27/9/08

Σύλληψη ιερωμένου στον Εύξεινο Πόντο

Τα ερείπια της επιβλητικής γεωργιανής εκκλησίας Τιμπέτ, στο χωριό Τζεβιζλί του Σαβσάτ

Του Σάββα Καλεντερίδη
Ένας Γεωργιανός ιερωμένος και 21 Γεωργιανοί (3 άνδρες, 18 γυναίκες) συνελήφθησαν από την τουρκική στρατοχωροφυλακή, στην απείρου φυσικού κάλους κωμόπολη Σαβσάτ, του νομού Άρτβιν, κοντά στα σύνορα Τουρκίας-Γεωργίας.
Ο Γεωργιανός ιερωμένος Kakhaber Kiknaveldze εισήλθε πριν από τρεις μέρες στην τουρκική επικράτεια από την συνοριακή πύλη Τούρκγκιοζου, της επαρχίας Ποσόφ του νομού Αρνταχάν (Türközü, Posof, Ardahan), με το υπ' αριθ. IUR 299 αυτοκίνητο και τέλεσε δοξολογίες και λειτουργίες σε διάφορες εκκλησίες του νομού Αρτβίν. Να σημειωθεί ότι στο Αρτβίν σώζονται περί τις είκοσι γεωργιανές εκκλησίες, οι περισσότερες του 10-12ου αιώνα, της περιόδου των Βαγρατιδών (για περισσότερα βλέπε Ανατολικός Πόντος, Σάββα Καλεντερίδη, Εκδ. ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ).
Σήμερα και ενώ ο Γεωργιανός 33χρονος παπάς περιφερόταν στο χωρίο Τζεβιζλί, όπου σώζεται γεωργιανή εκκλησία Τιμπέτ, η στρατοχωροφυλακή τον συνέλαβε, μαζί με την 21μελή συνοδεία του και τους οδήγησε στο τμήμα για να δώσουν καταθέσεις. Μετά τη λήψη της κατάθεσης ο παπάς πλήρωσε πρόστιμο 125 λίρες Τουρκίας και αφέθηκε ελεύθερος, αφού υποχρεώθηκε να βγάλει το ράσο.
Οι χωρικοί του Τζεβιζλί δήλωσαν στους δημοσιογράφους ότι οι Γεωργιανοί επισκέπτες της εκκλησίας Τιμπέτ μοίραζαν στα παιδιά του χωριού γλυκά και στους μεγάλους το ευαγγέλιο.

8 σχόλια:

  1. [...Σήμερα και ενώ ο Γεωργιανός 33χρονος παπάς περιφερόταν στο χωρίο Τζεβιζλί, όπου σώζεται γεωργιανή εκκλησία Τιμπέτ, η στρατοχωροφυλακή τον συνέλαβε, μαζί με την 21μελή συνοδεία του και τους οδήγησε στο τμήμα για να δώσουν καταθέσεις. Μετά τη λήψη της κατάθεσης ο παπάς πλήρωσε πρόστιμο 125 λίρες Τουρκίας και αφέθηκε ελεύθερος, αφού υποχρεώθηκε να βγάλει το ράσο...]

    απλα οι Τουρκοι κάναν ότι επρεπε και εμεις να κανουμε στους ψευτοιερωμενους Σκοπιανους που ερχονται να γιορτασουν το Ιλιντεν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απόδειξη του πως αντιλαμβάνονται την "συμμαχία" οι φίλοι μας οι Τούρκοι.
    Διάβασα σωστά; "μοίραζαν στα παιδιά του χωριού γλυκά και στους μεγάλους το ευαγγέλια";
    Τώρα τελευταία οι Γεωργιανοί, παρεξηγούν πάρα πολλά πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επαναστατικό εκ μέρους των Τούρκων το γεγονός ότι αφέθηκε ελεύθερος, αφού υποχρεώθηκε, βέβαια, να βγάλει το ράσο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η κίνηση του Γεωργιανού ιερωμένου έχει σημασία. Η θρησκεία ήταν πάντα ένα εργαλείο για την πραγμάτωση εθνικών οραμάτων.
    Η Γεωργία θεωρεί ότι ολόκληρη η παράλια περιοχή από το Βατούμ μέχρι τη Σινώπη της ανήκει, επειδή κατά τη διάρκεια της ιστορίας εκεί κατοικούσαν και -εν μέρει- συνεχίζουν να κατοικούν οι Λαζοί, εξισλαμισμένο γεωργιανό φύλο.
    Κατά τα λοιπά, ο στρατοχωροφύλακας έκανε αυτό που προβλέπει ο νόμος.
    Είπαμε, η Τουρκία φοβάται τη χριστιανική πίστη, όπως ο ...Μωάμεθ το λιβάνι! Γι' αυτό κυνηγά το Πατριαρχείο και οτιδήποτε χριστιανικό με λύσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. [.. Η θρησκεία ήταν πάντα ένα εργαλείο για την πραγμάτωση εθνικών οραμάτων.


    ..Κατά τα λοιπά, ο στρατοχωροφύλακας έκανε αυτό που προβλέπει ο νόμος.
    Είπαμε, η Τουρκία φοβάται τη χριστιανική πίστη, όπως ο ...Μωάμεθ το λιβάνι! Γι' αυτό κυνηγά το Πατριαρχείο και οτιδήποτε χριστιανικό με λύσα...]

    1. Eπίσης η Θρησκεία ήταν τις περισσότερες φορές εργαλείο επεκτατισμού ( Σταυροφορίες), εχθρικής διεισδυσης ( Ουνια στην Ουκρανία) και παραγοντας διαλυσης κοινωνιων που καταφερναν να ζησουν αρμονικα πριν πυροδοτηθουν τα θρησκευτικά παθη ( Γκιουκοσλαβία)

    2. Αν θυμαμαι καλα η Μεγάλη Πύλη ηταν αυτη που εδοσε τα προνόμοια στον Γενναδια, σε αυτην προσετρεχε για αντληση δυναμης το Πατριαρχείο πολλες φορές.. την μεγαλη Πύλη υποστήρζε ο αφορισμός της επανάστασης..
    ------------------------
    Ας μην κακολογουμε την Τουρκία για αυτη την ενεργεια... γιατι παμε σε λαθος δρομο.. υπαρχουν τοσα αλλα εξ άλλου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε ανώνυμε δεν κακολογούμε.
    Αν δόθηκε τέτοια εντύπωση, δεν διατύπωσα σωστά τις σκέψεις μου.
    Απλά ήθελα να πω ότι η Τουρκία φοβάται τη χριστιανική πίστη όχι για θρησκευτικούς αλλά για πολιτικούς λόγους και απλά ...σκοτώνει τους χριστιανούς (βλ. Μαλάτεια).
    Δεν είπα πουθενά την άποψή μου για τον ρόλο της εκκλησίας και της πίστης στην ιστορία. Αν δηλαδή ήταν θετικός ή αρνητικός κλπ.
    Διαπιστώσεις και παράθεση έκανα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο νόμος στην Τουρκία απαγορεύει τις τελετουργικές θρησκευτικές ενδυμασίες. Δηλ. εν προκειμένω τα ράσα. Επιτρέπεται μόνο στον Οικ. Πατριάρχη να τα φοράει και στους επικεφαλής των λοιπών δογμάτων.

    «Η θρησκεία ήταν πάντα ένα εργαλείο για την πραγμάτωση εθνικών οραμάτων»
    λέει ο φίλος ανώνυμος.-
    Φυσικό είναι καθώς οι περισσότερες θρησκείες, είναι πλέον εθνικές ή φυλετικές.
    «1. Eπίσης η Θρησκεία ήταν τις περισσότερες φορές εργαλείο επεκτατισμού ( Σταυροφορίες), εχθρικής διεισδυσης ( Ουνια στην Ουκρανία) και παραγοντας διαλυσης κοινωνιων που καταφερναν να ζησουν αρμονικα πριν πυροδοτηθουν τα θρησκευτικά παθη ( Γκιουκοσλαβία» Λέει ο φίλος ανώνυμος.-
    Η Ουνία δεν αποτελεί «εχθρική διείσδυση φίλε μου…Η θέσεις της Δύσης για την Ουκρανία είναι γνωστές.
    Σε ότι αφορά τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας, μόνο θρησκευτικός δεν ήταν…
    Δυστυχώς στην Ελλάδα επεκράτησε μόνο η άποψη αυτή…
    Κομμουνισμό είχαν και οι περισσότεροι ήταν άθεοι, όπως και σήμερα.
    Αλλωστε η Χριστιανική Δύση υποστήριξε τους Μουσουλμάνους και διέλυσε την Χριστιανική Σερβία..
    «2. Αν θυμαμαι καλα η Μεγάλη Πύλη ηταν αυτη που εδοσε τα προνόμοια στον Γενναδια, σε αυτην προσετρεχε για αντληση δυναμης το Πατριαρχείο πολλες φορές.. την μεγαλη Πύλη υποστήρζε ο αφορισμός της επανάστασης»
    Λέει ο φίλος ανώνυμος.-
    Είναι μια άποψη και μια διάσταση κι αυτή. Υπάρχει και η άλλη άποψη, με τα «κρυφά σχολειά», τον Αγ. Κοσμά τον Αιτωλό, τον Παπαφλέσσα, τον Αθανάσιο Διάκο και τις χιλιάδες των Μοναχών και Κληρικών που πέθαναν για την Ελλάδα.

    «Ας μην κακολογουμε την Τουρκία για αυτη την ενεργεια... γιατι παμε σε λαθος δρομο.. υπαρχουν τοσα αλλα εξ άλλου...»Λέει ο φίλος ανώνυμος.-
    Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά απεχθή εγκλήματα εις βάρος Χριστιανών στην Τουρκία, και πλήθος άλλες διώξεις κλπ. Σωστός δρόμος είναι?
    Το να φοράει ράσο κάποιος ή όχι αποτελεί μέτρο για την ασφάλεια της Τουρκίας? Δηλ. αν κάποιος δεν φοράει ράσο δεν μπορεί να κάνει την προπαγάνδα του? Μάλιστα πολύ καλύτερα…Ένα βλακώδες μέτρο της Τουρκίας.
    Εγώ όχι μόνο κακολογώ την Τουρκία, την κατακρίνω, την υβρίζω, την φτύνω και αφοδεύω την σημαία , την ιστορία και τον βάρβαρο λαός της! Θα το κάνω μέχρι να πεθάνω!
    Δηλαδή τι να λέμε σύμφωνα με τις απόψεις σου…Πως καλά έκανε ο Στρατοχωροφύλακας και έχωσε μέσα τον παπά και 20 γριές, επειδή το προβλέπει ο Τουρκικός νόμος??? Μας λές δηλ. ότι ήταν νόμιμος και όχι παράνομος?
    Και τι είμαστε, δικηγόροι της Τουρκίας και εδώ εξετάζουμε εάν είναι σωστοί ή όχι οι νόμοι της? Με την ίδια λογική και η Σαρία νόμιμη είναι…
    Ολόκληρη Τουρκία έναν παπά και 20 γριές φοβάται???
    Δεν είναι προσβλητικό για έναν θρησκευτικό λειτουργό να απεδύεται την ενδυμασία του?
    Η Τουρκολαγνεία μας έλειπε τώρα….
    Ορφέας Κωσταντίνου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επίσης φίλε ανώνυμε, δεν μας λές κάτι για το Ισλάμ…
    Εγώ δεν βλέπω πουθενά χριστιανικές, βουδιστικές, κλπ τρομοκρατικές οργανώσεις, τζιχάντ και τις χιλιάδες άλλα εξετρεμιστικά κινήματα των ισλαμιστών βλέπω…
    Μου φαίνεται έχεις το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης»…

    Skal, το μήνυμά σου ήταν απόλυτα κατανοητό,σε όλους, απλά ο φίλος ανώνυμος, έψαχνε να βρεί κάτι, για να μας εκφράσει τα αντιχριστιανικά του αισθήματα με έμμεσο τρόπο και την Τουρκολαγνεία του…
    Φίλε ανώνυμε, ότι θέλεις να πεις, να το λές με θάρρος και αντρίκια στα ίσια,όχι να παραποιείς τα λόγια των άλλων για να εκφράσεις τις απόψεις σου…
    Εμαθες και την Τουρκία τώρα και μας την επαινείς κιόλας…

    Ορφέας Κωνσταντίνου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.