26/11/19

Όσο αντέχει η Οικογένεια θα αντέχει και η Πατρίδα

*Η οικογένεια είναι ο βασικός πυλώνας της ελληνικής κοινωνίας. Πρέπει όλοι μας να καταλάβουμε ότι αυτήν την στιγμή η οικογένεια είναι το ουσιαστικότερο κύτταρο της κοινωνίας. Όσο και αν θέλουν κάποιοι να την διαλύσουν, η ελληνική οικογένεια αντέχει και διατηρεί την συνοχή της και το δέσιμο μεταξύ των μελών της…
Πειραχτικά και ειρωνικά ξένος διαπρεπής συνομιλητής ρώτησε τον μεγάλο νομπελίστα μας και ποιητή Γιώργο Σεφέρη: «Μα πιστεύετε σοβαρά ότι είστε πραγματικά απόγονοι του Λεωνίδα και του Θεμιστοκλή»; Απαντά ο τροπαιούχος Σεφέρης:
«Όχι, είμαστε απόγονοι μονάχα της μάνας μας, που μας μίλησε Ελληνικά, που προσευχήθηκε Ελληνικά, που μας νανούρισε με παραμύθια για τον Οδυσσέα, τον Ηρακλή, τον Λεωνίδα και τον Παπαφλέσσα, και ένιωσε την ψυχή της να βουρκώνει την Μεγάλη Παρασκευή, μπροστά στο ξόδι του νεκρού Θεανθρώπου».
(Απόσπασμα από βιβλίο της Μερόπης Σπυροπούλου «Οικογένεια ώρα μηδέν»)
Οικογένεια: θεσμός Θεόσδοτος, ιερός, άγιος και ακατάλυτος. Το ουσιαστικότερο κύτταρο της κοινωνίας, ο βασικότερος κοινωνικός θεσμός στον οποίο οφείλουμε την επιβίωση του ανθρωπίνου γένους. Στήριγμα σταθερό, καταφύγιο ασφαλές, λιμάνι απάνεμο, τόπος και χώρος ιερός και άγιος, όταν είναι θεμελιωμένη στην ιερότητα του γάμου, της θυσιαστικής αγάπης, της ανιδιοτελούς προσφοράς, του αμοιβαίου σεβασμού, της αλληλοκατανόησης. Οικογένεια: Ο κύκλος της φύσης, η πλάση ολόκληρη, το θαύμα των θαυμάτων, μία λέξη απλή με μεγάλο νόημα, μία έννοια βασική με βαθιά ουσία.
Εις ότι αφορά τα καθ΄ ημάς, την Ελληνική οικογένεια, είναι αλήθεια ότι παρά την πίεση της καθημερινότητας και τις πάσης φύσεως δυσκολίες των καιρών μας, κοινωνικές, οικονομικές αλλαγές, τα νέα ήθη που η εποχή του διαδικτύου έχει επιβάλλει, αγωνίζεται να παραμείνει συμπαγής και προσπαθεί να διατηρήσει ζωντανές τις αξίες της. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (EΛΣΤΑΤ) για το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου 2019 στην Ελλάδα υπάρχουν 4.134.540 «ανθεκτικές» οικογένειες. Από αυτές οι 1.852.311 διαθέτουν από ένα έως εννέα μέλη, ενώ μόλις 2.216 οικογένειες φιλοξενούν πάνω δέκα. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι 3.021.425 είναι πυρηνικές οικογένειες -που δημιουργήθηκαν δηλαδή έπειτα από γάμο και περιλαμβάνουν μόνο τους συζύγους ή και τα παιδιά τους- εκ των οποίων οι 1.570.422 είναι παντρεμένα ζευγάρια με τουλάχιστον ένα τέκνο. Μάλιστα, η ηλικία των γονιών σε 1.201.808 οικογένειες κυμαίνεται από τα 40 έως τα 49 έτη, ενώ το προσδόκιμο ζωής των γιαγιάδων φθάνει τα 83,9 έτη και των παππούδων τα 78,8 έτη. Την ίδια στιγμή ο θεσμός της οικογένειας «κερδίζει» τα διαζύγια, τα οποία εμφανίζουν πτώση τα τελευταία χρόνια, παρά τις δυσκολίες της οικονομικής κρίσης που δυσχεραίνει την καθημερινότητα των ζευγαριών στη χώρα μας. Από 14.880 το 2012 μειώθηκαν στα 11.013 το 2018.Τέλος, μία στις δύο ελληνικές οικογένειες διαμένουν σε σπίτι τριών δωματίων, με το εμβαδό της κατοικίας να είναι μεταξύ 61 και 100 τετραγωνικών μέτρων.
Σύμφωνα δε με τις περισσότερες μελέτες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια, η απασχόληση και η οικονομική ασφάλεια είναι οι καθοριστικοί παράγοντες, που επηρεάζουν την απόφαση για δημιουργία οικογένειας. Αυτοί είναι δύο από τους λόγους που έχουν συμβάλλει στην αισθητή αύξηση του αριθμού των γυναικών, οι οποίες επιλέγουν να τεκνοποιήσουν στα 35-39 έτη, όντας εργαζόμενες. Ανεξάρτητα, όμως, από την ηλικία που τα ζευγάρια επιλέγουν να κάνουν παιδιά, το βασικό στην περίπτωση της Ελλάδας είναι ότι οι νέοι θέλουν να κάνουν οικογένεια, σε αντίθεση με τους ευρωπαίους συμπολίτες μας, π.χ. Γερμανία, όπου μία στις τρεις γυναίκες είναι «συνειδητά άτεκνες». Μπορεί δηλαδή οι νέοι να εγκαταλείπουν την πατρογονική εστία σε μεγαλύτερες ηλικίες απ’ ό,τι παλαιότερα, να δημιουργούν σε μεγαλύτερη ηλικία την δική τους οικογένεια και να αυξάνεται η ηλικία που αποφασίζουν να κάνουν παιδιά, ωστόσο η στενή σχέση που υπάρχει μεταξύ των διαφορετικών γενεών στην ελληνική οικογένεια, παραμένει δυνατή και σταθερή και είναι αυτή που λύνει τις όποιες δυσκολίες και προβλήματα αντιμετωπίζουν τα μέλη της.
Ποιό είναι άραγε το.. «μυστικό» που συμβάλλει στο να παραμένει δεμένη η ελληνική οικογένεια, να αντέχει και να αντιστέκεται στην ισοπεδωτική λαίλαπα των σειρήνων των καιρών μας και των πάσης φύσεως προκλήσεων απαξίωσης και ισοπέδωσης; Μου άρεσε πολύ ερμηνεία αρθογράφου, την οποία και μεταφέρω αυτούσια. «Είναι οι συνήθειες και οι παραδόσεις που περνούν από γενιά σε γενιά, είναι τα οικογενειακά τραπέζια που φέρνουν κοντά μικρούς και μεγάλους, είναι η γιαγιά και ο παππούς που ζουν για τα εγγόνια τους και τα μεγαλώνουν σαν να είναι δικά τους παιδιά, είναι η υπερπροστατευτική Ελληνίδα μάνα που θα νοιάζεται πάντα για τα παιδιά της -και το αν έχουν φάει- σε όποια ηλικία και αν βρίσκονται, είναι οι γιοι και οι κόρες που, παρά το γεγονός ότι έχουν μεγαλώσει, δεν θέλουν να απομακρυνθούν από την προστασία και τη ζεστασιά της οικογένειας, είναι οι γονείς που όσα χρόνια και αν περάσουν θα κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να είναι καλά τα παιδιά τους και θα εργάζονται σκληρά για να προσφέρουν σε εκείνα ένα καλύτερο «αύριο». Είναι, θα λέγαμε εμείς, οι βαθιά ριζωμένες μέσα μας αξίες, παραδόσεις, πιστεύω και ιδανικά που ταυτίζονται με την πατρογονική εστία, την οικογένεια και τους συμβολισμούς της, που σημαδεύουν την ζωή μας, δηλώνουν την ταυτότητα μας και ορίζουν το παρόν και το μέλλον μας. Χάρη σε αυτή την ασφάλεια, άλλωστε, αναπτυσσόμαστε, δημιουργούμε και κυρίως, μαθαίνουμε να αγαπάμε.
Όμως.. στον ευρύτερο περίγυρο υπάρχουν και άλλου είδους μορφές οικογένειας, όπως έχουν θεσμοθετηθεί. Είναι αυτές που βαφτίζουν τον πατέρα «Γονέα 1» και την μάνα «Γονέα 2», αυτές που μπερδεύουν τους ρόλους. Είναι αυτό που περιέχεται στην «Νεοελληνική Γλώσσα» της Γ΄ Γυμνασίου, όπου ο φιλόλογος καλείται να διδάξει το γνωστό τραγούδι: «Don’t worry be happy».
Παραθέτω ένα στίχο: «…Άμα η κόρη σου σε λέει μπαμπά, ενώ ο γιος σου σε φωνάζει μαμά, don’t worry be happy…».
Είναι, με άλλα λόγια, η προσπάθεια αποϊεροποίησης του ιερού και μυστηριακού θεσμού της οικογένειας από εργαστήρι αγιότητας και οχυρό της ανθρώπινης ψυχής σε ένα κοινωνικό θεσμό, σε μια απλή συμβολαιογραφική σχέση και πράξη. Είναι η επικείμενη αναθεώρηση του άρθρου 21 του Ελληνικού Συντάγματος, το οποίο αναφέρεται και προστατεύει τον ιερό θεσμό της οικογένειας, που σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα η οικογένεια αποτελεί «θεμέλιο της συντήρησης και της προαγωγής του Έθνους και τελεί υπό την προστασία του Κράτους». Άρθρο το οποίο έχει ψηφιστεί και προταθεί προς αναθεώρηση και απάλειψη της διατύπωσης αυτής.
Γιατί άραγε; Μήπως επειδή υπάρχει η γνώση πως όσο αντέχει η Οικογένεια θα αντέχει και η Πατρίδα;
Τι μέλει γενέσθαι λοιπόν; Θα παρακολουθούμε με απάθεια τα δρώμενα, γενόμενα και τεκταινόμενα ή θα ακούσουμε τη φωνή του Στρατηγού Μακρυγιάννη: «Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα’ νεργήσω κι’ ό,τι θέλουν ας μου κάνουν»;;
Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος

8 σχόλια:

  1. Αντέχει ακόμη η Ελληνική οικογένεια, αλλά οι εξωγενείς παράγοντες αλλοίωσης είναι πια πάρα πολύ και με την επίσημη βούλα του κράτους αυτού που μισεί το έθνος του.
    Έστω και με τεράστιες δυσκολίες η Ελληνική οικογένεια παραμένει μοναδική για το δέσιμο της σε ολόκληρη την Ευρώπη.
    Ακόμα υπάρχουν (λιγοστές δυστυχώς) Ελληνικές οικογένειες που φροντίζουν μέσα στο ίδιο το σπίτι τους παππούδες.
    Που ανάβουν κεράκι ή καντήλι στις εικόνες .
    Που θυμιάζουν τακτικά τις εικόνες.
    Που χαίρονται και γιορτάζουν (σχεδόν κρυφά) τις εθνικές επετείους.
    Που στενοχωριούνται βαθιά κι ειλικρινά σε κάθε ταπεινωτική εθνικά απόφαση των κυβερνήσεων μας.
    Η Ελληνική οικογένεια δεν είναι πια στην ολότητα της αυτή που ήταν πριν το 1981, αλλά παραμένει ο φάρος εκείνος ο άσβεστος απ' όπου θα αντλήσει τις δυνάμεις του το έθνος μας για να σηκωθεί όρθιο και πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα υπαρχει σε λιγα χρονια Ελληνικη οικογενεια; Τι βλεπει εδω και δεκαετιες ο Ελληνας;
    Μηπως βλεπει ανελαιητο πολεμο της ορθοδοξης οικογενειας και εξαθλιωση καθε βιοποριστικου μεσου(Κτηνοτροφια,Αγροτικη οικονομια,Βιομηχανικη-Ναυπηγικη βιομηχανια);Δεν βλεπει καποιος οτι διωξανε 600000+ νεους στο Εξωτερικο και αυτοι που εμειναν βρισκουν περιστασιακη εργασια μονο ως σερβιτοροι και ντιλιβεραδες; Πως αυτοι οι νεοι θα αποφασισουν να κανουν οικογενεια;
    Ειναι εγκλημα ισαξιο της Μικρασιατικης καταστροφης με τη διαφορα τοτε βρεθηκε ενας Πατριωτης και τουφεκισε 6.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητοί μου συνέλληνες

    Εγώ απορώ, αν και αμφιβάλω η Εκκλησία να μην έχει ξενώνες για άστεγους, έχει, δηλαδή πιθανότατα, ξενώνες για άστεγους στο κοινωνικό της πρόγραμμα, πως γίνετε όμως να μην πρότεινε για το έκτακτο μεγεθυμένο από την οικονομική κρίση πρόβλημα των Ελλήνων αστέγων, που ακούγεται ότι ο αριθμός τους είναι περί των 20.000, πως και δεν διέθεσε για αυτούς χώρους για μαζική στέγαση όπως έκανε με τους αλλοδαπούς. Αυτή είναι η απορία μου. Που όμως δυστυχώς πίσω από την απορία αυτή συναγείρω με φυσική ακολουθία ως αίτιο, μια σημαντικότατη διαπίστωση αλλά πολύ πικρή.

    Πως όχι η Εκκλησία αλλά η διοίκηση της (ανώτερος κλήρος) απόλεσε τον χαρακτήρα και τα ιδεωδοι που εμφορείται από την φύση της, την προστασία των Ελλήνων πολιτών δηλαδή, οι οποίοι αναγνωρίζουν την Εκκλησία ως μάνα Εκκλησία. Και ποια μάνα είναι αυτή που θα βάλει στην αγκαλιά της ξένα παιδιά όταν η πράξη αυτή με γεωμετρική συνέπεια και αδιαμφισβήτητη ακολουθία θα προσθέσει σοβαρούς υπαρξιακούς κινδύνους για τα δικά της παιδιά;;;

    Δυστυχώς η Εκκλησία, δηλαδή οι εκπρόσωποι της, και η ελληνική πολιτική τάξη, έπεσαν μέσα στην παγίδα της πλάνης. Διότι υφίστανται στρεβλής αντιληπτικής ενέργειας σχετικά με το θέμα της "μετανάστευσης". Και αντιμετωπίζουν το ζήτημα οι πρώτοι μεν με το φίλτρο του ευαγγελικού λόγου, οι δεύτεροι δε με το φίλτρο του "ανθρωπισμού". Και τούτο είναι μέγιστο σφάλμα.

    Διότι η φύση του προβλήματος, την οποία διαμορφώνει το μέγεθος του, αποκαλύπτει πως είναι αμιγώς πολιτικό και δεν πρέπει να θεωρείτε ούτε δια θρησκευτικής συνείδησης και ορολογίας ούτε δια "ανθρωπιστικής" συνείδησης και ορολογίας.

    Ένας πολύ μεγάλος Πατέρας της Εκκλησίας, ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, είπε πως εάν κάνεις μίξη της θρησκείας με την πολιτική το δημιούργημα σου θα είναι ένα τέρας.

    Αυτό το τέρας, δυστυχώς, άθελα τους δημιουργούν οντολογικά εν εαυτό στο υπαρξιακό τους και άρα στο συνειδησιακό τους επίπεδο οι λειτουργοί της Εκκλησίας και Πολιτείας, διότι ένα αμιγώς πολιτικό θέμα το διαχειρίζονται, πρώτιστα εννοιολογικά, με όρους θρησκευτικούς οι πρώτοι, με "ανθρωπιστικούς" δε οι δεύτεροι, κι ακριβώς αυτή είναι η μίξη που επιτυγχάνουν από την μία το είδος της διαχειριστικής τους κι από την άλλη το είδος του προβλήματος, μίξη η οποία γεννά ένα τέρας.

    Είπαμε ότι το μέγεθος του προβλήματος διαμορφώνει, κατά κύριο λόγο, την ίδια την φύση του. Ομιλούμε για όχι μεμονωμένα περιστατικά ούτε για έκτακτων μικρών ομάδων συλλογικά, δυο τινά τα οποία και καλύπτει η ελληνική νομοθεσία καθώς αυτά είχε κατά νου ο νομοθέτης όταν συνέθετε τα νομικά κείμενα του.

    Το μέγεθος του προβλήματος, η ποσότητα που το συνθέτει δηλαδή, εκδηλώνεται ως ένα κράτος υπηκόων να επιθυμεί να εισέλθει και να εγκατασταθεί σε ένα άλλο κράτος. Ακριβώς αυτό υποφέρει σήμερα η ιερή Πατρίδα Ελλάδα. Γιατί το τέρας που αποφασίζει (Εκκλησία-Πολιτεία) είναι συγκαταβατικό στην επιθυμία του ξένου κράτους να εγκατασταθεί στο δικό του κράτος.

    Συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τις συνέπειες της εγκατάστασης του ξένου κράτους στο δικό μας θα τις διαμορφώσουν μακροπρόθεσμα οι ποιοτικές δομές του προβλήματος που βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση έως βαθμού σύγκρουσης με τους κατοίκους του δικού μας κράτους. Ομιλούμε για πολιτισμούς ασύμβατους μεταξύ τους και άκρα αντίθετους σε σημείο συγκρουσιακό. Χαρακτηριστικά να πούμε μόνο πως ο ένας πολιτισμός διδάσκει τον σεβασμό των νομιζομένων του , κάτι που αγνοεί ο άλλος πολιτισμός καθώς σε ίδιο επίπεδο διδάσκει την επιβολή των δικών του νομιζομένων σαφώς ακόμη και έξω από τους κόλπους του.

    Η πολιτική τάξη των κομμάτων του Κοινοβουλίου τουλάχιστον (εκτός Βελόπουλου) και η Εκκλησία (η πλειοψηφία των ιεραρχών τουλάχιστον) αποφάσισαν ασυνείδητα και σε πλήρη πλάνη την καταστροφή του Έθνους των Ελλήνων.

    Συνέλληνες μου, αυτό που βιώνουμε σήμερα είναι η σπορά των αιτιών της καταστροφής και εξαφάνισης του γένους μας, της φυλής μας, του έθνους μας όπως μας το γνώρισαν και παρέδωσαν ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός και οι απελευθερωτές του '21 μαζί με την Εκκλησία.

    Μας πρόδωσαν όλοι οι εξέχοντες άρχοντες της κοινωνίας μας. Είμαστε μόνοι μας. Και μόνο μια ιερά αντίσταση και πιθανότατα μια ένοπλη συλλογική επανάσταση θα επιτρέψει να αποκτήσουμε μια πατρίδα όπως την οραματίστηκε ο Κολοκοτρώνης, Καραϊσκάκης, Ανδρούτσος, Παπαφλέσσας, Καποδίστριας και όλοι που συνετέλεσαν στην ίδρυση και ελευθερία της Ιερής Πατρίδας Ελλάδας.


    Γεώργιος Τσαχουρίδης

    https://www.youtube.com/watch?v=17br6ha8yuE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καθηγητής Συνταγματικοῦ Δικαίου βλέπει " ..."ελληνοχριστιανικές" ψυχώσεις για τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας"!!!
    Πῶς νά προστατευθῆ ἡ οἰκογένεια; Ἐπίθεση θά δεχθῆ, ἀκόμη μεγαλύτερη, καί ἀπό τό κράτος καί ἀπό τούς ἀντιθέτους στόν Ἰησοῦ Χριστό νέους καί νέες πού "ἐκπαιδεύει" καί "ἐνδογματίζει"κατά τίς ἀντιεκκλησιαστικές, ἄρα καί ἄθεες πράμγατι, πεποιθήσεις του ὁ ἐν λόγω καθηγητής,
    ὁ ὁποῖος:
    Α) Δέν βλέπει τίς ἀληθινές ψυχοπάθειες, ψυχώσεις, νευρώσεις κλπ τῶν ἀντιθέων κατά τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καί κατά τοῦ Ἑλληνισμοῦ καί κατά τῶν ριζῶν μας γενικώτερα.
    [ Ἄλλο οἱ ἁπλῶς ἄθεοι, πού δέν γνωρίζουν, ἀκόμα, τόν Θεό, καί λένε "δέν γνωρίζω ἐάν...κλπ".
    Οἱ ἀντίθεοι, λένε ὅτι ξέρουν, στά σίγουρα, ὅτι δέν ὑπάρχει Θεός! Βεβαιώνουν κάτι πού δέν γνωρίζουν! Μέ ἀποδείξεις, ὑποκειμενικά βιώματα ἀπιστίας τους! Εἶναι ἤ δέν εἶναι τρελλοί;]

    καί Β) Δέν βλέπει τούς μωαμεθανούς που μᾶς πλημμυρίζουν καί ὅτι μόνη ἄμυνά μας εἶναι ἡ κατηχητική παιδεία, ἡ γνώση τῆς Πίστεως, καί Ζωῆς, καί θείας Λατρείας, τῶν ἁγίων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας.
    Γιά τά λοιπά συνταγματικά μόνον θέματα, πού δέν ἔχουν καί πνευματική διάσταση, πού δέν ἔχουν ὑπέρλογη διάσταση, πού δέν ἀφοροῦν τήν Ζωή Χριστοῦ ἐντός καί μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν πού εἴμαστε οἱ Ἕλληνες, μιλάει μέ τήν κοινή λογική ὡς μέσος δυτικο-ευρωπαῖος, σχετικά σωστά "νομο-τεχνικῶς" [https://www.youtube.com/watch?v=-mKdys9Hcqo], ἀλλά αὐτό δέν φτάνει γιά νά πιάσῃ τά θέματα Ὀρθοδοξίας, Οἰκογένειας, ἐπιβιώσεώς μας ὡς Ἑλλήνων καί ὡς Ἑλλάδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο καθηγητάκος αυτός της κακιάς ώρας και όλοι οι όμοιοι του που είναι από αντίθετοι έως πολέμιοι κατά της Εκκλησίας είναι αποδεδειγμένα από την ίδια την φύση του πράγματος, με την κλινική έννοια βλάκες. Γιατί εάν δεν ήταν κλινικά βλάκες θα ήταν τότε της άποψης περαιτέρω σύσφιξης της σχέσης Κράτους-Εκκλησίας για έναν απόλυτης προτεραιότητας και σημαντικότητας (για εμάς τουλάχιστον που αγαπάμε το έθνος των Ελλήνων ως οικογένεια μας) λόγο.

      Κι ο λόγος αυτός είναι πως πέρα από κάθε έννοια και ορολογία που αφορά στην Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη, η Εκκλησία έχει κεντρικό της έργο την ψυχική καλλιέργεια και υγεία του λαού της ως σύνολο και ως κάθε μία προσωπικότητα ξεχωριστά.

      Γι' αυτό και είναι ο μοναδικός οργανισμός που έχει διάρκεια αιώνων.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.