10/10/08

«Αλλάζουν» την Ιστορία με εξωραϊσμό των Τούρκων

Γενίτσαροι, σε μια από τις "ευτυχισμένες" στιγμές τους στον τουρκικό στρατό. Όσοι αναπολούν εκείνες τις ευτυχισμένες στιγμές και δεν τους αρκεί το έργο που προσφέρουν στην ανθρωπότητα με το ξαναγράψιμο της ιστορίας, δεν έχουν παρά να στείλουν τα παιδιά τους στον τουρκικό στρατό. Άλλωστε, ποτέ δεν είν' αργά...

Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2008
Τουρκική προπαγάνδα σε βοηθήματα Ιστορίας

Τα τέσσερα βιβλία θα διατίθενται στις βιβλιοθήκες των σχολείων και οι καθηγητές θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν ως συμπληρωματικό υλικό.
ΔΙΝΟΝΤΑΙ Πιστοποιητικά καλής διαγωγής και πολιτισμού στους Τούρκους μετά την Άλωση

ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
Προσπάθεια εξωραϊσμού της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας από την εποχή της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης επιχειρείται μέσα από βοηθήματα Ιστορίας που θα μπορούν να βρίσκονται στις σχολικές βιβλιοθήκες. Μερικοί από τους πρωτεργάτες της έκδοσης των τεσσάρων βιβλίων που γράφτηκαν με πρωτοβουλία του Κέντρου για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (CDRSEE), παρουσιάστηκαν χθες σε διάσκεψη Τύπου, με στόχο να διδαχθούν στη Μέση Εκπαίδευση.

Στη συνέντευξη Τύπου μίλησαν ο Κώστας Καρράς μέλος....

του Δ. Σ. του CDRSEE και υπεύθυνος για το Πρόγραμμα Κοινής Ιστορίας και η καθηγήτρια Χριστίνα Κούλουρη, επιμελήτρια της σειράς και πρόεδρος της Επιτροπής Ιστορικής Εκπαίδευσης του CDRSEE. Επίσης, παρουσιάσεις έκαναν: Ο καθηγητής Νιαζί Κιζιλγιουρέκ, μέλος της Επιτροπής Ιστορικής Εκπαίδευσης του CDRSEE, ο Χαϊρεττίν Καγιά, επιμελητής της τουρκικής έκδοσης των εναλλακτικών βιβλίων εργασίας, η Δρ Μελτέμ Ονουρκάν-Σαμανί ιστορικός, και ο Παύλος Παύλου, φιλόλογος σε σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης.
Όπως ανέφεραν οι ομιλητές στη συνέντευξη Τύπου, στόχος του υλικού είναι η ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ενώ τα εγχειρίδια θα χρησιμοποιούνται και στις δύο κοινότητες σαν συμπληρωματικό διδακτικό υλικό.
Επίσης επισήμαναν ότι η έκδοση των βιβλίων αποσκοπεί στο να εμπλουτίσει τον ουσιώδη διάλογο «σε σχέση με τη διδασκαλία της Ιστορίας που λαμβάνει χώρα σε όλες τις γωνιές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της Κύπρου».
Τα βιβλία προηγουμένως παρουσιάστηκαν στο Βελιγράδι, το Ζάγκρεμπ, τα Τίρανα, το Σαράγιεβο και τα Σκόπια.
Όπως ανακοινώθηκε, το CDRSEE σε συνεργασία με τον Όμιλο Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας, «τις επόμενες μέρες θα συντονίσουν μια σειρά από εργαστήρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, με στόχο να προετοιμαστούν οι Ε/κ και Τ/κ δάσκαλοι να χρησιμοποιήσουν αυτά τα τέσσερα βιβλία μέσα στην τάξη».

Η προκλητική Κουλούρη και η μη ύπαρξη ζυγού!

Η Χριστίνα Κουλούρη, επιμελήτρια της σειράς και πρόεδρος της Επιτροπής Ιστορικής Εκπαίδευσης του CDRSEE, μαζί με τη Μαρία Ρεπούση είχαν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στην Ελλάδα για τις θέσεις τους σε ιστορικά θέματα που έχουν σχέση με τους Τούρκους.
Σε άρθρο της στην αθηναϊκή εφημερίδα «Το Βήμα», ημερομηνίας 6/2/2000, με τίτλο «Οι 'σκοτεινοί αιώνες' του οθωμανικού παρελθόντος μας», η Κουλούρη έγραφε προκλητικά:
«Το επιστημονικό ενδιαφέρον υπαγορεύεται, άλλωστε, όπως είναι γνωστό, από τη σύγχρονη συγκυρία και τα ερωτήματα που θέτει το παρόν. Οι πολιτικές εξελίξεις της τελευταίας δεκαετίας στα Βαλκάνια και η αναθεώρηση του παρελθόντος που συνεπάγονται οδήγησαν τις βαλκανικές ιστοριογραφίες σε μια αναζήτηση του «κοινού» παρελθόντος, των κοινών ιστορικών εμπειριών της βυζαντινής και της οθωμανικής αυτοκρατορίας και της «κληρονομιάς» τους στη θρησκευτική, πολιτισμική και θεσμική σφαίρα. Η νέα αυτή τάση σημαίνει αναθεώρηση της βασικής, κοινής στα βαλκανικά εθνικά κράτη (πλην του τουρκικού, βεβαίως) ερμηνείας της οθωμανικής κληρονομιάς: ότι η οθωμανική περίοδος της ιστορίας τους υπήρξε μια «αλλότρια» επιβολή στις αυτόχθονες χριστιανικές κοινωνίες που είχε τη μορφή «ζυγού».

Μετά η «Ιστανμπούλ» ευημερεί

Χαρακτηριστική είναι η τουρκική προπαγάνδα στο βιβλίο 1 (Σελίδα 51) με τίτλο «Η Οθωμανική αυτοκρατορία», της κατάστασης που επικρατούσε στην Κωνσταντινούπολη μετά την Άλωσή της από τους Τούρκους: Όλα, εν ολίγοις, ήταν ωραία, επειδή απηλλάγησαν από τους «απίστους», δηλαδή τους Χριστιανούς: Αναφέρεται: «Σπίτια δόθηκαν στους νέους ανθρώπους που έφθαναν. Η Ινστανμπούλ άρχιζε να ευημερεί. …..
«Έδωσαν πιστοποιητικά στους ανθρώπους έτσι, ώστε τα σπίτια να είναι ιδιοκτησία τους. Η πόλη άρχισε να αναπτύσσεται. Έπειτα, ο σουλτάνος είχε ένα βεζίρη που ήταν γιος άπιστου. Έγινε πολύ οικείος του σουλτάνου. Οι παλιοί άπιστοι της Ινσταμπούλ ήταν φίλοι του πατέρα αυτού του βεζίρη….
«Ένας ψευδομουσουλμάνος δούλος δόθηκε σύντροφος σε έναν από τους συνωμότες απίστους.
«Ερώτηση: Ποιος είναι αυτός ο βεζίρης»; «Απάντηση: Είναι ο Μεχμέτ Πασάς ο Έλληνας. Αργότερα, ο Σουλτάνος έβαλε να τον στραγγαλίσουν σαν να 'ταν σκυλί».

Ένας ευτυχισμένος(!) γενίτσαρος αφηγείται...

Ανατριχιαστική είναι η εικόνα που επιχειρείται από την τουρκική προπαγάνδα στο θέμα του τουρκικού εγκλήματος του παιδομαζώματος (γενίτσαροι). Βάζουν ένα γενίτσαρο, τον Λουτφή, να δείχνει ευτυχισμένος και να αναπολεί πως καταξιώθηκε μετά το παιδομάζωμα. Με τίτλο «Ο Λουτφή πασάς αναπολεί τη σταδιοδρομία του από την εποχή που στρατολογήθηκε μέσω του συστήματος ντεβσιρμέ». Δηλαδή το έγκλημα του παιδομαζώματος αποκαλείται πλέον στρατολόγηση ( Σελίδες 64, 65). Αφηγείται λοιπόν ο γενίτσαρος Λουτφή: «Χάρη στη γενναιοδωρία του σουλτάνου εγώ, ο ταπεινός, ανατράφηκα στο εσωτερικό Σαράι τον καιρό του μακαρίτη σουλτάνου Βαγιατζήτ (που βρίσκεται σήμερα στον Παράδεισο). Στη διάρκεια αυτής της Οθωμανικής δυναστείας, επιδείκνυαν άριστη συμπεριφορά απέναντι στους σουλτάνους από αγάπη προς το θεσμό και όσο βρισκόμουν στο εσωτερικό Σαράι μελέτησα πολλά είδη επιστημών. Όταν εγώ το ταπεινό και ασήμαντο υποκείμενο άφησα το Σαράι συνεργάστηκα με πολλούς ουλεμάδες (νομοδιδάσκαλοι, θεολόγοι και ερμηνευτές του μουσουλμανικού δικαίου), ποιητές και ανθρώπους του πολιτισμού και επιδίωξα να βελτιώσω το χαρακτήρα μου θέτοντας όλες μου τις ικανότητες στην υπηρεσία των επιστημών».
Στο σχόλιο που ακολουθεί καταβάλλεται προσπάθεια να μετριασθούν οι φιλοτουρκικές εντυπώσεις, με τη σημείωση ότι ο Λουτφή αποτελεί εξαίρεση, γεννώντας όμως το ερώτημα: γιατί τότε παρατίθεται η αφήγηση; Όμως ενισχύεται η τουρκική προπαγάνδα στο βιβλίο υποβάλλοντας ως κερασάκι στην τούρτα ότι «σε κάποια χρονική στιγμή μετά τη στρατολόγηση του νεαρού Λουτφή, φαίνεται ότι ο πατέρας του ασπάστηκε επίσης το Ισλάμ».

http://www.simerini.com.cy/nqcontent.cfm?a_id=350949

4 σχόλια:

  1. Η Οθωμανική κατάκτηση του Ελληνικού, του Βυζαντινού και του Αραβικού κόσμου, ήταν ένα πολιτισμικό, τεχνολογικό και οικονομικό ταξίδι στην εποχή του λίθου, για να μην πω στους προϊστορικούς χρόνους.
    Καμία σύγκριση με το παρελθόν, είτε ήταν Ελληνικό, Ρωμαϊκό, Βυζαντινό, Αραβικό ...
    Ακόμα να συνέλθουμε σαν λαός -και όχι μόνο εμείς- από την ευημερία που ζήσαμε επί Οθωμανικής Περιόδου.
    Είναι άξιο απορίας γιατί δεν "κατασκευάζουν" και ένα βιβλίο που να πραγματεύεται την Βυζαντινή Ιστορία ή την "αρχαία".
    Αυτά τα βιβλία μόνο βιβλία ιστορίας δεν είναι. Είναι εργαλεία πολιτισμικού προγραμματισμού, απίθανων μηχανισμών, απίθανων σκοπιμοτήτων.
    Γιατί δεν διανέμονται και στα σχολεία του Κοσόβου, της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας ή της Τουρκίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο κύριος Νίμιτς ήταν ο πρώτος πρόεδρος του CDRSEE, οπότε καταλαβαίνετε τι εγινε...
    Τα βιβλία αυτά, έπειτα απο τις κινητοποιήσεις που κάναμε στην Ελλάδα, αποσύρθηκαν.
    ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ.
    Η ΜΚΟ που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη(!), την πόλη που άρχισε το πραξικόπημα των Νεοτούρκων, παίρνει χοντρό ...μπαχτσίσι απο τον ίδιο τον ΣΟΡΟΣ και την αμερικανική κυβέρνηση.
    Το ίδρυμα αυτό, είναι ενταγμένο στη υπηρεσία της υπερδύναμης για την δημιουργία κρατών-προτεκτοράτων, καθώς και ηγετών-μπιμπελό. (Μπερίσα, Γκρουέφσκι,Γιώργο Παπανδρέου, Ντόρα Μπακογιάννη κτλ)
    Η Κουλούρη, Ρεπούση, Βερέμης, Γιανουλόπουλος και λοιποί ...ιστορικοί-αναλυτές-διαμορφωτές-ΑΝΑΔΟΜΗΤΕΣ της ιστορίας των Βαλκανίων, είναι απλοί ...συνεργάτες.
    Αλήθεια, έχει κάνει κάποια έρευνα ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ παιδείας για να δει, ποια τμήματα ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ πανεπιστημίων έχουν μετετραπεί σε ...παραρτήματα και γραφεί τύπου ΞΕΝΩΝ πρεσβειών;
    Έχει ζητήσει για παράδειγμα το Υπουργείο Παιδείας, βοήθεια απο την ΠΡΩΗΝ υπηρεσία σου αγαπητέ Σάββα για το τεράστιας ΕΘΝΙΚΗΣ σημασίας αυτό θέμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν γνωρίαω αν το Ινσταμπούλ προέρχεται από το αυθεντικό κείμενο του βιβλίου ή έτσι το γράφει ο συντάκτης του infognomon. Οι Τούρκοι όταν αναφέρονται στην Κωνσταντινούπολη την ονομάζουν Ισταμπούλ, δηλαδή χωρίς "ν". Και αυτό διότι η ονομασία αυτή δεν είναι τίποτα άλλο από την στα τουρκικά απόδοση της ελληνικότατης φράσης "Εις την Πόλιν". Όπως και όλες σχεδόν οι ονομασίες τουρκικών πόλεων που ως αμιγώς (κάποτε) ελληνικές είχαν ελληνικότατα ονόματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δημήτρη καλημέρα

    το άρθρο είναι αναδημοσίευση από τη ΣΗΜΕΡΙΝΗ.
    Ευχαριστώ

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.