις περιουσίες των Ελλήνων της πόλης και έδειξαν περισσότερο μίσος από αυτούς τους ίδιους τους Τούρκους για τους Έλληνες.
    Πως 500 Εβραίοι υπό τον Ιωσήφ Περέζ που φορούσε στολή Τούρκου αξιωματικού (Σελίς 148), σχημάτισαν στρατιωτικό σώμα και βοήθησαν τον τακτικό Τουρκικό στρατό να επιτεθεί και κατασφάξει τους Έλληνες Μακεδόνες υπό τον Εμμανουήλ Παπά που (ο Ε. Παπάς είχε διαθέσει όλη την μεγάλη περιουσία του στον Αγώνα του 1821) είχαν οχυρωθεί στο στενό της Κασσάνδρας, εκεί όπου ο Ξέρξης είχε κατασκευάσει την διώρυγά του, και αυτό με στοιχεία ξένων!
    Πως ο Εβραίος Ιωσήφ Περέζ, που μιλούσε τέλεια Ελληνικά, προσπάθησε πανουργότατα να εξαπατήσει τους επαναστατημένους Έλληνες για να καταθέσουν τα όπλα τους για τους σφάξει. Οι γενναίοι Έλληνες προτίμησαν να πέσουν μαχόμενοι σχεδόν μέχρις ενός.
    Εάν δεν φθανουν όσα εξιστορεί ο Ιωάννης Κ. Βασδραβέλλης τότε παραπέμπω στην ιστορική μελέτη του Καθηγητή κ. Κωνσταντίνου Βακαλόπουλου «Μακεδονία και Τουρκία, 1830 -1878, Μακεδονικός Ελληνισμός - Αλυτρωτική Πολιτική – Εθνική Διαπάλη», Θεσσαλονίκη 1987, Εκδόσεις ΒΑΝΙΑΣ (έχει εξαντληθεί).
    Ο κ. Βακαλόπουλος συγκέντρωσε στοιχεία και πληροφορίες κυρίως από τις αναφορές των Προξένων της Αυστρίας, Γαλλίας, Αγγλίας στα Υπουργεία στα οποία υπήγοντο, καθώς και άλλες πηγές, μερικές και τουρκικές, που αναφέρονται λεπτομερώς στο σύγγραμμά του, που αποτελούν αδιάσειστα ιστορικά τεκμήρια.
    Η συνεργασία των Εβραίων της Θεσσαλονίκης και των Τούρκων είχε φθάσει σε τέτοιο σημείο που η ζωή των Ελλήνων είχε καταστεί ανυπόφορη. Οι Έλληνες κάτοικοί της πλήρωναν μέχρι και τον κεφαλικό φόρο των Εβραίων και των Τούρκων.
    Συνεχίζεται
    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συνέχει από το προηγούμενο
    Μήπως λοιπόν ο Mazower είναι fake news! Μήπως συγγράφει την πραγματική ιστορία όπως τον βολεύει? Όπως την θεωρούν πως ήταν οι κυρίες Εθνομηδενίστριες κα Δραγώνα και η άλλη …που περιέγραφε τις φρικτές σκηνές στην προκυμαία της Σμύρνης σαν απλό …...συνωστισμό..!
    Θυμάμαι μια δημοσίευση βιβλιοσχολίου προ πολλών ετών στο Time Magazin, για ένα ιστορικό (υποτίθεται) βιβλίο που έπλεκε το εγκώμιο του Γάλλου στρατηγού Σαράϊγ που, κατά τον συγγραφέα του, κατενίκησε τους Γερμανοβουλγάρους (Sic?) και το Μαροκινό του ιππικό (Sic?) που κατά τον σχολιαστή του Time είχε φθάσει έξω από την Σόφια και ανάγκασε τους Βουλγάρους να συνθηκολογήσουν (Sic?).
    Φυσικά επρόκειτο περί μπούρδας μεγάλης ολκής, διότι οι Γερμανοβούλγαροι νικήθηκαν από τους Έλληνες κατά κράτος στην Μάχη του Σκρα Ντι Λέγκεν, καθώς και στην Μάχη της Δοϊράνης (κατά την οποία, από τότε αυτόπτη μάρτυρα, σπάνια άκουγες πυροβολισμό διότι η μάχη έγινε σώμα με σώμα με την λόγχη, άκουγες δε κατά τον αυτόπτη μάρτυρα το κλιτς κλιτς των λογχών στα σώματα των μαχομένων!) από τους Έλληνες και τους τότε συμμάχους των.
    Οι Έλληνες! ……….είχαν φθάσει έξω από την Σόφια και ανάγκασαν τους Βουλγάρους να συνθηκολογήσουν!
    Ο Σαράϊγ είχε δοκιμάσει τις ικανότητές του εκστρατεύοντας μάλιστα δύο ή τρείς φορές και είχε πάντα αποτύχει να διασπάσει τους Γερμανοβουλγάρους, μάλιστα τον αντικατέστησαν αργότερα με τον Στρατηγό Ντ΄ Εσπερέϋ που έφερε απτά αποτελέσματα. Ως στρατηγός ήταν ανίκανος, αλλά, κατά άλλους συγγραφείς, ήταν ένα πολιτικόν …..ζώον που γνώριζε πως να ελίσσεται πολιτικά, όπως τους έλεγαν τότε ….ένας «πολιτικός» στρατηγός της εποχής του! Ένα είδος σημερινού Τόσκα.
    Το βιβλίο του Mazower για την Θεσσαλονίκη δεν το έχω, έχω όμως ένα άλλο βιβλίο του που αναφέρεται στην Ελλάδα της Κατοχής, χωρίς να το έχω ακόμη διαβάσει.
    Δεν μου αρέσει ο τρόπος που περιγράφει τα διάφορα ιστορικά γεγονότα και τα ερμηνεύει όπως θέλει αυτός . Ίσως θεωρεί και αυτός την Θεσσαλονίκη δεύτερη Ιερουσαλήμ……!!!
    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.