30/12/08

«Κρανίου τόπο» άφησαν πίσω οι καταληψίες

Αρχισε η αποτίμηση των καταστροφών σε ΕΜΠ, ΟΠΑ, Νομική μετά την επέλαση των καταληψιών
Των Αποστολου Λακασα – Ζωγιας Κουταλιανου
Κατεστραμμένα εργαστήρια, γραφεία καθηγητών και διοικητικού προσωπικού, βαμμένοι τοίχοι, σπασμένα τζάμια. «Κρανίου τόπο» άφησαν πίσω τους οι καταληψίες που...είχαν εγκατασταθεί μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου (Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου) στα τρία κεντρικά κτίρια πανεπιστημίων της Αθήνας, μετατρέποντάς τα σε «ορμητήριο». Κατά τη διάρκεια των αργιών λόγω Χριστουγέννων - και μετά από πιέσεις των πρυτανικών αρχών και εκπροσώπων φοιτητικών παρατάξεων - και οι τελευταίοι, λιγοστοί καταληψίες, εγκατέλειψαν το ιστορικό κτίριο του ΕΜΠ επί της Πατησίων, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ) και τη Νομική Αθηνών. Από χθες, οι πρυτανικές αρχές άρχισαν την αποτίμηση των καταστροφών.
Ωστόσο προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι υπήρξαν αντικρουόμενες πληροφορίες όσον αφορά την έκταση της καταστροφής στο ιστορικό κτίριο του ΕΜΠ. Ο πρύτανης του ιδρύματος κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης ανέφερε στην «Κ» ότι ζημιές σημειώθηκαν κυρίως στο «σώμα» του κτιρίου (μάρμαρα, τζάμια, πόρτες). «Οι καταληψίες δεν κατέστρεψαν εργαστήρια και βιβλιοθήκες» πρόσθεσε. Αντίθετα, καθηγητές του ιδρύματος έκαναν λόγο στην «Κ» για περισσότερο εκτεταμένες ζημιές και σε εργαστήρια. «Είναι καιρός να πούμε την αλήθεια στην κοινή γνώμη και όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Οι πρυτανικές αρχές βρέθηκαν σε μία δίνη το τελευταίο διάστημα, και στο πλαίσιο αυτό κατανοώ μία πιθανή προσπάθεια συγκάλυψης του μεγέθους των καταστροφών. Ομως πλέον πρέπει να πάψουμε να λειτουργούμε με αυτό τον τρόπο», ήταν το σχόλιο καθηγητή στην «Κ». Το κτίριο ασφαλίστηκε χθες από τις πρυτανικές αρχές, ενώ σήμερα η τεχνική υπηρεσία του ΕΜΠ θα αποτιμήσει τις ζημιές.
Στο κτίριο της πρώην ΑΣΟΕΕ η πρώτη εικόνα που αντίκρισαν οι πρυτάνεις ήταν ένα τελείως διαφορετικό... εικαστικό τοπίο. Οι τοίχοι του ιδρύματος ήταν γεμάτοι συνθήματα, με αποτέλεσμα να χρειάζεται βάψιμο όλο το κτίριο. Ακόμα και έτσι είναι βέβαιο - ότι σε λίγες ημέρες κάποια νέα συνθήματα θα εμφανιστούν. Οι τοίχοι όμως ήταν μόνο η αρχή. Οπως ανέφερε στην «Κ» ο πρύτανης του ιδρύματος κ. Γρηγόρης Πραστάκος, οι καταληψίες διέρρηξαν δέκα γραφεία καθηγητών και τέσσερις γραμματείες, ενώ διέλυσαν και ένα εργαστήριο στο οποίο υπήρχαν υπολογιστές. Επίσης, εκτεταμένες είναι οι καταστροφές στον εξοπλισμό που διέθεταν οι φοιτητικές παρατάξεις στους χώρους που τους έχουν διατεθεί από το ίδρυμα. Ηδη, από χθες ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής.
Στη Νομική Αθηνών από χθες το πρωί είχαν πιάσει δουλειά τα συνεργεία επισκευών. Οπως τόνισε - μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος του Πολιτικού Τμήματος της Νομικής Σχολής κ. Χρήστος Λυριτζής, κυρίως έχουν καταστραφεί τοίχοι, πόρτες και τζάμια, αλλά δεν υπάρχουν καταστροφές σε γραφεία.
Στη Θεσσαλονίκη οι πρώτες εκτιμήσεις ανεβάζουν στις 150.000 ευρώ το κόστος αποκατάστασης των ζημιών στο ΑΠΘ. Εντούτοις, το ποσό πιστεύεται πως θα εκτιναχθεί όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία απογραφής.
Εκτός βέβαια από τις υλικές ζημιές, σημαντικές είναι και οι συνέπειες στη λειτουργία των ιδρυμάτων που για περισσότερες από τρεις εβδομάδες τελούσαν υπό κατάληψη. Ηδη, έχουν χαθεί πολλά μαθήματα και θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξει παράταση του εξαμήνου, ώστε να συμπληρωθούν οι 13 εβδομάδες μαθημάτων, που απαιτούνται κατ’ ελάχιστον για την τυπική ολοκλήρωση ενός εξαμήνου.

Αρχές του 2009 ο διάλογος για το σύστημα εισαγωγής
Εν μέσω Χριστουγέννων, και για την καλύτερη προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας, ο υπουργός Παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης εξήγγειλε χθες την έναρξη, στις αρχές του 2009, του διαλόγου για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. «Ο διάλογος θα είναι εξαντλητικός. Η κυβέρνηση δεν τον προκαταλαμβάνει, είναι ανοιχτή να ακούσει τις θέσεις όλων των πλευρών. Η θεσμική πρωτοβουλία θα εκδηλωθεί όταν δημιουργηθεί η συνθετική πρόταση, μετά απ’ αυτό τον διάλογο», τόνισε ο κ. Στυλιανίδης, μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή.
Ο διάλογος θα ξεκινήσει από μηδενική βάση, θα εξαντλήσει τη διάρκεια της τρέχουσας κυβερνητικής θητείας και σε αυτόν θα κληθούν να συμμετέχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί -περί τους 180.000- οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί φορείς, ενώ εξετάζεται και ο τρόπος συμμετοχής των μαθητών. Ηδη, η επιτροπή που συστήθηκε για το θέμα από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας θα παρουσιάσει την πρότασή της, περί τα τέλη Ιανουαρίου. Βασικοί άξονες του νέου συστήματος είναι η αποδέσμευση του Λυκείου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και η διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας. Στο πλαίσιο αυτό θα εξετασθεί η πρόταση Βερέμη και το γαλλικό μοντέλο (ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια και «ξεκαθάρισμα» με εξετάσεις από τα ΑΕΙ). Η ΟΛΜΕ προτείνει ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, κατάργηση της βάσης του «10» και μεταβατικό σύστημα με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

9 σχόλια:

  1. Ευγε στην Πανεπιστημιακή κοινότητα στους Φοιτητικούς Συλλόγους και στις Φοιτητικές Παρατάξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θέλετε οι καταλήψεις να σταματήσουν άμεσα;
    Ας βγεί ο υπουργός Παιδείας να πεί ότι το διδακτικό έτος θα επιμηκυνθεί ανάλογα με το πόσες μέρες παραμένει κλειστό το σχολείο και οι καθηγητές θα πληρωθούν ανάλογα με τις ώρες που δίδαξαν και όχι αυτές του προγράμματος.

    επώνυμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η παιδεία είναι ορόσημο στην απαξίωση του κράτους μπροστά στα μάτια του πολίτη.

    Ο προυπολογισμός της παιδείας κάθε χρόνο, πάει στην αποκατάσταση των "σπασμένων" και όχι στην προμήθεια εξοπλισμού με μεγαλύτερες δυνατότητες.

    Και αυτοί που "διαμαρτύρονται" για περισσότερα κονδύλια, ουσιαστικά θέλουν αυξήσεις μισθών. Δημόσιοι υπάλληλοι που ουσιαστικά εργάζονται 20 διδακτικές ώρες ( οι πρωτοδιοριζόμενοι , οι διευθυντές κάνουν 10 ώρες ) την εβδομάδα.

    Πολλαπλασιάστε το μηνιαίο μισθο των καθηγητών επί 14 ( εστω 1200 ευρώ). Οι ετήσεις απολαβές τους είναι άρα 16800 ευρώ.
    Στις 32 εβδομάδες θα διδάξει maximum 640 ώρες ( δεν βάζουμε απεργίες, καταλήψεις ).
    Επειδή μιλάω εκ των έσω, μην γράψει κανένας καθηγητής για "διορθώσεις γραπτών" γιατί αυτά γίνονται μέσα στο αμάξι ανάμεσα στα φανάρια.

    Αρα κοστίζει στο κράτος 26,25 ευρώ η διδακτική ώρα.
    Εγώ πληρώνω 30 ευρώ την ώρα το ιδιαίτερο (προετοιμασία Γ Λυκείου) του παιδιού μου.


    Δόξα να έχει η δωρεάν παιδεία.

    gdarmenos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Gdarmene
    O καθηγητής που διδάσκει σε ιδιωτικό φροντιστήριο παίρνει 10 ευρώ την ώρα και για 9 μήνες..

    Ξέρεις ότι τις ζημιές στα σχολεία το κράτος υποχρέωσε τους δήμους να το αναλάβουν; Πληρώνουν οι δημότες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν ρωτήσεις οποιοδήποτε παιδί τι μπορεί να σταματήσει, σχολείο ή φροντιστήριο, 100% θα σου πεί το σχολείο γιατί δεν γίνεται μάθημα. Απλώς περνά η ώρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Gdarmeno
    Το κόστος της ώρας δεν είναι αυτό που λές .
    Σύμφωνα με το μισθολόγιο της ΟΛΜΕ http://olme-attik.att.sch.gr/teachers.php?j=1

    ο συνολικός μισθός πρωτοδιόριστου καθηγητή με 1 παιδί είναι 1580 ευρώ.
    Αρα 1580 Χ 14 = 22120 ευρώ / 640 = 34,5 ευρώ η ώρα. Και ας μη μιλήσουμε για τις εργοδοτικές εισφορές που πληρώνει το Δημόσιο στα ασφαλιστικά ταμεία.

    Και εγώ με φροντιστήρια τρέχω και δεν φτάνω....

    Madimenos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αρχισε η αποτίμηση των καταστροφών σε ΕΜΠ, ΟΠΑ, Νομική μετά την επέλαση των καταληψιών
    Των Αποστολου Λακασα – Ζωγιας Κουταλιανου
    Κατεστραμμένα εργαστήρια, γραφεία καθηγητών και διοικητικού προσωπικού, βαμμένοι τοίχοι, σπασμένα τζάμια. «Κρανίου τόπο» άφησαν πίσω τους οι καταληψίες που...είχαν εγκατασταθεί μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου (Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου)
    « Η σιωπή είναι συνενοχή»
    Ούτε η κυβέρνηση, ούτε οι Δήμοι να δώσουν, έστω και ένα ευρώ, για επισκευές στα κτίρια και στην αντικατάσταση κλεμμένου εξοπλισμού Η/Υ, σπασμένων θρανίων και γραφείων σε ΑΕΙ, ΤΕΙ και γυμνάσια/λύκεια. Οι ζημιές έγιναν από τους «άγνωστους» αναρχικούς και εξωσχολικούς, με την ανοχή και κάλυψη από καταληψίες, φοιτητές και μαθητές
    Ο προϋπολογισμός της παιδείας κάθε χρόνο, πάει στην αποκατάσταση των "σπασμένων" και όχι στην προμήθεια εξοπλισμού με μεγαλύτερες δυνατότητες. Κανένα κονδύλιο για βελτίωση αν δεν αποκατασταθούν οι ζημιές από τους ίδιους τους φοιτητές, (σαν εργαστήριο – και όχι μόνο-να μάθουν να χτίζουν και να σοβαντίζουν)προκειμένου για τα ΑΕΙ, και προκειμένου για τους μαθητές, από τους γονείς τους.
    Στο ίδιο πνεύμα, αν η αστυνομία μπορεί να προσδιορίσει την ταυτότητα και να σχηματίσει δικογραφία για τους ανήλικους που αναποδογύριζαν περιπολικά έξω από την αστυνομική διεύθυνση Πειραιά, να περάσουν την αξία των περιπολικών στο δημόσιο ταμείο, ώστε να τα πληρώσουν οι γονείς τους. Έτσι θα «αυξηθεί» το ενδιαφέρον των γονέων για τα βλαστάρια τους. Η γιά να το κάνουμε όσο πιο λιανά γίνεται, « να περιμαζέψουν τα τσογλάνια τους»
    Αλέξανδρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ας κάνουν ιδιωτικά πανεμιστήμια να δούμε αν θα τα καίνε. Θα κοπούν τα χέρια όσων τολμήσουν. Και επί πλέον θα δούμε πόσοι απ' αυτούς που το παίζουν τώρα "καθηγητές" θα περάσουν την πόρτα του ιδιωτικού τομέα. Ούτε για καφετζήδες δεν θα τους παίρνουν τους άχρηστους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. να τελειωνουμε με το χυδαιο πανεπιστημιακο ασυλο. να ξεμπερδευουμε με την "παιδεια" τους. ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ...ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ(???)..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.