19/11/19

«Πόλεμος» φθοράς από την Τουρκία στην περιοχή του Καστελόριζου - Ο ρόλος των ιπτάμενων τάνκερ



Την περασμένη εβδομάδα η Πολεμική Αεροπορία αναγκάστηκε να απογειώσει 8 μαχητικά f-16 για να αναχαιτίσουν μόλις ένα ζεύγος τουρκικών αεροπλάνων στην περιοχή του Καστελόριζου. Γιατί συνέβη αυτό;

Σίγουρα πάντως όχι γιατί οι Τούρκοι πιλότοι υπερτερούν έναντι των Ελλήνων. Κάθε άλλο, αφού τα «γεράκια» της Πολεμικής μας Αεροπορίας αποδεικνύουν συνεχώς ότι ποιοτικά υπερέχουν ξεκάθαρα απέναντι στους γείτονες και «κοντράρουν» στα ίσια, αν όχι υπερτερούν, όταν συγκρίνονται με κάποιες από τις καλύτερες αεροπορίες του κόσμου.


Ο καλύτερος πιλότος του ΝΑΤΟ στο τελευταίο TLP την Ισπανίας ήταν Έλληνας από τα «Φαντάσματα» της 337 μοίρας στη Λάρισα, όπως τον προηγούμενο χρόνο συνάδελφός του «Θησέας» από την 331 μοίρα των Μirage στην Τανάγρα, ενώ και νωρίτερα ένας «Τίγρης» της 335 είχε πρωτεύσει. Αλλά και στην πρόσφατη Blue Flag του Ισραήλ οι «Τίγρεις» του Αράξου απέσπασαν τα πλέον κολακευτικά σχόλια.

Χρειάστηκα, λοιπόν, οκτώ ελληνικά μαχητικά γιατί απλά τα δύο f-16 των γειτόνων έμειναν για αρκετές ώρες στον αέρα, μπαινοβγαίνοντας στον ελληνικό εναέριο χώρο του ακριτικού συμπλέγματος στο Καστελόριζο.

Το κατάφεραν γιατί σε απόσταση λίγων μιλίων, εκτός ορίου FIR Αθηνών, πετούσε συνεχώς το τουρκικό ιπτάμενο τάνκερ KC-135 το οποίο τα τροφοδοτούσε στον αέρα με καύσιμο. Αντίθετα, τα ελληνικά f-16 χωρίς τη δυνατότητα εναέριου εφοδιασμού και με πιο κοντινά αεροδρόμια το Καστέλι και τη Σούδα, αν και γεμάτα καύσιμα, τόσο στις σύμμορφες δεξαμενές στην άτρακτο όσο και στις εξωτερικές κάτω από τα φτερά τους, είχαν συγκεκριμένο χρόνο πτήσης στην περιοχή.

Η τουρκική τακτική, όπως εκτιμούν επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας, εντάσσεται στον καθημερινό «πόλεμο φθοράς» στον οποίο έχουν επιδοθεί οι γείτονες, αφού αδυνατούν με κάθε άλλο τρόπο να αμφισβητήσουν την ελληνική ποιοτική κυριαρχία στον αέρα.

Και επιλέγουν την περιοχή του Καστελόριζου αφού βρίσκεται αρκετά μακριά από τα αεροδρόμια που φιλοξενούν τις ελληνικές πολεμικές μοίρες, αλλά και από τα αεροδρόμια επιφυλακής σε Λήμνο, Σκύρο αλλά και Καστέλι.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newpost.gr

8 σχόλια:

  1. Ας εβαζε κανενα αντιαεροπορικο μια ριπη και μετα θα βλεπαμε την αντιδραση.
    Αλλα πρεπει να δωσει καποιος εντολη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το Ισραηλ ειχε μετατρεψει μονο του δυο τρια παλια επιβατικα σε τανκερ. Σιγα την δουλεια.
    Αλλα ...δεν ειχε μιζα.
    Ουτε απουσια μυαλου ...και καρυδιων..
    Το σετ το μηχανικο ουτε σπουδαιο ειναι για την ΕΑΒ...ουτε αρνουνται να το πουλησουν ξεχωριστα..ουτε τιποτε.Ειναι βεβαιον οτι το δινει και το Ισραηλ..και το αντιγραφεις αν εχεις κοτσια ελευθερου κι οχι δουλου.Και δινεις και δουλεια εδω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντε τωρα αυτα να τα πεις και ναναι κατανοητα σε ...δικηγορους μπλαμπλαδες..και αεργους πολιτικους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν μπορούνε να πάνε οι S300 στο Καστελόριζο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγω ρε παιδια απορω με τους πιλοτους μας.πως δηλαδη ανταποκρινονται και μαλιστα με τοσο ζηλο και τοσο παθος στα καθηκοντα τους οταν ξερουν οτι οτι και να κανουν ειναι ματαιο,οτι οι απεναντι ειναι οπλισμενοι.οτι και καταρριψη να υπαρξει δεν θα υπαρξει απαντηση οτι αποτελουν μερος μιας παραστασης για το θεαθηναι χωρις στην ουσια κανενα αποτελεσμα και την αλλη μερα τα ιδια θα γινουν.αυτο βεβαια ισχυει για ολους σε ολες τις ειδικοτητες στις ενοπλες δυναμεις μας.δεν μιλω βεβαια για τους στρατιωτικους "δημοσιους υπαλληλους".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αλλο τί γίνεται, κι άλλο τί λέγεται.
    Για να το κάνουν, σημαίνει ότι κάτι γίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.